Varkauden psykiatrinenosasto

17+20

Onko kellään minkälaisia kokemuksia,tuon osaston hoidosta? Potilailla ja omaisilla?

55

2215

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paxi huulee

hyvinhän tuo näyttää toimivan. noita lääkittyjä zombeja tulee ihan kiitettävän paljon vastaan kaupungilla.

onneksi ei selvitetä syitä ettei kenenkään positiivisuus vaan katoa.

• jenna______

Harvemmissa kunnallisissa hoitolaitoksissa löydetään syitä koskaan näin psykiatrian kannalta. Itselläni tutkittiin masennusta 7 vuotta ja en suostunut ottamaan lääkitystä enkä hoitoa vastaan koska tiesin ettei minulla ole masennusta eikä mitään vastaavaa. Yksityinen lääkärikeskus helsingistä löysi adhd:n

• VITTUUNTUNUT

oli niin törkeitä hoitajaia että lähin pois sieltä. soitin seuraavana päivänä lääkärille niin kysy ihmeissään että missä minä olen. Eivät olleet kertoneet lääkärille mitään. Lääkäri oli ihan mukava sovittiin lääkitys,muta hoitajat ei ruvenneet antamaan mulle lääkärin määräämiä tarvittavia lääkkeitä...

• on pahasta

Kovin mieluusti ne sinne ottaavat koko aika samaa porukkaa, jotka milloin minkäkin "riippuvuuden" tai "syömishäiriön" nojalla meneevät pakoon tilanteita, jotka ovat itse aiheuttaneet. Ja sitten porukka lähtee lätkimään sieltä ja meneevät parin viikon päästä taas turvaan "panadol-riippuvuuden" nojalla, kun ovat onnistuneet siinä vaiheessa asiansa sotkemaan ja saamaan ongelmia itselleen aikaiseksi. Joten, eiköhän tämän kaupungin psykan osasto ole tarkoitettu ihmisille, joilla oikeasti on luulosairauksia pää täynnä, kuin oikeaa tarvetta. Olen joutunut sivusta useampaa luulosairasta, jotka ovat tehneet itselleen sitten mielisairauden, mahdollisen panadol riippuvuuden, syömishäiriön parin päivän syömättömyydellä, päihdeongelman yms, sivusta seuraamaan. Ja samalla todennut, että ei se kierre näiden kohdalla lopu. Ei täällä oteta huomioon ihmisiä, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Avopuolella lääkäri katsoo, iskee mahdollisesti kasan nappeja kouraan ja sanoo "voi voi".

Tähän, jos mihin, tässä kaupungissa tarvittaisi oikeasti muutosta.

• Rambo the killer

Millä muulla alalla tai osastolla maksetaan pelkästä istumisesta telkkarin katselusta ja lehtien luvusta internetinkäytöstä työpaikalla tupakoinnista puolen tunnin välein.mIKÄ KAIKISTA PAHINTA POTILAILLE VINOILUSTA JA JONNIINJOUTAVASTA PELLEILYSTÄ?Taitaa olla muilla osastoilla aika paljon kiireempi hoitajilla kuin psykalla.

• MUUTOS?
        Rambo the killer kirjoitti:

Millä muulla alalla tai osastolla maksetaan pelkästä istumisesta telkkarin katselusta ja lehtien luvusta internetinkäytöstä työpaikalla tupakoinnista puolen tunnin välein.mIKÄ KAIKISTA PAHINTA POTILAILLE VINOILUSTA JA JONNIINJOUTAVASTA PELLEILYSTÄ?Taitaa olla muilla osastoilla aika paljon kiireempi hoitajilla kuin psykalla.

Timo keistilä lääkintäneuvos on asiallinen henkilö!

• Unbelivebleeeeeeee
        Rambo the killer kirjoitti:

....tiedän potilaan joka veti siellä AMFETAMIINIA..!!! Aika paha!!!!! Luulis että ne tutkitaan siellä??

• 20+5
        Unbelivebleeeeeeee kirjoitti:

....tiedän potilaan joka veti siellä AMFETAMIINIA..!!! Aika paha!!!!! Luulis että ne tutkitaan siellä??

ihan pelleilyä se touhu siellä ei kukaan parannu sama porukka siellä on.Tai tarkoitan samat potilaat välillä vaihdetaan lääkitystä,näillä potilailla.Hoitajat ei kyllä ainakaan sitä paranemista edistä,jos kerta edelliset viestit pitääpaikkansa.

• 7+4
        20+5 kirjoitti:

ihan pelleilyä se touhu siellä ei kukaan parannu sama porukka siellä on.Tai tarkoitan samat potilaat välillä vaihdetaan lääkitystä,näillä potilailla.Hoitajat ei kyllä ainakaan sitä paranemista edistä,jos kerta edelliset viestit pitääpaikkansa.

Ite siellä tuttavaani tervehtimässä käydessäni sain myös vinoilua osakseni... kyseinen hoitaja vinoili joka kerta, tuntui kuin olisi pitänyt minua ihan pellenä... Ei tullut esim. pyydettäessä avaamaan ovea vaikka joutavana olikin vaan tuumasi vain että ota avain maton alta, mutta älä kerro kellekkään, että se on siellä ja muista laittaa se sinne takaisin... Minusta se oli alentavaa käytöstä kyseiseltä hoitajalta... Myös hoidossa ollut tuttavani kertoi saaneensa siellä vinoilua ja halveksuntaa osakseen joka päivä, joten en paljon osaston hoitajista ainakaan positiivista osaa sanoa...

• rt
        7+4 kirjoitti:

Ite siellä tuttavaani tervehtimässä käydessäni sain myös vinoilua osakseni... kyseinen hoitaja vinoili joka kerta, tuntui kuin olisi pitänyt minua ihan pellenä... Ei tullut esim. pyydettäessä avaamaan ovea vaikka joutavana olikin vaan tuumasi vain että ota avain maton alta, mutta älä kerro kellekkään, että se on siellä ja muista laittaa se sinne takaisin... Minusta se oli alentavaa käytöstä kyseiseltä hoitajalta... Myös hoidossa ollut tuttavani kertoi saaneensa siellä vinoilua ja halveksuntaa osakseen joka päivä, joten en paljon osaston hoitajista ainakaan positiivista osaa sanoa...

Käydessäni siellä tuli sellainen olo,etten ollut tervetullut sukulaistani tapaamaan.Onkohan sinne osastolle jokin käyntirajoitus?

• vastuuta

Mihin niitä psykiatrisia osastoja tarvitaan? Niille ikuisille lapsille, jotka eivät ota vastuuta elämästään, vaan odottavat ikuisesti "joulupukkia"! Mihin on kadonnut aikuisuus tästä maailmasta, ku kakaratkaan eivät osaa käyttäytyä!

• plusmiinusnolla

Olen samaa mieltä kanssasi siitä aikuisuudesta.Tänä päivänä ihmiset ovat aivan hukassa oman minänsä kanssa.Nykyaikana ei osata käsitellä vaikeuksia normaalilla tavalla.Turvaudutaan lääkepurkkiin liian helposti.

• kh
        plusmiinusnolla kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi siitä aikuisuudesta.Tänä päivänä ihmiset ovat aivan hukassa oman minänsä kanssa.Nykyaikana ei osata käsitellä vaikeuksia normaalilla tavalla.Turvaudutaan lääkepurkkiin liian helposti.

Italiassa on kehitetty hoitomuoto,jossa otetaan huomioon psykoosissa olevat potilaat.Potilaat elävät normaalia elämää.Esim.puutarhuri saa olla puutarhuri.Sairaudesta riippumatta.Lääkkeiden käyttö on minimaalista

• Ps
        kh kirjoitti:

Italiassa on kehitetty hoitomuoto,jossa otetaan huomioon psykoosissa olevat potilaat.Potilaat elävät normaalia elämää.Esim.puutarhuri saa olla puutarhuri.Sairaudesta riippumatta.Lääkkeiden käyttö on minimaalista

Nyt jo suut suppuun, arvostelijat. Entä jos joku oikeasti apua ja hoitoa tarvitseva lukee näitä juttuja ja jättää sen takia menemättä hoitoon? Itse olin tuolla osastolla hoidossa muutama vuosi sitten lähes kuukauden ja sain todella asiantuntevaa apua. Huomasin kyllä, että joidenkin potilaiden pääasiallinen tehtävä oli mollata hoitoa ja hoitajia ja yrittää saada meidät muut mukaan siihen paskan jauhantaan.
        Ja tuolla osastolla jos missä tarvitaan huumoria!

• zsjxmd
        Ps kirjoitti:

Nyt jo suut suppuun, arvostelijat. Entä jos joku oikeasti apua ja hoitoa tarvitseva lukee näitä juttuja ja jättää sen takia menemättä hoitoon? Itse olin tuolla osastolla hoidossa muutama vuosi sitten lähes kuukauden ja sain todella asiantuntevaa apua. Huomasin kyllä, että joidenkin potilaiden pääasiallinen tehtävä oli mollata hoitoa ja hoitajia ja yrittää saada meidät muut mukaan siihen paskan jauhantaan.
        Ja tuolla osastolla jos missä tarvitaan huumoria!

Mielialalääkkeillä joku voi jotain apua saada tai sitten ei.Tuolla osastolla tuskin kunnon apua saa vaikka mikä olisi?

• Anonyymi

Minun naapuri hakkaa oveaa ja yrittää syyttää minua. Jumankeuta.

• Anonyymi

Liikunta on lääke. Kasviksia lisää ruokavalioon. Alkoholi ja tupakka pois,vaikka väkisin. Kyllä ne vieroitusoireet jaksaa!! Kahvi vähemmälle!!

• Anonyymi
        kh kirjoitti:

Luiekaa Kellokosken prinsessasta:)

• Nyt rupes..

..tuntumaan, että kirjoittajat ovat "luulosairaita" tai mutu-tunnelmissa. En ole koskaan kyseisellä osastolla käynyt, mutta jos ihminen on osastohoidon tarpeessa, hän on oikeasti sairas. Sairauteen voi kuulua myös se, että koetaan tavallisetkin tilanteet tai jopa huumori "vittuiluna". Psyykenlääkkeet auttavat oikeasti. Siitä on kokemusta ja näkemystä läheisilläni. Jopa psykoosista voi toipua itsenäiseksi eläjäksi.

• Kunhan taas ärisen.

Ystäväni on parhaillaan ko osastolla ja on kyllä saanut sieltä sen avun mitä on tarvinnutkin!!!
      Ainahan täällä pitää kaikesta valittaa ja löytää ne negatiiviset puolet!
      Olisitte edes joskus onnellisia siitä miten hyvin teillä asiat, ettekä aina vaan vinkuis ja valittais!!!
      Valitetaan vasta sitten,kun asiat on oikeesti sillä mallilla, et aihetta valitukseen o!!!
      AURINKOISTA ja VALOISAA kevään jatkoa kaikille, niin onnellisille kuin onnettomillekkin!!!!

• psykiatria huuhaata

Siellähän hoidetaan myös päihdeongelmaisia! Ainakin tuttavani oli hoidossa juuri sen takia. Kun joku sieltä osastolta tulee, ei tiedä onko hänellä mielenterveysongelma vai päihdeongelma. Olipa kumpi tahansa, ei varmaankaan moni ole parantunut. Päihdeongelma on ainakin ihan itseaiheutettu. Sellaisia ei pitäisi yhteiskunnan varoilla hoitaa. Päihteet vain pois ja siinä se. Kaikenmaailmat anoreksiatkin on ihan huuhaata. Siitä vain syömään ja sillä siisti. Miksi ihmeessä maailmassa tekemällä tehdään ongelmia vaikkapa syömisestä. Menisivät anorektikot johonkin sellaiseen maahan, jossa on nälänhätä. Sinne olisivat ihan onnen omiaan!

• Mitenlie
        psykiatria huuhaata kirjoitti:

Siellähän hoidetaan myös päihdeongelmaisia! Ainakin tuttavani oli hoidossa juuri sen takia. Kun joku sieltä osastolta tulee, ei tiedä onko hänellä mielenterveysongelma vai päihdeongelma. Olipa kumpi tahansa, ei varmaankaan moni ole parantunut. Päihdeongelma on ainakin ihan itseaiheutettu. Sellaisia ei pitäisi yhteiskunnan varoilla hoitaa. Päihteet vain pois ja siinä se. Kaikenmaailmat anoreksiatkin on ihan huuhaata. Siitä vain syömään ja sillä siisti. Miksi ihmeessä maailmassa tekemällä tehdään ongelmia vaikkapa syömisestä. Menisivät anorektikot johonkin sellaiseen maahan, jossa on nälänhätä. Sinne olisivat ihan onnen omiaan!

Sen verran kommentoin, että anoreksian ja bulimian taustalla on psyykkkinen pahoinvointi.

• omainen -99

Muutama tuttu on siellä ollut hoidossa pääasiassa turvassa itseltään ja ainakin he ovat saaneet asiallista hoitoa.

• sosiaaliturva haisee

kyllä varmaan turhautuu hoitajatkin kun saamat yhteiskunnan ongelmatapaukset vähän väliä ovat siellä itkemässä tuskaansa, joka useimmiten itse aiheutettu...Suurin hätä on sillon ja tarve päästä psyk.osastolle ku kuukauden rahat on TAAS juotu..Ovet kiinni tämmösiltä "potilailta"

• Anonyymi

Hyvä pointti. Siellä saa ruokaa ja lepoa. Jaksaa taas sekoilla,kun seuraavat kela massit tulee!!

• pimpelipompom

"Kun joku sieltä osastolta tulee, ei tiedä onko hänellä mielenterveysongelma vai päihdeongelma".
      Hei, oletko tietoinen että alkoholistilla on USEIN mielenterveysongelma ja mielenterveysongelmaisella alkoholi ongelma. Useat juovat siihen pahaanoloonsa ja taas liika juominen aiheuttaa pahaaoloa. Mutta ei siis AINA.

• Anonyymi

Ei osaa sanoa...

• Anonyymi

Osastolle ajoisaa eikä viime tipassa.

• Anonyymi

Harmi,en päässyt sinne. En ole kuulema niin kunnossa. Millainen pitäisi olla. Minua kiinnostaa onko hyvät ruuat siellä.

• Anonyymi

Psykiatrinen osasto suljettu koronan takia. Kiittäkää näitä äänestämiänne Demareita. Lastensuojelukin toimii niin että päätökset tehdään näkemättä vanhempia. Suodatinpussi nenään ja vanhuksia hoitamaan.

• Anonyymi

kätilö

• Anonyymi

amfetamiinin vaikutus psyykeesen

• Anonyymi

ärrä

• Anonyymi

kätilä ärrä
      kannattaa käydä psyk politkilinakölö

• Anonyymi

lada ooppelilla ajella tojota hiacen
      put put poliklinakalle

• Anonyymi

ite kun jouduin osastolle 45 minuutiksi niin siellä oli happosen veli käveli edes takasin ja laittovat hammastahnaa mcdonalsin niihin ketsuppikuppeihin ja näyttivät että siellä on tupakkapaikka mutta paljonko maksaakaan tupakointi nykyään että

• Anonyymi

sain semmoset sandaalit myös toinen ei mahtunu jalkaan kuolleitten ihmisten kenkiä

• Anonyymi

nykyäänhän se on se rakennus purettu

• Anonyymi

mielummin minä laittasin niihin kuppeihin ketsuppia kun hammastahnaa

• Anonyymi

tai voi niihin sinappiakin laittaa veli on kova dippaamaan

• Anonyymi

mutta toisalta on kalju ja ajo oranssilla kuplavolkkarilla joskus

• Anonyymi

ite lähin 30 minuutiks varkaudesta

• Anonyymi

ja ensimmäiset ihmiset mitkä näin oli purasen jukka ja mikro

• Anonyymi

mutta enpä sano mitä kautta tulin

• Anonyymi

siinä oli yks ihminen lisää mutta en mainitse

• Anonyymi

hirveen pahaa se tekee varkaudessa asuminen

• Anonyymi

mutta mistäpä sinne osastolle 45 minuutiks sinappia

• Anonyymi

makkarat puuttu ja nuotio

• Anonyymi

vitun kusipäät!!!

• Anonyymi

että tartteeko siihen vielä cbd kukkaa myydä missä on 0 prosenttia thctä

• Anonyymi

ei sinne ole hartikainen tai kimmo joutuneet

• Anonyymi

pyssy

• Anonyymi

pyssy

• Anonyymi

pyssy

• Anonyymi

Köllipoika tietää.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1943
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1877
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1449
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe