Ei vaan käy

Chrysleri

Eli 96 gran voyager ei lähde käymään ei siis anna kipinää. puolapaketti vaihdettu uuteen ja kiertokangen ja kampiakselin tunnistimet on uusia sulakkeet ehjiä kaikki sähkövehkeet toimii starttaa hyvin mutta ei lähe käymään. kone ei näytä mitään vikaa eikä koodeja ole. Mistä helv...... lähen vikaa enään hakeen? Onko kellään kokemusta tai hyviä vinkkejä? kone siis 3.3l bensakone. Virtaa on akussa vaikka kuinka paljon ja starttaa tosi hyvin mutta ei edes lupaa lähteä käymään. Onko ideoita tai vikoja tiedossa? Kiitos etukäteen vastauksista.

37

2916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkä niistä noin 384 eri vikamahdollisuudesta haluat minun sinulle arpovan?

      Autokorjaamolla se vika ensin etsitään ja sitten korjataan. Näin minäkin teen, en summassa ala diagnosoimaan mahdollista vikaa niistä noin 384 eri mahdollisuudesta.

      Jos kerta kaikki sähkövehkeet ovat kunnossa kuten väität, vikamahdollisuudet rajoittuvat polttoainepuolelle tai voi se vika olla mekaaninenkin, mutta silloin ei sähkövehkeetkään välttämättä ole kunnossa.

      • Chrysleri

        Mitenkähän polltoaine vika sun mielestä vaikuttaa kipinän antamiseen tai mekaaninen vika? kuten kirjotin auto ei anna kipinää. Bensaa kyllä tulee.


      • Hyrslerii
        Chrysleri kirjoitti:

        Mitenkähän polltoaine vika sun mielestä vaikuttaa kipinän antamiseen tai mekaaninen vika? kuten kirjotin auto ei anna kipinää. Bensaa kyllä tulee.

        Chrysler club of finland "Pistä toi google hakuun"

        Harrastajat Ehkä osaisivat antaa järkeviä neuvoja (tai sitten ei)

        Ajonesto temppuileeko? Kokeile toisella avaimella.
        Virtalukonpohjassa väljää? Paina avainta samalla kun starttaat, pohjasta voi lähteä tietoa myös tietokoneboxiin johdon kautta ja huono kontakti estää tiedonsiirron.
        Virtalukkkosylinterin ympärillä olevan ajoneston lukupuolan johto katkennut, muovit irti virtalukon ympäriltä ja ihmettelemään.

        SITROEN laittanut varashälyttimen autoosi ja purkanut sen ja työntänyt johdot jonnekin koloon ja nyt ne oikarissa.


      • Harrastaja,.,.,
        Chrysleri kirjoitti:

        Mitenkähän polltoaine vika sun mielestä vaikuttaa kipinän antamiseen tai mekaaninen vika? kuten kirjotin auto ei anna kipinää. Bensaa kyllä tulee.

        Oletko ihan varma että ei tule kipinää? Jos kipinä tulee niin minä tiedän mikä siinä on 99% varmuudella. Se ei saa puristuksia. Oletko sammuttanut auton niin että moottori on pyörinyt vaan vähän aikaa edellisella kerralla? Silloin ryyppy jää päälle ja kastelee palotilat, ja tämän jälkeen käyntiin saaminen on yhtä helvettiä. Toi on Chryslereissä ihan tyypillinen ominaisuus, itsellenikin käynyt jo kaksi kertaa, ja muillakin tiedän samaa käyneen. Silloin pitää ottaa bensiini pumpun rele pois muutaman startin ajaksi ja tämän jälkeen taas rele paikoilleen, ja sitten muutakun lyhyitä startteja sahaamaan. Lähtee pyttykerallaan pikkuhiljaa käyntiin, luultavasti voi tarvita myös startteria jos akku ei enää jaksa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua ottamaan tulpat irti ja kuivaamaan/höyrystämään palotilat lohkolämppärillä kuivaksi. Tämä on ainoa mahdollisuus melkeinpä joka ei anna vikakoodia.


      • Chrysleri
        Harrastaja,.,., kirjoitti:

        Oletko ihan varma että ei tule kipinää? Jos kipinä tulee niin minä tiedän mikä siinä on 99% varmuudella. Se ei saa puristuksia. Oletko sammuttanut auton niin että moottori on pyörinyt vaan vähän aikaa edellisella kerralla? Silloin ryyppy jää päälle ja kastelee palotilat, ja tämän jälkeen käyntiin saaminen on yhtä helvettiä. Toi on Chryslereissä ihan tyypillinen ominaisuus, itsellenikin käynyt jo kaksi kertaa, ja muillakin tiedän samaa käyneen. Silloin pitää ottaa bensiini pumpun rele pois muutaman startin ajaksi ja tämän jälkeen taas rele paikoilleen, ja sitten muutakun lyhyitä startteja sahaamaan. Lähtee pyttykerallaan pikkuhiljaa käyntiin, luultavasti voi tarvita myös startteria jos akku ei enää jaksa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua ottamaan tulpat irti ja kuivaamaan/höyrystämään palotilat lohkolämppärillä kuivaksi. Tämä on ainoa mahdollisuus melkeinpä joka ei anna vikakoodia.

        Autolla ajettiin noin 10 km mutkaan ja risteykseen hiljentämisen jälkeen lisää kaasua auto sammu ihan kuinn bensa olis loppunut mutta se ei ole. sen jälkeen osia vaihdettu mutta ei edes lupaa käydä eikä edes yritä käydä pyörittää vaan akku ladattu eli virtaa riittää ja hyvin pyörii vikaa vaan ei löydy.


    • mmakine

      Eikös vaan ollutkin niin että tämän ikäpolven mittaristossa esiintyvä kylmäjuotosvika saattoi aiheuttaa jopa käymättömyyttä. Joskus näistäkin tuli luettua amerikan foorumilla. Pikakorjauksena oli nyrkkiä kojelautaan ja pysyvämpänä mittariston uudelleenjuottaminen. Voi kai sitäkin kokeilla.

      • Chrysleri

        Kaikki mittarit ja lämppärin napit on kokeiltu irrottamalla eikä mitään vaikutusta eli en näe mahdollisuutta että vika olis siä. Ottaa päähän kun auto ei käy eikä mitään vikaa löydy enkä keksi mistä hakea. En näe syytä viedä liikkeeseen koska liikkeen mies kävi auton luona kytki koneen kii eikä mitään koodia eikä vikaa näy koneella niin miks ne sen liikkeessä löytäis.


      • ghjfghk
        Chrysleri kirjoitti:

        Kaikki mittarit ja lämppärin napit on kokeiltu irrottamalla eikä mitään vaikutusta eli en näe mahdollisuutta että vika olis siä. Ottaa päähän kun auto ei käy eikä mitään vikaa löydy enkä keksi mistä hakea. En näe syytä viedä liikkeeseen koska liikkeen mies kävi auton luona kytki koneen kii eikä mitään koodia eikä vikaa näy koneella niin miks ne sen liikkeessä löytäis.

        Niin siis kipinää ei tule? Puola, johdot, tietysti tulpat, nokan ja kampuran tunnistimet on tyypilliset viat tuollaisessa. PCM tulee seuraavaksi mieleen mutta kyllä sen pitäisi koodi antaa, niinkuin myös kampuran ja nokankin tunnistimet antavat. Autosähkäri osaisi mitata minne asti jännite tulee puolalta lähdettäessä, merkkiliike ei osaa kuin pyöritellä sormiaan.


    • Pararairaa

      Vieppä se vehje Pärnäsen korjaamolle, molle ja molle........

      • Chrysleri

        Sä voit itse mennä jonkinlaiselle korjaamolle tarkoitan pää korjaamoa vois olla ajnkohtaista ja tärkeää.


      • Chrysleri kirjoitti:

        Sä voit itse mennä jonkinlaiselle korjaamolle tarkoitan pää korjaamoa vois olla ajnkohtaista ja tärkeää.

        Miksi pääkorjaamolle? Viekää ne vehkeet osaavalle autokorjaamolle niin ne tulee kuntoon! Kaiken maailman Penat ja Joret niitä "laittelee" talleissaan. Tosiasia on että ne ei niitä kuntoon saa!
        Asiantuntevalle korjaamolle vaan niin johan tuska helpottaa!!


      • mmakine
        wumpscut kirjoitti:

        Miksi pääkorjaamolle? Viekää ne vehkeet osaavalle autokorjaamolle niin ne tulee kuntoon! Kaiken maailman Penat ja Joret niitä "laittelee" talleissaan. Tosiasia on että ne ei niitä kuntoon saa!
        Asiantuntevalle korjaamolle vaan niin johan tuska helpottaa!!

        Eiköhän tuo Chrysleri käskenyt vaan Pararairaa hakeutumaan hoitoon. Eli siis korjauttamaan päätään. Yritetään nyt pitää tää jonkinlaisella järkevällä tasolla vaikka vaikea vika onkin.


      • mmakine kirjoitti:

        Eiköhän tuo Chrysleri käskenyt vaan Pararairaa hakeutumaan hoitoon. Eli siis korjauttamaan päätään. Yritetään nyt pitää tää jonkinlaisella järkevällä tasolla vaikka vaikea vika onkin.

        No eihän Pararairaan päässä mitään vikaa ole! Tarkoitti vaan että kun kyllästyy rassaamaan sitä rottostaan niin vie sen oikealle autokorjaamolle!
        Jaa niin mutta sehän maksaa....


    • oippo

      moi.itelläni hajosi boksi -96 t&c suoraan ajosta sammui vaan.ei antanut kipinää kolmelle pytylle joten ei lähtenyt käyntiin..kokeile antaako kaikille tulpille kipinää? jos ei niin boksi voi olla sökähtänyt..

      • Olin jo tunnistimia vaihtamas, ko puola kokeiltiin jo eikä vikaa! mutten turhaa viittis ko ei näytä minullakaan vika koodia! Jos viestin aloittaja on vaihtanu poksin niin auttoiko??? Ja voiko sen poksin suoraan vaihtaa johki käytettyyn jos on ajonesto??? P.S. lupasi hetken ko kaasua käynnistäes painoi...?


      • mmakine
        Kolibrid kirjoitti:

        Olin jo tunnistimia vaihtamas, ko puola kokeiltiin jo eikä vikaa! mutten turhaa viittis ko ei näytä minullakaan vika koodia! Jos viestin aloittaja on vaihtanu poksin niin auttoiko??? Ja voiko sen poksin suoraan vaihtaa johki käytettyyn jos on ajonesto??? P.S. lupasi hetken ko kaasua käynnistäes painoi...?

        Tuleehan sinne nyt jotain kipinää jos kerran lupasi. Eri asia sitten tuleeko kipinä oikealla hetkellä, tuleeko sitä kaikkiin pyttyihin ja onko pytyssä paljoa mitään palavaa.

        Muistaakos kukaan sellaista vanhan liiton työkalua kuin ajoituslamppu? Ainakin minä olen käyttänyt sellaista mallia joka ottaa signaalinsa induktiolla tulpanjohdosta eli anturi laitetaan tulpanjohtoon roikkumaan. Sillä näkisi kätevästi tapahtuuko tulpanjohdoissa mitään ja voisi päätellä jotain puolan ja boksien kunnosta.

        Oipon kirjoittama tarina kipinästä kolmelle pytylle kuullostaa erittäin oudolta hukkakipinäperiaatteella toimivassa sytytksessä. Kuudelle sylinterille on kolme puolaa, joka sytytksellä tulee kipinä kahteen pyttyyn, toisessa on seos ja toisessa pakokaasu. Eli kipinää pitäisi tulla/olla tulematta siis parillisiin sylintereihin. Viallinen puola/boksi ei oikein mahdollista kolmen pytyn toimintaa/toimimattomuutta


      • ------------
        Kolibrid kirjoitti:

        Olin jo tunnistimia vaihtamas, ko puola kokeiltiin jo eikä vikaa! mutten turhaa viittis ko ei näytä minullakaan vika koodia! Jos viestin aloittaja on vaihtanu poksin niin auttoiko??? Ja voiko sen poksin suoraan vaihtaa johki käytettyyn jos on ajonesto??? P.S. lupasi hetken ko kaasua käynnistäes painoi...?

        Siteeraan edelleen kirjoittamaani tekstiä joka on hyvin varteenotettava Chryslerin käynnistymisongelman kohdalla. ''Oletko ihan varma että ei tule kipinää? Jos kipinä tulee niin minä tiedän mikä siinä on 99% varmuudella. Se ei saa puristuksia. Oletko sammuttanut auton niin että moottori on pyörinyt vaan vähän aikaa edellisella kerralla? Silloin ryyppy jää päälle ja kastelee palotilat, ja tämän jälkeen käyntiin saaminen on yhtä helvettiä. Toi on Chryslereissä ihan tyypillinen ominaisuus, itsellenikin käynyt jo kaksi kertaa, ja muillakin tiedän samaa käyneen. Silloin pitää ottaa bensiini pumpun rele pois muutaman startin ajaksi ja tämän jälkeen taas rele paikoilleen, ja sitten muutakun lyhyitä startteja sahaamaan. Lähtee pyttykerallaan pikkuhiljaa käyntiin, luultavasti voi tarvita myös startteria jos akku ei enää jaksa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua ottamaan tulpat irti ja kuivaamaan/höyrystämään palotilat lohkolämppärillä kuivaksi. Tämä on ainoa mahdollisuus melkeinpä joka ei anna vikakoodia. ''


      • mmakine
        ------------ kirjoitti:

        Siteeraan edelleen kirjoittamaani tekstiä joka on hyvin varteenotettava Chryslerin käynnistymisongelman kohdalla. ''Oletko ihan varma että ei tule kipinää? Jos kipinä tulee niin minä tiedän mikä siinä on 99% varmuudella. Se ei saa puristuksia. Oletko sammuttanut auton niin että moottori on pyörinyt vaan vähän aikaa edellisella kerralla? Silloin ryyppy jää päälle ja kastelee palotilat, ja tämän jälkeen käyntiin saaminen on yhtä helvettiä. Toi on Chryslereissä ihan tyypillinen ominaisuus, itsellenikin käynyt jo kaksi kertaa, ja muillakin tiedän samaa käyneen. Silloin pitää ottaa bensiini pumpun rele pois muutaman startin ajaksi ja tämän jälkeen taas rele paikoilleen, ja sitten muutakun lyhyitä startteja sahaamaan. Lähtee pyttykerallaan pikkuhiljaa käyntiin, luultavasti voi tarvita myös startteria jos akku ei enää jaksa. Pahimmassa tapauksessa voi joutua ottamaan tulpat irti ja kuivaamaan/höyrystämään palotilat lohkolämppärillä kuivaksi. Tämä on ainoa mahdollisuus melkeinpä joka ei anna vikakoodia. ''

        Tällainen tapaus ei ole koskaan sattunut kohdalle vaikka kuulunkin kohonneeseen riskiryhmään käyttämällä polttoaineena etanolia joka haihtuu huonosti kylmällä ilmalla. Flexifuel vieläpä osaa (luultavasti) säätää seoksen asennosta "täysillä" asentoon "enemmän täysillä" jos starttaaminen kestää kauan, E85 kun vaatii käynnistyäkseen bensaa rikkaamman seoksen.

        Harvemminpa sitä kuitenkaan tulee ihan lyhyesti käytettyä mutta viimeiseen pariin viikkoon on mahtunut yllättäen kaksikin minuutin pyöräytystä tyhjäkäynnillä kun siirsin autoa pois lumiauran tieltä ilman esilämmitystä.

        Ennen vanhaan kastunut kone tuuletettiin starttaamalla sitä kaasu pohjassa että se saa ilmaa ja kunnolla eikä tämä totuus ole minun tietääkseni muuttunut mihinkään vaikka tekniikka onkin kehittynyt. Tietysti hommaa tehostaa huomattavasti se että samalla estää bensapumpun toiminnan.

        Mutta sitä en suostu allekirjoittamaan että tämä olisi ainoa mahdollisuus joka ei anna vikakoodia. Kyllä tuollaisen auton saa sadalla tavalla starttaamattomaksi ilman että vikavalo syttyy.


      • ---------------
        mmakine kirjoitti:

        Tällainen tapaus ei ole koskaan sattunut kohdalle vaikka kuulunkin kohonneeseen riskiryhmään käyttämällä polttoaineena etanolia joka haihtuu huonosti kylmällä ilmalla. Flexifuel vieläpä osaa (luultavasti) säätää seoksen asennosta "täysillä" asentoon "enemmän täysillä" jos starttaaminen kestää kauan, E85 kun vaatii käynnistyäkseen bensaa rikkaamman seoksen.

        Harvemminpa sitä kuitenkaan tulee ihan lyhyesti käytettyä mutta viimeiseen pariin viikkoon on mahtunut yllättäen kaksikin minuutin pyöräytystä tyhjäkäynnillä kun siirsin autoa pois lumiauran tieltä ilman esilämmitystä.

        Ennen vanhaan kastunut kone tuuletettiin starttaamalla sitä kaasu pohjassa että se saa ilmaa ja kunnolla eikä tämä totuus ole minun tietääkseni muuttunut mihinkään vaikka tekniikka onkin kehittynyt. Tietysti hommaa tehostaa huomattavasti se että samalla estää bensapumpun toiminnan.

        Mutta sitä en suostu allekirjoittamaan että tämä olisi ainoa mahdollisuus joka ei anna vikakoodia. Kyllä tuollaisen auton saa sadalla tavalla starttaamattomaksi ilman että vikavalo syttyy.

        Ainakin 3.0 ja 2.5 mitsunkoneessa, sekä 2.7, 2.4, 2.0 ryslerin omat, niin niissä tuo on hyvin tyypillinen ominaisuus että palotilat/tulpat kastuvat ja on pirunvaikeaa saada sitä käyntiin sen jälkeen.

        Mikäli sytytystä ei tule syttyy jonkinajan kuluessa häiriövalo lähes poikkeuksetta, ja antaa koodin 'sytytyshäiriö yhdessä tai useammassa sylinterissä'. Voihan se olla että sitä ei sytykkään vaikka tulpille ei tule edes jännitettä mutta silloin diagnostiikassa on jotain ongelmaa. Käsittääkseni myös sen herkkyyttä pystyy säätämään, kuinka helposti ilmoitus tulee.


      • mmakine
        --------------- kirjoitti:

        Ainakin 3.0 ja 2.5 mitsunkoneessa, sekä 2.7, 2.4, 2.0 ryslerin omat, niin niissä tuo on hyvin tyypillinen ominaisuus että palotilat/tulpat kastuvat ja on pirunvaikeaa saada sitä käyntiin sen jälkeen.

        Mikäli sytytystä ei tule syttyy jonkinajan kuluessa häiriövalo lähes poikkeuksetta, ja antaa koodin 'sytytyshäiriö yhdessä tai useammassa sylinterissä'. Voihan se olla että sitä ei sytykkään vaikka tulpille ei tule edes jännitettä mutta silloin diagnostiikassa on jotain ongelmaa. Käsittääkseni myös sen herkkyyttä pystyy säätämään, kuinka helposti ilmoitus tulee.

        Sytytyshäiriötä tietääkseni mitataan käyntinopeuden muutoksilla, näinköhän tuo osaisi startilla pyöritettäessä alle tyhjäkäyntinopeuden mitata sytytshäiriön sytytyshäiriöksi? Sen verran mielenkiintoinen kysymys että jos ulkona olisi yhtään kivampi ilma, voisi vaikka kokeilla. Mutta jos sitten kevväämmällä...


    • tj

      ASD-releen kunto/ toiminta tarkastettu?

      • mmakine

        Sitä minä ehdotin jo silloin kun tästä samasta autosta aloitettiin ensimmäinen ketju tuossa joitakin viikkoja sitten. Tosin, en saanut koskaan selkeää vastausta tähän mutta ilmeisesti jotain siihen liittyvää on opiskeltu kun asennontunnistimia on kokeiltu.


      • Chrysleri

        En ole kyllä osannu relettä edes ajatella. Hyvä kun tuli puheeks. Kokeilen releen kunnon ja toiminnan ja jos ei auta niin sitten on vietävä auto johonkin oikeeseen korjaamoon itellä loppuu ideat.


    • Älä ny vaan perkele viä sitä korjaamolle! Vois vaikka tulla kuntoon....

      • Chrysleri

        Vein sen korjaamolle ja ne aikansa ähki sai sen käymään 4 pytyllä boksi hajalla ei anna virtaa kaikille 6 pytylle. Uus boksi saatana maksaa 1200 euroa ja päälle viä asennus. Aika hintava laaatikko mielestäni.


      • hgjghjghj
        Chrysleri kirjoitti:

        Vein sen korjaamolle ja ne aikansa ähki sai sen käymään 4 pytyllä boksi hajalla ei anna virtaa kaikille 6 pytylle. Uus boksi saatana maksaa 1200 euroa ja päälle viä asennus. Aika hintava laaatikko mielestäni.

        Ihan perushintoja Chryslerin varaosille. Toi on vielä ihan linjoissa kun kyse on kuitenkin moottorinohjausboksista. Mielestäni noita olis saanut käytettynäkin romuttamolta, mutta onhan se aina vähän riskimpi ostos.


      • Sähkäri autoon
        Chrysleri kirjoitti:

        Vein sen korjaamolle ja ne aikansa ähki sai sen käymään 4 pytyllä boksi hajalla ei anna virtaa kaikille 6 pytylle. Uus boksi saatana maksaa 1200 euroa ja päälle viä asennus. Aika hintava laaatikko mielestäni.

        Saitko rikkinäisen boksin mukaasi? Voisin maksaa siitä muutaman kympin ja katsoa miten boksi on tehty.


      • mmakine
        Chrysleri kirjoitti:

        Vein sen korjaamolle ja ne aikansa ähki sai sen käymään 4 pytyllä boksi hajalla ei anna virtaa kaikille 6 pytylle. Uus boksi saatana maksaa 1200 euroa ja päälle viä asennus. Aika hintava laaatikko mielestäni.

        Euroversio taitaa maksaa. Onneksi a) minulla on USA-versio ja b) se ei ole vielä hajonnut.
        USA-painos maksaa sieltä tilattuna n. 200€ ja niitä löytää jopa purkamoilta joihin on uitettu jenkkiromuja purettavaksi. Koodausta sekin kyllä vaatinee vaihdettaessa.

        Ajonestolaitteella varustettu europainos saattaa hankala vaihtaa purkuosaan. En ole varma asuuko ajonestolaite PCM:ssä vai BCM:ssä, mutta kovinkin helposti saatetaan päätyä siihen tilanteeseen että luovuttaja-autosta tarvitaan molemmat boxit ja avaimet.


      • Chrysleri
        Sähkäri autoon kirjoitti:

        Saitko rikkinäisen boksin mukaasi? Voisin maksaa siitä muutaman kympin ja katsoa miten boksi on tehty.

        Rikkinäinen boksi on autotallin hyllyllä. Auto on kyllä jenkki malli mutta liike kun lupas boksin tilata niin hinnaks sanottiin mulle 1143 euroa. Yhdeltäkään purkaamolta josta kyselin ei löytynyt numeroita vastaavaa boksia. Täytyy varmaan tilata semmonen kun liikkeessä sanottiin.


      • Sähkäri autoon
        Chrysleri kirjoitti:

        Rikkinäinen boksi on autotallin hyllyllä. Auto on kyllä jenkki malli mutta liike kun lupas boksin tilata niin hinnaks sanottiin mulle 1143 euroa. Yhdeltäkään purkaamolta josta kyselin ei löytynyt numeroita vastaavaa boksia. Täytyy varmaan tilata semmonen kun liikkeessä sanottiin.

        Missä päin boksi on ja millä rahalla olisit siitä valmis luopumaan? Ihan mielenkiinnon vuoksi tahtoisin sen ostaa ja avata, kun näistä tällaiisista saa välillä lukea. Varsinaisesti en ole elektroniikan ammattilainen, mutta sen verran ymmärrän, että kolmesta puolaa ohjaavasta komponentista yksi on rikki. Varmaankin komponenttivalmistaja on tehnyt (tai ainakin nimennyt) komponentin niin, ettei sitä saa yleisiltä markkinoilta.

        PS. Jos puola on viallinen, menee uusi boksi myös nopeasti rikki. Jos itse olisin sinun tilanteessa, vaihtaisin varmuuden vuoksi myös puolan uuteen.


      • Chrysleri
        Sähkäri autoon kirjoitti:

        Missä päin boksi on ja millä rahalla olisit siitä valmis luopumaan? Ihan mielenkiinnon vuoksi tahtoisin sen ostaa ja avata, kun näistä tällaiisista saa välillä lukea. Varsinaisesti en ole elektroniikan ammattilainen, mutta sen verran ymmärrän, että kolmesta puolaa ohjaavasta komponentista yksi on rikki. Varmaankin komponenttivalmistaja on tehnyt (tai ainakin nimennyt) komponentin niin, ettei sitä saa yleisiltä markkinoilta.

        PS. Jos puola on viallinen, menee uusi boksi myös nopeasti rikki. Jos itse olisin sinun tilanteessa, vaihtaisin varmuuden vuoksi myös puolan uuteen.

        Olen Tampereella ja Boksi myös. Miten suhun saa yhteyden? Olen muuten vaihtanu puolan ja puolan johdot. Yks firma tutkii nyt pystyykö jenkki boksin ohjelmoida toimiin eurooppa mallissa. Olis meinaan uutena jokusen verran halvempi kun Eurooppa versio. Mulle muuten ihan sama vaikka ajonesto laite lakkais toimimasta mutta päälle se ei sais jäädä.


      • Sähkäri autoon
        Chrysleri kirjoitti:

        Olen Tampereella ja Boksi myös. Miten suhun saa yhteyden? Olen muuten vaihtanu puolan ja puolan johdot. Yks firma tutkii nyt pystyykö jenkki boksin ohjelmoida toimiin eurooppa mallissa. Olis meinaan uutena jokusen verran halvempi kun Eurooppa versio. Mulle muuten ihan sama vaikka ajonesto laite lakkais toimimasta mutta päälle se ei sais jäädä.

        Pistä viestiä osoitteeseen asdkl )at( phnet.fi.


      • Chrysleri
        mmakine kirjoitti:

        Euroversio taitaa maksaa. Onneksi a) minulla on USA-versio ja b) se ei ole vielä hajonnut.
        USA-painos maksaa sieltä tilattuna n. 200€ ja niitä löytää jopa purkamoilta joihin on uitettu jenkkiromuja purettavaksi. Koodausta sekin kyllä vaatinee vaihdettaessa.

        Ajonestolaitteella varustettu europainos saattaa hankala vaihtaa purkuosaan. En ole varma asuuko ajonestolaite PCM:ssä vai BCM:ssä, mutta kovinkin helposti saatetaan päätyä siihen tilanteeseen että luovuttaja-autosta tarvitaan molemmat boxit ja avaimet.

        Jenkkiautoliike tilas jenkkimalli boksin (uuden) ja ohjelmoitti srn sopivaks tohon eurooppa moottoriin. Hinta ohjeilmoinnin ja boksi toimituskuluineen 374 euroa. Itse pistin paikalleen ja nyt auto käy. Ohjelma joka laitettiin on uudrmpi kun vanhassa boksissa. Tehoa vähän lisää,kulutus pieneni (sen huomaa) vääntöä on aika hyvin lisää. Kyllä kannatti kysellä jenkkiauto liikkeistä.


      • Olis hyvä tietää...
        Chrysleri kirjoitti:

        Jenkkiautoliike tilas jenkkimalli boksin (uuden) ja ohjelmoitti srn sopivaks tohon eurooppa moottoriin. Hinta ohjeilmoinnin ja boksi toimituskuluineen 374 euroa. Itse pistin paikalleen ja nyt auto käy. Ohjelma joka laitettiin on uudrmpi kun vanhassa boksissa. Tehoa vähän lisää,kulutus pieneni (sen huomaa) vääntöä on aika hyvin lisää. Kyllä kannatti kysellä jenkkiauto liikkeistä.

        Kerrotko mikä liike oli kyseessä?


      • Chrysleri
        Olis hyvä tietää... kirjoitti:

        Kerrotko mikä liike oli kyseessä?

        JM Garage mikkolantie 32 Ylöjärvi. Tuolta ite hommasin. Muista tinkiä jos hankit. Varaosa netissä on purettavien autojen osastolla yks jenkki purkaamo muistaakseni Sipoossa. Siältäkin saa eurooppalaisiin ohjelmoituja jenkki bokseja hieman halvemmalla kun eurooppalaisten omat boksit. Sen firman numero on muuten. 0400646403.


      • Sähkäri autoon
        Chrysleri kirjoitti:

        JM Garage mikkolantie 32 Ylöjärvi. Tuolta ite hommasin. Muista tinkiä jos hankit. Varaosa netissä on purettavien autojen osastolla yks jenkki purkaamo muistaakseni Sipoossa. Siältäkin saa eurooppalaisiin ohjelmoituja jenkki bokseja hieman halvemmalla kun eurooppalaisten omat boksit. Sen firman numero on muuten. 0400646403.

        ... sähköpostia odottaen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe