Keskiviikkoa , suunnittelu

kawe

tarjottavista on taas käsillä, kun kutsuin ystäväjoukon kotiini pikkujoulua viettämään. He ovat vuosien aikana saaneet monenmoista. Otanko perinteisen jouluruokasysteemin vai kokkarepohjaltako tällä kertaa.
Onko muilla vuosien takaisia ystäväseurueita, joita tapailette,missä merkeissä ja kuka kutsuu?

23

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hat.sep.sut

palatarjottavia?
      Mehevä sipuli/kinkkupiiras, valmiiksi palsteltu voileipäkakku, tonnikalakääröjä, savulohta.
      Salaatteja monenlaisia..ja liköörin kans pienia leivonnaisia ja miehekäs punssi..

• Minä tarvitsen kans apua. Pari venäläistä naista on kutsunut itsensä mun syntymäpäiville tammikuussa. Odottavat ilmeisesti kokovartaloturvenaamioita, lumessa kierimistä ja drinksuttelua. Juomiksi olen ajatellut kuohuviinejä, heille makeita, itselleni kuivaa ja varmuuden vuoksi vielä Sandeman portviiniä. Mutta mitä naposteltavaa mä heille tarjoan saunomisen lomassa. Aikaahan tässä vielä on.

Ideoita pliis, kun näytät osaavan homman!

• hat.sep.sut
        sedna2003 kirjoitti:

Minä tarvitsen kans apua. Pari venäläistä naista on kutsunut itsensä mun syntymäpäiville tammikuussa. Odottavat ilmeisesti kokovartaloturvenaamioita, lumessa kierimistä ja drinksuttelua. Juomiksi olen ajatellut kuohuviinejä, heille makeita, itselleni kuivaa ja varmuuden vuoksi vielä Sandeman portviiniä. Mutta mitä naposteltavaa mä heille tarjoan saunomisen lomassa. Aikaahan tässä vielä on.

Ideoita pliis, kun näytät osaavan homman!

Jotain pikkasen alkupalaks, kun tulevat ja skumppaa...
        Katkarapusalaatti ja rapeat venhnäsämpylät? ta katkissalaatti puoliks leikattujen ruisleipä(täysjyv) päällä?

Saunalle oluet ja jotain väkevää makkaraa, coctailpyöryköitä ja suolakurkkuja.Chorrizoa?

Sit jos pöytään istutaan niin vaikka savulihaa hyvällä kastikkeella ja .. ja ...uunipottuja? Säilyvät lämpiminä uunissa ;)
        Uunipotuille smetanaa, juustoraastetta? Mitä ny kukakin tykkää niiden kans tehdä...tai vaihtoehtoisesti uunipottujen kans kanttarelliruukku?

Jälkiruuaks konvehteja ja tiramisu ;)
        Siinä olis täys kattaus...
        Tai vaihda tiramisu jäähdykkeeseen, niin ei oel niin täyttävää

• hat.sep.sut kirjoitti:

Katkarapusalaatti ja rapeat venhnäsämpylät? ta katkissalaatti puoliks leikattujen ruisleipä(täysjyv) päällä?

Saunalle oluet ja jotain väkevää makkaraa, coctailpyöryköitä ja suolakurkkuja.Chorrizoa?

Sit jos pöytään istutaan niin vaikka savulihaa hyvällä kastikkeella ja .. ja ...uunipottuja? Säilyvät lämpiminä uunissa ;)
        Uunipotuille smetanaa, juustoraastetta? Mitä ny kukakin tykkää niiden kans tehdä...tai vaihtoehtoisesti uunipottujen kans kanttarelliruukku?

Kuullostaa hyvältä. Panin ideasi ylös kalenteriin.

Savupeuraa löytyis pakkasesta, mutta kastikkeet ovat mulle ihan hepreaa.

• hat.sep.sut
        sedna2003 kirjoitti:

Kuullostaa hyvältä. Panin ideasi ylös kalenteriin.

Savupeuraa löytyis pakkasesta, mutta kastikkeet ovat mulle ihan hepreaa.

ruskeakastike...valmis jauhe ja siihen vettä, maustat sitten vaikka sillä portviinillä tai kermalla.
        Vaihtoehto, kaada kermaa kasariinja sulata siihen joku tuorejuusto....mausta miten haluat..
        KAupoissaon kastikkeet valmiina, haluatpa millaista tahansa..kuppikeitoistakin saa kastikkeita, vähemmän vaanvettä niihin...Kanttarellikastike on hyvää minkä kans tahansa...

Joo, noi on tosiaan vaan ideoita, muokkaa niitä miten haluat..
        Lisää tai poista...minä kun en tiedä millanen aikataulu teillä on ja kuinka nopeasti mahat pitää saada täyteen...jos istutte aamuyölle, niin tuo se saunan tarjotin takas pöytään ja lisää vähän, kaikenlaista, suolakeksejä, dippejä jne....

• hat.sep.sut
        hat.sep.sut kirjoitti:

ruskeakastike...valmis jauhe ja siihen vettä, maustat sitten vaikka sillä portviinillä tai kermalla.
        Vaihtoehto, kaada kermaa kasariinja sulata siihen joku tuorejuusto....mausta miten haluat..
        KAupoissaon kastikkeet valmiina, haluatpa millaista tahansa..kuppikeitoistakin saa kastikkeita, vähemmän vaanvettä niihin...Kanttarellikastike on hyvää minkä kans tahansa...

Joo, noi on tosiaan vaan ideoita, muokkaa niitä miten haluat..
        Lisää tai poista...minä kun en tiedä millanen aikataulu teillä on ja kuinka nopeasti mahat pitää saada täyteen...jos istutte aamuyölle, niin tuo se saunan tarjotin takas pöytään ja lisää vähän, kaikenlaista, suolakeksejä, dippejä jne....

muistin kun luin DW:n jutun...
        Votkapullo pakkaseen...ja kun tarjoot liharuuan kans snapsin, nakkaa siihen jokunen jäinen puolukka tai karpalo, tulee kaunista ;)))

• hat.sep.sut kirjoitti:

muistin kun luin DW:n jutun...
        Votkapullo pakkaseen...ja kun tarjoot liharuuan kans snapsin, nakkaa siihen jokunen jäinen puolukka tai karpalo, tulee kaunista ;)))

Noita tuorejuustokastikkeita olen tehnytkin. Ruskeen kastikkeen jätän väliin. Aion tarjota vihannneksiakin, jotta on jotain syötävää itsellenikin. Itse en syö lainkaan lihaa tai kalaa. Tuorejuustokastike sopii hyvin vihannesruokienkin kanssa.

Votka jätetään väliin, koska muuten on akat liian kännissä ja tulee pian sydämenpysähdyksiä ja palovammoja. Jos me pari tuntia saunotaan ja litkitään olutta ja kuohuviiniä, niin terävät jätetään väliin, elleivät naiset sitten tuo sitä votkaa mukanaan. Voidaan me niitä jäisiä marjoja heitellä kuohuviinilasinkin pohjalle tai silmille naamioksi.

• kawe
        hat.sep.sut kirjoitti:

taidat olla ravintola-alalla tai muuten vaan suosittu.....
        Lakkajäädykettä ovat minulta saaneet, suosittelen.....

• hat.sep.sut
        sedna2003 kirjoitti:

Noita tuorejuustokastikkeita olen tehnytkin. Ruskeen kastikkeen jätän väliin. Aion tarjota vihannneksiakin, jotta on jotain syötävää itsellenikin. Itse en syö lainkaan lihaa tai kalaa. Tuorejuustokastike sopii hyvin vihannesruokienkin kanssa.

Votka jätetään väliin, koska muuten on akat liian kännissä ja tulee pian sydämenpysähdyksiä ja palovammoja. Jos me pari tuntia saunotaan ja litkitään olutta ja kuohuviiniä, niin terävät jätetään väliin, elleivät naiset sitten tuo sitä votkaa mukanaan. Voidaan me niitä jäisiä marjoja heitellä kuohuviinilasinkin pohjalle tai silmille naamioksi.

venäläisiä?
        Eikö heillä juuri vodka snapsina kuulu ruokaan?
        Mutt totta, jäiset puolat menee kuoharissakin ;)
        Ahaa...no sit teet hyvä vihannesgratiinin tuon liharuuan kylkeen ;)

• hat.sep.sut
        kawe kirjoitti:

taidat olla ravintola-alalla tai muuten vaan suosittu.....
        Lakkajäädykettä ovat minulta saaneet, suosittelen.....

niin kaikkee kaupoista ja se on minusta ihanaa ;)
        Porukan kestittäminen ei ole mikään ongelma nykyisin.
        Kaikkea erikoistakin läytyy jos haluaa, strutsin lihaa, karhua, vesikastanjoita...kaikkea ympäri maailmaa..
        Itte olen mennyt tuohon pikkupalojen laitteluun.
        NIitä on ihmisten mukava syödä, vaikka pelkältä paperitasetilta..
        Ei tartte yrittää taiteilla lautasen ja lasin kans, voi kulkea ja napsia, mistä tykkää ;)

Joo, olen mä tehnyt kattauksia, kuninkaallisillekin ;)

• kawe
        hat.sep.sut kirjoitti:

niin kaikkee kaupoista ja se on minusta ihanaa ;)
        Porukan kestittäminen ei ole mikään ongelma nykyisin.
        Kaikkea erikoistakin läytyy jos haluaa, strutsin lihaa, karhua, vesikastanjoita...kaikkea ympäri maailmaa..
        Itte olen mennyt tuohon pikkupalojen laitteluun.
        NIitä on ihmisten mukava syödä, vaikka pelkältä paperitasetilta..
        Ei tartte yrittää taiteilla lautasen ja lasin kans, voi kulkea ja napsia, mistä tykkää ;)

Joo, olen mä tehnyt kattauksia, kuninkaallisillekin ;)

eli näyttöä sinulla ainakin on.
        Kuten tuonne kirjoitinkin osa illan nautinnosta on *hyvin suunniteltu tarjoilu, mukaville ihmisille.
        Mistä tuo Egyptiin viittaava katkottu niminikki on tarttunut?

• isoista porukoista enkä tilaisuuksista joissa ihmiset puhuvat ohi ja päällekkäin.
      Pari ystävää kerrallaan riittää ja heille tarjoan joulunaikaan kahvia ja joulutorttuja.
      En viitsi mainostaa sitä kuinka huono olen keittiöhommissa, kaikki tietävät sen muutenkin.
      Kalliita ja hyviä aineksia on törpön turha mennä pilaamaan.

• Hymy;))

helppoja reseptejä;))) ei voi mennä piloille. Sittenhän Anceli toinen vaihto-ehto...osta mahdollismman valmiina...

En minäkään mikään kakkumestari ole...mutta, piirakat onnistuu aina. Usein miettinyt että, valmis täytekakku tulee halvemmaksi jopa kaupasta ostettuna;))) Kun itse sössää....Onneksi tuo kokki tuossa osaa minullakin kakut tehdä paremmin. Malttaa vaahdotttaa aina ne aineet ja lukea ne repsetit....meikäläinen sellainen vähän hätäinen...että, nopsaan pitäisi kaikki...joten lopputulos ei aina hyvä;)))

tsau:Friidu

• Hymy;)) kirjoitti:

helppoja reseptejä;))) ei voi mennä piloille. Sittenhän Anceli toinen vaihto-ehto...osta mahdollismman valmiina...

En minäkään mikään kakkumestari ole...mutta, piirakat onnistuu aina. Usein miettinyt että, valmis täytekakku tulee halvemmaksi jopa kaupasta ostettuna;))) Kun itse sössää....Onneksi tuo kokki tuossa osaa minullakin kakut tehdä paremmin. Malttaa vaahdotttaa aina ne aineet ja lukea ne repsetit....meikäläinen sellainen vähän hätäinen...että, nopsaan pitäisi kaikki...joten lopputulos ei aina hyvä;)))

minua ei kiinnosta kakkujen vatkaaminen eikä syöminenkään, sen turhempaa suuhunpantavaa ei juuri ole.
        Eivätkä myöskään piirakat sun muut leivonnaiset, edes suolaiset sellaiset.
        Mulla itselläni on hyvin yksinkertainen ruokavalio ja olen todennut sen itselleni sopivaksi.
        Joskus ostan valmista jos on pakko jotain tarjottavaa olla.

• Teemuna

Duunaa täytettyjä, erivärisiä paprikoita ja virittele niille pari-kolme erilaista sielua. Nätti juttu kun jätät hatut silleen kivasti pikkujoulumaisesti vinoon.

• ...

En jaksa enää "pileillä". Ei edes joka vuosi.

Mutta rutiinia kyllä on pileitten järjestelemisestä, ihan duuninakin.

Paras on perinteiset nyyttikestit. Jokaisella siis lenkkimakkara a kossupullo mukanaan. Ei tule pileitten ärjestäjälle liian kalliiksi.

Noin nyrkkisääntönä pilettämisien laittamisessa on. Kossupullo per vieras, se maksimi. Idea on, muutamia paukkuja per vieras, ruokajuomineen. Jotkut nyt dokaa enenpi, kossun kun laskee keskikulutukseksi, sillä pärjää kyllä. Paljon, mutta mahdollisimman halpaa ruokaa. EI kesälomavideoita, eikä kakaroita. Pitkiä puheita kannattaisi välttää, niitä nyt loppuillasta tahtoo joka tapauksessa tulla.

Isäntäparin muuten pitää seurustella kaikkien kanssa, ei istua jossain nurkassa, käydä jokaisen luona tasapuolisesti.

Toimii ihan hyvin. Niitten koktailpalojen kanssa kannattaa vältelllä liikaa duunaamista, jostain Lidlistä lihapullia ja keksejä, sekä mätitahnaa. pooli kannattaa tehdä isoon ämpäriin, siihen mahtuu enenpi mehua, eikä vieraat ala päityneenä reuhaamaan.

Se on ihan tekniikka hommaa. Kokeiles muuten järkkäillä rokkifestareita, niissä sitä hommaa vasta on, tavalliset vastaanotot iisejä järkätä.

Ja os on osannut valmistautua riittävän hyvin, itelle jää kossua ja lihapullia muutamaksi päiväksi, siinä kun siivoilee vieraitten jälkiä.

=DW=

• kawe

juomia kuluu jonkin verran......Enempi-viini-glögi ja lopuksi konjakki-likööri syst.
        Me tavataan myös Juhannuksena ja isommalla joukolla, silloin kulutus per hlö on enemmin, pitempi kaavakin /aika.

• Hymy;))

varsinaista joulua ennenkuin kaikki lähtevät joulunviettoon. On tapani ollut mieheni kanssa järjestää ns. joulukahvit. Joillekin ystävillemme ja sukulaisille jotka täällä asuvaat. Nooh...väliin tehty nämä voileipäkakut itse. Jolloin muu tarjottava sitten vähemmälle. Meillä tuo seisova pöytä sellainen kalapuoleinen jotakin lihapitoista (kinkkua tai savustettua paahtopaistia myöskin). Ehkä aina kruuna on tämä itse pyydetty siianmäti lisukkeineen...kuitenkin.. Kakun teen itse..ja tuo perinteiset joulutortut meillä kundi aina tekee... Juotavat tuomme Tallinnasta jonne ennen sitä tulee käytyä. Autolla helppoa. Kun ei tarvitse kantaa. Lapsille ja niille jotka eivät alkoholia halua tarjolla alkoholinta kotikaljaa ja vicchyä sekä limpparia.*Tänä jouluna en vielä tiedä ketkä kaikki pääsee tulemaan;)) Siinä sitten tulee myös joulukukat samalla vaihdettua;)) Ei iso homma kuitenkaan tehdä tuo seisova ns. kylmäpöytä kahdestaan... Ongelmana ennemmänkin löytää se sopiva päivä:))) yhteiseen pikku juhlanviettoon...että, sopisi mahdollisimman hyvin mahdollisimman monelle. *Tänä jouluna ehkä joudun naapurista lainaamaan lisätuoleja....eivät riitä. Astioita onneksi tarpeeksi meilläkin...Musiikista sitten tämä oma muusikkomme pitää huolen. Piano on olkkarissa;)) Pääasia on tämä että, nähdään...ja vaihdetaan siinä kerrankin kuulumisia myöskin...sekä tämä joulun hyvänmielen toivotus läheisille ystäville että, sukulaisille.

• Hymy;))

Olet sinä peukuttaja kyllä aika koominen tapaus. Vai kiristääkö pipo todella? Kerro minulle nyt miksi olet noin katkera minua kohtaan? Vai mikä on motiivisi?:)) Huomion kipeyskö? Kyllähän minä olen sinut jo ajat sitten huomanut. En voi vaan keskustella pelkän MIINUSMERKIN kanssa. You understand that? Tämä alkaa mennä itselläni komiikan puolelle. Kuljetko tossissani perässäni? Eikö sinulla ole muuta tekemistä? Oikeesti. Ihmettelen?

• kawe

päivä aina löytyy....
        Olen samaa mieltä, että se yhdessäolo on parasta, toisaalta hyvätarjoilu kruunaa tilaisuuden eli lisää nautintoa.

• kawe

semmosta peliä, no se sinulle sallittakoon.
        Kylillä lukevat myös Seiskaa..........

• kawe kirjoitti:

semmosta peliä, no se sinulle sallittakoon.
        Kylillä lukevat myös Seiskaa..........

kummonen seuramies useamman henkilön seurueissa, joten mun olis isäntänä järjestettävä sellaiset bileet, ettei isäntä ensimmäisenä juhlien aikana tule mieleen!:)

On mukava, kun on joitain perinteitä ja niiden eteen viitsii näkeä vaivaa.
        Hyvä, että ymmärsit tuon videon läpäksi!
        Toivon että saat järkättyä mukavat juhlat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe