Mulla on 175l akvaario, johon haluaisin jonkun pienen kirkoahvenpariskunnan. Muuna kalastona on 9 pandamonnista, 2 ottoa ja n. 10 intiaanisulkaa. Veden lämpötila on siinä 22 asteen tuntumassa ja vesi on hieman hapanta ja pehmeää. Kiitos jos joku viitsii vastata! :) netistä ei oikein tunnu löytyvän tähän mitään..
Mikä kirjoahven viileään veteen?
4
395
Vastaukset
- kongo81
Avainkirjoahven voisi mennä tuohon. Aika vilpakkaa kyllä tuo vesi, ääriarvot ovat kaloille aina huono juttu, joten kenties lämpöä voisi nostaa asteella-kahdella?
- Böö12345
Eikö avainkirjoahven tarvitsisi isomman akvaarion? Aika suureksi kuitenkin kasvaa.. Juu kyllä lämpötilaa voisin nostaa, tarvitsee vain hankkia lämmitin. Isommassa akvaariossa sellainen on ja ajattelin etten tarvitse viileän veden akvaarioon.. Lämpö kuitenkin nousee siitä kun kevät tulee, alle 22 se ei mene missään vaiheessa. Ei kai ole ihan välttämätöntä lämmittää, netistä löytyy kuitenkin noita suosituksia ja mun kalojen kohdalla vähimmäislämpötila on 20 astetta?
- kongo81
Böö12345 kirjoitti:
Eikö avainkirjoahven tarvitsisi isomman akvaarion? Aika suureksi kuitenkin kasvaa.. Juu kyllä lämpötilaa voisin nostaa, tarvitsee vain hankkia lämmitin. Isommassa akvaariossa sellainen on ja ajattelin etten tarvitse viileän veden akvaarioon.. Lämpö kuitenkin nousee siitä kun kevät tulee, alle 22 se ei mene missään vaiheessa. Ei kai ole ihan välttämätöntä lämmittää, netistä löytyy kuitenkin noita suosituksia ja mun kalojen kohdalla vähimmäislämpötila on 20 astetta?
Varjo antaa avaimille minimisuositukseksi 140l. Inkkarille ja pandamonniselle minimilämmöksi 22 astetta.
- Simppula
Anteeksi että vastailen näin vanhaan ketjuun, mutta minkä helkutin takia otot ovat 22-asteisessa vedessä!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337