Suomenlapinkoira ei sovellu tarhakoiraksi?

Dogdude770

Itselläni on suomenlapinkoira, joka suurimman osan ajastaan viettää tarhassa. Kaikkialla lukee ettei tätä rotua saisi pitää tarhakoirana mutta mitä se sitten tarkoittaa? Pitäisikö sen olla sisällä, kulkea vapaana, olla hihnassa, vain yöt tarhassa? Haluaisin että rakkaalla karvakasallani olisi hyvä olla, siis valaiskaa minua jos osaatte :)

3

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aina sama

Kuten yksilöstä ja tottumuksesta.

• Dogdude770

Mitä tarkoitetaan häkkikoiralla? Koiraa, joka istuu iät ajat häkissään vai koiraa joka viettää ne ajat jolloin sitä ei pystytä vahtimaan niin tarhassaan? Yleisesti selitystä? Oma mielipiteenne häkkikoira nimikkeestä?

• 6+4
        Dogdude770 kirjoitti:

Mitä tarkoitetaan häkkikoiralla? Koiraa, joka istuu iät ajat häkissään vai koiraa joka viettää ne ajat jolloin sitä ei pystytä vahtimaan niin tarhassaan? Yleisesti selitystä? Oma mielipiteenne häkkikoira nimikkeestä?

myös suomenlapinkoira "ulkokoirana". Olen myös itse ihmetellyt tätä, että joka puolella lukee "ei missään nimessä, koira menee ihan pilalle". Mistä ihmiset ovat saaneet edes tuollaista päähänsä. Luultavasti ihmisillä ei ole lainkaan kokemusta tästä. Kunhan lapinkoira saa tekemistä tarpeeksi (lenkkejä, leikkiä ja aivo toimintaa) tekemistä ja seuraa niin silloin koira on melko varmasti tyytyväinen.
        Oma koiramme nukkuu yöt aitauksessaan, jossa on myös lämminkoppi ettei talvella tule kylmä. Koira on siellä myös silloin kun me olemme koulussa/töissä. Koiramme tuli alunperin "ulkokoiraksi", mutta jotenkin se vain tuli sitten sisälle asti. Uutena vuotena koira on sisällä (siis yöllä nukkuu) sillä pelkää raketteja ja jos koira on kipeä niin myös silloin. Itse en näe mitään estettä pitää lapinkoiraa ulkokoirana jos se saa tarpeeksi virikkeitä ja sen perustarpeista huolehditaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2855
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2733
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      16
      1434
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe