Pitääkö olla syömättä/juomatta?

Mulla on labraan meno,kilpirauhasten vajaatoiminnan mittaukseen?Pitääkö olla syömättä/ juomatta ennen labraanmenoa?

4

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyrrooh

aamulla mittaukseen. Ei kahvia eikä tupakkaa. Vähän vettä tms voi juoda. Jos joudut tyroksiinilääkitykselle, niin myöhempien mittausten vertailun helpottamiseksi menet syömättä, muuten ei sillä ole väliä. Jos nimittäin olet sitten myöhemmin lääkityksellä, niin pitää mennä ennen lääkkeen ottoa aamulla labraan. Koska tyroksiinilääke otetaan tyhjään mahaan, niin voit ottaa sen heti mittauksen jälkeen ja jonkinlaisen odotuksen (15-30 min) jälkeen syödä aamiaisen. Näin ollen ennen lääkityksen aloitusta ja lääkityksenaikaiset mittaukset ovat vertailukelpoiset.

• niinerkki

Oon miettinyt että miten paljon vaikuttaa tulokseen se että kuinka kauan on ollut hereillä. Eroaako tulos paljonkin jos on ollut pystyssä monta tuntia ja vielä esim reippaasti kävellyt sinne labraan, kuin että jos on juuri herännyt ja lähtenyt samantien labraan ja jos mahdollista niin jollain kulkuneuvolla tai rauhallisesti kävellen jne.
        Ei kai se nyt pelkästä kellonajasta voi olla kiinni mikä se tulos on?

• pohdintoja
        niinerkki kirjoitti:

Oon miettinyt että miten paljon vaikuttaa tulokseen se että kuinka kauan on ollut hereillä. Eroaako tulos paljonkin jos on ollut pystyssä monta tuntia ja vielä esim reippaasti kävellyt sinne labraan, kuin että jos on juuri herännyt ja lähtenyt samantien labraan ja jos mahdollista niin jollain kulkuneuvolla tai rauhallisesti kävellen jne.
        Ei kai se nyt pelkästä kellonajasta voi olla kiinni mikä se tulos on?

Samantyyppisiä asioita kysyin lääkäriltä, kun kävin kuulemassa viimeisimmän labran tulokset. Mutta ei osannut ainakaan minun lääkärini antaa kysymyksiini vastausta.

• niinerkki
        pohdintoja kirjoitti:

Samantyyppisiä asioita kysyin lääkäriltä, kun kävin kuulemassa viimeisimmän labran tulokset. Mutta ei osannut ainakaan minun lääkärini antaa kysymyksiini vastausta.

Onkohan kukaan tehny mitään tutkimusta. Jollekin opiskelijalle olis aihe tossa. :D
        Vaikuttaakohan se miten paljon jos on uneton yö ja sitten menee labraan. Kerran kävi niin ja oli tsh suht korkea mut en tiiä olisko ollu muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      637
      2502
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1080
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      330
      1063
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1030
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      65
      1002
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      925
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228