Mitäs läksit

en muuta sano

Egyptiin!!

30

579

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä kyllä sinne en nyt pääse, se matka siirtyy odottamaan parempia aikoja :((
      Lähden sitten välimerelle :))))))

• Minnekkähän lähtisi

Siellä on sukulaisia, heidän pitäisi keskeyttää loma ja tulla torstaina Suomeen.
      Toivottavasti kaikki menee hyvin.

• el Bara...

Tää kateellinen tyhjäntoimittajaP.... on äänessä. Mieti vähä tyhmä.

• ihmetellä pitää.

kun silloin aikoinaan nämä 2 suomalaista miestä, Fränti ja Vahanen, olivat panttivankeina Holon saarella Indonesiassa ja lähetettiin radiossa ohjelma, mihin ihmiset saivat soittaa mielipiteensä. Siinä oli parikin semmoista soittajaa, jotka sanoivat vähän vastaavasti "mitäs lähtivät" ja että kun on rahaa mennä noin kauas, pysykööt nyt siellä. Hirveää pahansuopaisuutta ja kateutta nuo lausunnot ilmentää.

Aloittaja on hyvin kade ja tosi ikävä ihminen.

• Pelottaa oikeasti

ajattelin, kun uutiset kuuntelin, Olipa hyvä,että aikoinaan tuli tehtyä monta reissua Epyktiin. Ei nyt harmita,että pyramidit ja sfinksi jäivät näkemäti. En ole yhtään vahingoniloinen niille, jotka sinne menivät, se on ihana maa ja siellä on turisti tähän saakka ollut kovinkin varjeltu, paljon nähtävää ja hintataso tavismummuille edullinen. Kyllä sinne taas joskus pääsee matkailemaan, mutta voipi mennä pitkä tovi. Tuskin Egyptissä turistit hengenvaarassa ovat, mutta olo on varmasti turvaton myllerryksen kourissa olevassa maassa, missä osa kansasta inhoaa kristittyjä ja eritoten turisteja. Lähinnä turistit voivat joutua ryöstetyiksi ja siinä yhteydessä pahoinpidellyiksi, koska ovat heidän silmissään rikkaita ihmisiä.

Ei mikään ihme,että kapinoivat, eikös siellä ole yli puolet väestöstä alle 40-vuotiaita ja maassa vallitsee valtava työttömyys sekä köyhyys. Vain turismot tuovat rahaa - kenelle tuovat. Köyhät ovat niin köyhiä,että me emme täällä sellaisesta tiedä mitään. Toivottavasti siellä ei käy niinkuin Iranissa. Jäävät silloin demokratian yritykset haaveeksi ja tyrannia jatkuu, päät vain vaihtuvat ja toiset putoavat - kirjaimellisesti.

Jaa-a, jos kauhuskenaariot toteutuvat, Euroopan ja meidän siinä ohella käy todella huonosti edellyttäen,että Kiinan keskiluokka rynnii tavoittelemaan hyvinvointia jenkkimalliin, mikä on jo fakta ja samalla tuhoaa oman pallonpuoliskonsa luonnonvarat ja ilmaston peruuttamattomasti. Jos vielä islamin sotaisan suuntauksen arabivaltiot yhdistyvät, kristityillä on paha paikka edessään kaikkialla. Toivottavasti näin ei käy.

• Luin että itämerelle asti tulevat säheltämään ennen kuin saaraan aisoihin ,niin että siltä pohjalta rautaa rajalle pojat.

• ihmetellä pitää.

• ihmetellä pitää. kirjoitti:

sinua ja taas sinua. Eikö muuta mahdu kuin sinä tänne. Voi elämänkevät tätä itsekeskeisyyttä!

huomauttaa jos joku lainaa minua?
        Minusta olisi kiva jos joku laittaisi linkin: HUNKSZ kirjoitti tuolla...
        Minä olen aikasti hyvä huomaamaan jos kirjoittamaani vaihdellaan sanajärjestystä.
        Ihan heti en ymmärrä moitettasi.

H.

• Ei ymmärrä

sydämetön ja ikävä.
      Egyptissä on kyse kapinoivasta kansasta
      Tarvis parempaan elämään
      Ei siellä ole tarkoitus turisteja tappa
      Siellä kamppaillaan omasta elämästä
      täydellä vatsalla on ihana nauraa toisten kurjuudelle

• parempaa elämää.
        Kapinointiko siihen auttaa?
        Hyvän elämän voi saavuttaa ainoastaan siten että opiskelee hyvään ammattiin.
        Jos tuossa menee puihin, käy kuin Suomalaiselle Medianomille.
        Suomessa vaaditaan takuuelätystä, mutta Suomessakin sen joku toinen maksaa.
        Se että Suomessa on täydet vatsat, tarkoittaa sitä että olemme tappaneet toisiamme riittävästi.
        Tappakoot nyt Egyptissä aikansa, jos luulevat sen jotain auttavan.
        Ihmismäinen elämänmuoto vaatii uhrauksia, toivottavasti Egypti ei lipsahda, siihen nähden, väärään suuntaan. Täältäpäin katsottuna.
        Kemal Ataturk teki Turkillekin hyvää, sielläkin pyritään taas muuttamaan johonkin suuntaan.

H.

• kaatopaikka
        hunksz kirjoitti:

parempaa elämää.
        Kapinointiko siihen auttaa?
        Hyvän elämän voi saavuttaa ainoastaan siten että opiskelee hyvään ammattiin.
        Jos tuossa menee puihin, käy kuin Suomalaiselle Medianomille.
        Suomessa vaaditaan takuuelätystä, mutta Suomessakin sen joku toinen maksaa.
        Se että Suomessa on täydet vatsat, tarkoittaa sitä että olemme tappaneet toisiamme riittävästi.
        Tappakoot nyt Egyptissä aikansa, jos luulevat sen jotain auttavan.
        Ihmismäinen elämänmuoto vaatii uhrauksia, toivottavasti Egypti ei lipsahda, siihen nähden, väärään suuntaan. Täältäpäin katsottuna.
        Kemal Ataturk teki Turkillekin hyvää, sielläkin pyritään taas muuttamaan johonkin suuntaan.

H.

tunnistaa.
        He luulevat tietävänsä
        Et ole asunut siellä, et tiedä mitä vaatii päästä opiskelemaan mutaisen joen rannalta, kamelinsontamajasta
        Etuoikeutetun on helppo sanoa, opiskele.
        Mutta jos äiti sanookin, mene myymään purkkien alumiini torille. Saadaan illaksi papuja
        Oletko lukenut tarkoin Kemalisi?
        Minä luulen että et
        oli kapinakenraali

• kaatopaikka kirjoitti:

tunnistaa.
        He luulevat tietävänsä
        Et ole asunut siellä, et tiedä mitä vaatii päästä opiskelemaan mutaisen joen rannalta, kamelinsontamajasta
        Etuoikeutetun on helppo sanoa, opiskele.
        Mutta jos äiti sanookin, mene myymään purkkien alumiini torille. Saadaan illaksi papuja
        Oletko lukenut tarkoin Kemalisi?
        Minä luulen että et
        oli kapinakenraali

minä olen 61v. vanhus.
        Meidän ikäluokkaan luetaan myös viisaus. Jostain syystä.
        Mutta se on vain niin, että pakolaiset ovat raukkoja jotka eivät halua palvella isänmaataan, vaan lähtevät karkuun.
        Ja se on ymmärrettävää, kuoleminen ei ole kivaa, ystävänkin jättää helposti.
        Maailma on vaan niin ylikansoittunut että työtä ei ole kaikille. Katsotaan nyt miten sitä kapinoiville löytyy.
        Ryöstelyllä saa jotain. Ihmisyyden ryöstelyllä menettää enemmän.
        H.

• kaatopaikka
        hunksz kirjoitti:

minä olen 61v. vanhus.
        Mutta se on vain niin, että pakolaiset ovat raukkoja jotka eivät halua palvella isänmaataan, vaan lähtevät karkuun.
        Maailma on vaan niin ylikansoittunut että työtä ei ole kaikille. Katsotaan nyt miten sitä kapinoiville löytyy.
        H.

voi kuolla jos ei pakene
        tai vie perhettään turevaan
        Jättäisitkö itse
        lapset vaaraan?
        Viisaus on helppoa lämpimässä asunnossa
        maha pullollaan

• kaatopaikka kirjoitti:

voi kuolla jos ei pakene
        Jättäisitkö itse
        lapset vaaraan?
        maha pullollaan

pitäisi aina olla miehen tärkein asia.
        Mullasta maan meilläkin, isät katsovat poikiaan kunnioittavasti.
        Mullasta muihin maihin, halveksien.
        H.

• siellä kaks
        hunksz kirjoitti:

minä olen 61v. vanhus.
        H.

sen tietää, että kuoleminen ei oo kivaa. Mieti nyt mitä kirjoitat. Armeijan kenraali 83v pitää valtaa yli 30v. Lupaa ettei poikansa Kamal astu valtaan. Pois maasta, mutta kun on vain kuolema tai presidentti.

• siellä kaks kirjoitti:

sen tietää, että kuoleminen ei oo kivaa. Mieti nyt mitä kirjoitat. Armeijan kenraali 83v pitää valtaa yli 30v. Lupaa ettei poikansa Kamal astu valtaan. Pois maasta, mutta kun on vain kuolema tai presidentti.

muutos.
        Jos halutaan tehdä.
        Suomalaisena jään odottamaan, sitä tai samaa, toivon kuitenkin että koko kansan hyväksi tapetaan, tarpeeksi.
        Jos vain yhden kansanosan tarpeeksi, jään surulliseksi.
        H.

• taistelkoon
        kaatopaikka kirjoitti:

voi kuolla jos ei pakene
        Jättäisitkö itse
        lapset vaaraan?
        maha pullollaan

höpötät pakolainen, eihän sieltä kukaan ole lähtenyt. Sekasorrosta vain muut halutaan pois.

• hunksz kirjoitti:

muutos.
        Jos halutaan tehdä.
        Suomalaisena jään odottamaan, sitä tai samaa, toivon kuitenkin että koko kansan hyväksi tapetaan, tarpeeksi.
        H.

Tarkoittaa Demokratiaa, ei sekään ole hyvä, aina tulee tunne että menettää kasvonsa.
        Mutta kenen kasvot haluaa menettää? Koko kansansa?
        H.

• saapas viisaampi
        hunksz kirjoitti:

muutos.
        Jos halutaan tehdä.
        H.

Hoo. Vanha oot mutta et viisas

• anarkiaa siellä
        hunksz kirjoitti:

Tarkoittaa Demokratiaa, ei sekään ole hyvä, aina tulee tunne että menettää kasvonsa.
        Mutta kenen kasvot haluaa menettää? Koko kansansa?
        H.

Demokratiaa se ei ole niissä maissa. Olet taas hakoteillä.

• taistelkoon kirjoitti:

höpötät pakolainen, eihän sieltä kukaan ole lähtenyt. Sekasorrosta vain muut halutaan pois.

rahalla saa ja pääsee, valtionkin avulla.
        Sisällissota ei ole sekasortoa.
        Se on sotaa.
        Sieltä halutaan pois, jotkut kansalaisetkin.
        Ne vähemmän rohkelikot.
        H.

• anarkiaa siellä kirjoitti:

Demokratiaa se ei ole niissä maissa. Olet taas hakoteillä.

Minä toivoisin Dmeokratiaa.
        Mutta olisin nyt pelokkaampi kuin Stubb, viikko sitten.
        Vaan viisauteni on kertonut minulle, vuosia sitten, mitä on tulossa.
        En minä pelkää.
        H.

• saapas viisaampi kirjoitti:

Hoo. Vanha oot mutta et viisas

että viisaus kantaa kauemmaksi kuin elämä.
        Paljon kauemmaksi, toivottavasti, kuin lapsen, lapsen, lapsen ja niin edelleen, vanhempien.
        Minä tiedän, sinä luulet.
        H.

• itse itse
        hunksz kirjoitti:

että viisaus kantaa kauemmaksi kuin elämä.
        Paljon kauemmaksi, toivottavasti, kuin lapsen, lapsen, lapsen ja niin edelleen, vanhempien.
        Minä tiedän, sinä luulet.
        H.

Et voi tietää ku sulla ei niitä oo

• ,ervvdg-

tuskinpa. Jospa tuhoutuminen edes hieman hidastuisi, kun vähenisi turhanaikainen lentely.

• Ja sen rannat pitkästä historiasta kertovinen monumentteineen.

Nythän eivät turistit ole kohteena mutta sopivassa tilanteessa saattaa joku utelias jalkoihinkin jäädä.

On siellä silloin, tällöin turistejakin lahdattu ja myös yrityksissä epäonnistuttu.
      Vuosia sitten onnistuvat Neferitin

• ?

tarkoittaa viimeinen virkkeesi?

Maailma on täynnä ainoita paikkoja.

• yli 40 turistia, muistaakseni japseja.

Jokialuksia ovat paukutelleet joskus rannoilta.

Meidän paattimme takakannella oli parin ryhmän verran solttuja.
        Kevyt kk oli kiinnitetty kaiteeseen ja poikien rynkyissä oli kovat lippaissa.
        Tarjosivat Marlboro-toppaa vastaan koeammuntaa mutta eihän minlla ollut tupakkaa.
        En tiedä olivatko tosissaan mutta en olisi kokeillutkaan.

• laiska-lasse kirjoitti:

yli 40 turistia, muistaakseni japseja.

Jokialuksia ovat paukutelleet joskus rannoilta.

Meidän paattimme takakannella oli parin ryhmän verran solttuja.
        Kevyt kk oli kiinnitetty kaiteeseen ja poikien rynkyissä oli kovat lippaissa.
        Tarjosivat Marlboro-toppaa vastaan koeammuntaa mutta eihän minlla ollut tupakkaa.
        En tiedä olivatko tosissaan mutta en olisi kokeillutkaan.

Harmittaa todella kun kerrankin menin varaamaan matkan maahan joka on ollut lapsesta asti unelmien maa, niin sitten kävi näin.
        Harmittaa myös Egyptin kansan puoelata tietysti, ja toivon että tämän selkkauksen jälkeen tulee sinne parempi elämä ihmisille.
        Se matka jää odottamaan toista aikaa.
        Jostain kumman syystä laiva menee nyt sitten toisen maan rannoille joka on myös ollut lapsesta asti minun maani eli Kreikkaan ja Kreetalle. Sinne kun astun niin en tee sitä ensimmäistä kertaa vaan menen jo kuin "kotiin".
        Punaisen meren risteilyllä odotin sitä ensimmäistä askelta Egyptin kamaralla. Kummallista miten jotkut maat voi olla läheisiä vaikka ne on aivan outoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      329
      12023
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      420
      3391
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1868
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      89
      1646
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1623
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      94
      1122
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1091
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      937
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      933
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      253
      897
    Aihe