luistonesto=et pääse liikkeelle.

vai niin dude

Mulla on ollut työautona transporter jossa on vetoluistonesto. Kun on satanut lunta ja joudut lähtemään ylämäkeen vittu eihän se liiku vaikka alla hyvät nastarenkaat. ASR napista saa pois eston ja sit vasta pääsee.
Tuostahan on haittaa luistonestosta.

15

563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään uutta

      Onhna tuo ollut tiedossa iät ja ajat. Sitä varten se ASR nappi on olemassa.

    • Auto Masentaja 2

      Joo. Kyllä kannattaa maksaa mansikoita luistonestosta. Ja muusta elektroniikkaroskasta.

      • vakiovaruste

        Taitaa olla kateellisen kommentti. Elektroniikkaroskan hinta laskee jatkuvasti ja entistä köyhemmilläkin on varaa tähän roskaamiseen. Toista se oli vielä 70-luvulla, kun esimerkiksi henkilökohtaiset tietokoneet olivat vain harvojen hyvätuloisten herkkua.

        Ajonvakautus, johon luistonestokin kuuluu, on nykyään massatuote. Autoa ostettaessa se tulee mukana - halusi tai ei. Erikoistilanteita varten sen saa kytkettyä pois. Eli mitään ongelmaa ei ole.

        Jos aiot mennä ajamaan umpihankeen, niin ota luistonesto pois jo lähdössä. Älä vasta siinä vaiheessa kun jäät kiinni.. luetaan ne auton mukana tulevat käyttöohjeet.


    • toki pääsee

      Toimivammat sallii pienen luiston ja pääsee liikkeelle...
      Toki ei kiihdy yhtään sen paremmin kuin ilmankaan, tuntuu vain ettei tapahdu mitään kuin ei runni.

    • luistonesto,

      = myös usein jäät tien tukkeeksi esim motarille liittyessä. Ainakin -09 focuksella oli tuskaista kelata vauhtia kun veto loppui turhan pitkäksi aikaa. Off asennossa pääsi paljon paremmin.

      • on

        Ainakin V70 Volvolla pääsee paremmin kun luistonesto on päällä.


      • joorrrmmaaa
        on kirjoitti:

        Ainakin V70 Volvolla pääsee paremmin kun luistonesto on päällä.

        näissä paremmissa autoissa on yleensä paremmat rensselit, siitä se kalliimpi hinta tulee mitä muni ihmettelee.


      • Anonyymi

        Uudemmassa -13 Focuksessa vetoluistonesto toimii hienosti. Antaa sutia pehmeällä, mutta ei mitään älytöntä revitystä. Käytännössä talvella kun ahtopaine nousee, niin alkaa luistonestovalo vilkuttamaan. :) Ajonvakautuskin on hieno, saa hieman luistella ja auto käyttäytyy "oikein", mutta silti luistonesto pitää tilanteen hallinnassa. Saahan nuo toki pois päältä.

        Vanhemmissa Focuksissa pienikin sutaisu ja luistonesto tappaa moottorin moneksi sekunniksi. Kuumottavaa esim. kun pitää päästä pois risteyksessä tien yli.


    • Anonyymi

      Tänään oli taas sellainen harvinainen päivä että joutui kytkemään vetoluistoneston pois päältä kun joutui kahlaamaan niin syvässä lumessa että vetoluistonesto olisi tappanut etenemisen heti alkuunsa. Tarvittiin ihan perinteisiä wanhan kansan talviajotaitoja.

      • Anonyymi

        Sulla taitaa olla todella surkea j/tai vanha auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla todella surkea j/tai vanha auto.

        katumaasturia ei mulle tule vaikka siinä ehkä vhän korkeampi maavara onkin.


    • Anonyymi

      Luistonesto, sadetunnistin, kaistavahti... toimimattomia turhakkeita, jotka pitää kytkeä pois päältä ensimmäiseksi liikkeelle lähtiessä. Sadetunnistin on vielä siitä ongelmallinen, että se korvaa usein perinteisen säädettävän tihkukytkimen, jota tarvitse tihkusateessa välttämättä. Onneksi vielä pystyy ostamaan vanhoja oikeita autoja, jossa niitä ei ole. Pistäkää merkkejä ja vuosimalleja, missä nuo kaikki toimii.

      • Anonyymi

        Moottorin sammutusautomatiikka vielä kytkettävä pois päältä. Alkaa olo olla kuin Ritari Ässän Michael Knightillä jonka paineltava useita nappeja ennen autolla liikkeellelähtöä...


    • Anonyymi

      ONko se näillä vetoluisto-ongelmaisilla se että pitää päästä kaahaamaan hankeen vaikka vetoluisto toimiessaan oikein tasaa vedon molemmille pyörille ja eteneminen tapahtuu rauhallisesti ilman mitään KAAHAUSTA

      • Anonyymi

        Vetoluistonesto puuttuu moottorin vääntöön ja kone vaan sammahtaa jos jättää luistoneston päälle. Paksussa lumessa voi päästä eteenpäin pikemminkin pienillä käyntinopeuksilla varovasti vedättämällä, heti jos käyttää kovempia kierroksia, vetävät pyörät sutivat semmoisen kuopan alleen että silloin viimeistään auto jää siihen ja menee lumilapiohommiksi saada se irti siitä. Vetoluistonesto ei kuitenkaan salli tätä pienellä luistolla vedättämistä, ja moottoritehoa tai vääntöä rajoittamalla auto vaan sammuu siihen, siksi se täytyy ottaa pois päältä.
        Toiminto tietysti hoitaa hommansa, rajoittaa vetävien pyörien luistoa, mutta se ei toimi tällaisessa tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3042
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2911
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1762
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1671
    6. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1630
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe