Täytin äskettäin 50, esittelempä itseni teille!

mindi-60

Hei, tuli maaginen luku täyteen. Vietin syntymäpäivääni Kuusamossa vaeltaen koko karhunkierroksen yksin ja
tuli hyvä olo: vielä jaksaa vaikka mitä! Olisi hauska kuulla miten muut viettivät viiskymppispäivänsä.

Olen eronnut 36-vuotiaana ja vihdoin saanut pojat kasvatettua. Nyt tuntuu tosi hyvälle kun työssäkin on vielä annettavaa ja keho on terve. Vaihdevuodet vähän on tullut yöunia häiritsemään mutta onnellisena odotan mitä tänä vuosikymmen vielä voi antaa.

t. mindi@sulo.fi

10

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hymy;))

Kyllähän sitä tässä iässä vielä jaksaa...jos, on terve. Ehkä vähän ennemmän vaan joutuu tekemään itsensä eteen fyysisiä harrastuksia. Elämä muutenkin tässä iässä siinä mielessä on parempaa...ymmärtää ehkä jotain...hiukan enemmän itse myöskin elämästä ja myöskin siitä toisesta puolesta ...(jotkut siis ainakin...;))) Elämä on itselleni ainakin sellainen jatkuva peruskoulu (noin vertauskuvallisesti otettuna)...Hyvä jos, ensimmäisen luokan...yli vielä....toiselle ehkä? olen siirtynyt....

tsau:Friidu

• Lion -60

Tervetuloa kerhoon! Täältä ei sitten ole varsinaisesti paluuta, mutta kymmenen vuoden päästä saa siirtyä seuraavalle osastolle.

Täytin 50 keskikesällä, ja syntymäpäiväretken tein Kylmäpihlajan majakkasaarelle Rauman edustalla.

Töitä on ainakin vielä riittänyt, terveysjuttujenkin kanssa pärjää ja kuopus saavuttaa parin vuoden päästä täysi-ikäisyyden. Nuori seura tekee keski-iässä hyvää noin yleensä - ihan kuin se vaikuttaisi nuorentavasti. Tietysti vanhusten seurassa tuntee itsensä suhteellisesti nuoreksi muutenkin, kun joutuu/pääsee joskus kuuntelemaan 80-vuotiaiden juttuja.

• muuta kuin, että onneksi olkoon ja kiva, että olet hyvässä iskussa vielä. Omasta viiskymppisjuhlasta on jo tovi, mutta kyllä täälläkin vielä jaksetaan vaikka mitä.:-) Tervetuloa joukkoon.

• Rohkea eränkävijä olet, ei voi muuta sanoa.
      Vaimoni kuntonsa puolesta reitin rasituksista varmaan selviytyisi, mutta yksin ei mistään hinnasta uskaltaisi lähteä maastoon.
      Minulta olis jäänyt Karhunkierros tekemättä silloin kun täytin viiskyppiseni, "happi oli silloin tosi vähissä". En vieläkään ehkä patikoimaan pystyis vastaavaa lenkkiä, ainakaan yksin, nälkään kuolisin, jos en muuten. Erätaidot puuttuu tyystin.
      Nyt olen 58 ja kuntoutunut olen vuosien saatossa ja nyt reilu kaksi vuotta on ollut lähes taivaallinen olo, kun keho ja mieli voi hyvin, entiseen verraten. Ja onneksi vaimo on jaksanut jo 35-vuotta asua samaa huonetta ja lapset päälle kahdenkymmenen kaikki.

Voihan hyvin ja pidä itsestäsi ja "ehkä myös jossainmäärin jälkikasvustasi" huolta, kun kerran noita poikia ovat!:)))

• mindi-60

Hei, sanoisin että kun joku vanha vaeltaja neuvoo ja evästää voi vaeltamaan lähteä aloittelijakin, ja majapaikoilla ei tarvitse yksin olla, sinne aina tupsahteli yöpyjiä ja kaikenikäisiä! Jalat tietysti särki ja lonkat kipeytyi rinkan kantamisesta mutta jokainen voi mitoittaa päivämatkat itselleen sopivaksi, rakkolaastarit mukaan ja buranaa jos jalkasärky häiritsee unen saamista. Suosittelen kyllä huonompikuntoisille vaikka vaan osaa reitistä. Vanhemmat sopuisat pariskunnat olivat ilo silmälle, taitaisi olla hyvä vaikka nuorillekin pareille kokeilla miten työnjako onnistuu reisussa.

Yksin lähdin koska olen niin kiltti luonne että se on ainoa tapa saada tehdä asiat kuten haluan. Taipuisin aina toisen tahtoon ja olisin kuitenkin tyytymätön itseeni sen takia. Yksin elo sopii minun luonteelleni parhaiten vaikka olenkin sosiaalinen ja pidän ihmisistä yleensä.

• systembolaget

tuon "maagisen"iän kolme vuotta sitten.Valitettavasti jouduin eläkkeelle jo 48-vuotiaana selkävammojen takia.

En silti kuitenkaan anna periksi:)

• Ettäkö miten vietin viiskymppisiäni.
      Onhan siitä jokunen vuosi, mutta hyvin on muistissa.
      Olen melko hyvä sellaisten prutaalien juhlien järjestäjä, ei haittaa, vaikka on isompikin porukka.
      Vitsinä heitin joskus, että ostan puoli sikaa, ja palvaan sen nuotiolla. No sukuhan otti sen tosissaan, niin ei siinä auttanut, kun hankkia puolikas sika (valmiiksi palvattuna tosin, todella hyvän makuista).
      Ajatus oli, että ruokailu olisi sellainen seisova pöytä (makaava se oli, ei se sika kahdella jalalla pystyssä olisi pysynyt, ja muutenkin hengetön).
      Mutta ei siitä mitään tullut.
      Aikani katsoin sitä närppimistä. Ajattelin, että minähän joudun syömään koko sian tuolla menolla.
      Heitin kravatin olan yli, ja otin fileerausveitsen, niin lähti nälkä siitä pöydästä.(oli siinä muutakin kun se sianpuolikas)
      Siitä olen suruissani, että vierailla oli niin pieni vatsa, ettei monikaan jaksanut enää jälkiruokaa syödä.

• öosns5ä'

se sika..

• Hyvä ikähän tää on, miun viiskymmppisistä on vierähtänyt pien hetki, nii, ainaski miust tuntuu siltä:)))
      Mie en yksin kyl uskaltas lähtee kiertämää karhun kierroksia, kuntoa kyllä on, mut kaveri pitäis olla mukana, sellane pelkuri oon:)))

Oikein mukavaa jatkoa,,, siinä ne vuodet vierähtää äkkiä, lapsista sen huomaa, heidän kanssaan aika livahtaa tosi nopeesti. Meil on nuorin tyttö 15v. Joten hänen kanssaanki sitä elämää täs kotisilla riittää:))))

• stellabella.-

Parhaimmat onnittelut viisikymppisen johdosta ja rohkeudesta uskaltaa rikkoa omia rajojasi. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe