A-PUUU-VAAAAAAAAAA allergiaako? Help mej!

APUVA TYYPPI

Minulla aina aamulla herätessä nenä tukossa ja räkäinen. Kurkkua pitää kakoa ja ’rykiä’ vähää väliä, tuntuu että jotain limaa siellä on ja on ollut kauan. Saan välillä outoja kohtauksia.. että yhtäkkiä menee nenä enemmän tukkoon ja kieli tuntuu turvonneelta seka kurkkukin. Välillä on vaikea saada henkeä, mutta se menee sitten ohitse muutaman minuutin kuluessa. Vasempaan rintaan/rintakehään pistää, tuntuu aralta painaessa. Lääkäri sanoi että revähtanyt lihas. Ei uskonut kun sanoin että olo tuntuu niin allergiselta. Olo on myös ahdistunut, ja tuntuu etten saa kunnolla vedettyä henkeä. Väsynyt olo. Välillä ihoni kutisee ilman mitaan paiseita, ja välillä ihoon ilmestyy pienempiä punaisia ’näppyjä’. Rintakehälla paineen tunnetta ja semmonen raskas olo. Yleensä muutaman tunnin syönnin jälkeen tulee nuo kohtaukset, mutta välillä aikaisemminkin ja joskus sitten milloin vain. Mistä voisi johtua????

1

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös allerginen

mahtollisesti kannattaisi käväistä allergiatesteissä.. ihotestit kestää suunnilleen 15min ja näyttävät kohtuu luotettavasti allergiat. Nuo ruokailun jälkeiset kohtaukset vois viitata johonkin ruoka-aine allergiaan. Lääkäriin vain, ei niitä pysty muuten diagnosoimaan.

Toki voit hakea apteekista pakkauksen allergialääkettä (saa ilman reseptiä pienempiä pakkauksia) ja vetästä vaikka viikon kuurin. Jos tänä aikana olo on helpompi kannattaa käydä testeissä. Tosin ennen testejä pitää olla x-määrä tunteja syömättä lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe