Heissan!
Olen ollut nykyisen työnatajani palkoilla reilun vuoden ja solminut määräaikaisen työsopimuksen toukokuulle 2012, määräaikaisuuden syy on hanketyö. Nyt kuitenkin taloudellisista syistä työantaja osa-aikaisti minut loka-marras- ja joulukuuksi, tästä tehtiin uusi työsopimus joka on voimassa vuoden loppuun. Nyt olen hakenut koulutustani vastaavaa työtä toisaalta ja jos paikan saan, niin työsuhde alkaisi ensi vuoden alusta. Kysymykseni kuuluu siis, että sitooko tuo vanha määräaikainen työsopimus minua vielä, vai elelenkö tämän viimeksi allekirjoittamani sopimuksen ehdoilla ja miten on määräaikaisen työsopimuksen purun kanssa?
Vastauksia odotellen
Määräaikaisista työsopimuksista ja niiden voimassa oloista
Kiva olisi minunkin
1
454
Vastaukset
- --
Kun olet allekirjoittanut uuden työsopimuksen, niin se korvaa entisen, joka siis ei enää ole voimassa, ellei uudessa ole sovittu, että vanha palaa voimaan ensi vuoden alussa. Vanhalla voi siis vaikka pyyhkiä ...
Sitäpaitsi määräaikaisestakin työsuhteesta pääsee ennenaikaisesti eroon sopimalla työnantajan kanssa. Ja jos ei saa sovittua, niin sitten vaan lähtee jonain päivänä viimeisen kerran töistä ja ilmoittaa lähtiessään, ettei enää palaa. Lisätietoja http://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyosopimuksen-paattyminen/213-maaraaikaisen-tyosopimuksen-paattyminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249