Toyotan moottorit

parhaitako?

onko totta, että toyotan moottorit ovat parhaat? Naapuri on automies ja kehuu mm. Toyotan Diesel koneet parhaiksi ja Bensa koneet mallista riippuen lähellä parasta ja Lexuksessa olisi parhaat. Mitä mieltä onko naapuri oikeessa vai puhuuko omiaan.

Niin ja naapurilla on autona Toyota Avensis joku 4D...jotain.

48

7349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma roomise.

      Meil Aivar kans molemat ovat Auris.

      Noh minu bensin , Aivar diesel.

      Ma ei tieta viel , kus on parempi, niit vaha viel ajetu.

    • -.-

      Kyllä ne tojotan moottorit on hyviä, jos tykkää tehdä jakopääremppaa bensakoneeseen ja istua kylmässä kopissa koko matkan niinkuin toyotan dieselien kanssa, ja sitten päälle tehdä täydellisen moottorin uudelleenrakennuksen kun pääsee vettä koneeseen.

      • tä...

        on ketju jakopäässä eikä mee rikki kirveelläkään..


      • -.-
        tä... kirjoitti:

        on ketju jakopäässä eikä mee rikki kirveelläkään..

        Kyllä, nimenomaan ketju menee rikki. Se venyy ja sitten kun on liikaa klappia niin pääsee pistämään koko jakopään uusiksi. Näitä on tapahtunut.


      • ??????????????-.

        Mitenkäs ne volkkarin jakopääviat on muuttuneet tojotan vioiksi?


      • .-??????????
        ??????????????-. kirjoitti:

        Mitenkäs ne volkkarin jakopääviat on muuttuneet tojotan vioiksi?

        mitenkäs ne toiotan viat on muuttuneet volkkarin vioksi??? eikös tää oo toiota palsta???


      • -.-
        ??????????????-. kirjoitti:

        Mitenkäs ne volkkarin jakopääviat on muuttuneet tojotan vioiksi?

        Ei volkkareissa ole mitään jakopäävikoja, Toyotan vvt-i systeemissä taas se on ihan normaalia. Ensin alkaa tehottomuus ja iso kulutus vaivata, ja sitten onkin jo koko jakopää ketju pashana. Käsittääkseni tämä on toyota palsta, niinpä juttelen toyotan ominaisuuksista,


      • reiska`
        -.- kirjoitti:

        Kyllä, nimenomaan ketju menee rikki. Se venyy ja sitten kun on liikaa klappia niin pääsee pistämään koko jakopään uusiksi. Näitä on tapahtunut.

        ainakin, lähinnä saksan autojen ketjut katkeilee, mut tojossa harvinaisempi.


      • reiska ´
        -.- kirjoitti:

        Ei volkkareissa ole mitään jakopäävikoja, Toyotan vvt-i systeemissä taas se on ihan normaalia. Ensin alkaa tehottomuus ja iso kulutus vaivata, ja sitten onkin jo koko jakopää ketju pashana. Käsittääkseni tämä on toyota palsta, niinpä juttelen toyotan ominaisuuksista,

        auton moottorista, jos jakohihna katkii, nii tehottomaks moottori menee ja alkaa kuluttaa. Ootkohan sä unta nähny jostai jenkkifilmistä.


      • reiska`
        -.- kirjoitti:

        Kyllä, nimenomaan ketju menee rikki. Se venyy ja sitten kun on liikaa klappia niin pääsee pistämään koko jakopään uusiksi. Näitä on tapahtunut.

        n.300tkm kohdalla, ja se jo kuuluu moottori äänissäkin, eikä katkeile ilmoittamatta. Toyotan vähäiset lapsen viat lähinnä diisseleissä, öljynkierroissa, ja bensiini (1.8 vvt-i) männänrenkaissa, jotka jo 10v vanhoja moottorimalleja, ja korjattu ajat sitten kuntoon jo tehtaalla.


      • asentajana18vuotta
        reiska` kirjoitti:

        ainakin, lähinnä saksan autojen ketjut katkeilee, mut tojossa harvinaisempi.

        häntä, ainoat ketjun katkeemisista johtuneet rempat oon vääntäny japsiautoihin, merkkejä en tän lahkon jäsenten kans ala ruotimaan, mut mähän oon korjannu autoja ammatikseni vasta 18 vuotta.


    • 11+2

      Toyotalta puuttu tehokas moottori. Celicassakin oli semmoinen nuhapumppu että ihan myötähäpeää siinä tunsi kun katsoi auton muuten sporttista muotoilua. Mikseivät valmista n.170-250 heppaista moottoria. Saisivat varmastikkin asiakkaita enemmän, monella kaatuu Toyotan hankkiminen juuri tähän puhdittomaan moottoriin.

      • reiska`

        on tojotassa jo 180hv, ja diisseli vielä. Ja urheiluautoja haetaan, nii supra on sitä varten. 300-600hv , mite kiire vaan on asiakkaalla.


    • kaukana siitä

      Joe ei ole kuin Tojolla ajanut, ei tiedä oikeista autoista yhtään mitään.

    • elää

      mielikuvitusmaailmassa.

    • Tojo-Köle

      .....jos ei tiedä paremmasta!

      -itsellä on siis menossa vm. 1998 2.0 litrainen diesel, joka kuluttaa noin 5,8l/100km (keskimäärin vuositasolla). Mittarissa nyt 504tkm

      -kysyn, mikä moottori teidän mielestä olisi parempi?

      • pody

        Tuo tojon 2.0 litranen onkin vielä aivan kunnon mylly. Omassasi lienee vielä se vanha TD-kone joka olikin lähens iki liikkuja. Varsinaisia vikapesiä löytyykin sitten tuolta 2.2 litraisten osastolta, varsinkin se isotehoinen ( 177) koninen on ollut varsin vikaherkkä värkki. Tiedä sitten onko teko maalla jotakin tekemistä asian kanssa. Esim Opelin 2.2 diesel motit joita tehtiin 2000 - 2005 vuosien välillä olivat peruskoneina vähä vikaisempia vaikka niitä aina moititaankin. Oikeastaan ainut huono osa oli se surullisen kuuluisa Bochin VP-44 tyypin syöttöpumppu. Samat ongelmat kaikissa autoissa joissa sitä käytettiin.


      • 9+14
        pody kirjoitti:

        Tuo tojon 2.0 litranen onkin vielä aivan kunnon mylly. Omassasi lienee vielä se vanha TD-kone joka olikin lähens iki liikkuja. Varsinaisia vikapesiä löytyykin sitten tuolta 2.2 litraisten osastolta, varsinkin se isotehoinen ( 177) koninen on ollut varsin vikaherkkä värkki. Tiedä sitten onko teko maalla jotakin tekemistä asian kanssa. Esim Opelin 2.2 diesel motit joita tehtiin 2000 - 2005 vuosien välillä olivat peruskoneina vähä vikaisempia vaikka niitä aina moititaankin. Oikeastaan ainut huono osa oli se surullisen kuuluisa Bochin VP-44 tyypin syöttöpumppu. Samat ongelmat kaikissa autoissa joissa sitä käytettiin.

        vain olisi käyttäjissä vikaa.

        Kun kylmänä annetaan dieselille kenkää ja sammutetaan välittömästi ilman minuutin parin lämpöjentasauskäyttöä niin kyllä siinä kannet ja turbo paukkuu ennen aikojaan.


      • miljoona km
        9+14 kirjoitti:

        vain olisi käyttäjissä vikaa.

        Kun kylmänä annetaan dieselille kenkää ja sammutetaan välittömästi ilman minuutin parin lämpöjentasauskäyttöä niin kyllä siinä kannet ja turbo paukkuu ennen aikojaan.

        Vihjailetko että tojodiisselien kuskit ovat muita vähä-älyisempiä? Lämpöjentasauskäyttö taitaa kuulua 80-luvulle.


      • PeyoTolle

        Riippuu toki käyttätarkoituksesta, mutta lyhyesti vastaten: ihan mikä tahansa muu moottori.


      • 11+20

        504tkm...heeeeheeeh, juu ja löpöä vaan tankkiin, ei mitään vikaavikaavikaa...YHDELLÄKÄÄN dieselillä ei ajeta 504tkm ilman remonttia, ei yhdelläkään! Ja vuositasolla...hmm...täyttä täyttä paskaa! -kysyn, mikä moottori pystyy siihen? -vastaus ei mikään!!!


      • pekku222
        11+20 kirjoitti:

        504tkm...heeeeheeeh, juu ja löpöä vaan tankkiin, ei mitään vikaavikaavikaa...YHDELLÄKÄÄN dieselillä ei ajeta 504tkm ilman remonttia, ei yhdelläkään! Ja vuositasolla...hmm...täyttä täyttä paskaa! -kysyn, mikä moottori pystyy siihen? -vastaus ei mikään!!!

        carinan dieselillä 560 tkm ja koneeseen ei vaihdettu kuin jakohihna ja kiristin rullat n. 150 tkm välein, moottori oli tosi hyvässä kunnossa kun vaihdoin auton pois, vesipumppu kesti 420 tkm ja laturi 450 tkm. Edes venttiilin koppaa ei kertakaan tarvinnut avata eikä hehkutulppia uusia.


      • 20+1
        pekku222 kirjoitti:

        carinan dieselillä 560 tkm ja koneeseen ei vaihdettu kuin jakohihna ja kiristin rullat n. 150 tkm välein, moottori oli tosi hyvässä kunnossa kun vaihdoin auton pois, vesipumppu kesti 420 tkm ja laturi 450 tkm. Edes venttiilin koppaa ei kertakaan tarvinnut avata eikä hehkutulppia uusia.

        Skeidaa, karinan täydeltä...


      • reiska`

        ja kestävin ja halvin huoltaa. Kaikki ihmiset tietää sen, koska se näkyy jälleenmyyntihinnoissa ja myyntiluvuissa. Molemmissa ykkönen.


      • reiska`
        11+20 kirjoitti:

        504tkm...heeeeheeeh, juu ja löpöä vaan tankkiin, ei mitään vikaavikaavikaa...YHDELLÄKÄÄN dieselillä ei ajeta 504tkm ilman remonttia, ei yhdelläkään! Ja vuositasolla...hmm...täyttä täyttä paskaa! -kysyn, mikä moottori pystyy siihen? -vastaus ei mikään!!!

        ja jatka vaan sitä polkupyöräilyäs, kun et autoista tiedä mitään!


      • reiska`
        pekku222 kirjoitti:

        carinan dieselillä 560 tkm ja koneeseen ei vaihdettu kuin jakohihna ja kiristin rullat n. 150 tkm välein, moottori oli tosi hyvässä kunnossa kun vaihdoin auton pois, vesipumppu kesti 420 tkm ja laturi 450 tkm. Edes venttiilin koppaa ei kertakaan tarvinnut avata eikä hehkutulppia uusia.

        se o kiistaton totuus, ja ikäluokassaan riittävän tehokaskin. Carinan aikakauden ongelmina oli ruosteviat korissa, ja se on miinus tekijä.


      • reiska`
        11+20 kirjoitti:

        504tkm...heeeeheeeh, juu ja löpöä vaan tankkiin, ei mitään vikaavikaavikaa...YHDELLÄKÄÄN dieselillä ei ajeta 504tkm ilman remonttia, ei yhdelläkään! Ja vuositasolla...hmm...täyttä täyttä paskaa! -kysyn, mikä moottori pystyy siihen? -vastaus ei mikään!!!

        tehdään autoon kun autoon ja kuluvat osat vaihdetaan. Tarkoitetaan lähinnä konerikkoja, ja moottorin avaamista ei tojon diisseliin tarvinne tehä 500tkm ajettuna.


      • reiska`
        miljoona km kirjoitti:

        Vihjailetko että tojodiisselien kuskit ovat muita vähä-älyisempiä? Lämpöjentasauskäyttö taitaa kuulua 80-luvulle.

        ja siitä ymmärtämättömät ajelee kauppareissut potkulaudalla.


      • reiska`
        pody kirjoitti:

        Tuo tojon 2.0 litranen onkin vielä aivan kunnon mylly. Omassasi lienee vielä se vanha TD-kone joka olikin lähens iki liikkuja. Varsinaisia vikapesiä löytyykin sitten tuolta 2.2 litraisten osastolta, varsinkin se isotehoinen ( 177) koninen on ollut varsin vikaherkkä värkki. Tiedä sitten onko teko maalla jotakin tekemistä asian kanssa. Esim Opelin 2.2 diesel motit joita tehtiin 2000 - 2005 vuosien välillä olivat peruskoneina vähä vikaisempia vaikka niitä aina moititaankin. Oikeastaan ainut huono osa oli se surullisen kuuluisa Bochin VP-44 tyypin syöttöpumppu. Samat ongelmat kaikissa autoissa joissa sitä käytettiin.

        oli alkuvaiheessa vaivoja ja vikoja, jotka nykyää jo päivitetty ja saatettu kuntoon. Saksalaisen auton osaa ja eurooppalaistunut tojota, viat on näistä peräisin.


    • benskoneet

      on täysin samoja Toyotassa ja Lexuksessa. Voihan se sama kone olla huonompi jos se on Toyotan korissa.

      • ei-toiota

        niillä ei oo mitään tekemistä keskenään! tai eiku joo, onhan ne samoja paskoja keskenään!!! vaikka toiota ei lepsukseen liitykkään millään tavalla...toiota on toiota! lepsushan haluaa tehdä pesäeron toiotaan, mitähän se ikinä tarkoittaakaan???


      • nyt päättää
        ei-toiota kirjoitti:

        niillä ei oo mitään tekemistä keskenään! tai eiku joo, onhan ne samoja paskoja keskenään!!! vaikka toiota ei lepsukseen liitykkään millään tavalla...toiota on toiota! lepsushan haluaa tehdä pesäeron toiotaan, mitähän se ikinä tarkoittaakaan???

        mitä mieltä itse olet. Vai oletko muiden ikäistesi tasolla jolloin sinulla ei ole mitään tietoa mistään jotta voisit oman mielipiteesi ilmoittaa. Sitähän se on teidän kanssanne. Vaahdotaan kaikesta mahdollisesta pää märkänä muttei osata perustella yhtään mitään.


    • masgietku

      Kyllä mielestäni naapurisi on ihan oikeilla jäljillä, riippuu tietenkin mitä parhaalla tarkoitetaan.
      Toyotan moottoreita on joku kutsunut leikkisästi "huoltovapaiksi", ja kestäviähän ne kyllä onkin.
      Kovinkaan tehokkaiksi niitä ei kuitenkaan ole suunniteltu, joten en tiedä onko parhaita..

      • reiska`

        tehoissa, tekniikassa kuin kestävyydessäkin. Kun puhutaan turbottomista, normi ottomoottoreista, nii ylivoimainen ykkönen. Ja nykyautossaha trendi pakokaasupäästöt, ja siinäkin tojota edellä kävijä.


      • aamenjapäivää
        reiska` kirjoitti:

        tehoissa, tekniikassa kuin kestävyydessäkin. Kun puhutaan turbottomista, normi ottomoottoreista, nii ylivoimainen ykkönen. Ja nykyautossaha trendi pakokaasupäästöt, ja siinäkin tojota edellä kävijä.

        ettei toyotaa ole palkittu moottoritekniikassa kovinkaan paljon(engine of the year), jos se kerran on ylivoimainen, pitäis varmaan ottaa tuomareiksi nykyisten puupäiden sijaan pari reiskaa...


      • aamenjapäivää kirjoitti:

        ettei toyotaa ole palkittu moottoritekniikassa kovinkaan paljon(engine of the year), jos se kerran on ylivoimainen, pitäis varmaan ottaa tuomareiksi nykyisten puupäiden sijaan pari reiskaa...

        no, sehän oli 2010 FIAT


      • kopiokoneet kuumana
        reiska` kirjoitti:

        tehoissa, tekniikassa kuin kestävyydessäkin. Kun puhutaan turbottomista, normi ottomoottoreista, nii ylivoimainen ykkönen. Ja nykyautossaha trendi pakokaasupäästöt, ja siinäkin tojota edellä kävijä.

        > Kun puhutaan turbottomista, normi ottomoottoreista, nii ylivoimainen ykkönen.

        Niin, kun puhutaan 90-luvun moottoritekniikasta. Mutta tässä ollaan justiinsa keikahtamassa 2010 -luvulle ja tojolla on paljon kirittävää.

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-vaihtaa-turbomoottoreihin


    • reiska`

      ja on tuntemusta eri automerkeistä enemmän ku tämän sivun höpisijöillä. Mikään auto ei tänä päivänä ole täydellinen, mutta jos parasta hakee, nii se on toyota. Paras tarkoittaa, missä on paras hinta-laatu-suhde, edulliset huollot, nykyaikaisimmat moottorit ja tekniikka, paras jälleenmyyntiarvo jne..

      • Toyota Crown

        On se parasa minä olen ajanut corolla carnainalla crownilla ja ainaon ollu Toyotan
        moottori parasa ja hyvä aina on ollu ylivoimanen.


      • dieselit
        Toyota Crown kirjoitti:

        On se parasa minä olen ajanut corolla carnainalla crownilla ja ainaon ollu Toyotan
        moottori parasa ja hyvä aina on ollu ylivoimanen.

        Metsäkaverilla corolla 1.6 vm 2000 aj.250000km, uudesta asti ollut ja huollot tehty merkkiliikkeessä. Nyt syö öljyä 1l/1000km. Vaimon serkulla menossa taxissa toinen avensis verso diesel, turbo menee noin 100000km jälkeen, ekan turbon on saanut takuuseen, mutta toinen on maksettava itse. No, ehkä nämä on vain ominaisuuksia, eikä vikoja.


      • Toyo Original parts
        dieselit kirjoitti:

        Metsäkaverilla corolla 1.6 vm 2000 aj.250000km, uudesta asti ollut ja huollot tehty merkkiliikkeessä. Nyt syö öljyä 1l/1000km. Vaimon serkulla menossa taxissa toinen avensis verso diesel, turbo menee noin 100000km jälkeen, ekan turbon on saanut takuuseen, mutta toinen on maksettava itse. No, ehkä nämä on vain ominaisuuksia, eikä vikoja.

        että pääsyt niinkin pitkälle kuin 250 tkm. Missään muualla kuin Merkkiliikkeessä ei osata vaihtaa Toyotaan öljyjä. Toyotassa öljynvaihtaminen on lähempänä taidetta kuin tekniikkaa. Merkkiliike, merkkiliike ja merkkiliike. Vaikka maksaa niin että tekee kipeää, mutta merkiliikkeessä öljyjen ja rahojen vaihto onnistuu. Toyota öljynsuodattimet ovat ainutlaatuisia. Ei kestävyydeltään vaan siksi että jokainen testattu yksilö repesi tuulilasin testissä 1995. http://mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html


    • ja kauan

      meinaan Tojopapoilta päästä liikennevaloista näin liukkailla liikkeelle. Oliskohan samat talvirenkaat jo kolmannessa Corollassa.

      • Toyota Crown

        Ei kestän kauvan pästä liikkeeellen kum on kolome kosanderipullua takapaksisa, ainan on
        lähtenny liikkeellen ennemko om lumet sulannu.


    • hyviä ovat

      Turkkilaista ja puolalaista laatua.

      • Toyota Crown

        Joo om ollun turkkillaasta kepappia ja ja poulalaasta kivihiilivodkaa ja niitä om
        nautittun kohtuullisestin joka viimen suupallaan ja tippan saakka ja oli hyväää.


    • kaarlokuuskuus

      Oma kokemus Toyota-merkistä: 01 Hiace 2.4 td 4x4 ajettu nyt 612.000km ilman turbon vaihtoa tai vaihdelaatikon korjauksia. Perushuollot ajallaan. 88 Corolla 1.3 vei öljyä litra/5000km 180.000 ajettuna. 98 Avensis 1.8 automaatti pelitti hyvin 150.000. Camry 2.2. automaatti 240.000 ajettuna toimi loistavimmin, Carina E 1.6 moottori toimii 330.000 ajettuna myös hyvin, ei juuri öljyhäviöitä, kulutus ja tehot kohdillaan. Paras vw-kone on 80-luvun 1.6 diesel, autoina silloin Jetta ja Golf, sekä 2000-luvun alkupuolen 1.9 td.

      • Anonyymi

        Minun tojotan 3,3 litrainen V6 hyrrää hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tojotan 3,3 litrainen V6 hyrrää hienosti.

        Toyotan moottorit on nykyään bmwn tekemiä huippu mootoreita mitä tuhnu toyota ei pysty tekemään.RIP TOYOTA.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8192
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5171
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      287
      5168
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      77
      3813
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2737
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe