Pomo valehtelee?

miten toimia?

Pomoni väittää, että minun täytyisi tehdä 35 tuntinen työviikko, jos haluan yhden päivän vapaaksi, vaikka työsopimuksessa lukee työajakseni 11-30 tuntia viikossa. Eli eikö tuolloin pitäisi riittää että teen sen 30t/viikko ja silti voisin pitää vaikka seuraavalla viikolla yhden vapaapäivän ilman saikkutodistusta kun työaikaa ei ole tarkkaan määritelty? Auttakaa, tarvitsen sen yhden päivän tosiaan vapaaksi :(

6

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten toimia?

ja työajat sovitaan siis aina viikoksi kerrallaan.

• 28

Kyllä sinulle vapaapäivät kuuluvat, laista ne löytyvät termillä "viikottainen vapaa.aika". Joissain yhteyksissä puhutaan myös viikkolevosta. Pomo on ymmärtänyt väärin, sillä lain mukaan viikossa on oltava yhtäjaksoisesti tuo 35 tuntia vapaata.

http://www.finlex.fi/fi/
      Työaikalaki 9.8.1996/605
      6 luku
      Lepoajat ja sunnuntaityö
      31 §
      Viikoittainen vapaa-aika
      Työaika on järjestettävä niin, että työntekijä saa kerran viikossa vähintään 35 tuntia kestävän keskeytymättömän vapaa-ajan, joka on mikäli mahdollista sijoitettava sunnuntain yhteyteen. Viikoittainen vapaa-aika voidaan järjestää keskimäärin 35 tunniksi 14 vuorokauden ajanjakson aikana. Vapaa-ajan tulee olla kuitenkin vähintään 24 tuntia viikossa.

• miten toimia?

kiitos vastauksesta. Mutta siis jos tarvitsisin kolmannen vapaapäivän viikolle. Eli siis pomo sanoo että jos haluan kolme vapaapäivää, minun täytyisi korvata ne tunnit mitkä olen poissa, vaikka työsopimuksessa ei ole tarkkaan määritelty kuinka monta tuntia pitäisi olla töissä viikossa. Anteeksi että ilmaisin asian epäselvästi, olen vain todella huono selittämään.. :(

• ?
        miten toimia? kirjoitti:

kiitos vastauksesta. Mutta siis jos tarvitsisin kolmannen vapaapäivän viikolle. Eli siis pomo sanoo että jos haluan kolme vapaapäivää, minun täytyisi korvata ne tunnit mitkä olen poissa, vaikka työsopimuksessa ei ole tarkkaan määritelty kuinka monta tuntia pitäisi olla töissä viikossa. Anteeksi että ilmaisin asian epäselvästi, olen vain todella huono selittämään.. :(

Helpoimmalla pääsisit, kun suostuisit tekemään sen vapaan sisään edellisellä viikolla. Vai onko sulla joku muu este kuin laiskuus siihen, että et voi olla edelllisellä viikolla töissä yhden päivän enemmän.

• ...
        ? kirjoitti:

Helpoimmalla pääsisit, kun suostuisit tekemään sen vapaan sisään edellisellä viikolla. Vai onko sulla joku muu este kuin laiskuus siihen, että et voi olla edelllisellä viikolla töissä yhden päivän enemmän.

Lauantaisin on lätkätreenit, joita en millään haluaisi missata jos nyt välttämättä haluat tietää. Ja sunnuntaisintoimisto on kiinni.

• joustoa
        ... kirjoitti:

Lauantaisin on lätkätreenit, joita en millään haluaisi missata jos nyt välttämättä haluat tietää. Ja sunnuntaisintoimisto on kiinni.

Jos työaika on noin epämääräinen, niin saat taatusti tuntipalkkaa, joten eikö se nyt ole sinunkin etusi että korvaat ne ylimääräisen vapaapäivän tunnit ja saat näin enemmän palkkaa?!?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe