Automaatti vai manuaali

Tomaatti

Kumpi parempi maastokäytössä?

11

2770

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timo

      Ehdottomasti automaatti,mahdollistaa hitaan ryömittämisen ja tasaisen vedon kaikissa tapauksissa. kovaan käyttöön muistaa lisätä lauhdutinkennon niin ei tarvi pelätä lämpöjä joka on tavallisin syy laatikko rikkoihin,

      • kaima

        Jätetään lauhduttimet höyrykonemiesten harrastukseksi Wanhan woiman päiwille.

        Maasturin vaihdelaatikon lämmöt eivät onneksi nouse niin korkealle, joten jäähdytin riittää.


      • Anonyymi
        kaima kirjoitti:

        Jätetään lauhduttimet höyrykonemiesten harrastukseksi Wanhan woiman päiwille.

        Maasturin vaihdelaatikon lämmöt eivät onneksi nouse niin korkealle, joten jäähdytin riittää.

        Toivottavasti eivät öljyt kuumene kaasuksi saakka jotta tarvitaan lauhdutinta....menee kyllä öljyn ominaisuudet huonoksi.

        Jäähdtyin riittänee.

        Autoissa yleensä lauhdutin on vain ilmastoinnissa.


    • RRR

      Automaatti alennusvaihteen kautta.

    • maastoon!

      ehdottomasti

    • Paavo

      Moi,

      automaatti, mutta kannattaa käyttää muitakin asentoja kuin D. Eikä kulu vasemman jalan nivelet vaihtokuntoon, eikä haise kytkin, mutta se vaihteiston jäähdytin on varmaan tarpeen kovemmassa käytössä.

      Kovalla askilla on tietty puolensa, mutta jos voi valita niin ehdottomasti automaatti.

      -Paavo

      • dffffffffffffkhl

        Kyllä se on vaan niin, että en itse ota auomaattia maastoon.
        1. Saa vakita heti 1-tai 2 vaihteen silmään paikasta johtuen, joskus jopa 3.
        2.Jos on oikeat välitykset autossa, niin pikkuykkönen ajaa aivan saman asian kuin ryömiminen automaatilla.Ei tarvitse kytkimeen koskea.
        TOKI JOS on alitehoinen tojota tai suzuku, niin taitaapi koneet sammua helposti, jos on isot pyörät ja original välitys.............


      • Wäsäilijä
        dffffffffffffkhl kirjoitti:

        Kyllä se on vaan niin, että en itse ota auomaattia maastoon.
        1. Saa vakita heti 1-tai 2 vaihteen silmään paikasta johtuen, joskus jopa 3.
        2.Jos on oikeat välitykset autossa, niin pikkuykkönen ajaa aivan saman asian kuin ryömiminen automaatilla.Ei tarvitse kytkimeen koskea.
        TOKI JOS on alitehoinen tojota tai suzuku, niin taitaapi koneet sammua helposti, jos on isot pyörät ja original välitys.............

        Automaatti antaa paljon anteeksi ja helpottaa maastoilua.Jos haluaa lukita jonkun tietyn vaihteen,niin se onnistuu myos automaatilla.
        Moottorijarrutuksen puutteen voi korvata käyttämällä pakkia(vanhemmat autot jossa tietokone ei sammuta moottoria jos kytkee pakin päälle "vauhdissa",kokeile omasi)alamäissä.Vastoin yleistä luuloa,se ei riko automaattia;San Fransiscossa se oli yleinen konsti.On muuten hyvä konsti;voi tarvittaessa jopa sudittaa kuvion puhtaaksi,mutta silloin tulee muistaa että sudittaessa ohjaus toimii "väärin päin".
        Varsinkin hiekkalähdöissä ylämäkeen automaatilla yksinkertaisesti pääsee siitä mistä manuaalilla ei.On kokeiltu samanlaisilla autoilla.


      • KER
        Wäsäilijä kirjoitti:

        Automaatti antaa paljon anteeksi ja helpottaa maastoilua.Jos haluaa lukita jonkun tietyn vaihteen,niin se onnistuu myos automaatilla.
        Moottorijarrutuksen puutteen voi korvata käyttämällä pakkia(vanhemmat autot jossa tietokone ei sammuta moottoria jos kytkee pakin päälle "vauhdissa",kokeile omasi)alamäissä.Vastoin yleistä luuloa,se ei riko automaattia;San Fransiscossa se oli yleinen konsti.On muuten hyvä konsti;voi tarvittaessa jopa sudittaa kuvion puhtaaksi,mutta silloin tulee muistaa että sudittaessa ohjaus toimii "väärin päin".
        Varsinkin hiekkalähdöissä ylämäkeen automaatilla yksinkertaisesti pääsee siitä mistä manuaalilla ei.On kokeiltu samanlaisilla autoilla.

        kato kato...täällä on muitaki ketä osaa ajaa..tarkoitin tietysti hastia.Automaatit on niille tehty ketä ei osaa viedä ajokkiaan,toivoton laite MAASTOSSA.Tomaatti menee on off kilpailuissa ja trialissa,mut jos mennään safarille,missä maastoja on joka lähtöön,ni älkäät automaatit tulko jalkoihin,väsyy katseleen sitä kontroloimatonta renkaan yltiöpäistä sudittamista,pitkiä taukoja suunnanvaihdoissa,masentavaa....kovalla on kystä kyllä kikkailla,siinä mies vie autoa,eikä auto miestä piste!!!!


      • Wäsäilijä
        KER kirjoitti:

        kato kato...täällä on muitaki ketä osaa ajaa..tarkoitin tietysti hastia.Automaatit on niille tehty ketä ei osaa viedä ajokkiaan,toivoton laite MAASTOSSA.Tomaatti menee on off kilpailuissa ja trialissa,mut jos mennään safarille,missä maastoja on joka lähtöön,ni älkäät automaatit tulko jalkoihin,väsyy katseleen sitä kontroloimatonta renkaan yltiöpäistä sudittamista,pitkiä taukoja suunnanvaihdoissa,masentavaa....kovalla on kystä kyllä kikkailla,siinä mies vie autoa,eikä auto miestä piste!!!!

        Jos ei itsellä ole taitoa/kokemusta ajaa automaatilla,niin turha tehdä yleistyksiä ja mollata jotain tekniikkaa.Siinä vain saa äkkiä teini-aloittelijan maineen.....Riittikö pisteiden määrä,vai pannaanko vielä vähän lisää..........nooin.


      • Kiistelyä
        Wäsäilijä kirjoitti:

        Jos ei itsellä ole taitoa/kokemusta ajaa automaatilla,niin turha tehdä yleistyksiä ja mollata jotain tekniikkaa.Siinä vain saa äkkiä teini-aloittelijan maineen.....Riittikö pisteiden määrä,vai pannaanko vielä vähän lisää..........nooin.

        Mitä järkeä kiistellä tämmösestä? Tosiasiassa maasto-ihmisiä on molempiin juniin. Jotku oppii ajamaan tomaatilla, eikä sen kälkeen välttämättä helposti opi manuaalia.. eikä halua. Toiset taas oppii ajamaan manuaalilla eikä sen jälkeen opi automaattia.. eikä halua.

        Maastoajossa pahan paikan tullen pitää olla kuitenkin niin hyvä tuntuma autoon, että aika moni jää siihen laatikkoon millä on alussa opetellut ajamaan.

        Se vaan maatissa, että se on kalliimpi ja vaikeampi korjata kuin manuaali.. Ja väärinkäytettynä hajoaa aika helposti.
        Ja sehän ei off-road kuski ole joka ei kaikkea ainakin kerran riko!
        Sunnuntaimaastomarjastaja-ajelijat on asia erikseen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe