Liityin Itsenäisyyspuolueeseen

Olen tänään 22.11.2010 lähettänyt hakemukseni liittyäkseni Itsenäisyyspuolueen (IPU) jäseneksi.

Kesällä 2009 ehdin olla noin kolme kuukautta Kokoomuksessa mukana, kun minun annettiin ymmärtää, että minä taidan olla väärässä puolueessa.

Syyskuusta 2009 marraskuun alkuun 2010 olin aktiivinen Kristillisdemokraateissa, kunnes erosin KD:sta 9.11.2010, kun sain tietää, että minua ei voidakaan asettaa kansanedustajaehdokkaaksi liian jyrkkien kannanottojeni takia.

Otin sen jälkeen yhteyttä Perussuomalaisiin. Timo Soini tekstiviestitti: "Uudenmaan vaalipiirin ehdokaslista on käytännössä täysi." Sama juttu Helsingin vaalipiirissä.

Kyselin sitten mahdollisuuksia Muutos 2011 -puolueessa, josta vastattiin, että minua ei voida ottaa ehdokkaaksi, koska minun maailmankuvani poikkeaa liikaa puolueen linjasta.

Ajattelin sen jälkeen, josko yrittäisin yksin oman valitsijayhdistyksen kautta, mutta se vaihtoehto alkoi piankin tuntua epärealistiselta.

Viime perjantaina, 19.11.2010, minulle tuli mieleen Itsenäisyyspuolue. Olin kyllä tutustunut IPUn ohjelmaan aiemminkin ja pitänyt sitä hyvänä. Itse asiassa laitoin ohjelman omille kotisivuillenikin jo aikoja sitten, koska pidin sitä kaikkein lähimpänä omia ajatuksiani.

Nyt herää tietysti tuhannen taalan kysymys. Jos minä olen pitänyt IPUn ohjelmaa itselleni parhaimpana ja minun ajatuksiini eniten kolahtavana, niin miksi en ole liittynyt IPUun ja silloin ilman näitä muita mutkia ja kiemuroita?

Vastaus on yksinkertaisesti se, että minä en mennyt aiemmin mukaan IPUn toimintaan, koska katsoin, että IPU on niin pieni ja marginaalinen puolue, että minun siellä vaikuttamisesta ei ole mitään hyötyä, ei puolueelle, ei Suomelle eikä minulle itselleni. Tein siis pragmaattisen ja realistisen tilannearvion.

Miksi minä olen nyt sitten liittymässä IPUun? Onko jotakin muuttunut?

Omalla kohdallani on tietysti paljonkin muuttunut, kun olen saanut havaita, että minulla ei ole sijaa majataloissa, ei edes Kristillisdemokraattien talossa, mikä oli minulle suuri yllätys.

Suurin syy nykyiseen ajatteluuni on kuitenkin siinä, että en enää välitä IPUn pienuudesta. Kaikkein tärkeintä on IPUN ohjelma, ja siinä ennen kaikkea sen kaksi kulmakiveä, eli ehdoton poliittinen tahto EU:sta eroamiseksi ja itsenäisen Suomen palauttamiseksi sekä selvä suunta olla sotilaallisesti liittoutumaton eli EI NATOlle.

Uskon myös, että pienikin puolue voi kasvaa nopeasti eli saada kansalaisten tukea ja ääniä. Tämähän on nähty Perussuomalaisten kohdalla.

Sama kasvu voi kohdata myös IPUa, kun ihmiset pettyvät PS:n politiikkaan ja sen poukkoilevaan linjattomuuteen. IPUlla on linja joka pitää.

Pyrin jäsenyyden lisäksi myös Itsenäisyyspuolueen kansanedustajaehdokkaaksi Uudenmaan vaalipiirissä. Ehdokaslistalla on vielä tilaa.

Jos minut hyväksytään IPUn kansanedustajaehdokkaaksi, teen hyvää vaalityötä tullakseni valituksi. Jos käy niin, että minua ei valita eikä ketään muutakaan IPUn ehdokasta, niin uskon, että Itsenäisyyspuolueen aika koittaa vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Jouko Piho

7

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäriski

Yksi huomio koskien kohtaa "...ehdoton poliittinen tahto EU:sta eroamiseksi ja itsenäisen Suomen palauttamiseksi sekä selvä suunta olla sotilaallisesti liittoutumaton eli EI NATOlle."

Venäjän johtaja, oliko se nyt presidentti vai pääministeri, Medvedev esitti NATO:n huippukokouksessa ohjuspuolustukseen liittyen että Eurooppa jaettaisiin etupiireihin. Toisin sanoen osa Eurooppaa olisi NATO:n ja osa Venäjän ohjuskilven alla.

Kummanko kilven alla Suomen tulisi olla IPU:n mielestä? Vai voitaisiinko kenties pysyä puolueettomana. Eli ei oltaisi kummankaan alla. Meillä olisi ihan oma pikkuinen kilpi, jossa olisi leijonan kuva.

• En tiedä tässä asiassa IPUn kantaa.

• Tuom.

kahden kilven välissä! Kylmän sodan aikoinahan Suomi oli täysin Naton maalitauluna, löytyy kartatkin ydiniskukohteista. Itseasiassa Suomen kannattaisi ladata itsensä omilla (?) torjuntaohjuksilla, saattaisivat lasahtaa Ruotsin puolella. Joten Ruotsinkin olisi otettava jo vihdoin kantaa- "kenen joukoissa seisot".

Ehdottaisin venäläsiä kilpiä, mutta täyttä suvereniteettia suojata myös Venäjän taholta tulevaa invaasiota.
        Tällätavalla ikäänkuin ostettaisiin turvallisuustakuut Venäjältä. Suojattaisiin sekä idästä, että lännestä tuleva uhka. Kauppaahan voitaisiin käydä sitten molempiin suuntiin, ja ehdottomasti julistaisin Suomen ydinasevaltioksi. Jos meillä kerta rakennetaan ydinvoimaloitakin, niin eiköhän sieltä nyt muutama sentrifuugiokin helpittäis? Tällä keinoin maksimoisin Suomen itsenäisyyden ja talous lähtisi nousuun aseteollisuuden muodossa.

Suomihan olisi maailman turvallisin rauhaa rakastava ydinasevaltio, ainoa realistinen tälle hapuilevalle EU-kriisiliittovaltiolle. Kristillisyys ja muu profetointi tulisi siinä sivussa, hurskauden siitä yhtään kärsimättä.

Jos IPU ja Piho tähän yhtyy, niin lupaan lähteä vaalityöhön täysillä, mutta palkkioksi tietysti korkeapalkkainen lupsakka puoluepoliittinen virka.

• Huhahhhei

Opportunismi elää!

• Kristuksen kuningask

23.11.2010
      Jouko Piholle:

Jos seuraavat pitävät sinun kohdalla paikkansa:

* Tunnustat Kaikkivaltiaan Jumalan ja Hänen Sanansa, Kristuksen pääksesi ja kuninkaaksesi
      * Haluat elää Jumalan tahdon, Sanan, lain ja järjestyksen mukaan Kristuksen kuningaskunnassa
      * Et tunnusta pääksesi mitään Jumalan Sanan ja lain vastaista ns. esivaltaa, vaan ainoastaan niiden mukaisen esivallan
      * Et tunnusta näin ollen pääksesi Lissabonin sopimuksen alaista Euroopan Unionia ja sen alaista EU-Suomen hallintoa ja haluat olla erossa tästä EU-järjestelmästä,

niin mikähän olisi silloin paikkasi, yhteiskuntajärjestyksesi/yhteiskuntajärjestelmäsi ja hallintosi, Jouko Piho?

Mietipä sitä tarkasti Luojalta Kristuksen nimessä Hänen ohjaustaan pyytäen, sillä sinun sisäänpyrkimyksissäsi, sisäänpääsemättömyyksissäsi ja ulosheittämisissäsi näkyy jonkun sinun ulkopuolisen voiman vaikutusta. Ehkäpä joku ylempi voima ei halua sinua mihinkään näistä? Voisiko olla näin ja mistä syystä? Mietipä. Mitä muita ratkaisuja sinulle voisi olla olemassa?

Jos olen ymmärtänyt oikein, et ole kirjoilla missään ns. rekisteröityneessä seurakunnassa, et tunnusta EU:n valtaa itseesi nähden etkä myöskään ole tehnyt töitä - koska olet eläkkeellä - Lissabonin sopimuksen alaiselle Euroopan Unionille ja sen alaiselle EU-Suomelle etkä näin ole tätä EU-järjestelmää palvellut. Millaiseen asemaan tämä laittaa sinut näin ollen suhteessa tähän nykyiseen jumalattomaan EU-järjestelmään? Jos nämä pitävät paikkansa, voisiko jopa ounastella, että sinut on määrättykin olemaan siitä ulkona?

En myöskään ymmärrä, mitä sinä tuossa IPU:ssa tekisit, vaikka siellä isänmaallisia ihmisiä toimiikin. Eivät he pysty millään konstilla Suomenmaasta mitään osaa irrottamaan tästä saatanan yhteisöstä, sillä ei mikään nykyisenkaltainen, Jumalan Sanan ja lain vastaisesti muodostettu ja toimiva parlamentarismi (eduskunta, hallitus) edusta millään tavalla Jumalan säätämää laillista esivaltaa, vaan näistä kaikista tämänkaltaisista johtaa aina polku maailmanjärjestelmän päähän eli saatanaan.

Vaan mikä on Jumalan säätämä yhteiskuntajärjestys/-järjestelmä ja hallinto Kristukseen liitetyille? Se ei ole tämä parlamentarismi, vaan jotakin muuta. Sitä tavoitelkaa, niin voitte päästä ulos tai vaihtoehtoisesti havaitsettekin olevanne ulkona. Me olemme jo ulkona emmekä ole sisällä tässä EU:ssa olleet koskaan. Miten se on siis mahdollista? Oikein hyvinkin pitämällä vain kiinni siitä, mitä Jumala on säätänyt yhteiskuntajärjestykseksi/-järjestelmäksi ja hallinnoksi, joiden tulee olla osa Kristuksen kuningaskuntaa.

Kiinnostaisiko sinua tämä vaihtoehto, Jouko Piho tai muitakin, jotka Jumala on vapauteen sallinut tästä EU-pedosta? Kaikki poukkoilunne sinne tänne vie vain teidän aikaanne ja resurssejanne sekä estää sen Jumalan säätämän yhteiskuntajärjestyksen/-järjestelmän ja hallinnon etenemistä. Minulla olisi teille tarjolla Jumalan valtuutuksella oikein mielenkiintoinen vaihtoehto, jos vain haluatte ottaa vastaan ja sen Jumala teille sallii.

• Kristuksen kuningask

Te kaikki EU:sta ulos lähtöä pohtivat - jos sen Jumala teille sallii - saatte hyvin nopeasti selville, aikooko joku organisaatio todellakin viedä teitä ulos tai pitää teitä ulkona pyytämällä heitä kumoamaan osaltaan esimerkiksi seuraavien, äärimmäisen tärkeiden Lissabonin sopimuksen kohtien noudattamisen, jotka kertovat syrjinnästä ja Unionin kansalaisuudesta.

Suomen evankelisluterilainen kirkko samoin kuin kristillis-demokraattinen puolue ovat molemmat käyttäytymisensä perusteella antautuneet jo nyt näiden kohtien noudattamiseen eli antikristillisen ja ateistisen EU-pedon alaisuuteen, vaikka mitä muuta kuvaa yrittäisivät ulkopuolelle antaa. Tämän asianlaidan voi hyvin nopeasti osoittaa pyytämällä heiltä virallinen lausunto suhteessa näihin kohtiin:

http://bookshop.europa.eu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/EU-Bookshop-Site/en_GB/-/EUR/ViewPublication-Start?PublicationKey=QC3209190
        tai
        http://www.eudemocrats.org/fileadmin/user_upload/Documents/D-Reader_friendly_latest version.pdf

PART TWO

NON-DISCRIMINATION AND CITIZENSHIP OF THE UNION

Sivuhuomautus liittyen artikkeliin 17:

No differentiation between Christians, Muslims or Atheists

ARTICLE 18

X**
        Within the scope of application of the Treaties, and without prejudice to any special provisions
        contained therein, any discrimination on grounds of nationality shall be prohibited.
        The European Parliament and the Council, acting in accordance with the ordinary legislative
        procedure, may adopt rules designed to prohibit such discrimination.

Sivuhuomautukset:

No nationality discrimination
        - rules laid down in law

----------------------

ARTICLE 19

Sivuhuomautukset:

Measures against discrimination

Unanimity in the Council, EP must now give consent Incentive measures, no harmonisation, by
        qualified majority and ordinary legislative procedure

U***1. Without prejudice to the other provisions of the Treaties and within the limits of the
        powers conferred by it upon the Union, the Council, acting unanimously in accordance with a
        special legislative procedure and after obtaining the consent of the European Parliament, may
        take appropriate action to combat discrimination based on sex, racial or ethnic origin, religion or
        belief, disability, age or sexual orientation.

X** 2. By way of derogation from paragraph 1, the European Parliament and the Council,
        acting in accordance with the ordinary legislative procedure, may adopt Union incentive
        measures, excluding any harmonisation of the laws and regulations of the Member States, to
        support action taken by the Member States in order to contribute to the achievement of the
        objectives referred to in paragraph 1.

Sivuhuomautukset:

Unanimity in the Council, EP must now give consent Incentive measures, no harmonisation, by

ARTICLE 20

1. Citizenship of the Union is hereby established. Every person holding the nationality of a
        Member State shall be a citizen of the Union. Citizenship of the Union shall be additional to
        and not replace national citizenship.

Sivuhuomautukset:

Union Citizenship

Double citizenship:
        national and Union,
        "additional"

Union citizens’
        rights and duties:
        - free movement and
        residence in the

Union territory
        - voting and standing
        for all local and EP
        elections

• Kristuksen kuningask
        Kristuksen kuningask kirjoitti:

Te kaikki EU:sta ulos lähtöä pohtivat - jos sen Jumala teille sallii - saatte hyvin nopeasti selville, aikooko joku organisaatio todellakin viedä teitä ulos tai pitää teitä ulkona pyytämällä heitä kumoamaan osaltaan esimerkiksi seuraavien, äärimmäisen tärkeiden Lissabonin sopimuksen kohtien noudattamisen, jotka kertovat syrjinnästä ja Unionin kansalaisuudesta.

Suomen evankelisluterilainen kirkko samoin kuin kristillis-demokraattinen puolue ovat molemmat käyttäytymisensä perusteella antautuneet jo nyt näiden kohtien noudattamiseen eli antikristillisen ja ateistisen EU-pedon alaisuuteen, vaikka mitä muuta kuvaa yrittäisivät ulkopuolelle antaa. Tämän asianlaidan voi hyvin nopeasti osoittaa pyytämällä heiltä virallinen lausunto suhteessa näihin kohtiin:

http://bookshop.europa.eu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/EU-Bookshop-Site/en_GB/-/EUR/ViewPublication-Start?PublicationKey=QC3209190
        tai
        http://www.eudemocrats.org/fileadmin/user_upload/Documents/D-Reader_friendly_latest version.pdf

PART TWO

NON-DISCRIMINATION AND CITIZENSHIP OF THE UNION

Sivuhuomautus liittyen artikkeliin 17:

No differentiation between Christians, Muslims or Atheists

ARTICLE 18

X**
        Within the scope of application of the Treaties, and without prejudice to any special provisions
        contained therein, any discrimination on grounds of nationality shall be prohibited.
        The European Parliament and the Council, acting in accordance with the ordinary legislative
        procedure, may adopt rules designed to prohibit such discrimination.

Sivuhuomautukset:

No nationality discrimination
        - rules laid down in law

----------------------

ARTICLE 19

Sivuhuomautukset:

U***1. Without prejudice to the other provisions of the Treaties and within the limits of the
        powers conferred by it upon the Union, the Council, acting unanimously in accordance with a
        special legislative procedure and after obtaining the consent of the European Parliament, may
        take appropriate action to combat discrimination based on sex, racial or ethnic origin, religion or
        belief, disability, age or sexual orientation.

X** 2. By way of derogation from paragraph 1, the European Parliament and the Council,
        acting in accordance with the ordinary legislative procedure, may adopt Union incentive
        measures, excluding any harmonisation of the laws and regulations of the Member States, to
        support action taken by the Member States in order to contribute to the achievement of the
        objectives referred to in paragraph 1.

Sivuhuomautukset:

ARTICLE 20

1. Citizenship of the Union is hereby established. Every person holding the nationality of a
        Member State shall be a citizen of the Union. Citizenship of the Union shall be additional to
        and not replace national citizenship.

Sivuhuomautukset:

Union Citizenship

Double citizenship:
        national and Union,
        "additional"

Union citizens’
        rights and duties:
        - free movement and
        residence in the

Union territory
        - voting and standing
        for all local and EP
        elections

Ja samoja kohtia suomenkielisessä versiossa, josta puuttuvat tärkeät sivuhuomautukset:

http://europa.eu/lisbon_treaty/full_text/index_fi.htm
        http://bookshop.europa.eu/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/EU-Bookshop-Site/fi_FI/-/EUR/ViewPublication-Start?PublicationKey=QC3209190

TOINEN OSA

SYRJINTÄKIELTO JA UNIONIN KANSALAISUUS

18 artikla
        (aiempi EY-sopimuksen 12 artikla)

Kaikki kansalaisuuteen perustuva syrjintä on kiellettyä perussopimusten soveltamisalalla, sanotun
        kuitenkaan rajoittamatta perussopimusten erityismääräysten soveltamista.
        Euroopan parlamentti ja neuvosto voivat tavallista lainsäätämisjärjestystä noudattaen toteuttaa sääntelyn
        tällaisen syrjinnän kieltämiseksi.

19 artikla
        (aiempi EY-sopimuksen 13 artikla)

1. Neuvosto voi perussopimuksissa unionille uskotun toimivallan rajoissa yksimielisesti erityisessä
        lainsäätämisjärjestyksessä ja Euroopan parlamentin hyväksynnän saatuaan toteuttaa tarvittavat toimenpiteet
        sukupuoleen, rotuun, etniseen alkuperään, uskontoon tai vakaumukseen, vammaisuuteen,
        ikään tai sukupuoliseen suuntautumiseen perustuvan syrjinnän torjumiseksi, sanotun kuitenkaan
        rajoittamatta perussopimusten muiden määräysten soveltamista.

2. Poiketen siitä, mitä 1 kohdassa määrätään, Euroopan parlamentti ja neuvosto voivat tavallista
        lainsäätämisjärjestystä noudattaen hyväksyä perusperiaatteet, jotka koskevat unionin edistämistoimenpiteitä,
        jotka eivät merkitse jäsenvaltioiden lakien tai asetusten yhdenmukaistamista, tukeakseen jäsenvaltioiden
        toimia, joilla pyritään myötävaikuttamaan 1 kohdassa tarkoitettujen tavoitteiden toteuttamiseen.

20 artikla
        (aiempi EY-sopimuksen 17 artikla)

1. Otetaan käyttöön unionin kansalaisuus. Unionin kansalainen on jokainen, jolla on jonkin
        jäsenvaltion kansalaisuus. Unionin kansalaisuus täydentää mutta ei korvaa jäsenvaltion kansalaisuutta.

2. Unionin kansalaisella on perussopimuksissa määrätyt oikeudet ja velvollisuudet. Hänellä on
        muun muassa:
        a) oikeus liikkua ja oleskella vapaasti jäsenvaltioiden alueella;
        b) äänioikeus ja vaalikelpoisuus Euroopan parlamentin vaaleissa ja kunnallisvaaleissa siinä jäsenvaltiossa,
        jossa hän asuu, samoin edellytyksin kuin tämän valtion kansalaisilla;
        C 83/56 FI Euroopan unionin virallinen lehti 30.3.2010
        56 Konsolidoidut sopimukset
        c) ollessaan sellaisen kolmannen maan alueella, jossa jäsenvaltiolla, jonka kansalainen hän on, ei ole
        edustusta, oikeus saada minkä tahansa jäsenvaltion diplomaatti- ja konsuliviranomaisilta suojelua
        samoin edellytyksin kuin tämän valtion kansalaisilla;
        d) oikeus vedota Euroopan parlamenttiin ja kääntyä Euroopan oikeusasiamiehen, unionin toimielinten
        ja neuvoa-antavien elinten puoleen jollakin perussopimusten kielellä ja saada vastaus samalla
        kielellä.
        Näitä oikeuksia käytetään perussopimuksissa ja niiden soveltamiseksi hyväksytyissä toimenpiteissä
        määritellyin edellytyksin ja rajoituksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe