Olemme menossa (2 hlö) helmikuun lopulla kahdeksi viikoksi Malagan kaupunkiin. Gibraltar ja Afrikka on ainakin nähtävä. Mitä paikallista matkatstoa suosittelette ko. retkille? Kokemuksia?
Paras matkatoimisto
5
714
Vastaukset
- oceansoul0,
Tarvitseeko siihen matkatoimistoa ja jos joo, miksi?
Tavallisilla busseilla pääsee päivittäin useita kertoja Gibraltarin viereiseen kaupunkiin (La Linea), jonka bussiasemalta on parin minuutin kävelymatka Gibraltarin rajalle. Bussimatkalla on hintaa n. 12e per suunta.
Pari vinkkiä (mm. linkki bussiaikatauluihin) blogissani: http://matkaillen.wordpress.com/2010/10/06/costa-del-sol-gibraltar/- oli valaiseva
Kuvittelin että sillä konstilla voisi Gibraltarin ja Tangerin yhdistää samalle reisulle. Käsittääkseni Tangerissa olisi lyhyt kiertoajelu silloin.
- oceansoul0.
oli valaiseva kirjoitti:
Kuvittelin että sillä konstilla voisi Gibraltarin ja Tangerin yhdistää samalle reisulle. Käsittääkseni Tangerissa olisi lyhyt kiertoajelu silloin.
Itse varaisin pelkästään Gibraltarille ihan yhden kokonaisen päivän aikaa.
En ole itse käynyt Tangerissa, joten en niistä tiedä, mutta varmaan Gibraltariltakin sinne retkiä tehdään kuitenkin, jos samaan haluaa yhdistää.
- renfe
Itse olen ostanut sekä Fuengirolasta että Torremolinoksesta paikallisista toimistoista retken Gibraltariin. Retkien hinnat selvästi ikkunassa näkyvillä. On erittäin kätevää. Bussi hakee hotellista, vie Gibraltarille ja tuo takaisin hotelliin. Aikaa perillä 4-5 tuntia. Ostosmatkan hinta 12 eurosta ylöspäin.
Itse tekisin varmastikin reissun Gibraltarille vuokra-autolla... Harmikseni en muista, minkä nimisen firman bussissa olimme pari vuotta sitten, mutta ainakin sillä reissulla porukkaa kerättiin sieltä sun täältä pitkin matkaa, ja luonnollisesti matka-aika venyi melko kohtuuttomaksi. Monikielinen selostus (esp, ita, eng, deutch ja venäjä) vei niin kauan, että ei siinä yhdelle kielelle paljoa aikaa jäänyt per nähtävyys.
Gibraltarin vuorelle mennään joka tapauksessa Gibraltarin paikallisella opastuksella ja paikallisella pikkubussilla. Nämä lähtevät G:n bussiasemalta.
Ainakin Melillaan ja Ceutaan menee laivoja suoraan Malagan satamasta... ehkä Tangeriinkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096