Aloitin eilen vhh-dieetteihin lukeutuvan Atkinssin. Kyselinkin täällä aikaisemmin, että toimiiko se. Itse en vielä tiedä, koska en ole käynyt vaakalla enkä aiokaan ennen 1. viikon päättymistä!
On muuten 1. kerta varmaan.. no, viiteen vuoteen, kun syön 3 ateriaa päivässä! NÄLKÄINEN en siis ole ollut.. mutta sen sanon että jo 2. päivänä ETOO ajatus huomisesta ja pekoni-muna -aamiaisesta. :( Pitää varmaan keksiä muuta. Illalla söin tonnikala-feta -salaatin ja SE taas maistui tosi ihanalle.. Laitoin siihen 4 oliivia kaveriksi.. nams.. :)
Taidan jatkossa suosia salaatteja.. Eilen päivällinen oli naudanlihapihviä ja jo sekin tuntui vähän raskaalta.
Vaikeinta on toistaiseksi ollut ero Pepsi Maxista. :( Nyyh, olen addikti.. ehkä addiktio vaimenee tässä?
Positiivista on ollut se, etten ole ollut yhtään väsynyt tai huonovointinen (viime yönä särki heikosti päätä, mutta siinä kaikki), vaikka siitä varoitettiin, että parina eka vrk:na on sellaista. Olin sekä eilen että tänään lumitöissä ja ruokailujen jälkeenkin on olo ollut pirteä. Yleensä ennen aina menin "ruokaperäisille" nukkumaan, koska jostain syystä väsytti aina kovasti aterian jälkeen. Nyt tuntuu kuin oikeasti jaksaisi enemmän?? Outoa!!
Niin kuin sanon, en vielä tahdo sanoa juuta enkä jaata toimiiko tämä, sitten se selviää kun VAAKALLE astun 14.1.!! Ilmoittelen sitten täällä miten kävi. Aika kauheaa jos olenkin joku tonnin rekka sitten. :(
2. päivä Atkinssia menossa!
30
705
Vastaukset
- tipihii.
tässä vajaan viikon ollut ns. "vhh" dieetillä. meikäläisen kohdalla tarkoittaa sitä, että olen jättänyt LEIVÄT, vaaleat jauhot, makaroonit, potit ja suuren osan herkuista pois (olen kyllä syönyt muutamia suklaakonvehteja melkeinpä joka pv, sekä maustettua jugurttia). tänään puntari näytti jo -2kg, lienee nestettä vaan..
muna-aamiaiset on joo tulleet leipäaamiaisen tilalle. hiukka ällöä, mutta kokeiltava on :D
mulla olo on väsynyt ja saamaton. toivottavast menee ohi.- syömärssön
Tosi kiva löytää joku muu vhh:ta kokeileva..!
Saako kysyä kuinka pitkä olet ja mitä painat?
Hassua kuinka eri tavoin me ihmiset reagoidaan, jos sulla siis on väsy ja saamaton olo. Itsellä sellainen olo oli AINA sillä entisellä ruokavaliolla. :( Nyt tosiaan lumilapio heiluu jne.. Kumma.. Mutta se voi tosiaan sinulla olla se m u u t o s joka saa sen väsyn aikaan. Toisaalta olen sitä mieltä että jos huono vointi on jatkuvaa, niin sitten kannattaa kokeilla jotain muuta! Itsekin aion niin tehdä jos oma oloni menee pahaksi.
Hih, toivoisin itsekin voivani makustella suklaata, mutta EN VOI! :( Pelkään ihan sairaasti, että ketoosi ei tule ja koko homma menee penkin alle.
Tänä iltana (2. päivä siis) hengitys muuten alkoi haiskahtaa "oikealle".. Puoliso huomautti siitä myös. Eli ehkä on ketoosi alkamassa.
Enää nyt ei tunnu etovalta ajatus vaikka pekoni-muna aamiaisesta aamulla. Se etova olo oli kai vain hetkellinen.. Pitää kai se pekonipaketti syödä pois, ettei mene hukkaan, vaikka kuinka joskus tuntuisi vaikealta syyä.. - kj.mattiIa
syömärssön kirjoitti:
Hassua kuinka eri tavoin me ihmiset reagoidaan, jos sulla siis on väsy ja saamaton olo. Itsellä sellainen olo oli AINA sillä entisellä ruokavaliolla. :( Nyt tosiaan lumilapio heiluu jne.. Kumma.. Mutta se voi tosiaan sinulla olla se m u u t o s joka saa sen väsyn aikaan. Toisaalta olen sitä mieltä että jos huono vointi on jatkuvaa, niin sitten kannattaa kokeilla jotain muuta! Itsekin aion niin tehdä jos oma oloni menee pahaksi.
Hih, toivoisin itsekin voivani makustella suklaata, mutta EN VOI! :( Pelkään ihan sairaasti, että ketoosi ei tule ja koko homma menee penkin alle.
Tänä iltana (2. päivä siis) hengitys muuten alkoi haiskahtaa "oikealle".. Puoliso huomautti siitä myös. Eli ehkä on ketoosi alkamassa.
Enää nyt ei tunnu etovalta ajatus vaikka pekoni-muna aamiaisesta aamulla. Se etova olo oli kai vain hetkellinen.. Pitää kai se pekonipaketti syödä pois, ettei mene hukkaan, vaikka kuinka joskus tuntuisi vaikealta syyä..Että niinkuin olet jonkinlainen aloittelija ja samalla ilmestyy toiseeen ketjuun parin minuutin kuluttua ihan toisenlainen viesti...kyllä olet ääliö.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9563770/47457256
Vaikka kyllähän tuon aloituksen tunnisti trolliksi heti, täällä kun ei ketään aloittelija ole ennenkään kirjoitellut. - tipihii.
syömärssön kirjoitti:
Enää nyt ei tunnu etovalta ajatus vaikka pekoni-muna aamiaisesta aamulla. Se etova olo oli kai vain hetkellinen.. Pitää kai se pekonipaketti syödä pois, ettei mene hukkaan, vaikka kuinka joskus tuntuisi vaikealta syyä..pittuutta on kutakuinkin 169 ja painoa tällä hetkellä 71kg.
meinaa flunssaa pukata, liekkö siitä minun väsymys johtuu. mulla on vauva jota imetän, eli kovin tiukkaa "kuuria" en aio tässä ottaa. vähän vain "harjoitusta", että tiedän onko tällä oikeesti mitään vaikutusta. tietenkään en tahdo että kaikki kuona-aineet menee vauvalle, siksi tälläin rauhallisemmin aattelin ottaa :)
arvelin kuitenkin jossain vaiheessa hankkia niitä ketostixejä apteekista. vois huvikseen testata onko ketoosit päällä vai ei :D - syömärssön
kj.mattiIa kirjoitti:
Että niinkuin olet jonkinlainen aloittelija ja samalla ilmestyy toiseeen ketjuun parin minuutin kuluttua ihan toisenlainen viesti...kyllä olet ääliö.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9563770/47457256
Vaikka kyllähän tuon aloituksen tunnisti trolliksi heti, täällä kun ei ketään aloittelija ole ennenkään kirjoitellut.Niin, en kai minä voi ketään vakuuttaa (?) siitä että olen 'aloittelija'?
No olen kuitenkin. Kokeilen ekaa kertaa vhh-dieettiä, joka siis itselläni on Atkins.
Jos homma ei pelitä, niin ei mulla ota sisuun myöntää sitä.
Itse asiassa ainakaa vielä ( 3 vrk menossa ) EI ole yhtään laihtunut olo!! Eilen tuntui kuin olisi vatsa pömpöttänyt. Tänään mesosin puolisolle siitä, että entäs jos LIHONKIN enkä laihdu. :( Olisi melkoinen pettymys. Tuntuu tavallaan kamalalta pidättäytyä vaakalle menosta, koska se lukema voi olla mitä vaan!
Luulisi nyt että sen näkee, etten ole 'kokenut' näissä jutuissa, koska oikeasti esim. monet tähän liittyvät asiat on mulle epäselviä.
Mutta samapa se tietysti on.. :)
Netissä tietty kuka vaan voi olla mitä vaan, itse olen vaan ihminen joka joulun jälkeen punnitsi itsensä ja koki K A U H U N hetken. :( Ihme kuin noi kilot vaanii ja 'yllättää'!
En ole MINKÄÄN ruokavalion 'uskovainen'. Itse asiassa mitä tahansa ruokavaliota on vaikea seurata pitkään. :( Olen aiemmin laihduttanut Painonvartioissa ja kokeillut muitakin diettejä. PV toimi mulla hyvin, eli paino putosi ja sain pitkäkestoiset tulokset, mutta lopulta sitten kai tämä herkkujen täyttämä maailma sai musta otteen ja lihosin. Nyt pitäisi ainakin 10 kg saada pois. :(
Jos atkinssilla ei laihdu, niin sitten muuten tulen tänne ja sanon sen kyllä. Koska en oikeasti tahdo että ihmiset koettaa mitään 'turhaan'.
Täällä moni kiistelee siitä mikä dieetti/ruokavalio on paras. Itse en usko enää että mikään on. Kaikenlaisilla dietteillä voi laihtua, mutta se tuloksen pitäminen on niissä kaikissa vaikeaa. Kun kuitenkin nykyisin on syömisiä tulossa ikkunoista ja ovista sisään, pysy siinä 'lujana' sitten. - syömärssön
tipihii. kirjoitti:
pittuutta on kutakuinkin 169 ja painoa tällä hetkellä 71kg.
meinaa flunssaa pukata, liekkö siitä minun väsymys johtuu. mulla on vauva jota imetän, eli kovin tiukkaa "kuuria" en aio tässä ottaa. vähän vain "harjoitusta", että tiedän onko tällä oikeesti mitään vaikutusta. tietenkään en tahdo että kaikki kuona-aineet menee vauvalle, siksi tälläin rauhallisemmin aattelin ottaa :)
arvelin kuitenkin jossain vaiheessa hankkia niitä ketostixejä apteekista. vois huvikseen testata onko ketoosit päällä vai ei :DPitää kai itsekin kokeilla niitä. :)
Voi sua onnekasta kun imetät, siinähän kilot lähtee jo luonnostaan, melkein ei mitään sen kummempaa tarvitse. Monet mun ystävät on laihtuneet ihan vaan imettämällä takaisin pre-baby -mittoihin. ;)
Join tänään yhden Sprite Zero-puolen litran pullon. Oli ihan hyvää, en ole ennen sitä maistanutkaan.
'Uskon puute' iskee mulla usein iltaisin öisin. Silloin tuntuu ettei VOI laihtua jos syö näin paljon proteiinia. :( Ja sitten tulee juuri se sellainen .. kun on kokemusta aikaisemmista laihdutuksista, niin sitä miettii että kuinka pitkään sitten mahtaa jaksaa tälläKÄÄN ruokavaliolla. :(
- mtjh
Kyllä itse ainakin join sokeritonta limppaa, kahvi ja teetä. Kahden viikon aikana laihdui 9 kg. Olo oli tosieuforinen. En syönyt aamuissin pekooni. Usein tein sienimunakkaan. Paljon myös vihreätä kanasalaattia. Nyt olen kaikkiaan laihtunut n.22kg,
- --------------------
pelatessaan erilaisten nimimerkkien kanssa monissa ketjuissa, jos joku tuntee käyköön katsomassa ettei se opettele lentämään seitsemännestä kerroksesta, tämä ihan ko. todellisen henkilön oman turvallisuuden takia. teksti on sen verran levotonta ainakin viimeiset pari tuntia ollut.
- kj.mattiIa
-------------------- kirjoitti:
pelatessaan erilaisten nimimerkkien kanssa monissa ketjuissa, jos joku tuntee käyköön katsomassa ettei se opettele lentämään seitsemännestä kerroksesta, tämä ihan ko. todellisen henkilön oman turvallisuuden takia. teksti on sen verran levotonta ainakin viimeiset pari tuntia ollut.
valehtelee jatkuvasti? Mikä ihme siinä dieetissä tekee sen että tule pakonomainen tarve valehdella aina ja ajoka asiassa?
- --------------------
kj.mattiIa kirjoitti:
valehtelee jatkuvasti? Mikä ihme siinä dieetissä tekee sen että tule pakonomainen tarve valehdella aina ja ajoka asiassa?
rekkaroi joku nikki muutoin olet vain ruskea läikka posliinipytyn seinämässä. joka suoltaa VHH.n vastaista tekstiä kuten kaikki jotka eivät valehteluusi ole kyllästyneet tietävätkin.
- kj.mattiIa
rekkaroi joku nikki muutoin olet vain ruskea läikka posliinipytyn seinämässä. joka suoltaa VHH.n vastaista tekstiä kuten kaikki jotka eivät valehteluusi ole kyllästyneet tietävätkin.
Sinä lienet ainoa koska tällä palstalla ei muita ole. Ja sinun "tietosi" perustuu vain uskoon ja sekin mikä sinulle on todellisuudesta selitetty jo moneen kertaa ei mene perille. Ja sitten trollailet täällä mukamas tuntemattomana etkä myönnä olevasi se millä on rekattu nimimerkki.
Olet patologinen valehtelija eikä se siitä miksikään muutu. - ei ihme-----
on melkoinen! Kanasalaattia ja sienimunakasta vain.
- syömärssön
Niin, itsekin olen nykyisin aamulla syönyt palan lohta & kananmunan. Ja sitten salaatit on tosiaan hyviä.. esim. tonnikalasalaattia voi hyvin syödä, sillä lähtee nälkä eikä protskun määrä ala etoa.
Tänään söin aika hyvää kanajuttua, eli siis ihan kanan ohutfilettä, marinoin sen itse (kun kaupan marinadeissa voi olla sokrua tai hiilaria) ja sitten söin kasvissatsin kanssa. Ja juuston. ;)
Huh, 9 kg kahdessa viikossa??? Kuinka on mahdollista, saako kysyä mikä sun lähtöpaino on?
Itsellä lähtöpaino 75,4 kg. Nyt en tiedä mitä painan, punnitsen itseni 'vasta' 7.1. ;) Vähän hirvittää että voiko tällaisella oikeasti laihtua. :( Kauheaa on jos olenkin LIHONNUT! :( Mutta se nähdään sitten perjantaina. - kj.mattiIa
syömärssön kirjoitti:
Niin, itsekin olen nykyisin aamulla syönyt palan lohta & kananmunan. Ja sitten salaatit on tosiaan hyviä.. esim. tonnikalasalaattia voi hyvin syödä, sillä lähtee nälkä eikä protskun määrä ala etoa.
Tänään söin aika hyvää kanajuttua, eli siis ihan kanan ohutfilettä, marinoin sen itse (kun kaupan marinadeissa voi olla sokrua tai hiilaria) ja sitten söin kasvissatsin kanssa. Ja juuston. ;)
Huh, 9 kg kahdessa viikossa??? Kuinka on mahdollista, saako kysyä mikä sun lähtöpaino on?
Itsellä lähtöpaino 75,4 kg. Nyt en tiedä mitä painan, punnitsen itseni 'vasta' 7.1. ;) Vähän hirvittää että voiko tällaisella oikeasti laihtua. :( Kauheaa on jos olenkin LIHONNUT! :( Mutta se nähdään sitten perjantaina.Kun se nyt tiedetään että olet ---------------- trolli niin et viitsisi lopettaa tuota mitään rakentamatonta keskustelua itsesi kanssa.
Olet vain tyhmä muuta pitääkö se näkyä joka käänteessä. - --------------------
syömärssön kirjoitti:
Itsellä lähtöpaino 75,4 kg. Nyt en tiedä mitä painan, punnitsen itseni 'vasta' 7.1. ;) Vähän hirvittää että voiko tällaisella oikeasti laihtua. :( Kauheaa on jos olenkin LIHONNUT! :( Mutta se nähdään sitten perjantaina.VHH,n idea on siinä että syödään itsensä kylläiseksi. ainoa asia mitä pitää varoa ovat hiilihydraatit elikkä sokerit joita esiintyy tärkkelyksen,fruktoosin ym muilla nimilla esim. tuoteselosteissa, finellin sivustoilla on ruokien ravinnepitoisuudet, karppaus sivustot ovat myös hyviä neuvoja täynnä, lisäksi hauskoja lukea. itse olen pudottanut 20 kg ja olen kärsinyt 50v ylipainosta, vielä on matkaa ihannepainoon mutta alaspäin mennään kaiken aikaa. trollien kirjoittelut eivät siihen vaikuta. kannattaa kuukkeliin kirjoittaa nimi antti heikkilä varmasti on jotain kun se ärsyttää trolleja käämin palamisen rajalle asti. älkää pelätkö oikeaa rasvaa, vain mrgariinit ja kevyttuotteet ovat meidät lihottaneet. painon nousuakaan ei pidä säikähtää jos on syönyt proteiinä ja rasvaa, kehon rasva on vähentynyt mutta lihasta on tullut tilalle, onnea valitsemallanne tiellä.
- syömärssön
VHH,n idea on siinä että syödään itsensä kylläiseksi. ainoa asia mitä pitää varoa ovat hiilihydraatit elikkä sokerit joita esiintyy tärkkelyksen,fruktoosin ym muilla nimilla esim. tuoteselosteissa, finellin sivustoilla on ruokien ravinnepitoisuudet, karppaus sivustot ovat myös hyviä neuvoja täynnä, lisäksi hauskoja lukea. itse olen pudottanut 20 kg ja olen kärsinyt 50v ylipainosta, vielä on matkaa ihannepainoon mutta alaspäin mennään kaiken aikaa. trollien kirjoittelut eivät siihen vaikuta. kannattaa kuukkeliin kirjoittaa nimi antti heikkilä varmasti on jotain kun se ärsyttää trolleja käämin palamisen rajalle asti. älkää pelätkö oikeaa rasvaa, vain mrgariinit ja kevyttuotteet ovat meidät lihottaneet. painon nousuakaan ei pidä säikähtää jos on syönyt proteiinä ja rasvaa, kehon rasva on vähentynyt mutta lihasta on tullut tilalle, onnea valitsemallanne tiellä.
Niin, uskon kyllä että JOILLAKIN ihmisillä paino putoaa varmaan, vaikka söisi paljonkin proteiinia & rasvaa. Itse vaan jotenkin yhä epäilen - epäilen punnitukseen asti! Kun tuntuu että syön nykyisin niin PALJON, 3 x päivässä ja sitten vielä se syöminen on tosiaan näitä lihaa kalaa kanaa..! Ja kananmunia ym. Tietty sitten ne dieetin määrittelemät kasvit kanssa.
Öisin aina alkaa epäilyttää.. hehe, melkein jännittää perjantai ja 1. punnitus! :) Päivisin menee ihan OK enkä kauheasti skitsoa laihtumisesta tai lihomisesta. - --------------------
syömärssön kirjoitti:
Niin, uskon kyllä että JOILLAKIN ihmisillä paino putoaa varmaan, vaikka söisi paljonkin proteiinia & rasvaa. Itse vaan jotenkin yhä epäilen - epäilen punnitukseen asti! Kun tuntuu että syön nykyisin niin PALJON, 3 x päivässä ja sitten vielä se syöminen on tosiaan näitä lihaa kalaa kanaa..! Ja kananmunia ym. Tietty sitten ne dieetin määrittelemät kasvit kanssa.
Öisin aina alkaa epäilyttää.. hehe, melkein jännittää perjantai ja 1. punnitus! :) Päivisin menee ihan OK enkä kauheasti skitsoa laihtumisesta tai lihomisesta.silppua lautasellesi salaattia pohjalle.kenties tomaatti ja paprika ja pilko ne lautasella, ei leikkuulauta tarvitsi kasvisten nesteitä, sinä ne tarvitset. tämän päälle kaadat valmistamasi munakkaan/pekonin kasvispaistoksen, näin saat samalla kastikkeen salaattisi päälle. itse lisään suolan vasta tässä vaiheessa.tuoreen kurkun viipaleita unohtamatta,jos haluat voit käyttää myös suolakurkkua jos se tekee ateriasta maittavamman. suolaa ei kannata sairaaloisesti pelätä, kuten ei aitoa rasvaakaan ne saavat ruuan maistumaan. ja varsinkin alkuvaiheessa kun nestettä poistuu kehosta suolatasapaino on tärkeä, armeijakin jakaa rasittavien marssien aikana suola tabletteja. kun salaatti on laitettu suoraan pussista/jääkaapista lautaselle se ei nahistu kuten avonaisessa kulhossa, minä inhoan vähän nahistunutta salaattia jossa jokin lehti kelluu epämääräisessä kastikkeessa ja osa lehdistä uhmaa sitkeydellään kirurgin veistäkin. ei ehkä näin menetellen lautasesi ole kuin strömsössä, mutta vähennä valoja terveellinen se kuitenkin on. itse lähden tekemään pekonista, kasvissekoituksesta, kananmunista ja ripauksesta hapankaalia voita vähän lisäten VHH aamupalan, että jaksan trollien kirjoituksia päivän mittaan ampua alas. bon apetit
- joku vaan
silppua lautasellesi salaattia pohjalle.kenties tomaatti ja paprika ja pilko ne lautasella, ei leikkuulauta tarvitsi kasvisten nesteitä, sinä ne tarvitset. tämän päälle kaadat valmistamasi munakkaan/pekonin kasvispaistoksen, näin saat samalla kastikkeen salaattisi päälle. itse lisään suolan vasta tässä vaiheessa.tuoreen kurkun viipaleita unohtamatta,jos haluat voit käyttää myös suolakurkkua jos se tekee ateriasta maittavamman. suolaa ei kannata sairaaloisesti pelätä, kuten ei aitoa rasvaakaan ne saavat ruuan maistumaan. ja varsinkin alkuvaiheessa kun nestettä poistuu kehosta suolatasapaino on tärkeä, armeijakin jakaa rasittavien marssien aikana suola tabletteja. kun salaatti on laitettu suoraan pussista/jääkaapista lautaselle se ei nahistu kuten avonaisessa kulhossa, minä inhoan vähän nahistunutta salaattia jossa jokin lehti kelluu epämääräisessä kastikkeessa ja osa lehdistä uhmaa sitkeydellään kirurgin veistäkin. ei ehkä näin menetellen lautasesi ole kuin strömsössä, mutta vähennä valoja terveellinen se kuitenkin on. itse lähden tekemään pekonista, kasvissekoituksesta, kananmunista ja ripauksesta hapankaalia voita vähän lisäten VHH aamupalan, että jaksan trollien kirjoituksia päivän mittaan ampua alas. bon apetit
Veitsen pitää olla sen verran terävä, että kasviksista ei valu nestettä. Sellainen pieni muovinen leikkuulauta on kanssa hyvä, sillä saa kipattua kasvikset ja mahdollisen nesteen lautaselle. Veitsi menee nopeasti pilalle jos pilkkoo lautasella. Ihan hyvän kokkiveitsen saa 30 eurolla. Jonkinnäköinen teroitinkin on hyvä olla (vanerinpalanen, johon liimaa vesihiomapaperin on halvin).
Itse käytän suolaa aika vähän, kasvisten kanssa Herbamare on kyllä hyvää. Salaatteihin (ja miltei kaikkeen muuhunkin ruokaan) suola kannattaa lisätä vasta lautasella.
Salaatteihin saa ruokaisuutta helposti pekonilla (jos syö sitä enemmän salaatissa niin kannattaa paistaa enemmän kerralla) (kylmä pekonin rasva ei ole hyvää, kannattaa valuttaa pekoni kunnolla ja paistaa vaikka vihanneksia yli jääneessä rasvassa), juustoilla, keitetyllä kananmunalla, meetwurstilla, savukalalla jne..
Itse käytän salaattina miltei pelkästään punakaalia koska pidän mausta ja rakenteesta. Kerä kestää jääkaapissa syötävänä viikon kunhan laittaa sen pakastuspussiin. Viipaloin sen mandoliinilla (eli sormien surmalla).
Mikäli pitää paksummasta salaatinkastikkeesta niin kaupan majoneesi on oiva paksunne. Rasvainen jugurtti tai kermaviilikin käy kastikkeeksi hyvin. Itse paksunnan kastikkeen yleensä soijalesitiinillä (rypsiöljypohjainen öljy-sitruunamehukastike). Mikäli pitää ohuesta kastikkeesta niin sitä ei kannata käyttää liikaa ja salaatin täytyy olla kuivaa. - --------------------
joku vaan kirjoitti:
Veitsen pitää olla sen verran terävä, että kasviksista ei valu nestettä. Sellainen pieni muovinen leikkuulauta on kanssa hyvä, sillä saa kipattua kasvikset ja mahdollisen nesteen lautaselle. Veitsi menee nopeasti pilalle jos pilkkoo lautasella. Ihan hyvän kokkiveitsen saa 30 eurolla. Jonkinnäköinen teroitinkin on hyvä olla (vanerinpalanen, johon liimaa vesihiomapaperin on halvin).
Itse käytän suolaa aika vähän, kasvisten kanssa Herbamare on kyllä hyvää. Salaatteihin (ja miltei kaikkeen muuhunkin ruokaan) suola kannattaa lisätä vasta lautasella.
Salaatteihin saa ruokaisuutta helposti pekonilla (jos syö sitä enemmän salaatissa niin kannattaa paistaa enemmän kerralla) (kylmä pekonin rasva ei ole hyvää, kannattaa valuttaa pekoni kunnolla ja paistaa vaikka vihanneksia yli jääneessä rasvassa), juustoilla, keitetyllä kananmunalla, meetwurstilla, savukalalla jne..
Itse käytän salaattina miltei pelkästään punakaalia koska pidän mausta ja rakenteesta. Kerä kestää jääkaapissa syötävänä viikon kunhan laittaa sen pakastuspussiin. Viipaloin sen mandoliinilla (eli sormien surmalla).
Mikäli pitää paksummasta salaatinkastikkeesta niin kaupan majoneesi on oiva paksunne. Rasvainen jugurtti tai kermaviilikin käy kastikkeeksi hyvin. Itse paksunnan kastikkeen yleensä soijalesitiinillä (rypsiöljypohjainen öljy-sitruunamehukastike). Mikäli pitää ohuesta kastikkeesta niin sitä ei kannata käyttää liikaa ja salaatin täytyy olla kuivaa.halpa veitsi jossa lyhyt terä selkäpuolella ja jota voi teroittaa teroittimella, sellaisella jossa kädensija ja jolla voi teroittaa myös saksia, tosin se oli kallis maksaen viitisen vuotta takaperin 20€ jossain kalamarkkinoilla. voi kyllä teroittaa kalliinpiakin veitsiä. lautastahan se veitsenkärki kokeilee mutta ei kai aku ankka lautasen tarvitse eläkkeellä ollessa olla käytössa.ostaa jostakin uuden lautasen. tämä ja moni muu ruuanlaitossa esiintuleva asia johtuvat luontaisesta laiskuudesta, jos haluaisi imarrella itseään sanoisi luovasta laiskuudesta. samoin pienempiä vihanneksia, tomaattia,paprikaa pilkkoessa käytän puista paistinlastaa pannulla leikkuulautana.
ps. katsoitko pratchettia teemalla eilen. - joku vaan
halpa veitsi jossa lyhyt terä selkäpuolella ja jota voi teroittaa teroittimella, sellaisella jossa kädensija ja jolla voi teroittaa myös saksia, tosin se oli kallis maksaen viitisen vuotta takaperin 20€ jossain kalamarkkinoilla. voi kyllä teroittaa kalliinpiakin veitsiä. lautastahan se veitsenkärki kokeilee mutta ei kai aku ankka lautasen tarvitse eläkkeellä ollessa olla käytössa.ostaa jostakin uuden lautasen. tämä ja moni muu ruuanlaitossa esiintuleva asia johtuvat luontaisesta laiskuudesta, jos haluaisi imarrella itseään sanoisi luovasta laiskuudesta. samoin pienempiä vihanneksia, tomaattia,paprikaa pilkkoessa käytän puista paistinlastaa pannulla leikkuulautana.
ps. katsoitko pratchettia teemalla eilen.Yritän katsoa viikonloppuna, digiboxini kiukuttelee.
Tuommoinen pieni leikkuulauta on kätevä juuri koska sen voi huuhtaista kraanan alla. Sama koskee mandoliinia, alligaattoria (kuutiointilaite, näppärä sipulille (aivan älyttömän hyvä rosollin teossa)) ja kokkiveistä. Noita en muutenkaan tunkisi pesukoneeseen vaikka sellainen olisikin.
Nuo veitsenteroitusvehkeet ovat yleensä aika huonoja. Itse käytän joko Lanskyn veitsenteroitinta mikäli veitsiä ei tarvitse saada ihan teräväksi (ihan ok keittiökäyttöön) tai hiomatahnaa ja paperikiekkoja (puuntyöstöterät).
Itsellä riittää kokkiveisten teroitus muutaman vuoden välein koska niitä on noin 30 kappaletta enkä tee nykyään ruokaa kuin hyvin harvoin. Ei silti, katselen sillä silmällä puuterimetallurgista kokkiveistä ja laminoitua VG-10 terää (molemmat siinä 100 euron pintaan). - syömärssön
silppua lautasellesi salaattia pohjalle.kenties tomaatti ja paprika ja pilko ne lautasella, ei leikkuulauta tarvitsi kasvisten nesteitä, sinä ne tarvitset. tämän päälle kaadat valmistamasi munakkaan/pekonin kasvispaistoksen, näin saat samalla kastikkeen salaattisi päälle. itse lisään suolan vasta tässä vaiheessa.tuoreen kurkun viipaleita unohtamatta,jos haluat voit käyttää myös suolakurkkua jos se tekee ateriasta maittavamman. suolaa ei kannata sairaaloisesti pelätä, kuten ei aitoa rasvaakaan ne saavat ruuan maistumaan. ja varsinkin alkuvaiheessa kun nestettä poistuu kehosta suolatasapaino on tärkeä, armeijakin jakaa rasittavien marssien aikana suola tabletteja. kun salaatti on laitettu suoraan pussista/jääkaapista lautaselle se ei nahistu kuten avonaisessa kulhossa, minä inhoan vähän nahistunutta salaattia jossa jokin lehti kelluu epämääräisessä kastikkeessa ja osa lehdistä uhmaa sitkeydellään kirurgin veistäkin. ei ehkä näin menetellen lautasesi ole kuin strömsössä, mutta vähennä valoja terveellinen se kuitenkin on. itse lähden tekemään pekonista, kasvissekoituksesta, kananmunista ja ripauksesta hapankaalia voita vähän lisäten VHH aamupalan, että jaksan trollien kirjoituksia päivän mittaan ampua alas. bon apetit
Mutta eikö monissa suolakurkuissa ole kuitenkin sokeria lisättynä..?
Tosin tiedän yhden "ilman lisättyä sokeria" suolakurkkumerkin .. voisiko sitäkin siis syödä??
Jesss, jos noin on: :) Olen nimittäin nyt ollut ilman, kun en ole ollut varma saako tuollaisia säilöttyjä kurkkuja syödä. - --------------------
syömärssön kirjoitti:
Mutta eikö monissa suolakurkuissa ole kuitenkin sokeria lisättynä..?
Tosin tiedän yhden "ilman lisättyä sokeria" suolakurkkumerkin .. voisiko sitäkin siis syödä??
Jesss, jos noin on: :) Olen nimittäin nyt ollut ilman, kun en ole ollut varma saako tuollaisia säilöttyjä kurkkuja syödä.laitan suolakurkkua jos mieleni tekee, sokeri asian voi tieteski tarkistaa purkin kyljestä mutta muutama viipale ei hetkauta. itse laitan kahdet tiimarit silmille jos tarvii tuoteselostetta lukea, liekkö aihetta silmälääkärille vai ostanko valkean kepin. kun 6:59 viestissä kirjoitin aamupalasta kaiken komeuden päälle kippasin del monte ananas paloja pienen purkin koska tuntui siltä, enkä lukenyt hiilari/sokeri määristä enkä suhteista, omasta mielestäni siitä tuli ihan ok lopun lämmitin lounaaksi lisäten pari kananmunaa joita ei aamulla ollutkaan,lautasella reilusti kiinankaalia tapani mukaan ja tuoretta kurkkua huomenna onkin kaali vuorossa jos se siltä tuntuu, ja nyt trollien kimppuun ja pokeriin.
- --------------------
laitan suolakurkkua jos mieleni tekee, sokeri asian voi tieteski tarkistaa purkin kyljestä mutta muutama viipale ei hetkauta. itse laitan kahdet tiimarit silmille jos tarvii tuoteselostetta lukea, liekkö aihetta silmälääkärille vai ostanko valkean kepin. kun 6:59 viestissä kirjoitin aamupalasta kaiken komeuden päälle kippasin del monte ananas paloja pienen purkin koska tuntui siltä, enkä lukenyt hiilari/sokeri määristä enkä suhteista, omasta mielestäni siitä tuli ihan ok lopun lämmitin lounaaksi lisäten pari kananmunaa joita ei aamulla ollutkaan,lautasella reilusti kiinankaalia tapani mukaan ja tuoretta kurkkua huomenna onkin kaali vuorossa jos se siltä tuntuu, ja nyt trollien kimppuun ja pokeriin.
keskustelu VHH asioista voinee jatkua
- joku vaan
halpa veitsi jossa lyhyt terä selkäpuolella ja jota voi teroittaa teroittimella, sellaisella jossa kädensija ja jolla voi teroittaa myös saksia, tosin se oli kallis maksaen viitisen vuotta takaperin 20€ jossain kalamarkkinoilla. voi kyllä teroittaa kalliinpiakin veitsiä. lautastahan se veitsenkärki kokeilee mutta ei kai aku ankka lautasen tarvitse eläkkeellä ollessa olla käytössa.ostaa jostakin uuden lautasen. tämä ja moni muu ruuanlaitossa esiintuleva asia johtuvat luontaisesta laiskuudesta, jos haluaisi imarrella itseään sanoisi luovasta laiskuudesta. samoin pienempiä vihanneksia, tomaattia,paprikaa pilkkoessa käytän puista paistinlastaa pannulla leikkuulautana.
ps. katsoitko pratchettia teemalla eilen.Areena tökki paljon mutta tuli silti katsottua. Hyviä olivat.
Etikkakurkusta, ei siinä ole kuin noin 3% sokeria. 50 g etikkakurkkua sisältää siis 1.5 g sokeria.
- Tie kohti kevyempää
Itsellä on tämän kolmen viikon aikaan paino pudonnut lähes 93kg:sta 88kiloon. Nälkä ei tunnu tulevan millään ja olo on hyvä. Syön n. 3 kertaa päivässä jos tulee välipalan tarve syön pienen palan juustoa siinä missä ennen olisi ollut kaksi palaa leipää. Pitää nälän paremmin :) Hiilareiden laskeminen aika tuttuja jo. Kaikki kevyt tuotteet tällä hetkellä pannassa. Mutta kun syö oikeaa ehtaa tavaraa ei tarvitse syödä paljon rasva pitää nälän hyvin.
- mammaliininen
Tipihii,
et ihan oikeesti viitsis laihduttaa nyt kun imetät. sinullahan ei edes ole juurikaan ylipainoa. Jokaisesta häviävästä rasvasolusta vapautuu sinne kertyneet haitta-aineet, ja niitä erittyy äidinmaidossa vauvasi ruoaksi. Ehdit laihduttaa sittenkin, kun et enää imetä. - --------------------
mammaliininen kirjoitti:
Tipihii,
et ihan oikeesti viitsis laihduttaa nyt kun imetät. sinullahan ei edes ole juurikaan ylipainoa. Jokaisesta häviävästä rasvasolusta vapautuu sinne kertyneet haitta-aineet, ja niitä erittyy äidinmaidossa vauvasi ruoaksi. Ehdit laihduttaa sittenkin, kun et enää imetä.hilla blomberg haastatteli painoaan pudottaneita. ei kovin mullistava ohjelma mutta osoittaa joidenkin olevan huolissaan suomalaisten ylipainosta ja terveydestä sekä osoittaa onnistumisen olevan mahdollista useammalla tavalla. mukava ohjelma siinäkin mielessä etteivät typerät ruokamainokset katkaiseet tarinointia ja eikä ollut kilpailua henkensä kaupalla kuten pudottajien kesken. kantsii tsiikata vaikka olisi mitä mieltä tahansa.
mites sen alkoholin kanssa onko sekin kielletty kokonaan
- Balleriina Lutuunen
dieetissä, ei sallittu. Ellet kuluta sitä samana päivänä.
- syomaarsson
Atkinsin dieetin 2 ekan viikon aikana ei suositella alkoholia.
Myöhemmin voi ottaa lasin, pari viiniä, mutta Atkins kirjassa neuvotaan laskemaan hiilarit siitäkin. Kirjassa oli esimerkkinä 12 cl viiniä - 0,8 g hiilaria.
2 viikon jälkeen voi sitten nauttia tosiaan sitä viiniä KOHTUUDELLA, eli lasi tai kaksi silloin tällöin. Tai esim. votkaa (kirkas viina) kivennäisveden tai sokerittoman limun kaverina. Atkins-kirjassa myös sanotaan, että kevytlimun pitäisi olla kofeiiniton. Itse olen juonut joskus lasin Sprite Zeroa.
Tsemppiä matkaan.. :)
(Huom! En tiedä onko alkokielto muissa vhh-ruokavalioissa, Atkinsin kirjassa "Tri Atkinsin uusin dieetti" sanotaan tosiaan niin kuin kirjoitin. Mutta se ei ole ainoa vhh, onhan noita.. Antti Heikkilää ym.. niistä en tiedä mitä mieltä ovat..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422204- 241710
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271415- 1081237
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151199- 181025
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846