Aika erikoista, että Toyotien ja Lexusten korjaus- ja huoltokulut ovat aina kaikista suurimmat. Pienimmätkin korjaukset ja huollout maksavat aina useita satoja euroja, jopa tonneja. Ovatkohan asiakkaat tietoisia asiasta.
Käyttökulut suuret
44
2277
Vastaukset
- Ave I
Eiköhän tuo ole yleisesti tiedossa. Merkkihuollon varaosat ovat sieltä kalliimmasta päästä.
Työ maksaa eri merkkihuolloissa suunnilleen saman verran. Takuuajan jälkeen kannattaa
katsella halvempi huolto tai tehdä itse.- Mr. X
Aven 30 000 km:n huolto maksoi merkkihuollossa 278 euroa. Ei siis maksanut useita satoja tai tuhansia euroja. Onhan tuokin paljon, mutta minusta ei kohtuuton.
Mr. X kirjoitti:
Aven 30 000 km:n huolto maksoi merkkihuollossa 278 euroa. Ei siis maksanut useita satoja tai tuhansia euroja. Onhan tuokin paljon, mutta minusta ei kohtuuton.
Puntossa saman hintainen. Nyt tosin Autokeskuksen tarjous edullisempi!
- Made in Italy, heh
maragrande kirjoitti:
Puntossa saman hintainen. Nyt tosin Autokeskuksen tarjous edullisempi!
Ja fiiattihan se halvaksi tuleekin pitää. Nyt kuolee kyllä moni nauruun...
- Monesti
Made in Italy, heh kirjoitti:
Ja fiiattihan se halvaksi tuleekin pitää. Nyt kuolee kyllä moni nauruun...
Merkkihuolto ei sen kalliimpi kuin pikkupaja
- 2+12
Mr. X kirjoitti:
Aven 30 000 km:n huolto maksoi merkkihuollossa 278 euroa. Ei siis maksanut useita satoja tai tuhansia euroja. Onhan tuokin paljon, mutta minusta ei kohtuuton.
Jarrunesteen vaihtoivat samalla muuta muuta eivät tehneet. Se jarrujen roplaaminen, jso ne nyt edes sitä tekivät on ihan yhtä tyhjän kanssa. Merkkiliike EI viilaa palojen kylkiä. Palat irti, teräsharja, palat paikoilleen. Jarrut jumittaa jo viikon peästä.
Tehtyihin todellisiin töihin suhteuttaen huolto oli helevetin kallis. Asentajalla kului huoltoon alle tunti. Tarvikkeet maksoi alle 30 e. Kalleus on kuitenkin suhteellista. Joku tienaa tonnin tunnissa, tällöuin voi sanoa että 278 e tuntityö ei ollut pahan kallis. Useimmalle tojotan omistajalle 278 e on kolmen päivän nettopalkka, jolla sai merkiliikkeestä kolmen vartin työn. Made in Italy, heh kirjoitti:
Ja fiiattihan se halvaksi tuleekin pitää. Nyt kuolee kyllä moni nauruun...
Vieläpä edullinen ostettaessa! Turhii ennakkoluuloja ettei kestäis. Mul oli 60:n Punto 9v. vanha ja aina katsatukses kehuttiin kuntoa. Hihnan vaihto ja öljyt oli ainoot hullot ja aina toimi.Paitsi se kannentiiviste.Ku eivät osanneet ilmata lohkarin asentajat.
- erkki meriläinen
Monesti kirjoitti:
Merkkihuolto ei sen kalliimpi kuin pikkupaja
avensis td-98 kytkinrempan työ merkkiliikkeessä 600, nyrkkinyhräämöllä 350€. vaan kai se voi riippua, että mitä teettää...
- Ave 2008
Auto Ave 2008 2.0 D4D.
45tkm n. 250 e, 60tkm 400 e, 90tkm 320 e. Tehtiin kaikki asiaan kuuluvat työt ja nesteiden vaihdot paitsi viimeisimmässä ei vaihdettu pyyhkijän sulkia. Mielestäni hyvin kohtuullista.
Ajomäärä vuodessa n. 40tkm, joten huoltoväliksi riittää 30 tkm takuun raukeamatta.
Huolloissa tehtiin lisäksi takuun piiriin kuuluvia korjauksia/toimenpiteitä asiantuntemuksella ja mukisematta. Suosittelen merkkihuoltoa.- Toyota Finland
Toyotan huoltoväli on 15tkm/1vuosi
- tojotieto
Toyota Finland kirjoitti:
Toyotan huoltoväli on 15tkm/1vuosi
t25 lähtien huoltoväliohje on kyllä ollut: kolmenkymmenen tonnin välein, joka vuosi tai öljynvaihtovalon sytyttyä
- 14+19
tojotieto kirjoitti:
t25 lähtien huoltoväliohje on kyllä ollut: kolmenkymmenen tonnin välein, joka vuosi tai öljynvaihtovalon sytyttyä
Ja öljynvaihtovalo syttyy viimeistään 15000km:n päästä edellisestä vaihdosta - eikös vaan?
- tojotieto
14+19 kirjoitti:
Ja öljynvaihtovalo syttyy viimeistään 15000km:n päästä edellisestä vaihdosta - eikös vaan?
ei, vaan 30000km tai vuoden päästä
- Toyota Finland
tojotieto kirjoitti:
t25 lähtien huoltoväliohje on kyllä ollut: kolmenkymmenen tonnin välein, joka vuosi tai öljynvaihtovalon sytyttyä
T25:nkin huoltoväli on 15000km tai 1 vuosi.
- 15tkm/1vuosi
Toyota Finland kirjoitti:
T25:nkin huoltoväli on 15000km tai 1 vuosi.
http://www.toyota.fi/Images/Toyota_huolto-ohjelma_10_2009_tcm304-918307.pdf
- Tojo-Köle
-korjaamohinnat ovat kyllä hunajaa, sen myönnän.....
-mutta ei minun ole siellä tarvinnut asua kovinkaan usein ainakaan vielä tähän päivään asti, vaikka mittarissa on 506tkm (ja ikää 25.1 tulee 13 vuotta)
-muutama yli 100e korjaus tuolle kilometrimäärälle on toki jo tullut, mutta että suuret???- eikä sen kaverit
Sulla on vanha auto, jonka huolto ja pikkukorjaukset onnistuu itsekin tai jokaisella kyläsepällä.
- Tojo-Köle
eikä sen kaverit kirjoitti:
Sulla on vanha auto, jonka huolto ja pikkukorjaukset onnistuu itsekin tai jokaisella kyläsepällä.
.....täysin älytön komentti sinulta!
1. -ei toi auto ole ollut AINA VANHA!
2. -meinaatko, että kun auto vanhenee, korjaukset muuttuvat helpommiksi ja vähäisemiksi?
3. Jos väitetään ylläpitokuluja todella KORKEIKSI, tarkoittaisi se käytännössä sitä, korjauskäyntien määrä olisi kilpailijoihin nähden selkeästi suurempi......tätä en ole siis huomannut......päinvastoin.....etupään niveletkin alkuperäiset, vaikka puoli miljoonaa takana.......
-mikään ei liene muuttunut.....jos et osaa itse vaihtaa öjyä, maksat siitä enemmän kuin niinkuin nekin, jotka eivät osanneet/viitsineet maksaa siitä samoin kuin maksoivat 10 vuotta sitten......
- pitkäkoo
Unohtu sanoa, että median mukaan kallein. Käytäntö voi ollakin toinen. Jotenkin koen, että on hyvä joa esim. öljyt vaihdetaan 15 tonnin välein. Pysyy kone pitkään kunnossa.
- huoltovälissä
on etunsa. Minun autolleni tehtiin muutamia takuukorjauksia öljynvaihtohuolloissa. Melko vähin äänin ja mitenkään asiasta numeroa tekemättä.
- kpg1
huoltovälissä kirjoitti:
on etunsa. Minun autolleni tehtiin muutamia takuukorjauksia öljynvaihtohuolloissa. Melko vähin äänin ja mitenkään asiasta numeroa tekemättä.
vertailua jos jatkaa jonnekkin 150 000 Km;in, niin eräisiin muihin autoihin tulee 1000 €;n lisäkuluja nokkahihnan vaihdosta. Missä vertailussa nämä kulut on huomioitu?
- juuri!
kpg1 kirjoitti:
vertailua jos jatkaa jonnekkin 150 000 Km;in, niin eräisiin muihin autoihin tulee 1000 €;n lisäkuluja nokkahihnan vaihdosta. Missä vertailussa nämä kulut on huomioitu?
Venttiilikoneistosta puheenollen, eräissä automerkeissä ei vertailuissa ole huomioitu Vvt-i-toimilaitteen uusimista jopa alle 100tkm:n välein. Epistä!
Jakohihnojen vaihtovälit taitaa nykyisin olla vähintään 180tkm tai jopa yli 200tkm, että en tuota pitäisi kovinkaan isona rasitteena, varsinkaan kun ei maksa kuin puolet ehdottamastasi. - Tojo-Köle
juuri! kirjoitti:
Venttiilikoneistosta puheenollen, eräissä automerkeissä ei vertailuissa ole huomioitu Vvt-i-toimilaitteen uusimista jopa alle 100tkm:n välein. Epistä!
Jakohihnojen vaihtovälit taitaa nykyisin olla vähintään 180tkm tai jopa yli 200tkm, että en tuota pitäisi kovinkaan isona rasitteena, varsinkaan kun ei maksa kuin puolet ehdottamastasi........"huoltoväliä", mutta kuulemani mukaan AINAKAAN FOCUKSISSA, jossa noita venttiilikoneistoja on hajonnut ennen 160tkm vaihtoväliä hihnan katkamisen takia, maahantuoja on tullut vastaan remonteissa vain noin 50% OSUUDELLA, JA HINTA EI OLE PELKKÄ HIHNANVAIHTO NÄISSÄ KATKEAMISTAPAUKSISSA!
PS. LAITA JOTAIN FAKTAA VVT-i:stä OLI nimittäin ensimmäinen kerta ja tällä palstalla varmasti kävisi KAUHIA HALOO, jos noita oieasti menisi........ - laitetaan
Tojo-Köle kirjoitti:
......."huoltoväliä", mutta kuulemani mukaan AINAKAAN FOCUKSISSA, jossa noita venttiilikoneistoja on hajonnut ennen 160tkm vaihtoväliä hihnan katkamisen takia, maahantuoja on tullut vastaan remonteissa vain noin 50% OSUUDELLA, JA HINTA EI OLE PELKKÄ HIHNANVAIHTO NÄISSÄ KATKEAMISTAPAUKSISSA!
PS. LAITA JOTAIN FAKTAA VVT-i:stä OLI nimittäin ensimmäinen kerta ja tällä palstalla varmasti kävisi KAUHIA HALOO, jos noita oieasti menisi........Yhtä pätevää faktaa tässä kuin sinun Focus-jorinasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8321025
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9328411
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1217431347
Netistä näitä löytyy pilvin pimein:
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&q=vvti problem&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&tbo=1 - Tojo-Köle
laitetaan kirjoitti:
Yhtä pätevää faktaa tässä kuin sinun Focus-jorinasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8321025
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9328411
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1217431347
Netistä näitä löytyy pilvin pimein:
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&q=vvti problem&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&tbo=1.....näitä provoja riittää......suoli24:lla
Tuossa edes jatain uskottavuutta:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=23229
Tuolta voinet todeta, että todellakin 160tkm ei kestä aina, syynä lähinnä ohjurit muut, siksi hihna pettää....
-omassa Avessa kiristinpyörät menee vaihtoon muuten 300tkm välein........ - Tojo-Köle
laitetaan kirjoitti:
Yhtä pätevää faktaa tässä kuin sinun Focus-jorinasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8321025
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9328411
http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1217431347
Netistä näitä löytyy pilvin pimein:
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&q=vvti problem&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&tbo=1....autoa, jolle luvataan 200tkm jakohihnan vaihtoväli, voisitko kertoa esimerkkejä?
- tietää!
Tojo-Köle kirjoitti:
....autoa, jolle luvataan 200tkm jakohihnan vaihtoväli, voisitko kertoa esimerkkejä?
Maailmaan mahtuu miljoonia muitakin asioita joita sinä et tiedä!
- 180 tkm
Tojo-Köle kirjoitti:
....autoa, jolle luvataan 200tkm jakohihnan vaihtoväli, voisitko kertoa esimerkkejä?
ja vaihdon hinta oli viime kesänä 380e valtuutetussa huoltolassa.
- mutta näitä
juuri! kirjoitti:
Venttiilikoneistosta puheenollen, eräissä automerkeissä ei vertailuissa ole huomioitu Vvt-i-toimilaitteen uusimista jopa alle 100tkm:n välein. Epistä!
Jakohihnojen vaihtovälit taitaa nykyisin olla vähintään 180tkm tai jopa yli 200tkm, että en tuota pitäisi kovinkaan isona rasitteena, varsinkaan kun ei maksa kuin puolet ehdottamastasi.Eikös niitä alle 100 tkm vaihtorajallakin ole ja aika tuoreita, missä 120 tkm ja vaihdon vuoksi tehtävä aika paljon työtä => kallista, jääkööt merkki sanomatta, niin ei kansa ja sefu hermostu.
- Ei sinun tarvitse...
Tojo-Köle kirjoitti:
....autoa, jolle luvataan 200tkm jakohihnan vaihtoväli, voisitko kertoa esimerkkejä?
Volkswagen Golf, Jetta, Passat, Touran jne 1,6 TDI jakohihnan vaihtoväli 210000km.
- Spärderös
Ei sinun tarvitse... kirjoitti:
Volkswagen Golf, Jetta, Passat, Touran jne 1,6 TDI jakohihnan vaihtoväli 210000km.
1.9D -02 portterissa hihna venähti 10tkm vaihdon jälkeen, hyvät savut tuli pakoputkesta ja kaasu pohjassa kulki 80kmh.
- halpaa
Autoon laitetaan 30 tonnia rahaa kiinni ja sit aletaan itkee muutaman sadan euron huollon hinnasta.Ei tuu mieleenkään koluta auton alla räntäsateessa jossain kadun varrella.Rahalla saa ja hevosella pääsee
- Nuo nokkahihnan
Vaihdot "unohtuu" vertailusta monelta pää sääntöisesti Citroen omistajilta
- Herra aina vaan 33
Samalla logiikalla on tyhjän itkemistä jos normi 250 teur ok-talon ostettua putkimiehelle pitäisi maksaa parin tunnin hommasta muutama tonni. Tämä on perseaukisten logiikkaa.
Rahalla on sama suomalaiselle sama arvo ostipa sitten 30 tonnin avensiksen tai ei. Useiden satojen eurojen pulittaminen tunnin-puolentoista huoltotöistä on tyhmää ja naiivia lapsen uskoa. Ja sitten se korjaava toimenpide. Merkkiliikkeet tapaavat rahastaa esim jakopään hihnan vaihdosta 500-1000 e. Tuntihinnalla korjauksia tekevä veloittaa samasta työstä parin, kolmen tunnoin työn n. 150 e osat. Yhteensä max kolmisen sataa. Tojotistit tekevät itselleen hallaa maksamalla törkyhintoja merkkiliikkeeseen tavallisista tavallisimmista huoltotöistä. - kokemukset
Herra aina vaan 33 kirjoitti:
Samalla logiikalla on tyhjän itkemistä jos normi 250 teur ok-talon ostettua putkimiehelle pitäisi maksaa parin tunnin hommasta muutama tonni. Tämä on perseaukisten logiikkaa.
Rahalla on sama suomalaiselle sama arvo ostipa sitten 30 tonnin avensiksen tai ei. Useiden satojen eurojen pulittaminen tunnin-puolentoista huoltotöistä on tyhmää ja naiivia lapsen uskoa. Ja sitten se korjaava toimenpide. Merkkiliikkeet tapaavat rahastaa esim jakopään hihnan vaihdosta 500-1000 e. Tuntihinnalla korjauksia tekevä veloittaa samasta työstä parin, kolmen tunnoin työn n. 150 e osat. Yhteensä max kolmisen sataa. Tojotistit tekevät itselleen hallaa maksamalla törkyhintoja merkkiliikkeeseen tavallisista tavallisimmista huoltotöistä.Remmin vaihto vesipumppu (47 €) tojoon tekivät pienkorjaamossa 350 € (54€/h).
Sillä taas rallattaa reilun satkun vailla huolia.
- tämä juttu
Riippuu mihin vertaa...
Joillakin merkeillä perushuoltoon ei kuulu mitään "ylimääräistä" joten hinta on halvempi, mutta asiakas kärsii sitten itse, kun alkaa jarrut yms. reistaan, kun ei ole herkistelty ja nesteitä vaihdettu, mutta saahan niiden kanssa itsekkin puuhastella, jos niin mieli tekee.
Ja jos katsoo "pääkilpailijaan", niin tuoreen oman vertailun mukaan se toinen olisi maksanut 7t€ enemmän, joten saa huollot olla 3ssa vuodessa/100 tkm aika halvat, jotta pääsee vaihto/käyttökuluissa edukkaammin... - Ave 2.0D4D 2001
Huhtikuu 2010=>
Diesel 2010 2342 l 2615 €
Huolto, korjaus, renkaat 2010 1863 €
Vakuutus 2010 335 €
Vero 2010 452 €
Ajot 2010 40388 km
€ yht 5265 €
€/100km 13,04 €
€/kk 585,00 €
km/kk 4488 km- Tojo-Köle
-puuttuuko siitä se 120e ns. "ex-tarravero"?
-mulla on 1998 TD Ave ja vero on ollut aina noin 600e. Nyt päästöperusteiden takia se nousee vielä noin 50 eurolla......
Toiseksi: 40388 km JAETTUNA 12kk tekee 3366km/kk.....
-voiko mihinkään muuhunkaan kirjoittamaasi siis luottaa?, (ettei vaan asioita unohdu?) - AVE- KÖLLI
Tojo-Köle kirjoitti:
-puuttuuko siitä se 120e ns. "ex-tarravero"?
-mulla on 1998 TD Ave ja vero on ollut aina noin 600e. Nyt päästöperusteiden takia se nousee vielä noin 50 eurolla......
Toiseksi: 40388 km JAETTUNA 12kk tekee 3366km/kk.....
-voiko mihinkään muuhunkaan kirjoittamaasi siis luottaa?, (ettei vaan asioita unohdu?)EKARIVILLÄ HUHTIKUU 2010=> SIIN NOIN 9KK, EI SIIS OLE 12KK, JOTEN VEROKAAN EI OLE 12KK:N VERO
"voiko mihinkään muuhunkaan kirjoittamaasi siis luottaa?, (ettei vaan asioita unohdu?)"
VOIKO SINUN KIRJOITUKSIISI LUOTTAA JOS ET OSAA LUKEAKKAAN - Tojo-Köle
AVE- KÖLLI kirjoitti:
EKARIVILLÄ HUHTIKUU 2010=> SIIN NOIN 9KK, EI SIIS OLE 12KK, JOTEN VEROKAAN EI OLE 12KK:N VERO
"voiko mihinkään muuhunkaan kirjoittamaasi siis luottaa?, (ettei vaan asioita unohdu?)"
VOIKO SINUN KIRJOITUKSIISI LUOTTAA JOS ET OSAA LUKEAKKAANja joo, olihan asiat ihan selvästi tuossa kerrottu :-)
-ei pitäisi yrittää ymmärtää tollasia hieroglyyfejä enää muutaman saunakaljan jälkeen.
-miinukset siitä siis itselleni ja nöyrin anteeksipyyntöni sinulle.
Tota noin. itseäni vähän puolustaen: -ei tullut edes mieleleen, että joku tekee laskelmia noin lyhyellä aikavälillä, että veroja tai vakuutuksia pilkotaan! -itse kuule löydän tuollaisen 40tkm ajalle kuluistani välin niin, että huoltokuluja ei tule kuin joku muutama sata euroa..... tämä on kuitenkin itsensä pettämistä, sillä renkaat yhdet kesär. kestää yli vuoden ja talvir. 3-4 vuotta. -jakohihna itsellä osuu 3v välein....... - anteeks!!!
Tojo-Köle kirjoitti:
ja joo, olihan asiat ihan selvästi tuossa kerrottu :-)
-ei pitäisi yrittää ymmärtää tollasia hieroglyyfejä enää muutaman saunakaljan jälkeen.
-miinukset siitä siis itselleni ja nöyrin anteeksipyyntöni sinulle.
Tota noin. itseäni vähän puolustaen: -ei tullut edes mieleleen, että joku tekee laskelmia noin lyhyellä aikavälillä, että veroja tai vakuutuksia pilkotaan! -itse kuule löydän tuollaisen 40tkm ajalle kuluistani välin niin, että huoltokuluja ei tule kuin joku muutama sata euroa..... tämä on kuitenkin itsensä pettämistä, sillä renkaat yhdet kesär. kestää yli vuoden ja talvir. 3-4 vuotta. -jakohihna itsellä osuu 3v välein.......aikaväli tosiaan on lyhyt johtuen siitä että auto on hankittu huhtikuun alussa, joten itsensä pettämistä tai ei, näin minulla on mennyt....halpaa tai kallista sitä en osaa sanoa....vielä.
- Ei ole
Ainakin täällä Kankaanpäässä Autoluojuksella on mielestäni ryöstöhinnat, pelkkä nesteiden vaihto voi olla parisataa(jos oikein muistan) ja jos oikein tarttis töitä alkaa tekemään niin sitte velotetaan oikein kunnolla, mutta toisaalta kuka sitä autoa käskee merkkiliikkeessä kuljettaa. Toi tonneja juttu on kyllä sun omakeksimä paskajuttu.
Takuuajan jälkeen ei kyllä autoa kannata huollossa käyttää muuta ku tarpeen ilmetessä, itte vaan vaihtelee öljyjä. Oma autoni on muuten kerran käyny merkkihuollossa ja kerran toisella korjaamolla, ollu mulla 6 tai 7 vuotta(halvemmalla ylläpidettävää autoo saa kattella). Kohta menee varmaan kolmannen kerran korjaamolle, vetarin suojakumi oli niin rikkinäisen näkönen. - a siantuntia
minun mielestäni toyoyta on halpa pitää, on kokemusta volksvakenista ja scodasta. halvin huoltaaon toyta ja ei ole olllut ylimääräsiä korjaksia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481