elikkä ostin tossa kymcon, ""lähtee varmaa tulpan vaihdolla, ei vaa yks aamu lähteny käyntii"", niin no ei lähtenyt ei, Pesin kaasarin, katoin et tulppa antaa kipinää, katoin et on bensaa :D, on puristuksia kiksissä (akku melkein loppunut" osaako kukaan kertoa????
Apuja korjaamisessa PLIIS!
3
596
Vastaukset
- yhden_mielipide_toiseen
Tässä listaa. Ei täysin kattava mutta pääset puuhailemaan.
- Tarkista että polttoainetta tulee kaasuttimen kohokammioon ja että taso on oikea
- Kylmäkäynnistys vaatii rikkaamman seoksen. Tarkista että rikastin toimii.
Mikäli polttoainetta tulee palotilaan asti ja tulppa on märkä...
- Ei puristuksia? Tarkista/säädä venttiilit
- Kipinä kadoksissa? Vaihda tulppa vaikka kipinää syntyykin edellisestä tulpasta
- Saattaa saada liikaa polttoainetta? Ilmansuodatin tukossa / liian iso suutin / Kaasutin säädetty väärin
- Käyttäjävirhe. Olet vääntänyt kaasukahvasta käynnistyksen yhteydessä.
Mikäli polttoainetta ei tule kaasuttimeen...
- Tarkista/Säädä venttiilit mikäli nelitahti
- Tarkista / Vaihda polttoainesuodatin
- Tarkista ettei polttoaineletkut ole puristuksissa
- Tarkista että alipaineella toimiva polttoainehana toimii. (Tähän vaikuttaa myös venttiilien säädöt) Joskus joutuu itse imemään alun jos letkut on päästetty tyhjäksi.
- Neulaventtiili jumissa tai koho on väärin säädetty
Polttoainetta ei tule palotilaan...
- Vaihda pääsuutin isompaan talvea varten
- Tarkista / Säädä venttiilit
- Kaksitahtisessa reed valve läpät rikki tai jääneet auki. Eräässä tapauksessa läppien väliin oli jäänyt kivi...
- Ilmavuoto. Kaikki tiivisteet ja stefat imukurkun ja palotilan välillä.
- Kaasuttaja väärin säädetty- santuu
kiitos kokeilen
- NarakuRace50cc
"Mikäli polttoainetta tulee palotilaan asti ja tulppa on märkä...
- Ei puristuksia? Tarkista/säädä venttiilit"
Puristuksien puuttuminen voi myös johtua jonkun 5 männänrenkaan palamisesta mäntään kiinni. Tämä hankaloittaa kylmäkäynnistystä ja jossain vaiheessa se ei anna ollenkaan koneen lähteä käyntiin. Samalla kun regas on hitsautunut kiinni mäntään niin sylinteristä tulee epäsymmetrinen joka väljistää sylinterin.
PS: Sylinteri uusittu jo kolmesti tuon edeltävän takia. :D Tavallisesti vakio sylinteri kestää 12000km jonka jälkeen kannattaa uusia mäntä ja hounata pytty. Mutta parasvaihtoehto on uusia se kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632634
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 291131