Luottamus ja raha

kaktusssss

Miten nämä kulkee yhdessä?

Seurustelun alussa kyselin kaikki ns. oikeat kysymykset poikaystävältäni. Myöhemmin sain tietää, että pikavippejä ja velkaa kertynyt. Luottotiedot paloivat. Taloudellisesti veloista ei ole vaikeaa selvitä, pari vuotta tienaamista ja luottotiedotkin palaavat aikanaan. Mutta juuri pidempiaikainen valehtelu... Moniin, suoriin kysymyksiin vastauksena valheita.. piilottelua.. Muutoin aviomiesmateriaalia, mutta tulevaisuus pelottaa... Tarvitsisin ajatuksia?

5

523

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivind

..ja mieti mitä vastaisit jos joku kysyisi sinulta vastaavaa!

• Komppaan

Hyvä neuvo!
        Joka valehtelee kerran, valehtelee varmasti toisenkin kerran.

• _L_

Se mikä on totta juuri nyt ei välttämättä ole sitä enää vähän ajan päästä, eli sen sun mieheskin on mahdollista ottaa kerrasta opikseen ja muuttaa tapansa.
      Sitä hävetti ja se pelkäs menettävänsä sut jos olisi kertonut heti kättelyssä karun totuutensa. Jos susta ei löydy minkäänlaista anteeksiantoa sellaselle virheelle, ettekä te pysty käsittelemään pois tuota asiaa suhdettanne varjostamasta, niin varmaan te sitten erootte. Harva menee sentään naimisiin asti ihmisen kanssa johon ei halua luottaa...
      Keskustelkaa aikuisina ongelmasta joka vaikuttaa teihin molempiin. Siten ne asiat yleensä hoidetaan parisuhteessa.
      Tollasen asian läpikäyminen yhdessä myös valmistaa teitä elämän muihin tuleviin vastoinkäymisiin, joita aina tulee vaikka kuinka säntillisesti luulis elävänsä.
      Tärkeintä olis että on olemassa myös taito selvittää ongelmat. Parisuhteessa vastuuta ei voi juosta jatkuvasti karkuun.

• katussssss

Joskus kun olen kuullut muiden samankaltaisista ongelmista, olen ajatellut, että hulluja ovat, kun suostuvat olemaan suhteessa, jossa toinen hankkii velkaa ja pimittää asioita.. Mutta asian omalle kohdalle sattuessa, kai ne alkavat omat periaatteet joustamaan..

Ymmärrän, että hävetti ja pelkäsi menettävänsä minut. Kun sain tietää asiasta, juuri tästä syystä halusin vain selvittää tilanteen. Muutama kuukausi jo kulunut, ja poikaystävälläni ei ole vieläkään mitään kokonaisvaltaista pitkänajan suunnitelmaa asian hoitamiseksi. Olen tarjonnut tukea ja apua, mutta en voi hänen puolestaan laskuja hoitaa ja velkoja yrittää järjestellä.

Olen jotenkin hukassa, koska en uskonut valitsevani miestä, joka käyttäytyy raha-asioissa näin. Ja mietin, onko tämä raha-asioita laajempi ongelma... Jotenkin tämä tuntuu henkilökohtaukselta loukkaukselta kaikin puolin, valehtelu ja asioiden hoitamatta jättäminen.

• katussssss kirjoitti:

Joskus kun olen kuullut muiden samankaltaisista ongelmista, olen ajatellut, että hulluja ovat, kun suostuvat olemaan suhteessa, jossa toinen hankkii velkaa ja pimittää asioita.. Mutta asian omalle kohdalle sattuessa, kai ne alkavat omat periaatteet joustamaan..

Ymmärrän, että hävetti ja pelkäsi menettävänsä minut. Kun sain tietää asiasta, juuri tästä syystä halusin vain selvittää tilanteen. Muutama kuukausi jo kulunut, ja poikaystävälläni ei ole vieläkään mitään kokonaisvaltaista pitkänajan suunnitelmaa asian hoitamiseksi. Olen tarjonnut tukea ja apua, mutta en voi hänen puolestaan laskuja hoitaa ja velkoja yrittää järjestellä.

Olen jotenkin hukassa, koska en uskonut valitsevani miestä, joka käyttäytyy raha-asioissa näin. Ja mietin, onko tämä raha-asioita laajempi ongelma... Jotenkin tämä tuntuu henkilökohtaukselta loukkaukselta kaikin puolin, valehtelu ja asioiden hoitamatta jättäminen.

Avioiitossa vaaditaan lähestulkoon täydellistä luottamusta, sillä avioliitossa itse asuvana tiedän, että kahdesta henkiöstä tulee ikään kuin yhden ihmisen kaksi puoliskoa. Ilman äärimmäistä luottamusta ei avioliittoa kannata perustaa. Itselläni on täysi luottamus mieheeni. Jos niinkin pienissä asioissa,kuten postissa ja kännykässä tai netissä on salattavaa, niin ei mitään avioliittoa ja täyttä luottamusta voi ola olemassa.

Ymmärtäähän miehesi tilanteen; eletty yli varojen ja takaisinmaksu tullut "yllättäen", joten nyt ahdistaa jo muutenkin tarpeeksi, kun pitäisi lisäahdistusta hankkia kertomalla lähiomaisilleen. Silti on jollain ihmeen tavalla tilanteesta selvittävä.

Tietysti rakastat miestäsi ja haluat olla hänen kanssaan, mutta pistäpä tunteet hetkeksi sivuun. Mieti, kestääkö riskinkantokykysi velkakuilua? Tilastojen mukaan moni kerran velkakuiluun syöksynyt käy sielä toisenkin ja useammankin kerran. Jos tässä vaiheessa ei vielä ole yhteistä omaisuutta ja lapsia, niin tulevaisuudessa teillä todennäköisesti tulee olemaan suurempia yhteisiä investointeja, kuten asunto ja auto, sekä lapsia. Mitä teet, jos miehesi taas sortuu velkakuiluun? Oletko taas kerran valmis käymään velkojen maksun hänen kanssaan yhdessä läpi? Avioliitossa myös sinun omaisuutesi, kuten jo mainitsin auto, yms.on uhattuna. Kestääkö riskinkantokykysi? Se on se tärkein kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe