Kuulovammaisten läheiset

Sos. Opiskelija

Hei,
teemme sosiaalialan vammaistyön kurssilla ryhmämme kanssa esitelmää kuulovammaisuudesta. Olisi mukava kuulla kuulovammaisilta ja sekä heidän läheisiltään, miten kuurouteen on suhtauduttu ja miten lähipiiri on kokenut minkälaista on olla, kun ei kuule.
Olisi mukava saada paljon vastauksia aiheeseen, jotta voimme antaa laajan ja monipuolisen kuvan aiheesta.

miten läheiset/perhe ja muu lähiyhteisö kokee?

3

920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huononee vain!

mutta ei kuuro kokonaan. Minulla on kuulolaite ja sukuni kyllä tietää, että kuulen huonosti, vaikka on kuulolaitekin. Kyllä he alkuun puhuvat vähän kovemmin, mutta sitten vähän ajan kuluttua normaalilla äänellä. Monta kertaa saa kysyä mistä on kysymys, jos on sellainen tilanne, että juuri minulle ei puhuta, mutta olen siinä lähellä. Välillä tuntuu, että hermostuvat ja ihan suuttuvatkin kun aina kysyn mitä. Osittain varmaan luulevat, että en ole tosissani. Poikani on keksinytkin hyvän ratkaisun, kun joskus käy luonani. Vaikka on kuulolaite korvassani, en kerta kaikkiaan saa selvää mitä hän sanoo. Niinpä hän sitten laittaa tekstiviestin kännykkääni vastaukseksi. Kun kysyn hänen tullessaan, että keitänkö kahvia, hän pudistaa päätään. Sitten jossain vaiheessa laittaa tekstiviestin, että laita nyt sitä kahvia. Todella kurjaa kun ei kuule hyvin!

• Pillikinttu

Luulen, että kaikkein varmin tapa on lähestyä sen paikkakunnan kuulovammaisyhdistyksiä ja mennä sinne keskutelemaan, mikä on kaikkein lähimpänä opiskelupaikkaasi. Yhdistykset ja yhteystiedot saat Kuuloliiton sivuilta parhaiten. Kuuloliiton jäseniä ovat huonokuuloiset, kuuroutuneet, meniéren tautia sairastavat, tinnitusihmiset, sisäkorva (CI) istutteen saajat, kuulohermokasvainleikatut, eli akustikusneurinoomaihmiset. Tässä pieni luettelo kaikista ryhmistä, jotka kuuluvat Kuuloliittoon. Kuurot ovat omassa liitossaan, eli Kuurojen Liitossa, sekin löytyy netistä omilta sivuiltaan.

• Pikkuveli,,,,,

jatkuvaa väärinymmärryksen korjaamista, pinnapalaa, vaikkei saisi. Huonokuuloiset ihmiset on lojaaleja, hyviä ja uskollisia. Veljeni, jolla ei ollut syntyessä korvia eikä korvakäytäviä ollenkaan, mutta sisäkorvat oli, leikkaamalla saatiin, 20% prosenttia kuuloa, kuulokojeella loput. Hän pääsi elämään sisään vanhempien tuella, sai vaimon, perheen, 3lasta, lastenlapset ja sama vaimo yhä liittoa 37v... upeeta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1486
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      113
      1076
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      908
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      64
      854
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      777
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      701
    Aihe