On isänpäivää,monta pikkujoulua ja isokin joulu tulossa.Täytyy kaivaa kaapista jotain punaista kravattia tai kovakaulus paitaa,prässätä housut ja kiillottaa lakerit..Toisin on naisväellä,kun ei voi laittaa samaa pikkumustaa toista kertaa yleisiin juhliin,sillä joku voi vaikka miettiä että eikö sillä ole toista mekkoa,tosin minä en kuulu niihin jotka katsovat toisten vaatteita,saatikka muistaisin mikä kolttu on viime vuonna ollut päällä.
Sisältö kiinnostaa enemmän:)))
juhlaa pukkaa
33
395
Vastaukset
- Teemuna
Jos naisväki on sonnustautunut siihen pelkkään pikkumustaan niin sinäkin voisit pitäytyä vain siinä punaisessa kravatissa. Siinä vasta pukeutumiskoodi riemukkaalle juhlinnalle.
- mitäkä mies
Saatais juhlaväki kauhistua,tai se voisi ylittää uutiskynnyksen.Tanssiminen...jaaa,a:))
- Kaupunkilainen
Minun on vaikea löytää juhlavaatteita, kun joka paikassa tungetaan vain sitä mustaa. Sattuu vain olemaan niin, että en suostu laittamaan mustaa päälleni kuin hautajaisiin, koska olen itse kuin haudasta noussut mustissa.
Mistä ihmeestä on tullut sellainen käsitys, että musta sopisi kaikille tai hoikentaisi, kun kumpikaan ei pidä paikkaansa? Useimmilla suomalaisilla on niin hailakat värit, että musta sopii heille äärimmäisen huonosti. Kun ulkona on pimeää, pitäisi päin vastoin pukeutua erityisen värikkäästi (enkä tarkoita sitä iänikuista joulunpunaistakaan), että tulisi vähän piristystä elämään.Olen monen muunkin kuullut sanovan samaa, että kaupoissa on tarjolla vain jotain tylsiä vakiovärejä ja sesongin kamaa, eikä niistä useinkaan löydy mieleisiä. Mä olen harrastanut värjäämistä jo nuoresta asti. Huovat, villapaidat, silkkipuserot, housut, mekot, jopa pyyhkeet ovat joutuneet väripataan. Kun jostain liikkeestä poistomyydään värejä halvalla, ostan kaikki hyvät värit heti itselleni. Kirppiksiltäkin olen löytänyt värejä. Nyt mulla on kasvivärjäyksen opaskirja. Pitäis vaan kerätä sopivat kasvit.
Värinpitävät Dylonit ovat aika kalliita, ja halpojen Dylon-nappien värit haalenevat pesujen myötä, eikä niillä värjättyjä tekstiilejä voi pestä muun pyykin seassa. Käytän Dylon-nappeja ainoastaan värisävyn säätämiseen. Sen sijaan kaikki Nitor-värien sävyt ovat vahvoja ja pysyviä, eikä niistä lähde väriä myöhemmissä pesuissa.
Kun suunnittelin käsinkudottujen täysvillaisten värjäämistä, soitin Nitorin maahantuojalle ja kysyin neuvoa, ja niin vaan onnistui villaneuleiden ja kankaiden värjäys 60 asteessa kutistumatta ja vanumatta. Tylsiä punaisia olen säätänyt keltaisella sinoberinpunaiseksi tai vaaleanruskealla tiilenpunaiseksi. Joskus 1990-luvun alussa pyyhkeitä sai vain pastellisävyisinä. Värjäsin niitä kirkaammiksi poistomyynnistä ostamillani tiväreillä.
Mulla on vanha pesukone, 10 litran kattila ja lasinen lämpömittari varattuna värjäykseen. Mökin saunan padassa olen värjäillyt isompia eriä.sedna2003 kirjoitti:
Olen monen muunkin kuullut sanovan samaa, että kaupoissa on tarjolla vain jotain tylsiä vakiovärejä ja sesongin kamaa, eikä niistä useinkaan löydy mieleisiä. Mä olen harrastanut värjäämistä jo nuoresta asti. Huovat, villapaidat, silkkipuserot, housut, mekot, jopa pyyhkeet ovat joutuneet väripataan. Kun jostain liikkeestä poistomyydään värejä halvalla, ostan kaikki hyvät värit heti itselleni. Kirppiksiltäkin olen löytänyt värejä. Nyt mulla on kasvivärjäyksen opaskirja. Pitäis vaan kerätä sopivat kasvit.
Värinpitävät Dylonit ovat aika kalliita, ja halpojen Dylon-nappien värit haalenevat pesujen myötä, eikä niillä värjättyjä tekstiilejä voi pestä muun pyykin seassa. Käytän Dylon-nappeja ainoastaan värisävyn säätämiseen. Sen sijaan kaikki Nitor-värien sävyt ovat vahvoja ja pysyviä, eikä niistä lähde väriä myöhemmissä pesuissa.
Kun suunnittelin käsinkudottujen täysvillaisten värjäämistä, soitin Nitorin maahantuojalle ja kysyin neuvoa, ja niin vaan onnistui villaneuleiden ja kankaiden värjäys 60 asteessa kutistumatta ja vanumatta. Tylsiä punaisia olen säätänyt keltaisella sinoberinpunaiseksi tai vaaleanruskealla tiilenpunaiseksi. Joskus 1990-luvun alussa pyyhkeitä sai vain pastellisävyisinä. Värjäsin niitä kirkaammiksi poistomyynnistä ostamillani tiväreillä.
Mulla on vanha pesukone, 10 litran kattila ja lasinen lämpömittari varattuna värjäykseen. Mökin saunan padassa olen värjäillyt isompia eriä.olen mykistynyt, mitään en pysty sanomaan, en yhtään mitään.
- hat.sep.sut
sedna2003 kirjoitti:
Olen monen muunkin kuullut sanovan samaa, että kaupoissa on tarjolla vain jotain tylsiä vakiovärejä ja sesongin kamaa, eikä niistä useinkaan löydy mieleisiä. Mä olen harrastanut värjäämistä jo nuoresta asti. Huovat, villapaidat, silkkipuserot, housut, mekot, jopa pyyhkeet ovat joutuneet väripataan. Kun jostain liikkeestä poistomyydään värejä halvalla, ostan kaikki hyvät värit heti itselleni. Kirppiksiltäkin olen löytänyt värejä. Nyt mulla on kasvivärjäyksen opaskirja. Pitäis vaan kerätä sopivat kasvit.
Mulla on vanha pesukone, 10 litran kattila ja lasinen lämpömittari varattuna värjäykseen. Mökin saunan padassa olen värjäillyt isompia eriä.saa paljolti sellaista kuin haluaa, ja se ylpeys siitä teklemisestä.
Itse olen lopettanut , kun kaikkea saa maailmalta halvalla, jos vain osaa etsiä ;)
Eilen tulin tutuksi englantilaisen herrasmiehen kanssa, kun ebay temppuili ja hoidimmekin bisnekset ohi sen ;)
Lupasin käydä liikkeessä vaikkapa kesällä.
Toi Norvegian kun lentaa sikahalvalla UK.honkin... hat.sep.sut kirjoitti:
saa paljolti sellaista kuin haluaa, ja se ylpeys siitä teklemisestä.
Itse olen lopettanut , kun kaikkea saa maailmalta halvalla, jos vain osaa etsiä ;)
Eilen tulin tutuksi englantilaisen herrasmiehen kanssa, kun ebay temppuili ja hoidimmekin bisnekset ohi sen ;)
Lupasin käydä liikkeessä vaikkapa kesällä.
Toi Norvegian kun lentaa sikahalvalla UK.honkin...Kun joku väri iskee yhtäkkiä tajuntaan, niin sitä pitää saada. Ja sitä ei just silloin ehkä löydykään, jos se ei ole muotia.
Istuskelin kerran yöllä olohuoneessa ja pistin päähäni keltaiset ampumalasit. Juu, keltainen näytti oikein hyvältä. Kudoin keltaiset matot. Painoin keltaisia kuvioita valkoiseen lakanakankaaseen, ja sain haluamanilaiset verhot. Värjäsin muutamia vaatteitanikin keltaiseksi. Projektini päätteeksi aloinkin olla jo kyllästyä keltaiseen.- mitäkä mies
Kyllä suurimalla osalla naisista on jotain muuta kuin mustaa päällä ja kyllä se vähän muotinäytöstä muistuttaa.Naiset pukeutuvat paremmin ja AINA uusiin vaatteisiin pikkujoulussa..On minullakin ollut kukkapaita päällä,vasten tahtoani,vein sen pelastus armeijan keräykseen.Usko pois,yleensä se sopiva vaate löytyy ihan lähimmästä kaupasta,vaikka melkein aina haetaan mahdollisimman kaukaa,jopa ulkomailta.
- mitäkä mies
sedna2003 kirjoitti:
Mulla on vanha pesukone, 10 litran kattila ja lasinen lämpömittari varattuna värjäykseen. Mökin saunan padassa olen värjäillyt isompia eriä.Minulla olis muutama musta paita jotka haluaisin erin värisiksi:)))Sun vaatteet on taidetta,eikä varmasti tule kukaan saman laisess koltussa juhliin..:)
- mitäkä mies
Anceli kirjoitti:
olen mykistynyt, mitään en pysty sanomaan, en yhtään mitään.
Sanaton perunakellarin katolla:))))Sä et tietty tarvii vaatteita lainkaan,kun taruolennot ei käytä trikoita,tai silkkiä,hädin tuskin pikku housujakaan:)Jos oikein tivaan,niin kai sinulla joku visio on vaatteista,mikäli käyttäisi niitä..Ainakin kellohame tansseissa ja kai jotain muutakin..?
mitäkä mies kirjoitti:
Sanaton perunakellarin katolla:))))Sä et tietty tarvii vaatteita lainkaan,kun taruolennot ei käytä trikoita,tai silkkiä,hädin tuskin pikku housujakaan:)Jos oikein tivaan,niin kai sinulla joku visio on vaatteista,mikäli käyttäisi niitä..Ainakin kellohame tansseissa ja kai jotain muutakin..?
visioita ei tarvita, kyllä minulla on useastikin vaatteet ylläni. Pakkasta ja lunta tulossa, ota huomioon.
Nytkin napakat collarihousut ja pitkähihainen nappilistainen t-paita, eikä sukkia koskaan sisätiloissa.
On mulla pari hametta, farkku ja sitten sellainen ohut urheilullinen kesähamonen.
Onko sulla vähän päässyt mielikuvitus valloilleen....:))- Zetori.
sedna2003 kirjoitti:
Mulla on vanha pesukone, 10 litran kattila ja lasinen lämpömittari varattuna värjäykseen. Mökin saunan padassa olen värjäillyt isompia eriä.helkkarissa onnistuit värjäämään villaista 60 asteessa kutistumatta ja vanuttumatta?!
Olen itsekin yrittänyt muutaman kerran Nitorilla ja vaikka olen nostanut lämmön hissukseen kuuteen kymppiin ja lopuksi huuhtonut jääkylmällä, niin siltikään en ole neuleita tunnistanut omikseni värjäyksen jälkeen. :) - mitäkä mies
Anceli kirjoitti:
visioita ei tarvita, kyllä minulla on useastikin vaatteet ylläni. Pakkasta ja lunta tulossa, ota huomioon.
Nytkin napakat collarihousut ja pitkähihainen nappilistainen t-paita, eikä sukkia koskaan sisätiloissa.
On mulla pari hametta, farkku ja sitten sellainen ohut urheilullinen kesähamonen.
Onko sulla vähän päässyt mielikuvitus valloilleen....:))Pääset tekemään,mutta silloin kannattaa laittaa pitkä hihainen paita päällensä...Oooo..urheilullinen ohut kesä hamonen,nyt vasta laulkkaa...:))gulps"
mitäkä mies kirjoitti:
Pääset tekemään,mutta silloin kannattaa laittaa pitkä hihainen paita päällensä...Oooo..urheilullinen ohut kesä hamonen,nyt vasta laulkkaa...:))gulps"
eikä puutukaan muuta kuin lunta. Yhtään ei satanut ellei sitten tänään sitäkin enemmän.
Rauhoitu.Zetori. kirjoitti:
helkkarissa onnistuit värjäämään villaista 60 asteessa kutistumatta ja vanuttumatta?!
Olen itsekin yrittänyt muutaman kerran Nitorilla ja vaikka olen nostanut lämmön hissukseen kuuteen kymppiin ja lopuksi huuhtonut jääkylmällä, niin siltikään en ole neuleita tunnistanut omikseni värjäyksen jälkeen. :)Jäähdytys myös yhtä hitaasti kuin lämmitys. Se saattaa unohtua. Villalle kaikkein pahin lämpötila on siellä neljän kympin paikkeilla. Sen ohi on mentävä varovaisesti sekä kuumennettaessa että jäähdytettäessä. Siinä lämpötilassa villaa pitää liikutella erittäin varovaisesti.
Itse olen lisännyt villan värjäyksen lopuksi värikylpyyn pikkuhiljaa viileää vettä, ja poistanut kuumaa. Näin saan aikaan varovaisen jäähdytyksen. Väriastian kanssa voi myös mennä ulos ja hämmentää keitos pikkuhiljaa kylmäksi. Veden vaihdon yhteydessä pyrin lähelle samaan lämpötilaan kuin edellinen vesi, josta vaatteen otan. Annan huuhteluveden jäähtyä itsekseen ja seuraava vesi taas pykälää viileämmäksi. Huolella, ajan kanssa ja lämpömittarin kanssa se onnistuu. Jäähdyttelen vaatteita myös valuttamalla niitä huuhteluvesien välissä.- Zetori.
sedna2003 kirjoitti:
Jäähdytys myös yhtä hitaasti kuin lämmitys. Se saattaa unohtua. Villalle kaikkein pahin lämpötila on siellä neljän kympin paikkeilla. Sen ohi on mentävä varovaisesti sekä kuumennettaessa että jäähdytettäessä. Siinä lämpötilassa villaa pitää liikutella erittäin varovaisesti.
Itse olen lisännyt villan värjäyksen lopuksi värikylpyyn pikkuhiljaa viileää vettä, ja poistanut kuumaa. Näin saan aikaan varovaisen jäähdytyksen. Väriastian kanssa voi myös mennä ulos ja hämmentää keitos pikkuhiljaa kylmäksi. Veden vaihdon yhteydessä pyrin lähelle samaan lämpötilaan kuin edellinen vesi, josta vaatteen otan. Annan huuhteluveden jäähtyä itsekseen ja seuraava vesi taas pykälää viileämmäksi. Huolella, ajan kanssa ja lämpömittarin kanssa se onnistuu. Jäähdyttelen vaatteita myös valuttamalla niitä huuhteluvesien välissä.Luultavasti en jäähdytellyt vaatekappaleita tarpeeksi hitaasti ja ne siitä syystä kutistuivat vauvakokoiseksi...
Toivottavasti onnistuu paremmin ensi kerralla, koskapa kärsivällisyyttä minullakin riittää kuvailemaasi värjäysprosessiin. :) mitäkä mies kirjoitti:
Minulla olis muutama musta paita jotka haluaisin erin värisiksi:)))Sun vaatteet on taidetta,eikä varmasti tule kukaan saman laisess koltussa juhliin..:)
Mulla on just nyt päällä pellavainen paita, joka oli alunperin keltatautiin kuolleen vainajan värinen. Valkaisin sen, ja siitä tuli vaalean sininen. Yllätyshän se väri oli, mutta ihan kiva. Luulin saavani hyvin vaalean beesin. Puuvillaa ja pellavaa on helppo käsitellä.
Mustia vaatteita valkastuani olen saanut murrettua vaaleaa punaista ja punaruskeaa. Värinpoistajalla olen saanut hassuja tasaisen kirjavia pintoja, kun olen tehnyt homman huolimattomasti. Pihtailin värinpoistajan kanssa, kun se on kallista ja vettäkin tais olla vähän, enkä liikutellut vaatetta tarpeeksi.
Kerran yhdestä beesistä farkkutakista tuli lopulta aurinkoisen oranssikirjava. Aikani sitä käytin, ja panin sen lopulta kirppikselle myyntiin. Kuulin, kun yks nainen sanoi: "sairaan ihana farkkutakki, ja halpa" ja meni heti kassalle sen kanssa.
Jos heität steariinipilkkuja mustiin paitoihisi, ja uitat niitä sen jälkeen kloorissa, voit esiintyä paidoissasi leopardina tai liskona.
se yksikin pikkumusta niin kyllä kelpaisi moneen tilaisuuteen, minä en ala uutta mekkoa ostamaan joka paikkaan. Tosin noita "jokapaikkoja" on melko harvoin, hautajaisissa joutuu poikkeamaan noin kolmen vuoden välein, viimeksi niissäkin oli mustat pitkät housut, oli sitten sopivaa tai ei.
Onhan mulla nyt se liivimekon tapainen, leikin että se on pikkumusta.
Sisältö on aina tärkein. :)- mitäkä mies
Takerruin sun takajalkaan tuolla aiemmassa..hups"
mitäkä mies kirjoitti:
Takerruin sun takajalkaan tuolla aiemmassa..hups"
ai sinäkö se olitkin, anteeksi että potkaisin sillä vapaalla jalalla. ;)
- GloriaJoy
designaisivat sudenhäntä-hapsuhameet niin valtio rikastuisi:
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/suden-tappajalle-ehdollista-vankeutta/615689 - solstice50
se isäntääkin harmittaa, jos naapurit pitävät niin köyhänä, ettei vaimolleen kolttua saa ostettua.
On se mukavaa kun oma vaimo on nätti kuin persikka.- mitäkä mies
Nätin vaimon voi viedä alasti juhliin,tai vaikka vanhassa mekossa..Taitaa vaimot ostaa itse kolttunsa:)
- solstice50
mitäkä mies kirjoitti:
Nätin vaimon voi viedä alasti juhliin,tai vaikka vanhassa mekossa..Taitaa vaimot ostaa itse kolttunsa:)
mutta naapurin impotentti kuolaisi kuitenkin :DD
- nöfnöfnöfnöfiilimato
mitäkä mies kirjoitti:
ukko alasti, mikä ihmeen palkintokalu vaimo on, jota esitellään alasti, kuin naapurin sikaa?
sitä nyt oo pitkiin aikoihin sellaisia juhlia ollutkaan, johon olisi pikkumustaa tarvinnu..:) Mut kyllä tälläki hetkellä on lyhykäinen lista, jota pitäisi hankkia, muttaku on niin vastentahtoista jo se kaupoissa juksentelu, sekä sovitukset, hiki tippuu.):
Hitsiläinen, nyt pitää mennä saunaa, tiputtamaa sitä hikeä:))))))- mitäkä mies
Mikään riikinkukko:)))vaan rento asenne ja kai sitä voi mennä miten haluaa...
mitäkä mies kirjoitti:
Mikään riikinkukko:)))vaan rento asenne ja kai sitä voi mennä miten haluaa...
Mut kyllä pukeudun yleensä asian vaatimalla tavalla, ja tykkään kyllä näteistä/naisellisista vaatteista:)))))
Maltilla kyllä ostelen, ja sellaisia monikäyttöisiä yleensäkin:))))
- Yxitypy
kiinnostaa se sisältö paljon enemmän.
Se ei kyllä tuu kunnolla esiin joissain prässihousuissa. Kyllä ne seksymmät olis siistit farkut, joissa ei housun persusta roiku.
Minä kun en tykkää miehistä, jotka tykkää pitää krakua, ja kovakaulus paitaa :=))
Noh.. tietenkin on tilaisuuksia joihin on melkein pukupakko.
Minä aioin kyllä laittaa pikkujouluun samat vaatteet, jotka olleet jo kahtena edellisenä vuonna. Saas nähdä tuleeko joku sanomaan, että miten sä kehtaat tulla pikkujouluun taas noissa samoissa vetimissä :=))- mitäkä mies
Ne on tervan juontia,mutta pakko laittaa.Tavallisesti kyllä farkut on,eikä perasus roiku,vaan ihan istuvat siistit pitää olla ja mieluummin vain pari kertaa pyykissä olleet,kun sen jäkeen ne on huonot:))
Et saa katsettasi pois tyypistä, joka silmääsi miellyttää ja täyttää tilan, missä onkin!
Joissakin vain on selittämätön karisma, eikä sellaiseksi pysty muuntumaan, jos jokainen osa-alue ei ole just eikä melkeen!:)- Yxitypy
mitäkä mies kirjoitti:
Ne on tervan juontia,mutta pakko laittaa.Tavallisesti kyllä farkut on,eikä perasus roiku,vaan ihan istuvat siistit pitää olla ja mieluummin vain pari kertaa pyykissä olleet,kun sen jäkeen ne on huonot:))
ikäluokka taitaa olla sitä farkkukansaa. Silloin nuorena likkana en laittanut hametta päälle. Ne piti olla Jamekset :=))
Nykyisin voi jo pitää mekkoa, ja suoria housuja kun menee jonnekin juhliin.
Omilla pojilla oli sitten se Levis aika. En tiedä mikä merkki nykyisin on in :=))
Nykyään nuoret naiset ovat oppineet pitämään mekkoja ja hameita, joka on tosi kivan näköistä. - Yxitypy
emw34 kirjoitti:
Et saa katsettasi pois tyypistä, joka silmääsi miellyttää ja täyttää tilan, missä onkin!
Joissakin vain on selittämätön karisma, eikä sellaiseksi pysty muuntumaan, jos jokainen osa-alue ei ole just eikä melkeen!:)tuossa vinha perä.
Kyllä sitä katsoo vähän muutakin kun pukeutumista. Tietenkin pitää olla suht'koht siistit vaatteet. Ei mikä tahansa resupelle kiinnosta, vaikka saa sitä sillai sopivassa määrin miehessä sitä renttua ollakin :=))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058