OUTOA

Katriina

Mun 1- vuotias kulta hamsteri on ollu viime aikoina hirveen uninen, ja nukkuu mitä ihmeellisissä paikoissa! Sit mä huomasin et mun hamsterin perä oli märkä ja jotain vaaleita palloja täynnä! Ja sit siin oli myös puruja. Sit mun äiti sano, et se on kuullu jotain semmost et hamstereille voi tulla joku märkä häntä tauti. Oks semmonen olemassa?
Vastatkaa, pliis! Se hamsteri on mulle tosi tärkee ja en haluu et se viel kuolee!!!

7

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • piitu

En sanoisi sairautta "märäksi hännäksi", sen sijaan hamsterin märkä hännänalunen on kyllä merkki sairaudesta. Varsinainen wet tail ei ole mitenkään yleinen, tiedän vain yhden tapauksen ja se oli Englannissa isolla kasvattajalla. Hamsterikirjoista saa kyllä helposti sen kuvan että ripuli oli lähinnä wet tail mutta ei siis kuitenkaan...

Mutta sinun hamsterisi voi kärsiä mistä tahansa muustakin. Erityisen huolestuttavana pitäisin sitä, että se nukkuu kuten sanoit missä sattuu. Hamsterit alkavat usein nukkua missä sattuu vain kun ne ovat erittäin sairaita (lukuunottamatta yksittäisiä nukahteluja joita kyllä voi tulla vaikka juoksupyörään ilman että hamsu olisi sairas).

Ripuli on aina vaarallinen tila pienelle eläimelle. Hamsterisi tarvitsisi eläinlääkäriä ja osaavaa sellaista. Jos asut pääkaupunkiseudulla, tietämystä pikkujyrsijöistä löytyy kyllä, "lehmälääkäreiden" kanssa on ikävä kyllä sitten toinen juttu. Ripulissa nesteytys on ensiarvoista ja kun tilanne on jo noin paha, se pitäisi saada injektiona niskanahan alle. Eli eläinlääkäriin.

Näin netissä ei oikein voi puoskaroida. =( Jos hamsterisi on naaras myös kohtutulehdus on mahdollinen, jos se ei olekaan ripulia vaan märkävuotoa. Silloinkin eläinlääkäriin on jo kiire. Voimakkaat antibiootit auttavat kohtutulehduksessa, mutta vain voimakkaat, ei mikään sulfa..

Toivottavasti löydät hamsterillesi asiantuntevan auttajan!

• Tiinu
        piitu kirjoitti:

En sanoisi sairautta "märäksi hännäksi", sen sijaan hamsterin märkä hännänalunen on kyllä merkki sairaudesta. Varsinainen wet tail ei ole mitenkään yleinen, tiedän vain yhden tapauksen ja se oli Englannissa isolla kasvattajalla. Hamsterikirjoista saa kyllä helposti sen kuvan että ripuli oli lähinnä wet tail mutta ei siis kuitenkaan...

Mutta sinun hamsterisi voi kärsiä mistä tahansa muustakin. Erityisen huolestuttavana pitäisin sitä, että se nukkuu kuten sanoit missä sattuu. Hamsterit alkavat usein nukkua missä sattuu vain kun ne ovat erittäin sairaita (lukuunottamatta yksittäisiä nukahteluja joita kyllä voi tulla vaikka juoksupyörään ilman että hamsu olisi sairas).

Ripuli on aina vaarallinen tila pienelle eläimelle. Hamsterisi tarvitsisi eläinlääkäriä ja osaavaa sellaista. Jos asut pääkaupunkiseudulla, tietämystä pikkujyrsijöistä löytyy kyllä, "lehmälääkäreiden" kanssa on ikävä kyllä sitten toinen juttu. Ripulissa nesteytys on ensiarvoista ja kun tilanne on jo noin paha, se pitäisi saada injektiona niskanahan alle. Eli eläinlääkäriin.

Näin netissä ei oikein voi puoskaroida. =( Jos hamsterisi on naaras myös kohtutulehdus on mahdollinen, jos se ei olekaan ripulia vaan märkävuotoa. Silloinkin eläinlääkäriin on jo kiire. Voimakkaat antibiootit auttavat kohtutulehduksessa, mutta vain voimakkaat, ei mikään sulfa..

Toivottavasti löydät hamsterillesi asiantuntevan auttajan!

Tietoa ripulista http://www.hamsteriyhdistys.net ->syyrialainen hamsteri -> kun hamsterilla on ripuli

• johanna

Se ei siis ole niin vanha...Mutta se on hyvin unikekoinen noin 1-vuotiaana.Minä en tiedä mitään tautia mutta älä huoli.Toivottavasti se paranee pian.Minäkin rakastan hamstereita.Minulla on ollut 13 hamsterii.Mutta vie se eläin lääkäriin ne ehkä tietää mikä se on.

• rest in peace rakas

Mun hamsteri kuoli muutama vuosi sitten vesiripuliin eli märkähäntätautiin. Muutama päivä ennen kuolemaa sen vatsanalunen oli ihan märkä, se ei syönyt mitään ja nukkui vain. Viimeisenä iltana se oli nukahtanut pesämökkiinsä ikiuneen. ♥ Se oli silloin kaksivuotias.

• Anonyymi

Auttakaa mul on 2v syrkki sil on vrm kohtutulehdus siltä alko maanantaina vuotaan verta alapäästä aika paljon sitä ei tuu enäö paljoo mut vähän sen häkki haisee kamalalta ja puru on täynnä verta se ei tee muuta kun nukkuu ja rakentaa pesäö itelleen se on tosi väsyny kokoajan ja se ei syö tai juo melki ollenkaan

• Anonyymi

Miksi et soita eläinlääkärille? Se on ainoa keino saada apua. Lemmikin omistajana sinun pitäisi tietää se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe