Vanhanpiian vero

nonvanhapiika

Minäkin maksoin aikanaan vanhanpiian veroa, ennenkuin sain elämänkumppanin haaviini :)
Tutkimuksen mukaan sinkkujen talous kaatuu työttömyyden kohdatessa pahiten.
Pitäisikö vanhanpiian vero ottaa käyttöön uudestaan, loppuisi turhat sinkkukotkotukset tykkänään?

23

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hat.sep.sut

asiaa, en muista tuollaista ollen, milloin ja millainen se oli.
      Mihin sitä sovellettiin?
      Ja kuinka näet että se jotain yksineloa lopettais, ei kai kaikki ole rahan perässä?
      Olisiko sama yksinhuoltajille?

• näin oli ennen

Kyseinen vero poistettiin v. 1975.

Vero koski niitä, jotka olivat 24 vuotta täyttäneitä ja naimattomia. Vero oli siis korkeampi.
        Silloin luultiin, että vanhapiian tai -pojan elämä olisi taloudellisesti rikkaampaan.

• hat.sep.sut
        näin oli ennen kirjoitti:

Kyseinen vero poistettiin v. 1975.

Vero koski niitä, jotka olivat 24 vuotta täyttäneitä ja naimattomia. Vero oli siis korkeampi.
        Silloin luultiin, että vanhapiian tai -pojan elämä olisi taloudellisesti rikkaampaan.

jokun keskustelun silloin aikoinaan.
        Kun joku kysyi miks itsenäisien ihmisen elämine on kalliimpaa kuin muiden...
        Ja et millä perusteella..
        Ihan persiist toikin oli...

• näin oli ennen
        hat.sep.sut kirjoitti:

jokun keskustelun silloin aikoinaan.
        Kun joku kysyi miks itsenäisien ihmisen elämine on kalliimpaa kuin muiden...
        Ja et millä perusteella..
        Ihan persiist toikin oli...

Persiistä oli. Onneksi nyt osataan laskea ja onkin todettu, että sinkun elämä on kallista.

• ...

Tai siis verotuksen on kohdistuttava kylläkin eläkeläisiin. Sinkut ja siis vanhatpiiatkin on työikäisiä ja yleensä tekevät töitä elättääkseen itsensä. Suuri muutos tulee swiinä vaiheessa kun sinkku, tai kuka tahansa jää eläkkeelle. Silloine se ei tee töitä ja on vain rasite yhteiskunnalle.

Veroprogressio muuttuu hiljalleen. Suunta on selkeä, tuloveroja pitää laskea. Mitä sitten nostetaan? No välillisiä veroja ja pääomaveroja tietenkin. Pitäähän valtion kassassa olla edes kulut kattavaa tuloa. Elikkäs kyllä se käytännössä koskee lähinnä eläkeläisiä. Net kun vaan kuluttaa, eikä tuota yhtään mitään.'

"Vanhanpiianvero" oli aikanaan väestörakenteeseen vaikuttava poliittinen asia. Tuli asiaksi sodan jälkeen kun väkiluku laski ja piti saada uutta veronmaksajaa kehiin. Eräänlainen rankaisuvero siis. Sitten tehtiin suuret ikäluokat ja väestörakenteesta oli virheelliset käsitykset. Luotettiin atkuvaan väestön kasvuun, jonka piti taata tuleva vauraus. Jäi huomiotta globaali maailman kehitys ja ihmisen lisääntymishalukkuus.

Nyt on duuneja kuten ennenkin. Ne vain tehdään jossain intiassa. Ja väestörakenne on ihan anuksesta, perinteisiin haahuiluihin ja politiikkoihin suhteutettuna.

Nyt ei enää ole yksinkertaisesti varaa lässyttää lapsiperheistä. Ei niitä edes ole olemassa. Suurin ongelma on eläkeläiset, miten niistä pääsisi eroon. Sitä selvitellässä, suurin yksittäinen väestönosa, siis sinkut maksavat suurimman osan laskuista. Yksinään.

Tässä muuten kannattaa huomata yksi uttu. Sinkuista suuri osa on kuitenkin eronneita tai eläkeläisiä. Jaapa, eläkkeellä oleva sinkku, aika hankala tapaus, kaikille.'

Mä muuten laskin just. Meillä tsadissa rivari. Neljä asuntoa meidän talossa, taloja kai jotain 17 yhteensä.

Mutta siis meidän talossa. Päädyssä eläkeläispappa, sinkku. Sitten me kaks henkilöä a kissa, mä työtön. Sitten, eläkeläisleskimummo, siis sinkku. Ja päädyssä nelihenkinen perhe, kaksi alle kouluikäistä lasta. Ukko vakiduunissa, eukko satunnaisissa pätkähommissa.

Ja tää vastaa aika hyvin yhteiskuntarakennetta koko maassa. Haloo, neljä kämppää, kolme vakituisessti töissä käyvää ihmistä. Puolet kämpistä eläkeläisillä sinkuilla, kaksi lasta joissa on sitten se tulevaisuus.

Jaa aloitus. Nooh, eiköhän ne sunkin verot vielä tule nousemaan, älä pelkää :DDDD

=DW=

• Poislukien ne yritysjohtajat ja osa poliitikoista, joille räätälöidään eläkeikä ja eläketaso ilman mitään järkeenkäypää logiikkaa.

Ketkä ovat parhaat vuotensa tai terveytensä, yritysten ja yhteiskunnan eteen antaneet ovat kyllä eläkkeensä siinä samalla ja moninkertaisesti lunastanet, ja piste.

Meidän bruttokansantuote asukasta kohti on aivan eri tasolla kuin vuosikymmen saati vuosikynnenet sitten ja aiemminkin on ollut varaa eläkkeisiin, niin on myös nyt ja tulevaisuudessa entistä paremmin.

Kyse on enemmän arvovalinnoista, kuin maksukyvyttömyydestä.

Oletko huomioinut, kuinka suuri osa meidän suomalaisten tekemästä työn arvosta, virtaa maasta ulos, antamatta mitään konkreettista vastinetta takaisin.

Suomalaisten pitäisi pitää omistuksistaan parmmin huolta, eikä päästää hetken voitonhuumassa omistuksen ja päätöksenteon siirtymistä kasvottomille markkinavoimille, jotka usein manipulaation avulla tekevät suhteettoman suuria voittoja eikä muu ole tärkeää, kuin osakkeen tuotto.

• ...
        emw34 kirjoitti:

Poislukien ne yritysjohtajat ja osa poliitikoista, joille räätälöidään eläkeikä ja eläketaso ilman mitään järkeenkäypää logiikkaa.

Ketkä ovat parhaat vuotensa tai terveytensä, yritysten ja yhteiskunnan eteen antaneet ovat kyllä eläkkeensä siinä samalla ja moninkertaisesti lunastanet, ja piste.

Meidän bruttokansantuote asukasta kohti on aivan eri tasolla kuin vuosikymmen saati vuosikynnenet sitten ja aiemminkin on ollut varaa eläkkeisiin, niin on myös nyt ja tulevaisuudessa entistä paremmin.

Kyse on enemmän arvovalinnoista, kuin maksukyvyttömyydestä.

Oletko huomioinut, kuinka suuri osa meidän suomalaisten tekemästä työn arvosta, virtaa maasta ulos, antamatta mitään konkreettista vastinetta takaisin.

Suomalaisten pitäisi pitää omistuksistaan parmmin huolta, eikä päästää hetken voitonhuumassa omistuksen ja päätöksenteon siirtymistä kasvottomille markkinavoimille, jotka usein manipulaation avulla tekevät suhteettoman suuria voittoja eikä muu ole tärkeää, kuin osakkeen tuotto.

Paljon sulla iskeä paalu kehiin?

Niinpä niin. Se tulee toi köyhyys vielä esiin melko monelle ihmiselle, jotka ei itteään enää elätä.

Hei kuule, aatteleppa toi viimenen lauseess niinkuin eläkerahastoja ajatellen....

Mä pärjään aina kyllä jotenkin loppuikäni, joillain muilla voi olla hankalanpaa.

=DW=

• ... kirjoitti:

Paljon sulla iskeä paalu kehiin?

Niinpä niin. Se tulee toi köyhyys vielä esiin melko monelle ihmiselle, jotka ei itteään enää elätä.

Hei kuule, aatteleppa toi viimenen lauseess niinkuin eläkerahastoja ajatellen....

Mä pärjään aina kyllä jotenkin loppuikäni, joillain muilla voi olla hankalanpaa.

=DW=

että maksan työtulostani tasan 60% ennakonpidätyksen juuri tälläerää. Olen myös eläkeläinen josta itse maksanut suurimman osan yrittäjäeläkemaksuna. lisäksi olen edelleen yrittäjä ja jos tahdon pystyn oikeesti hankkimaan melko mukavan ansiotason. Sen voin tunnustaa, että tahallani maksan tuolla 60 prosentilla veroa, mutta onhan se sitten ensvuoden lopulla käytettävissä.

En tiedä oletko koskaan saanut vuodenvaihteessa kirjekuoressa kahtatoista a' 38000 mk.n. ennakkoveromaksun tilisiirtolomakkeita. Minä olen ja olen myös veroni aina maksanut! Vielä samaisena vuodenvaihteessa maksoin omatoimisesti 30 000mk ja lisäveroa lähes 60 000mk. että se siittä ja sen kestävyydestä.

Meidän ekonomiat ja ajatusmaailmat on eri tasolla, joten kunhan ensin vaikka kolmekymmentä vuotta hankit elantosi itselle ja perheellesi yrittäjänä, niin sitten aika moni asia saa erilaisen merkityksen.

• eilinen ei palaa

Onko sinkkuna eläminen jotenkin paheksuttavaa ja kotkotukseen verrattavaa? Jos ei sopivaa puolisoa löydy, niin sukulaisetko järjestävät avioliiton? Vai hoituuko homma niin, että yli 25 vuotiaat sinkut pannaan jalkapuuhun kirkonmäelle, jossa liinapäiset huuhkajat arpovat sopivat parit, ja tuomio pannaan heti täytäntöön, ennen kuin syylliset ehtivät pakosalle.

• hat.sep.sut

näin.
        Sinkku elättää vain itsensä.Maksaa itsestään eikä saa tukia?
        Moni esim.yksinhuoltaja tai perheellinen nauttii yhteiskunnan varoista maksettavia tukia.
        Asumistukee, työvoimatukee, lapsilisiä jne...miks heillä olis alempi verotus?

• ...

Mä nyt kai olen paasannut asiasta paljon. Mutta siis sinkku käsitteenä ei todellakaan tarkoita vanhaapiikaa, niitä on kaikissa ikäryhmissä, eläkeläisissä kasvavin joukko.

Ja toinen käsite on kahden ihmisen talous. Se ei tarkoita surullisesti lapsettomiksi jääneitä pareja. Siinäkin kasvavin osa on eläkeläiset ja ne parit, joilla lapset on muuttaneet omilleen. Lisäksi siihen lasketaan monesti yksihuoltajat ja esimerkiski homoparit kuuluvat siihen ryhmään.

Mulla muuten yks mukava kamu. Mihin ryhmään hänet sijoittaisit? Siis yksinelävä nainen. Teki sitten keinohedelmöityksellä lapsen kun ei halunnut ukkoa riesakseen. On siis lespo. Asustelee itekseen, lapsen kanssa. On siis sinkku olla lapsi. Mutta elättää ite yksin taloutensa. Sitä se noituu aina joskus, se kun kuuluu virallisesti lapsiperheisiin ja joutuu joka vitun neuvolakäynnillä selittään jollekin nuorelle hoitsulle koko elämän tarinansa... Mutta sillä siis on veronmaksaja kasvamassa, oikein reipas poika on!

=DW=

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

Mä nyt kai olen paasannut asiasta paljon. Mutta siis sinkku käsitteenä ei todellakaan tarkoita vanhaapiikaa, niitä on kaikissa ikäryhmissä, eläkeläisissä kasvavin joukko.

Ja toinen käsite on kahden ihmisen talous. Se ei tarkoita surullisesti lapsettomiksi jääneitä pareja. Siinäkin kasvavin osa on eläkeläiset ja ne parit, joilla lapset on muuttaneet omilleen. Lisäksi siihen lasketaan monesti yksihuoltajat ja esimerkiski homoparit kuuluvat siihen ryhmään.

Mulla muuten yks mukava kamu. Mihin ryhmään hänet sijoittaisit? Siis yksinelävä nainen. Teki sitten keinohedelmöityksellä lapsen kun ei halunnut ukkoa riesakseen. On siis lespo. Asustelee itekseen, lapsen kanssa. On siis sinkku olla lapsi. Mutta elättää ite yksin taloutensa. Sitä se noituu aina joskus, se kun kuuluu virallisesti lapsiperheisiin ja joutuu joka vitun neuvolakäynnillä selittään jollekin nuorelle hoitsulle koko elämän tarinansa... Mutta sillä siis on veronmaksaja kasvamassa, oikein reipas poika on!

=DW=

sinkku tarkoittaa ihmistä, jota verotetaan vain omista tuloistaan.
        Se käsittää talouksia joissa esim vanhamiespoika elää äitinsä kanssa.
        Sellasen dementoituneen, joka oli muuten sairaalahoidokki.
        Ne sinkut saattaa tehdät yötä ilmaiseksi , joka maksas yhteiskunnalle aika paljon...

• ...
        hat.sep.sut kirjoitti:

sinkku tarkoittaa ihmistä, jota verotetaan vain omista tuloistaan.
        Se käsittää talouksia joissa esim vanhamiespoika elää äitinsä kanssa.
        Sellasen dementoituneen, joka oli muuten sairaalahoidokki.
        Ne sinkut saattaa tehdät yötä ilmaiseksi , joka maksas yhteiskunnalle aika paljon...

Sanahelinää.

Sinkku, joka elää äitinsä kanssa elää kahdenhengen taloudessa. Lasketaan samaan satsiin kuin kaikki muutkin kahdestaan asuvat perhekunnat. Käytännössä asian voi tarkistaa postilaatikosta, monenko posti sinne menee. Yllättävän moni itsensä sinkuksi laskeva onkin itse asiassa kahden hengen taloudessa asuva.

Mutta yhden ihmisen talouksia siis tosiaan on se miljoona.

Sinkut on suuri ryhmä. Ja kaikki tavallaan on omimassa niitä itselleen. Paitsi kukaan ei tohdi ajaa niitten asioita ääneen.

Niin, vanhuksiaan tai vanhenpaansa hoitava sinkku on vain yksi tapaus. Ajatteleppa sitäkin, se on tavallaan yksinhuoltaja. Mutta ei se paljoa vaurastu tekemästään duunista. Suomessa suurin kasvava pisnes on muuten vanhustenhoito. Ei ehkä siksi, että siinä liikkuiswi isot liikevaihdot, vaan sikswi että sitä duunia on älyttömästi.

Joopajoo. Tuttavapariskunta muuten perusti noin vuosi sitten vanhusten kotihoitoon erikoistuneen palveluyrityksen. Niin. Yhteiskunnalle kun jotenkin tulee halvemmaksi ostaa palveluita kuin tuottaa niitä itse. En muista kilometrimääriä, mutta koko ajan ne on töissä. Kulkee peseskelemässä mummojen perseitä jossain korvessa jne. Saavat sen palkkansa, mitä pienyrittäjälle nyt jää.

Kiintoisa kysymys onkin. Missä niitten yksinäisten vanhusten lapset ja suku oikein piileskelevät?

Tässä on iso aikapommi tulossa. Mä en maalaa piruja seinälle tarkoituksella provosoida. Mutta asia on niin valtavan iso koko yhteiskunnalle. Hyvähän se olisi, jos edes joku alkaisi miettimään asioita. Vaalitkin tulossa. Taidan äänestää itse Ihmisten Puoluetta.

=DW=

• eilinen ei palaa
        ... kirjoitti:

=DW=

Joo, sinkku ei ole pelkästään osattomaksi jäänyt vanhapiika tai peräkammarin poika. Mun käsityksen mukaan sinkku on yksin kotitaloutensa pystyssä pitävä henkilö, jolla on lapsia tai sitten ei. Ehkä aloitus oli provo, mutta aloittaja näytti peräänkuuluttavan perinteistä perhemallia. Olisko hän niistä piireistä, joille standardista poikkeavat perhemallit ovat synnissä elämistä.

Tähän sinun tuttavaasi: Jos ihminen ryhtyy harkitusti yksinhuoltajaksi, niin hänen henkilökohtainen taloutensa on todennäköisesti kunnossa, eikä ylimääräistä tukea tarvita ulkopuolisilta tai yhteiskunnalta. Tehokkuusaste hyvä, kun yksi tämän päivän veronmaksaja luotsaa yhteiskuntaan yhden tulevan veronmaksajan. Nykyään on aika yleistä, että yhden tulevan veronmaksajan tuottamiseen kuluu kahden aikuisen panostus.

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

Sanahelinää.

Sinkku, joka elää äitinsä kanssa elää kahdenhengen taloudessa. Lasketaan samaan satsiin kuin kaikki muutkin kahdestaan asuvat perhekunnat. Käytännössä asian voi tarkistaa postilaatikosta, monenko posti sinne menee. Yllättävän moni itsensä sinkuksi laskeva onkin itse asiassa kahden hengen taloudessa asuva.

Mutta yhden ihmisen talouksia siis tosiaan on se miljoona.

Sinkut on suuri ryhmä. Ja kaikki tavallaan on omimassa niitä itselleen. Paitsi kukaan ei tohdi ajaa niitten asioita ääneen.

Niin, vanhuksiaan tai vanhenpaansa hoitava sinkku on vain yksi tapaus. Ajatteleppa sitäkin, se on tavallaan yksinhuoltaja. Mutta ei se paljoa vaurastu tekemästään duunista. Suomessa suurin kasvava pisnes on muuten vanhustenhoito. Ei ehkä siksi, että siinä liikkuiswi isot liikevaihdot, vaan sikswi että sitä duunia on älyttömästi.

Joopajoo. Tuttavapariskunta muuten perusti noin vuosi sitten vanhusten kotihoitoon erikoistuneen palveluyrityksen. Niin. Yhteiskunnalle kun jotenkin tulee halvemmaksi ostaa palveluita kuin tuottaa niitä itse. En muista kilometrimääriä, mutta koko ajan ne on töissä. Kulkee peseskelemässä mummojen perseitä jossain korvessa jne. Saavat sen palkkansa, mitä pienyrittäjälle nyt jää.

Kiintoisa kysymys onkin. Missä niitten yksinäisten vanhusten lapset ja suku oikein piileskelevät?

Tässä on iso aikapommi tulossa. Mä en maalaa piruja seinälle tarkoituksella provosoida. Mutta asia on niin valtavan iso koko yhteiskunnalle. Hyvähän se olisi, jos edes joku alkaisi miettimään asioita. Vaalitkin tulossa. Taidan äänestää itse Ihmisten Puoluetta.

=DW=

otitko huomioon et se toinen, vanhempi on jo eläkettä nauttiva.
        Sitä silloin ei lasketa mukaan sinkun talouteen,
        Töitä kyllä riittää, vuorokauden ympäri, jopa niin et sen ansiotyös kulkija pitää järjestää jotain hoitoo silloin kun on itse töis.
        Silti se on yksinasuja.
        Kysyit missä on se suku, se on siinä vierellä,lapset jotka huoltaa vanhempiaan

• ...
        hat.sep.sut kirjoitti:

otitko huomioon et se toinen, vanhempi on jo eläkettä nauttiva.
        Sitä silloin ei lasketa mukaan sinkun talouteen,
        Töitä kyllä riittää, vuorokauden ympäri, jopa niin et sen ansiotyös kulkija pitää järjestää jotain hoitoo silloin kun on itse töis.
        Silti se on yksinasuja.
        Kysyit missä on se suku, se on siinä vierellä,lapset jotka huoltaa vanhempiaan

Kakarat on jossain. Kunta tai kaupunki ostaa !palveluina" perseenpesut mummoille firmoilta.

Ja sä kun olet kaupunkilainen, moniko sun tutuista hoitaa vanhoja ja sairaita vanhempiaan?.. Maalla sitä tehdään. Tossa naapurissa joen takana on kolme sukupolvea saman katon alla. Kaupunki yksiöön ei mahdu kuin se pari ihmiswtä. Ahdasta noillakin on, mutta vanhaisäntä ja vanhaemäntä saa kyllä aina vellin aamulla suuhun.

Ihan turha jauhaa jostain poikkeuksellsesta kotitihoitajasta. Tosiasia on, se kun on muutenkin työtön, kunta maksaa sille muutaman euron siitä, että ei tarvi mummoa ottaa vanhainkotiin.

Tajuatko yhtään mitään? Jos sellainen tyyppi saisi jostain töitä, se muuttaisi heti töitten perään ja mummo jäisi yhteiskunnan elätiksi, todennäköisesti laitokseen. Yhteiskunnalle on edullista pitää vanhukset koton niin pitkään kuin mahdollista. Nykyinen työpaikka tilanne mahdollistaa sen, että ilmaisia vanhustenhoitajia oin maakunta pullollaan.

Kukas muuten sun vaipat käy vaihtamassa kun alat olemaan niin huonossa kunnossa, että et itse pysty. Kai olet pitänyt huolta, etä joku lapsistasi on työelämään kelpaamaton luuseri a tulee paijaamaan sua hautaas asti ilmaiseksi?

=DW=

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

Kakarat on jossain. Kunta tai kaupunki ostaa !palveluina" perseenpesut mummoille firmoilta.

Ja sä kun olet kaupunkilainen, moniko sun tutuista hoitaa vanhoja ja sairaita vanhempiaan?.. Maalla sitä tehdään. Tossa naapurissa joen takana on kolme sukupolvea saman katon alla. Kaupunki yksiöön ei mahdu kuin se pari ihmiswtä. Ahdasta noillakin on, mutta vanhaisäntä ja vanhaemäntä saa kyllä aina vellin aamulla suuhun.

Ihan turha jauhaa jostain poikkeuksellsesta kotitihoitajasta. Tosiasia on, se kun on muutenkin työtön, kunta maksaa sille muutaman euron siitä, että ei tarvi mummoa ottaa vanhainkotiin.

Tajuatko yhtään mitään? Jos sellainen tyyppi saisi jostain töitä, se muuttaisi heti töitten perään ja mummo jäisi yhteiskunnan elätiksi, todennäköisesti laitokseen. Yhteiskunnalle on edullista pitää vanhukset koton niin pitkään kuin mahdollista. Nykyinen työpaikka tilanne mahdollistaa sen, että ilmaisia vanhustenhoitajia oin maakunta pullollaan.

Kukas muuten sun vaipat käy vaihtamassa kun alat olemaan niin huonossa kunnossa, että et itse pysty. Kai olet pitänyt huolta, etä joku lapsistasi on työelämään kelpaamaton luuseri a tulee paijaamaan sua hautaas asti ilmaiseksi?

=DW=

Sika hurjia on hyökkäyksesi toista kirjottajia kohtaan
        Oletat tietäväs missä ihmiset on tai asuu...ei vois mennä pahemmin harhaan.
        Kuule tämä, sä olet kirjoittaja toisten joukossa, minulla ei ole sinua kohtaan mitään pahaa, mutta alkaa kyllästyttään noi hyökkäilyt---joita teet muita kirjoittajia kohtaan, kuulematta mitä muut osaa tai tietää
        Hyvä ystäväni on aikuine mies joka on jäänyt hoitamaan vanhaa äitiään.eläkkeellä- ja katsottaan silti yksineläjäksi, verotilastoissa, koska mitään virallista hoitosuhdetta ei ole...
        Ei varmaan ole mitenkään poikkeukselline tilanne, monillakaan ihmisillä.
        Vai pitäs ihmisellä olla lapsena luuseri?
        Kai olet omalta kohdaltas huolehtinut tuon kuntoon?

• ...
        hat.sep.sut kirjoitti:

Sika hurjia on hyökkäyksesi toista kirjottajia kohtaan
        Oletat tietäväs missä ihmiset on tai asuu...ei vois mennä pahemmin harhaan.
        Kuule tämä, sä olet kirjoittaja toisten joukossa, minulla ei ole sinua kohtaan mitään pahaa, mutta alkaa kyllästyttään noi hyökkäilyt---joita teet muita kirjoittajia kohtaan, kuulematta mitä muut osaa tai tietää
        Hyvä ystäväni on aikuine mies joka on jäänyt hoitamaan vanhaa äitiään.eläkkeellä- ja katsottaan silti yksineläjäksi, verotilastoissa, koska mitään virallista hoitosuhdetta ei ole...
        Ei varmaan ole mitenkään poikkeukselline tilanne, monillakaan ihmisillä.
        Vai pitäs ihmisellä olla lapsena luuseri?
        Kai olet omalta kohdaltas huolehtinut tuon kuntoon?

Hoitoon lähdön aika? Sähän käyt siellä säännöllisesti. kerro joskus siitä?

Nettikeskustelupalsta ei ole mielenterveysongelmaisten hoitpaikka. Vaikka hasa ja sä niin luulettekin. Missä muuten handekki on?

=DW=

• terveysvalvonnasta
        ... kirjoitti:

Nettikeskustelupalsta ei ole mielenterveysongelmaisten hoitpaikka. Vaikka hasa ja sä niin luulettekin. Missä muuten handekki on?

=DW=

Mitens toi teikäläisen raivotautirokotus? Onk se voimassa?

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

=DW=

Nyt alkaa menemään niin ööveriksi etten todellakaan ymmärrä mistä nää sun kaunat tulee?

Missäs hoidoissa mä käyn ;))))
        Voi luoja, mistä minä tietäisin missä kukakin on ;)))
        Olisko aika keskustella aiheesta jonka panit taululle, ei siitä mitä omassa mielessä kuvittelet jonkun olevan tai tekevän?

*repeilee*

• Häh? Olen tyytyväinen itselliseen elämäntapaani enkä suostu moisen perhepolitiikan välikappaleeksi.

Mutta lopulta tuossa vanhanpiianverossa oli kysymys siitä että perhettä suosittiin ja yksineläjiä rankaistiin siitä että ovat egoisteja eivätkä kasvata maalle lisää työläisiä tai tykinruokaa.

• En nyt tuota kovin viisaaksi ratkaisuksi näkisi.
      Kyllähän se jos vero on tarpeeksi iso, niin paneehan se vauhtia parinetsintään.
      Mutta kun jo tässä iässä naisia on jo enemmän kuin miehiä, ja mitä vanhempaan ikäluokkaan mennään, tilanne aina vaan pahenee.
      Suomalaiset kun ei veroja juuri rakasta. Siinä kun vanhemmat ja kokeneemmat naiset alkavat joukolla veron pontimena saalistaa miesten nuorempia ikäluokkia, niin onko se yhteikuntarakenteen kannalta ollenkaan hyväksi.
      Ei uskalla tytär viedä sulhoaan anopin luokse vierailulle.

• Noi kaks viimeistä lausetta oli outoja.
      Jos jo nyt kaatuu sinkkutalous työttömyyden kohdatessa pahiten niin miksi MEITÄ sinkkuja pitäisi vielä verotuksella kiristää.
      Minä ainakin pysyn sinkkuna paljon mieluummin kun menen avioon jonkun vaan kanssa, että sais sanoa että sain "haaviini" jonkun. Tulijoita kyllä olis mutta olisiko onni ja autuus elää jonkun vieraan kanssa josta ei välitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe