Vapaa-ajattelua

tomppa2006

ilman uskontoon tai kirkkoon liittyvää arvostelua. Kerro mitä ajattelet juuri nyt?

Itseäni mietityttää pitäisikö jo siirtyä talvitakin käyttöön. Toisaalta voisi venyttää vielä hieman pidempään, ettei tarvitsisi palella talvella niin paljon, vaan eipä sillä taida olla suurtakaan merkitystä.

60

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemuna

Niin no, mulle nyt on merkitystä palelenko vai en.

• tomppa2006

...on siinä, kun on huono verenkerto...

Niin palelen tavallisesti jo syyskuussa, eikä oikein kehtaa vielä silloin talvitakkia laittaa. Vaatteitä lisäilen kyllä pitkin syksyä, mutta tunnustan...olen vilukissa.

• hat.sep.sut

Katselin Putkiksen etupihaa ja ajattelin, että siisti..
      Sitten siirtelin talvilevolle meneviä kukkasia viileämpään paikkaan, kastelin orkideat ja päätin jakaa muraatin..
      Ajatuksia varsinaisia, näihin ei liittynyt...tekemistä ja sen pohtimista vaan...normaaliarkipäivän pieniä ratkaisuja..

• tomppa2006

...ihan mikä tahansa pihalla tapahtuva pikku puuhastelu...

On mukavaa hommaa. Saa raitista ilmaa ja tekemättömät työt vähenevät pikku hiljaa. Itsellä on kohta edessä töihin lähtö, itse asiassa pika puoliin.

• hat.sep.sut
        tomppa2006 kirjoitti:

...ihan mikä tahansa pihalla tapahtuva pikku puuhastelu...

On mukavaa hommaa. Saa raitista ilmaa ja tekemättömät työt vähenevät pikku hiljaa. Itsellä on kohta edessä töihin lähtö, itse asiassa pika puoliin.

aivastelen.
        Huivin suojaan juuri kippasin kunnon moukun yskänlääkettä ja lueskelen nyt uutisia...
        Ajatteluhommiin alan vasta kun pimenee ;))) suunnittelen hiukan joulua ja ihmisten ja elukkain sijoittelua ;)

• tomppa2006
        hat.sep.sut kirjoitti:

aivastelen.
        Huivin suojaan juuri kippasin kunnon moukun yskänlääkettä ja lueskelen nyt uutisia...
        Ajatteluhommiin alan vasta kun pimenee ;))) suunnittelen hiukan joulua ja ihmisten ja elukkain sijoittelua ;)

...vilustua, mutta siihen ei liikapukeutuminenkaan auta, päinvastoin on ikävää jos tulee hiki...

Jouluvalmistelut on aloitettava hyvissä ajoin, muuten tulee kiire. Ja tulee siltikin.

• sinun se pitäisi tietää?
      Kuinka sä olet noin utelias.
      Olkoon, mietin sitä pitäisikö mennä hakemaan kellarista perunoita. ;)

• viivatiina

kävitkö.

• viivatiina kirjoitti:

kävitkö.

ja kohta ne kiehuu.
        Sitten ajattelin sua ja vastasin tuonne alemmas huijausaloitukseen.

• tomppa2006

...mitä palstalaiset ajattelevat, miten voi muuten keskustella...

Sinulle on selvästi tärkeätä päivittäinen ravinnon saaminen. Olisi hienoa, jos minullakin olisi oma perunakellari. Jääkaapin alalokeroon ei monenpäivän perunat mahdu.

Minäkö utelias?

Ei millään muotoa.

• tomppa2006 kirjoitti:

...mitä palstalaiset ajattelevat, miten voi muuten keskustella...

Sinulle on selvästi tärkeätä päivittäinen ravinnon saaminen. Olisi hienoa, jos minullakin olisi oma perunakellari. Jääkaapin alalokeroon ei monenpäivän perunat mahdu.

Minäkö utelias?

Ei millään muotoa.

minulle ei ole ollenkaan tärkeää päivittäinen ravinnon saaminen, joillekin on ja minä joudun valmistamaan
        ruokaa. ;(( Menee monta päivää etten muista kunnolla syödä.
        Juu, et ole utelias, et ollenkaan.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

minulle ei ole ollenkaan tärkeää päivittäinen ravinnon saaminen, joillekin on ja minä joudun valmistamaan
        ruokaa. ;(( Menee monta päivää etten muista kunnolla syödä.
        Juu, et ole utelias, et ollenkaan.

...olin vielä väärässäkin omine olettamuksinine...

En minäkään ihan joka päivä kunnolla syö. Teen välillä yövuoroja ja silloin riittää Pyhä Henki ja kahvi.

Tuntui kivalta kun poistit tuon uteliaisuus epäilyksen minusta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...olin vielä väärässäkin omine olettamuksinine...

En minäkään ihan joka päivä kunnolla syö. Teen välillä yövuoroja ja silloin riittää Pyhä Henki ja kahvi.

Tuntui kivalta kun poistit tuon uteliaisuus epäilyksen minusta.

syön juuri nyt, kyllä on hyvää :)
        En ole tänään muuta syönytkään, mutta olenkin töissä 24 tuntia/vrk. Ei ehdi millään. ;)
        Kiva että tuntui kivalta, minustakin tuntui kivalta olla epäilemättä sinua.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

syön juuri nyt, kyllä on hyvää :)
        En ole tänään muuta syönytkään, mutta olenkin töissä 24 tuntia/vrk. Ei ehdi millään. ;)
        Kiva että tuntui kivalta, minustakin tuntui kivalta olla epäilemättä sinua.

...mutustelen itse, joten kyllä sinulla menee paljon paremmin...

Ja niin söin aamullakin näkkäriä, joten melko kuivaa ja mautonta. Eipä silti tiedä millaisten lihapatojen ääreen pääsee illaksi, voihan sitä ainakin nälkäinen ja kiireinen kuvitella.

• tomppa2006 kirjoitti:

...mutustelen itse, joten kyllä sinulla menee paljon paremmin...

Ja niin söin aamullakin näkkäriä, joten melko kuivaa ja mautonta. Eipä silti tiedä millaisten lihapatojen ääreen pääsee illaksi, voihan sitä ainakin nälkäinen ja kiireinen kuvitella.

ajattelin vielä tänä iltana syödä, sitten saa riittää, ei makeaa mahan täydeltä.
        Tai ehkä riehaannun ja syön vielä sämpylän kahvin kanssa. :)

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

ajattelin vielä tänä iltana syödä, sitten saa riittää, ei makeaa mahan täydeltä.
        Tai ehkä riehaannun ja syön vielä sämpylän kahvin kanssa. :)

...ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita sain sentään syödäkseni...

Oli kyllä oikein maittavaa, kastikkeen täytyy olla riittävän viskoosia, siis sellaista paksua, nam. Laita siihen sämpylän päälle sentään jotain lisukkeita esim. HK:n sinise jälkeen tulee hyvät yöunet.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja keitettyjä perunoita ja porkkanoita sain sentään syödäkseni...

Oli kyllä oikein maittavaa, kastikkeen täytyy olla riittävän viskoosia, siis sellaista paksua, nam. Laita siihen sämpylän päälle sentään jotain lisukkeita esim. HK:n sinise jälkeen tulee hyvät yöunet.

just äsken, päällä oli meetwurstia, juustoa ja tomaattia. Eiköhän nukuta, kun vielä sen omenan haukkaan.
        Mistähän johtunee etten koskaan syö omenaa päivällä, ainoastaan illalla.
        Sulla oli hyvät sapuskat.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

just äsken, päällä oli meetwurstia, juustoa ja tomaattia. Eiköhän nukuta, kun vielä sen omenan haukkaan.
        Mistähän johtunee etten koskaan syö omenaa päivällä, ainoastaan illalla.
        Sulla oli hyvät sapuskat.

...ettei illalla viitsi enää syödä mitään jytympää...

Niin omenat ovat hyviä verensokerin kohottajia, kun kuitenkin telkkaria katsoessa tai muuten vaan alkaa huikoon.

Eipä ole valittamista sapuskoissa. Tarkkana kannattaa silti olla, ettei tule ahmittua liikaa.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ettei illalla viitsi enää syödä mitään jytympää...

Niin omenat ovat hyviä verensokerin kohottajia, kun kuitenkin telkkaria katsoessa tai muuten vaan alkaa huikoon.

Eipä ole valittamista sapuskoissa. Tarkkana kannattaa silti olla, ettei tule ahmittua liikaa.

tai sitten on vaan tullut tavaksi.
        Ollaan tarkkana ettei ulottuvuutta tule liikaa, paljonkos sun vyötärönympärys on. :))

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

tai sitten on vaan tullut tavaksi.
        Ollaan tarkkana ettei ulottuvuutta tule liikaa, paljonkos sun vyötärönympärys on. :))

...voin vaikka kertoakin sen olevan 90 cm ja kokonaispituutta on 180...

• tomppa2006 kirjoitti:

...voin vaikka kertoakin sen olevan 90 cm ja kokonaispituutta on 180...

mun vyötärönympärys on 76 senttiä, mutta kyllä tuo äsken syöty sämpylä lisäsi sentin ;)) Pituutta reilusti vähemmän kuin sinulla.

• Mysteriet

Tarttiskos tästä vaikka sänkyyn...zzzz

*kops*

• tomppa2006

...tyttö yötyössä kun niin ramasee...

No, kohtahan se herää.

• viivatiina

onnistuko mun yhden ystävän kinkunpaisto sunnuntai iltana eilen oli pakkasta kun lähdettiin käymään kaupungilla en kuitenkaan laittanu määkään vielä talvitakkia kun arvelin että tulee kuuma siinä kirpparilla kierrellessä ja olis varmaan tullukkin mutta kyllä ulkona vähän paleli mutta enimmäkseen oltiin sisällä niin hyvin pärjäs ja tänään onkin taas lämpötila nollassa enpä taida vieläkään ottaa käyttöön kun oikeestaan vaan siirryn täältä kotoa autolla työmaalle =))))

• tomppa2006

...lämpöasteita on 5°C, ei talvitakkitarvetta tällä hetkellä...

Itsellä on tapana pitää sitä takkia sen jälkeen, kun kerran kaivan sen kesäsäilöstä. Ei viitsi edes takaisin sählätä kahden takin kanssa., se on joko tai.

• Heikunkeikku

Minä oon vetänyt niskaan talvitakin jo joku aika sitten. Jahka ilmat muuttuvat kylmemmiksi, niin kaivelen vielä lämpimämmän talvitakin käyttöön.

Oon aateskellut tässä työasioita. Yhden kappaleen keksin ja kaivelin nuotit esille, mutta kun kokeilin sillä silmällä ja korvalla ja sormilla sitä soittaa, niin tulin siihen tulokseen, että ei se sittenkään sovi tälle oppilaalle.
      Nyt oon sitten Öönä mietiskellyt, että mitähän keksisin hänelle. Tähän aikaan pääni on vielä vähän keksimättömällä tuulella.

• tomppa2006

...siellä Vaasassahan on paljon kylmempää kuin meillä etelän ihmisillä...

Ei vaiskaan kyllä minäkin sen talvitakin otan kohta käyttöön.

Minä tiedän hyvän kappaleen, jota se oppilaasi voisi soittaa: Päivänsäde ja menninkäinen.

• Heikunkeikku
        tomppa2006 kirjoitti:

...siellä Vaasassahan on paljon kylmempää kuin meillä etelän ihmisillä...

Ei vaiskaan kyllä minäkin sen talvitakin otan kohta käyttöön.

Minä tiedän hyvän kappaleen, jota se oppilaasi voisi soittaa: Päivänsäde ja menninkäinen.

Noh, noh, noh,noh, ei täällä nyt sentäs Paljon kylmempää ole, jos vertaa etelän ihimisten ilimoja.
        Jaa, vai meinasitko Kanariansaarten immeisiä. Voi ja oih, siellä onkin iiiiihana ilma, kumpa voisin mennä.
        Ensi töikseni, kun lentokone on kipannut minut kentälle, niin halaan ensimmäistä palmua, joka eteen tulee.
        Siis näin olen Aiiiiina tehnyt.

Kiitos vinkistä, Päivänsäde ja menninkäinen on ihan kiva kappale:) Tämä oppilas, jolle etsiskelin kappaletta,
        on 17 vuotias poika ja vähän pidemmällä oleva, joten tällä kertaa ei osunut sopivaa ehdotusta.
        Hän otti, kuin ottikin sen aamulla löytämäni kappaleen, huolimatta 6:sta ylennysmerkistä.
        Iber: The Little white donkey. Ei taida löytyä You tubesta, tai en tiedä, mut en jaksa sitä ruveta etsiskelemään. Hetkonen-putkonen-sitten oon tullut kotia. Menee putkonen-hetkonen, että tästä tokenen pirteämmäksi.

• Pohdiskelin että haenko ne uudet verhot tuolta liikkeestä jo perjantaina ennen töihin menoa vai haenko vasta lauantai aamuna.
      Jos hakis ne perjntaina ja raahais mukana töihin niin vois vaihtaa ikkunaan jo lauantai aamuna.
      Kun kuljen kaikkialle kävellen niin täytyy miettiä kuinka kulkee helpommin.

• tomppa2006

...verhojen vaihtaminen olla niin päivän päälle...

Miesnäkökulmasta kun niitä verhoja katsoo, niin ei edes huomaa uusia, paitsi siinä tapauksessa, että ovat niin räikeät että silmiin sattuu. Poikamiehenä pidin samoja verhoja yli 10 vuotta ja ne olivat omasta mielestäni uuden veroiset.

*hymyilee*

• Putkivalo

onko tää mun sulattama sapuska Putkivalon kaalipataa vai koiran Yrjölän puuroa?? Onko niissä mitään eroa? Haluanko edes tietää? Jos tie naisenkin sydämeen menee vatsan kautta, niin ei musta kyllä kauhean itserakas tule.

Sulle voin vastata että ota vaan talvitakki käyttöön, nythän on talvi ja normaalit Etelä-Suomen lämpötilat, eli 6 astetta.

• Marlyn.

äitini lähettämä paketti vuosikymmeniä sitten.Oli ottavinaan pakasteesta lanttukukkoa ja kun avasin kieli pitkällä paketin luullen pääseväni herkuttelemaan sillä ihmettelin miksi ihmeessä äiti lähetti mulle kaurapuuroa?? Iso möykky kaurapuuroa!
        Munkit sentään oli munkkeja,mutta puuro...

Syy selvisi myöhemmin,ei ollu laittanu mitään tekstiä luullen muistavansa sisällön ;-))))))))
        Asialle on pikkusen naureskeltu joskus...

• tomppa2006

...odottaa sen talvitakin käyttöönoton kanssa...

Ihan lähipäivinä se tapahtuu, aivan varmasti tässä kuussa.

Pakastimesta otettut ruuat eivät ole esteettisesti kovinkaan hääppöisen näköisiä, mutta maku ratkaisee. Lohduta sillä itseäsi.

• Teemuna

Oikeesti nyt ryhdyn miettimään viikonlopun isänpäiväksi neljän-viiden ruokalajin menyytä.

• tomppa2006

...meinaatko tosiaan saada 4-5 ruokalajin menyyn...

Minä tyydyn mansikka-suklaa täytekakkuun, jonka resepti oli Pirkka-lehdessä.

• Teemuna
        tomppa2006 kirjoitti:

...meinaatko tosiaan saada 4-5 ruokalajin menyyn...

Minä tyydyn mansikka-suklaa täytekakkuun, jonka resepti oli Pirkka-lehdessä.

Ei mikään ongelma, mutta hieman mietityttää, koska yhdelle ei käy tämä, eikä toiselle tuo, ja niin edelleen. Alku- ja jälkiruoat lisäksi, sisältäen kauniin kattauksen.

• tomppa2006
        Teemuna kirjoitti:

Ei mikään ongelma, mutta hieman mietityttää, koska yhdelle ei käy tämä, eikä toiselle tuo, ja niin edelleen. Alku- ja jälkiruoat lisäksi, sisältäen kauniin kattauksen.

...täälläpäin melko samanlaiset maku- ja ruokatottumukset...

Ihan mukava juttu Isänpäivä on, mutta en halua siitä sellaista kauheata härdelliä miksi Äitienpävä on paisunut.

• Teemuna
        tomppa2006 kirjoitti:

...täälläpäin melko samanlaiset maku- ja ruokatottumukset...

Ihan mukava juttu Isänpäivä on, mutta en halua siitä sellaista kauheata härdelliä miksi Äitienpävä on paisunut.

Onneksi mä haluan, ja paan vielä Äitienpäivää paremmaksi. Älä kerro naaraksille.

• tomppa2006
        Teemuna kirjoitti:

Onneksi mä haluan, ja paan vielä Äitienpäivää paremmaksi. Älä kerro naaraksille.

...tämä pysyy koiraitten välisenä asiana...

Ja on sitä itse kunkin tehnyt joskus mieli vähän nokittaa.

• Hrrrouva

olisin tarennut syystakillakin! Aurinko paistaa ja kimaltelee sulavassa lumessa.

Tee kuten minä, hanki talvitakki mutta myös kylmän sään takki jonka laitat yllesi kun talvi on nimensä arvoinen. Siis pakkasta ja viimaa. :)

• tomppa2006

...mutta en halua kovin montaa erilaista takkia...

Pärjäsin tuolla kesätakillani aivan mainiosti, kun liikun omalla autolla, eikä tarvitse kävellä pitkää matkaa. Lumesta ei ole täälläpäin edes enää näkyvissä, suli pois kaikki vähä mitä viime yönä oli satanut.

• tuonne yläkaapille katsoon, missä kunnossa joulukynttelikkö yms. valot.

• tomppa2006

...ja valmistelut pitäisi tehdä myös täällä...

Ne kyntteliköt valaisevat mukavasti koko asuntoa, enkä meillä edes sammuteta niitä yöksi. Ihan mukava yöllä, kun ei tarvitse pelätä törmäävänsä johonkin...esim kissaan.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja valmistelut pitäisi tehdä myös täällä...

Ne kyntteliköt valaisevat mukavasti koko asuntoa, enkä meillä edes sammuteta niitä yöksi. Ihan mukava yöllä, kun ei tarvitse pelätä törmäävänsä johonkin...esim kissaan.

näin kaupassa kivoja, sellasia imukuppijuttuja.. on niitä ollu ennenkin, mut näissä oli väritön se imukuppi,
        jolla ikkunaan kii, aiemmin oli sininen!?!
        Kätsyjä, jollei sopivaa ikkunalautaa.. keksis vain minne enää saa sopiin :)

• tomppa2006
        Sibone kirjoitti:

näin kaupassa kivoja, sellasia imukuppijuttuja.. on niitä ollu ennenkin, mut näissä oli väritön se imukuppi,
        jolla ikkunaan kii, aiemmin oli sininen!?!
        Kätsyjä, jollei sopivaa ikkunalautaa.. keksis vain minne enää saa sopiin :)

...meneillään huovutusbuumi rouvalla, on tehnyt tosi...

Näyttäviä Muumihahmoja huovuttamalla ja laittanut niitä ikkunoiden väliin. Naapurin lapset ovat tulleet ihan ikkunan alle saakka katselemaan ja ihmettelemään. Se on mukavaa, kun saa erilaisia värejä piristämään muuten niin synkkää vuodenaikaa.

• tomppa2006 kirjoitti:

...meneillään huovutusbuumi rouvalla, on tehnyt tosi...

Näyttäviä Muumihahmoja huovuttamalla ja laittanut niitä ikkunoiden väliin. Naapurin lapset ovat tulleet ihan ikkunan alle saakka katselemaan ja ihmettelemään. Se on mukavaa, kun saa erilaisia värejä piristämään muuten niin synkkää vuodenaikaa.

Arvostan tosi paljo kädentaitoja.. nuorena ite väsäili jotain, vaatteitakin.. nyt itsekritiikki (=lue laiskuus:) sitä luokaa, että ei!
        Mielikuvituksellakin on paljo osuutta.. oon nähny esim. ikkunassa kerättynä erilaisia pieniä savikukkoja.. silleen nostettuna ylemmäs, että ne näkyy kunnolla uloskin..

• tomppa2006
        Sibone kirjoitti:

Arvostan tosi paljo kädentaitoja.. nuorena ite väsäili jotain, vaatteitakin.. nyt itsekritiikki (=lue laiskuus:) sitä luokaa, että ei!
        Mielikuvituksellakin on paljo osuutta.. oon nähny esim. ikkunassa kerättynä erilaisia pieniä savikukkoja.. silleen nostettuna ylemmäs, että ne näkyy kunnolla uloskin..

...samalla tavalla ne muumit, on nostettu vähän korkeammalle...

Kädentaito ja taiteellisuus ovat hienoja piirteitä ihmisissä, eikä heidän tarvitse suinkaan olla mitään boheemeja tai erikoisia, vaan on kyse aivan tavallisista ihmisistä.

• tomppa2006 kirjoitti:

...samalla tavalla ne muumit, on nostettu vähän korkeammalle...

Kädentaito ja taiteellisuus ovat hienoja piirteitä ihmisissä, eikä heidän tarvitse suinkaan olla mitään boheemeja tai erikoisia, vaan on kyse aivan tavallisista ihmisistä.

Joo sori, enhän mä tiedä huovituksesta(kaan) mitään, ajattelin että ne jotenkin "hyppelehtii" ikkunassa, vähä niinku paperitähdet :)
        Nää savikukot oli jos ei ihan, niin melki puolessa välissä ikkunan korkeutta.

• Että voisko jättää noi muoviset pelakuut parvekkeen kaiteelle talveksi.

• tomppa2006

...vastaisi että mikä ettei, mutta...

Kyllä kaikissa yli talven ulkosalla olleissessa esineissä näkyy luonnonvoimien kovuus. Niistä tulee hieman sanoisinko...nuhraantuneita.

• ajattelen vapaasti

mutta nämä ns vapaa-ajattelijat eivät voi ajatella vapaasti, koska niiden ajattelua kahlitsee uskonnon vastaisuus. Eikö niin?

• Kun kattelee luovia taiteilijoita ym tulenkantajia niin ne on jotenkin voipuneen ja reissussa rähjääntyneen näköisiä.
        Mutta eikös kaikki omien polkujen kulkijat jouru kulkemaan umpihankessa koko ajan, rähjääntyhän sellases hommas.

• tomppa2006

...yritin aloituksessani viestittää, etten halua keskustella vapaa-ajattelijoista, vaan ajateltaisiin vaan yleensä vapaasti...

• mitä lie pojan mielessä, kun puoli tuntia sitten soitti ja pyysi laittamaan sauna lämpiämään.

Aina kotona käydessä hän lämmittää saunan, vaikka joka päivä, jos sattuu perättäisinä päivinä täällä poikkeamaan tai jos tääällä yöpyilee useamman vuorokauden!

• Onks lehtiä näkynyt

huomista, pääsee Tampereelle teatteriin ja peräti hotelliin yöksi. Eilen oli talven ensinmäiset kunnon lumityöt, kolmatta tuntia meni kolatessa. Nyt vain jännittää tuo huominen reissu ettei lunta tulisi, olisi tuuraajani kovilla...Lehdistä suurin osa jäi haravoimatta mutta haittaako tuo. Lumiaura tuntuu kolisevan tuolla tiellä, tietysti portit taasen tukossa, ajaakin vielä ajotietä eikä jalkakäytäviä. Muutama kuski on niin kohtelias että aukaisee portitkin. Kauppaan piäisi toeta, pyörällä jos uskaltaisi polkaista.

• tomppa2006

...on minulla kun menen isäni luo kylään...

Ensimmäiseksi sauna lämpiämään. Useimmiten minulla ei edes ole mitään erikoista asiaa, kunhan vaan haluan nähdä ja jutella hänen kanssaan niitä näitä.

• ...

No mä luin aloituksen silloin kun se juilkaistiin. Olen oikein miettinyt, mitä vastaisi. En nyt oikein tiedä vieläkään, mitä kommentoisi, mutta jotain sanottavaa on. Siis vakaumuksen puolesta.

Vapaa-ajattelu nimenomaan ei ole aivojen heittämistä narikkaa, tai uskontoasioiden unohtamista. Ihan päinvastoin. Kyseessä nimenomaan ajattelu ja asioitten miettiminen ja ymmärtäminen ja sisäistäminen ja jokin sellainenen, ajattelu just ja asioitten prosessisointi jne

Siirry välikausitakkiin. se sopine, ainakin joillekkin.

=DW=

• tomppa2006

...mitään välikausitakkia, mutta selvitin ongelman...

Laittamalla villatakkin kesätakin alle.

PS. Luin artikkelia noista vapaa-ajattelijoista, enkä todellakaan halunnut keskustella heistä sen enempää. Sen vuoksi laitoin lisäyksen, ettei uskontoon tai kirkkoon liittyvistä asioista. Niistä on ollut viime aikoina liikaakin hälyä. Halusin vain ihan vapaata keskustelua ja ajattelua.

• tompattaja

varaudu uikkareihin ja tarpeeksi pitkään oloon saunankaltaisessa olotilassa. siellä sitten tarjoillaan kaikenlaista mutta ei voi haistella, maistella eikä kokea.

• A.Sykregen

Avaruusvitsi: oi jos sais kerran kuussa. Uskon oikeasti Jumalaan. En rienaa, mutta kirkkoa en tarvitse mihinkään. Haluaisin tietää mihin avaruus loppuu ja mitä on sen takana???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe