AEG astianpesukone hajosi 3kk takuun päätymisen jälkeen

Hoh hoijaa

Eli AEG:sta meni poistovesipumppu rikki, se siipi oli murtunut irti akselista eikä poistanut vesiä koneesta ja korjaus maksoi 131 euroa, 45 min työstä ja huoltopaikka ihan vieressä.

Sain sentään pumpun hinnan 40 euroa 'osatakuuna' mutta kyllä kirpasee tuo 131 euroa kun kone on vain 2v ja 3kk vanha. Kannattaisko tuosta valittaa valmistajalle/maahantuojalle, ainakin vika vaikuttaa selkeältä valmistusvirheeltä.

10

4454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      jos muistutat Myyjäliikettä/maahantuojaa tuotevastuulaista niin saat vähän lisää palautusta kuluista?

      • .

      • 57u5i87

      • sait muuten
        57u5i87 kirjoitti:

        korvauksien saaminen yhtään?

        noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.

        Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)

        Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...?


      • 15+12
        sait muuten kirjoitti:

        noin halvalla huollon, vaikka itse esitin huoltoyhtiölle selkeästi vikapaikan (tiesin vikapaikan, kun olen sähköasentaja ja välillä korjaan tietyille yhtiöille suurtalouskeittiökoneita ohi "oikean" huollon), eikä ollut kanavaa hommata itse varaosaa.

        Huoltofirma halusi välttämättä tulla tarkastuskäynnille (2h) eikä ottanut mukaan varaosaa, vaikka selvästi kerroin vikapaikan, no asentaja totesi uudelleen jo toteamani vian ja että ko varaosa on varastoitava tuote. Meni sitten seuraavaan viikkoon osan asennus, veloitus oli taas 2h (15min työtä) matkaveloitukset ja ko huoltofirma on 10min ajomatkan päässä. Muistaakseni osan vaihto maksoi yhteensä n. 500€. Takuuaika oli mennyt juuri n 1kk aikaisemmin umpeen, mutta sain maahantuojan kanssa kiisteltyäni korjauksen takuun piikkiin. (oli tietysti puhetta oman vakuutusyhtiön käytöstä jne...)

        Itse jos veloittaisin asiakkaalta esim pistorasian vaihdosta saman, niin se olisi nopeasti entinen asiakas, mutta helppohan se on veloittaa kun tietää että laskun maksaa vakuutusyhtiö, voisikohan tätä asiaa korjata, ettei vakuutusmaksut kohoaisi koko ajan...?

        ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764

        Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
        Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/


      • Hoh hoijaa
        15+12 kirjoitti:

        ollut samasta aiheesta eli kannattaa soittaa huoltoliikkeet läpi ja kysyä hinnat. Näyttää olevan Elektrolux web-sivuilla noi huoltopaikat ja joihinkin merkitty selvästi alueet millä ne toimii. Jos joutuu tilaamaan miehen paikalle niin se on järkevää matkojen takia mutta jos tarvii vain osan niin silloin kannattaa kysellä mistä saa haluamansa palvelun - esim. tässä sulla pelkän osan, varsinkin jos se osa ei ole jonkin tiskarin painoinen.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9630764

        Eihän tämä sua näin jälkikäteen auta. Tähän tapaukseen auttaa kun teet valituksen ko. huoltofirmalle mielellään sähköpostilla. Ja vaadit ainakin sen toisen käynnin matkakuluja pois koska vika oli jo kerrottu.
        Ja sitten mahdollisen vastauksen tai jos ei tule edes vastausta niin lähettämäsi reklamaatio mukaan kun lähetät valitusta eteenpäin kuluttajaneuvojalle (kuluttajavirastossa) selität tapahtumien kulun. Alla viralliset ohjeet tästä aiheesta:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/virhe/
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/

        Olen viestiketjun aloittaja ja tarina päättyi kannaltani onnellisesti eli Electrolux otti koko korjauslaskun hoidettavakseen eli minulle ei tullut mitään kuluja astianpesukoneen poistopumpun vaihdosta. Siitä pisteet valmistajalle / maahantuojalle !


    • Anonyymi

      Jahas... Samaa paskaa on ilmeisesti vieläkin AEG. Takuu päättyi 2kk sitten ja nyt on näyttö pimeä.

    • Anonyymi

      Meiltä hajosi AEG astianpesukone 3 vuoden käytön jälkeen.

      • Anonyymi

        Menee virhevastuuseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe