Ruokaa pilaantuu kotitaloudessa helposti jos:
¤ Ellei ruoka-asioihin olla motivoiduttu hankintoihin.Eikä paneudutariiittävästi
valmistukseen ja säilytykseen
¤ Ellei tee hankintasuunnitelmaa.
¤ Puotilappu aina mukaan
¤ Ei mitään heräteostoja
¤ Älä mene nälkäisenä kauppaan
¤ Jos kauppaostoksia tekee useampi henkilö on sovittava tarkasti vuoroajat hankintojen suorittamiseen.
--Tai tarkasti kuka ostaa mitä, koska ja mistä.
Ruokavarasto pitää vaihtua oikeassa järjestyksessä.
Vanhin ensin käyttöön.
Petollista on varastoida tuoreita tai pilaantuvia tuotteita likaa
Esisim. Useita
-vajaita leipäpakkausia
- maitotölkkejä
- leikkelepakkausia
Jääkappiin jäävät jämät unohtuu helposti.
Jämäpakkaukset tulee merkitä tai olla läpinäkyvissä rasioissa.
¤ Käyn harvoin autolla ruokaostoksilla
Mottoni kantamalla ostan vähemmän turhaa ja ylimääräistä!!
Liian pieni ruokavarasto on aina parempi kuin suuri.
Minulla ei ole "varaa" edes ½ % ruoan pilaantumiseen.
Kuluttajien hävikin syitä
4
344
Vastaukset
- varóa pitää
Ok
- Näin se vaan menee
Etenkin K-tai useamman KKKKKKKKKKKK-n kaupasta ostaessani olen huomannut monesti vasta kotona, nämähän on grillattava, tai kärtsättävä tai keitettävä alta aikayksikön. Haju/silmämääräinen tutkailu saattavat joskus pelastaa, ettei kaikkia tarvii työstää heti vaan roskis on osalle oikea osoite.
- K- kallein ja kavala
Näin se vaan menee kirjoitti:
Etenkin K-tai useamman KKKKKKKKKKKK-n kaupasta ostaessani olen huomannut monesti vasta kotona, nämähän on grillattava, tai kärtsättävä tai keitettävä alta aikayksikön. Haju/silmämääräinen tutkailu saattavat joskus pelastaa, ettei kaikkia tarvii työstää heti vaan roskis on osalle oikea osoite.
Mutta hyvä kun sen nyt kaikki tietää, että K-kaupat myyvät epäkuranttia ruokaa.
- sitä jokapäivä
K- kallein ja kavala kirjoitti:
Mutta hyvä kun sen nyt kaikki tietää, että K-kaupat myyvät epäkuranttia ruokaa.
Huonolla tolalla jos ruokaa pilaantuu 5-10%. Siihenhän menee S-markettien bonukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299