Jääkiekko on Suomen suosituin urheilulaji - mutta moniko tuntee säännöt ja hallitsee termit?
Oletko ihan pihalla kun kahvipöytäkeskusteluissa siirrytään ruotimaan SM-liigan edesottamuksia tai kun puolisosi kiljuu kurkku suorana paitsota TV:n ääressä, entä kun nuoriso kinuaa rahaa pelilisenssin maksamiseen...?
Eipä hätää - tässä muutamia keskeisiä sääntöjä, termejä ynnä alalla viljeltävää slangisanastoa.
- Jääkiekko on joukkuelaji jota pelataan jäällä, tarkemmin jääkiekkokaukalossa, luistimet jalassa
- Normaalissa tilanteessa joukkueen muodostaa kuusi pelaajaa, jotka ovat maalivahti, kaksi puolustajaa ja kolme hyökkääjää
- Pelivälineinä käytetään jääkiekkoa ja jääkiekkomailoja
- Peliaika (ja erien määrä) määritellään sarjojen ja organisaatioiden säännöissä, joskin yleensä käytetään 60 minuutin mittaista peliaikaa joka on jaettu kolmeen 20 minuutin mittaiseen erään
Pelin tarkoituksena on sohia niillä mailoilla sitä kiekkoa vastustajan maaliin - se joukkue joka pelin lopussa on saanut eniten maaleja on voittaja.
Joissain tapauksissa mailalla voidaan sohia myös vastustajajoukkueen pelaajaa, varsinkin jos tämä on pienempi.
Edellämainutusta syystä pelaajat käyttävätkin koko joukon erilaisia pelivarusteita, joihin kuuluvat mm. kypärä, ala-, polvi-, ja kyynärsuojat, sekä maalivahdilla lisäksi panssari.
Pelin kulkuun kuuluu olennaisena osana huudella raitapaitaiselle tuomarille hävyttömyyksiä, kuten
puusilmä, v*tun ääliö yms.
Tuomarin lisäksi pelin kulkua (ja tuomarin toimintaa) ohjaavat myös katsojat lukuisilla värikkäillä kannustushuudoillaan.
Jääkiekkoa voidaankin hyvällä syyllä kutsua interaktiiviseksi peliksi.
Yleisempiä katsomosta kuultuja kannustushuutoja ovat: "Paitsio", "Pitkä kiekko" ja "Buu"
(jos kuulet kannustushuudon "Kulmapotku", "Merkki päällä" tai "Kolmen pisteen heitto", seuraat todennäköisesti jotain muuta ottelua...)
Katsojat voivat myös tahdittaa peliä erilaisilla iskulauseilla joihin yhdistyy käsien taputusta, rummutusta ja jalkojen tömistelyä mutkikkaina sarjoina.
No niin, tästä onkin hyvä aloittaa vaikka uusi harrastus - Jääkiekko =)
Jos kiekkokuume iskee
84
698
Vastaukset
- hat.sep.sut
ja lähtee hulluna juoksemaan*
*kuulee akukaista rummutusta lehtereiltä*- Mysteriet
Soot vääräs matsis nytten - maksoikko ees lipun ??
- hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Soot vääräs matsis nytten - maksoikko ees lipun ??
Kai noi katsojat tuo ne liput tullessaan? Vai pitääkö niille ostaa nekin valmiiksi? Varmaan pitää heiluttaakki niiden puolest?
En ala!
Joku tunari oli viäny mun mailan tuolta käytävästä ja säärisuojat piti antaa mallivahdille.
Ei mulla raukalla ole rahaa niitä suksii ostaa, joka lajille ku pitäs olla jotain muka...eikö mitä luisteja ne oli. ni mä ajattelin et otan ton kiekon ja muut saa sit tapella, et hakeva sen pois?
Eikö muka käy? - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
Kai noi katsojat tuo ne liput tullessaan? Vai pitääkö niille ostaa nekin valmiiksi? Varmaan pitää heiluttaakki niiden puolest?
En ala!
Joku tunari oli viäny mun mailan tuolta käytävästä ja säärisuojat piti antaa mallivahdille.
Ei mulla raukalla ole rahaa niitä suksii ostaa, joka lajille ku pitäs olla jotain muka...eikö mitä luisteja ne oli. ni mä ajattelin et otan ton kiekon ja muut saa sit tapella, et hakeva sen pois?
Eikö muka käy?Katsojilla pitää olla pääsylippu, muuten ei saa tuomarille ja pelaajille huudella!
Muu on raakaa pilaa *nauraarätkättää* - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Katsojilla pitää olla pääsylippu, muuten ei saa tuomarille ja pelaajille huudella!
Muu on raakaa pilaa *nauraarätkättää*lukekaapas sitä sääntö-opasta nyt uutelleen.
Niinkus.
Missä siellä sanotaan, jotta pelaajan pitää ostaa omaan matsiinsa pääsylippu?
Eikös se ny ole vähän niinku päin, että teikäläinen maksaa meikäläiselle niitä lipputuloja, jos kerran sen jätskin ja popcornien kans meinaa tulla huuteleen kaikenlaista?
HäH. - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
lukekaapas sitä sääntö-opasta nyt uutelleen.
Niinkus.
Missä siellä sanotaan, jotta pelaajan pitää ostaa omaan matsiinsa pääsylippu?
Eikös se ny ole vähän niinku päin, että teikäläinen maksaa meikäläiselle niitä lipputuloja, jos kerran sen jätskin ja popcornien kans meinaa tulla huuteleen kaikenlaista?
HäH.Jos pelaa niin sitte ei tartte ostaa lippua...
Täs meni vähän vellit ja puurot sekasi ku sää niinko juoksit sen kiekon kans pakoon ja sit sua saa hakee pisin kylää et sen kiekon sais takas peliin... =)
Tulee ottelurangaistus kuule - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Jos pelaa niin sitte ei tartte ostaa lippua...
Täs meni vähän vellit ja puurot sekasi ku sää niinko juoksit sen kiekon kans pakoon ja sit sua saa hakee pisin kylää et sen kiekon sais takas peliin... =)
Tulee ottelurangaistus kuuleottelurangaistus kaikille jotka yrittää tän kiekon ottaa multa pois.
Ja sulle....kun et maksanu lippua.
Onks niillä myyjillä nykysin puurookin myynnissä, ennen oli vaan hodareita?
Aika terveellistä! - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
ottelurangaistus kaikille jotka yrittää tän kiekon ottaa multa pois.
Ja sulle....kun et maksanu lippua.
Onks niillä myyjillä nykysin puurookin myynnissä, ennen oli vaan hodareita?
Aika terveellistä!Minä olen maksanut lipun kyllä - lähes joka kerta =)
On kyllä - ohrapuuroa on (K-18)
Hähä - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Minä olen maksanut lipun kyllä - lähes joka kerta =)
On kyllä - ohrapuuroa on (K-18)
Hähäkylläpä nyt takavarikoidaan ne ohrapirtelöt.
Löisit pullolla kuitenkin sitä edessäolevaa korstoo ja sit olis kentällä kaks pelaajaa lisää.. - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
kylläpä nyt takavarikoidaan ne ohrapirtelöt.
Löisit pullolla kuitenkin sitä edessäolevaa korstoo ja sit olis kentällä kaks pelaajaa lisää..Tässä matsissa mä oon järjestyksenvalvoja - nih ;D
Mysteriet kirjoitti:
Tässä matsissa mä oon järjestyksenvalvoja - nih ;D
järjestyksenvalvoja!!??
Nuija!!
S******n puusilmä!
:DDDDDDDDDDDDD- Mysteriet
minttupuu kirjoitti:
järjestyksenvalvoja!!??
Nuija!!
S******n puusilmä!
:DDDDDDDDDDDDD...eiku porttikielto tai mikäsenytoli...
Rettelöitsiöistä pidetään nykyään lukua - vähän niinku jalkapallohuligaaneistaki - siitä suraa ankaria sanktioita kuule - ja viä järjestystä pitävän henkilön vastustamisesta - ai kuule... *nauraahekottaa* - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
...eiku porttikielto tai mikäsenytoli...
Rettelöitsiöistä pidetään nykyään lukua - vähän niinku jalkapallohuligaaneistaki - siitä suraa ankaria sanktioita kuule - ja viä järjestystä pitävän henkilön vastustamisesta - ai kuule... *nauraahekottaa*Laita se käsirautoihin!
Niin!
*pomppii innoissaan* - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
Laita se käsirautoihin!
Niin!
*pomppii innoissaan*soot toivoton
*huokaa*
;D - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
soot toivoton
*huokaa*
;Dkun erittäin toivorikas!
Laita. laita!!! - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
kun erittäin toivorikas!
Laita. laita!!!Tuun laittamaan tumput käsiis... *hirnuu*
- hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Tuun laittamaan tumput käsiis... *hirnuu*
Se oli teikäläinen kun ei suostunut maksamaan meikäläisen pelin näkemisestä.
Sitte teikäläinen alko ryyppäämään ja unohti pelin selostamisen
ja oli muka järjestyksenvalvoja.
Teikäläinen on ....huijari!
Tämä on nyt eelvä jutska ;))) - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
Se oli teikäläinen kun ei suostunut maksamaan meikäläisen pelin näkemisestä.
Sitte teikäläinen alko ryyppäämään ja unohti pelin selostamisen
ja oli muka järjestyksenvalvoja.
Teikäläinen on ....huijari!
Tämä on nyt eelvä jutska ;)))- vohkit kiekon
- juoksit pakkoo
- takavarikoit mun keltasen jaffan
- ja ny jätät maksamatta mun palkkani järkkärinä toimimisesta ??? !!!
Visukinttu ! - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
- vohkit kiekon
- juoksit pakkoo
- takavarikoit mun keltasen jaffan
- ja ny jätät maksamatta mun palkkani järkkärinä toimimisesta ??? !!!
Visukinttu !panokset kovenee!
Alan lakkoon! - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
panokset kovenee!
Alan lakkoon!Vilttiketjusta vai ?
;D - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Vilttiketjusta vai ?
;Dja se onkin vakavampi juttu!
Paappa pappa paremmaks"
*seuraa kun Myssen naama menee vakavaks* - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
ja se onkin vakavampi juttu!
Paappa pappa paremmaks"
*seuraa kun Myssen naama menee vakavaks**viheltää pelin poikki*
Aikalisä
*neuvottelee päätuomarin kanssa*
Saat viisminuuttisen niskottelusta
nih - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
*viheltää pelin poikki*
Aikalisä
*neuvottelee päätuomarin kanssa*
Saat viisminuuttisen niskottelusta
nihluuletko että meen tuohon halpaan!
Hah!
Mä haluan ainakin 20 minuuttisen, niin! - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
luuletko että meen tuohon halpaan!
Hah!
Mä haluan ainakin 20 minuuttisen, niin!Vie vaikka koko peli
*räkättää hirveetä hullunnaurua* - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Vie vaikka koko peli
*räkättää hirveetä hullunnaurua*mitä nauramista tässäkin nyt muka on.
Sitäkö ollaan muka viisaampia vai mitä muka? Että oikein irvaillaan...
*lähtee aitioon jonne on levitetty lämpöhuopa ja piknikkorissa on skumppaa, olutta, katkarapusalaattia, tuoreita, rapeita patonkeja, kaviaaria, salaatteja, paahtopaistia ja tuoreita mansikoita*
*laittaa ovelle lapun EI SAA HÄIRITÄ* - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
mitä nauramista tässäkin nyt muka on.
Sitäkö ollaan muka viisaampia vai mitä muka? Että oikein irvaillaan...
*lähtee aitioon jonne on levitetty lämpöhuopa ja piknikkorissa on skumppaa, olutta, katkarapusalaattia, tuoreita, rapeita patonkeja, kaviaaria, salaatteja, paahtopaistia ja tuoreita mansikoita*
*laittaa ovelle lapun EI SAA HÄIRITÄ*Soot ain ollu perso hyvälle ruoalle ja juomalle ja viihtyny lämpimis paikois =)))
*ajelee erästä jyrsijää kaljuksi, varmuuden vuoksi...*
kjäh - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Soot ain ollu perso hyvälle ruoalle ja juomalle ja viihtyny lämpimis paikois =)))
*ajelee erästä jyrsijää kaljuksi, varmuuden vuoksi...*
kjähR.I.P ?
Sun käsittelys....? - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
R.I.P ?
Sun käsittelys....?Voimissaan on vielä... (onhan sillä se villapaita) ;D
- hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Voimissaan on vielä... (onhan sillä se villapaita) ;D
onneks. Vieläköhän se on siellä siperian junassa, soittelemassa balalaikkaa?
- Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
onneks. Vieläköhän se on siellä siperian junassa, soittelemassa balalaikkaa?
Matkalla pohjoiseen =)
Olihan sekin junareissu, en muuta sano...
*kaivelee nenäliinaa essuntaskusta ja niistää kaihon kyyneliä* - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Matkalla pohjoiseen =)
Olihan sekin junareissu, en muuta sano...
*kaivelee nenäliinaa essuntaskusta ja niistää kaihon kyyneliä*onnellinen reissuhan se oli, äläs ny...alkaa mullakin itkettään
*töräyttää nenäliinaan*
Ehkä se råttakin eksyy tänne, ennenpitkää... - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
onnellinen reissuhan se oli, äläs ny...alkaa mullakin itkettään
*töräyttää nenäliinaan*
Ehkä se råttakin eksyy tänne, ennenpitkää...Pittääpä ottaakin puhheeks =)
*taputtaa sisarellisesti olalle - nooh nooh*
- stellabella.-
Täytyy myöntää, että lätkäpelin säännöt on selkeästi hämärän peitossa.
Sen tiedän, että taklaaminen on kielletty, paitsi jos sen tekee salaa ja hissunkissun. Veskari on kaikkein tärkein tyyppi koko pelissä, sillä on oma maali.
Täällä olisi omatekemiä, viimeviikkoisia sämpyloitä, niitä voi käyttää limppuina, ainakin ovat yhtä mustia ja kovia.... joka jätkälle oma.
... joo, eiköhän jo näillä tiedoilla peli saada kulkemaan.. vai unohtuiko joku jonninjoutava yksityiskohta?.. :)- Mysteriet
Olinkin unohtaa erään hyvin tärkeän osan tästä jalosta urheilusta - nimittäin Sponsorit - Sinä edustanet heitä, limppuinesi =)
Eiköhän tässä alakin olemaan kasassa kaikki se jääkiekkotietämys, mikä katsotaan hyväksi yleissivistykseksi...
Ja jos joku haluaa fiilata, niin siitä vaan =)
Tässä muutamia syitä joilla pääsee huilimaan pelin aikana -->
- estäminen
- huitominen
- kampitus
- jalkakampitus
- keihästäminen
- kiinni pitäminen
- vastustajan mailasta kiinni pitäminen
- korkea maila, koukkaaminen
- pelin viivyttäminen
- poikittainen maila
- ryntäys
- taklaus
- lonkkataklaus
- laitataklaus
- kyynärpäätaklaus
- selkään taklaaminen
- väkivaltaisuus
- väärä vaihto
Siinähän sitä :O - Hymy;))
Mysteriet kirjoitti:
Olinkin unohtaa erään hyvin tärkeän osan tästä jalosta urheilusta - nimittäin Sponsorit - Sinä edustanet heitä, limppuinesi =)
Eiköhän tässä alakin olemaan kasassa kaikki se jääkiekkotietämys, mikä katsotaan hyväksi yleissivistykseksi...
Ja jos joku haluaa fiilata, niin siitä vaan =)
Tässä muutamia syitä joilla pääsee huilimaan pelin aikana -->
- estäminen
- huitominen
- kampitus
- jalkakampitus
- keihästäminen
- kiinni pitäminen
- vastustajan mailasta kiinni pitäminen
- korkea maila, koukkaaminen
- pelin viivyttäminen
- poikittainen maila
- ryntäys
- taklaus
- lonkkataklaus
- laitataklaus
- kyynärpäätaklaus
- selkään taklaaminen
- väkivaltaisuus
- väärä vaihto
Siinähän sitä :Oehkä tärkein kysymys naisena tulee kuitenkin mieleen on missä hitossa täällä on vessa?
tsau:Friidu - Mysteriet
Hymy;)) kirjoitti:
ehkä tärkein kysymys naisena tulee kuitenkin mieleen on missä hitossa täällä on vessa?
tsau:FriiduÄitinä ja vaimona tulee olla myös tietoinen Mistä-täältä-saa-ruokaa =)
- Putkivalo
Se on jotenkin niin hampaaton peli... :)))
Kävin kerran ihan oikeassa matsissa, enkä tainnut kiekkoa nähdä kertaakaan. Jotenkin helpompaa katsella telkkarista kun se kamera edes seuraa sitä. Katsomossa mun pää kulki aina väärään suuntaan, se hiivatin musta pläty oli aina jo toisessa päädyssä. Maalejakin tajusin hehkuttaa ihan liian myöhään.
t. "Kiekkohallin kaiku"- Mysteriet
Ei ne matsit kyllä olekaan varsinaisesti mitään hammaslääkäriliiton suosittelemia =)
Toisaalta, onhan semmoinen hampaaton hymy aika hellyttävä, eikö ??
Jostain syystä mua ei ole päästetty/otettu mukaan peliä katsomaan enää aikoihin... mää hämmästelen tämmöstä :O
Mulla olis monta hyvää iskulausettakin valmiina...
Ja osaisin heiluttaa niitä vappuhuiskiakin hienosti - samalla kun teen pyramidin edessäistuvan korston olkapäille =)
Mää en ala... - Putkivalo
Mysteriet kirjoitti:
Ei ne matsit kyllä olekaan varsinaisesti mitään hammaslääkäriliiton suosittelemia =)
Toisaalta, onhan semmoinen hampaaton hymy aika hellyttävä, eikö ??
Jostain syystä mua ei ole päästetty/otettu mukaan peliä katsomaan enää aikoihin... mää hämmästelen tämmöstä :O
Mulla olis monta hyvää iskulausettakin valmiina...
Ja osaisin heiluttaa niitä vappuhuiskiakin hienosti - samalla kun teen pyramidin edessäistuvan korston olkapäille =)
Mää en ala...lähinnä hammasteknikon suosittelema :))
Tuon ikäisillä ne pakarat olis jotenkin hellyttävämmät, mutta ei niitäkään oikein näe siellä. Siihen täytyis joku uudistus saada kyllä.
Heeh :D Arvaan kyllä miksei sua päästetä :DD Kaikki puolen kilsan etäisyydellä tikahtais nauruun eikä kukaan sais happea kannustamaan matsia :)) - hat.sep.sut
Putkivalo kirjoitti:
lähinnä hammasteknikon suosittelema :))
Tuon ikäisillä ne pakarat olis jotenkin hellyttävämmät, mutta ei niitäkään oikein näe siellä. Siihen täytyis joku uudistus saada kyllä.
Heeh :D Arvaan kyllä miksei sua päästetä :DD Kaikki puolen kilsan etäisyydellä tikahtais nauruun eikä kukaan sais happea kannustamaan matsia :))kiskoon niitä ohrapirtelöitään ja makaa tietty jonkun penkin alla....nikotellen?
- Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
lähinnä hammasteknikon suosittelema :))
Heeh :D Arvaan kyllä miksei sua päästetä :DD Kaikki puolen kilsan etäisyydellä tikahtais nauruun eikä kukaan sais happea kannustamaan matsia :))Putkis kuule, menet vaan pukukoppiin matsin jälkeen... leikit siivoojaa tai jotain - siellä niitä pakaroita näkee ja ihan suihkunraikkaana vielä ;D
*huokaa*
Mä olisin kyllä ihan kiltisti ja hiljaa :O - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
kiskoon niitä ohrapirtelöitään ja makaa tietty jonkun penkin alla....nikotellen?
Mää ny nii vähäs lannistu :O
- Putkivalo
hat.sep.sut kirjoitti:
kiskoon niitä ohrapirtelöitään ja makaa tietty jonkun penkin alla....nikotellen?
Jos Mysse puuttuu, pitää varoa. Jotain kolttosia taas keksimässä. Jos se meni vaihtamaan pelaajien housut trikoihin? :P
- Putkivalo
Mysteriet kirjoitti:
Putkis kuule, menet vaan pukukoppiin matsin jälkeen... leikit siivoojaa tai jotain - siellä niitä pakaroita näkee ja ihan suihkunraikkaana vielä ;D
*huokaa*
Mä olisin kyllä ihan kiltisti ja hiljaa :Ojolla on kuolakoppa :)))
Hah! Tuon "kiltisti" mä vielä nielen, mutta että hiljaa.....?? Puhu pukille ;D - Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
jolla on kuolakoppa :)))
Hah! Tuon "kiltisti" mä vielä nielen, mutta että hiljaa.....?? Puhu pukille ;DTäysin asiallisia kannustushuutoja viljelisin vaan =)
*kuiskaa* sen kuolakopan voi helposti kätkeä muistuttamaan hengityssuojaa - siellä pukukopissa luulis sen verran tuoksuvan hiki ja testosteroni, että se olisi ihan puolusteltavissa oleva suojaväline =)) - Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
Jos Mysse puuttuu, pitää varoa. Jotain kolttosia taas keksimässä. Jos se meni vaihtamaan pelaajien housut trikoihin? :P
Lueskelin tuossa sääntökirjaa vaan... huuteliko joku mua ??
- Putkivalo
Mysteriet kirjoitti:
Lueskelin tuossa sääntökirjaa vaan... huuteliko joku mua ??
sitä sanakirjaa, mitä se viaton tarkoittikaan ;D
- Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
sitä sanakirjaa, mitä se viaton tarkoittikaan ;D
...hyväuskoinen, hyvä, syytön, puhdas, siveä, turmeltumaton, vilpitön, naiivi, sinisilmäinen, lapsi =)
- Putkivalo
Mysteriet kirjoitti:
Täysin asiallisia kannustushuutoja viljelisin vaan =)
*kuiskaa* sen kuolakopan voi helposti kätkeä muistuttamaan hengityssuojaa - siellä pukukopissa luulis sen verran tuoksuvan hiki ja testosteroni, että se olisi ihan puolusteltavissa oleva suojaväline =))niinniin. Juujuu. Riippuen vähän asiasta :)))
Vau! Tuosta hengityssuojasta sainkin idean... mistähän niitä burkhia saa tilata...
Nyt täytyykin tämän kauden muuten fanittaa Ilvestä, kun niin huonosti pärjäsivät viime talven. Eihän ne hyvät mitään kannustusta tartte. Sitäpaitsi olen eläin-ystävä. Lätkässäkin. Tai varsinkin kun olen lätkässä. On niin kivaa kun saa sanoa you animal. Eksyinkö mä nyt aiheesta... - Mysteriet
Putkivalo kirjoitti:
niinniin. Juujuu. Riippuen vähän asiasta :)))
Vau! Tuosta hengityssuojasta sainkin idean... mistähän niitä burkhia saa tilata...
Nyt täytyykin tämän kauden muuten fanittaa Ilvestä, kun niin huonosti pärjäsivät viime talven. Eihän ne hyvät mitään kannustusta tartte. Sitäpaitsi olen eläin-ystävä. Lätkässäkin. Tai varsinkin kun olen lätkässä. On niin kivaa kun saa sanoa you animal. Eksyinkö mä nyt aiheesta......joka väsää hengityssuojia lady tenoista... mahtaiskohan häneltä voida tilata kokonaisen burghankin..?
Pitääpä kysäistä =)
Ilveksen (ja muidenkin Tamperelais-joukkueiden) kannattaminen on aina oikein ja aiheellistakin kai - eikä siinä voi kovin paljoa olla vikaa jos sanoo lätkässä animal =) - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
...hyväuskoinen, hyvä, syytön, puhdas, siveä, turmeltumaton, vilpitön, naiivi, sinisilmäinen, lapsi =)
täällä vaan kekkuloi, harrastasitte tekin jotain kehittävää, niinkus motskarin huoltoo..huoh...
Hemmetin sinisilmät...
))) - Mysteriet
hat.sep.sut kirjoitti:
täällä vaan kekkuloi, harrastasitte tekin jotain kehittävää, niinkus motskarin huoltoo..huoh...
Hemmetin sinisilmät...
)))Tässä on vielä niin pitkä matka ajella sillä motskarilla, että joutaahan tuon nyt myöhemminkin huoltaa :P
Sinisilmät?? - Putkivalo
hat.sep.sut kirjoitti:
Hemmetin sinisilmät...
)))ostinkin uuden auton, ettei tarvi koneenpellin alla asua.
Sen aikaa kun sä ruuvailet sormet kipeiksi, mä voin leikkiä vaikka barbeilla :))) - hat.sep.sut
Mysteriet kirjoitti:
Tässä on vielä niin pitkä matka ajella sillä motskarilla, että joutaahan tuon nyt myöhemminkin huoltaa :P
Sinisilmät??paikkaansa, tällä ajellaan talvellakin ;)
- hat.sep.sut
Putkivalo kirjoitti:
ostinkin uuden auton, ettei tarvi koneenpellin alla asua.
Sen aikaa kun sä ruuvailet sormet kipeiksi, mä voin leikkiä vaikka barbeilla :)))kyllä uskon...
Ostan sulle yhen joululahjaks ;) *Huokaus*
- tomppa2006
...et sitten maininnut, että länsirannikolta on aina tulleet parhaat joukkueet...
Porin Ässät tällä hetkellä kakkosena, turkulaisilla menee vähän heikommin, heh.
Mukava nähdä sinua pitkästä aikaa, Mysteriet.- Mysteriet
Turkulaiset ko juur ja juur sai kuparisen rikki - ei hävetä yhtä (vaiks Tappara hävis) =)
Saas kattoo kui siin loppujen lopus vaan käy... meinaa on siä historian alkuhämäris noustu kovaa joskus ennenki.
Mukava nähdä suaki Tomppa =)
Kuumeessa olin koko seitkyluvun, kolme kertaa viikossa Hakametsässä.
Oli siellä usein myös Melasniemen veljekset sekä Hammarbergin Antti lierihattuineen.
Pelitauot liian rasittavia tälläikää kuunneltaviksi; melusaastetta liiaksi.
Se on lähinnä minut parantanut? Ei jaksa, ei jaksa niitä turhanpäiväsiä volyymeja, jotka ei tule yleisöstä ja liity varsinaisen pelin kulkuun!- Mysteriet
On muuten totta - ne on kahden käden sormilla laskettavissa ne musakit jotka pelitauolla soi - volumit kaakossa...
Ja ne mainokset (kai niitä vielä on, en oo aikoihin ollu...)
Hakametsä on mullekin tuttu halli =)
Emmie mitään kiekkoilusta ymmärrä siellä vaan niitä mummoja sinne jonnekin ylös pistellään vai olikse jalkapallossa, vai jossain muussa missä se maalikin oli :)9
niin ja Raipesta me tapeltiin verissä päin systerin ja äidin kanssa että kuka sen oikein saa.
Siinä mun muistini on jääkiekosta, jota viimeksi olen seuraillut äidin kanssa noin seitsemän vuotta sitten.
Nii ja katoinhan mä silloinkin kun suomi sai maailmanmestaruuden. Mutta kaikki on katoovaista, muistikin.- Mysteriet
*kuiskaa*... se on se maali jota sanotaan mummoks.... kiekko sinne ylämummoon tähdätään =)
Oiih - Raipesta miekii olisin kyllä tapellu verissäpäin, jos olis ollu joku jonka kanssa tapella, mut ku ei ollu nii pidin sit itelläni ilman kähinöitä... *nauraa* Mysteriet kirjoitti:
*kuiskaa*... se on se maali jota sanotaan mummoks.... kiekko sinne ylämummoon tähdätään =)
Oiih - Raipesta miekii olisin kyllä tapellu verissäpäin, jos olis ollu joku jonka kanssa tapella, mut ku ei ollu nii pidin sit itelläni ilman kähinöitä... *nauraa*Kiitos tiedosta :))
Mitä yhteistä on maalilla ja mummolla? *Raapii päätään ihmetellen*
Ai niin jos se maali on niinku maalattu ja mummotkin toisinaan maalailee itseään. No höh vaikeeks menee.
Ja Raipehan kuulu mulle. *Suorastaan täällä nyrkkiä heiluttaa*- Mysteriet
tulisilla kirjoitti:
Kiitos tiedosta :))
Mitä yhteistä on maalilla ja mummolla? *Raapii päätään ihmetellen*
Ai niin jos se maali on niinku maalattu ja mummotkin toisinaan maalailee itseään. No höh vaikeeks menee.
Ja Raipehan kuulu mulle. *Suorastaan täällä nyrkkiä heiluttaa*Kai se maali on saanu sen mummo-nimensä muotonsa takia... lyhyt ja levee, sellain avara syli =)
Elä siä huio, saatha sie lainaks se ottaa, koha pallautat =) Mysteriet kirjoitti:
Kai se maali on saanu sen mummo-nimensä muotonsa takia... lyhyt ja levee, sellain avara syli =)
Elä siä huio, saatha sie lainaks se ottaa, koha pallautat =)Rrrrrautalangastako miun pitää tää vääntää?
Siis kuinka voisin lainata jotain joka on jo mun? :=))- Mysteriet
tulisilla kirjoitti:
Rrrrrautalangastako miun pitää tää vääntää?
Siis kuinka voisin lainata jotain joka on jo mun? :=))Helposti voisit - otat vaan muina naisina sen silloin ku mä oon estyny ;D
- HTZA
katsomassa, aitiossa, siellä ylhäällä, kun firma maksoi.
Ei kiinnostanut, kumi ei palanut, veri ei vuotanut, mitään ei mennyt lyttyyn ja kepinkäyttökin näytti oudolta.
SIellä oli mukana joku "selaani" jonka piti olla nopea startissa, mutta kömpelön hidas oli kuski verrattuna röönholmiin.
H.- Mysteriet
Soot sitte ollu kattomassa ihan väärää matsia :O
Kunnon kiekkopelissä on kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita!!
Musaki siellä kyllä soi ihan liian kovaa nykyisin - vai oonkohan mä sitte liian vanha.. :/
vaikeneminen ei oo ollu myöntymisen merkki, vaan tietämättömyyden ;)
Perusasiat on jotenkin tiedossa, mutta joskus ois kiva oikein snobbailla, yllättää kunnolla
nuo hemmetin lätkää seuraavat 'asiantuntijat' ;)
By the way, nice to see you here ;)- Mysteriet
Se snobbailu meinaan - enstalkuun opettelet ulkoa SM-liigan tämänhetkiset joukkueet, kertaat muutamia termejä ja tuunistat ulkonäöltä yhen valmentajan...
Sillä saat hiljaiseksi jo ison joukon besserwissereitä =)
Mukava on nähdä Sinuakin, mites niskat jaksavat =) Mysteriet kirjoitti:
Se snobbailu meinaan - enstalkuun opettelet ulkoa SM-liigan tämänhetkiset joukkueet, kertaat muutamia termejä ja tuunistat ulkonäöltä yhen valmentajan...
Sillä saat hiljaiseksi jo ison joukon besserwissereitä =)
Mukava on nähdä Sinuakin, mites niskat jaksavat =)kiitän! Tiedätkös sinä muuten missä on "sikakatsomo".. lienee muuten Suomen ainoita, ellei ainoa? ;)
Niskat taas ok toistaiseksi, pientä venyttelyä salilla.. Onkohan se jotenkin hienompaa, melki saman vois
tehdä kotona ;)- Mysteriet
Sibone kirjoitti:
kiitän! Tiedätkös sinä muuten missä on "sikakatsomo".. lienee muuten Suomen ainoita, ellei ainoa? ;)
Niskat taas ok toistaiseksi, pientä venyttelyä salilla.. Onkohan se jotenkin hienompaa, melki saman vois
tehdä kotona ;)Sikakatsomo - ja heti on aukko sivistyksessä :O
Heh - pitää varmaan laittaa taas vuodenvaihteessa ennustuskoju pystyyn ;D Mysteriet kirjoitti:
Sikakatsomo - ja heti on aukko sivistyksessä :O
Heh - pitää varmaan laittaa taas vuodenvaihteessa ennustuskoju pystyyn ;DEräässä Etelä-Suomen kaupungissa huudellaan tuon nimisestä katsomosta törkeyksiä vieraileville joukkueille,
normaalia enemmän.. aikas röyhkeetä.. röh..röh.. vaan ;))- Mysteriet
Sibone kirjoitti:
Eräässä Etelä-Suomen kaupungissa huudellaan tuon nimisestä katsomosta törkeyksiä vieraileville joukkueille,
normaalia enemmän.. aikas röyhkeetä.. röh..röh.. vaan ;))Miten mulle tuli nyt semmoinen desavuu-tunne.. ;D
- xxxyyy
Äh, jääkiekossa on hyvää se että se on joukkuepeli. Kovin paljon muuta kiinnostavaa siinä ei sitten olekaan.
Seurailen itse mieluummin jalkapalloa. Sen taitajien parhaimmisto on paitsi loistavia urheilijoita myös hienoja taiteilijoita.- Mysteriet
Montakin hyvää asiaa on jääkiekossa, mutta toinen tykkää toisesta ja kolmas kolmannesta =)
Eikä käy väittämääsi muutoinkaan kiistää =) - xxxyyy
Mysteriet kirjoitti:
Montakin hyvää asiaa on jääkiekossa, mutta toinen tykkää toisesta ja kolmas kolmannesta =)
Eikä käy väittämääsi muutoinkaan kiistää =)Nooo, töissä on riittävästi noita turhan tiedon taitajia ja siellä on kauhean tärkeää valita puolensa. Jos erehtyy kannattamaan mitä tahansa joukkuetta saa sitten vastata kaikesta siihen liittyvästä omalla persoonallaan, hyvä ettei hengellään. Sama tietysti on noissa maissa missä jalkapallofanitus on se yhdistävä ja jakava tekijä. Kun tavalliseen sarjaotteluun tulee puolensataa tuhatta katsojaa, tunteet käyvät jo aika kuumina.
- Mysteriet
xxxyyy kirjoitti:
Nooo, töissä on riittävästi noita turhan tiedon taitajia ja siellä on kauhean tärkeää valita puolensa. Jos erehtyy kannattamaan mitä tahansa joukkuetta saa sitten vastata kaikesta siihen liittyvästä omalla persoonallaan, hyvä ettei hengellään. Sama tietysti on noissa maissa missä jalkapallofanitus on se yhdistävä ja jakava tekijä. Kun tavalliseen sarjaotteluun tulee puolensataa tuhatta katsojaa, tunteet käyvät jo aika kuumina.
Mä ku olen aina vierastanut kaikenlaista fanaattisuutta... tekee melkein pahaa ku tiedän että tommosta oikeesti on.
Koita kestää!
- verditti
"Jos olisin meri
edes yksi sen aalloista"
Mysteriet
Huonosti pukee runoja kirjoittavaa kaunotarta haarniska ja kypärä.
Mielikuvat murskaksi moukarilla. Niinkö?
Missäs sitä ollaan oltu hm hm hm hmyy?- Mysteriet
Oonhan se minä - kukas muu =)
Äläs sano, etkö muista tontturunoista suolätkää - on sitä nääs ennenkin pelattu!!
Mää missään oo ollu... hiljempää vaan.
*iloitsee jälleennäkemisestä*
kotiväkeäni kehumaan että taas sorrun.
Tyttärelläni alkaa finaali 16:30 jääkiekkoturnauksessa, joka alkoi perjantaina ja heidän joukkue on nyt edennyt finaaliin.
'Valtakunnallinen' turnaus, vaikkakaan joukkueissa ei saa pelata pelaajat, jotka ovat alle 7- vuotta aiemmin pelannut sm- lliga tai mestis joukkueissa.- Mysteriet
Sinä se sitten tunnet kaikki pelin hienoudet, jos kohta huonoudetkin..
Mysteriet kirjoitti:
Sinä se sitten tunnet kaikki pelin hienoudet, jos kohta huonoudetkin..
opiskelun ja työn oheen.
Äsken soittelin 'beibelleni'.
Hopealle jäivät tiukan matsin jälkeen, mutta tyytyväinen tuntui olevan.
Aikamoinen urakka hänellä, kuusi peliä kolmessa vrk., vaikkakin 2/ 20min eriä/peli.
Plus hän oli pikkubussin kuljettaja molempiin suuntiin. Eilenkin ilta seitsemän jälkeen lähtö ja määränpäässä puoli kaksi yöllä!!!!
Onneksi tällaisia turneita ei ole kuin kerran kaudessa. Muuten harvakseltaan sarjapelejä ja jää treenit kerran viikossa, kun opiskelu ottaa aikansa sekä vielä työt, mitä tekee sen päälle.
Lentistä ehtii vielä liikuntamielessä 'vitossarjassa harrastamaan.
Nyt on hänellä opiskelu siinä vaiheessa, ettei tarvitse 'koulunpenkkejä' kuluttaa, mutta 'päättöö' ja sensellaista on saatettava vielä loppuun.
Sikäli olen mielissäni, että hän on omasta halustaan aloittanut nämä urheiluharrastukset ja on edelleen mukana vaikka peruskoulun yläasteelle siirtyessä alkoi aktiivisesti käymään ohjatuissa harjoituksissa.
Mun osa on ollut helppo, kyytiä, ja varustaa siihen saakka, kun on ajokortin saanut. Tuli itsekin kuntoiltua, kun kiersin pururataa, jalan tai suksilla silloin kun hän oli harjoituksissa.
No on meillä muitakin harrastavia lapsia, joten ...!!! :)))- Mysteriet
emw34 kirjoitti:
opiskelun ja työn oheen.
Äsken soittelin 'beibelleni'.
Hopealle jäivät tiukan matsin jälkeen, mutta tyytyväinen tuntui olevan.
Aikamoinen urakka hänellä, kuusi peliä kolmessa vrk., vaikkakin 2/ 20min eriä/peli.
Plus hän oli pikkubussin kuljettaja molempiin suuntiin. Eilenkin ilta seitsemän jälkeen lähtö ja määränpäässä puoli kaksi yöllä!!!!
Onneksi tällaisia turneita ei ole kuin kerran kaudessa. Muuten harvakseltaan sarjapelejä ja jää treenit kerran viikossa, kun opiskelu ottaa aikansa sekä vielä työt, mitä tekee sen päälle.
Lentistä ehtii vielä liikuntamielessä 'vitossarjassa harrastamaan.
Nyt on hänellä opiskelu siinä vaiheessa, ettei tarvitse 'koulunpenkkejä' kuluttaa, mutta 'päättöö' ja sensellaista on saatettava vielä loppuun.
Sikäli olen mielissäni, että hän on omasta halustaan aloittanut nämä urheiluharrastukset ja on edelleen mukana vaikka peruskoulun yläasteelle siirtyessä alkoi aktiivisesti käymään ohjatuissa harjoituksissa.
Mun osa on ollut helppo, kyytiä, ja varustaa siihen saakka, kun on ajokortin saanut. Tuli itsekin kuntoiltua, kun kiersin pururataa, jalan tai suksilla silloin kun hän oli harjoituksissa.
No on meillä muitakin harrastavia lapsia, joten ...!!! :)))Kyllä hoppiasta onkin syytä tyytyväisyyttä tuntea !
Opiskelun ja harrastusten välille on kyllä aika haastellista löytää sellaista tasapainoa, että ne tukisivat toisiaan...
Melkein se tahtoo olla aina toiselta pois.
(tietenkin myös lajista riippuen)
Aika rankalta kuulostaa tuo "beibenkin" ralli :O
Onnea ja menestystä täältä toivottelen =) Mysteriet kirjoitti:
Kyllä hoppiasta onkin syytä tyytyväisyyttä tuntea !
Opiskelun ja harrastusten välille on kyllä aika haastellista löytää sellaista tasapainoa, että ne tukisivat toisiaan...
Melkein se tahtoo olla aina toiselta pois.
(tietenkin myös lajista riippuen)
Aika rankalta kuulostaa tuo "beibenkin" ralli :O
Onnea ja menestystä täältä toivottelen =)peruskunto kantaa tällaisten hetkellisten urakoimisten yli. Lepo ja sosiaalinen aspekti taas tuulettaa sitä tärkeintä, korvienväliä.
Hän on pitänyt myös yhden vuoden opiskelutaukoa eikä halunnut kiirehtiä näiden päättöjen ym.kanssa.
Ja kenenkäs pää eikä fysiikka kestäisi pelkkää opiskelua?:)
Ei esim. hänen opiskelu/harrastukset/työ ole niinkään kuluttavaa ja tressaavaa, kuin vaikkapa niiden nuorten yksinhuoltajien, jotka pätkätöistä/osaaikaisuuksista yrittävät saada aikaan elämisen arvoisen ympäristön lapselleen tai lapsilleen, hoitaa kaikki aikuisuuden vaatimuksen siinä samalla.
Oisko ehkä jossain mielessä parempi vaihtoehto,saada käydä koulu, ammattiinvalmistuminen ja opettelu työelämään sopivassa tempossa, kuin käydä koulu ja valmistuminen tiukassa aikataulussa pois alta ja sitten suppea elämänkokemus takataskussa hypätä vaativaan työelämään??
Meillä jokainen lapsi on saanut itse suunnitella niin opiskelun sisällön, kuin aikataulut. Kaikki ovat selvinneet ilman opintolainoja ja pääosin itse kustantaneet opiskelunsa, vaikka he tiesivät, ettei heidän niin tarvitsisi tehdä vaan olisimme maksaneet opiskelun jokatapauksessa ja "ehdoitta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136