Voiko 4 hp koneella nousta plaaniin? Onko teillä kokemuksia tai esimerkkejä pienitehoisista menijöistä alle 6 heppaa?
Riittääkö 4 hepoa
10
1413
Vastaukset
- PL
on päästy jonkinlaiseen plaaniin myötätuulessa yhden henkilön kuormalla Suzukin 4hv 4T koneella
tasapohjainen vene painaa noin 100kg nyt paatissa on 10hv moottori ja nousee plaaniin 2 päällä.- rauhaa kansalle
Suvi 440 kulkee "kepeästi ja kovaa" plaanissa jo 4heppasella. vitosella jo kauheeta vauhtia, kutosella vieläkin lujempaa.
Samaten pienet "gumi" veneet plaanaa jo 2 heppasella. Varsinkin luonnon satamissa pikkupentujen ryllätessä niillä ympäriinsä tuntisotalla. Sillä aikaa kun isukki tekee moottorisahalla saunapuita ja laiturilla pörisee agregaatti.
- liukuun
4 hv Evinrude ja Terhi Sunnu jolla kulkee yli 7 solmua.Aikuisen ajaessa keskipenkiltä sama tulos.evikka on vanha 2-tahti kone
- seppoo
Terhi baby fun,jolla.pienellä kuormalla kulkee yli 10s.
- solmusekunti
kymmenessä sekunnissa ei vielä kovin pitkälle pääse - kyllä mun vene kulkee ihan tuntikausiakin jo vaan penssiini ei lopu.
- seppoo
solmusekunti kirjoitti:
kymmenessä sekunnissa ei vielä kovin pitkälle pääse - kyllä mun vene kulkee ihan tuntikausiakin jo vaan penssiini ei lopu.
siihe se sopii
- äyspää
Babyfun-kattijolla on huono kulkemaan. Pohjan ponttoonit ovat sellaisen malliset, ettei "vesi irtoa" perästä. Vähän niinkuin laittaisi kaksi pyöreäperäistä pelastusvenettä vierekkäin, ja yrittäis saada kulkemaan. Kokeiltu on, 4 heppaisella nelarilla vauhti jää huomattavasti 3,75 pitkän tasaperäisen (ja melkolailla tasapohjaisen) lasikuitusoutuveneen vauhdista samalla moottorilla ja samalla 45-kiloisella kuskilla.
- 4 ja 6
Varmuudeksi hankin 6 heppaisen. Todennäköisesti vene lähtee lentoon sillä se painaa vain 50 kiloa, heh heh. Itse painan toki liki 100 kiloa ja vaimo saman verran vaikkei se sitä paljastakaan.
- plaa plaa
kaksi 100 kiloista ihmistä ei 6 heppaisella plaanaa, kun 8 heppaisellakin kaksi hoikempaa juuri ja juuri.
- muistelija xyz80
vahvistan nimimerkki "plaa plaa": n epäilykset.
nelimetrinen tasaperä soutuvene 8 hv teholla, ja 2 kpl 65 kiloista aikuista pääsee plaaniin, mutta viikonlopun retkikamakassit siihen lattialle lisäksi, niin vene kyntää puoliplaanissa ja vaivoin pääsee 8-9 solmua.
6 hv moottoria voisi sanoa kahdella 100 kiloisella ihmisellä "uppoumakulkumoottoriksi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180