Otsikon mukainen auto olisi haaveena, muutama kysymys:
Mitä tyyppivikoja kyseisessä autossa on? Onko joillakin osilla huolto/vaihtoväli "tavallista" tiheämpi (esim moottori)?
En tarvitse mielipiteitä siitä, onko kannattavaa korjata, ostaa tai ajaa kysestä autoa, vaan faktatietoa kestävyydestä ja huolloista.
Alfa 75 huolto/korjaus?
7
669
Vastaukset
- jokumuu.
Listausta murheista löytyy esmes tuolta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3857
Kiva pelihän 75 on harrastaa. Autoa hankkiessa kannattaa kuitenkin etsiä mahdollisimman terve yksilö, sillä nuorimmillakin versioilla on ikää melkein 20 vuotta ja osa autoista on ollut aika suruttomalla pidolla. Alfa 75 kestää huolimatonta kohtelua selvästi huonommin kuin esmes vastaavanikäinen 300-Bemari.- Tuleva Alfisti
Kiitos linkistä!
Näin arveinkin, että kannattaa hankkia mahdollisimman terve ja tiedossa kyllä on, että rahaa palaa huoltoon keskiverto autoa enemmän. Mitkään teini-bemarit ei ole edes vaihtoehtoja, mieluummin ajelen tylsällä, mutta kestävällä autolla siihen asti, että on vara ostaa ja huoltaa kunnollinen harrasteauto. :)
75:sta omistaneena tulee jotain mieleen.
2. synkka on aika usein valmista, muistaakseni jotain muutettu -89, eli vanhemmissa enemmän pulmia. Laatikkohan on takana joten vivut normaalia pidemmät, väljyys huonontaa lisää.
Taka-akselin tuennassa on sellainen "iso vulkanoitu kumi", anteeksi tässä jo epätarkka kuvaus/nimitys, se kun on rikki niin kolahtelee ikävästi ja saa 2. toimimaan vieläkin huonommin. Ei kait kallis, ikävä kyllä vaihtaa.
Kone kyllä kestää jos vain öljystä huolehdittu.
Ei paha ruostumaan, muutama kohta kyllä. Ruostuu kyllä vähemmän kuin tuon ajan muut. Toki hoitokin vaikuttaa.
Osat tarvikkeina ainakin halpoja, kuten esim. alapallot ja laakerit, painava kone päällä vaikka onkin alumiinia.
Autona MAKEE, painosuhde 50/50, takaveto lukoilla..........sanovat mallia HÄRSKIN kauniiksi, oikeassa ovat.
AREF on myös hyvä paikka kysellä. Kannattaa myös liittyä jos Alfhan hankkii.- hienot muistot
Mulla oli 75 T.S. 10 vuotta ja kyllä sitä korjata sai loppupuolella. Muistan kuinka ihana vehje se oli alussa...
kone väänsi ja mutkat menivät kuin imien. Voih
Noi Alfabbs:n kommentit tuntuvat kovin tutuilta. Olikohan siellä siitä "tietokoneesta" joka vilkutti vähän väliä ties mitä varoitusvaloa. Ikinä ei tiennyt, oliko ne aitoja hälytyksiä. Aja siinä sitten !
Ajattelin vähän sen entisöimistä harrastusautoksi, mutta kyllä ne osat olisi maksanut tuhansia euroja.
Viimeinen silaus oli, kun vaihdoin bensatankin. Elämäni vittumaisin remppa varmaan- pekieki
Ensimmäinen ja kaikkein kiehtovin Alfani oli 75 (1,6). Kun sillä ajelin, niin tajusin, mitä loistavat ajo-ominaisuudet merkitsevät. Moottoti oli erinomainen. Korjaus ja huoltovalmiutta pitää olla ja paljon. Kaasuttimen säädöt olisi hyvä osata itse. Unohda halpisölyt. Kokeile vaikka castrol 5w-60sta. Vaihdelaatikon ja kampiakseli-kardaami-perä-yhdistelmä on auton heikko paikka. Korjaaminen vaatii ammattiosaamista. Jos on valmiutta pitää ja rakentaa, niin lopputulos on loistava. Itselläni ollut 6 Alfaa (75, 156 TS, 156JTS, GT 2.0JTS, 166 2.0TS, 159 2.2.JTS. Kaikki olleet ikimuistoisia autoja. Missään ei mitä merkittävää, paitsi 75:ssa, joka oli jo aika loppuuanjettu, kun sen hankin. 290 000km mittarissa. Vähän vaihtelin nokka-akseleita ja -v-lootaa ja kampiakselia työstettiin ja hieman sähkötöitä tehtiin. Mutta kyllä kannatti. Makeaa oli kyyti
- Seiska5mma
En osaa nimetä yhtään osaa, joka ei menisi rikki. Fakta on, että se ei kestä, vaan se on sarja rikkoutumisia.
- Alffy
Kirjoita sivun yläreunaan HAE-ruutuun sana "vikalista" ja klikkaa hesarin linkkiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259