toisenpolven suomalainen muslimi

zipaduu

Olen tapaillut jonkun aikaa toisen polven suomalaista ja muslimia, joka on siis kasvanut ja elänyt Suomessa koko ikänsä. Hänessä on myös suomalaista verta. Hän elää hyvin samantyyppistä elämää kuin kaikki muutkin nuoret miehet, käyttää alkoholia, on seurustellut suomalaisten kanssa aiemminkin jne. Jotkut asiat silti laittavat hälytyskellot soimaan... Kuten juuri tuo imartelu ja ylitse vuotava seksuaalisuus, mitä en suomalaisilla miehillä ole tavannut. Jos et selvin sanoin kiellä se tulkitaan hyväksymiseksi.

Tämä on toinen kokemukseni muslimiehestä ja ensimmäinen oli jokseenkin negatiivinen, alkuksi kaikki oli niin ihanaa jne. mutta sitten kun mies "vakiinnutti" paikkansa alkoi tulla välillä sellaista tekstiä mitä ei ikinä kuulisi suomalaiselta mieheltä. Väkivallalla uhkailua jos en tottele jne. Erosin enkä ole sen jälkeen ole heihin sekaantunut. Tämän hetkinen tapaus oli vanhinko... en tiennyt hänen olevan muslimi. Mies vakuuttaa ettei se vaikuta hänen elämäänsä paitsi ettei syö sian-lihaa. Hyvin dominoiva hän silti on ja olen pohtinut voiko islamilainen kasvatus kuitenkin vaikuttaa taustalla hänen arvomaailmaansa. Kuitenkin sen verran kasvatuksestaan puhunut että tiukka on ollut. Kuinka länsimaisen arvomaailman muilta osin hyväksyneet muslimit kohtelevat naisiaan?

1

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2341

Hyvin dominoiva hän silti on ja olen pohtinut voiko islamilainen kasvatus kuitenkin vaikuttaa taustalla hänen arvomaailmaansa."

Totta kai se vaikuttaa hänen arvomaailmaansa. Ei kasvatusta ja kotikulttuuria voi ihmisestä pyyhkiä pois vaikka myöhemmin muuttaisi kuuhun. Se kulttuuriympäristö, johon on lapsena kasvettu, istuu ihmisessä todella syvällä. Itse asiassa se on niin perustavalla tavalla osa ihmisen henkistä kokoonpanoa, ettei sitä voi hänestä poistaa "tuhoamatta" samalla hänen minuuttaan ja identiteettiään. Muslimeiksi kasvaneilla länsimaisen arvomaailman hyväksyminen on yleensä vain pintaa. Ne syväarvot ja ajattelumallit eivät muutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3275
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3043
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1842
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1777
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1389
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe