Täällä Etelä-Karjalassa tuiskuttaa ulkona lunta, mutta kamarin uunissa räiskää tuli ja kynttilän liekki on lämpöinen.
Vietetään rauhallista Itsenäisyyspäivää, samaa toivon kaikille.
http://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
78
667
Vastaukset
on rakas ja tärkeä, tässä vielä laulu siitä.
Souvarit ja Isänmaa http://www.youtube.com/watch?v=5Mbglwu6m-E&playnext=1&list=PL880CF924A0587C72&index=32- Pirre*
ja Rauhaisaa Itsenäisyyspäivää Sinullekin.
Laitan tähän tämän mieltä kovin koskettavan laulun ...
http://www.youtube.com/watch?v=aEO6xW0q1rY&feature=relatedja kyllä Veteraanin Iltahuudon voi soittaa useamminkin.
Se laulettiin isäni hautajaisissa, itkemättä en voi kuunnella.
http://www.youtube.com/watch?v=J6zSb9t8rqI&feature=related- kiitos kaikille isil
nyyyh nyyyh itkemättä ei voi muistella menneitä, isämme poissa jo on ,,,,,
kaikki kunnia isilemme ...... kiitos kaikille isil kirjoitti:
nyyyh nyyyh itkemättä ei voi muistella menneitä, isämme poissa jo on ,,,,,
kaikki kunnia isilemme ......veteraaneja voi kunnioittaa myös ilman sarkasmia ja ironiaa.
- itsenäisyys 93 v.
on esittäjissä jotain suomalaisuudesta poikkeavaa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää.
http://www.youtube.com/watch?v=naHhjLHLTK8&feature=related - QQ
Kiitos samoin, leppoisaa itsenäisyyspäivää, kaikille. Tuiskuttaa ja tuulee kovin täällä pääkaupungissakin. Saisi lumitöihin ryhtyä lasitetulla parvekkeellakin ;D
Talvitakki ollut suoristumassa, tuulettumassa siellä, ja oli ihan lumen peitossa. Samoin jouluviritykset, koristeet. Tuulee lähes vaakasuoraan, niin pääsee joistakin raoista. Paukekin on melkoinen oven aukiollessa, kun tuuletan. Eiköhän tuo sula kuitenkin, nyt -3,6' ,
Kun nyt kotiuduin,pitäisi patonkeja paistella, ja juusto-kinkkupiiras saada aikaiseksi. Siitä uunistahan jälkilämpö sitten lämmittää, toki kynttilät myös ;Dolin ja on se melkoisen rankkaa puuhaa, kun on tuiskuttanut isoja kasoja polkujen päälle.
Kylätiekin on auraamatta ja melkoista pohruamista oli roskapussin vienti keräilyastiaan.
No, hyvää se vaan tekee jalkalihaksille, kun joutuvat rasittumaan.
Leivoin joulutorttuja ensimmäistä kertaa tänä vuonna, tuoksu ainakin on mahtava. :)
Ihan tekisi mieleni maistaa, mutta kun ei se käy.
Lämmintä on ja hyvä mielikin :))- QQ
Anceli kirjoitti:
olin ja on se melkoisen rankkaa puuhaa, kun on tuiskuttanut isoja kasoja polkujen päälle.
Kylätiekin on auraamatta ja melkoista pohruamista oli roskapussin vienti keräilyastiaan.
No, hyvää se vaan tekee jalkalihaksille, kun joutuvat rasittumaan.
Leivoin joulutorttuja ensimmäistä kertaa tänä vuonna, tuoksu ainakin on mahtava. :)
Ihan tekisi mieleni maistaa, mutta kun ei se käy.
Lämmintä on ja hyvä mielikin :))Ei kuulu tortut minunkaan sallittuihin, vaan salaa söin, rahkataikinaan, mustikkahillolla tehdyn, nam. Oli onneksi pieni.
Tuo on noita omakotitalon riemuja, kolaaminen ;D QQ kirjoitti:
Ei kuulu tortut minunkaan sallittuihin, vaan salaa söin, rahkataikinaan, mustikkahillolla tehdyn, nam. Oli onneksi pieni.
Tuo on noita omakotitalon riemuja, kolaaminen ;DMinun pitäisi tehdä gluteenittomia, muutama vuosi sitten teinkin valmiista taikinasta. Eikä ne hassumman
makuisia olleetkaan.
Mustikkahillo voi olla jopa parempaa kuin luumuhillo, kokeilen joskus.
Meillä on maalaistalon pihapiiri ja lumihommia piisaa.- QQ
Anceli kirjoitti:
Minun pitäisi tehdä gluteenittomia, muutama vuosi sitten teinkin valmiista taikinasta. Eikä ne hassumman
makuisia olleetkaan.
Mustikkahillo voi olla jopa parempaa kuin luumuhillo, kokeilen joskus.
Meillä on maalaistalon pihapiiri ja lumihommia piisaa.Hih, juu kun ei huomaa ;D ;D
(diabetes)
Tuo onkin hankalampi juttu, oli ystävättärelläni myös. Silloin etsin reseptejä, jotta hänellekin sain jotain, kun oli kutsut, tai illanistujaisia. Kuulema nykyisin hieman helpommin löytyy, kun aiemmin. QQ kirjoitti:
Hih, juu kun ei huomaa ;D ;D
(diabetes)
Tuo onkin hankalampi juttu, oli ystävättärelläni myös. Silloin etsin reseptejä, jotta hänellekin sain jotain, kun oli kutsut, tai illanistujaisia. Kuulema nykyisin hieman helpommin löytyy, kun aiemmin.paljon enemmän tietoa ja valinnanvaraa kuin 20 vuotta sitten, kun oma sairauteni löytyi.
Hetken aikaa tuntui ettei voi enää syödä yhtään mitään.
Ja minulla oli suolisto jo tosi huonossa kunnossa, kun keliakia viimein todettiin.
Tutkimukset ovat nykyään helpompia ja sairaus löytyy nopeammin.
Olen laiska leipoja, kaupoista kyllä löytyy paljon gluteenittomia tuotteita.
- K/K
Kun laitan lauluni soimaan näen harmaan rivistön marssivan tummaa metsänrantaa kohden jossa tykkituli leimahtelee
http://www.youtube.com/watch?v=p3LvmJs-DIY- k/k
selityskin tuolle kuvalle
http://yle.fi/uutiset/teemat/talvisodasta_70_vuotta/2009/12/joulu_rintamalla_1272167.html k/k kirjoitti:
selityskin tuolle kuvalle
http://yle.fi/uutiset/teemat/talvisodasta_70_vuotta/2009/12/joulu_rintamalla_1272167.htmlon rintamallakin joulua vietetty ja varmaan se toi lohtua ja kodin mieleen sotilaille.
Ei pysty edes kuvittelemaan minkälaista sodassa on ollut, jouluna etenkin.
Yhden joulun olen viettänyt sairaalassa, mutta se meni iloisissa merkeissä, vauva sylissä
palasin kotiin.
Toivottavasti olet saanut levätä lumitöistä, täällä niitä riittää.- k/k
Anceli kirjoitti:
on rintamallakin joulua vietetty ja varmaan se toi lohtua ja kodin mieleen sotilaille.
Yhden joulun olen viettänyt sairaalassa, mutta se meni iloisissa merkeissä, vauva sylissä
palasin kotiin.
Toivottavasti olet saanut levätä lumitöistä, täällä niitä riittää.asti on traktori laulanut ja huomen aamulla taas neljältä lähdetään.
Talven ihmemaa on kiva.
Huomasitko kun joku ystäväsi oli peukuttanut viestisi,mä kumitin ne ilkeyttäni. k/k kirjoitti:
asti on traktori laulanut ja huomen aamulla taas neljältä lähdetään.
Talven ihmemaa on kiva.
Huomasitko kun joku ystäväsi oli peukuttanut viestisi,mä kumitin ne ilkeyttäni.hän on jälleen perässäni, mutta ei se haittaa, kunhan ei tule liian lähelle.
Kiitos kumituksesta, itse en niihin rupea, peukuttakoot miten paljon vaan. :)
Sua arvelinkin kumittajaksi, kyllä on kiva kun on sekä ystäviä että vihollisia. Elämä on jännittävämpää.
Ajattelepas jos tällaista on kaiken talvea, kyllä saa traktori hyrrätä ja lumi lentää. Kolankin kanssa
joutuu touhuamaan, meillä on pihapolkuja jonkun verran.- k/k
Anceli kirjoitti:
hän on jälleen perässäni, mutta ei se haittaa, kunhan ei tule liian lähelle.
Kiitos kumituksesta, itse en niihin rupea, peukuttakoot miten paljon vaan. :)
Sua arvelinkin kumittajaksi, kyllä on kiva kun on sekä ystäviä että vihollisia. Elämä on jännittävämpää.
Ajattelepas jos tällaista on kaiken talvea, kyllä saa traktori hyrrätä ja lumi lentää. Kolankin kanssa
joutuu touhuamaan, meillä on pihapolkuja jonkun verran.Lähren tyksiin ja en näe pukuloistoa ,on se niin väärin .
- Pirre*
Anceli kirjoitti:
on rintamallakin joulua vietetty ja varmaan se toi lohtua ja kodin mieleen sotilaille.
palasin kotiin.
Toivottavasti olet saanut levätä lumitöistä, täällä niitä riittää.seitsemännen lapsenlapsen Itsenäsyyspäivänä...tulikin jännittävä päivä..:)
k/k kirjoitti:
Lähren tyksiin ja en näe pukuloistoa ,on se niin väärin .
vaikka kuinka harmittaa, niin kumpi on tärkeämpää, mennä Tyksiin vai katsella linnanjuhlia.
Tiedät miettimättäkin, terkkuja sinne.Pirre* kirjoitti:
seitsemännen lapsenlapsen Itsenäsyyspäivänä...tulikin jännittävä päivä..:)
teille tulikin jännittämistä, hienon päivän vauva valitsi syntymäpäiväkseen.
Usko pois, kaikki menee hyvin, kerro sitten tärkeät tiedot.
:))- QQ
Pirre* kirjoitti:
Saamme? Ei siis vielä, niinkö ;D
Jännät hetket, lapsi voi joskus protestoida ;D kun synttärinä kaikki vaan töllöttää kätteleviä ihmisiä ;D
Peukut pystyssä ootellaan, kerro sitten, millainen ihme tulikaan ;D - Pirre*
QQ kirjoitti:
Saamme? Ei siis vielä, niinkö ;D
Jännät hetket, lapsi voi joskus protestoida ;D kun synttärinä kaikki vaan töllöttää kätteleviä ihmisiä ;D
Peukut pystyssä ootellaan, kerro sitten, millainen ihme tulikaan ;Dollut laskettu aika, mutta tarkkana tyttönä hän tahtookin tulla tänään :), toivottavasti jo tänään..
Pirre* kirjoitti:
Onneks olkoon teidän perheelle.
"Itsenäinen" on sitten jo syntymästä saakka :))- QQ
Pirre* kirjoitti:
ollut laskettu aika, mutta tarkkana tyttönä hän tahtookin tulla tänään :), toivottavasti jo tänään..
Aika hyvin sitten tuo ajoitus ;D
Jos on pitkä aika aiemmasta, voi olla kuten ensisynnytys, ja meneekin sitten seuraavalle päivälle ;D
Jännätään porukalla! - Pirre*
tulisilla kirjoitti:
Onneks olkoon teidän perheelle.
"Itsenäinen" on sitten jo syntymästä saakka :))tässä nyt vielä vaan jännitetään, ei oikein osaa keskittyä mihinkään..vielähän tässä on tätä itsenäisyyspäivää monta tuntia..
Pirre* kirjoitti:
tässä nyt vielä vaan jännitetään, ei oikein osaa keskittyä mihinkään..vielähän tässä on tätä itsenäisyyspäivää monta tuntia..
Itsenäisen itsepäisesti antaa hän odottaa tuloaan :)
Sitten saa suuret riemunkiljahdukset aikaan.
Kunnon sisääntulo hänellä lie mielessä.- Pire*
QQ kirjoitti:
Aika hyvin sitten tuo ajoitus ;D
Jos on pitkä aika aiemmasta, voi olla kuten ensisynnytys, ja meneekin sitten seuraavalle päivälle ;D
Jännätään porukalla!vuotta edellisestä..eli pidempi versio - luulisin.
Tämä kys. lapsukaisemme syntyi 9 vuotta edellisen jälkeen, ja oli tiukassa :(
Kiitos..pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin, miusta ei ole nyt mihinkäänkäään..silmät vaan tippuu.. - QQ
Pire* kirjoitti:
vuotta edellisestä..eli pidempi versio - luulisin.
Tämä kys. lapsukaisemme syntyi 9 vuotta edellisen jälkeen, ja oli tiukassa :(
Kiitos..pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin, miusta ei ole nyt mihinkäänkäään..silmät vaan tippuu..Varmasti pidetään, mulla oli ja pitkiä välejä, siksi tuntuikin, että keitin puuroa aamuisin yli kolmekymmentä vuotta ;D Lapsenlapsi, eka, syntyi viimeisen kanssa samoihin aikoihin ;D Muistin kun kätilö sanoi, että aivan kuin ensisynnyttäjä, kun yksi väli oli 10v, oli siinä muitakin välejä, vain viimeiset on suht lähekkäin ;D
Minä kun en linnan juhlia katso, niin kurkkailen välillä tänne sitten, jännitetään yhdessä ;D ja, kyllä kaikki menee hyvin, usko vain QQ kirjoitti:
Varmasti pidetään, mulla oli ja pitkiä välejä, siksi tuntuikin, että keitin puuroa aamuisin yli kolmekymmentä vuotta ;D Lapsenlapsi, eka, syntyi viimeisen kanssa samoihin aikoihin ;D Muistin kun kätilö sanoi, että aivan kuin ensisynnyttäjä, kun yksi väli oli 10v, oli siinä muitakin välejä, vain viimeiset on suht lähekkäin ;D
Minä kun en linnan juhlia katso, niin kurkkailen välillä tänne sitten, jännitetään yhdessä ;D ja, kyllä kaikki menee hyvin, usko vainItsenäisyyspäivän tyttö, ja mahtavasta huudosta päätellen e r i t t ä i n reipas ja itsenäinen...JES!!! :)
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..- markeena*
Pirrejuupas kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän tyttö, ja mahtavasta huudosta päätellen e r i t t ä i n reipas ja itsenäinen...JES!!! :)
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..Paljon Onnea kaikille läheisille.
ps, nyt mä sitten voin sulkea tän koneen. :-) - QQ
Pirrejuupas kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän tyttö, ja mahtavasta huudosta päätellen e r i t t ä i n reipas ja itsenäinen...JES!!! :)
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..J E E ! Onnitteluja teille kaikille, eritoten seitsemän lapsen mummille!
Hieno juttu, ei tarvitse enää jännätä!
Huomisissako lähdet katsomaan jo, vai joudutko töiden vuoksi siirtämään. - Pirre*
QQ kirjoitti:
J E E ! Onnitteluja teille kaikille, eritoten seitsemän lapsen mummille!
Hieno juttu, ei tarvitse enää jännätä!
Huomisissako lähdet katsomaan jo, vai joudutko töiden vuoksi siirtämään.Keskiviikkona alkaa lyhyt pätkä vuosilomaani, ehkä käyn vasta silloin, - hieman vaikea tästä on vielä huomenna lähteä..
P.s. odotellaan tässä multimediaa..:) - Pirre*
markeena* kirjoitti:
Paljon Onnea kaikille läheisille.
ps, nyt mä sitten voin sulkea tän koneen. :-)Kiitos meidän kaikkien puolesta..ja nyt voimme ruveta seuraamaan linnanjuhlia :)
Hyvää Itsenäisyyspäivän jatkoa Sinulle ja kaikille palstalaisille! Pirrejuupas kirjoitti:
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..teille kaikille, ihana uutinen :))
- QQ
Pirre* kirjoitti:
Keskiviikkona alkaa lyhyt pätkä vuosilomaani, ehkä käyn vasta silloin, - hieman vaikea tästä on vielä huomenna lähteä..
P.s. odotellaan tässä multimediaa..:)Tekniikka on hieno juttu, saat kuvan! Ajattele, ennen saattoi mennä viikkoja, ennenkuin isovanhemmat saivat paperikuvan, tai pääsivät edes katsomaan, jos matka oli pitkä.
Oot onnesta sykkyrällä varmaan, on sinulla muistorikas itsenäisyyspäivä 2010, kuten lapsellasi, ja lapsenlapsellasi aina.. Ihan tässä vieraanakin sydän sykkyrällään odotti uutta kansalaista. ;D - Pirre*
Anceli kirjoitti:
teille kaikille, ihana uutinen :))
Ihana oli nytykkä, ja mitat 3.300 ja 50, ja kova ääninen - tulee laulaja he..
- QQ
Pirre* kirjoitti:
Neitohan on sirokokoinen ;D
Pirre* kirjoitti:
ainahan vauvat ovat ja etenkin noin siro pikku-neiti. :)
Pääsee vaikka linnanjuhliin laulamaan parinkymmenen vuoden kuluttua.Pirrejuupas kirjoitti:
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..Onnea paljon.
Sanoinhan että on vain sisään- vai pitäskö tässä tapauksessa sanoa ulostulon odotusta ja sitten kaikki kehiin.
Hän pyörittää maailmaa (läheisiään) jo nyt :))- viivatiina
Pirrejuupas kirjoitti:
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..täällä ei oo vielä tietookaan ulos pyrkimisestä =))))
tulisilla kirjoitti:
Onnea paljon.
Sanoinhan että on vain sisään- vai pitäskö tässä tapauksessa sanoa ulostulon odotusta ja sitten kaikki kehiin.
Hän pyörittää maailmaa (läheisiään) jo nyt :))niin tekee, vauvat on vahvoja heikkoudessaan :)
viivatiina kirjoitti:
täällä ei oo vielä tietookaan ulos pyrkimisestä =))))
ja hyvä kun pysyykin vielä lämpimässä, - kyllä sieltä tullaan kun käsky käy :)
- Tase pappa
Pirrejuupas kirjoitti:
Voi että olen Onnellinen kun kaikki meni hyvin..ja lapsikin on kunnossa..Onnea Sylin Täydeltä Koko Populalle. Varsinkin koko häslingin aiheuttaneille vauvan Isälle ja Äidille. Viikon Sinua vanhempana onnellisena isoisänä annan Sinulle hyvän neuvon. Neljäntenä päivänä syntymästä voit jo laskea jalat maahan ja huokaista. Kyllä se kutkuttaa tuntoja niin maan penteleesti. Se mummojen ja pappojen odotus kun on niin totaalista. Sitä kun pakkaa miettimään asioita ja kaiken valtakunnan uhkia, vaikka tietää ihan hyvin että LUONTO HOITAA ASIAN. Ne perässä heitetyt Prinsessat kun vie koko ihmisen mukanaan. Ei yksin sydäntä. Se vaan on kumma juttu että näitten vauvojen Isä ja Äiti ei OSAA olla lähelläkään niin tohkeissaan kun mitä me "melkein vanhukset" ollaan. Ne ei vielä tiedä, onnekseen; kaikkea sitä, minkä me jo tiedämme. Niin että seuraavaa vaan taas rustaamaan ja odottamaan.
- Pirre*
Tase pappa kirjoitti:
Onnea Sylin Täydeltä Koko Populalle. Varsinkin koko häslingin aiheuttaneille vauvan Isälle ja Äidille. Viikon Sinua vanhempana onnellisena isoisänä annan Sinulle hyvän neuvon. Neljäntenä päivänä syntymästä voit jo laskea jalat maahan ja huokaista. Kyllä se kutkuttaa tuntoja niin maan penteleesti. Se mummojen ja pappojen odotus kun on niin totaalista. Sitä kun pakkaa miettimään asioita ja kaiken valtakunnan uhkia, vaikka tietää ihan hyvin että LUONTO HOITAA ASIAN. Ne perässä heitetyt Prinsessat kun vie koko ihmisen mukanaan. Ei yksin sydäntä. Se vaan on kumma juttu että näitten vauvojen Isä ja Äiti ei OSAA olla lähelläkään niin tohkeissaan kun mitä me "melkein vanhukset" ollaan. Ne ei vielä tiedä, onnekseen; kaikkea sitä, minkä me jo tiedämme. Niin että seuraavaa vaan taas rustaamaan ja odottamaan.
olipa osuva kirjoitus isovanhempien tunnemaailmasta silloin h-hetken alettua ja ennenkin..on se vaan kumma kuinka ne pikkukääröt putkahtavat kummiskin pulskina, punaisina ja äänekkäinä (ainakin tämä meidän).
P.s. Isosiskon kommentti multimedia viestinä tulleesta pikkusiskosta.."ihan on hommeisen näköinen" :DD..
- Korppis
Lumitihruista ja harmaata itsenäisyyspäivää vietämme korvessa.
En ole musiikin linkittäjä. Rakastan Sibeliusta ja kuuntelen hänen jylhää musiikkia istuskellen nojatuolissani ja nauttien kuulemastani.
Kohta alkaa pukuskaala ja sitä en jätä väliin, vuoden kohokohta.
Rauhallisita itsenäisyyspäivää sinulle ; )oli tuolla linkitettynä. Mutta paremmalta se kuulostaa omalta levyltä kuin youtubesta.
Pukujuhla täytyy tietenkin katsoa, eihän muuten tiedä mistään mitään.
Kiitos, odotellaan iltaa :)
Myös minulta, katselin Tuntemattoman sotilaan kun en ole moniin vuosiin sitä katsonut.
Yritin taas etsiä isää sieltä joukkokohtauksista juoksemasta, mutta en tunnistanut, en selästä enkä jaloista.
Lapsena usein yritettiin löytää.edes niskasta, no tämä oli vitsi, kerran eräs ihminen kysyi, tunnenko ketään niskasta.
Luulin että sukunimestä oli kyse, sitten hän kysyi, no tunnetko kasvoista.
Enpä muista milloin olen Tuntemattoman viimeksi katsonut, en muistanut nytkään.
Kuvat tulivat ihan hyvän kokoisina sähköpostiin.Anceli kirjoitti:
edes niskasta, no tämä oli vitsi, kerran eräs ihminen kysyi, tunnenko ketään niskasta.
Luulin että sukunimestä oli kyse, sitten hän kysyi, no tunnetko kasvoista.
Enpä muista milloin olen Tuntemattoman viimeksi katsonut, en muistanut nytkään.
Kuvat tulivat ihan hyvän kokoisina sähköpostiin.Ite kun katoin lähetettyjen kautta niin oli hirveän isot mutta tää on niin tätä.
Pitkä oli kuva katsoa mutta kyllä melkein koko ajan istuin telkan ääressä, välillä piti käydä kaapilla ja juomassa :))tulisilla kirjoitti:
Ite kun katoin lähetettyjen kautta niin oli hirveän isot mutta tää on niin tätä.
Pitkä oli kuva katsoa mutta kyllä melkein koko ajan istuin telkan ääressä, välillä piti käydä kaapilla ja juomassa :))ja yrittää neuvoa jos pystyn. Epäilen sitäkin, eikö sulla ole ketään fiksua tuttavaa siinä lähettyvillä?
Mutta en mie tänään malta keskittyä, täytyy kohta ruveta pukeutumaan sinne linnanjuhliin.
Ilkeä edes katsoa verkkarit jalassa ja t-paita päällä ;))
Eväät olisi hyvä varata viereen jo ennen elokuvan alkua ja samahan se on linnanjuhlienkin kanssa.Anceli kirjoitti:
ja yrittää neuvoa jos pystyn. Epäilen sitäkin, eikö sulla ole ketään fiksua tuttavaa siinä lähettyvillä?
Mutta en mie tänään malta keskittyä, täytyy kohta ruveta pukeutumaan sinne linnanjuhliin.
Ilkeä edes katsoa verkkarit jalassa ja t-paita päällä ;))
Eväät olisi hyvä varata viereen jo ennen elokuvan alkua ja samahan se on linnanjuhlienkin kanssa.Ja pyh nyt mie sanon :(( meinasin katsoa Röllielokuvaa, mutta onkin piirretty.
En ala mitään.
Noh: ala sie vaan valmistautua niihin linnanjuhliin.
Onhan se hyvä että joku meistä näyttäytyy sielläkin.
Saatte Tiinan kanssa pitää palstan puolta siellä.
Jos mie satun kurkkaamaan jossain vaiheessa niin heilutappa käpälää sitten.tulisilla kirjoitti:
Ja pyh nyt mie sanon :(( meinasin katsoa Röllielokuvaa, mutta onkin piirretty.
En ala mitään.
Noh: ala sie vaan valmistautua niihin linnanjuhliin.
Onhan se hyvä että joku meistä näyttäytyy sielläkin.
Saatte Tiinan kanssa pitää palstan puolta siellä.
Jos mie satun kurkkaamaan jossain vaiheessa niin heilutappa käpälää sitten.sen kun käyt katsomaan ;)) Meillä on se oikea elokuva, saat lainata sitä.
Pitää vissiin tukkakin föönata ja kynnet lakata, näet värin sitten, kun vilkuttelen siulle.
Ja tunnistathan sie siitä flanellipyjamasta, tuskin muilla neitosilla semmosta on päällään :)))
- viivatiina
täältä päijänteen rannalta kirkossa ja sankarihaudalla käyty laulamassa sit isien haudoilla sytyttämässä kynttilät sit tässä nautiskellaan vapaasta puolentoista tunnin päästä sytytetään kynttilät ikkunoihin ja eiköhän sit ookkin pikkuhiljaa kiirus linnanjuhliin ;))))
mitenkäs ne teidän vauva-asiat on, ei taideta kutenkaan sitä Itsenäisyyspäivävauvaa sieltä saada.
Pirrellä on asiat siinä mielessä pitemmällä, supistelee jo :)))
Muistin kyllä, että olet laulamassa, mukavaa iltaa sinne Päijänteen rannalle.
Onhan sulla uusi leninki linnanjuhliin, ettet sillä vanhalla taas mene ;))- viivatiina
Anceli kirjoitti:
mitenkäs ne teidän vauva-asiat on, ei taideta kutenkaan sitä Itsenäisyyspäivävauvaa sieltä saada.
Pirrellä on asiat siinä mielessä pitemmällä, supistelee jo :)))
Muistin kyllä, että olet laulamassa, mukavaa iltaa sinne Päijänteen rannalle.
Onhan sulla uusi leninki linnanjuhliin, ettet sillä vanhalla taas mene ;))massussa äiti siellä tekee justa mönkijällä lumitöitä kuulemma jospa se siitä vaikka hämmästyis ja lähtis vaikka pyrkiin pihalle pesin tän vanhan valkoisen virttyneen kotipuseroni kautta mekkoni tää on niin mukava etten viitti tästä luopua mutta toivotaan ettei kukaan muista että tää oli kenties viime vuonnakin ;)))))
viivatiina kirjoitti:
massussa äiti siellä tekee justa mönkijällä lumitöitä kuulemma jospa se siitä vaikka hämmästyis ja lähtis vaikka pyrkiin pihalle pesin tän vanhan valkoisen virttyneen kotipuseroni kautta mekkoni tää on niin mukava etten viitti tästä luopua mutta toivotaan ettei kukaan muista että tää oli kenties viime vuonnakin ;)))))
tyttären vanhat verkkarit, ainakin 15 vuotta jo täyttäneet. Jos en kelpaa näillä,
niin sitten laitan flanellipyjaman :)))
Kerro sitten heti, kun alkaa tapahtumaan tai ainakin, kun on jo tapahtunut. Mutta yöllä ei tarvitse soittaa,
maltan vartoilla aamuun.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
tyttären vanhat verkkarit, ainakin 15 vuotta jo täyttäneet. Jos en kelpaa näillä,
niin sitten laitan flanellipyjaman :)))
Kerro sitten heti, kun alkaa tapahtumaan tai ainakin, kun on jo tapahtunut. Mutta yöllä ei tarvitse soittaa,
maltan vartoilla aamuun.odottaa aamuun ;((((
viivatiina kirjoitti:
odottaa aamuun ;((((
voit soittaa myös yöllä, onhan asia niin tärkeä.
Onhan sulla puhelin poikkeuksellisesti auki, kun odotat uutisia. Samalla sitten pirautat tänne.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
voit soittaa myös yöllä, onhan asia niin tärkeä.
Onhan sulla puhelin poikkeuksellisesti auki, kun odotat uutisia. Samalla sitten pirautat tänne.toki on pidettävä auki kun ei tiedä koskaan millon tulee lähtö ;))))
- O-V#
Tarjan pirtissä on kunnon bileet. Puuseppää aina tarvitaan humpan tahdissa just menivät.
Hyvää itsepäisyyttä itse kullekin säädylle.:)Lauletaan Sibeliuksen Karelia sarjaa näin: Empä tiiä lähtisinkö tänävuonna linnan juhliin.Harmi jos olis nuotit niin laittaisin mistä kohtaa on tuo pätkä.
bileitä katselin minäkin ja Puuseppää huomasin tarvittavan.
Kyllä oli upeita leninkejä, erään rouvan hameen alle olisi kyllä mahtunut piiloon vaikka mitä :)
Mukavaa joulun odotusta sinulle!- viivatiina
sää oot piileskelly ja missäs ootte humpan tahdissa hetkutellu ei oo näkyny ei kuulunu ;))))
mukaavaa ja rauhallista joulun aikaa odotuksineen kaikkineen =))))
tiina-tonttu - Otto-Vaan#
viivatiina kirjoitti:
sää oot piileskelly ja missäs ootte humpan tahdissa hetkutellu ei oo näkyny ei kuulunu ;))))
mukaavaa ja rauhallista joulun aikaa odotuksineen kaikkineen =))))
tiina-tonttuKomerossahan mie olen piileskellyt, piilossa uteliaitten katseilta.:)) Humpat on ollut hakusessa, eipä silti pääsin minäkin viime lauantaina samoihin kekkereihin Haloskan kanssa.(Pääsimpäs kehumaan..:) )
Tönittiin vähän toisiaan siinä tauon aikana. Oli se harmaapää ukko työntynyt mukaan, niin ei voitu taratella paremmin.:)
Mitäs tässä meikä muuta kun oottaa, että sais joulun ohi ongelmitta. Kassarikasta joulua sinulle ja aputontuilla. - O-V#
Anceli kirjoitti:
bileitä katselin minäkin ja Puuseppää huomasin tarvittavan.
Kyllä oli upeita leninkejä, erään rouvan hameen alle olisi kyllä mahtunut piiloon vaikka mitä :)
Mukavaa joulun odotusta sinulle!Vaikka siellä hameen alla olisi piilossa, tai onkin piilossa.:)
Joulu tonttupas siellä piilotteli, kirjasi vieraitten tekemiset tarkasti kirjaansa. Taisi olla ite Viänänen Kuopion osastolta joutunut hommiin.
Teilläkin päin taidetaan "nauttia" nyt lumesta ja kauniista joulu maisemista. Etelän osastolla on aika sopivasti, vuodenajan huomioon ottaen. O-V# kirjoitti:
Vaikka siellä hameen alla olisi piilossa, tai onkin piilossa.:)
Joulu tonttupas siellä piilotteli, kirjasi vieraitten tekemiset tarkasti kirjaansa. Taisi olla ite Viänänen Kuopion osastolta joutunut hommiin.
Teilläkin päin taidetaan "nauttia" nyt lumesta ja kauniista joulu maisemista. Etelän osastolla on aika sopivasti, vuodenajan huomioon ottaen.Terveisiä Helsingistä, rankka reissu, matka kesti ja kesti, rekkoja tiellä poikittain ym. muuta mukavaa.
Mutta nyt olen taas kodin suojissa.
Hirmuinen myräkkä oli aamulla, kun läksin ja kesti kuulemma pitkälle ilapäivään. Lunta on, voisiko sanoa
riittävästi.
Ei ole tainnut Viänästä joulukalenterissa näkyä, harmi, niin mukava ja sutjakkapuheinen mies, kyllä. :)))- 19+11
Otto-Vaan# kirjoitti:
Komerossahan mie olen piileskellyt, piilossa uteliaitten katseilta.:)) Humpat on ollut hakusessa, eipä silti pääsin minäkin viime lauantaina samoihin kekkereihin Haloskan kanssa.(Pääsimpäs kehumaan..:) )
Tönittiin vähän toisiaan siinä tauon aikana. Oli se harmaapää ukko työntynyt mukaan, niin ei voitu taratella paremmin.:)
Mitäs tässä meikä muuta kun oottaa, että sais joulun ohi ongelmitta. Kassarikasta joulua sinulle ja aputontuilla.Mun
- O-V#
Anceli kirjoitti:
Terveisiä Helsingistä, rankka reissu, matka kesti ja kesti, rekkoja tiellä poikittain ym. muuta mukavaa.
Mutta nyt olen taas kodin suojissa.
Hirmuinen myräkkä oli aamulla, kun läksin ja kesti kuulemma pitkälle ilapäivään. Lunta on, voisiko sanoa
riittävästi.
Ei ole tainnut Viänästä joulukalenterissa näkyä, harmi, niin mukava ja sutjakkapuheinen mies, kyllä. :)))Kyllä Viänänen on käynyt raportoimassa. Huonosti olet seurannut kalenteria.:)
Että oikein piäkaapungissa pistäyvyt. Pakkoko oli myrän aikana reissuta. Vähän on hankalata ollut
kylillä pyöriä kun paikat on ahtaita ja tukkosia, pitää ottaa aikaan vähän förskottia ettei myöhästy "riennoista". - O-V#
19+11 kirjoitti:
Mun
Olen vähän hämmästynyt tästä suosion osoituksesta.:) Olenhan minä vielä olemassa vaikka tekstin tuottaminen on vähän hankalaa. Näppäimistö ei tykkää mun nakeista toistaiseksi.
Hyvää Joulua sinulle myös, tuntematon ystävä.! O-V# kirjoitti:
Kyllä Viänänen on käynyt raportoimassa. Huonosti olet seurannut kalenteria.:)
Että oikein piäkaapungissa pistäyvyt. Pakkoko oli myrän aikana reissuta. Vähän on hankalata ollut
kylillä pyöriä kun paikat on ahtaita ja tukkosia, pitää ottaa aikaan vähän förskottia ettei myöhästy "riennoista".Minulta on jäänyt muutama jakso väliin, tietysti juuri silloin on Viänänen käynyt, harmittaa:(
Pakko oli mennä, kun tytär käski tulemaan. Kävin Esplanadilla katselemassa joulumyyntiä, sellaisia pieniä kojuja oli tosi paljon, pientä kivaa tavaraa pullollaan. En ostanut mitään.
Eiköhän me tämäkin talvi saada läpi vedettyä, oli kelit mitä tahansa. Kaikkeen ollaan jo totuttu.- O-V#
Anceli kirjoitti:
Minulta on jäänyt muutama jakso väliin, tietysti juuri silloin on Viänänen käynyt, harmittaa:(
Pakko oli mennä, kun tytär käski tulemaan. Kävin Esplanadilla katselemassa joulumyyntiä, sellaisia pieniä kojuja oli tosi paljon, pientä kivaa tavaraa pullollaan. En ostanut mitään.
Eiköhän me tämäkin talvi saada läpi vedettyä, oli kelit mitä tahansa. Kaikkeen ollaan jo totuttu.Tuomaan markkinat. En ole vielä käynyt, ohi olen kyllä siitä ajellut. Kaikenlaista ja kaiken karvasta
tuotetta siellä on aina ollut.
Aiika hinnakasta mutta kaiketi laadukastakin käsitöitä kojuista löytyy. - :)
O-V# kirjoitti:
Olen vähän hämmästynyt tästä suosion osoituksesta.:) Olenhan minä vielä olemassa vaikka tekstin tuottaminen on vähän hankalaa. Näppäimistö ei tykkää mun nakeista toistaiseksi.
Hyvää Joulua sinulle myös, tuntematon ystävä.!toinen salainen ihailijasi. : Kiva kun olet vielä olemassa. :)
Hyvää joulua Otolle!
s_s - k/k
Otto-Vaan# kirjoitti:
Komerossahan mie olen piileskellyt, piilossa uteliaitten katseilta.:)) Humpat on ollut hakusessa, eipä silti pääsin minäkin viime lauantaina samoihin kekkereihin Haloskan kanssa.(Pääsimpäs kehumaan..:) )
Mitäs tässä meikä muuta kun oottaa, että sais joulun ohi ongelmitta. Kassarikasta joulua sinulle ja aputontuilla.Mutta olen kaivannut sun kommentteja ,en tykkää rähjäävistä ihmisistä ja sä oot kaukana rähjästä.
O-V# kirjoitti:
Tuomaan markkinat. En ole vielä käynyt, ohi olen kyllä siitä ajellut. Kaikenlaista ja kaiken karvasta
tuotetta siellä on aina ollut.
Aiika hinnakasta mutta kaiketi laadukastakin käsitöitä kojuista löytyy.taisi viima karkoittaa ihmiset.
Kivan näköisiä käsitöitä näytti joissakin kojuissa olevan, kransseja, tonttuja ym.
Hintoja en jäänyt tutkimaan, mutta yleensä käsityöt maksavat ja onhan niissä ollut runsaasti tekemistä.
Tuomaan markkinathan ne olivat, nyt muistan minäkin sen.
- Hetero mukamas
Katsoitko linnanjuhlia ?
Se päivä nyt oli ja meni, mutta ensi vuonna tulee uusi itsenäisyyspäivä.
Paremmalla silmällä katselin linnanjuhlia, jotenkin ei jaksanut kiinnostaa entiseen malliin.
Hyvää Joulun odotusta sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266