Vahvan kahvin kannattajia??

juha8222222

se on ykkönen jos keität vahvaa kahvia.

Jotkut keittää jopa siksi laimeaa kahvia koska haluavat säästää kahvinporoissa 0: ??

Hienoa kuulla erilaisia kahvijuomia teiltä, mm tuo Kardemumma-Pähkinäkahvi kuulostaa helevetin houkuttelevalta.

mut kahvia ei saisi yleensä juoda liikaa näin olen kuullut.

5

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Laitan kahvia aina saman verran: yhden mitallisen "kupillista" kohden. Jos haluan miedompaa kahvia valitsen vaaleapaahtoista, sitten tummenee, kun haluan "vahvempaa". Ei se parane, jos laittaa vaaleaa kahvia ylimääräisiä mitallisia, muttei auta jättää yhtään mitallista poiskaan, keittää sitten vähemmän kahvia, jos haluaa nuukailla.
      Hyvä sekoitus tulee 7 kupilliseen, kun laittaa 5 mitallista perinteistä suomalaista vaaleapaahtoista kahvia (Juhla Mokka tms) ja 2 mitallista tummapaahtoista hienoksijauhettua kahvia, lähes espressoa. Vaaleapaahtoinen voi olla vaikka pannujauhatusta, vaikka keittimellä keitänkin.
      Itse laitan kahviini aina maitoa, puoliso tykkää espressosta, joten sitä on aina kotona. Cappuccino on minun makuuni, latte on liian latteaa. Juuri eilen puhdistin espresso-cappuccino -keittimen.

• Kahvikissa.

Jos "vahvalla kahvilla" tarkoitetaan täyteläistä ja kahvinmakuista kahvia, niin paahtoaste on oltava 2 tai 3. Brazil -kahvi on ehdottomasti tähän astisista parasta, joskin hinta, jopa 4e pkt, on aika suolainen. Yksi uusi ja maukas kahvi on Pirkka -kahvi, vaikka ei heti uskoisi.

Laitan yleensä 0,5 mitallista puruja, eli 4 kupilliseen 4,5 mitallista kahvia. Ja siltikin tuntuu joskus että jää vähän vetisen makuiseksi.

Useimmiten tuollaiset erikoispaahdot (kaneli, pähkinä jne) ovat aika mauttomia...

• Parisien on viitonen
        Kahvikissa. kirjoitti:

Jos "vahvalla kahvilla" tarkoitetaan täyteläistä ja kahvinmakuista kahvia, niin paahtoaste on oltava 2 tai 3. Brazil -kahvi on ehdottomasti tähän astisista parasta, joskin hinta, jopa 4e pkt, on aika suolainen. Yksi uusi ja maukas kahvi on Pirkka -kahvi, vaikka ei heti uskoisi.

Laitan yleensä 0,5 mitallista puruja, eli 4 kupilliseen 4,5 mitallista kahvia. Ja siltikin tuntuu joskus että jää vähän vetisen makuiseksi.

Useimmiten tuollaiset erikoispaahdot (kaneli, pähkinä jne) ovat aika mauttomia...

Mullakin meni juuri paketillinen Brazilia, jotenkin muistin sen tummapaahtoisemmaksi, mutta sehän onkin vaan kakkonen. Oma suosikkini on puolet jotakin vaaleaa ja puolet Parisienia, jonka paahtoaste on viitonen. Tähän lorautan maitoa joukkoon tavalliseen tapaan, mutta joskus teen Cafe au Lait -aamiaiskahvia, ja keitän sen pelkästä Parisienista. Säilytän tuota pakettia aina jääkaapissa, koska en keitä siitä kahvia joka päivä.

• juha82222
        Parisien on viitonen kirjoitti:

Mullakin meni juuri paketillinen Brazilia, jotenkin muistin sen tummapaahtoisemmaksi, mutta sehän onkin vaan kakkonen. Oma suosikkini on puolet jotakin vaaleaa ja puolet Parisienia, jonka paahtoaste on viitonen. Tähän lorautan maitoa joukkoon tavalliseen tapaan, mutta joskus teen Cafe au Lait -aamiaiskahvia, ja keitän sen pelkästä Parisienista. Säilytän tuota pakettia aina jääkaapissa, koska en keitä siitä kahvia joka päivä.

kahavi on mun suosikki
        turhan kallista joten usein tyydyn Kulta-Katriinaan
        isäni on sen verran nuuka ettei suostu tuohon "Haloseen" (:

• Verilammikko

En tiedä itkeäkkö vai nauraa, mutta onko tämän viestin kirjoittanut jokin 13-vuotias? :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe