...jonka juurella asunto.
Sahaako Finnairin henkilöstö sitä ihan omaa oksaa poikki jolla istuvat?
Kauanko suomalaisten ylpeys Finnair kestää takaiskuja?
Lentäjien lakko, maahenkilöstön lakko, tuhkapilvet ja nyt matkustajahenkilöstön lakko?
Pienyrittäjä olisi jo umpisuossa. Paperimiehet lauloivat aikoinaan itsensä suohon. Finnairin henkilöstö laulaa liruttelee itsensä samaan suohon.
Kilpailu on kovaa, eikä pelkkä suomalaisuus enää riitä vaikka itse kuinka olen suomalaisuuden kannallla. Suomalaista pitää suosia, mutta...... millä vehkeellä lennän jos lennän Korvesta Eurooppaan ja takaisin.
Air Balticilla noin 350 e /hlö Amsterdamiin ja takaisin kun taas Finnairilla se lysti maksaa 510 e /hlö.
Mitenkä tässä on näin pääsyt tapahtumaan?
Sitä kuusta kuuleminen...
163
1252
Vastaukset
- meirikki
Kyllä nyt on se hetki kuin paperimiehilläkin et kuraat! :)) KaIK´MÄNT´ EI JÄÄ EDES HANURI PÖYVÄLLE, kuten viihteellisesti on ilmaistu.
Kun kaikesta pitää vaan saada niin heevetisti tuottoa niin se ei onnistu meitin työntekijöiden avulla, liian isot palkat :/ Turvallisuudellehan ei ole mitään merkitystä?
Optiot pitää saada, ja ne on noustava vuodesta toiseen. Onneksi olen saanut tarpeekseni, en lennä enkä suostu edes laivalle , muistan liiankin hyvin Estonian...olin silloin yksi joka tuijotti kannella sen mitä näki, meidänkin laivalta meni omalla luvalla apuun jokunen mies...oltiin silloin kihlamatkalla ´omalla laivalla´ ja tunsin vahtivuoroni. Autookin ajan todella hyvin :) sillain vierestä...mitenhän toi murunen on onnistunut liki 40v ajaan minua ;) ja varovaisuuttani? :D Täh? eikös jokainen miestään ´rakastava´ nainen toimi näin? :))- Korppis
Turvallisuus... onkohan meillä Suomessa vaaraa olla tuottamattomampia?
Idän viehättävät naiset tietävät kunka asiakkaita palvellaan. - meirikki
Korppis kirjoitti:
Turvallisuus... onkohan meillä Suomessa vaaraa olla tuottamattomampia?
Idän viehättävät naiset tietävät kunka asiakkaita palvellaan.Meillä on himpun verran kasvatuksessa eroa, siellä venäjän mailla opetetaan kokoajan tyttöjä naiseuteen miellyttämään miestä, meillä hoetaan koko ajan et kunnollinen ammatti takaa myös yksinhuoltajuudenkin tj.
Niin puhuin minäkin tytölleni ja melki samanikäiselle siskopuolelleni ja vaadin et koulut hoidetaan.
Ite opiskelin samalla tavalla, työtä tehden...tiesin et olisin voinut muuttaa joitain omaisuuteeni tulevaa paperia, en halunnut , pärjään per*le ilmankin. Oli näytön paikka, onnistuin!
Jokunen vuosi sitten jollain venäläisellä tultiin, ja kolmannella kerralla vasta onnistui maahan lasku, se tyssäsi siihen! Pelästyin ihan pohjattomasti, nyt en ota korviinkaan murusen ehdotuksia...en uskalla! - Korppis
meirikki kirjoitti:
Meillä on himpun verran kasvatuksessa eroa, siellä venäjän mailla opetetaan kokoajan tyttöjä naiseuteen miellyttämään miestä, meillä hoetaan koko ajan et kunnollinen ammatti takaa myös yksinhuoltajuudenkin tj.
Niin puhuin minäkin tytölleni ja melki samanikäiselle siskopuolelleni ja vaadin et koulut hoidetaan.
Ite opiskelin samalla tavalla, työtä tehden...tiesin et olisin voinut muuttaa joitain omaisuuteeni tulevaa paperia, en halunnut , pärjään per*le ilmankin. Oli näytön paikka, onnistuin!
Jokunen vuosi sitten jollain venäläisellä tultiin, ja kolmannella kerralla vasta onnistui maahan lasku, se tyssäsi siihen! Pelästyin ihan pohjattomasti, nyt en ota korviinkaan murusen ehdotuksia...en uskalla!Olen hyvin suomalainen, mutta luottamukseni on laajentunut yli rajojen.
Matkustimme nyt syksyllä Air Balticilla, lentäjät nousivat ja laskeutuivat ilman ylimääräisiä pomppuja ja matkustamohenkilökuntaan kuuluvat olivat pidättyväisiä, mutta kohteliaita. Matkalaukku showkin tuli tutuksi se ei miellyttänyt meitä joten voi olla, että maksamme ensi keväänä Finnairille tai KLM:lle.
Kasvatuksessa on eroja. Palveluammatteihin tarvitaan tietty näyryys ja sellaisen osaavat esim. thaitytöt paremmin kuin meidän neitoset, en tässä yhteydessä ajatellut venäläisiä. Latvialaisessa matkustamohenkilöstössä palveli sekä venäläisiä, että latvialaisia.
Luin lehdestä, että Finnair olisi harkitsemasa ulkoistamista ja niinhän kävi paperikoneillekin. Ulkoistamme palvelut ja se sitten siitä.
Lentoemojen ja stuerrien palkat kuukaudessa ovat yli kolmetonnia joten luulisi riittävän elämiseen. - "tipunen"
Korppis kirjoitti:
Olen hyvin suomalainen, mutta luottamukseni on laajentunut yli rajojen.
Matkustimme nyt syksyllä Air Balticilla, lentäjät nousivat ja laskeutuivat ilman ylimääräisiä pomppuja ja matkustamohenkilökuntaan kuuluvat olivat pidättyväisiä, mutta kohteliaita. Matkalaukku showkin tuli tutuksi se ei miellyttänyt meitä joten voi olla, että maksamme ensi keväänä Finnairille tai KLM:lle.
Kasvatuksessa on eroja. Palveluammatteihin tarvitaan tietty näyryys ja sellaisen osaavat esim. thaitytöt paremmin kuin meidän neitoset, en tässä yhteydessä ajatellut venäläisiä. Latvialaisessa matkustamohenkilöstössä palveli sekä venäläisiä, että latvialaisia.
Luin lehdestä, että Finnair olisi harkitsemasa ulkoistamista ja niinhän kävi paperikoneillekin. Ulkoistamme palvelut ja se sitten siitä.
Lentoemojen ja stuerrien palkat kuukaudessa ovat yli kolmetonnia joten luulisi riittävän elämiseen.oli se matkalaukkushow? Saitteko laukkunne perille. Minua pelottaa, jos laukut lähtevätkin muualle kuin itse menen, kun on se koneenvaihto siellä Riigassa
- polkupyörä ..
..niin maailma pelastuu.
Aion ensikesänä rakentaa kolmipyöräisen sähköpyörän rungon. Tuon tapaisen kuten kuvassa on, tarvittavat osat ostan netinkautta Aasiasta. Hintaa tulee noin 400 euroa pyörälle. Tuo kuvan pyörä maksaa suomessa 2150 €. Vastaavanlainen sähköavusteinen pyörä maksaa eBaytissa $ 999 (Tuota ei saa ostaa Suomeen harmi ?)
http://www.onbike.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_2_2/onbike.co.uk-eZee-Carro--Electric-Tricycle-_-Trike-118-31.jpg
Niin ja en lentele Finnairilla tai muilla liidokeilla, oli pilviä tai ei. - Korppis
"tipunen" kirjoitti:
oli se matkalaukkushow? Saitteko laukkunne perille. Minua pelottaa, jos laukut lähtevätkin muualle kuin itse menen, kun on se koneenvaihto siellä Riigassa
Älä huolehdi perille tulivat, mutta laukkujen maksaminen monimutkaista koska eivät kuuluneet lipun hintaan. Meillä on jäsenyyskortit Air Balticille joten meille kuului alennus 15/laukku, mutta Amsterdamin kentältä lähtiessä sisään buukkauksessa oli juoksua luukulta luukulle ja paperisotaa ilman haluttua lopputulosta. Liekö Neuvostoliiton jämiä ; )
Hoitakaa laukkumaksut etukäteen niin säästytte yllätyksiltä. - Korppis
polkupyörä .. kirjoitti:
..niin maailma pelastuu.
Aion ensikesänä rakentaa kolmipyöräisen sähköpyörän rungon. Tuon tapaisen kuten kuvassa on, tarvittavat osat ostan netinkautta Aasiasta. Hintaa tulee noin 400 euroa pyörälle. Tuo kuvan pyörä maksaa suomessa 2150 €. Vastaavanlainen sähköavusteinen pyörä maksaa eBaytissa $ 999 (Tuota ei saa ostaa Suomeen harmi ?)
http://www.onbike.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_2_2/onbike.co.uk-eZee-Carro--Electric-Tricycle-_-Trike-118-31.jpg
Niin ja en lentele Finnairilla tai muilla liidokeilla, oli pilviä tai ei.Istuisinko minä vai Petteri takakorissa?
Olen aikeissa ostaa polkupyörän Hollannin kotiimme ensi keväänä. Petteri tosin on huolissaan selviänkö liikenteen seassa, mutta lupasin harjoitella puistoteillä ; )
Niin matkustamme lentäen etäisyyksien vuoksi. Hollanti on Petterin synnyinmaa ja ymmärrettävistä syistä ihminen vanhemmiten kaipaa kotimaahansa ja sukunsa pariin.
Maailma ei pelastu vaikka kuinka urpottaisin ; ) - "tipunen"
Korppis kirjoitti:
Älä huolehdi perille tulivat, mutta laukkujen maksaminen monimutkaista koska eivät kuuluneet lipun hintaan. Meillä on jäsenyyskortit Air Balticille joten meille kuului alennus 15/laukku, mutta Amsterdamin kentältä lähtiessä sisään buukkauksessa oli juoksua luukulta luukulle ja paperisotaa ilman haluttua lopputulosta. Liekö Neuvostoliiton jämiä ; )
Hoitakaa laukkumaksut etukäteen niin säästytte yllätyksiltä.vastauksestasi! Meiltä on jo laskutettu ruumaan menevistä laukuista. Sitä kysyttiin siinä tilausvaiheessa. Tytär hoiti tilauksen ja häneltä kuulin siitä, eli kenties meillä ei ole sitä huolta. Olen aina jännännyt laukkujen perilletuloa suorallakin lennolla saatikka sitten kun Riigan kautta mennään ja vaihdetaan konetta. Eiköpähän kaikki mene hyvin:)).
"tipunen" kirjoitti:
vastauksestasi! Meiltä on jo laskutettu ruumaan menevistä laukuista. Sitä kysyttiin siinä tilausvaiheessa. Tytär hoiti tilauksen ja häneltä kuulin siitä, eli kenties meillä ei ole sitä huolta. Olen aina jännännyt laukkujen perilletuloa suorallakin lennolla saatikka sitten kun Riigan kautta mennään ja vaihdetaan konetta. Eiköpähän kaikki mene hyvin:)).
Ei ne matkalaukut aina mene sinne minne osoite on. Niinkin pitkällä matkalla kuin Göteborgista Helsinkiin matkalaukut tulivat päivää tai kahta myöhemmin, vaikka kentälle menin laukkujen kanssa erehdyksessä jo 2 tuntia ennen koneen lähtöä.
- polkupyörät ..
Korppis kirjoitti:
Istuisinko minä vai Petteri takakorissa?
Olen aikeissa ostaa polkupyörän Hollannin kotiimme ensi keväänä. Petteri tosin on huolissaan selviänkö liikenteen seassa, mutta lupasin harjoitella puistoteillä ; )
Niin matkustamme lentäen etäisyyksien vuoksi. Hollanti on Petterin synnyinmaa ja ymmärrettävistä syistä ihminen vanhemmiten kaipaa kotimaahansa ja sukunsa pariin.
Maailma ei pelastu vaikka kuinka urpottaisin ; ).. akkujen takia, akut kun maksavat laadusta riippuen 250 -500 euroa. Siis tuolla akun uusimisella saa hyvän tavallisen fillarin kaupasta parin vuoden välein. Liian kallista on vielä eläkeläiselle tuollaisetkin lelut . :(
Tosin löysin yhden ("naisten mallin" 26" pyörillä) sähköpolkupyörän, alumiini rungolla, ja muutenkin siisti. Hinta koko paketille 600 euroa. Tätä sähköpolkupyörää ei edes tarvitse polkea kun se jo liikkuu, eli kaasukahvasta liikkeelle.
Ite ajattelen kolmipyöräistä hankkivani, isolla ostoskorilla.
- (-()-------------
on yksi maailman pahin ilmastonpilaaja, että se siitä, ja sen kestävyydestä.
Lentolippujen hinnat kymmenkertaisiksi!
Lastenlapsemme nielevät päästöjä.- Korppis
Kieltämättä olet oikeassa, kun tuhkapilvet vaeltelivat yli Euroopan yli, otin kevätaurinkoa Hollannin asuntomme parvekkella, ihmetteli taivaan hiljaisuutta sillä en tiennyt vielä tuhkapilvistä. Luonnonsuojelijat olisivat olleet yhtä onnellisia kuin itsekin olin siitä rauhasta joka hallitsi parvekkeemme rauhaa ; )
- "tipunen"
kuljettaa minut Lontooseen keväällä Riigan kautta. Vähän kiertoa ja koneenvaihto, mutta tuleepa paljon halvemmaksi kolmelta henkilöltä.
- Korppis
Koneet ovat uusia ja lentäjät taitavia. Matkustamon henkilökunta kuten jo kirjoitin hiukka jäykkiä, mutta palvelu pelaa.
Kuopus lensi syyslomalla Manchesteriin jollain halpalentoyhtiön koneella suoraan Hesasta, maksoi vajaat sata ekua up and down.
Laukku ei seurannut samaa matkaa vaam tuli seuraavana päivänä hänen majapaikkaansa. - "tipunen"
Korppis kirjoitti:
Koneet ovat uusia ja lentäjät taitavia. Matkustamon henkilökunta kuten jo kirjoitin hiukka jäykkiä, mutta palvelu pelaa.
Kuopus lensi syyslomalla Manchesteriin jollain halpalentoyhtiön koneella suoraan Hesasta, maksoi vajaat sata ekua up and down.
Laukku ei seurannut samaa matkaa vaam tuli seuraavana päivänä hänen majapaikkaansa.me tiedämme lentäjien taitavuuden, emme mistään. Tietysti oletamme,että kaikki menee hyvin.. Eikös niiden lentäjien pidä olla työnsä osaavia joka tapauksessa, siihen on luotettava.
- Korppis
"tipunen" kirjoitti:
me tiedämme lentäjien taitavuuden, emme mistään. Tietysti oletamme,että kaikki menee hyvin.. Eikös niiden lentäjien pidä olla työnsä osaavia joka tapauksessa, siihen on luotettava.
Ei välttämättä ; ( Olen ollut mukana lento-onnettomuudessa, jossa lentäjä töppäsi ja pahemman kerran. Koin pitkään laskeutumispelkoa. Enkä vieläkään ole päässyt kokonaan irti nousu- ja laskupelosta.
Koneen laskeutuessa maakontaktin sulavuus kertoo ainakin minulle minkalainen mies/nainen puikoissa on kiinni. Ehkä se kriteeri on jäänyt siitä epäonnistuneesta laskusta takaraivoon. Korppis kirjoitti:
Ei välttämättä ; ( Olen ollut mukana lento-onnettomuudessa, jossa lentäjä töppäsi ja pahemman kerran. Koin pitkään laskeutumispelkoa. Enkä vieläkään ole päässyt kokonaan irti nousu- ja laskupelosta.
Koneen laskeutuessa maakontaktin sulavuus kertoo ainakin minulle minkalainen mies/nainen puikoissa on kiinni. Ehkä se kriteeri on jäänyt siitä epäonnistuneesta laskusta takaraivoon.Hienoin laskeutuminen oli kevättalvella -84. Venäläinen jumbojetti laskeutui Moskovan kotimaan lentokentälle 19 asteen pakkasessa ja lumimyrskyssä niin hienosti, ettei mistään selvinnyt milloin koneen pyörät ottivat kiinni maahan.
- Korppis
sitroen kirjoitti:
Hienoin laskeutuminen oli kevättalvella -84. Venäläinen jumbojetti laskeutui Moskovan kotimaan lentokentälle 19 asteen pakkasessa ja lumimyrskyssä niin hienosti, ettei mistään selvinnyt milloin koneen pyörät ottivat kiinni maahan.
Minusta hirvein nousu oli kun noustiin Kanarialta isolla koneella liekö ollut jumbojetti. Se vaappui ja huojui ja tunnusti, että se ei pääse ylös, vaikka se taitaa olla ihan normaalia. Kun sitten ylös päästiin matka oli hyvin tasaista ja lasku Helsinki- Vantaalle sulava.
Samalla reissulla saimme Finnairilta tosi hyvää palvelua. Olimme lähdössä yli tunnin myöhässä, ja myöhästyminen lisääntyi matkan aikana. Otin Tanskan korkeudella yhteyden matkustamohenkilöstöön kertoen jatkolentoyhteydestämme Korpeen.
Kun laskeuduimme meitä oli kentällä auto vastassa, joka vei meidät kotimaan terminaaliin ja suoraan jatkolentokoneen portille. Kun nousimme sisään halliin koneemme kapteeni saapui ja kysyi onko perhe X paikalla. Olemme, vastasin johon kapteeni, hyvä ei kun matkaan.
Laukut tuotiin seuraavana päivänä kotiovelle.
- 1943
viime vuosilta ovat, että usein Finnair on hoitanut lennot huonoimmin kilpailijoihin verrattuna esim. Lontoon suuntaan. Halpalentoyhtiöinä mainostetut ovat useimmiten onnistuneet paremmin. Noin yleisesti ihmettelen, miksi palkkoja ei voi joustaa molempiin suuntiin, jos esim. työpaikka on vaarassa. Eikös Saksassa ole pelastettu työpaikkoja tällä menetelmällä. Mikäs lama se sellainen on, että palkat vaan nousevat?
- Korppis
Olen lentänyt eri maiden ja halpayhtiön koneilla. On selvää, että kotimainen matkustamon henkilökunta tuntuu turvalliselta, mutta ikävä kyllä se ei enää riitä sillä kilpailu on kovaa.
Jos Finnair joutuu korottamaan lentolippuja henkilökunnan painostaessa sitä parempiin etuihin se ajaa tavalliset talliaiset muiden lentoyhtiöitten palvelujen pariin. Palvelu muillakin lentoyhtiöillä on ihan samaa tasoa, joskin maksat ruoasta ja juomista, mutta hinnat ovat kohtuullisia. - ex emo
Voi,,, sinähän ilomielin varmaankin joustit palkassasi työvuosinasi?
Ai ai, taisit edellisen laman aikana olla vielä töissäkin, varmaan ilomielin otit palkanalennuksen. En usko, jos sinulla kerran kohtuullinen eläkekin on, kuten olet kertonut?
Emoilla ei myöskään ole työsuhdeasuntoa, ja tekevät yötyötä useinkin, mikä nostaa tietty palkkaa. Eipä se peruspalkka niin hyvä ole.
Ovat myös varalla, useinkin vapaapäivinään, ja tunnin varoituksella voi joutua kentälle. Mikäs vapaapäivä sellainen on? Sinäkin varmaan päivystit, lomillasi ja vapaillasi, oli häät tai hautajaiset, joulu tai jussi? - Korppis
ex emo kirjoitti:
Ai ai, taisit edellisen laman aikana olla vielä töissäkin, varmaan ilomielin otit palkanalennuksen. En usko, jos sinulla kerran kohtuullinen eläkekin on, kuten olet kertonut?
Emoilla ei myöskään ole työsuhdeasuntoa, ja tekevät yötyötä useinkin, mikä nostaa tietty palkkaa. Eipä se peruspalkka niin hyvä ole.
Ovat myös varalla, useinkin vapaapäivinään, ja tunnin varoituksella voi joutua kentälle. Mikäs vapaapäivä sellainen on? Sinäkin varmaan päivystit, lomillasi ja vapaillasi, oli häät tai hautajaiset, joulu tai jussi?Ajatella kuinka hirveä työnkuva. Enpä haluaisi olla lentoemo ; ) Miksiköhän alalle on tunkua vaikka he ovat lentokoneessa työskenteleviä tarjoilijoita. Ajatella jos työnantaja saa tahtonsa läpi ; ( he voivat joutua viemään paskapussukat jätekatokseen työpäivän päätyttyä, kauhistus sentään...hui
- 1943
ex emo kirjoitti:
Ovat myös varalla, useinkin vapaapäivinään, ja tunnin varoituksella voi joutua kentälle. Mikäs vapaapäivä sellainen on? Sinäkin varmaan päivystit, lomillasi ja vapaillasi, oli häät tai hautajaiset, joulu tai jussi?ollut vaarassa, olisin moiseen kyllä suostunut. Silloin ei ollut ajankohtaista. Ihan vakavasti olen näitä asioita miettinyt, miksi palkan pitää aina vaan nousta ihan noin filosofisesti. Jos firmalla menee huonommin, eikö tarvitsisi joustaa alaspäinkin? Tämä koskee kaikkia aloja.Kyllä minäkin päivystin öisin ja viikonloppuisinkin. Niistä ei tullut mitään korvausta.
- ,,,,,,,,,,,,,,
1943 kirjoitti:
ollut vaarassa, olisin moiseen kyllä suostunut. Silloin ei ollut ajankohtaista. Ihan vakavasti olen näitä asioita miettinyt, miksi palkan pitää aina vaan nousta ihan noin filosofisesti. Jos firmalla menee huonommin, eikö tarvitsisi joustaa alaspäinkin? Tämä koskee kaikkia aloja.Kyllä minäkin päivystin öisin ja viikonloppuisinkin. Niistä ei tullut mitään korvausta.
Jälkikäteen ja eläkepussin turvin on niin helppo laukoa ohjeita.
1943 kirjoitti:
ollut vaarassa, olisin moiseen kyllä suostunut. Silloin ei ollut ajankohtaista. Ihan vakavasti olen näitä asioita miettinyt, miksi palkan pitää aina vaan nousta ihan noin filosofisesti. Jos firmalla menee huonommin, eikö tarvitsisi joustaa alaspäinkin? Tämä koskee kaikkia aloja.Kyllä minäkin päivystin öisin ja viikonloppuisinkin. Niistä ei tullut mitään korvausta.
oikeassa suhteessa elinkustannuksiimme, mie ainakaan en ole huomannut esim. ruoan hinnan laskua, enkä sähkön enkä bensankaan/polttoaineen..päinvastoin, kaikkeen kulutukseen lisätään kulutus-/haittaveroja jotka nostavat hintoja, eli nostavat elinkustannuksiamme..
Katon tuossa toisella korvalla MOTin "Veroparatiisi" -nimistä ohjelmaa, ja on se mokomaa kun nämä köyhät Walroosit, ja maan suurimmat autokauppiaat, maksavat tuloveroa muutaman hullun kymppitonnia, ja pääomatuloista, jotka huitovat paria miljoonaa euroa, he maksavat vain 28 prosenttia..!!
On tämä suoraan sieltä minne ei päivä paista, - mie maksan 411 euron omaishoidon palkkiosta 38,5 prosenttia..onko tämä muka oikeudenmukaista!- miirkka
Pirrejuupas kirjoitti:
oikeassa suhteessa elinkustannuksiimme, mie ainakaan en ole huomannut esim. ruoan hinnan laskua, enkä sähkön enkä bensankaan/polttoaineen..päinvastoin, kaikkeen kulutukseen lisätään kulutus-/haittaveroja jotka nostavat hintoja, eli nostavat elinkustannuksiamme..
Katon tuossa toisella korvalla MOTin "Veroparatiisi" -nimistä ohjelmaa, ja on se mokomaa kun nämä köyhät Walroosit, ja maan suurimmat autokauppiaat, maksavat tuloveroa muutaman hullun kymppitonnia, ja pääomatuloista, jotka huitovat paria miljoonaa euroa, he maksavat vain 28 prosenttia..!!
On tämä suoraan sieltä minne ei päivä paista, - mie maksan 411 euron omaishoidon palkkiosta 38,5 prosenttia..onko tämä muka oikeudenmukaista!Jos sulla on noin kova veroprosentti, niin se on merkki siitä, että on muitakin tuloja. :-)))
Onko omaishoidon palkka noin helvetin vähän? - 1943
,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Jälkikäteen ja eläkepussin turvin on niin helppo laukoa ohjeita.
vahvoilla olla. Seteleitä on ennenkin leikattu ja jos todellinen lama tulee, kaikkien on tingittävä. Tällä hetkellä minusta vain tuntuu, että tietyt ammattiryhmät sahaavat omaa oksaansa. Itse en varmaan tule paljonkaan enää lentelemään, mutta tulen valitsemaan varmaan usein jonkin muun lentoyhtiön kuin siniset siivet. Olin ammattiyhdistyksessäni lakkovastaava ja onneksi ei lakkoa tullut koskaan. Nyt kyseenalaistan koko ammattiyhdistysliikkeen, pomot ovat korkeasti palkattuja. Jälkikäteen ajatellen nuo jäsenmaksut olisi voinut käyttää muuhun.
- 1943
Pirrejuupas kirjoitti:
On tämä suoraan sieltä minne ei päivä paista, - mie maksan 411 euron omaishoidon palkkiosta 38,5 prosenttia..onko tämä muka oikeudenmukaista!ovat todella alipalkattuja. On kumma, ettei siihen asiaan tule parannusta. Lie historiallinen perusta, naisen tekemästä työstä ei makseta. Pitäisi tehdä laupeuden työtä kuten esim. sijaisperheidenkin. Noista pääomatuloista vielä. Tosiasia on, että pieniä pääomatuloja verotetaan huomattavasti rankemmin kuin vastaavia ansiotuloja. Kun tulot nousevat, asia on päinvastoin.
- ,,,,,,,,,,,,,
1943 kirjoitti:
vahvoilla olla. Seteleitä on ennenkin leikattu ja jos todellinen lama tulee, kaikkien on tingittävä. Tällä hetkellä minusta vain tuntuu, että tietyt ammattiryhmät sahaavat omaa oksaansa. Itse en varmaan tule paljonkaan enää lentelemään, mutta tulen valitsemaan varmaan usein jonkin muun lentoyhtiön kuin siniset siivet. Olin ammattiyhdistyksessäni lakkovastaava ja onneksi ei lakkoa tullut koskaan. Nyt kyseenalaistan koko ammattiyhdistysliikkeen, pomot ovat korkeasti palkattuja. Jälkikäteen ajatellen nuo jäsenmaksut olisi voinut käyttää muuhun.
mutta näin jälkikäteen ajateltuna, hyvin kelpasi ammattiyhdistysliikkeiden ajamat 5-päiväiset työviikot, lomarahat ja palkankorotuksetkin.
- Pirre*
miirkka kirjoitti:
Jos sulla on noin kova veroprosentti, niin se on merkki siitä, että on muitakin tuloja. :-)))
Onko omaishoidon palkka noin helvetin vähän?se on naurettava summa, pilkantekoa, pilkantekoa se on.., tosin summa nousee sadalla eurolla kun omaisen hoidettavuus lisääntyy, mutta - leipää kai ne on murusetkin..
Toivottavasti palkkiota yhtenäistetään ja etenkin sitä korotetaan tulevaisuudessa, - muistaakseni se myös siirtyisi Kelan maksettavaksi.
P.s. Sivuansio prosentilla siitä verotetaankin, olen vielä palkkatyössä, - kuinka käynee kunhan jään (pienelle)eläkkeelle, niin ottavatko sittenkin veroa yhtä rankalla käillä :( - Jm-50.......
Pirrejuupas kirjoitti:
On tämä suoraan sieltä minne ei päivä paista, - mie maksan 411 euron omaishoidon palkkiosta 38,5 prosenttia..onko tämä muka oikeudenmukaista!Ja tuo mainitsemasi palkkio tuntuu lähinnä kiusanteolta.
- Pirre*
pitäsihän sen Finairinkin päästä jakamaan niitä optioita..
- Korppis
Luin juuri lehdestä Finnairin suunnitelmista siirtää työtä halvenpiin maihin. Finnair on tehnyt tappiota viime vuosina ja tappiokierre eikun jatkuu. Veronmaksajat maksavat luonnollisesti tappiot, mutta oletko sitä mieltä, että lentoemojen 3320 e/ kk ei riitä heidän elämiseensä? Ilmeisesti on myös kiistaa työnkuvista ja työajoista.
Thaimaalaiset emot eivät urpota ja kuten Petteri sanoi ...ovat kauniitakin ; ) - intcer
Korppis kirjoitti:
Luin juuri lehdestä Finnairin suunnitelmista siirtää työtä halvenpiin maihin. Finnair on tehnyt tappiota viime vuosina ja tappiokierre eikun jatkuu. Veronmaksajat maksavat luonnollisesti tappiot, mutta oletko sitä mieltä, että lentoemojen 3320 e/ kk ei riitä heidän elämiseensä? Ilmeisesti on myös kiistaa työnkuvista ja työajoista.
Thaimaalaiset emot eivät urpota ja kuten Petteri sanoi ...ovat kauniitakin ; )...luulet vähemmän.
Ei tuossa lakossa ole palkkakiistaa.
Edellisissä viesteissä kerroit lentäväsi useinkin.
OK, kokeile lentää pari kertaa kuukauden aikana esim. Suomi - USA - Suomi.
Tule kertomaan sitten väsyttääkö;) - Korppis
intcer kirjoitti:
...luulet vähemmän.
Tule kertomaan sitten väsyttääkö;)En tykkää lentää pitkiä matkoja ja kutsu Nykkiin ei saa tuulta siipieni alle.
Mainitsin palkkatason, jos työehdot eivät miellytä esim. työaika, työnkuva tai työmäärä silloin lakoilemalla halutaan vaikuttaa palkkatasoon "kiertoteitä". Työehtojen muutokset lisäävät työnantajan kustannuksia ja luonnollisesti tähän mainitsemaani palkkaan ne vaikuttavat sitä parantavasti.
Siis rautalangasta väännettynä kun esim. työaikaa supistetaan palkka pysyy ennallaan ja vajetta paikkaamaan tarvitaan lisähenkilökuntaa.
Se onkin sitten helpompi jutska, valitaan ulkomaalaisia matkustamohenkilöstöön. Luonnollisen poistuman kautta väki vaihtuu ja palvelut pelaa ; ) intcer kirjoitti:
...luulet vähemmän.
Tule kertomaan sitten väsyttääkö;)Ja se työaikahan on lentoemolla on 90 tuntia kuukaudessa...
Vai että oikein väsyttää se sinua?
Mites luulet, kun minä tein keskeytymätöntä kolmivuorotyötä yli 30 vuotta; kuukausityöaika aluksi 180 tuntia, loppuaikana 140 tuntia. Vieläkö valitat väsymystä tai "jet lag"ia?
Ne luontaisetuihin kuuluvat ilmaiset lennot eivät kai ole verollisia? Edes perheesi jäsenille?- Korppis
sitroen kirjoitti:
Ja se työaikahan on lentoemolla on 90 tuntia kuukaudessa...
Vai että oikein väsyttää se sinua?
Mites luulet, kun minä tein keskeytymätöntä kolmivuorotyötä yli 30 vuotta; kuukausityöaika aluksi 180 tuntia, loppuaikana 140 tuntia. Vieläkö valitat väsymystä tai "jet lag"ia?
Ne luontaisetuihin kuuluvat ilmaiset lennot eivät kai ole verollisia? Edes perheesi jäsenille?Edessäni on Korven Sanomat jossa nuo työtunnit tosiaan on mainittu 90 - 95 h/kk. Sehän tekee 4,5 h/päivä ja tuntipalkaksi tulee 95h mukaan 34,95 euroa.
Nyt kuulemma tapellaan yötöistä ja palautumisvapaista. Joo justiin ; ( palautumisvapaista huh... - palkkatietoo
Korppis kirjoitti:
Edessäni on Korven Sanomat jossa nuo työtunnit tosiaan on mainittu 90 - 95 h/kk. Sehän tekee 4,5 h/päivä ja tuntipalkaksi tulee 95h mukaan 34,95 euroa.
Nyt kuulemma tapellaan yötöistä ja palautumisvapaista. Joo justiin ; ( palautumisvapaista huh...ajatella, korvensanomilla sitten varmaan parempaa tietoa, ku hs.
Siinä on 30v palvelleen emon työvuorot, ja palkka, ja sillä on jo ikälisiä. Peruspalkka 2256e lisiä, la-su ja yötyö, ihan kun maassakin. Lentotunteja 110 maassaolotunnit.
Mannertenväliset rasittaa elimistöä, mitä useemman aikavyöhykkeen läpi mennään.ja siksi palautumisaikaa pitää olla. Ei kait uniset ihmiset pelasta matkustajia kuten just kanarian koneessa viikolla.
Hki-tokio 11h25min takas yön jälkeem siis siel yö, suomes päivä, 11h 50min.
Sit vapaat. Sit oliki kolme päivää hyppyjä 11h30min seur 9h, 55min seur, 7h50min vapata päivä, ja sit taas 11h50min bancokiin, yks vapaa ja takas 11h, 50 min , kaks vapaata sit 6h35min, seur 10h35min,yö soulisa ja lento takas 11h,5min. Et sillee ne sun neljän tunnin duunit.
Johan 2200 on autokuskeillaki, ja monel muul alal oot tainnu pudota palkkatiedois pihalle. Taitaa minimipalkka jo 1500 olla ainaki jos kokopäivänen.
Ei suomes oikein elä kiinan ja baltian palkoil - Korppis
palkkatietoo kirjoitti:
ajatella, korvensanomilla sitten varmaan parempaa tietoa, ku hs.
Siinä on 30v palvelleen emon työvuorot, ja palkka, ja sillä on jo ikälisiä. Peruspalkka 2256e lisiä, la-su ja yötyö, ihan kun maassakin. Lentotunteja 110 maassaolotunnit.
Mannertenväliset rasittaa elimistöä, mitä useemman aikavyöhykkeen läpi mennään.ja siksi palautumisaikaa pitää olla. Ei kait uniset ihmiset pelasta matkustajia kuten just kanarian koneessa viikolla.
Sit vapaat. Sit oliki kolme päivää hyppyjä 11h30min seur 9h, 55min seur, 7h50min vapata päivä, ja sit taas 11h50min bancokiin, yks vapaa ja takas 11h, 50 min , kaks vapaata sit 6h35min, seur 10h35min,yö soulisa ja lento takas 11h,5min. Et sillee ne sun neljän tunnin duunit.
Johan 2200 on autokuskeillaki, ja monel muul alal oot tainnu pudota palkkatiedois pihalle. Taitaa minimipalkka jo 1500 olla ainaki jos kokopäivänen.
Ei suomes oikein elä kiinan ja baltian palkoilEnhän minä hatusta juttuja revi yleiselle keskustelupalstalle. Korven Sanomat kuuluvat Alma-Media yhtymään. Lehdestä mainitsemani tiedot osiossa Faktat.
Lentoemojen ja stuerttien keskipalkka 3320 ekua .
Työtunnit 90 - 95/kk
Kalkulaattorilla laskin, jotta suhteutettuna tavallisen duunarin päivittäiseen työhän se tekee neljä tuntia päivässä. Tottahan senkin tiedän, että teette pitkiäkin vuoroja, mutta sitten onkin vapaapäivät.
Työskentelin 1990-luvun symbioosissa Ilmailulaitoksen ja Finnairin henkilöstön kanssa. Hyvä jengi ja uhteistyö pelasi loistavasti. Onneksi en ollut enää 2000-luvulla katsomassa kenttätoimintojen ulkoistamista, joka hajoitti hyvän porukan.
Kerran jututin herrain yksityiskoneessa palvevaa lentoemoa. Hän muisteli Keihäsmatkojen aikoja kauhulla. Nyt yksityiskoneen "tarjoilijana" (kuten hän lentoemon työtä kuvasi), hän oli onnellinen vaikkakin sanoi, työn olevan pienessä koneessa sukkuloimista ja polvet ainaisilla mustelmilla, mutta reittilennoille hän ei enää halunnut. Hän oli viidenkympin tienoilla, eli ilmeisesti ikäisesi nyt.
Kyllähän sitä nuorena jaksaa, mutta taitaa finskinkin henkilökunta vanheta ja silloin ei enää jaksa. - Sinivalkoiset siivet
Korppis kirjoitti:
En tykkää lentää pitkiä matkoja ja kutsu Nykkiin ei saa tuulta siipieni alle.
Mainitsin palkkatason, jos työehdot eivät miellytä esim. työaika, työnkuva tai työmäärä silloin lakoilemalla halutaan vaikuttaa palkkatasoon "kiertoteitä". Työehtojen muutokset lisäävät työnantajan kustannuksia ja luonnollisesti tähän mainitsemaani palkkaan ne vaikuttavat sitä parantavasti.
Siis rautalangasta väännettynä kun esim. työaikaa supistetaan palkka pysyy ennallaan ja vajetta paikkaamaan tarvitaan lisähenkilökuntaa.
Se onkin sitten helpompi jutska, valitaan ulkomaalaisia matkustamohenkilöstöön. Luonnollisen poistuman kautta väki vaihtuu ja palvelut pelaa ; )Se.että he meinaavat hankkia rikkureita ulkomailta ei ole kyllä riittävän harkittua toimintaa.
Huomenna tulee Räty kuvioihin mukaan ja sitten pysähtyy koko Suomi pikkuhiljaa tukitoimien vuoksi. - Linjuriauto on.....
palkkatietoo kirjoitti:
ajatella, korvensanomilla sitten varmaan parempaa tietoa, ku hs.
Ei suomes oikein elä kiinan ja baltian palkoilPääkaupunkiseudun bussikuskeilla reilu 3000 brutto. Ja ovat niin m*l*kuja kun ihmiset voivat olla.
Eivät vastaa tervehdyksiin ja ovat muutenkin täyspässejä. - korppis
Sinivalkoiset siivet kirjoitti:
Se.että he meinaavat hankkia rikkureita ulkomailta ei ole kyllä riittävän harkittua toimintaa.
Huomenna tulee Räty kuvioihin mukaan ja sitten pysähtyy koko Suomi pikkuhiljaa tukitoimien vuoksi.Oletko ylpeä lakosta? Oletko ylpeä, että Suomi pysähtyy? Hyötyykö Suomi? Kuka voittaa ja kuka häviää?
- Korppis
Linjuriauto on..... kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun bussikuskeilla reilu 3000 brutto. Ja ovat niin m*l*kuja kun ihmiset voivat olla.
Eivät vastaa tervehdyksiin ja ovat muutenkin täyspässejä.Lainaus edell. viestistä..."Johan 2200 on autokuskeillaki," siis linja-autokuskeillakin on lähes sama palkka kuin emoilla.... niin..... sehän on katastrofi, mutta työaika on kuitenkin erilainen ; )
Hölmöläisten hommaa jos vielä matalapalkkaiset lähtevät tukilakkoon. - Emot voittaa 10-0
Korppis kirjoitti:
Lainaus edell. viestistä..."Johan 2200 on autokuskeillaki," siis linja-autokuskeillakin on lähes sama palkka kuin emoilla.... niin..... sehän on katastrofi, mutta työaika on kuitenkin erilainen ; )
Hölmöläisten hommaa jos vielä matalapalkkaiset lähtevät tukilakkoon.Jos ei matkatavarat kulje,ei suju koneitten tankkaus eikä huolto,niin turha luulla,että 1/3 lennoista pystyttäisiin lentämään. Kohta kentän lumenauraus tökkii myös aivan varmasti.
Emot voittaa 10-0 kirjoitti:
Jos ei matkatavarat kulje,ei suju koneitten tankkaus eikä huolto,niin turha luulla,että 1/3 lennoista pystyttäisiin lentämään. Kohta kentän lumenauraus tökkii myös aivan varmasti.
Emot ei voita sillä tälläisissä konflikteissa ei ole voittajia vaan kaikki ovat häviäjiä tavalla tai toisella.
Kirjoitin tuonne, odottavani innolla mikä on emojen saldo lakon joskus loppuessa. Taitaa mennä vuosia menetysten kiinni kuromiseen. Näin käy aina kaikissa lakoissa.- Tulos 0-0
Emot voittaa 10-0 kirjoitti:
Jos ei matkatavarat kulje,ei suju koneitten tankkaus eikä huolto,niin turha luulla,että 1/3 lennoista pystyttäisiin lentämään. Kohta kentän lumenauraus tökkii myös aivan varmasti.
Näyttää siltä,että ruokapalvelutkin on tarkoitus lopettaa. On ne kovia,nuo Rädyn porukat. Vahva liitto ,muistuu merimiesunioni mieleen silloin NV:n aikana.
- Pirre*
korppis kirjoitti:
Oletko ylpeä lakosta? Oletko ylpeä, että Suomi pysähtyy? Hyötyykö Suomi? Kuka voittaa ja kuka häviää?
ylpeä siitä että vielä löytyy solidaarisuutta eri ammattiliittojen kesken, - ja lakko on laillinen painostuskeino, kun neuvotteluilla ei päästä kerran yksimielisyyteen..pastaako se suomikuvaan vaikuttaa, ei mittää - tuolla maalimalla lakkoilevat ihan yhtälailla..tottakai työnantajapuoli haluaisi että työntekijä ei haluaisi palkkaa ollenkaan, - oisi sitten mistä herroille optioita jakaa.
Toivottavasti työnantaja puoli ei unoha ketkä yrityksessä sen tuloksen tekee..noin yleisemminkin työnantaja puoli..kerran markkinatalouden ehdoilla mennään, niin jos yritys ei kannata yrittäminen pitää lopettaa.. Pirre* kirjoitti:
ylpeä siitä että vielä löytyy solidaarisuutta eri ammattiliittojen kesken, - ja lakko on laillinen painostuskeino, kun neuvotteluilla ei päästä kerran yksimielisyyteen..pastaako se suomikuvaan vaikuttaa, ei mittää - tuolla maalimalla lakkoilevat ihan yhtälailla..tottakai työnantajapuoli haluaisi että työntekijä ei haluaisi palkkaa ollenkaan, - oisi sitten mistä herroille optioita jakaa.
Toivottavasti työnantaja puoli ei unoha ketkä yrityksessä sen tuloksen tekee..noin yleisemminkin työnantaja puoli..kerran markkinatalouden ehdoilla mennään, niin jos yritys ei kannata yrittäminen pitää lopettaa..Olet oikeassa moni yksityisyritys olisi jo kontallaan. Nyt vaarassa on moni Finnairin symbioosissa elävä pienyrittäjä. Lentokenttien kahvilanpitäjät, matkamuistomyymälät..pohjoisen hotellit ja rinneyrittäjät yms.
Vaan paskaako se sellaisia ihmisiä koskee kuten sinä, joilla ei ole yritysmaailmasta ja matkailusta tuon taivaallista kuvaa.
Punalipun alla marssit ja niin sitä hyödyntää emotkin ainakin työtaistelun ajan. Antaa ajan kulua ja lentävät ekaluokassa työttömyyskortistoon.
Kommunismi arvoon, herrat kiikkuun.- Pirre*
korpikirjailija kirjoitti:
Olet oikeassa moni yksityisyritys olisi jo kontallaan. Nyt vaarassa on moni Finnairin symbioosissa elävä pienyrittäjä. Lentokenttien kahvilanpitäjät, matkamuistomyymälät..pohjoisen hotellit ja rinneyrittäjät yms.
Vaan paskaako se sellaisia ihmisiä koskee kuten sinä, joilla ei ole yritysmaailmasta ja matkailusta tuon taivaallista kuvaa.
Punalipun alla marssit ja niin sitä hyödyntää emotkin ainakin työtaistelun ajan. Antaa ajan kulua ja lentävät ekaluokassa työttömyyskortistoon.
Kommunismi arvoon, herrat kiikkuun.paljonnii sanomista, mutta enpä kehtaa..
P.s. eihän kommunismia ole enää olemassakaan, mutta palkkatyöllään eläviä vielä on paljon - niitä joille ei rapise osinkoja ja tuskin pääomatulojakaan, eli se merkitsee sitä että on elettävä vain sillä ansiolla jonka selkänahastaan repivät, ei heitä puolusta kukaan muu kuin työväestön edunvalvojat, ei ainakaan nämä liituraita kansanedustajat, -ja sitten uskoisin että lentoemoilla on resuseja opiskella muihinkin ammatteihin..sisareni minukka on esim. on kirugian sairaanhoitaja toiselta ammatiltaan.. Pirre* kirjoitti:
paljonnii sanomista, mutta enpä kehtaa..
P.s. eihän kommunismia ole enää olemassakaan, mutta palkkatyöllään eläviä vielä on paljon - niitä joille ei rapise osinkoja ja tuskin pääomatulojakaan, eli se merkitsee sitä että on elettävä vain sillä ansiolla jonka selkänahastaan repivät, ei heitä puolusta kukaan muu kuin työväestön edunvalvojat, ei ainakaan nämä liituraita kansanedustajat, -ja sitten uskoisin että lentoemoilla on resuseja opiskella muihinkin ammatteihin..sisareni minukka on esim. on kirugian sairaanhoitaja toiselta ammatiltaan..Kun duunari puolustaa etujaan, vasta sitten kun tulkintaetuoikeus on työntekijällä meil on jonkinlainen neuvotteluasema.
Itte pärjäisin vaikka yhtään tomaattia ei tulis lentäen Suomeen.
Hirvee saastuttaja toi lentokone, paljon isompi kuin laiva.Pirre* kirjoitti:
P.s. eihän kommunismia ole enää olemassakaan, mutta palkkatyöllään eläviä vielä on paljon - niitä joille ei rapise osinkoja ja tuskin pääomatulojakaan, eli se merkitsee sitä että on elettävä vain sillä ansiolla jonka selkänahastaan repivät, ei heitä puolusta kukaan muu kuin työväestön edunvalvojat, ei ainakaan nämä liituraita kansanedustajat, -ja sitten uskoisin että lentoemoilla on resuseja opiskella muihinkin ammatteihin..sisareni minukka on esim. on kirugian sairaanhoitaja toiselta ammatiltaan..Eihän keskustelu ole sellaista, että "minulla olisi paljonki sanomista vaan en kehtaa". Elä ota kantaa jos heittelet puolihuolimattomia, pyh happamia sano..jne.. pysy vaikka sääketjuissa, on se ilmoja pidellyt.
Kerro nyt asiaa, eläkä jankkaa noita optioita, joista et tunnu pääsevän missään yhteydessä eroon. Optio-pirre sopisi nimimerkiksesi ; )
Kaipaus kommunismiin, tasa-arvoon, sama palkka eri töistä ja herrat kyykkyyn heijastuu kirjoituksistasi, turha sinun on sitä kieltäminen.
Sisareni tytär on ylilääkäri pääammatiltaan ; ))- Luulisin niin
Pirre* kirjoitti:
P.s. eihän kommunismia ole enää olemassakaan, mutta palkkatyöllään eläviä vielä on paljon - niitä joille ei rapise osinkoja ja tuskin pääomatulojakaan, eli se merkitsee sitä että on elettävä vain sillä ansiolla jonka selkänahastaan repivät, ei heitä puolusta kukaan muu kuin työväestön edunvalvojat, ei ainakaan nämä liituraita kansanedustajat, -ja sitten uskoisin että lentoemoilla on resuseja opiskella muihinkin ammatteihin..sisareni minukka on esim. on kirugian sairaanhoitaja toiselta ammatiltaan..Jos ammattiyhdistysliikettä ei olisi niin palkkamme lienee 1euro/h ja sama ruoka kuin kanalla.
- 1943
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun duunari puolustaa etujaan, vasta sitten kun tulkintaetuoikeus on työntekijällä meil on jonkinlainen neuvotteluasema.
Itte pärjäisin vaikka yhtään tomaattia ei tulis lentäen Suomeen.
Hirvee saastuttaja toi lentokone, paljon isompi kuin laiva.menee ns ilmastonmuutoksesta, kun lennoille ei tehdä mitään. Itseäni kiehtoisi velä tehdä junamatka jollakin näistä "hienoista" reiteistä. Mutta taitaa jäädä haaveeksi.
- ,l.,l.
Pirre* kirjoitti:
Toivottavasti työnantaja puoli ei unoha ketkä yrityksessä sen tuloksen tekee..noin yleisemminkin työnantaja puoli..kerran markkinatalouden ehdoilla mennään, niin jos yritys ei kannata yrittäminen pitää lopettaa..että olet säilyttänyt henkisen selkärankasi taipumatta.
Et leiki pikkuporvaria, kuten täällä moni.
Naurattaa monien sepustukset. - Pirre*
Eihän keskustelu ole sellaista, että "minulla olisi paljonki sanomista vaan en kehtaa". Elä ota kantaa jos heittelet puolihuolimattomia, pyh happamia sano..jne.. pysy vaikka sääketjuissa, on se ilmoja pidellyt.
Kerro nyt asiaa, eläkä jankkaa noita optioita, joista et tunnu pääsevän missään yhteydessä eroon. Optio-pirre sopisi nimimerkiksesi ; )
Kaipaus kommunismiin, tasa-arvoon, sama palkka eri töistä ja herrat kyykkyyn heijastuu kirjoituksistasi, turha sinun on sitä kieltäminen.
Sisareni tytär on ylilääkäri pääammatiltaan ; ))ei ole lisättävää, mutta jos lähtisin sillee linjalle keskustelussa kuin Sinä, niin silloin olisi..mutta olkoon.
P.s. Et varmasti tykkäisi henkilökohtaisuuksista Sinäkään.. - Korppis
Pirre* kirjoitti:
ei ole lisättävää, mutta jos lähtisin sillee linjalle keskustelussa kuin Sinä, niin silloin olisi..mutta olkoon.
P.s. Et varmasti tykkäisi henkilökohtaisuuksista Sinäkään..Omat kommenttesi kertovat minkä puolueen lipun alla seisot. Ei jää arvaamisen varaa. Henkilökohtaisuuksiin menoako....jos sitä täällä alkaa itkemään niin alvariinsa saisi istua herneet nenässä ja nyyhkiä.
Tuolta viivatiinan ketjusta voisi tähän lohdutuksesi linkittää
Ihmisten puolueen - Itku tulee youtube...mutta olokoon.
Lisään tähän erään päätoimittajan lausetta:
"Miksi Finnairilla pitää päästä 60-prosentin työajalla 20-prosenttia suurenpiin ansioihin kuin kollegat kilpailijoilla täydellä työajalla."
Siis
Tämä on sitä aatamin aikuista perua kun "ilmassa" meni lujaa eikä ollut kilpailua. Finnairin johto teki virheen paapomalla henkilöstön liian hyville eduille. Tämä ei enää päde, edut on purettava sillä kilpailutilanne on aivan erilainen. Muutos tulee tapahtumaan, mutta syvän kyykyn kautta.
Lentoemot sattuvat vain nyt olemaan kuplan laukaisija vaikka heidän palkkansa on vain murto-osa koko konsernin kuluista. Jostakin on lähdettävä. - Sivusta seurannut
intcer kirjoitti:
...luulet vähemmän.
Tule kertomaan sitten väsyttääkö;)Ne kuukauden" jäljelle jääneet" päivät menee kuin pienessä kännissä .Erittäin kova koetus.
Valittajat pitäis väkisin raahata tuohon testiin. Voisivat harjoitella esim tekemällä vuoden
kolmivuorotyötä,jota minäkin parhaillaan teen silmät ristissä ja litran kahvimuki nenän edessä.
06.00 kotiin 06.30 kotona, 07.00 nukkumaan ja mahdollisesti 10.00 joku alkaa hakkaamaan mattoja
ikkunani alla ja se on siinä.Onneksi pääsee taas yöksi töihin.
Verenpaineet päin helv. vatsa tulessa,kovat kolestrolilukemat. 3 vuotta jäljellä. Saa nähdä onko vai
loppuuko kaikki enenen eläkettä ? - Viikko/Viikko OK
Sivusta seurannut kirjoitti:
Ne kuukauden" jäljelle jääneet" päivät menee kuin pienessä kännissä .Erittäin kova koetus.
Valittajat pitäis väkisin raahata tuohon testiin. Voisivat harjoitella esim tekemällä vuoden
kolmivuorotyötä,jota minäkin parhaillaan teen silmät ristissä ja litran kahvimuki nenän edessä.
06.00 kotiin 06.30 kotona, 07.00 nukkumaan ja mahdollisesti 10.00 joku alkaa hakkaamaan mattoja
ikkunani alla ja se on siinä.Onneksi pääsee taas yöksi töihin.
Verenpaineet päin helv. vatsa tulessa,kovat kolestrolilukemat. 3 vuotta jäljellä. Saa nähdä onko vai
loppuuko kaikki enenen eläkettä ?Ne lentoemot,jotka kauas lentävät eivät kaikki ole enää mitään nuoria/nättejä.
- Korppis
Viikko/Viikko OK kirjoitti:
Ne lentoemot,jotka kauas lentävät eivät kaikki ole enää mitään nuoria/nättejä.
Tätä olen usein painottanut ketjun aikan, että nuoret jaksvat, mutta vanhemmille tuottaa vaikeuksia. Onko sitten niin, että vanhat ja kokeneet osavat hommat jotein heille naaetaan luottohommia.
95-tunnin työaikaa noudattavat myös nämä pikkuhyppujä Suomen sisällä ja Eurooppaan tekevät. Luppoaikaa jää joten eikun töihin niin kuin muutkin. Korkokengilläkin jaksavat lennonajan tarjoilla, ei näytä tuottavan vaikeuksia.
Koko ajan vedotaan kaukolentoihin. Tottakait koska sympatiaa pitää jostakin siis aikaeroista ja sen tuomista väsymyksistä, vaikka se on vai osa toimenkuvaa.. - Ruoholahden Lady
Korppis kirjoitti:
Tätä olen usein painottanut ketjun aikan, että nuoret jaksvat, mutta vanhemmille tuottaa vaikeuksia. Onko sitten niin, että vanhat ja kokeneet osavat hommat jotein heille naaetaan luottohommia.
95-tunnin työaikaa noudattavat myös nämä pikkuhyppujä Suomen sisällä ja Eurooppaan tekevät. Luppoaikaa jää joten eikun töihin niin kuin muutkin. Korkokengilläkin jaksavat lennonajan tarjoilla, ei näytä tuottavan vaikeuksia.
Koko ajan vedotaan kaukolentoihin. Tottakait koska sympatiaa pitää jostakin siis aikaeroista ja sen tuomista väsymyksistä, vaikka se on vai osa toimenkuvaa..Yllättävän pitkään jaksavat. Juuri luin eräästä sanomalehdestä Kai L:n vaimosta Arja T:sta,joka jäi 67 vuotiaana eläkkeelle lentoemännän työstään. Ei valittanut sanallakaan,päinvastoin kehui työtään erittäin paljon.Pariskunta tekee keikkaa yhdessä ja Kaitsua ei 60 vuotiasta vanhemmaksi uskoisi. Nähty on ihan livenä.
- alle tonni kuussa
,l.,l. kirjoitti:
että olet säilyttänyt henkisen selkärankasi taipumatta.
Et leiki pikkuporvaria, kuten täällä moni.
Naurattaa monien sepustukset.Monet niistä ovat täyttä p*sk**. Onneksi tiedän mitkä tarinat jätän omaan arvoonsa.
- Tiltu.
Ruoholahden Lady kirjoitti:
Yllättävän pitkään jaksavat. Juuri luin eräästä sanomalehdestä Kai L:n vaimosta Arja T:sta,joka jäi 67 vuotiaana eläkkeelle lentoemännän työstään. Ei valittanut sanallakaan,päinvastoin kehui työtään erittäin paljon.Pariskunta tekee keikkaa yhdessä ja Kaitsua ei 60 vuotiasta vanhemmaksi uskoisi. Nähty on ihan livenä.
uskoisikaan, kun kummallekin on tehty noin päältä katsoen kohotusta sun muuta. Kyllä se kuitenkin naamasta näkyy, vaikka olisi miten nuori olevinaan...ne oikeat ikävuodet meinaan.
- Pirre*
Eihän keskustelu ole sellaista, että "minulla olisi paljonki sanomista vaan en kehtaa". Elä ota kantaa jos heittelet puolihuolimattomia, pyh happamia sano..jne.. pysy vaikka sääketjuissa, on se ilmoja pidellyt.
Sisareni tytär on ylilääkäri pääammatiltaan ; ))lentoemo.., tarkoitin nimenomaan että jos , sinun arviosi mukaan, lentoemot jäävät ilman työ, on heillä mahdollisuus päästä/opiskella muihinkin ammatteihin, - tuskin lääkäri tarviaa hakeutua lentoemännäksi..
Jos ryhtyisin arioimaan Sinun puoluekantaasi kirjoittamiesi k o m m e n t t i e n pohjalta, luulisi että olet vähintäänkin, ainakin ääri kokoomukselainen...,mutta niinhän se rapautuu tämä ns. hyvinvointihteiskunta, kun keskituloiset ja allekin, niin kuvittelevat olevansa porvareita ja äänestävät kokoomusta...onhan se nähty mihin tässä yhteiskunnassa tähdätää, oikeistohallituksen toimesta..sitä ku(u)sta kuuleminen jonka alla lorotetaan.. - ------------
Pirre* kirjoitti:
lentoemo.., tarkoitin nimenomaan että jos , sinun arviosi mukaan, lentoemot jäävät ilman työ, on heillä mahdollisuus päästä/opiskella muihinkin ammatteihin, - tuskin lääkäri tarviaa hakeutua lentoemännäksi..
Jos ryhtyisin arioimaan Sinun puoluekantaasi kirjoittamiesi k o m m e n t t i e n pohjalta, luulisi että olet vähintäänkin, ainakin ääri kokoomukselainen...,mutta niinhän se rapautuu tämä ns. hyvinvointihteiskunta, kun keskituloiset ja allekin, niin kuvittelevat olevansa porvareita ja äänestävät kokoomusta...onhan se nähty mihin tässä yhteiskunnassa tähdätää, oikeistohallituksen toimesta..sitä ku(u)sta kuuleminen jonka alla lorotetaan..ennen sanottu valkokaulusköyhällistöksi.
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
lentoemo.., tarkoitin nimenomaan että jos , sinun arviosi mukaan, lentoemot jäävät ilman työ, on heillä mahdollisuus päästä/opiskella muihinkin ammatteihin, - tuskin lääkäri tarviaa hakeutua lentoemännäksi..
Jos ryhtyisin arioimaan Sinun puoluekantaasi kirjoittamiesi k o m m e n t t i e n pohjalta, luulisi että olet vähintäänkin, ainakin ääri kokoomukselainen...,mutta niinhän se rapautuu tämä ns. hyvinvointihteiskunta, kun keskituloiset ja allekin, niin kuvittelevat olevansa porvareita ja äänestävät kokoomusta...onhan se nähty mihin tässä yhteiskunnassa tähdätää, oikeistohallituksen toimesta..sitä ku(u)sta kuuleminen jonka alla lorotetaan..Eihän siitä ollut kysymys pitäisikö sisarentyttäreni opiskella enää, on opintonsa opiskellut ja erikoistunut vaan kun sinun siskosi oli se sairaanhoitaja enkä ymmärtänyt hänen olevan toiselta ammatilta myös lentoemo. Näin ne asiat selviävät keskustelemalla.
Olen vahvasti oikealle kallellaan ja sehän merkitsee ideologiaa jota kannatan entisenä yrittäjänä. Siihen ei maallinen nanna vaikuta ainakaan minun tapauksessani. Tulen toimeen enkä itske herrojen kotkotuksia enkä narrien motkotuksia. - puskii aina vaan
alle tonni kuussa kirjoitti:
Monet niistä ovat täyttä p*sk**. Onneksi tiedän mitkä tarinat jätän omaan arvoonsa.
korppis, et vaan maltya olla livahtamatta puskaan kun hermostut!
puskii aina vaan kirjoitti:
korppis, et vaan maltya olla livahtamatta puskaan kun hermostut!
Voi sinnuu reppanaa kun et edes tajunnut, että tuo viesti oli mina vastaan joten ymmärrettävistä en allekirjoita tekstiä ; )
- hvannadalshnukur
juuri nyt.
Ei siis tarvitse miettiä, millä lennetään.
Helsinki-Oslo 29. helsinki-Rovaniemi-Oulu 29, Hki-Lontoo 79- Korppis
Minulle Norwegian oli uusi tuttavuus joten etsin tietoa wikistä ja löytyihän sieltä pieni sukulaisuussuhdekin Finnairille.
Finnair myi tytäryhtiönsä, ruotsalaisen halpalentoyhtiö FlyNordicin kesäkuussa 2007 Norwegian Air Shuttlelle. Kauppa toteutettiin osakevaihtona, missä Finnair sai runsaat 5 % Norwegian Air Shuttlen osakkeista. Flynordicin liiketoiminnot yhdistettiin Norwegian Air Shuttleen huhtikuusta 2008 lukien.-
Näyttää siltä, että Finnair on saanut entisestä tytäryhtiöstä luovuttuaan uuden kilpailijan Suomen kentille.
Kauankohan Finairin hinnoilla lennetään. Bissnesmiehiä kun ei löydy joka lähdölle.
Nyt alkaa tuntumaan, että antaa tyttöjen ja poikien lakkoilla pääsevät pian otohommiin.
- Korppis
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/lentoemannille_taustatukea_-_finnair_suuttui_sekaantumisesta_2189006.html?origin=rss
Paljonkohan postinkäsittelijöiden ja koneentankkajien tuntipalkat ovat entä työajat, mutta ei kun mukaan rähisemään ; ))))) herrat polvilleen....Sinä kun olet niin kiinnostunut lakoista, miksi asia on sydäntäsi lähellä?
Haluatko sanoa että jokainen sääty pysyköön lestissään ?
Mitä pahaa näet siinä että työntekijä haluaa myydä työvoimansa mahdollisimman hyvään hintaan?
Muuta myytävää työntekijällä ei olekkaan ja sekin on vain kiitävän hetken käypää tavaraa.- Korppis
piikkiö kirjoitti:
Sinä kun olet niin kiinnostunut lakoista, miksi asia on sydäntäsi lähellä?
Haluatko sanoa että jokainen sääty pysyköön lestissään ?
Mitä pahaa näet siinä että työntekijä haluaa myydä työvoimansa mahdollisimman hyvään hintaan?
Muuta myytävää työntekijällä ei olekkaan ja sekin on vain kiitävän hetken käypää tavaraa.Lähinnä asia kiinnostaa koska hoidin aikoinani ammattiliiton jäsenmaksujen perintää ja muutenkin osallistuin ammattiliittoni toimintaan ja liittokokouksiin. Noususuhdanteessa neuvottelimme hyviä etuja itsellemme. Oli työntekijöiden markkinat. Lakkoilimme ja heiluimme parrikaadeilla, samalla menetin tarjolla olleen mahdollisuuteni ylennykseen.
Ollessani yrittäjänä minulle avautui uudenlainen näköala suhteeseen työnantaja/työntekijä ja työmarkkinat. Saadakseni laskennallisen hyvän toimeentulon se piti omasta nahasta irti repiä.
"Kiitävää hetkeä käypänä tavarana" elin rikasta elämää, mutta eläke nuorenpana ja vahvana tuntui kovin kaukaiselta ja sen maksaminen jäi minimiin. No, lapset ovat nyt aikuisia ja heillä oli hyvä puutteeton lapsuus nyt elän vähemmällä.
Maailman meno kiinnostaa ja mikä tarkeintä oppii uusia asioita. Tämänkin keskustelun myötä olen joutunut perehtymään matkustamohenkilökunnan palkkoihin/työaikoihin/lakkovaatimuksiin/ työnantajan reakointiin/poliittisiin kannanottoihin ja eri ammattiliitojen jyräävään voimaan alasajaa Suomen hyvinvointi. - Piikkiö'
Korppis kirjoitti:
Lähinnä asia kiinnostaa koska hoidin aikoinani ammattiliiton jäsenmaksujen perintää ja muutenkin osallistuin ammattiliittoni toimintaan ja liittokokouksiin. Noususuhdanteessa neuvottelimme hyviä etuja itsellemme. Oli työntekijöiden markkinat. Lakkoilimme ja heiluimme parrikaadeilla, samalla menetin tarjolla olleen mahdollisuuteni ylennykseen.
Ollessani yrittäjänä minulle avautui uudenlainen näköala suhteeseen työnantaja/työntekijä ja työmarkkinat. Saadakseni laskennallisen hyvän toimeentulon se piti omasta nahasta irti repiä.
"Kiitävää hetkeä käypänä tavarana" elin rikasta elämää, mutta eläke nuorenpana ja vahvana tuntui kovin kaukaiselta ja sen maksaminen jäi minimiin. No, lapset ovat nyt aikuisia ja heillä oli hyvä puutteeton lapsuus nyt elän vähemmällä.
Maailman meno kiinnostaa ja mikä tarkeintä oppii uusia asioita. Tämänkin keskustelun myötä olen joutunut perehtymään matkustamohenkilökunnan palkkoihin/työaikoihin/lakkovaatimuksiin/ työnantajan reakointiin/poliittisiin kannanottoihin ja eri ammattiliitojen jyräävään voimaan alasajaa Suomen hyvinvointi.Asiallisesta vastauksesta, asia selveni huomattavasti.
- Proletarius
Korppis kirjoitti:
Lähinnä asia kiinnostaa koska hoidin aikoinani ammattiliiton jäsenmaksujen perintää ja muutenkin osallistuin ammattiliittoni toimintaan ja liittokokouksiin. Noususuhdanteessa neuvottelimme hyviä etuja itsellemme. Oli työntekijöiden markkinat. Lakkoilimme ja heiluimme parrikaadeilla, samalla menetin tarjolla olleen mahdollisuuteni ylennykseen.
Maailman meno kiinnostaa ja mikä tarkeintä oppii uusia asioita. Tämänkin keskustelun myötä olen joutunut perehtymään matkustamohenkilökunnan palkkoihin/työaikoihin/lakkovaatimuksiin/ työnantajan reakointiin/poliittisiin kannanottoihin ja eri ammattiliitojen jyräävään voimaan alasajaa Suomen hyvinvointi.tuo sinun klassresasi ei ole mitään verrattuna ystäväni huimaan reissuun Leninin oppilapsesta ökykapitalistiksi! ;)
Kyllä ne aasian lentoemotkin oppivat tietämään arvonsa muutaman vuoden suomalaisia palveltuaan...
- viivatiina
mutta toisella kuulin tässä yks päivä että finnair harkitsee työvoiman hankkimista suomen rajojen ulkopuolelta tähänhän se menee niinkun kaikissa muissakin firmoissa joissa voidaan käyttää ulkolaista työvoimaa turha on sit miettiä mihin työpaikat suomesta häviää kyllä suomessa on työpaikkoja mutta työvoima hinnoittelee itsensä yli.
- Korppis
..hinnoittelemme itsemme ulos työmarkkinoilta kun Eu:n myötä työvoiman liikkuvuus on avointa. Baltian lentoemot siivoavat koneen välilaskujen aikoina heidän palkkansa on 1/3 osa Finskin emojen palkoista lieko edes sitäkään.
Paperimiehet nuo entisaikojen kunkut ovat nyt uudelleen koulutuksissa tai työttömyyskortistoissa. Koneet on viety Kiinaan ja mikä minnekin.
Näin tässä nyt on päässyt käymään. - pirkkanen
Korppis kirjoitti:
..hinnoittelemme itsemme ulos työmarkkinoilta kun Eu:n myötä työvoiman liikkuvuus on avointa. Baltian lentoemot siivoavat koneen välilaskujen aikoina heidän palkkansa on 1/3 osa Finskin emojen palkoista lieko edes sitäkään.
Paperimiehet nuo entisaikojen kunkut ovat nyt uudelleen koulutuksissa tai työttömyyskortistoissa. Koneet on viety Kiinaan ja mikä minnekin.
Näin tässä nyt on päässyt käymään.Paljonkohan noissa Baltian maissa maksaa reikäleipä? Samanko kuin meillä?
- Pirre*
pirkkanen kirjoitti:
Paljonkohan noissa Baltian maissa maksaa reikäleipä? Samanko kuin meillä?
maksavatko veronsa Suomeen, - ihan huimaa verrata palkkoja meillä ja jossain kiinassa tai baltiassakin....
- Pirre*
Korppis kirjoitti:
Näin tässä nyt on päässyt käymään.etteivät olisi vieneet niitä muutenkin, niitä koneita halpatyövoima maihen ja sinne missä on nousevat markkinat, sekä halvempi raaka-aine, - ihan varmana oisivat vieneet vaikkei lakkoja oisi keksittykään..
- Korppis
pirkkanen kirjoitti:
Paljonkohan noissa Baltian maissa maksaa reikäleipä? Samanko kuin meillä?
Riiga oli älyttömän kallis ainakin cityn turistirysä Vanha kaupunki. Jututimme erään ravintolan tarjoilijaa (alunperin venäläinen) hän ansaitsi 600 latia/kk. Lati on noin pyöreästi 1,50 ekua. Vuokra hänellä oli 300 latia. Tipit tuovat lisäansioita ainakin tarjoilijoille joten jätimme hänelle 5 latia. Työntekijät pelkäävät euroon siirtymistä koska palkat saattavat suhteutua euroon ja sehän tietää tienestien laskua.
Paikallisessa tavaratalossa hinnat olivat Suomen hintaluokkaa. - pirkkanen
Pirre* kirjoitti:
maksavatko veronsa Suomeen, - ihan huimaa verrata palkkoja meillä ja jossain kiinassa tai baltiassakin....
No nämä vertaajat ovat näitä: suosi kotimaista, mutta osta ulkolaista ja vie rahasi ulkomaille.
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
etteivät olisi vieneet niitä muutenkin, niitä koneita halpatyövoima maihen ja sinne missä on nousevat markkinat, sekä halvempi raaka-aine, - ihan varmana oisivat vieneet vaikkei lakkoja oisi keksittykään..
..niin viedään nytkin kuin pässiä narusta.... vaikka lakot on keksittykin ; ) Vuotellaan...
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
Outo kysymys, maksavatko veronsa Suomeen...ei tietenkään... muunmaalaiset lentoemot verojaan Suomeen maksa eihän suomalaisetkaan emot maksa veroja Latviaan.
Huimalta se tuntuu verrata Finnairin lentomatkojen hintoja Baltialaiseen tai muihin halpalentoyhtiöiden hintoihin.
Kuinka usein sinä lennät? Montako prosenttia olisit valmis maksamaan enemmän kotimaisesta lentoyhtiöiden palveluista?
Nythän todellakin vertaillaan se on aloituksen ydin. Pakkoahan ei ole lentää minnekään voihan sitä mennä linjurillakin. - Pirre*
Korppis kirjoitti:
..niin viedään nytkin kuin pässiä narusta.... vaikka lakot on keksittykin ; ) Vuotellaan...
Finairin hintatasoa voi yksin selittää korkeilla palkkakuluilla, lentoemäntien ainakaan.., ala vain on kovin kilpailtu...joku putoaa.
P.s. toivottavasti ei halpalentoja tekevien firmojen koneet..:) - viivatiina
Pirre* kirjoitti:
etteivät olisi vieneet niitä muutenkin, niitä koneita halpatyövoima maihen ja sinne missä on nousevat markkinat, sekä halvempi raaka-aine, - ihan varmana oisivat vieneet vaikkei lakkoja oisi keksittykään..
ainakaan ole parantaneet jo muutenkin taloudellisessa ahdingossa olevien firmojen tilannetta ja jos säästöä tarvitaan niin oikeestaan palkkakulut on ainoat joissa pystytään säästämään kiinteet kulut on mitä on niihin ei paljoo pysty vaikuttamaan ja jos homma seisoo muutamankin viikon mistäs tempastaan ne rahat millä katetaan kulut :(((
- 1943
Korppis kirjoitti:
Riiga oli älyttömän kallis ainakin cityn turistirysä Vanha kaupunki. Jututimme erään ravintolan tarjoilijaa (alunperin venäläinen) hän ansaitsi 600 latia/kk. Lati on noin pyöreästi 1,50 ekua. Vuokra hänellä oli 300 latia. Tipit tuovat lisäansioita ainakin tarjoilijoille joten jätimme hänelle 5 latia. Työntekijät pelkäävät euroon siirtymistä koska palkat saattavat suhteutua euroon ja sehän tietää tienestien laskua.
Paikallisessa tavaratalossa hinnat olivat Suomen hintaluokkaa.ja leipä olivat edullisia jokunen vuosi sitten ja apteekista sai laapiskyniä, mitä ei Suomesta saa.
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
Finairin hintatasoa voi yksin selittää korkeilla palkkakuluilla, lentoemäntien ainakaan.., ala vain on kovin kilpailtu...joku putoaa.
P.s. toivottavasti ei halpalentoja tekevien firmojen koneet..:)Mitäpäs te jos omaishoitajat alkaisitte lakkoon. Eihän noilla palkoilla elä Heikkikään. Lakkonne voisi onnistuakin jos saisitte ammattiliitot taaksenne, vaan eipä niitä taida teidän 24-tunnin/päivä työrupeamat kiinnostaa.
- Pirre*
Korppis kirjoitti:
Mitäpäs te jos omaishoitajat alkaisitte lakkoon. Eihän noilla palkoilla elä Heikkikään. Lakkonne voisi onnistuakin jos saisitte ammattiliitot taaksenne, vaan eipä niitä taida teidän 24-tunnin/päivä työrupeamat kiinnostaa.
miulle sopisi, mutta kun ei olla työ-eikä virkasuhteessa, niin taitasi mennä hukkaan se lakkoilu..mutta - voisihan sitä toisaalta koeluontoisesti kärrätä kerralla kaikki kotona hoidettavat omaiset laitoksiin, se ehkä jo tuntuisikin jossain...
- pekka tapio
Korppis kirjoitti:
Mitäpäs te jos omaishoitajat alkaisitte lakkoon. Eihän noilla palkoilla elä Heikkikään. Lakkonne voisi onnistuakin jos saisitte ammattiliitot taaksenne, vaan eipä niitä taida teidän 24-tunnin/päivä työrupeamat kiinnostaa.
Oot sie ongelmallinen vanhus............
- Korppis
pekka tapio kirjoitti:
Oot sie ongelmallinen vanhus............
Näin ne ovat aina sanoneet nuorenpanakin, vaan näillä mennään ; )
Hyvää viikonloppua sinullekin ja kiva kun piipahdit antamassa lausuntosi, joka nyt ei aihetta käsitellyt, mutta näin ne asiat rönsyilee ; ) - ,,,,,,,
Korppis kirjoitti:
kyllä kiinnostaisi. Onhan sanottu, että Suomi menisi konkurssiin, jos omaishoitajat tekisivät lakon.
Kiinnostaako sinua, muuta kuin itse ja omasi? - 09+56
Korppis kirjoitti:
että hoidettava saa eläkkeensä?
,,,,,,, kirjoitti:
kyllä kiinnostaisi. Onhan sanottu, että Suomi menisi konkurssiin, jos omaishoitajat tekisivät lakon.
Kiinnostaako sinua, muuta kuin itse ja omasi?- Hoitaja,Kemi.
09+56 kirjoitti:
Faktatietoa.
09+56 kirjoitti:
Kyllähä minä hyvä ystävä tiedän, että saavat. Anoppini hoiti appea kaksi viikkoa ja kaksi viikkoa appi oli hoitolaitoksessa. Tasan meni plus miinus nolla. Apen korkeasta eläkkeestä napattiin pois lähes puolet, mutta mummipa ei ajanut itseään loppuun.
- nannananannanana
Kyllähä minä hyvä ystävä tiedän, että saavat. Anoppini hoiti appea kaksi viikkoa ja kaksi viikkoa appi oli hoitolaitoksessa. Tasan meni plus miinus nolla. Apen korkeasta eläkkeestä napattiin pois lähes puolet, mutta mummipa ei ajanut itseään loppuun.
kukin tekee kuin sydämensä sanoo, ystävä hyvä.
- Korppis
nannananannanana kirjoitti:
kukin tekee kuin sydämensä sanoo, ystävä hyvä.
Usein mietin teitä nananaat ja muut muka kantaaottavat, että miksiköhän heitätte lauseen ja sitten toisen eikä niiden sanomassa ole juuri mitään haastetta.
Kuhan höpisette omianne. Tehkää edes asian tynkää, kysykää, vastatkaa ja ottakaa osaa keskustelemalla. - hvannadalshnukur
Korppis kirjoitti:
Paikallisessa tavaratalossa hinnat olivat Suomen hintaluokkaa.oli upeat turkistakit ihan kohtuullisen hintaisia.
Ei ihan ilmaisia, mutta 600 sai jo aika upean tekeleen!
Kyllä siellä on naisille kauniita vaatteita - Korppis
hvannadalshnukur kirjoitti:
oli upeat turkistakit ihan kohtuullisen hintaisia.
Ei ihan ilmaisia, mutta 600 sai jo aika upean tekeleen!
Kyllä siellä on naisille kauniita vaatteitaOliko tuo hinta lateina vai euroina? Euroinahan se tekee about 900.
- 20+13
Korppis kirjoitti:
Paikallisessa tavaratalossa hinnat olivat Suomen hintaluokkaa.Et ole ikinä Riikassa ollut kun tuollaisia väität.
Riika on halpa kaupunki. - Korppis
20+13 kirjoitti:
Et ole ikinä Riikassa ollut kun tuollaisia väität.
Riika on halpa kaupunki.Halvaltahan ne hinnat tuntuu kun ne on lateina ilmoitettu ja siinä monikin menee halpaan.
- nyt kyllä
Korppis kirjoitti:
Oliko tuo hinta lateina vai euroina? Euroinahan se tekee about 900.
euroista puhutaan
- Hymyhuulet...
Se tarkoitaa palvelua. Pitkillä lennoilla on usein varsin korkeassa iässä olevia lentoemäntiä,joilta hymyä on vaikea saada.
- Korppis
Onneksi lentokone pysyy ilmassa ilman, että naamavärkki on korviin asti hymyyn vääntynyt ja mikä lie tuo korkea ikä?
- ;(
Kiinalaiset ja palvelu? Sellaista ihmettä en vielä oo nähnyt. Toivotaan et opetetaan, ainakaan kiinan sisäisillä lennoilla sellaista ei ole. 4-5h lennolla saa linutölkin, ilman aukaisua, ja lasia.
Ei tervetulo toivotuksia, ei yhtä ainoata hymyä. Sen maan ihmisethän on kasvatettu maon opeilla eikä siihen kuulu asiakaspalvelu ollenkaan.
Aikamoinen ero thai, japsi, vietnam ynm aasian emot. - Korppis
;( kirjoitti:
Kiinalaiset ja palvelu? Sellaista ihmettä en vielä oo nähnyt. Toivotaan et opetetaan, ainakaan kiinan sisäisillä lennoilla sellaista ei ole. 4-5h lennolla saa linutölkin, ilman aukaisua, ja lasia.
Ei tervetulo toivotuksia, ei yhtä ainoata hymyä. Sen maan ihmisethän on kasvatettu maon opeilla eikä siihen kuulu asiakaspalvelu ollenkaan.
Aikamoinen ero thai, japsi, vietnam ynm aasian emot.Tuostapa tuli mieleeni esikoiseni kummisetän kokemukset Venäjän Siperian syrjäkyliltä 1980-luvulla. Pieneen paikalliskoneeseen tunki ihmisiä kanat, kukot ja possut kainalossa. Oli siinä ollut kaakatusta matkan aikana kun elikot karkasivat isäntien sylistä ; )
- Korppis
Tässäpä taas päivitettyä tietoa ; (
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/12/finnairin_vehvilainen_tilanne_aika_kauhea_2194519.html?origin=rss- Pirre*
työnantaja toivoa, että valtakunnalliset tulopoliittiset sopimukset eli tupot, olisi vielä tätä päivää.., mutta sitä saa mitä tilaa..
- Korppis
Pirre* kirjoitti:
työnantaja toivoa, että valtakunnalliset tulopoliittiset sopimukset eli tupot, olisi vielä tätä päivää.., mutta sitä saa mitä tilaa..
Tein sinulle kysymyksen tuonne ylemmäksi. Oletko saanut sitä mitä olet tilannut?
- satunnainen kulkija
Korppis kirjoitti:
Tein sinulle kysymyksen tuonne ylemmäksi. Oletko saanut sitä mitä olet tilannut?
Ilkeiletkö sinä siellä? Kysymys ei minulle kuulunut, mutta osallistun keskusteluun sivusta. Juotko muuten rähinäviinaa Korppis?
- Korppis
satunnainen kulkija kirjoitti:
Ilkeiletkö sinä siellä? Kysymys ei minulle kuulunut, mutta osallistun keskusteluun sivusta. Juotko muuten rähinäviinaa Korppis?
En.... me ollaan Pirren kanssa pääsääntöisesti erimieltä asioista ja kuhan turistaan. Ulkopuoliset vetävät herneitä nenuun, ei me ; )
En juo nyt viiniä saati rähinä viinaa, huomenna on heti aamusta tätini hautajaiset. - ?
Korppis kirjoitti:
En.... me ollaan Pirren kanssa pääsääntöisesti erimieltä asioista ja kuhan turistaan. Ulkopuoliset vetävät herneitä nenuun, ei me ; )
En juo nyt viiniä saati rähinä viinaa, huomenna on heti aamusta tätini hautajaiset.olet sitä mieltä, onko Pirrekin?
- Korppis
? kirjoitti:
olet sitä mieltä, onko Pirrekin?
..sehän on sellainen asia, jota pitää kysyä Pirreltä, eikös?
Hyvää alkanutta lauantai päivää kaikille, palstlaisille ja lakkolaisille ja Finnairin pomoille.
Itselläni on hiukka tumman sävyinen päivä sillä lähden saattelemaan tätini, äitini suvun viimeisen sisaruksen haudan lepoon.
Elämä on. ? kirjoitti:
olet sitä mieltä, onko Pirrekin?
Paljonhan sitä suuta soitetaan, mutta, että vastata se vaatii jo jotain, jos ei satu itse kysymään silloin on ikävä vastata itselleen, vai kuinka?
Ajattelin pistää tämän alkuyön kommenttini jos vaikka Pirre olisi joulukiireittensä takia unohtanut lukea ketjuja (mikä on hyvin epätodennäköistä) ja vastata kyselyysi ; )
Yötä, nyt minä meen maate ; )
- -Vasemmistolainen-
Toivottavasti kuljetusalan muut liitot pistävät homman täysin pysähdyksiin. Voimaa on. Ilman polttoainetta on konetta vaikea saada liikenteeseen,vaikka ohjaamo olisi täynnä Kiinalaisia lentoemoja. Myös joulupostin soisi liikkuvan,mutta sekin ilm. pysähtyy. Isopalkkaiset johtajat joutuvat nöyrtymään.
- Korppis
Kuka lopuksi joutuu nöyrtymään?
Suuripalkkaiset osaavat manipuloida ja höynäyttää pienipalkkaisten ammattiliittoja.
Mietin, monikohan lentoemo äänestää tulevissa vaaleissa vasemmistoa? ; ))) No any... Korppis kirjoitti:
Kuka lopuksi joutuu nöyrtymään?
Suuripalkkaiset osaavat manipuloida ja höynäyttää pienipalkkaisten ammattiliittoja.
Mietin, monikohan lentoemo äänestää tulevissa vaaleissa vasemmistoa? ; ))) No any...nostaa ylös näitä vanhoja ketjuja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9510379/threadhunksz kirjoitti:
nostaa ylös näitä vanhoja ketjuja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9510379/threadMinä en oikeastaan valita. Korven tulevaisuus on aurinkoinen. Meillä on yksi ulkolainen halpaketju ja sitä rikastuttaa ja työntekijöitä työllistää lähinnä vain mamut.
Arvonsa tunteva korpiköyhällistö käyttää Suomalaisia kauppaketjuja ja suomalaista lentävää kalustoa. Ilman kilpailua on korven lentokenttä, jota sahaa jos lakoilta kerkiää Finnairin koneet. Lentohintoihin ei ole luvassa helpotusta, lienee syynä korven äkkivaurastuminen.
Ahkera korven kansa rakentaa ja luo visioita. Talvisin kuollut kauppatorimme kiinnostaa paikallista kiinteistöfirmaa, joka on alkanut markkinoimaa ideaa, että tori rakennettaisiin kerrostaloalueeksi. Sen voi sitten metsänsä myyneet perukan maaviljelijät eläköityessään asuttaa ja ihan cityn sykkeeseen keskelle kirkonkylää. Katutasoon muutamia markkinajohtajien sekatavarakauppoja niin jo on luxusta. Hissillä ostoksille.
Saimme juuri Otanmäkeen heltsinginherrain raitiovaunutilauksen, joka työllistää ja kantaa korven hitsareita kauaksi tulevaisuuteen. Talvivaaran kaivos on kohta vauhdissaan ja rahavirrat pyörivät korven yllä yhtä vinhaa kieppua kuin lumihiutaleet.
Venäläiset alkavat täyttämään hiihtokeskuksia. Meillä siis menee hyvin ; ) Mamutkin alkavat työllistyä, lehdenkantajina, kauppojen hyllyjen täydentäjinä, siivoojina, vanhustenhoitajina ja muutamaa on onnistunut saamaan ihan julkkishommiakin.
Emme tarvitse halpisketjuja korpeen ; ) ne lienee lähinnä tarkoitettu pääkaupunkiseudun köyhällistölle ; )korpikirjailija kirjoitti:
Minä en oikeastaan valita. Korven tulevaisuus on aurinkoinen. Meillä on yksi ulkolainen halpaketju ja sitä rikastuttaa ja työntekijöitä työllistää lähinnä vain mamut.
Arvonsa tunteva korpiköyhällistö käyttää Suomalaisia kauppaketjuja ja suomalaista lentävää kalustoa. Ilman kilpailua on korven lentokenttä, jota sahaa jos lakoilta kerkiää Finnairin koneet. Lentohintoihin ei ole luvassa helpotusta, lienee syynä korven äkkivaurastuminen.
Ahkera korven kansa rakentaa ja luo visioita. Talvisin kuollut kauppatorimme kiinnostaa paikallista kiinteistöfirmaa, joka on alkanut markkinoimaa ideaa, että tori rakennettaisiin kerrostaloalueeksi. Sen voi sitten metsänsä myyneet perukan maaviljelijät eläköityessään asuttaa ja ihan cityn sykkeeseen keskelle kirkonkylää. Katutasoon muutamia markkinajohtajien sekatavarakauppoja niin jo on luxusta. Hissillä ostoksille.
Saimme juuri Otanmäkeen heltsinginherrain raitiovaunutilauksen, joka työllistää ja kantaa korven hitsareita kauaksi tulevaisuuteen. Talvivaaran kaivos on kohta vauhdissaan ja rahavirrat pyörivät korven yllä yhtä vinhaa kieppua kuin lumihiutaleet.
Venäläiset alkavat täyttämään hiihtokeskuksia. Meillä siis menee hyvin ; ) Mamutkin alkavat työllistyä, lehdenkantajina, kauppojen hyllyjen täydentäjinä, siivoojina, vanhustenhoitajina ja muutamaa on onnistunut saamaan ihan julkkishommiakin.
Emme tarvitse halpisketjuja korpeen ; ) ne lienee lähinnä tarkoitettu pääkaupunkiseudun köyhällistölle ; )oli aloitukseni ydin, niin vanhojen kuin nuortenkin.
Ikävää, etten saanut sinua ajattelemaan.- Korppis
hunksz kirjoitti:
oli aloitukseni ydin, niin vanhojen kuin nuortenkin.
Ikävää, etten saanut sinua ajattelemaan..... neuvo.
Kun teet aloituksia koeta jäsennellä siten, että ne aukeavat lukijalle haluamallasi tavalla. Sanaristikot ratkon yksin istuskellessani, täällä netissä keskustelen jostain teemasta.
En ota useinkaan aloitukseesi osaa juuri näiden kuvakieliarvuuttelujesi takia. Niin ja jos haluat jatkaa linjallasi älä odota minulta osanottoa.
Korvessa menee hyvin kuten kirjoitin ja työttömyysluvut ovat laskeneet ja laskevat. Joten jotain jyvää tämäkin kana löysi.
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/12/vaanto_lentoemantien_tyoehtosopimuksesta_jatkuu_2194899.html?origin=rss
Esikoseni lähetti viestin Amsterdamin kentältä. Lakko ei haitannut päästiin Amsterdamiin, mutta nyt ollaan säitten armoilla. Odottavat pääsyä jatkamaan matkaa Edinburgiin.
Kelit yllättää vaikka lakko ei haittaa ; )- taruja ja totuuksia?
Lisien osuus palkasta n, 40-50%.
Mediaani on se 3347e missä lisät mukana, ja kaiketi tiedät, mikä on mediaani?
Peruspalkka Blue 1, 1385e
Työaika 107h, tuntipalkka 11,50
Lisät viikonloppu, yötyö, päivärahat.
Yht n, 2678e
Finnair peruspalkka 1601e 95h 4v alalla olleelle. Lisät pyhä ja yötyökorvaus, ylityökorvaus, päivärahat
Yht, n, 2452e
Finnair yli 20v alalla ollut purseri, joka on esimies
Peruspalkka 2334,50e (150e esimielisää tuossa) 18,60h
Työaika 120h
Lisiä pyhä,yövuoroja, ylityötä, vastuulisät, päivärahat.
Jos esim sairas, palkka maksetaan peruspalkan mukaan, lisiähän silloin ei ole.
Mielestäsi ihmiset palautuvat neljänkin aikaeron ylittämisestä, edestakaisin tuosta vaan. Niin se vain ei ole, ikävä kyllä, olit nuori, tai vanha. Ja niitä ylityksiähän on usein. Aikoinaanhan oltiin kohteessa muutama päivä, ja sai palautua. Nykyisin on lentoja kaikenaikaa, yö välissä, ja palaat taas.
Lentoemännillä on samat tavoitteet pysyä työssä eläkeikään asti, kuten palomiehilläkin, ja kaikilla työtä tekevillä.- Korppis
Viimeisin tiedote
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/12/finnairin_lentokiistassa_sovintoesitys_2197540.html?origin=rss
Onko Blue1 työntekijät vähemmän ammattitaitoisia kuin Finnairin vai mistä selittyy palkkaerot?
Mielestäni en ole antanut palautumisohjeita neljän aikaeron ylittämisestä. Kivahan se on olla muutama päivä palautumislomalla ja hotellimajoituskin lienee ilmaista? Vielä kun sattuu talviaika ja aurinkorannat.
Palomiehet ja lentoemot, no kai se niin sitten on.
Toivotaan, että sopu tulisi pian näillä hetkillä oletan.
Toisaalta minun puolestani saavat jatkaa tappeluaan vaikka ensivuodelle. Suomikuva siinä kärsii, vaan kai sillä ei ole mitään väliä.
Esikoinen pääsi KLM:llä Edingburgiin ja palaa kohta puolin takaisin. Itse matkaamme maaliskuun lopulla joten aikaa on palautua. - albumissa
Korppis kirjoitti:
Viimeisin tiedote
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/12/finnairin_lentokiistassa_sovintoesitys_2197540.html?origin=rss
Onko Blue1 työntekijät vähemmän ammattitaitoisia kuin Finnairin vai mistä selittyy palkkaerot?
Mielestäni en ole antanut palautumisohjeita neljän aikaeron ylittämisestä. Kivahan se on olla muutama päivä palautumislomalla ja hotellimajoituskin lienee ilmaista? Vielä kun sattuu talviaika ja aurinkorannat.
Toisaalta minun puolestani saavat jatkaa tappeluaan vaikka ensivuodelle. Suomikuva siinä kärsii, vaan kai sillä ei ole mitään väliä.
Esikoinen pääsi KLM:llä Edingburgiin ja palaa kohta puolin takaisin. Itse matkaamme maaliskuun lopulla joten aikaa on palautua.Suomi, ei ole ainut maa jossa lakkoillaan, joten tiedä sitten tuosta Suomikuvan kärsimisestä.
- yäk....
Korppis kirjoitti:
Viimeisin tiedote
Esikoinen pääsi KLM:llä Edingburgiin ja palaa kohta puolin takaisin. Itse matkaamme maaliskuun lopulla joten aikaa on palautua.Ootko sää oikeesti noin tyhmä? Netti eessä, etkä tiiä eroa. Blue 1 lentää lyhyitä matkoja. Missäs ne aurinkoo ottaa, jos yön nukkuu tai yrittää ja seuraavana päivänä paluulento 11-12 tuntii. Sun matkoil täs ei oo mitää tekemist eikä sun kakaroittes, vaik joka ketjus niit esiin tuotkii. Pysysit ite aihees, etkä muita syyttelis
- ()))))))))
yäk.... kirjoitti:
Ootko sää oikeesti noin tyhmä? Netti eessä, etkä tiiä eroa. Blue 1 lentää lyhyitä matkoja. Missäs ne aurinkoo ottaa, jos yön nukkuu tai yrittää ja seuraavana päivänä paluulento 11-12 tuntii. Sun matkoil täs ei oo mitää tekemist eikä sun kakaroittes, vaik joka ketjus niit esiin tuotkii. Pysysit ite aihees, etkä muita syyttelis
mie kerran käyny Honnannis. :))
- Korppis
yäk.... kirjoitti:
Ootko sää oikeesti noin tyhmä? Netti eessä, etkä tiiä eroa. Blue 1 lentää lyhyitä matkoja. Missäs ne aurinkoo ottaa, jos yön nukkuu tai yrittää ja seuraavana päivänä paluulento 11-12 tuntii. Sun matkoil täs ei oo mitää tekemist eikä sun kakaroittes, vaik joka ketjus niit esiin tuotkii. Pysysit ite aihees, etkä muita syyttelis
ei se minun elämääni minnee heitä ja yöki rauhassa, onhan sinulla oksennuspussukoita lähellä?
Minun matkoistakin on myös kysymys sillä minä matkustan usein. Entäs sinun?
Minun kakarat ne vasta lentääkin ; ) Ovat nuoria ja monen aikaeron ylitykset eivät vielä vaivaa. Karibiallakin oli aikaa rillutella ja levätä lentojen välissä ; ) kuin myös Hong Kongissa. Itse en enää jaksa kuin Euroopan cityjä koluta ; )))
Vaan tasan ei käy onnen lahjat. - Korppis
())))))))) kirjoitti:
mie kerran käyny Honnannis. :))
..tunnen paikat aikas hyvin?
- e-m j
Korppis kirjoitti:
ei se minun elämääni minnee heitä ja yöki rauhassa, onhan sinulla oksennuspussukoita lähellä?
Minun matkoistakin on myös kysymys sillä minä matkustan usein. Entäs sinun?
Minun kakarat ne vasta lentääkin ; ) Ovat nuoria ja monen aikaeron ylitykset eivät vielä vaivaa. Karibiallakin oli aikaa rillutella ja levätä lentojen välissä ; ) kuin myös Hong Kongissa. Itse en enää jaksa kuin Euroopan cityjä koluta ; )))
Vaan tasan ei käy onnen lahjat.On naivia verrata rilluttelivien nuorten tapaa selvitä aikaeroista, työtä tekeviin ja varsinkin asiakaspalvelussa oleviin.
- Korppis
e-m j kirjoitti:
On naivia verrata rilluttelivien nuorten tapaa selvitä aikaeroista, työtä tekeviin ja varsinkin asiakaspalvelussa oleviin.
...väärin ; (..... vaikka toisalta matkustelevat nuoret työllistävät aikaeroista kärsiviä asiakaspalvelijoita.
- ,al,al
e-m j kirjoitti:
On naivia verrata rilluttelivien nuorten tapaa selvitä aikaeroista, työtä tekeviin ja varsinkin asiakaspalvelussa oleviin.
lähes 7-kymppiselle eläkeläiselle se suotakoon. :))
- baltic thai
Korppis kirjoitti:
...väärin ; (..... vaikka toisalta matkustelevat nuoret työllistävät aikaeroista kärsiviä asiakaspalvelijoita.
mutta onneksi he kaiketi ovat mamiinsa tulleita ja käyttävät näitä ulkolaisia.
- Korppis
baltic thai kirjoitti:
mutta onneksi he kaiketi ovat mamiinsa tulleita ja käyttävät näitä ulkolaisia.
... KLM:n luotan, sillä Suomessa ollaan alvariinsa lakossa. Aikaisemmin tilasimme liput puolisen vuotta aikaisemmin, käytimme Finnairia enää ei uskalla tilata etukateen matkaa Finnairilta voin jäädä asemalle matkalaukkujen kanssa tai ilman. Baltic lentää ja KLM.
Poikani ovat aikuisia tekevät ostopäätökset itsenäisesti ja jos nyt esikoinen olisi luottanut Finnairiin olisi hän missannut Edingburgin matkansa jonka tilasi viime kuussa. Äitiinsä tulleet monessa mielessä, tekevät työtä ja opiskelevat sekä ovat säästäväisiä.
- henrjii
oksa on jo poikki, yrittävät vain pysyä tyhjänpäällä.
Air baltik lentää liian halvalla, ongelma on maailmanlaajuinen.
Lippujen hintoja pitäisi hilata ylöspäin. siinä ratkaisu ongelmaan.- Korppis
Baltian vihreät kynttilät ikkunoille!
KLM:llä maailmalle ; )
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/tyontekijapuoli_hylkasi_sovintoesityksen_lentolakko_jatkuu_2197809.html?origin=rss - enfinne
Korppis kirjoitti:
Baltian vihreät kynttilät ikkunoille!
KLM:llä maailmalle ; )
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/tyontekijapuoli_hylkasi_sovintoesityksen_lentolakko_jatkuu_2197809.html?origin=rssFinnairille kaksi miljoonaa euro päivä.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/kuljetusliittojen_tukilakot_laajentavat_lentolakkoa_2198474.html?origin=rss
Kuka tämän kaiken tulee maksamaan? enfinne kirjoitti:
Finnairille kaksi miljoonaa euro päivä.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/kuljetusliittojen_tukilakot_laajentavat_lentolakkoa_2198474.html?origin=rss
Kuka tämän kaiken tulee maksamaan?Olikos linnanjuhlien budjetti 220 000 ekua? Jostain luin, vaan en ole nyt ihan varma.
No, pikku bileet ja pikkurahat, ei kannata niiden perään itkeä. Eikä liioin Kreikan tai Irlannin apurahojen. Omasta takaa osaamme tehdä velkaa kahden miljoonan päivävauhtia.
Onneksi sitten kun lakko loppuu maksutalkoissa ovat mukana niin lakkolaiset, herrat, narrit, lakontukijat, eläkeläiset jne. Odotan jännityksellä mitä etuja emot saavat?
Linnan juhlissa näin Vehviläisen, oliko liiton edustaja kutsuvieraslistalla, näkikö joku?- olipa vitsi
Olikos linnanjuhlien budjetti 220 000 ekua? Jostain luin, vaan en ole nyt ihan varma.
No, pikku bileet ja pikkurahat, ei kannata niiden perään itkeä. Eikä liioin Kreikan tai Irlannin apurahojen. Omasta takaa osaamme tehdä velkaa kahden miljoonan päivävauhtia.
Onneksi sitten kun lakko loppuu maksutalkoissa ovat mukana niin lakkolaiset, herrat, narrit, lakontukijat, eläkeläiset jne. Odotan jännityksellä mitä etuja emot saavat?
Linnan juhlissa näin Vehviläisen, oliko liiton edustaja kutsuvieraslistalla, näkikö joku?On sinulla joku kiihkeä perässä hiihtelijä, jaksaa jokaisen vastauksesi miinustaa. Tässä se meni aamukahvia juodessa ne laittaan nollalle, en lukenut kunhan räpsyttelin. Pienempikin into riittäisi jos todella on yli 60v palstalla. En tehnyt sitä sinua ihaillen vaan en hyväksy tuollaista käytöstä, kuin kakaroiden touhua seläntakana.
Joten älä moiti/kiitä ihan vaan et osataan sitä meilläkin. olipa vitsi kirjoitti:
On sinulla joku kiihkeä perässä hiihtelijä, jaksaa jokaisen vastauksesi miinustaa. Tässä se meni aamukahvia juodessa ne laittaan nollalle, en lukenut kunhan räpsyttelin. Pienempikin into riittäisi jos todella on yli 60v palstalla. En tehnyt sitä sinua ihaillen vaan en hyväksy tuollaista käytöstä, kuin kakaroiden touhua seläntakana.
Joten älä moiti/kiitä ihan vaan et osataan sitä meilläkin.On minulla, tietty ; )) ei minua haittaa, lähinnä säälittää.
Kiitos, arvostan sinua osaat erottaa asiat jonninjoutavasta.
- Faktatietoa 100%
Lentoemännistä moni tekee työtä yli 65 vuotiaaksi asti. Uskokaa tai älkää työ on aivan jotain muuta kun
täällä maanpinnalla toimiminen.Lentoemännän työ on verrattavissa ravintolatyöntekijöiden työhön. Asakaspalvelu tapahtuu ilmassa, ahtaissa tiloissa ja tiettyjä aikatauluja noudattaen. Aikaerot vaihtuvat pitkillä lennoilla, rasittavaa tietty, en aliarvioi lainkaan entisenä ravintola-alan ammattilaisena.
Ravintolatekijän työaika on noin 157 h/kk. Lentoemojen noin 95h/kk joten palautumisaikaa heille jää 62h/kk . Ravintolassa työaika voi olla 10-tuntia työntekijän siihen suostuessa. Palautumisaika vähintään kuusituntia.
Olen ketjua vetäessä oppinut taas paljon. Tänään rikastutti aivojani uusi ajatuslukuvio.
Suomi kuuluu EU:n kaikki suuret yritykset eri maista ovat mukana esim. rakennushankkeiden kilpailuttamisessa. Suomi on valinnut ja valitsee ulkolaisia toimioita, joiden tarjoukset ovat halvempia ja laadukkaampia kuin suomalaisten vastaavien yritysten tarjoukset ja isot projektit ovat menneet ulkolaisille yrityksille.
Miksi kansalaisten haluja valita halpalentoyhtiö ollaan tämänkin ketjun myötä tuomitsemasta, suosi suomalaista teeman alla?
Kuten homokeskusteluissa minulle pruukataan huomautella, aika menee eteenpäin joten menneeseen ei kannata tuijottaa. Siis mennään eteenpäin suvaitsevina maailman kansalaisina, matkustellaan ja valitaan turvallinen ja kukkarollemme sopiva lentoyhtiö.- esikkoleinikki
Lentoemännän työ on verrattavissa ravintolatyöntekijöiden työhön. Asakaspalvelu tapahtuu ilmassa, ahtaissa tiloissa ja tiettyjä aikatauluja noudattaen. Aikaerot vaihtuvat pitkillä lennoilla, rasittavaa tietty, en aliarvioi lainkaan entisenä ravintola-alan ammattilaisena.
Ravintolatekijän työaika on noin 157 h/kk. Lentoemojen noin 95h/kk joten palautumisaikaa heille jää 62h/kk . Ravintolassa työaika voi olla 10-tuntia työntekijän siihen suostuessa. Palautumisaika vähintään kuusituntia.
Olen ketjua vetäessä oppinut taas paljon. Tänään rikastutti aivojani uusi ajatuslukuvio.
Suomi kuuluu EU:n kaikki suuret yritykset eri maista ovat mukana esim. rakennushankkeiden kilpailuttamisessa. Suomi on valinnut ja valitsee ulkolaisia toimioita, joiden tarjoukset ovat halvempia ja laadukkaampia kuin suomalaisten vastaavien yritysten tarjoukset ja isot projektit ovat menneet ulkolaisille yrityksille.
Miksi kansalaisten haluja valita halpalentoyhtiö ollaan tämänkin ketjun myötä tuomitsemasta, suosi suomalaista teeman alla?
Kuten homokeskusteluissa minulle pruukataan huomautella, aika menee eteenpäin joten menneeseen ei kannata tuijottaa. Siis mennään eteenpäin suvaitsevina maailman kansalaisina, matkustellaan ja valitaan turvallinen ja kukkarollemme sopiva lentoyhtiö.armeijan hernekeitto tulee Shanghaista.
No ei aivan, mutta näkkileipä ei oel suomalaista.
Sieltä on otettava, mistä edullisin tarjous tulee.
Sitä tarkoittaa pääoman vapaa liikkuminen.
Käytän mielelläni yhtiötä jonka lento maksaa 29 euroa!
Sitä sanotaan asiakaspalveluksi, eikä minua häiritse lentoemon keltainen ihonväri. - beessi
esikkoleinikki kirjoitti:
armeijan hernekeitto tulee Shanghaista.
No ei aivan, mutta näkkileipä ei oel suomalaista.
Sieltä on otettava, mistä edullisin tarjous tulee.
Sitä tarkoittaa pääoman vapaa liikkuminen.
Käytän mielelläni yhtiötä jonka lento maksaa 29 euroa!
Sitä sanotaan asiakaspalveluksi, eikä minua häiritse lentoemon keltainen ihonväri.sieltä, mistä edullisin tarjous tulee? Kokonaisuus kai kuitenkin on se, mikä kaikissa ratkaisuissa tulee ottaa huomioon, ei pelkkä hinta.
Suomalaiseen palkkaan ja suomalaiseen hintatasoon tottuneena en kaipaa mitään 29 euron lentoja, toki jos sellainen sopii matkustusajankohtaani (ja muutenkin kelpaa minulle), saatan sellaistakin harkita.
En ole ennen kuullutkaan, että mahdollisimman halpaa hintaa sanotaan asiakaspalveluksi. Entä niitä mahdollisimman halvaksi tulevia asiakaspalvelijoita, miksi heitä sanotaan, orjiksiko? - Tukisukat
Lentoemännän työ on verrattavissa ravintolatyöntekijöiden työhön. Asakaspalvelu tapahtuu ilmassa, ahtaissa tiloissa ja tiettyjä aikatauluja noudattaen. Aikaerot vaihtuvat pitkillä lennoilla, rasittavaa tietty, en aliarvioi lainkaan entisenä ravintola-alan ammattilaisena.
Kuten homokeskusteluissa minulle pruukataan huomautella, aika menee eteenpäin joten menneeseen ei kannata tuijottaa. Siis mennään eteenpäin suvaitsevina maailman kansalaisina, matkustellaan ja valitaan turvallinen ja kukkarollemme sopiva lentoyhtiö.Kokeile lentää Havannaan ja takaisin(22h) aikaero 7h. Sitten Pekingiin ja takaisin. Eivät ne ole lomamatkoja,vaativat pitkän palautusajan. Tavallisella ihmisellä menee viikko ja vieläkin pää on kuin
Haminan kaupunki.
Vuorokausiaika maapallolla on erillainen. - Korppis
Tukisukat kirjoitti:
Kokeile lentää Havannaan ja takaisin(22h) aikaero 7h. Sitten Pekingiin ja takaisin. Eivät ne ole lomamatkoja,vaativat pitkän palautusajan. Tavallisella ihmisellä menee viikko ja vieläkin pää on kuin
Haminan kaupunki.
Vuorokausiaika maapallolla on erillainen.Olen ilmoittanut, että en lennä pitkiä matkoja ja koska se on minulle vapaaehtoista jätän väliin, kiitos. Vanhemmuuten päät alkaa humisee nuorilla ei tunnu olevan ongelmia.
Onko tosiaan vuorokausiaika maapallolla erilainen, et voi olla tosissasi ;? ) - ei jaksa vaan
Tukisukat kirjoitti:
Kokeile lentää Havannaan ja takaisin(22h) aikaero 7h. Sitten Pekingiin ja takaisin. Eivät ne ole lomamatkoja,vaativat pitkän palautusajan. Tavallisella ihmisellä menee viikko ja vieläkin pää on kuin
Haminan kaupunki.
Vuorokausiaika maapallolla on erillainen.aikaeroonkin.
En jaksa puolustella 90 h kuukausityötä - lihansyöjä-
beessi kirjoitti:
sieltä, mistä edullisin tarjous tulee? Kokonaisuus kai kuitenkin on se, mikä kaikissa ratkaisuissa tulee ottaa huomioon, ei pelkkä hinta.
Suomalaiseen palkkaan ja suomalaiseen hintatasoon tottuneena en kaipaa mitään 29 euron lentoja, toki jos sellainen sopii matkustusajankohtaani (ja muutenkin kelpaa minulle), saatan sellaistakin harkita.
En ole ennen kuullutkaan, että mahdollisimman halpaa hintaa sanotaan asiakaspalveluksi. Entä niitä mahdollisimman halvaksi tulevia asiakaspalvelijoita, miksi heitä sanotaan, orjiksiko?tavallisiksi työntekijöiksi vain.
Kyllä minulle kelpaa 29 euron lento, sillä nykyisin minunkin palveluni saa yhteiskunta 20 % halvemmalla.
Laskivat palkkaa nääs en verran.
Finnairin vaihtoehto tässä tilanteessa on pitää hinnat ennallaan ja näivettyä kotimaan liikenteessä.
Onko se sinusta parempi vaihtoehto, että Finnair sulkee kotimaan liikenteen kannattamattomana.
Ilamisia lounaita ei nimittäin ole
Kyllä kuluttaja siirtyy sinne mikä on rahapussille edullisempaa.
Mites muuten, ostat varmaan SUOMALAISEN ylihintaisen kinkunkin? - Oslo pitäis nähä
lihansyöjä- kirjoitti:
tavallisiksi työntekijöiksi vain.
Kyllä minulle kelpaa 29 euron lento, sillä nykyisin minunkin palveluni saa yhteiskunta 20 % halvemmalla.
Finnairin vaihtoehto tässä tilanteessa on pitää hinnat ennallaan ja näivettyä kotimaan liikenteessä.
Onko se sinusta parempi vaihtoehto, että Finnair sulkee kotimaan liikenteen kannattamattomana.
Mites muuten, ostat varmaan SUOMALAISEN ylihintaisen kinkunkin?Norjalainen lentoyhtiö mainostaa Osloon 30 euroa/suunta sis.verot.
- beessi
lihansyöjä- kirjoitti:
tavallisiksi työntekijöiksi vain.
Mites muuten, ostat varmaan SUOMALAISEN ylihintaisen kinkunkin?ja työnantajapuolen taktiikasta on niin samanlainen kuin Lassella, ettei siitä sen enempää.
Kotimaan lentoliikenteen kannattavuus ei taida olla matkustamohenkilökunnan palkoista kiinni.
Ympäri vuoden säännöllisesti ja paljon lentävät tuskin pelkkään hintaan tuijottavat. Heitä vain ei taida olla tarpeeksi.
En yleensä osta mitään, mikä on mielestäni ylihintaista. Silloin kun laadulla on minulle merkitystä, maksan mukisematta siitä kohtuullisen hinnan. Hinta ei useinkaan ole ensimmäinen valintoihini vaikuttava seikka,
eikä etenkään lihaa ostaessani. beessi kirjoitti:
ja työnantajapuolen taktiikasta on niin samanlainen kuin Lassella, ettei siitä sen enempää.
Kotimaan lentoliikenteen kannattavuus ei taida olla matkustamohenkilökunnan palkoista kiinni.
Ympäri vuoden säännöllisesti ja paljon lentävät tuskin pelkkään hintaan tuijottavat. Heitä vain ei taida olla tarpeeksi.
En yleensä osta mitään, mikä on mielestäni ylihintaista. Silloin kun laadulla on minulle merkitystä, maksan mukisematta siitä kohtuullisen hinnan. Hinta ei useinkaan ole ensimmäinen valintoihini vaikuttava seikka,
eikä etenkään lihaa ostaessani.Olipa mahtava saada omille mielipiteilleni kannatusta maailmalta. Kymppi uutiset ovat menossa ja mm. Kiinassa ei Suomelle sympatiaa heru, lakkoilu maine saa aikaan epäuskottavuutta. Oli muuten kauniita kiinalaisia emoja Finnairin koneessa.
Neljä lakkoa vuodessa alkaa olla ennätys Euroopassakin.
Vuotellaan yhteentoista jolloin sovintoehdotus joko hylätään tai hyväksytään.- ,mkl,lkmnj
Olipa mahtava saada omille mielipiteilleni kannatusta maailmalta. Kymppi uutiset ovat menossa ja mm. Kiinassa ei Suomelle sympatiaa heru, lakkoilu maine saa aikaan epäuskottavuutta. Oli muuten kauniita kiinalaisia emoja Finnairin koneessa.
Neljä lakkoa vuodessa alkaa olla ennätys Euroopassakin.
Vuotellaan yhteentoista jolloin sovintoehdotus joko hylätään tai hyväksytään.täällä on orjatyövoiman käyttö kielletty.
- Korppis
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/12/iau_jattaa_charter-lennot_lakon_ulkopuolelle_2202645.html?origin=rss
Onneksi ihmiset jotka ovat tilanneet matkat kuukausia ennen uskossa, että lentoyhtiön henkilökunta täyttää velvollisuutensa eivät jää matkaa vaille. Tosin vielähän uhka on olemassa, että jouluksi kotiin ; ) sillä myönnytykset ovat voimassa tämän viikon. Kaikesta muusta keskustellaan paitsi oleellisesta.
Kyse on työnantajien "kepillä koettelun" politiikasta.
Kokeilevat kohteittain missä saisivat palkansaajille elintärkeän, TES:n yleissitovuuden murretuksi.
Siitähän se pää aukenisi ja työmarkkinat menisivät hulinaksi.
Nyt sijaiskärsijöiksi valittiin Finnairin henkilökunta asian saaman julkisuuden vuoksi ja koska se koskettaa suurta ihmis(matkustaja)joukkoa.
Ihmiset eivät itsekkyydessään tajua, tai halua tajuta, todellisuutta.
MIETTIKÄÄ!
Joustoja tarvitaan mutta miten niihin päädytään, se menettelytapa ratkaiseen.
Työurani aikana toimin työnantajan edustajana 28-vuotta.
Tuona aikana manasin usein kommareiden ja demarien kilpalaulantaa joka ilmeni myös tarkoituksettomina lakkoina.
Viime vuosien kehitys on sen suuntaista että työnantajaosapuoli pyrkii romuttamaan tähänastiset neuvottelujärjestelmät ja pistämään hulinaksi.
Hulinaksi vielä meneekin mutta toisella tavoin kuin nykyisen rähinöinnin organisaattorit (=työnantajat) haluavat.
Tosin se vaihe on vasta vuosien päässä mutta nykymenolla on tulossa.- Korppis
Lainasin tuolta ylempänä kirjoittamaani, mikäli et lukenut.
Erään päätoimittajan kynästä.
"Miksi Finnairilla pitää päästä 60-prosentin työajalla 20-prosenttia suurenpiin ansioihin kuin kollegat kilpailijoilla täydellä työajalla."
Siis
Tämä on sitä vanhaa perua ajalta kun lentofirmoilla meni lujaa eikä ollut kilpailua. Ne jotka matkusti maksoivat mukä pyydettiin. Finnairin silloinen johto teki virheitä paapomalla henkilöstön liian hyville palkka- ja työaika eduille. Tänä päivänä kilpailutilanne on aivan erilainen. Vanhat sopimukset on purettava, mikäli Finnair tulee pärjäämään hintakilpailussa. Muutos tulee tapahtumaan, mutta syvän kyykytyksen kautta.
Lentoemothan sattuvat vain nyt olemaan kuplan laukaisija vaikka heidän palkkansa on vain murto-osa koko konsernin kuluista. Jostakin on siis lähdettävä.
Kyllä täällä on keskusteltu ihan asiaakin, mutta minusta riippumattomista syistä asia menee välillä harakoille. Korppis kirjoitti:
Lainasin tuolta ylempänä kirjoittamaani, mikäli et lukenut.
Erään päätoimittajan kynästä.
Siis
Tämä on sitä vanhaa perua ajalta kun lentofirmoilla meni lujaa eikä ollut kilpailua. Ne jotka matkusti maksoivat mukä pyydettiin. Finnairin silloinen johto teki virheitä paapomalla henkilöstön liian hyville palkka- ja työaika eduille. Tänä päivänä kilpailutilanne on aivan erilainen. Vanhat sopimukset on purettava, mikäli Finnair tulee pärjäämään hintakilpailussa. Muutos tulee tapahtumaan, mutta syvän kyykytyksen kautta.
Lentoemothan sattuvat vain nyt olemaan kuplan laukaisija vaikka heidän palkkansa on vain murto-osa koko konsernin kuluista. Jostakin on siis lähdettävä.
Kyllä täällä on keskusteltu ihan asiaakin, mutta minusta riippumattomista syistä asia menee välillä harakoille.Numeroin ilmaistavat asiat ovat helpommin käsitettäviä ja niiden kauttahan asiat konkretisoidaan.
TES:n yleissitovuus on täysin toisen luontoinen kysymys.
En usko että SAK:laiset liitot olisivat lähdössä tukitoimiin pelkkien palkkojen ja työaikakysymysten vuoksi
Kyllä tässä on kyse syvemmistä asioista jotka nähtävästi eivät helpolla aukea ay- ja työsuhdeasioiden kanssa pintapuolisemmin puuhastelleiksi.
Tämä Finnairin jupakka on vain luonnollista jatkoa työnantajien romuruslinjalle joka alkoi näkyväati heidän kieltäydyttyä heti alkuun edes keskustelavan tuposta missään muodossa.
Numeroilla ja käsitettävissä olevilla eduilla on helppo manipuloida kateellista kansaa ja matkustajien henkilökohtaisilla haitoilla saada lakkolaiset leimatuiksi ahneiksi ganstereiksi.
Vannoutuneena markkinatalouden kannattajana kuitenkin paheksun työnantajien tiedotustoimissaan harrastamaa sumutuslinjaa.
Ydinkysymys ei ole 60%:sta eikä 20%:sta vaan sopimusrakenteesta!!- Korppis
laiska-lasse kirjoitti:
Numeroin ilmaistavat asiat ovat helpommin käsitettäviä ja niiden kauttahan asiat konkretisoidaan.
TES:n yleissitovuus on täysin toisen luontoinen kysymys.
En usko että SAK:laiset liitot olisivat lähdössä tukitoimiin pelkkien palkkojen ja työaikakysymysten vuoksi
Kyllä tässä on kyse syvemmistä asioista jotka nähtävästi eivät helpolla aukea ay- ja työsuhdeasioiden kanssa pintapuolisemmin puuhastelleiksi.
Tämä Finnairin jupakka on vain luonnollista jatkoa työnantajien romuruslinjalle joka alkoi näkyväati heidän kieltäydyttyä heti alkuun edes keskustelavan tuposta missään muodossa.
Numeroilla ja käsitettävissä olevilla eduilla on helppo manipuloida kateellista kansaa ja matkustajien henkilökohtaisilla haitoilla saada lakkolaiset leimatuiksi ahneiksi ganstereiksi.
Vannoutuneena markkinatalouden kannattajana kuitenkin paheksun työnantajien tiedotustoimissaan harrastamaa sumutuslinjaa.
Ydinkysymys ei ole 60%:sta eikä 20%:sta vaan sopimusrakenteesta!!Kun nyt mennään asiaan niin mitenkäs täällä pääsi lipsanhtamaan, että paperitehtaat vietiin muualle?
Oliko kysymys sopimusrakenteesta vaiko kalliista kustannuksista tehdä paperia Suomessa? Korppis kirjoitti:
Kun nyt mennään asiaan niin mitenkäs täällä pääsi lipsanhtamaan, että paperitehtaat vietiin muualle?
Oliko kysymys sopimusrakenteesta vaiko kalliista kustannuksista tehdä paperia Suomessa?Sellu-ukojen kysymys oli monisärmäisempi.
Yhtenä tärkeänä kysymyksenä oli meille tyypillinen vakanssiajattelu.
Tyypin tehtävät on määritetty/sovittu hyvin rajallisiksi jonka seurauksena automaattisesti oli ylimiehitys ja kaiken lisäksi eri häiriötilanteissa esiintyvät kitkat.
Vakanssiajattelu on myös julkishallintomme syöpä.
Sanoin itsekin jo 70-luvulla että jos paperitehtaat kelluisivat niin ne olisivat kelluneet pois Wällärin laivojen perässä.
Paateilleihan tapahtui mittava ulosliputus.
Palkkakustannukset ovat vain pieni osa kustannusongelmaa. Ratkaisevaa on se mitä palkan eteen tehdään.
Raaka-ainekustannukset ja markkina-alueet ovat yksi tekijä kokonaiskuviossa.
Ratkaisevin oli ylikapasiteetti- markkinahintayhtälö.
Papruthan irtautuivat usein itse tuposta ja sooloilivat, työnantajien heikkoutta käyttäen extrahyvät sopimukset.
Osana tyytymättömyyteen oli töiden alikuormitys ja siitä johtuva ikävystyminen joka purkautui helpommin ymmärrettävinä etujen kiristämisinä.
Olen työskennellyt paperitehtaissa sekä haalari- että valkokaulustehtävissä.
Papruilta hämärtyi käsitys komentosuhteista.
Perkele! Meitä ei määräillä! Se saatanan ukko (paikallisjohtaja) siellä mäellä vielä tulee tietämään miten asiat hoidetaan! Jne.
Hyvien kevättalven säiden muutaman päivän lakot olivat ennakoitavissa. Pilkkijäät kutsuivat.
Yksi asia oli paprujen vetoaminen suomalaisten tehtaiden korkeaan tuottavuuteen tn/h, tn/mk (aikanaan) yms.
Paprut eivät ottaneet huomioon mihin tuttavuus perustui.
Modernit, tehokkaat koneet oli investoitu omistajien rahoilla.
Paha riistäjäkapitalisti kun laskee pääomallekin tuoton.
Aivan vastaava tilanne oli Kaakkois-Suomalaisen terästehtaan kohdalla.
Vasta silloin kun ruotsalainen omistaja ilmoitti lopullisesti tehtaan lopetuspäivän, porukka havahtui vakanssiajattelun kriittiseen tarkasteluun ja ryhti tekemään töitä osaamisensa eikä vakanssirajojen mukaan.
Tehdas toimii edelleenkin.
Voi veikkoset!
Aihe verestää sopivasti aktiiviaikojeni kaukomuistia.
Tulee melkein nuoruus mieleen.
Ps. Kokemuspiirissäni on useampiakin vastaavien syiden vuoksi lopetettuja pienempiä yksiköitä.
Huippua edustaa erään Itäsuomalaisen, periaatteessa prosessitehtaan lopetus.
Seinän takana toimi paperin sopimulkseen kuuluva pinnoitetehdas.
Jätkiä ei edes hätkähdyttänyt seinän takana työskenneiden kavereiden joutuminen työttömiksi vaan sama, tuotantoa häiritsevä toiminta jatkui.
Tuotantopäälliikö mm. laittoi ilmoitustaululle kehoituksen että yövuoro voisi viedä labran lattialta patjat pois ja kiertää irroitetut loisteputket paikalleen.
Heppu ei ymmärtänyt että onhan mukavampaa nukkua paperin sopimuksen takaamalla palkalla patjoilla ja hämärässä kuin painella ohjaamosa nappuloita.
Tietenkin, viihtyvyyden vuoksi täytyi olla ylimiehitys.
Koko tämä höskä johtuu meiden vuosikymmenien työnantajien löperyydestä mutta tämä nykyinen kostolinja ei hyvään johda.- Korppis
laiska-lasse kirjoitti:
Sellu-ukojen kysymys oli monisärmäisempi.
Yhtenä tärkeänä kysymyksenä oli meille tyypillinen vakanssiajattelu.
Tyypin tehtävät on määritetty/sovittu hyvin rajallisiksi jonka seurauksena automaattisesti oli ylimiehitys ja kaiken lisäksi eri häiriötilanteissa esiintyvät kitkat.
Vakanssiajattelu on myös julkishallintomme syöpä.
Sanoin itsekin jo 70-luvulla että jos paperitehtaat kelluisivat niin ne olisivat kelluneet pois Wällärin laivojen perässä.
Paateilleihan tapahtui mittava ulosliputus.
Palkkakustannukset ovat vain pieni osa kustannusongelmaa. Ratkaisevaa on se mitä palkan eteen tehdään.
Raaka-ainekustannukset ja markkina-alueet ovat yksi tekijä kokonaiskuviossa.
Ratkaisevin oli ylikapasiteetti- markkinahintayhtälö.
Papruthan irtautuivat usein itse tuposta ja sooloilivat, työnantajien heikkoutta käyttäen extrahyvät sopimukset.
Osana tyytymättömyyteen oli töiden alikuormitys ja siitä johtuva ikävystyminen joka purkautui helpommin ymmärrettävinä etujen kiristämisinä.
Olen työskennellyt paperitehtaissa sekä haalari- että valkokaulustehtävissä.
Papruilta hämärtyi käsitys komentosuhteista.
Perkele! Meitä ei määräillä! Se saatanan ukko (paikallisjohtaja) siellä mäellä vielä tulee tietämään miten asiat hoidetaan! Jne.
Hyvien kevättalven säiden muutaman päivän lakot olivat ennakoitavissa. Pilkkijäät kutsuivat.
Yksi asia oli paprujen vetoaminen suomalaisten tehtaiden korkeaan tuottavuuteen tn/h, tn/mk (aikanaan) yms.
Paprut eivät ottaneet huomioon mihin tuttavuus perustui.
Modernit, tehokkaat koneet oli investoitu omistajien rahoilla.
Paha riistäjäkapitalisti kun laskee pääomallekin tuoton.
Aivan vastaava tilanne oli Kaakkois-Suomalaisen terästehtaan kohdalla.
Vasta silloin kun ruotsalainen omistaja ilmoitti lopullisesti tehtaan lopetuspäivän, porukka havahtui vakanssiajattelun kriittiseen tarkasteluun ja ryhti tekemään töitä osaamisensa eikä vakanssirajojen mukaan.
Tehdas toimii edelleenkin.
Voi veikkoset!
Aihe verestää sopivasti aktiiviaikojeni kaukomuistia.
Tulee melkein nuoruus mieleen.
Ps. Kokemuspiirissäni on useampiakin vastaavien syiden vuoksi lopetettuja pienempiä yksiköitä.
Huippua edustaa erään Itäsuomalaisen, periaatteessa prosessitehtaan lopetus.
Seinän takana toimi paperin sopimulkseen kuuluva pinnoitetehdas.
Jätkiä ei edes hätkähdyttänyt seinän takana työskenneiden kavereiden joutuminen työttömiksi vaan sama, tuotantoa häiritsevä toiminta jatkui.
Tuotantopäälliikö mm. laittoi ilmoitustaululle kehoituksen että yövuoro voisi viedä labran lattialta patjat pois ja kiertää irroitetut loisteputket paikalleen.
Heppu ei ymmärtänyt että onhan mukavampaa nukkua paperin sopimuksen takaamalla palkalla patjoilla ja hämärässä kuin painella ohjaamosa nappuloita.
Tietenkin, viihtyvyyden vuoksi täytyi olla ylimiehitys.
Koko tämä höskä johtuu meiden vuosikymmenien työnantajien löperyydestä mutta tämä nykyinen kostolinja ei hyvään johda.tosi hyvästä vastauksesta.
Mielestäni kysymys on Finnairin kohdalla aivan samasta kuviosta. Lyhyen ajan sisällä liian monta lakkoa tai työseisausta.
Edellinen pääjohtaja jätti laivan koska turhautui säästötoimikohteiden etsimiseen ja niiden vastarintaan. Nykyinen yrittää kaikkensa ja saa paskaa niskaan.
Finnair toimii ylimitoitetuilla kustannuksilla/kun tehot ovat alikäyviä kuten paperimiehilläkin.
Kun paperimiehet makasivat tehtaan lattialla, lentoemännät maakaavat etelän auringossa, saadakseen palanssin aikaeroon. Eihän kukaan haluaisi luopua ilmaisista rantalomista.
Pomon pönöttäjät ovat riistäjiä ja option kyttääjiä sekin on tässä ketjussa tullut tutuksi ja näin oli paperimiehilläkin, herrat kyykkyyn.
Finnairin henkilöstönkin pitäisi nähdä mitä naapurissa tapahtuu. Mutta ei, kuten ei paperimiehetkään nähneet. Baltic Air sekä moni muu, jopa tytäryhtiö Finncom lennättävät matkustajia siinä sivussa puolta halvemmalla eikä sinisilmät aukea.
Tiedä kuinka pitkälle he ovat valmiit tällä lakolla menemään nyt kun ovat saaneet muilta liitoilta tuulta siipiensä alle. Sokeana mennään, mutta se on varmaa, että ajan oloon luonnollisen poistuman kautta matkustamohenkilöstö vaihtuu ja tilalle palkataan uusia ja sopimukset neuvotellaan aivan eri tasoille kuin ne nyt ovat.
- Koprris
hereillä... kirjoitti:
...sovinto on savutettu ja toivon sen olevna kaikkia osapuolia tyydyttävä.
Voimme lopettaa tämän keisin ja pistää jutskan suljettuihin kansioihin.
Hyvää yötä!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565310Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212347- 1111572
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2271524- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2881078- 721047