Itse pk-seudulta muuttaneena en tietenkään kuvitellutkaan että pikkukaupungista saisi kaikkea mahdollista materiaa, mutta on alkanut kieltämättä tuntua rasittavalle lähteä esim. vaateostoksille Kuopioon saakka... Onhan tietysti aina nettikauppa mutta ainakaan itse en halua ostaa sikaa säkissä... niin ja pidän shoppailusta ja mielelläni tukisin paikallista yrittäjyyttä ; ) Itse kaipailisin kaupunkiin esim. H&M:ää, Eurokangasta, kunnon lastenvaateliikettä... vaihtoehtoja ravintolaruokailuun...
Miten te muut? Mitä täältä mielestänne puuttuu ja mistä olisitte valmiit maksamaan vaikka vähän extraa ihan vaan sen vuoksi että ko. palvelun saa omasta kotikaupungista?
Varkauteen tarvitaan lisää palveluita!
14
676
Vastaukset
- eurot jonoon
ja valitettavasti siihen ei riitä yksi joka olisi kiinnostunut ostamaan. Kutistuva paikkakunta ei valitettavasti ole varmasti ensimmäinen paikka mielessä esim H&M ketjulla.
Ja siks toisekseen kun ei ole sellaista ostoperinnettä että haluttaisiin ostaa omasta kaupungista, iät ja ajat ihmiset on rampanneet esim. Kuopiossa. Tähän on valitettavan vaikea saada muutosta.
Ravintola ja kahvilakulttuuria Varkaudessa ei ole, ei vaan käydä kahvilla, kaljalla tai syömässä ulkona..... monella on asenne että on paljon halvempi keitellä sumpit kotona. No niinhän se on mutta eipä sitä viereyttä kylään tule jos niitä palveluja ei käytetä.
Varkautelaiset voisi tosiaan auttaa paljon omaa kylää kun käyttäisivät eurot omassa kaupungissa!!- Varkkila
ostamisen kulttuurista...Kaikki pitää ostaa jostain isosta ketjusta, että saa poonuksia ja plussia...Erikoisliikkeiden hintoja ei käydä välillä edes tarkistamassa, kun niistä ei saa niitä poonuksia :) Ei siinä silloin erikoisliikkeillä paljon mahdollisuuksia jää.
- pöönys
Varkkila kirjoitti:
ostamisen kulttuurista...Kaikki pitää ostaa jostain isosta ketjusta, että saa poonuksia ja plussia...Erikoisliikkeiden hintoja ei käydä välillä edes tarkistamassa, kun niistä ei saa niitä poonuksia :) Ei siinä silloin erikoisliikkeillä paljon mahdollisuuksia jää.
... ja mieluusti maksetaan polttoaineesta vähän ekstraa kun siitä saa bonusta. Eihän se bonus ole kuin ilmaista lainaa kauppaketjulle...
Olen samaa mieltä Kyösti Kakkosen kanssa että parasta ja halvinta bonusta on halvat hinnat ja jätetään korttipelleily pois. Ei se ilmaista ole näiden jäsenyyksien pyörittäminenkään. - Varkkila
pöönys kirjoitti:
... ja mieluusti maksetaan polttoaineesta vähän ekstraa kun siitä saa bonusta. Eihän se bonus ole kuin ilmaista lainaa kauppaketjulle...
Olen samaa mieltä Kyösti Kakkosen kanssa että parasta ja halvinta bonusta on halvat hinnat ja jätetään korttipelleily pois. Ei se ilmaista ole näiden jäsenyyksien pyörittäminenkään.Tästä asiasta väännettiin tarinaa täällä palstalla aiemminkin...Kortti on ihan ok olla olemassa, jos sattuu sillä saamaan jostain tavaran erityisen halvalla sillä kertaa. Kokemus vain on opettanut, että kannattaa käväistä erikoisliikkeissä katsomassa ensin esim. kodin elektroniikan hintoja ja tarjouksia ja laskee sitten mielessään mistä kannattaa tuote ostaa. Monet vain käy ostamassa sen telkkarinsa ja läppärinsä isosta marketista ilman hintavertailua, kun sieltä saa sitten ne pooooonukset :)
Päivittäistavaroissa, eli pesuaineet ja ruokatavarat on sitten melko sama, mistä ne ostaa. Jos kaikki perheen tuotteet ostaa samasta paikasta, niin tottakai ostoksien keskittäminen silloin kannattaa.
Olisi todellakin mielenkiintoista nähdä, mitkä olisivat tuotteiden hinnat isoissa marketeissa, jos ei olisi koko pooooonusjärjestelmää.
Nyt ollaan vakavissaan palkattu ulkopuolinen kaavoittaja välille Varkausmäki-Warkaudenportti ja eiköhän se tuota hyvää tulosta. Sen jälkeen on helppo myydä sijoittajille paikkaa kauppakeskukselle. Jotta me saadaan mm. H&M niin se vaatii kauppakeskuksen jossa on eseampia liikkeitä. Kyllä 60000 asukkaan keskisavo riittää yhdelle kauppakeskukselle kun vielä ottaa huomioon ohikulkuliikenteen 5 tie ja Helsingistä sekä lännestä Joensuuhun menevät. Siinä sen kauppakeskuksen paikka silloin olisi. Olen kuullut että muitakin vastaavia ketjuja kyllä kiinnostaa jos tilat on edellämainitut.
- napa=)PIIRI
ressukka, oletko lukenut uutiset? H&M ja muut isot kauppaketjut ei ole kiinnostuneita alle
30 tuhannen kaupungeista ja jos ne keskustat on vielä hajallaan.
Varkautelaisille parhaat ostopaikat löytyvät reilun puolentunnin ajomatkan päästä KUOPIOSTA
ja tilanne eikun paranee, kun Ikea ja kauppakeskus valmistuvat Kuopion eteläpuolelle.
Näin ollen Varkauteen ei tule mitään isoja kauppaketjuja, ei nyt, eikä koskaan.
Yrittäkää pitää siellä olevat kaupat edes elossa ja älkää haaveiko edes mitään uusia
kauppoja sinne.
Muuttakaa Varkautelaiset Leppävirralle, siellä asuntojen hinnat jatkavat nousuaan
ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka. - Sisäpiirin tietoa
napa=)PIIRI kirjoitti:
ressukka, oletko lukenut uutiset? H&M ja muut isot kauppaketjut ei ole kiinnostuneita alle
Varkautelaisille parhaat ostopaikat löytyvät reilun puolentunnin ajomatkan päästä KUOPIOSTA
ja tilanne eikun paranee, kun Ikea ja kauppakeskus valmistuvat Kuopion eteläpuolelle.
Yrittäkää pitää siellä olevat kaupat edes elossa ja älkää haaveiko edes mitään uusia
kauppoja sinne.
Muuttakaa Varkautelaiset Leppävirralle, siellä asuntojen hinnat jatkavat nousuaan
ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka.H&M on erittäin kiinnostunut tulemaan Varkauteen, kun vain sopiva liikekeskus löytyy ja kun ei sitä vielä ole niin se täytyy rakentaa...
- Ostovoimaa onko
Sisäpiirin tietoa kirjoitti:
H&M on erittäin kiinnostunut tulemaan Varkauteen, kun vain sopiva liikekeskus löytyy ja kun ei sitä vielä ole niin se täytyy rakentaa...
mutta millois tulee se kauppakeskus? onko muita tulijoita? toivotaan parasta
- apkp
Ostovoimaa onko kirjoitti:
mutta millois tulee se kauppakeskus? onko muita tulijoita? toivotaan parasta
Onmuuten tilaa voivat ommella toisessa päässä ja toisessa on myymälätilat
- Älymystö
napa=)PIIRI kirjoitti:
kauppoja sinne.
ja isoihin kauppakeskuksiin Kuopioon on lyhyt ajomatka.Sulle on väärin informoitu. Varkaus on pinta-alataan pieni ja sitä ei katsota siksi vaikka Kangaslampi liittyikin Varkauteen sen oman asukasluvun mukaan. Se mitä tilstokeskus antaa tietoja on jo vuosia huomattu pelkäksi harhaksi. se jakaa alueita tarkoituksella mm. maakuntarajoilla jne. Bisnes miehet ja naiset ovat sen jo hokasseet pelkäksi poliittiseksi flopiksi. Eli puhutaan 60000 asukkaan alueesta joka on tuplasti se 30000 raja ja 2/3 Kuopion asukkaista jotka asuu yhtä laajalla kuin tämä 60000.
- Varkkila
Truunon ajatus on hyvä toteutuessaan...Olen vain jälleen kerran epäileväinen, kuka sijoittaa sen alkupääoman siihen kauppakeskukseen. Monet kauppaliikkeet ovat toki halukkaita muuttamaan valmiiseen kauppakeskukseen...vuokralle. Eli omaa pääomaa ei sidota seiniin. Jos kauppa ei kannata, niin lappu luukulle ja toisiin maisemiin.
Kauppakeskuksen paikkana 5-tien varsi on paras mahdollinen. Ohikulkijat eivät helposti käänny pois päätieltä, jos se keskus ole siinä heti poistumisrampin vieressä. Toivotaan parasta. - veronmaksajaaaa
Varkkila kirjoitti:
Truunon ajatus on hyvä toteutuessaan...Olen vain jälleen kerran epäileväinen, kuka sijoittaa sen alkupääoman siihen kauppakeskukseen. Monet kauppaliikkeet ovat toki halukkaita muuttamaan valmiiseen kauppakeskukseen...vuokralle. Eli omaa pääomaa ei sidota seiniin. Jos kauppa ei kannata, niin lappu luukulle ja toisiin maisemiin.
Kauppakeskuksen paikkana 5-tien varsi on paras mahdollinen. Ohikulkijat eivät helposti käänny pois päätieltä, jos se keskus ole siinä heti poistumisrampin vieressä. Toivotaan parasta.Varkauden kaupunki ja veronmaksajat..??? teollisuushallia ja oikeustalo jo on niin miksipä ei sitten kauppakeskus?
- Auto Varkaus
Joskus tuntuu että varkautelaiset laittavat rahansa autoihin / moottoripyöriin ja sitten haluavat ajaa niillä 83km matkoja !
- Anonyymi
munkit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979