Automaatti vai manuaali

Tomaatti

Kumpi parempi maastokäytössä?

11

2662

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timo

      Ehdottomasti automaatti,mahdollistaa hitaan ryömittämisen ja tasaisen vedon kaikissa tapauksissa. kovaan käyttöön muistaa lisätä lauhdutinkennon niin ei tarvi pelätä lämpöjä joka on tavallisin syy laatikko rikkoihin,

      • kaima

        Jätetään lauhduttimet höyrykonemiesten harrastukseksi Wanhan woiman päiwille.

        Maasturin vaihdelaatikon lämmöt eivät onneksi nouse niin korkealle, joten jäähdytin riittää.


      • Anonyymi
        kaima kirjoitti:

        Jätetään lauhduttimet höyrykonemiesten harrastukseksi Wanhan woiman päiwille.

        Maasturin vaihdelaatikon lämmöt eivät onneksi nouse niin korkealle, joten jäähdytin riittää.

        Toivottavasti eivät öljyt kuumene kaasuksi saakka jotta tarvitaan lauhdutinta....menee kyllä öljyn ominaisuudet huonoksi.

        Jäähdtyin riittänee.

        Autoissa yleensä lauhdutin on vain ilmastoinnissa.


    • RRR

      Automaatti alennusvaihteen kautta.

    • maastoon!

      ehdottomasti

    • Paavo

      Moi,

      automaatti, mutta kannattaa käyttää muitakin asentoja kuin D. Eikä kulu vasemman jalan nivelet vaihtokuntoon, eikä haise kytkin, mutta se vaihteiston jäähdytin on varmaan tarpeen kovemmassa käytössä.

      Kovalla askilla on tietty puolensa, mutta jos voi valita niin ehdottomasti automaatti.

      -Paavo

      • dffffffffffffkhl

        Kyllä se on vaan niin, että en itse ota auomaattia maastoon.
        1. Saa vakita heti 1-tai 2 vaihteen silmään paikasta johtuen, joskus jopa 3.
        2.Jos on oikeat välitykset autossa, niin pikkuykkönen ajaa aivan saman asian kuin ryömiminen automaatilla.Ei tarvitse kytkimeen koskea.
        TOKI JOS on alitehoinen tojota tai suzuku, niin taitaapi koneet sammua helposti, jos on isot pyörät ja original välitys.............


      • Wäsäilijä
        dffffffffffffkhl kirjoitti:

        Kyllä se on vaan niin, että en itse ota auomaattia maastoon.
        1. Saa vakita heti 1-tai 2 vaihteen silmään paikasta johtuen, joskus jopa 3.
        2.Jos on oikeat välitykset autossa, niin pikkuykkönen ajaa aivan saman asian kuin ryömiminen automaatilla.Ei tarvitse kytkimeen koskea.
        TOKI JOS on alitehoinen tojota tai suzuku, niin taitaapi koneet sammua helposti, jos on isot pyörät ja original välitys.............

        Automaatti antaa paljon anteeksi ja helpottaa maastoilua.Jos haluaa lukita jonkun tietyn vaihteen,niin se onnistuu myos automaatilla.
        Moottorijarrutuksen puutteen voi korvata käyttämällä pakkia(vanhemmat autot jossa tietokone ei sammuta moottoria jos kytkee pakin päälle "vauhdissa",kokeile omasi)alamäissä.Vastoin yleistä luuloa,se ei riko automaattia;San Fransiscossa se oli yleinen konsti.On muuten hyvä konsti;voi tarvittaessa jopa sudittaa kuvion puhtaaksi,mutta silloin tulee muistaa että sudittaessa ohjaus toimii "väärin päin".
        Varsinkin hiekkalähdöissä ylämäkeen automaatilla yksinkertaisesti pääsee siitä mistä manuaalilla ei.On kokeiltu samanlaisilla autoilla.


      • KER
        Wäsäilijä kirjoitti:

        Automaatti antaa paljon anteeksi ja helpottaa maastoilua.Jos haluaa lukita jonkun tietyn vaihteen,niin se onnistuu myos automaatilla.
        Moottorijarrutuksen puutteen voi korvata käyttämällä pakkia(vanhemmat autot jossa tietokone ei sammuta moottoria jos kytkee pakin päälle "vauhdissa",kokeile omasi)alamäissä.Vastoin yleistä luuloa,se ei riko automaattia;San Fransiscossa se oli yleinen konsti.On muuten hyvä konsti;voi tarvittaessa jopa sudittaa kuvion puhtaaksi,mutta silloin tulee muistaa että sudittaessa ohjaus toimii "väärin päin".
        Varsinkin hiekkalähdöissä ylämäkeen automaatilla yksinkertaisesti pääsee siitä mistä manuaalilla ei.On kokeiltu samanlaisilla autoilla.

        kato kato...täällä on muitaki ketä osaa ajaa..tarkoitin tietysti hastia.Automaatit on niille tehty ketä ei osaa viedä ajokkiaan,toivoton laite MAASTOSSA.Tomaatti menee on off kilpailuissa ja trialissa,mut jos mennään safarille,missä maastoja on joka lähtöön,ni älkäät automaatit tulko jalkoihin,väsyy katseleen sitä kontroloimatonta renkaan yltiöpäistä sudittamista,pitkiä taukoja suunnanvaihdoissa,masentavaa....kovalla on kystä kyllä kikkailla,siinä mies vie autoa,eikä auto miestä piste!!!!


      • Wäsäilijä
        KER kirjoitti:

        kato kato...täällä on muitaki ketä osaa ajaa..tarkoitin tietysti hastia.Automaatit on niille tehty ketä ei osaa viedä ajokkiaan,toivoton laite MAASTOSSA.Tomaatti menee on off kilpailuissa ja trialissa,mut jos mennään safarille,missä maastoja on joka lähtöön,ni älkäät automaatit tulko jalkoihin,väsyy katseleen sitä kontroloimatonta renkaan yltiöpäistä sudittamista,pitkiä taukoja suunnanvaihdoissa,masentavaa....kovalla on kystä kyllä kikkailla,siinä mies vie autoa,eikä auto miestä piste!!!!

        Jos ei itsellä ole taitoa/kokemusta ajaa automaatilla,niin turha tehdä yleistyksiä ja mollata jotain tekniikkaa.Siinä vain saa äkkiä teini-aloittelijan maineen.....Riittikö pisteiden määrä,vai pannaanko vielä vähän lisää..........nooin.


      • Kiistelyä
        Wäsäilijä kirjoitti:

        Jos ei itsellä ole taitoa/kokemusta ajaa automaatilla,niin turha tehdä yleistyksiä ja mollata jotain tekniikkaa.Siinä vain saa äkkiä teini-aloittelijan maineen.....Riittikö pisteiden määrä,vai pannaanko vielä vähän lisää..........nooin.

        Mitä järkeä kiistellä tämmösestä? Tosiasiassa maasto-ihmisiä on molempiin juniin. Jotku oppii ajamaan tomaatilla, eikä sen kälkeen välttämättä helposti opi manuaalia.. eikä halua. Toiset taas oppii ajamaan manuaalilla eikä sen jälkeen opi automaattia.. eikä halua.

        Maastoajossa pahan paikan tullen pitää olla kuitenkin niin hyvä tuntuma autoon, että aika moni jää siihen laatikkoon millä on alussa opetellut ajamaan.

        Se vaan maatissa, että se on kalliimpi ja vaikeampi korjata kuin manuaali.. Ja väärinkäytettynä hajoaa aika helposti.
        Ja sehän ei off-road kuski ole joka ei kaikkea ainakin kerran riko!
        Sunnuntaimaastomarjastaja-ajelijat on asia erikseen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe