Mikä olisi pienin akvaario jonne kaloja voisi laittaa ja että se olisi järkevää? Onko tuollaisissa reilun 50L altaissa järkeä ja mitä kaloja sinne voisi hankkia?
Pieni akvaario?
1
288
Vastaukset
- näin aattelen
mun ensimmäinen akva oli 45l. Siellä asukkaita oli 10 neontetraa ja 12 kääpiömonnista ja kolme sukarapua...Eli varmaan juuri noita alle viiden sentin kaloja voit laittaa. mutta esim kaikki vähän isommat kannattaa unohtaa. Se riippuu paljolti myös eri kalojen käyttäytymisestä. jotkin kalat vaativat enemmän uintitilaa toiset hieman vähemmän. ja tietenkin kalojen yhteen sopivuus kannattaa aina miettiä. toiset tykkää lämpimämmästä vedestä toiset viileämmästä. mutta esim jos sukarapuihin on kiinnostusta, niin monet pitää rapulana tuon kokoisia.
Ehdotan että isompi kannattaa heti hankkia, esim. 100litrasta yöspäin(jos ensimmäistä akvaasi hankit). Tuntui että mulla oli koko ajan ongelmia tuon pienen kanssa. jos jonkin moista leväongelmaa yms. Kun taas nykyisessä 240l akvassa ei juurikan ongelmia ole. Isoon akvaan on heti laajempi skaala kalojen valinnassa. ja veden arvot pysyy helpommin tasapainossa. jos hintaa miettii, niin usein saa akvan käytettynä halvalla...
Isommat tietenkin tarvii jo sisäsuodattimen ja ulkosuodattimen(ainakin itsellä on), mutta niitäkin voi saada käytettynä. Kannattaa käydä tässä osoitteessa www.aqua-web.fi. Sieltä saa myös hyvää tietoa kattavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907