Kanadaan kesällä 2011

Tuulimäki

Lennämme Vancouveriin kesäkuussa v. 2011. Kuka tietäisi mistä kannattaa vuokrata asuntoauto noin kahdeksi viikoksi?
Täältä Suomesta vai vasta perillä - riskillä ettei saa..
Nettilinkkejä onko kenelläkään?
Kansainvälinen ajokortti ilmeisesti olisi tarpeellinen.
Onkohan majoitusvaihtoehtoja Kanadassa Kalliovuorten kupeella "riittävästi" jos ei vuokraa asuntoautoa vain pelkästään auton.?
Kaikki tieto Vancouverista pohjoiseen otetaan ilomielin vastaan. Onneksi on vielä aikaa suunnitella matkaa ja miettiä minne kaikkialle sitä voisi kolmen viikon aikana mennä. Luonto kiinnostaa kovasti ja päiväpatikoinnit - siis kaikki!

3

1072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IlikeCan

Paiskaas s-postiosoite, niin kerron mielelläni kaiken mitä tiedän. Tein automatkan tänä kesänä ja ajoin renkaan Kalliovuorten yli ja takaisin Vancouveriin. USKOMATON REISSU! SUOSITTELEN!

- K -

• tuulimäki

Hei
      Kiitos kovasti jo etukäteen kaikista tiedoista!
      Ollaan "kuulolla"..
      sähköpostiosoitteeni on tuuluska58@gmail.com

Kiitos,
      Tuula

• santri

Itse olen liikkunut BCssä ihan henkilöautolla tai maasturilla. Maasturin tai tila-auton etuna on se, että tarvittaessa voi nukkua autossakin kun kääntelee tavaratilan isoksi. Kaupungeissa ja kylissä on leirintäalueita ja hotelleja, jos valmistautuu ennakkoon siten että voi telttailla niin mahdollisuudet liikkumiseen lisääntyvät. Kanadassa kun välimatkat ovat pitkiä...

Luontoahan siellä näkee ja se onkin mielestäni hyvä syy lähteä sinne, suuria metsiä, hirviä, wapiteja, karhuja, villejä lampaita, biisoneja jne. Kannattaa tilata hyvät kartat ennakkoon niin ei tarvitse etsiskellä paikallisista kaupoista, valikoima netissä on paljon parempi. Kaikenlaisia back country -oppaita löytyy valmiine reitteineen. Patikointi ei suuremmin eroa kotimaisesta paitsi yhdessä asiassa: karhuja pelkästään BCn alueella on jonkun arvion mukaan 150 000, niitä näkee varmasti ainakin autosta. Patikoijalle niistä ei ole mitään harmia kunhan muistaa tiheikköön tultaessa pitää tarpeeksi ääntä että nallet ehtivät pois jaloista. Jos kulkee enemmälti metsissä niin pippurisuihke karhuja varten kannattaa hankkia, sen tärkein ominaisuus mielestäni on, että pysyy itse rauhallisena tilanteessa. Tehoaa se oikeastikin. Stewart/Hyderissä karhuja voi katsoa ihan sitä varten tehdyiltä paikoila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe