friisiläishepan ruokinta

hepotytteli

voisiko joku kertoa vähän friisiläisten ruokinnasta, kun en itse ainakaan ole saanut paljoa tietoa tästä. jostain luin friisiläisten omistajien kirjoittamia ruokajuttuja, mut nekin erosivat kaikki toisistaan tosi paljon.. jos joku viitsisi kertoa vähän. miten paljon heinää, kauraa ja mahdollisia muita vitamiineja päivässä? entäs tuo sipuli, voiko sitä antaa ihan raakana ja miten usein? entäs porkkanat ja omenat, miten paljon ja miten usein? ja että mihin aikoihin päivästä olis viisasta antaa ruuat, mitä milloinkin... onko heinää hyvä antaa 4 vai 5 kertaa päivässä? kiitän suuresti mahd. vastauksista!

3

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK

Riippuu oikeesti tosi paljon hevosesta,ja mihin sitä käytetään.Kauraa annetaan jopa litra kerrallaa esim.jollekkin kilpahevoselle kun taas jollekin hevoselle joka on kevyessäkäytössä annetaan 1-2dl.

• uljas musta

Laitappa sähköpostia Friesien van Vitikkalaan, siellä paljon friisiläisiä ja sieltä saat varmasti vastauksen friisiläisten ruokintaan liittyvissä asioissa. http://www.vitikkalanrustholli.com/
      Tiedätkö tälläisen sivuston kun Luontoäidin hevoset? Siellä lukee paljon kaikkea ruokinnasta ja muusta. Heillä on oma friisiläinenkin tietääkseni, joten ovat perehtyneet asiaan. http://www.luontoaidinhevoset.com/

Jos saan kysyä, minkälainen friisiläinen sinulla on? :-)

• pummis

Tuolla Luontoäidin hevosilla on muutamakin friisi ja miusta hän toimii myös kansainvälisesti mm Norjaan päin.Jos luonnollinen hoito kiinnostaa niin hän on oikia,muut taitannee olla enimmäkseen juuri sitä massa ruokinta populaarikansaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe