Component Video (Y Pb Pr) -> Super VGA

öbo

Hommasin nettidigiboxin jossa on videoulostuloja: Scart ja Component Video (RCA: Y Pr Pb). Käytössä on ihan ok Sonyn kuvaputki näyttö jossa vain super vga sisään tulo.

Saako tuollaista muunnoskaapelia vai joutuuko siihen lisäämään elektroniikkaa väliin?

ps. joo on boxissa siinä myös HDMI ulostulo mutta ei vielä rahaa ostaa yhteensopivaa näyttöä...

3

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarviit elektroniikk

väliin, jo pelkästään boksin scartin antaman RGB-signaalin muuntaminen monitorin käyttämäksi RGB-signaaliksi vaatii elektroniikkaa, vaikka molemmat on RGB:tä, niin ei ne signaalit kuitenkaan ole täysin yhteensopivia mm. virkistystaajuudeltaan ja synkkasignaaleiltaan. Tiedän kun itse oon joskus kokeillut asiaa kun kokeilin saako tietsikkamonitorin kiinni boksiin ja yritin vain laittaa simppelin synkkaerottimen väliin ja monitori herjasi mm. virkistystaajuudesta ym. Ainoa mikä noissa on yhteensopivaa keskenään on itse värisignaali, mutta synkkapulssit ja virkistyssignaalit on erilaisia.

Puhumattakaan siitä että jos käyttäisit komponenttivideota niin tarvii vielä enemmän ja monimutkaisempaa elektroniikkaa koska komponenttisignaalit on eri juttu kuin RGB (vaikka joku luuleekin niitä samoiksi).

Ehkä helpommalla pääsisit jos vaan joko hommaisit ihan television tai sitten uudenaikaisen monitorin jossa HDMI. Nykyaikaiset televisiot pystyy myös toimimaan tietokoneen monitorina kun niistä löytyy VGA-liitännät ym. Silloin vaan täytyy asettaa AV-valinnasta niin että signaali otetaan siitä VGA-liitännästä.

• ihmettelijä.

taas on innossaan ostettu ja jälkeenpäin sitten ihmetellään. ei näin.

• tarviit elektroniikk

digiboksin ostamisessa mitään kummaa ole, vaan se että aloittaja aikoo katsoa sitä vanhanaikaisen tietsikkamonitorin kautta. Tosin ihmettelen että miten hän on tähän asti katsellut telkkakanavia jos sitä telkkaria ei tähän asti ollut.... Kannattaisin siis nykyaikaisen tietokonemonitorin tahi oikean television ostamista.

Tuo "nettidigiboksi", liekö aloittajalla sitten Elisa Viihde-boksi, Maxivision-boksi tai Sonera KotiTV-boksi, tuo sitten mukavasti noita lisäkanavia joita voi Maxivisionin tapauksessa tallentaa verkkoonkin lukuunottamatta Canal ja MTV3-maksukanavia (Elisan ja Soneran systeemit ei anna tallentaa verkkoon muita kuin ilmaiskanavia).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe