Hei! Onko täällä ketään jonka lapsi on allerginen tutuille antibiooteille ym. siis kefexin, amoxin, zhitromax ja ditrim duplo. Miten eletään loppu elämä jos jo 4 vuotiaana on näin asiat? Korvakierteestä liekkö sai alkunsa kun paljon söi lääkkeitä... Nyt äitinä huoli tulevaisuudesta... :(
tavalliset lääkkeet eivät sovi..
6
943
Vastaukset
- huolesi
Hei,
Oletko varma että hän on allerginen juuri itse antibiootille, voisiko kyse olla allergia tai yliherkkyys apuaineille. Lapseni ei siedä lähes mitään mixtura lääkkeitä, niissä niin paljon väriaineita, makeutusaineita ym. Hän on aika pienestä saanut tablettimuodossa kaikki lääkkeet. Niistä pitää toki myös karsia pois ne joissa apuaineita joita hän ei siedä. Meillä on esim. vain 1 antihistamiini tablettimuodossa joka sopii.
Tässä vain yksi ajatus, ei siis luonnollisestikaan tarkoita että tämä syy poikanne oireiluun.Meillä vasta kaksi antibioottia jotka ei sovi.
Ymmärrän hyvin huolesi. Minä mietin myös usein että mitä sitten jos meidän viimeinen käytössä oleva antihistamiini ei sopisikaan enää allergiselle lapsellemme.- nim. huolestunut äit
Niin mistäpä minä tiedän mille osalle lääkettä lapseni on allerginen... on tullut urtikariaan kuurin aikana tai heti sen jälkeen ja niitä lääkkeitä eivät enää lääkärit sitten kirjoita. En tiedä kuinka asian kanssa edetä... terveyskeskuksessa aina vain päivitellään... Millä tavalla teillä on tutkittu nämä asiat?
- .
nim. huolestunut äit kirjoitti:
Niin mistäpä minä tiedän mille osalle lääkettä lapseni on allerginen... on tullut urtikariaan kuurin aikana tai heti sen jälkeen ja niitä lääkkeitä eivät enää lääkärit sitten kirjoita. En tiedä kuinka asian kanssa edetä... terveyskeskuksessa aina vain päivitellään... Millä tavalla teillä on tutkittu nämä asiat?
testata, eli hakeuduhan yksityiselle allergologin vastaanotolle. Tk:ssa et erikoislääkäreihin törmää;(
Ja Kefexin on penisilliinijohd., joten ilman muuta jos sille on yliherkkä niin ei sovi tietysti esim. Amoxinkaan.
- kokennutx3
Onneksi suurin osa ei ole todellista allergiaa vaan lapsi voi isompana käyttää lääkkeitä ihan huoletta. Kun lapsi kasvaa, voidaan testata mille kaikelle hän on oikeasti allerginen ja jättää vain oikeaa allergiaa aiheuttavat pois käytöstä vaarallisina.
Monet lääkkeet saattavat aiheuttaa ihottumaa yms yhteisvaikutuksena bakteerin kanssa ilman, että todellisuudessa on kyse allergiasta. Omani alkoivat kyllä sietää kaikkia lääkkeitä kasvaessaan, ainostaa sulfasta eli Ditrimistä loppui teho bakteereja vastaan, joten sitä ei enää kannata käytää.
Pikkulapset vaan reakoivat voimakaammin kuin isot.. kyllä elämä järjestyy tältä osin- t. huolestunut äiti
kiitos tästä tiedosta :)
- Probiootti
Huomaa että probioottien palautus limakalvoille vaatii prikulleen nuo allamainitut bakteerit!
""=>Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748