Huijattu!!

mella-stella

Jokainen on huijattavissa. On uskonnot, mainokset, luontaistuotteet, onnellisuusgurut, auervaarat...
Voitko väittää ettei sinua ole koskaan huijattu? Miksi annat sen tapahtua.

Ajatteletko omilla aivoillasi? Onko todellisuuskuvasi vain kuvajainen.
Tuli vähä kysymyksiä mutta rupesin ajattelemaan.

67

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on asia jota ei oikeastaan voi estää. Parempi on nauraa itselleen hyväntahtoisesti ja jatkaa matkaa. Vahinkojen minimointia :-)

Ajattelen sen niin, että kukaan ei tiedä kaikkea ja joutuu perustamaan olemisensa hyviin arvauksiin. Toisaalta luottamus on tärkeä voima ihmisen elämässä ja sitä voi kyllä käyttää hyväkseen, jos joku tahtoo. Silloin tulee huijatuksi. Mutta jos luopuu luottamuksesta huijauksen pelossa, muuttuu epäileväksi ja kylmäksi tyypiksi jonka elämä on ikävää ja raskasta. Silloin tulee huijanneeksi itse itseään.

Tai jotain.

• Yleensä se on jokin mainos/tarjous, jossa vedotaan, että ois kiire tehdä päätös..
      Kyllä mä pyrin niillä aivoilla ajatteleen, jotka mulle suotu, mutta se vaatis aikaa.
      Jos osataan huijata, että just tätä tarvin, ja tilaisuus ei toistu, voin mennä lankaan.

Luontaistuotteilla ehkä huijaan ite itseeni, niitä ei kukaan mulle tyrkytä, ihan ite ostan. Ja oonkin vähentänyt, että mitä tapahtuu, jos en niitä käytä.. muuttuuko mikään :)

• Teemuna

Totta. Mun tapauksessa huijaan itse itseäni ylivoimaisesti eniten. Miksikö, no kun en aina jaksa olla realisti.

• hat.sep.sut

Vielä tälläkin iällä, sitä ystävystyy ihmisten kanssa ja sitten huomaa, että se ystävystyminen oli pelkkää hyödyntavoittelua sen toisen osapuolen puolelta.
      Onneksi sellainen käy suht nopeesti aika ilmeiseksi.

You get blindsided...

• ...

Aloitit sitten ajattelemaan.

Mutta noin muuten aloitukseen. Kyllä eniten huiattuja on eläkeläiset. kaikilla naama pian myttyrällä, kun käteen alkaa tulemaan se, mitä yhteiskunnalla on vara niille maksaa.

Ja melkein kaikki on menneet mukaan siihen eläkehuijaukseen. Mieti nyt sitten, kun olet alkanut ajattelemaan. Paljonko on euroja lompakossa tulevaisuuden varalle?

=DW=

• hat.sep.sut

taitaa olla sulle iso juttu?
        Jollei eläkkeellä pärjää, voi tietuyissä eurorajoissa vielä tienatakin hiukan, pimeenä aina paremmin ;)

Mutta, arvelen....että on ne menotkin pienentyneet tähän aikaan mennessä ;)

• ...
        hat.sep.sut kirjoitti:

taitaa olla sulle iso juttu?
        Jollei eläkkeellä pärjää, voi tietuyissä eurorajoissa vielä tienatakin hiukan, pimeenä aina paremmin ;)

Mutta, arvelen....että on ne menotkin pienentyneet tähän aikaan mennessä ;)

katos. Mua vaan vituttaa armottomasti suuret ikäluokat. ne oli uran tukkona aina, nyt niitten pennut ajaa ohi vasemmalta ja oikealta. ja nyt niille pitää maksaa kohtuuttoman korkeita eläkkeitä.

Siis mä ja moni muu pärjää otenkuten hautaansa asti. Omillaan. Mutta suuret ikäluokat elelee muitten rahoilla. Mieluusti vuosikymmeniä. Ja mieluusti matkailevat aurinkorannoille tai ovat hiihtelemässä lapin kelomökeillä talvet.

Tämä asia on yhteiskunnan suurin pommi, mikä on käsillä. Ei miljoona sinkkua pysty elättämään kahta miljoonaa eläkeläistä. Se vaan on fakta.

Se on muistaakseni kutakuinkin niin, yksi töissäkäyvä elättää neljä pummia. Ei meillä ole varaa eläkeläisiin.
        Toi oli niinkuin kärjistettyä, mutta perusasia on totta.

Joopajooo. Tiedetään jotkut vetelee hernekeittoja nenään nyt oikein urakalla. Mutta ihan hyvä asia. Nehän voi tukehtua siihen :DDDD

=DW=

• vuosimallia 1957
        ... kirjoitti:

katos. Mua vaan vituttaa armottomasti suuret ikäluokat. ne oli uran tukkona aina, nyt niitten pennut ajaa ohi vasemmalta ja oikealta. ja nyt niille pitää maksaa kohtuuttoman korkeita eläkkeitä.

Siis mä ja moni muu pärjää otenkuten hautaansa asti. Omillaan. Mutta suuret ikäluokat elelee muitten rahoilla. Mieluusti vuosikymmeniä. Ja mieluusti matkailevat aurinkorannoille tai ovat hiihtelemässä lapin kelomökeillä talvet.

Tämä asia on yhteiskunnan suurin pommi, mikä on käsillä. Ei miljoona sinkkua pysty elättämään kahta miljoonaa eläkeläistä. Se vaan on fakta.

Se on muistaakseni kutakuinkin niin, yksi töissäkäyvä elättää neljä pummia. Ei meillä ole varaa eläkeläisiin.

Joopajooo. Tiedetään jotkut vetelee hernekeittoja nenään nyt oikein urakalla. Mutta ihan hyvä asia. Nehän voi tukehtua siihen :DDDD

=DW=

Kaikkein suurin ikäluokka taitaa olla vuonna 1947 syntyneet. Laajemmin otettuna ryhmä on pian sodan jälkeen syntyneet. Lasketaanko 1950-luvun alussa syntyneet suuriin ikäluokkiin?

• Teemuna
        ... kirjoitti:

=DW=

Sodan jälkeinen ikäluokka teki perusduunin, jolla Suomi vaurastu maailman kärkeen. Maksoipa siinä samalla omat eläkkeensäkin.

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

=DW=

itsekin niitä suuria ikäluokkia ;) ?

Itse olen aina ajatellut, että on hyvä, että ihmiset pärjää. En halua, että kellään on nälkä.
        Jokainen ikäluokka katselee kateuden lasin läpi nuorisoa, miten niillä on helpompaa ja kuitenkin...me itsekin pyritään järjestämään omille lapsillemme helpompaa ;)

Minua ei ole koskaan haitannut se, että minun verovaroistani kustannetaan heikompien elämä, sosiaalihuolto, työttömyysturva ja terveyspalvelut.
        Se on hyvä niin.
        Olen terve, tuotan yhteiskunnalla, jos minun tuloni kantavat pari heikompaa, niin hyvä niin.
        Sillaihan tämä yhteiskunta on rakennettu, solidaarisuuden periaatteelle? Demokratian periaatteelle?

• ...
        vuosimallia 1957 kirjoitti:

Kaikkein suurin ikäluokka taitaa olla vuonna 1947 syntyneet. Laajemmin otettuna ryhmä on pian sodan jälkeen syntyneet. Lasketaanko 1950-luvun alussa syntyneet suuriin ikäluokkiin?

Iteasiassa mun käsittääkseni suuriksi ikäluokiksi lasketaan sotavuosikymmenellä syntyneet. Viiskytluvullakin syntyi valtavasti lapsia, mutta se kai se oli se pahin väliinputoaja sukupolvi. Ne ei olleet esikoisia, ne oli sitä nuorempaa porukkaa, joitten piti lähteä pois kotoa kuin esikoinen vei talon....

Mutta näistä nyt on määritteitä niin paljon. Laitan jonkin linkin, niissä näkyy hauskasti tämä tuhkauurnakin, ja muuta asiaa kans. Suurista ikäluolista löytyy paljon tietoa kun laittaa hakusanaksi "baby boom".

http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/19438-keikahtaako-vaestopyramidi-paalaelleen

http://www.stat.fi/tup/suomi90/helmikuu.html

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.answers.com/topic/population-pyramid

http://www.valt.helsinki.fi/blogs/salonranta/suomen_vaestopyramidi_2006.htm

http://www.villekauppinen.fi/wp-content/uploads/2009/11/väestöpyramidit.jpg''

Toisaalta, aivan turha laittaa mitään linkkejä, harva niitä edes katsoo, näissä asioissa kun ei puhutakkaan asioista, vaan tunteista. Ja totuuden tunnustaminen, se se vasta tunteita koetteleekin.

=DW=

• ...
        Teemuna kirjoitti:

Sodan jälkeinen ikäluokka teki perusduunin, jolla Suomi vaurastu maailman kärkeen. Maksoipa siinä samalla omat eläkkeensäkin.

Duunia ne teki, se totta. Mutta mitään eläkkeitä ne ei ole maksaneet. Ei vanhemmilleen, ei itelleen, ei lapsilleen, ei kenellekään. Joku satanen kuussa "eläkemaksuja". Ne ei riitä mitenkään edes jo maksettuihin eläkkeisiin. Ja nekin rahat on "sioitettu" johonkin eläkerahastoihin. Joopajoo, kyllä joulupukki tuo lapsille lahjoja joka vuosi, ihan ilmaiseksi. Hitto, ei niitä rahoja saa käteen mitenkään, ne on vain ilmaa.

=DW=

• Teemuna
        ... kirjoitti:

Duunia ne teki, se totta. Mutta mitään eläkkeitä ne ei ole maksaneet. Ei vanhemmilleen, ei itelleen, ei lapsilleen, ei kenellekään. Joku satanen kuussa "eläkemaksuja". Ne ei riitä mitenkään edes jo maksettuihin eläkkeisiin. Ja nekin rahat on "sioitettu" johonkin eläkerahastoihin. Joopajoo, kyllä joulupukki tuo lapsille lahjoja joka vuosi, ihan ilmaiseksi. Hitto, ei niitä rahoja saa käteen mitenkään, ne on vain ilmaa.

=DW=

Ei se mee noin suoraviivaisesti ja yks' selitteisesti. Se miten tasavalta käyttää eläkepotteihin kertyneitä fyrkkia ei ole eläkeläisten käsissä, kuten ei sekään, että sinne eläkepottiin olisi pitänyt aikoja sitten kerätä enemmän fyrkkaa, mutta fyrkat käytettiin muualle. Vähän sama asia kun verot, jotka kerätään autoilijoilta, eivät ohjaudu pääsääntöisesti sinne minne niitä kerätään.

Kun lasketaan vielä suurten ikäluokkien verokertymien tienaaminen yhteiskunnalle, niin he voivat kävellä aivan pää pystyssä ja rinta rottingilla. Minä ainakin tulen nostamaan hyvällä omallatunnolla eläkettä jonka suuruuden/pienuuden jo tiedän.

• Hymy:))
        Teemuna kirjoitti:

Ei se mee noin suoraviivaisesti ja yks' selitteisesti. Se miten tasavalta käyttää eläkepotteihin kertyneitä fyrkkia ei ole eläkeläisten käsissä, kuten ei sekään, että sinne eläkepottiin olisi pitänyt aikoja sitten kerätä enemmän fyrkkaa, mutta fyrkat käytettiin muualle. Vähän sama asia kun verot, jotka kerätään autoilijoilta, eivät ohjaudu pääsääntöisesti sinne minne niitä kerätään.

Kun lasketaan vielä suurten ikäluokkien verokertymien tienaaminen yhteiskunnalle, niin he voivat kävellä aivan pää pystyssä ja rinta rottingilla. Minä ainakin tulen nostamaan hyvällä omallatunnolla eläkettä jonka suuruuden/pienuuden jo tiedän.

nämä eläkefyrkat jotka näissä erilaisissa kassoissa ovat olleet. Ne on pakko tavallaan lainkin mukaan ollut sijoittaa edeelllen. Sitten tämä toinen kysymys jota pitäisi ajatella. Ovatko sitten nämä ns. jälleensijoitukset aina olleet onnistuneita investointeja? Mehän elämme markkinatalousvoimien ehdoilla. Eli riskinsä on on myös tässä. Sitä suurempikian valtamerilaivoja on *Suomessa kaatunut. Kuka muistaa vielä ajan joillen pankit ja vakuutuslaitokset olivat täällä konkurssiuhan alla....Joku vakuutusyhtiö taisi siinä mennäkin. Pankit sentään valtio kiirehti pelastamaan...mutta, väliäkös sillä tavallisella ihmisella oli silloinkaan...

tsau:Friidu

• Teemuna
        Hymy:)) kirjoitti:

nämä eläkefyrkat jotka näissä erilaisissa kassoissa ovat olleet. Ne on pakko tavallaan lainkin mukaan ollut sijoittaa edeelllen. Sitten tämä toinen kysymys jota pitäisi ajatella. Ovatko sitten nämä ns. jälleensijoitukset aina olleet onnistuneita investointeja? Mehän elämme markkinatalousvoimien ehdoilla. Eli riskinsä on on myös tässä. Sitä suurempikian valtamerilaivoja on *Suomessa kaatunut. Kuka muistaa vielä ajan joillen pankit ja vakuutuslaitokset olivat täällä konkurssiuhan alla....Joku vakuutusyhtiö taisi siinä mennäkin. Pankit sentään valtio kiirehti pelastamaan...mutta, väliäkös sillä tavallisella ihmisella oli silloinkaan...

tsau:Friidu

Niinpä, ja kun ei nähdä metsää puilta, saadaan kansakunnan jaloilleen nostaneet syyllisiksi kaikkeen nykyiseen paskaan.

• ...
        Teemuna kirjoitti:

Niinpä, ja kun ei nähdä metsää puilta, saadaan kansakunnan jaloilleen nostaneet syyllisiksi kaikkeen nykyiseen paskaan.

Palkoista maksetaan tietty prosentti eläkesijoituksiin. Niinno, nelkyt vuotta duunissa, kertyyhän sitä onkin verran. Elinikä kasvaa koko ajan, satavuotiaat ei ole enää mikään harvinaisuus. Kauanko riittää neljässä kymmenessä vuodessa sijoitetut raha, kun se jaetaan jollekin kuudellekymmenelle vuodelle. Siis rahat, mitkä toki on maksettu onnekin, mutta mitkä on voitu hävitä sijoituspeleissä?

Ei lyö leiville mitenkään. Jokin kansaneläke pitäisi olla pienenpi, kuin palkasta kuukausittain maksettava eläkemaksi, sitten äisi rahaa vaikka sijoitettavaksi.

Niin eläkemaksu on jotain 5% bruttopalkasta. Siis puoltoista tonnia kuussa tienaavalla kuussa kertyy siitä mahtavat 75 ekeä. Moniko eläkeläinen elää tollasella eläkkeellä, kyllä ne kulut on vähintään kymmenkertaiset. Ja päälle valtavat sairas, sosku jne kulut.

Tämä nyt vaan on fakta. Eläkeläiset maksaa liikaa.ja ne sattuu just ny olemqaan ne suuret ikäluokat. Jotka kuulemma nosti maan. jostain sodasta, jota ne ite ei muuten käyneet päivääkään.

Have a nice day, eläkkeitäs laskeskellessasi, montako kymppiä kertyy, jos oletetaan, että elelet "itse ansaitsemillasi" eläkkeillä vielä ehkä otain viiskyt vuotta? Maksat kulusu, sairastelusi, kuule, ihan kaikki ihan itse.

Tämä on hyvä kestoaihe kaikissa keskusteluissa. Jotkut kun ei näe mitään puta tai metsää yhtään missään, ainoastaan oman napansa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

=DW=

• ...

"puolet tuloista yhteiskunnalle" jahas, ja silläkö sitten pitää elä koko elämä, puolella?

Pakkaile vaan laukkuja, sä olet aika kallis ylläpitää. Suosittelen joko Pohjois-Koreaa tai Kiinaa, ne vois sopia tuolle logiikalle.

=DW=

• Teemuna
        ... kirjoitti:

Palkoista maksetaan tietty prosentti eläkesijoituksiin. Niinno, nelkyt vuotta duunissa, kertyyhän sitä onkin verran. Elinikä kasvaa koko ajan, satavuotiaat ei ole enää mikään harvinaisuus. Kauanko riittää neljässä kymmenessä vuodessa sijoitetut raha, kun se jaetaan jollekin kuudellekymmenelle vuodelle. Siis rahat, mitkä toki on maksettu onnekin, mutta mitkä on voitu hävitä sijoituspeleissä?

Ei lyö leiville mitenkään. Jokin kansaneläke pitäisi olla pienenpi, kuin palkasta kuukausittain maksettava eläkemaksi, sitten äisi rahaa vaikka sijoitettavaksi.

Niin eläkemaksu on jotain 5% bruttopalkasta. Siis puoltoista tonnia kuussa tienaavalla kuussa kertyy siitä mahtavat 75 ekeä. Moniko eläkeläinen elää tollasella eläkkeellä, kyllä ne kulut on vähintään kymmenkertaiset. Ja päälle valtavat sairas, sosku jne kulut.

Tämä nyt vaan on fakta. Eläkeläiset maksaa liikaa.ja ne sattuu just ny olemqaan ne suuret ikäluokat. Jotka kuulemma nosti maan. jostain sodasta, jota ne ite ei muuten käyneet päivääkään.

Have a nice day, eläkkeitäs laskeskellessasi, montako kymppiä kertyy, jos oletetaan, että elelet "itse ansaitsemillasi" eläkkeillä vielä ehkä otain viiskyt vuotta? Maksat kulusu, sairastelusi, kuule, ihan kaikki ihan itse.

Tämä on hyvä kestoaihe kaikissa keskusteluissa. Jotkut kun ei näe mitään puta tai metsää yhtään missään, ainoastaan oman napansa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

=DW=

Pakko toistaa, koska tohon sisältyy myös tämänkertainen vastaus.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9454286/46680878

• ... kirjoitti:

Iteasiassa mun käsittääkseni suuriksi ikäluokiksi lasketaan sotavuosikymmenellä syntyneet. Viiskytluvullakin syntyi valtavasti lapsia, mutta se kai se oli se pahin väliinputoaja sukupolvi. Ne ei olleet esikoisia, ne oli sitä nuorempaa porukkaa, joitten piti lähteä pois kotoa kuin esikoinen vei talon....

Mutta näistä nyt on määritteitä niin paljon. Laitan jonkin linkin, niissä näkyy hauskasti tämä tuhkauurnakin, ja muuta asiaa kans. Suurista ikäluolista löytyy paljon tietoa kun laittaa hakusanaksi "baby boom".

http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/19438-keikahtaako-vaestopyramidi-paalaelleen

http://www.stat.fi/tup/suomi90/helmikuu.html

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.answers.com/topic/population-pyramid

http://www.valt.helsinki.fi/blogs/salonranta/suomen_vaestopyramidi_2006.htm

http://www.villekauppinen.fi/wp-content/uploads/2009/11/väestöpyramidit.jpg''

Toisaalta, aivan turha laittaa mitään linkkejä, harva niitä edes katsoo, näissä asioissa kun ei puhutakkaan asioista, vaan tunteista. Ja totuuden tunnustaminen, se se vasta tunteita koetteleekin.

=DW=

Isoveli sai perintötilan ja jäit osingoille?

Satun olemaan näitä viiskytluvun alun väliinputoajia itsekin ja sekä omalta kohdalta, että oman ikäluokkani lapsuuden tutuista, on löytynyt enemmän menestyjiä, kuin elämässään itsesääliin vajonneita, jotka viinaan sijoittavat kaiken tarmonsa ja voivat entistä enemmän; pahoin.

Meillä jokaisella ollut hyvä kasvualusta(yhteiskunta), joka on tasapuolisesti antanut mahdollisuuden kouluttautua tai edetä muutoin työtä tekemällä eteenpäin.

Tuo ikuinen valittaminen ja kademieli ei anna muuta kuin katkeran mielen ja hukkaan heitetyn elämän? Valitettavasti!

• mella-stella

koko ikäni. Ei mun aatoksiini tullut lainkaan eläkkeet tässä yhteydessä. Ihan voin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle. Tunnen ansainneeni sen eikä se paljon ole. Velkarahalla itseni pitkään koulutin. Maksoin takaisin vuosikymmeniä. Työuraa jokapäiväisesti yli 30v. Yksinhuoltajana lapseni koulutin. Sinne ne jälkipolville menee liikenevät rahat nykyään ja vähän ylikin.
        Ei ollut meidän aikaan päivähoitoja, nyt on kotihoidon tuet aika pitkään.

Tahdotko provota vai oletko ihan oikeasti katkera jostain?
        Itse en koe päässeeni helpolla elämässä enkä odota sitä jatkossakaan.

Ei ole euroa tällekään päivälle pussissa :)
        Tai mitäpä mun raha-asiat muille kuuluu..

Kunhan nyt alottajana jotain vastasin kun töiltäni ennätin.

• ...
        Teemuna kirjoitti:

Pakko toistaa, koska tohon sisältyy myös tämänkertainen vastaus.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9454286/46680878

Tässä on väestörakenne.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Ja tuo tieto tietenkin vanhenee kokoajan. Suurin osa suomen huusholleista on sinkkuja, 40 prossaa, toiseksi suurin kaksin asuvat, 36 prossaa a isommat perhekunnat on sitten vähemmistö. Eläkeläiset kasvattaa näitä suurimpia ryhmiä. Lapset muuttaa pois, kahdenhengen talous, jää leskeksi, sinkku.

Mun mielestä sä et todellakaan voi kävellä mitenkään rinta rottinfilla, sähän elät yhteiskunnan loisena. Paljonko sitä löytyikään sitä rahaa taskusta nyt? Ja itekkö olet ne tienannut?

Hahaa, tää on hieno aihe. Kaikki loispummieläkeläiset repii aina verkkarinsa, oita ei ite ole edes maksaneet :DDDD

=DW=

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

"puolet tuloista yhteiskunnalle" jahas, ja silläkö sitten pitää elä koko elämä, puolella?

Pakkaile vaan laukkuja, sä olet aika kallis ylläpitää. Suosittelen joko Pohjois-Koreaa tai Kiinaa, ne vois sopia tuolle logiikalle.

=DW=

tarkoitus ole että minä teen työt ja muut vetää rahat, senhän tää yhteiskunta tekee jo muutenkin.
        Miten sä ite?
        Olet niin kovana muiden rahojen perään, mutta paljonkos ite hyödytit yhteiskuntaa?
        Meidän pitäs maksaa kaikkienn eläkkeet, mutta jos oikein ymmärrän, niin sä nautit jo niitä?
        Etkä kai meinaakkaan mennä enää töihin?
        Minua ei ylläpidetä vielä, mutta mites ite?

• Teemuna
        ... kirjoitti:

Tässä on väestörakenne.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

Ja tuo tieto tietenkin vanhenee kokoajan. Suurin osa suomen huusholleista on sinkkuja, 40 prossaa, toiseksi suurin kaksin asuvat, 36 prossaa a isommat perhekunnat on sitten vähemmistö. Eläkeläiset kasvattaa näitä suurimpia ryhmiä. Lapset muuttaa pois, kahdenhengen talous, jää leskeksi, sinkku.

Mun mielestä sä et todellakaan voi kävellä mitenkään rinta rottinfilla, sähän elät yhteiskunnan loisena. Paljonko sitä löytyikään sitä rahaa taskusta nyt? Ja itekkö olet ne tienannut?

Hahaa, tää on hieno aihe. Kaikki loispummieläkeläiset repii aina verkkarinsa, oita ei ite ole edes maksaneet :DDDD

=DW=

-Mun mielestä sä et todellakaan voi kävellä mitenkään rinta rottinfilla, sähän elät yhteiskunnan loisena

Ajattelitko tolla ihan pikkusen hierasta mun noussia, vai mitkä sun oikeet motiivit on. Mä en tosta vielä provosoidu, mutta kuten tiedät, sekin multa onnistuu.

• mella-stella kirjoitti:

koko ikäni. Ei mun aatoksiini tullut lainkaan eläkkeet tässä yhteydessä. Ihan voin hyvillä mielin jäädä eläkkeelle. Tunnen ansainneeni sen eikä se paljon ole. Velkarahalla itseni pitkään koulutin. Maksoin takaisin vuosikymmeniä. Työuraa jokapäiväisesti yli 30v. Yksinhuoltajana lapseni koulutin. Sinne ne jälkipolville menee liikenevät rahat nykyään ja vähän ylikin.
        Ei ollut meidän aikaan päivähoitoja, nyt on kotihoidon tuet aika pitkään.

Tahdotko provota vai oletko ihan oikeasti katkera jostain?
        Itse en koe päässeeni helpolla elämässä enkä odota sitä jatkossakaan.

Ei ole euroa tällekään päivälle pussissa :)
        Tai mitäpä mun raha-asiat muille kuuluu..

Kunhan nyt alottajana jotain vastasin kun töiltäni ennätin.

Katkeruus on niin esiintulevaa, että tosissaan varmaan kommenttejaan jakaa.

Sanotaan että laitetaan hyvä kiertämään, mutta yhtälailla se paha olo laitetaan kiertämään. Valitettavaa, mutta väistämätöntä!

Tuosta huijatuksi tulemisesta senverran, että "isoissa asioissa" en tunne tulleeni huijatuksi, tai sitten huijaus on ollut niin nerokas, etten ole älynnyt sitä vieläkään!:)
        Pikkuasioissa useinkin. Eilenkin olin mainoksen uhri, koska laiskuuttani soitin numeropalveluun nollakaks...., vaikka tiedän, ettei se ole läheskään edullisin vaihtoehto, mutta mainokset on syöpyneet alitajuntaan ja tod. näk. siksi sen valitsin. Tietysti vielä annoin yhdistää, kun miellyttävä ääni siihen luvan kysyi!:)

jk. Tuosta nim.merk., tulee yksi vaihe nuoruutta mieleeni, kiitos siitä!:)

• ...
        hat.sep.sut kirjoitti:

tarkoitus ole että minä teen työt ja muut vetää rahat, senhän tää yhteiskunta tekee jo muutenkin.
        Miten sä ite?
        Olet niin kovana muiden rahojen perään, mutta paljonkos ite hyödytit yhteiskuntaa?
        Meidän pitäs maksaa kaikkienn eläkkeet, mutta jos oikein ymmärrän, niin sä nautit jo niitä?
        Etkä kai meinaakkaan mennä enää töihin?
        Minua ei ylläpidetä vielä, mutta mites ite?

Mä tosiaan elän omilla. Vaimon pikkiin tosin harmittavan usein. Mutta on olemassa ammatteja, joista ei nyt jää eläkkeelle ikinä. Jos mulla ei rahaa tuovia duuneja, sitten pitää pärjätä ilman rahaa. Ja näin tulee olemaan, aina ja iänkaikkisesti. Joskus tulee tietenkin okin kansaneläkeikä. Noh, se auttaa duunien tekemistä kun on paremmin varaa materiaaleihin, ohjelmistoihin jne.

Mua vaan oksettaa loispummieläkeläiset. ja muuten os sullaon viidenkymmenen prossan verotus, paljonkohan sulla lie tuloja. Suomessa kuitenkin prokressiivinen verotus- Viiskyt prossaa kai tarkoittaa yli kymppitonnin kuukausituloja. Haloo, kuka sellaiseen uskoo, sähän roikut nettipalstoilla enenpi kuin htza tai handekki. En mäkään ihan joka päivä kerkeä näissä huuhaapalstoissa riekkua, vaikka olenkin virallisesti kai lähinnä työtön.

Sä et maksa mulle yhtään mitään. Mutta kelle sä maksat? No suurille ikäluokille. Kuka maksaa sun eläkkeews? Vissiin sun ja kaikkien muitten lapset. Siis paljonko sulla on pessaareja perstaskussa vanhuuden varalle? Ai niin, ne on sioitettu johonkin rahastoinin. Jiihaa ikiliikkuja a sampo onkin sitten keksitty!!

Tää on herkullinen keskustelun aihe. Ihmiset vaan kieltää totuuden, siihen asti kun se totuus oskus kaatuu naamalle. Koitappa muistaa nää nettikeskustelut joskus kolmenkymmenen vuoden päästä. Mites sun eläkkeet sitten juoksee ja miten on toi vaipanvaihto hoidettuna.

Tää on hauskista. Tosin, menee tosiaan se muutama kymmenen vuotta, ennenkuin tässä parhaiten pääsee nauramaan. Katos, mä ihan ok. kondikseessa silloin, pärjään omillani, siis jos olen jostain syystä elossa. Mutta mites sulla lie, mieti sitä rivisängyssä sairaalan käytävällä paskat vaipoissa sitten :DDDD

=DW=

• ...
        Teemuna kirjoitti:

-Mun mielestä sä et todellakaan voi kävellä mitenkään rinta rottinfilla, sähän elät yhteiskunnan loisena

Ajattelitko tolla ihan pikkusen hierasta mun noussia, vai mitkä sun oikeet motiivit on. Mä en tosta vielä provosoidu, mutta kuten tiedät, sekin multa onnistuu.

Kaikki kotona siellä? ja miksi pitää provosoitua, siksikö jos on totaalisen väärässä. Voivoi. Eikö ollut lapsena tarpeeksi leikkikaluja vaqi maistuiko koulun ohravelli pahalle?

Keskustelunaihe ikuinen ja kiinnostava. Se, että aletaan menemään "henkilökohtaisuuksiin" anonyymillä internetin keskustelupalstalla on kiintoisaa sekin. Jahas, kuinkas hyvin tässä muuten tunnetaankaan?

Hävisit kevyen väittelyn äsken, naurettavan helposti. Mutta miten se selvitti asiana olleen asian selvittelyä ja rakensi keskustelua sekä yleistä mielipiteeen vaihtoa. Niinpä niin :DDDD

=DW=

• Teemuna
        ... kirjoitti:

Kaikki kotona siellä? ja miksi pitää provosoitua, siksikö jos on totaalisen väärässä. Voivoi. Eikö ollut lapsena tarpeeksi leikkikaluja vaqi maistuiko koulun ohravelli pahalle?

Keskustelunaihe ikuinen ja kiinnostava. Se, että aletaan menemään "henkilökohtaisuuksiin" anonyymillä internetin keskustelupalstalla on kiintoisaa sekin. Jahas, kuinkas hyvin tässä muuten tunnetaankaan?

Hävisit kevyen väittelyn äsken, naurettavan helposti. Mutta miten se selvitti asiana olleen asian selvittelyä ja rakensi keskustelua sekä yleistä mielipiteeen vaihtoa. Niinpä niin :DDDD

=DW=

Näin se on jälleen todettava. Päissään olevan kusipään kanssa on fiksumman väistyttävä, ellei potkase jankkumopoa käyntiin, minä en potkase.

• hat.sep.sut
        ... kirjoitti:

Mä tosiaan elän omilla. Vaimon pikkiin tosin harmittavan usein. Mutta on olemassa ammatteja, joista ei nyt jää eläkkeelle ikinä. Jos mulla ei rahaa tuovia duuneja, sitten pitää pärjätä ilman rahaa. Ja näin tulee olemaan, aina ja iänkaikkisesti. Joskus tulee tietenkin okin kansaneläkeikä. Noh, se auttaa duunien tekemistä kun on paremmin varaa materiaaleihin, ohjelmistoihin jne.

Mua vaan oksettaa loispummieläkeläiset. ja muuten os sullaon viidenkymmenen prossan verotus, paljonkohan sulla lie tuloja. Suomessa kuitenkin prokressiivinen verotus- Viiskyt prossaa kai tarkoittaa yli kymppitonnin kuukausituloja. Haloo, kuka sellaiseen uskoo, sähän roikut nettipalstoilla enenpi kuin htza tai handekki. En mäkään ihan joka päivä kerkeä näissä huuhaapalstoissa riekkua, vaikka olenkin virallisesti kai lähinnä työtön.

Sä et maksa mulle yhtään mitään. Mutta kelle sä maksat? No suurille ikäluokille. Kuka maksaa sun eläkkeews? Vissiin sun ja kaikkien muitten lapset. Siis paljonko sulla on pessaareja perstaskussa vanhuuden varalle? Ai niin, ne on sioitettu johonkin rahastoinin. Jiihaa ikiliikkuja a sampo onkin sitten keksitty!!

Tää on herkullinen keskustelun aihe. Ihmiset vaan kieltää totuuden, siihen asti kun se totuus oskus kaatuu naamalle. Koitappa muistaa nää nettikeskustelut joskus kolmenkymmenen vuoden päästä. Mites sun eläkkeet sitten juoksee ja miten on toi vaipanvaihto hoidettuna.

Tää on hauskista. Tosin, menee tosiaan se muutama kymmenen vuotta, ennenkuin tässä parhaiten pääsee nauramaan. Katos, mä ihan ok. kondikseessa silloin, pärjään omillani, siis jos olen jostain syystä elossa. Mutta mites sulla lie, mieti sitä rivisängyssä sairaalan käytävällä paskat vaipoissa sitten :DDDD

=DW=

tänä päivänä vapaasti liikkuvan pääoman mukana.
        Se luo työpaikkoja ja se kaataa niitä? Luo vaurautta uusille seuduilelja kurjistaa toisia.Sellainenon rahan mahti ja ihminen on sen kohottanut jumalakseen.
        Matematiikkaa, enimmäkseen..
        Ihmisen on sopeuduttava elämään ympärillään tai kaaduttava taitamattomuuttaan.
        Älä suotta minun tuloistani huolehdi, sijoitan, kotiutan, teen mitä tarpeen on.
        Maksan ihan fair sharen tälle yhteiskunnalle, joten siitä ei ainakaan ole huonoa omaatuntoa.
        En marmata jokaiselle vastaantulijalle, että joku käyttää rahani.
        Jos tarpeeseen menee, niin hyvä. Menkööt suurille ikäluokille, on ne sen ansainneet.Sodan jälkeen elämä oli aikas ankeeta.

En oikein ymmärrä tuota sinun hyökkäävyyttäsi?
        Sinä muka pärjäät ja minä olen vaipoissa ;))
        Mä luulen, että mä lähden Floridaan huvireissuun, silloin kun sinua haudataan ;))

Ei vaan oikeasti, lopeta toi syyttely, kun et tiedä toisen kirjoittajan elämästä yhtään mitään, otaksut kyllä helvetisti ja yhtä helvetisti, menet metsään...
        Sinulla on hyviä puheenaiheita, mutta ne kaikki kaatuu tuohon vainoharhaisuuteen? ja haukkumiseen.
        Ja sekin pitäis muistaa, että oma totuus mahdollisesti, ei ole aina se oikea.

• Teemuna kirjoitti:

Näin se on jälleen todettava. Päissään olevan kusipään kanssa on fiksumman väistyttävä, ellei potkase jankkumopoa käyntiin, minä en potkase.

tein jo niin tältä päivältä.

• Saako nauraa?
        ... kirjoitti:

=DW=

"Katos, mä ihan ok. kondikseessa silloin, pärjään omillani, siis jos olen jostain syystä elossa. Mutta mites sulla lie, mieti sitä rivisängyssä sairaalan käytävällä paskat vaipoissa sitten"

Sä uskot olevasi OK-kondiksessa muutaman kymmenen viuoden päästä, mut hatsepsut on rivisängyssä sairaalassa. Mä kyl epäilen, että tilanne on just päinvastoin. Sun aivos ja sisäkalus liukenee viinaan samaan aikaan, kun toi Hatsepsut tarpoo soita ja korpia. Mietipä sitä! Sitäpaits noin vihainen ihminen kuin sinä saa ajanoloon kaikki hivutustaudit riesakseen.

• Teemuna
        emw34 kirjoitti:

Hyvä. Tossa alko asia jo käydä ihon alle, vaikka ensin hienovaraisesti varoitin.

• äyts töks töks
        emw34 kirjoitti:

kun htza katoaa katoaa handekin ja DW ilmestyy kiukuttelemaan?

• hat.sep.sut
        Saako nauraa? kirjoitti:

"Katos, mä ihan ok. kondikseessa silloin, pärjään omillani, siis jos olen jostain syystä elossa. Mutta mites sulla lie, mieti sitä rivisängyssä sairaalan käytävällä paskat vaipoissa sitten"

Sä uskot olevasi OK-kondiksessa muutaman kymmenen viuoden päästä, mut hatsepsut on rivisängyssä sairaalassa. Mä kyl epäilen, että tilanne on just päinvastoin. Sun aivos ja sisäkalus liukenee viinaan samaan aikaan, kun toi Hatsepsut tarpoo soita ja korpia. Mietipä sitä! Sitäpaits noin vihainen ihminen kuin sinä saa ajanoloon kaikki hivutustaudit riesakseen.

minen kehdannut sanoa tollai ... ;))

• hat.sep.sut
        Teemuna kirjoitti:

Hyvä. Tossa alko asia jo käydä ihon alle, vaikka ensin hienovaraisesti varoitin.

laskentamatematiikkaon aika outo....jos nelkyt vuotta maksaa sen 75 kuussa, siihen valtiuo laittaa oman osansa ja työnantaja omansa ja sit ne varat vielä sijoitetaan.
        Niin kyllä siitä 40 vuoden aikana sievoinen tuotto tulee..
        Eikä meistä kukaan elä 60 vuotta eläkkeelle jäämisen jälkeen.
        Osa elää vuoden kaks, on porukkaa joka ei kerkee käyttämään keräämiään varoja lainkaan ja harvempi meistä elää 20-30 vuotta enää ...osa niistäkin käyttää niitä varoja joita keräs vapaaehtoisilla eläkkeillään...

• Teemuna
        äyts töks töks kirjoitti:

kun htza katoaa katoaa handekin ja DW ilmestyy kiukuttelemaan?

Vaikka et mulle kommentoinut, niin totean näillä mainitsemillasi 'journalisteilla' olevan ainakin yksi yhteinen piirre, oma napa ja sen ympärillä pyöriminen.

• Teemuna
        hat.sep.sut kirjoitti:

laskentamatematiikkaon aika outo....jos nelkyt vuotta maksaa sen 75 kuussa, siihen valtiuo laittaa oman osansa ja työnantaja omansa ja sit ne varat vielä sijoitetaan.
        Niin kyllä siitä 40 vuoden aikana sievoinen tuotto tulee..
        Eikä meistä kukaan elä 60 vuotta eläkkeelle jäämisen jälkeen.
        Osa elää vuoden kaks, on porukkaa joka ei kerkee käyttämään keräämiään varoja lainkaan ja harvempi meistä elää 20-30 vuotta enää ...osa niistäkin käyttää niitä varoja joita keräs vapaaehtoisilla eläkkeillään...

Jos 'keskustelu' olisi edennyt jotenkin järjellisesti olisin ehkä ryhtynyt tarkastamaan yleensäkin aiheeseen liittyviä lukuja, mutta kun pojalta palo pinna, niin se siitä.

Elämää tämä, ei sen kummempaa. Nauttikaamme siitä.

• auts töks töks
        Teemuna kirjoitti:

Vaikka et mulle kommentoinut, niin totean näillä mainitsemillasi 'journalisteilla' olevan ainakin yksi yhteinen piirre, oma napa ja sen ympärillä pyöriminen.

handen aloitus ja edellisen kirjootuksen aika
        Nopee vai kuin napaäijjä

• hat.sep.sut
        Teemuna kirjoitti:

Jos 'keskustelu' olisi edennyt jotenkin järjellisesti olisin ehkä ryhtynyt tarkastamaan yleensäkin aiheeseen liittyviä lukuja, mutta kun pojalta palo pinna, niin se siitä.

Elämää tämä, ei sen kummempaa. Nauttikaamme siitä.

matematiikka häöiritsi jo alunalkaen ja vaatimus että ME teemme asialle jotain, ikas ilmiselvä vedätys.
        Mutta siinähän toi päivä hupeni ja juttua tuli ;)))

• Teemuna
        auts töks töks kirjoitti:

handen aloitus ja edellisen kirjootuksen aika
        Nopee vai kuin napaäijjä

En mä viitti lähtee tohon niin suosittuun epäilemisleikkiin. Kaikilla vaki-palstakirjoittajilla on oma tyylinsä joka eroaa muista.

• niin niin
        ... kirjoitti:

=DW=

kasvojesi eteen
        erästä ajattelijaa lainaten-

"Keskustelunaihe ikuinen ja kiinnostava. Se, että aletaan menemään "henkilökohtaisuuksiin" anonyymillä internetin keskustelupalstalla on kiintoisaa sekin. Jahas, kuinkas hyvin tässä muuten tunnetaankaan? "

• viivatiina

töissä jouduin kerran yhden erinomaisen huijari asiakkaan huijaamaksi hattua täytyy nostaa osas hommansa älyttömän hyvin se hyöty mulle etten enää mee samaan enkä samantyyppiseenkään halpaan vaikka se mulle vähän kalliiks tulikin nää mainokset ja luontaistuotteet on sellaisia että itse päätän kokeilla onko niissä mitään perää en koskaan sillei oo niihin sortunu että uskoisin vahvasti asiaan jonkun muun kertoman perusteella eli tässä asiassa en ole joutunut huijatuksi uskonnot onnellisuusgurut ja auervaarat ei oo mun juttu =))))

• niitä Aloe Vera-juttuja, tehosivatko vai huijattiinko sua?
        On minuakin huijattu, mutta kestän sen kuin nainen.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

niitä Aloe Vera-juttuja, tehosivatko vai huijattiinko sua?

juonu joka päivä eikä siitä ainakaan mitään haittaa oo ollu sitäkin asiaa oon ajatellu jo useemman vuoden että pitäskö kokeille ja nyt sattui kauppias kohdalle meinasin muuten tilata lisää tässä ihan näinä päivinä en usko sen ihmeellisyyteen jonkun selittämänä mutta aika näyttää onko ihan humpuukia ;))))

• viivatiina kirjoitti:

juonu joka päivä eikä siitä ainakaan mitään haittaa oo ollu sitäkin asiaa oon ajatellu jo useemman vuoden että pitäskö kokeille ja nyt sattui kauppias kohdalle meinasin muuten tilata lisää tässä ihan näinä päivinä en usko sen ihmeellisyyteen jonkun selittämänä mutta aika näyttää onko ihan humpuukia ;))))

niiden tehoon, niin ehkä ne tehoavatkin. Ja pääasia ettei haittaa ole, tukka lähde, hampaat tipu tai nahka rypisty.
        *Kaikkeen ne ihmiset höynähtääkin* ;)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

niiden tehoon, niin ehkä ne tehoavatkin. Ja pääasia ettei haittaa ole, tukka lähde, hampaat tipu tai nahka rypisty.
        *Kaikkeen ne ihmiset höynähtääkin* ;)))

niihin niin vahvasti vielä on tukka päässä hampaat suussa ja nahka silee niin paljon kun se tällä iällä vielä yleensä on kun en käytä mitään ryppyrasvoja niinden tehoon en kyllä todellakaan usko =))))

• viivatiina kirjoitti:

niihin niin vahvasti vielä on tukka päässä hampaat suussa ja nahka silee niin paljon kun se tällä iällä vielä yleensä on kun en käytä mitään ryppyrasvoja niinden tehoon en kyllä todellakaan usko =))))

ryppyrasvoihin ja katso, mulla ei ole yhtään ryppyjä, paitsi otsassa hitonmoiset kiukunjuonteet. Eräs rakas ystäväni sanoi minulle niin, jätti kyllä hiton pois ja sanoi vain, että "sulla on otsassa tuollaisia juonteita, kun sä olet aina niin kiukkuinen". En suuttunut hänelle.

• Markeena
        viivatiina kirjoitti:

Heheh...mä sorruin noihin juomiin kesällä 2009. Kolme pänikkää join, enkä huomannut mitään vaikutusta.

Ryppyrasvat muuten auttaa, vaan rypyt on heti huomenna takaisin, jos olet jättänyt päivän väliin.
        Niiden tehohan perustuu turvotukseen....heh.

• Anceli kirjoitti:

niitä Aloe Vera-juttuja, tehosivatko vai huijattiinko sua?

Mitä, joks sä taas tapoit sen Aloe Veran, jonka mä sulle annoin? Et kai mua huijariksi epäile?

• viivatiina
        Markeena kirjoitti:

Heheh...mä sorruin noihin juomiin kesällä 2009. Kolme pänikkää join, enkä huomannut mitään vaikutusta.

Ryppyrasvat muuten auttaa, vaan rypyt on heti huomenna takaisin, jos olet jättänyt päivän väliin.
        Niiden tehohan perustuu turvotukseen....heh.

vaikutuksen odotit sen juoman tekevän eiks kaikilla oo joku odotus kumminkin kun rupee jotain käyttään.

• Markeena
        viivatiina kirjoitti:

vaikutuksen odotit sen juoman tekevän eiks kaikilla oo joku odotus kumminkin kun rupee jotain käyttään.

Nehän lupas pirtsakkaa oloa ja ihon hehkeyttä ja tietty sitä odotin. :-)

Tuli mulle silloin yksi näppy naamaan eli josko se olisi ollut sitä puhdistusta?

Sain silloin kylkiäisenä dödön ja siitä pidän.

• sedna2003 kirjoitti:

Mitä, joks sä taas tapoit sen Aloe Veran, jonka mä sulle annoin? Et kai mua huijariksi epäile?

mutta ei siihen kauaa mene, on se sen verran huonossa hapessa.
        En kai mä nyt sinua huijariksi epäile, sinähän olet rehellinen ihminen, kai tai ehkä.

• viivatiina
        Markeena kirjoitti:

Nehän lupas pirtsakkaa oloa ja ihon hehkeyttä ja tietty sitä odotin. :-)

Tuli mulle silloin yksi näppy naamaan eli josko se olisi ollut sitä puhdistusta?

Sain silloin kylkiäisenä dödön ja siitä pidän.

virkee olo sit siitä tiedä häntä ehkä mää odotan vähän sitä ettei iho kuivais niin paljoo katotaan mitä tuleman pitää ;)))))

• Mysteriet

Nykyään mua huijaa enää vaan mun kissa - se kai uskoo itsekin olevansa maailman märin, palelevin, nälkäisin, yksinäisin ja surkein olento, ei se muuten kai pystyisi niin tehokkaasti huijaustyöhönsä, rontti :)

• kissat huijaa ukkoa!
        Vaik oisin just antanut ruokaa, isäntä kun tulee töistä, mennään hälle uskottelemaan että tääl nähty nälkää koko päivä.

• Mysteriet
        minttupuu kirjoitti:

kissat huijaa ukkoa!
        Vaik oisin just antanut ruokaa, isäntä kun tulee töistä, mennään hälle uskottelemaan että tääl nähty nälkää koko päivä.

Vastailtiin toisillemme samaan aikaan :O

Joo - meillä on toi sama juttu toisinpäin... katti-pirulainen laahaa mahaa melkein lattiassa ja näyttelee nälkäistä...

Hiiriä kantaa rappusille, ei sitten niitä jaksa syödä :O

• Olin eilen tohtorisedän vastaanotolla. Hän päivitti tietojani koneelleen ja kysyi lääkityksiäni. Syön luontaistuotteeksi mainittuja Möllerin omega3:a. Kerroin myös käyttäneeni kipeään polveen kaalista tehtyjä kääreitä ja jalkakramppeihin magnesiumia.

Uskonasioita, tuumi tohtori. Uskon asioita niin, mutta jos tuntee, että kyseiset pillerit auttavat ei ole väliä jos ne ovatkin uskonasioita. Olkaamme uskossa onnellisia kirjoitti eräs pappi kolummissaan uskonasioita kun ei pystytä järjellä selvittämään eikä ole tarvekaan.

Huijatuksi on jokainen tullut, tavalla tai toisella kuten joku jo mainitsi tuolla alussa. Tuli mieleen nuoruus ja huimuus ja rakkausjutskat. Huijattiin ja tultiin huijatuksi vaan kivaa oli.

Ajattelen omilla aivoillani, niin keneskäs muun ; ) Kuvajaiseni on tuiki samanlainen kuin peilikuvani, kesäisen lammen pinnalta pongattuna. Pienet epätarkkudet kuvajaisessa ovat tervetulleita ; )

• hat.sep.sut

ainakin auttaa, just kramppeihin.
        Suomalainen saa mangeniumia liian vähän, riippuen tietty mitä syö.
        Jos jaksaa aina syödä terveellisesti, ni sillon kai aika hyvin täyttyy tarve. mut kuka jaksaa, aina?

• hat.sep.sut kirjoitti:

ainakin auttaa, just kramppeihin.
        Suomalainen saa mangeniumia liian vähän, riippuen tietty mitä syö.
        Jos jaksaa aina syödä terveellisesti, ni sillon kai aika hyvin täyttyy tarve. mut kuka jaksaa, aina?

Minulla on lääkitys, joka poistaa kehostani estrogeenia. Ruokavalioni on oltava monipuolinen.
        Esim. omegan ja auringon ympärivuotisen pienen rusketuksen uskon vaikuttavan ihoni hyvinvointiin, niin lieko se sitten uskonasia vai geeniperimä ; )

Taidan pistää tähän mainospätkän.

Viisikymppiset naiset.... ottaa vaihdevuodet urhoollisesti vastaan ilman estrogeenikorvaushoitoja. Vaikka olonne onkin tyttömäinen voi se loppua itkuun. Estrogeenikorvaushoitojen myötävaikutuksesta rintasyöpätilastot ovat huimasti nousseet.

Tässä naputteluni välissä tuli ovelleni kaksi Jehovan lähettilästä. Kävimme mielenkiintoisen keskustelun, sain pari Vartiotornilehteä, joissa pohditaan tämänhetkisiä ajankohtaisia aiheita.

Raamattu - Mikä on sen sanoma sekä Mitä on tapahtunut synnille. Pitääpä tutkiskellä ; )

• hat.sep.sut
        korpikirjailija kirjoitti:

Minulla on lääkitys, joka poistaa kehostani estrogeenia. Ruokavalioni on oltava monipuolinen.
        Esim. omegan ja auringon ympärivuotisen pienen rusketuksen uskon vaikuttavan ihoni hyvinvointiin, niin lieko se sitten uskonasia vai geeniperimä ; )

Taidan pistää tähän mainospätkän.

Viisikymppiset naiset.... ottaa vaihdevuodet urhoollisesti vastaan ilman estrogeenikorvaushoitoja. Vaikka olonne onkin tyttömäinen voi se loppua itkuun. Estrogeenikorvaushoitojen myötävaikutuksesta rintasyöpätilastot ovat huimasti nousseet.

Tässä naputteluni välissä tuli ovelleni kaksi Jehovan lähettilästä. Kävimme mielenkiintoisen keskustelun, sain pari Vartiotornilehteä, joissa pohditaan tämänhetkisiä ajankohtaisia aiheita.

Raamattu - Mikä on sen sanoma sekä Mitä on tapahtunut synnille. Pitääpä tutkiskellä ; )

niille alkaa valkeneen, ettei elämä kulje 200 vuotta vanhojen ohjeiden mukaan.

Itse henkilökohtaisesti välttelen tuollasii estrogeenihoitoja. Mieluummin ne kuumat aallot kuin lisäpumppaus hormoonia...sinne minne se ei enää kuulu?
        Just nyt on tulossa postissa damianan lehteä...mieluummin näitä luontaisia kokeiluja..
        Katsotaan mihin se ja acaimarja kykenee...

• hat.sep.sut kirjoitti:

niille alkaa valkeneen, ettei elämä kulje 200 vuotta vanhojen ohjeiden mukaan.

Itse henkilökohtaisesti välttelen tuollasii estrogeenihoitoja. Mieluummin ne kuumat aallot kuin lisäpumppaus hormoonia...sinne minne se ei enää kuulu?
        Just nyt on tulossa postissa damianan lehteä...mieluummin näitä luontaisia kokeiluja..
        Katsotaan mihin se ja acaimarja kykenee...

uskis, enkä ole häpäkässä ; ) Eihän raamattua kirjoitettu muoti-ilmiönä hetkessä, eikä siksi, että sitä alettaisiin muuttamaan ajan virtausten hepakassa. Raamattu on uskovaisten moraalinen ohjeistus. Ei kaikkea tarvitse ymmärtää, eihän maailmankaikkeuskaan ole ihmisen ymmärrettävissä. Sitäpaitsi mitä vieras tupaan tunkee jos talon tavat eivät miellytä.Taitaa olla niin, että eiuskikset ovat häpäkässä kun homma ei mene kuin he haluavat.

• Teemuna
        korpikirjailija kirjoitti:

uskis, enkä ole häpäkässä ; ) Eihän raamattua kirjoitettu muoti-ilmiönä hetkessä, eikä siksi, että sitä alettaisiin muuttamaan ajan virtausten hepakassa. Raamattu on uskovaisten moraalinen ohjeistus. Ei kaikkea tarvitse ymmärtää, eihän maailmankaikkeuskaan ole ihmisen ymmärrettävissä. Sitäpaitsi mitä vieras tupaan tunkee jos talon tavat eivät miellytä.Taitaa olla niin, että eiuskikset ovat häpäkässä kun homma ei mene kuin he haluavat.

Just. Eihän myöskään Harley Davidsonin harrastekerhon toimintamalleja kuulu ulkopuolisen ymmärtää. Kantaa voi ottaa ja kommentoida jos pärisyttävät liiaksi ikkunan alla.

• Teemuna kirjoitti:

Just. Eihän myöskään Harley Davidsonin harrastekerhon toimintamalleja kuulu ulkopuolisen ymmärtää. Kantaa voi ottaa ja kommentoida jos pärisyttävät liiaksi ikkunan alla.

Tälläisiä kansaomaisia jokamiehen ymmärrettävissä olevia vertauksia pitäisi heittää enemmän kehiin näissä elämää suuremmissa kysymyksissä ; ) niin verenpaine pysyisi kohillaan ja olo olisi autuaallinen.

• viimeksikin!
      Ostin kissanruokaa 12-bäckin, vaikutti halvalta, mut sitten kotona laskin, että hinta per purkki kalliimpi, kuin jos oisin ostanu yksittäin.
      Tyhmä minä!!

:DD

• Mysteriet

Usko vaan että kissanruokakauppiaalla on kissa - noin se voi sitten laittaa hienosti vahingon jakoon ;D

• Teemuna
        Mysteriet kirjoitti:

Usko vaan että kissanruokakauppiaalla on kissa - noin se voi sitten laittaa hienosti vahingon jakoon ;D

Kissat on jotenkin ärsyttävän sielukkaita mahtavia Karvisia. Sitä joskus pähkäilen, että kuolisko krantut katit nälkään, jollei niitä paapottas jatkuvasti vain niillä herkuilla mikä niitä nyt sattuu miellyttämään.

• Teemuna kirjoitti:

Kissat on jotenkin ärsyttävän sielukkaita mahtavia Karvisia. Sitä joskus pähkäilen, että kuolisko krantut katit nälkään, jollei niitä paapottas jatkuvasti vain niillä herkuilla mikä niitä nyt sattuu miellyttämään.

Meidän kissat lähtevät ulos syömään, jos ruoka ei miellytä.

• Olen joskus antanut huijata itteäni kun se oli niin kivaa ja ihanaakin.
      Tosin se toinen oli varmaan huijatumpi kun uskoi mun uskoneen kaiken sen lupaaman.
      Mutta otin vastaan mitä tarjottiin ja sitten kun se loppui niin ei se minuun koskenut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe