Egyptiin, ja varsinkin Sharmiin, Hurghadan, en lähte koskaan. Muutenkin siellä on kokoajan terroriiskuun vaara, samoin vatsatauti ja paikalliset vaan lypsää turisteja, eikä kunnioitta heitä. Ja niin likainen maa.... Nyt vielä noita haita rannassa. Snorkkaus on historia...
Vaikka saisin ilmaiseksi....
24
1379
Vastaukset
- 15++1
Punaisessa meressä, kuten muissakin lämpimissä merissä, on aina ollut ja tulee olemaan haita. Kuten myös muita vaarallisia kaloja. On täysin jokaisen oma valinta missä lomansa viettää. Hyvä, että sinä olet henkilökohtaisen päätöksesi tehnyt ja vaivaudut sen kaikille muillekin kertomaan.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Kunniottamisella saat itsekin kunnioitusta. - hlihöojö
että sun kaltainen kuvatus pysyy sieltä pois!!!!!!!!!!
- ------
Egypti on täys nolla.
- Pakkasia pakoon!
------ kirjoitti:
Egypti on täys nolla.
..."joulu" kanelin, inkiväärin ja kardemumman tuoksuineen, aarrearkku. "Herran kukkarossa" ja kukkarolla...
Voi että on ollut ihania matkoja jo yli 50! pääasiassa Kairoon, Aleksandriaan, Luxoriin ja viime vuosina oon löytänyt Red Sea'n talvikuukausiksi, pakkasia pakoon 23- 29 lämpötiloineen.! Ihanaa, edullista - terveydeksi !
Ennen vanhaan talvella en osannut matkustaa kuin Kanarialle tai joskus vain Thaimaahan.
MITÄ NÄMÄ EGYPTIN MOLLAAJAT OVAT keskustelupalstoilla?
1) eivät ikinä ole käyneetkään?
2) Vrt Thaimaan matkailusivuilla mustasukkaiset naiset...
tai
3) kokemuksena lähtökohtaisesti negatiivinen ajattelu, niin eihän sellaisesta ikinä voisikaan saada hyvää, upeaa lomakokemusta?
tai
4) miesporukoissa, joissa eivät löydä tarpeeksi "härdeliä" maassa asuvista neidoista? (kun se veivinsä on ainoa "johtotähti"!) Ja etelän lomilla kun pitäisi "dokata" ja rällästää tapojen mukaan eikä Egyptin tapoihin sellainen kuulu ollenkaan. (Maassa maan tavalla) Suosittelen Thaimaata!
5) Sukellusporukat, urheilijat ovat asia erikseen ja käyneet jo vuosikymmeniä upeissa olosuhteissa uudestaan ja uudestaan.
vai
-6) jotenkin "henkisesti sairaita", jotka saavat jotain "kiksejä" kirjoittaessaan paska-juttujaan tänne keskstelupalstoille - myös muille kuin Egyptin matkailukeskusteluihin. Olen huomannut.
Jos vastaat mielipiteeseeni, kerro 1-6) mitä mainittua kategoriaa edustat ! Vai jotain muuta? - media jne
Pakkasia pakoon! kirjoitti:
..."joulu" kanelin, inkiväärin ja kardemumman tuoksuineen, aarrearkku. "Herran kukkarossa" ja kukkarolla...
Voi että on ollut ihania matkoja jo yli 50! pääasiassa Kairoon, Aleksandriaan, Luxoriin ja viime vuosina oon löytänyt Red Sea'n talvikuukausiksi, pakkasia pakoon 23- 29 lämpötiloineen.! Ihanaa, edullista - terveydeksi !
Ennen vanhaan talvella en osannut matkustaa kuin Kanarialle tai joskus vain Thaimaahan.
MITÄ NÄMÄ EGYPTIN MOLLAAJAT OVAT keskustelupalstoilla?
1) eivät ikinä ole käyneetkään?
2) Vrt Thaimaan matkailusivuilla mustasukkaiset naiset...
tai
3) kokemuksena lähtökohtaisesti negatiivinen ajattelu, niin eihän sellaisesta ikinä voisikaan saada hyvää, upeaa lomakokemusta?
tai
4) miesporukoissa, joissa eivät löydä tarpeeksi "härdeliä" maassa asuvista neidoista? (kun se veivinsä on ainoa "johtotähti"!) Ja etelän lomilla kun pitäisi "dokata" ja rällästää tapojen mukaan eikä Egyptin tapoihin sellainen kuulu ollenkaan. (Maassa maan tavalla) Suosittelen Thaimaata!
5) Sukellusporukat, urheilijat ovat asia erikseen ja käyneet jo vuosikymmeniä upeissa olosuhteissa uudestaan ja uudestaan.
vai
-6) jotenkin "henkisesti sairaita", jotka saavat jotain "kiksejä" kirjoittaessaan paska-juttujaan tänne keskstelupalstoille - myös muille kuin Egyptin matkailukeskusteluihin. Olen huomannut.
Jos vastaat mielipiteeseeni, kerro 1-6) mitä mainittua kategoriaa edustat ! Vai jotain muuta?Jokainen saa täällä "kertoa" mielipiteensä.
Menee kuule jatkossakin sinne. En ole kateellinen. Heheee.... Mä lähen saunaan. Siellä on siisti ja lämmi ja sitten solaariumin. Kaikki tämä ei maksaa mitään, kun on jo valmiina kotona:) Ei haita, ei vatsatautia, ei röyhkeitä kaupuselijoita.
Ai kun ihanaaaaaa.
Elämä hymyille:) - fcfyivuohljn km-
media jne kirjoitti:
Jokainen saa täällä "kertoa" mielipiteensä.
Menee kuule jatkossakin sinne. En ole kateellinen. Heheee.... Mä lähen saunaan. Siellä on siisti ja lämmi ja sitten solaariumin. Kaikki tämä ei maksaa mitään, kun on jo valmiina kotona:) Ei haita, ei vatsatautia, ei röyhkeitä kaupuselijoita.
Ai kun ihanaaaaaa.
Elämä hymyille:)sul on köyhää elämäääää
- ally82
Musta on aina niin sääli, kun turistit menee vaan Sharmiin ja Hurgadaan, ja päättävät sitten etteivät tykkää Egyptistä. En itsekään pidä noista paikoista. Mutta rakastan silti monia muita paikkoja tuossa maassa. Siwaa, Dahabia, Bahareiyaa, Marsa Alamia sekä Kairon Maadi-lähiötä. Enkä ole kertaakaan saanut mahatautia siellä.
- Na38
No onhan Egypti aivan mahtava paikka! Lähellä, viiden tunnin lennon päässä ja aivan mahtava ilmasto, hyvä ruoka ja kunnioittava ilmapiiri ilman liiallista alkoholinkäyttöä. Mahataudilta välttyy hyvällä käsihygienialla. Jokaisella on omat mieltymykset, mutta itse nautin juuri siitä auringosta ja erilaisesta kulttuurista. Mukavaa loppuvuotta kaikille!
-Jouluna Hurghadaan - lomalortto
Na38 kirjoitti:
No onhan Egypti aivan mahtava paikka! Lähellä, viiden tunnin lennon päässä ja aivan mahtava ilmasto, hyvä ruoka ja kunnioittava ilmapiiri ilman liiallista alkoholinkäyttöä. Mahataudilta välttyy hyvällä käsihygienialla. Jokaisella on omat mieltymykset, mutta itse nautin juuri siitä auringosta ja erilaisesta kulttuurista. Mukavaa loppuvuotta kaikille!
-Jouluna Hurghadaanihana sivistysmaa jossa miehet alistavat naisiaan, tappajahait haukkailee elävältä uimareita, pommit ja irtopäät lentelee, turistibussit liikkuvat poliisisaattuessa kranaatti-iskujen vuoksi... ihanaa!
- Tavis Helsingistä
Na38 kirjoitti:
-Jouluna HurghadaanKallista oli kaikki joka paikassa eikä ilmatkaan olleet oikeen kummoset.
Menköön kaikki sinne minne itse haluaa. Eiköhän jokainen itse osaa päättää missä on hyvä. Itse lähden kohta Hurghadaan, jossa en ole koskaan käynyt. Thaimaassa lähden käymään sen jälkeen, sielläkään en ole käynyt. Jos ei jompikumpi tulevaisuudessa kiinnosta nii pitää jättää menemättä! - ei suomalainen
lomalortto kirjoitti:
ihana sivistysmaa jossa miehet alistavat naisiaan, tappajahait haukkailee elävältä uimareita, pommit ja irtopäät lentelee, turistibussit liikkuvat poliisisaattuessa kranaatti-iskujen vuoksi... ihanaa!
Oltiin vuosi sitten mieheni kanssa siellä. Kaupassa mies myyjä puhui vaan miehelle, ihan kun mua ei olisi ollut. Jos kysyin jotain, niin vastausta ei tullut. Joka paikassa yrittivät flirttailla ja kävit käsiksi, vaikka olin miehen kanssa. Todella törkeä käytös. Eikä naisena uskaltanut siellä yksin mennä "lähikauppaan". Paikka on likainen ja ei oo turvallinen.
Kaksi päivä matkan jälkeen mies sai hirveän vatsatautin, ja oli tiputuksessa.
Täytyy myöntää, että emme nauttinut lomasta ollenkaan.
Oli viimmeinen kertaa.
Sellainen on mun kokemus siitä maasta. - vehnäpatonki
ei suomalainen kirjoitti:
Oltiin vuosi sitten mieheni kanssa siellä. Kaupassa mies myyjä puhui vaan miehelle, ihan kun mua ei olisi ollut. Jos kysyin jotain, niin vastausta ei tullut. Joka paikassa yrittivät flirttailla ja kävit käsiksi, vaikka olin miehen kanssa. Todella törkeä käytös. Eikä naisena uskaltanut siellä yksin mennä "lähikauppaan". Paikka on likainen ja ei oo turvallinen.
Kaksi päivä matkan jälkeen mies sai hirveän vatsatautin, ja oli tiputuksessa.
Täytyy myöntää, että emme nauttinut lomasta ollenkaan.
Oli viimmeinen kertaa.
Sellainen on mun kokemus siitä maasta.tuossa joku kommentoi, ett kunnioitusta saa kunnioittamalla.
Vaan eipä Egyptissa, jos ei esim. kaupassa suostu maksamaan myyjän pyytämää kiskurihintaa t-paidasta. 10e olis pitänyt maksaa lapsen paidasta ja kun en kaupoille ruvennut, lapseni alkoi tietysti itkemään ja myyjä haukkui minut laamaksi ja lapsen punaiseksi... yms. ihan päin näköä, arabiaksi kylläkin. Harmi vain kun ymmärsin! Ja tää ei ollut edes ainoa asia, miten paikalliset mieleni ja lasteni mielet pahoittivat :( Oli toinen kerta Egyptissä ja nyt sen voin 98% varmuudella sanoa, että oli viimeinen kerta.
Valitettavasti, niin upeat maisemat kuin siellä olisikin. Tai ehkä joskus, jos menisin vain ottamaan aurinkoa... vehnäpatonki kirjoitti:
tuossa joku kommentoi, ett kunnioitusta saa kunnioittamalla.
Vaan eipä Egyptissa, jos ei esim. kaupassa suostu maksamaan myyjän pyytämää kiskurihintaa t-paidasta. 10e olis pitänyt maksaa lapsen paidasta ja kun en kaupoille ruvennut, lapseni alkoi tietysti itkemään ja myyjä haukkui minut laamaksi ja lapsen punaiseksi... yms. ihan päin näköä, arabiaksi kylläkin. Harmi vain kun ymmärsin! Ja tää ei ollut edes ainoa asia, miten paikalliset mieleni ja lasteni mielet pahoittivat :( Oli toinen kerta Egyptissä ja nyt sen voin 98% varmuudella sanoa, että oli viimeinen kerta.
Valitettavasti, niin upeat maisemat kuin siellä olisikin. Tai ehkä joskus, jos menisin vain ottamaan aurinkoa...Itse pidin juuri siitä ihmisten ystävällisyydestä ja kohteliaisuudesta. Eräässä toisessa maassa tuli useamman kerran tunne että ystävällisyys loppui juuri siihen kun en mitään ostanutkaan, ja olin todella iloinen egyptissä juuri tästä että he olivat todella ystävällisiä joka tapauksessa, ostit jotain tai et. Koin muutenkin ihmiset hirveän avuliaiksi, ja tuntui että lapsista pidettiin. En tiedä mistä johtuu että kokemukset ovat näin erilaisia, mutta lomani aikana samassa hotellissa oli suomalaisperhe jolla oli samankaltaiset kokemukset sinun kanssasi. Kuitenkin kävin samoissa paikoissa kuin he, ja silti he kokivat epäystävällisyyttä yms. kun minä taas koin ihan toisin. Oliko sinulla ekalla kerralla samoja kokemuksia, vai vasta toisella? Itse kun olin vasta ensimmäistä kertaa, ehkäpä ensi kerralla törmään sitten siihen epäystävällisyyteenkin.
- Tammikuussa jälleen
Dream1 kirjoitti:
Itse pidin juuri siitä ihmisten ystävällisyydestä ja kohteliaisuudesta. Eräässä toisessa maassa tuli useamman kerran tunne että ystävällisyys loppui juuri siihen kun en mitään ostanutkaan, ja olin todella iloinen egyptissä juuri tästä että he olivat todella ystävällisiä joka tapauksessa, ostit jotain tai et. Koin muutenkin ihmiset hirveän avuliaiksi, ja tuntui että lapsista pidettiin. En tiedä mistä johtuu että kokemukset ovat näin erilaisia, mutta lomani aikana samassa hotellissa oli suomalaisperhe jolla oli samankaltaiset kokemukset sinun kanssasi. Kuitenkin kävin samoissa paikoissa kuin he, ja silti he kokivat epäystävällisyyttä yms. kun minä taas koin ihan toisin. Oliko sinulla ekalla kerralla samoja kokemuksia, vai vasta toisella? Itse kun olin vasta ensimmäistä kertaa, ehkäpä ensi kerralla törmään sitten siihen epäystävällisyyteenkin.
On kohdeltu Egyptissä kuin prinsessaa...kuningatarta jopa. Lomakohteissa hieman tavallisemmin kuin Kairossa, mutta kukaan ei ole ollut epäkohtelias lomakaupungeissakaan ja aina on tullut hyviä kauppoja tinkimisten lopuksi ja todella hyvää palvelua olen saannut jokapaikassa.
Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa? - ally82
Dream1 kirjoitti:
Itse pidin juuri siitä ihmisten ystävällisyydestä ja kohteliaisuudesta. Eräässä toisessa maassa tuli useamman kerran tunne että ystävällisyys loppui juuri siihen kun en mitään ostanutkaan, ja olin todella iloinen egyptissä juuri tästä että he olivat todella ystävällisiä joka tapauksessa, ostit jotain tai et. Koin muutenkin ihmiset hirveän avuliaiksi, ja tuntui että lapsista pidettiin. En tiedä mistä johtuu että kokemukset ovat näin erilaisia, mutta lomani aikana samassa hotellissa oli suomalaisperhe jolla oli samankaltaiset kokemukset sinun kanssasi. Kuitenkin kävin samoissa paikoissa kuin he, ja silti he kokivat epäystävällisyyttä yms. kun minä taas koin ihan toisin. Oliko sinulla ekalla kerralla samoja kokemuksia, vai vasta toisella? Itse kun olin vasta ensimmäistä kertaa, ehkäpä ensi kerralla törmään sitten siihen epäystävällisyyteenkin.
Olimme ystävien kanssa lomalla Egyptissä. Meitä kohdeltiin kaikkialla superystävällisesti, mutta kavereitamme ei. Päättelin, että tämä johtui siitä kun hymyilimme kaikille kauppiaille oli tilanne mikä vaan. Nämä ystävämme nyrpistelivät nenäänsä myyjille. Toinen seikka mikä saattoi vaikuttaa oli heidän ulkonäkönsä. He muistuttivat venäläisiä kasvoiltaan sekä jossain määrin myös pukeutumiseltaan. Olen kuullut useammalta kauppiaalta ja hotellin työntekijältä, etteivät pidä heikäläisistä heidän käytöksensä takia. Toisaalta harmi, että joidenkin ökyvenäläisten takia kaikki heikäläiset ovat saaneet huonon maineen.
ally82 kirjoitti:
Olimme ystävien kanssa lomalla Egyptissä. Meitä kohdeltiin kaikkialla superystävällisesti, mutta kavereitamme ei. Päättelin, että tämä johtui siitä kun hymyilimme kaikille kauppiaille oli tilanne mikä vaan. Nämä ystävämme nyrpistelivät nenäänsä myyjille. Toinen seikka mikä saattoi vaikuttaa oli heidän ulkonäkönsä. He muistuttivat venäläisiä kasvoiltaan sekä jossain määrin myös pukeutumiseltaan. Olen kuullut useammalta kauppiaalta ja hotellin työntekijältä, etteivät pidä heikäläisistä heidän käytöksensä takia. Toisaalta harmi, että joidenkin ökyvenäläisten takia kaikki heikäläiset ovat saaneet huonon maineen.
Itse myös hymyilin koko ajan. Se että näyttää venäläiseltä ei varmaankaan niin paljon vaikuta, kun omat sukujuureni on osin venäjällä, ja näytän paljonkin venäläiseltä. Minua luullaan usein ulkomailla venäläiseksi. Toisaalta kyselihän ne egyptissä olenko venäläinen, jolloin selväksi kyllä tuli että olen suomesta. Sanoivat kyllä siellä että venäläiset ei hymyile, useammassa paikkaa. Olisiko sitten jotain kulttuurisia eroja siinäkin...?
- Matkaaja.
kuitenkin saamaan tuollaisen loistolaman, niin anna se ihmeessä minulle. Kyllä minä menisin oitis nauttimaan.
- Maassamaantavalla
Helppohan se täällä Suomesta käsin on aina haukkua, muista maassa maan tavalla.
Itse tiedostan sen periaatteen täysin, koska olen sen verran kuitenkin matkustellut ja minulla erittäin vankka mielipide nykyisestä hyysäyksestä tätä viidakkokolonisaatia kulttuuria varten ja olen todellakin sitä mieltä että maassa maan tavalla.
Jos menen ulkomaille, pidän ensisijaisesti huolen että olen kunniottava muita ihmisiä kohtaan ja olen myös asiallisesti. Samaa käytöstä odotan muiltakin vieraasta maasta tulleilta täysin erillaisista lähtökohdista huolimatta. Sanon asiani mikäli näin ei ole, mutta mikään ei voisi enempäää vituttaa kuin se että saisin vielä rasistihuutoja jos huomatutan jonkun idioottimaisesta käytöksestä.
Eli Suomeksi en minäkään käyttäydy muuaalla kuin eläin ja sen jälkeen hauku kaikkia rasistiksi jos ei käytökseni miellytä.
Ymmärtkö pointin? Espanja esimerkiksi on mukavan oloinen missä minulla ei ole koskaan ollut ongelmia eikä muissakaan välimeren maissa, saati itäblokin maissa. Eli maassa maan tavalla.
Samaa koskee tänne tulleita ja heitä joita uusisuomalaiseksi kehtamme kutsua.
Afrikan maissa en ole käynyt. Mielenkiinnosta voisi joskus käydä juuri Egyptissä, mutta aina kannattaa ottaa matkakohteestaan selvää juuri niin paljon kuin mahdollista, ettei vaan tule pettymyksiä.
Vaikka pieni spontaanisuus onkin hyvästä, niin järki kuitenkin mukana.- puolueeton tarkkaili
Egyptissä, kahdesti Sharmissa ja kerran Hurghadassa. Näistä käsin tein mielenkiintoisia retkiä Luxoriin ja Kairoon sekä lentäen Joradanian Petraan. Historia kiinnostaa ja sen takia maahan meninkin. Ikäville puolille ei sitten voi mitään, ne ovat tosiasioita: ainakin pienempi vatsatauti joka kerta huolellisesta hygieniasta huolimatta oli ikävää. Kauppiaat olivat todella rasittavia. Ja nyt kun on noita haihyökkäyksiä ollut ja rannat olivat pitkään Sharmissa kiinni, niin mitä tekemistä siellä oikeastaan tuolloin on, jos on jo kaikki mielenkiintoiset retkikohteet tehnyt. Ei ihme että monet vaihtavat Eilatiin, koska siellä on hyvä hygienia, ei pelkoa vatsataudeista, ei hyökkääviä kauppiaita eikä haita.
- ally82
puolueeton tarkkaili kirjoitti:
Egyptissä, kahdesti Sharmissa ja kerran Hurghadassa. Näistä käsin tein mielenkiintoisia retkiä Luxoriin ja Kairoon sekä lentäen Joradanian Petraan. Historia kiinnostaa ja sen takia maahan meninkin. Ikäville puolille ei sitten voi mitään, ne ovat tosiasioita: ainakin pienempi vatsatauti joka kerta huolellisesta hygieniasta huolimatta oli ikävää. Kauppiaat olivat todella rasittavia. Ja nyt kun on noita haihyökkäyksiä ollut ja rannat olivat pitkään Sharmissa kiinni, niin mitä tekemistä siellä oikeastaan tuolloin on, jos on jo kaikki mielenkiintoiset retkikohteet tehnyt. Ei ihme että monet vaihtavat Eilatiin, koska siellä on hyvä hygienia, ei pelkoa vatsataudeista, ei hyökkääviä kauppiaita eikä haita.
Eilat on myös Punaisen meren rannalla ja myös noilla nurkilla on nähty haita. Ja sielläkin saatat saada mahataudin, koska bakteerikanta nyt vaan on erilainen kuin Suomessa. Miksi kuvittelet että Eilatissa on hyvä hygienia? Mä olen kuullut ihan muuta. Kaikissa kuumissa maissa on pelko mahataudista. Mä olen saanut sellaisen Turkissa, Kreikassa, Etelä-Afrikassa ja Thaimaassa, mutta en koskaan Egyptissä, vaikka olen asunut siellä, ja lomaillut myös noissa turistipaikoissa.
Sinua kiinnostaa historia, mutta oletko koskaan käynyt Aleksandriassa tai Siwassa? Niissäkin on ihan kivasti näkemistä. Varsinkin Aleksandriassa. Jos olet viipynyt vain päivän tai kaksi Kairossa, et ole nähnyt kuin 5-10 % siitä kaikesta mitä sieltä löytyy. Kauppiaat ovat rasittavia vain turistikeskuksissa. Aidossa Egyptissä kauppiaat ovat tosi mukavia ja rentoja. - Hannut
ally82 kirjoitti:
Eilat on myös Punaisen meren rannalla ja myös noilla nurkilla on nähty haita. Ja sielläkin saatat saada mahataudin, koska bakteerikanta nyt vaan on erilainen kuin Suomessa. Miksi kuvittelet että Eilatissa on hyvä hygienia? Mä olen kuullut ihan muuta. Kaikissa kuumissa maissa on pelko mahataudista. Mä olen saanut sellaisen Turkissa, Kreikassa, Etelä-Afrikassa ja Thaimaassa, mutta en koskaan Egyptissä, vaikka olen asunut siellä, ja lomaillut myös noissa turistipaikoissa.
Sinua kiinnostaa historia, mutta oletko koskaan käynyt Aleksandriassa tai Siwassa? Niissäkin on ihan kivasti näkemistä. Varsinkin Aleksandriassa. Jos olet viipynyt vain päivän tai kaksi Kairossa, et ole nähnyt kuin 5-10 % siitä kaikesta mitä sieltä löytyy. Kauppiaat ovat rasittavia vain turistikeskuksissa. Aidossa Egyptissä kauppiaat ovat tosi mukavia ja rentoja.Mä olen itse käynyt Egyptissä 8kertaa. Lomani ovat olleet aina 2-3viikkoa. En ole ikinä saanut vatsatautia. Ja en todellakaan suihki paikallisten silmien edessä mtn käsidesiä. Sitä en käytä muutenkaan. Matkailin ennen Thaimaassa, mutta pitkät lennot ja ilmat oli vähän arvailujen varassa. Jos mä sanoisin Egyptistä hyviä puolia.
-Lämmintä menet mihin vuodenaikaan tahansa (Aurinkotakuu)
-Paikalliset on just niin ystävällisiä kuin sinä olet heille.
-Ihan loistava paikka harrastaa sukeltamista.
-Halvat hinnat. Nekin on pitkälle itsestä kiinni.
-lyhyet lennot on iso plussa!
Ymmärrän kyllä niitä ketkä ovat kerran käyneet viikon Egyptin lomalla, Saanut kulttuurishokin ja viettänyt lomansa "vatsatautisena" hotellissa. Siellä kun oppii liikkuun, ja ymmärtään paikallisia tapoja, Niin sitten siellä on todella hauskaa. Espanjat ja kreikat on nähty samoin Thaikamaa.. Mutta egyptissä on vielä paljon kiinnostavaa. :) - puolueeton tarkkaili
ally82 kirjoitti:
Sinua kiinnostaa historia, mutta oletko koskaan käynyt Aleksandriassa tai Siwassa? Niissäkin on ihan kivasti näkemistä. Varsinkin Aleksandriassa. Jos olet viipynyt vain päivän tai kaksi Kairossa, et ole nähnyt kuin 5-10 % siitä kaikesta mitä sieltä löytyy. Kauppiaat ovat rasittavia vain turistikeskuksissa. Aidossa Egyptissä kauppiaat ovat tosi mukavia ja rentoja.sen verran, että tiedän mitä puhun. Olen jo yli viisikymppinen ihminen ja matkustellut TOSi paljon, joten jotain jotiedän. Vatsataudin olen saanut aina Egyptissä, Thaimassa ja Intiassa. Muualla en. Ja noita kokemuksia Israelista olen kuullut tosi paljon ja hygienia on siellä todellakin eri tasolla kuin Egyptissä. En ole myöskään mistään saanut sellaista tietoa, että Eilatissa olisi ollut haihyökkäyksiä, vaikka se Punaisen meren rannalla onkin. Ja nähtävää vedenalla on sielläkin runsaasti. Egyptissä on paljon hyvää, kuten jo totensinkin. Ei siinä mitään. Jatketaan vaan matkustelua jokainen omalla tavallamme!
- oh no
puolueeton tarkkaili kirjoitti:
sen verran, että tiedän mitä puhun. Olen jo yli viisikymppinen ihminen ja matkustellut TOSi paljon, joten jotain jotiedän. Vatsataudin olen saanut aina Egyptissä, Thaimassa ja Intiassa. Muualla en. Ja noita kokemuksia Israelista olen kuullut tosi paljon ja hygienia on siellä todellakin eri tasolla kuin Egyptissä. En ole myöskään mistään saanut sellaista tietoa, että Eilatissa olisi ollut haihyökkäyksiä, vaikka se Punaisen meren rannalla onkin. Ja nähtävää vedenalla on sielläkin runsaasti. Egyptissä on paljon hyvää, kuten jo totensinkin. Ei siinä mitään. Jatketaan vaan matkustelua jokainen omalla tavallamme!
teinejä kertoilemassa "jumalan totuuksia"!Jos ally omat kokemuksesi Egyptistä ovatkin pääosin olleet hyviä,okei,ihan kiva,mutta en ymmärrä mistä olet saanut sen käsityksen että Eilatissa hygienia olisi jotenkin huonoa?Kuulostat ihan joltain Egyptin turistibyroon kätyriltä.Sattumoisin olen matkustellut yhtäpaljon (ollut 2 kertaa pitempiä aikoja töissä Israelissa)molemmissa maissa ja Israelissa voi kraanavettä juoda,mutten kyllä suosittele juomaan Egyptissä,vesi kraanasta maistuukin niin vahvasti mullalta ja kloorilta,ettei se kyllä voi olla kovin terveellistä.
Tutkimuksien mukaan Suomessa ja Israelissa on sama bakteerikanta ja jo yksin juutalaisuus uskontona harjoittaa erittäin hyvää hygieniaa(kokemuksena keittiö ja sairaalatyö Israelissa)
Jokainen suomalainen voi onneksi valita matkustuskohdemaansa vapaasti,toisin kuin Egyptin poliisivaltioon suljetut. - ally82
oh no kirjoitti:
teinejä kertoilemassa "jumalan totuuksia"!Jos ally omat kokemuksesi Egyptistä ovatkin pääosin olleet hyviä,okei,ihan kiva,mutta en ymmärrä mistä olet saanut sen käsityksen että Eilatissa hygienia olisi jotenkin huonoa?Kuulostat ihan joltain Egyptin turistibyroon kätyriltä.Sattumoisin olen matkustellut yhtäpaljon (ollut 2 kertaa pitempiä aikoja töissä Israelissa)molemmissa maissa ja Israelissa voi kraanavettä juoda,mutten kyllä suosittele juomaan Egyptissä,vesi kraanasta maistuukin niin vahvasti mullalta ja kloorilta,ettei se kyllä voi olla kovin terveellistä.
Tutkimuksien mukaan Suomessa ja Israelissa on sama bakteerikanta ja jo yksin juutalaisuus uskontona harjoittaa erittäin hyvää hygieniaa(kokemuksena keittiö ja sairaalatyö Israelissa)
Jokainen suomalainen voi onneksi valita matkustuskohdemaansa vapaasti,toisin kuin Egyptin poliisivaltioon suljetut.Juu. Onhan se niin, että Egypti on likainen maa suurimmaksi osaksi. Olin saanut sen käsityksen, että Eilat ei ole maailman hygieenisin paikka, mutta aloin kyllä itsekin miettimään, että onkohan noi kommenttien sanojat saaneet turistiripulin ja tehneet siksi tuon päätelmän. Turistiripulihan ei siis tarkoita samaa kuin huono hygienia vaan se voi tarkoittaa vaikka nestehukkaakin. Sorry, jos loukkasin jonkun tunteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496315Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422611Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821123
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.791087Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3011074Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601068- 78983
- 66951
- 228854