tahtomal jottain muuta,
koska joskus se,mitä sul nyt on....
oli vain haave/toive.
Niinku esim.oma perhe.Mää toivosin pikku-likkana
pääseväni naimissii,lapsii jne.
Älä turmele sitä,mitä sul jo on,
83
1995
Vastaukset
- tosi hieno
sillä todellakin, kerran haaveilimme tästä mitä meillä nyt on, miksei se riittäisi.
- kumma-nainen
en haaveillut meneväni naimisiin, menin kun muutkin meni, erosin.
En haaveillut lapsista, tein yhden kun suku kaipaili että eikö ne saa lasta.
Omasta omistus asunnosta haaveilin, ei sopinut mieheni maailmaan. Hankin sen sitten yksikseni, kohta vaihdan parempaan.
Monipuolisista töistä haaveilin, hain, opiskelin ja tein mikä kiinnosti.
Nytkin kaikki hyvin, kaksi asiaa harmittaa. Yksi on ettei voi syödä mitä mieli tekisi, lihomisen vuoksi.
Toinen, huono-omatunto siitä ettei tule ulkoiltua ja kuntoiltua tarpeeksi. Mikä on tarpeeksi, en tiedä? - Kaikkea ei saa.
kumma-nainen kirjoitti:
en haaveillut meneväni naimisiin, menin kun muutkin meni, erosin.
En haaveillut lapsista, tein yhden kun suku kaipaili että eikö ne saa lasta.
Omasta omistus asunnosta haaveilin, ei sopinut mieheni maailmaan. Hankin sen sitten yksikseni, kohta vaihdan parempaan.
Monipuolisista töistä haaveilin, hain, opiskelin ja tein mikä kiinnosti.
Nytkin kaikki hyvin, kaksi asiaa harmittaa. Yksi on ettei voi syödä mitä mieli tekisi, lihomisen vuoksi.
Toinen, huono-omatunto siitä ettei tule ulkoiltua ja kuntoiltua tarpeeksi. Mikä on tarpeeksi, en tiedä?Minä haaveilin taloudellisesti turvatusta elämästä, olen saavuttanut sen omilla ansioillani. Haaveilin omasta asunnosta ja mökistä, nekin olen saanut.
Mutta olen myös menettänyt paljon, mikään maailman omaisuus ei pystyisi sitä korvaamaan.
Eläkkeelle olen päässyt, mutta vapaus puuttuu.
Myös ruuan suhteen on oltava tarkkana, lihon helposti ja inhoan kuntoilua. - enkeliduo
Kaikkea ei saa. kirjoitti:
Minä haaveilin taloudellisesti turvatusta elämästä, olen saavuttanut sen omilla ansioillani. Haaveilin omasta asunnosta ja mökistä, nekin olen saanut.
Mutta olen myös menettänyt paljon, mikään maailman omaisuus ei pystyisi sitä korvaamaan.
Eläkkeelle olen päässyt, mutta vapaus puuttuu.
Myös ruuan suhteen on oltava tarkkana, lihon helposti ja inhoan kuntoilua.ottaa,jos eläkkeel olet.
Mum miälest silloin vapaus alkaa :)
Munki olis oltava tarkka,mitä suuhun lykkään.
Kuntoiluun olen jo romu :( - kaikkea ei saa
enkeliduo kirjoitti:
ottaa,jos eläkkeel olet.
Mum miälest silloin vapaus alkaa :)
Munki olis oltava tarkka,mitä suuhun lykkään.
Kuntoiluun olen jo romu :(Minne panen vanhan äitimuorin?
kaikkea ei saa kirjoitti:
Minne panen vanhan äitimuorin?
anna sen kulkea siin rinnallas sit kun se on ohi ja vapaus koittaa niin sul on puhras taulu kaik on selvää ja rauhallista.
- enkeliduo
kaikkea ei saa kirjoitti:
Minne panen vanhan äitimuorin?
anna äitimuarin olla siinä,mis nytkin,jos vain olosuhteet antaa myäde,
viäl tulee aika,ku sul on ikävä hänt.
Näim mää ajattelen.
Minulla on magneettikuvauksessa todettu polvilumpion repeymä. Eli olin kuntosalilla "turmelemassa" sitä mitä minulla jo on tai sitten en. Haaveena olisi taas hypätä 140 cm korkeudesta riman yli. Odotan ortopedin soittoa, kohtapuolin jolloin tuumaillaan kantsiiko pudottaa rimaa puoleen; )
- 34
elä yritä hypätä, rako vennyy, lumpiossa!
- lejanna
tulee mieleen vanha, kulunut sanonta; "Ei onni tule etsien, vaan eläen".
Pitäisi osata olla onnellinen siitä, mitä on, eikä koko ajan vaatia enemmän.
Paljon olen saanut, paljon enemmän, kuin koskaan osasin edes haaveilla.
Vaikkapa asuminen on lapsuuden hellahuoneen jälkeen taivaallista.
Kuin myös aviomies, taivaan lahja, minulle.
Paljon olen todella saanut, kumpaakin, sekä onnea, että epäonnea.
Onneksi onni kantaa.
.- enkeliduo
määki ajattelen.
Ympäril on ihmissii,keil ei tunnu mikkään riittävän.
Tänäpä oli just tunne,että "Miten voin kyllin kiittää"
Mökist olen haaveillu,en enää,ku pojal on "vierasmökki".
Se vast on oikia mummonmökki,nukkuu siäl kavereitki joskus :) - akka ilmon peilii
enkeliduo kirjoitti:
määki ajattelen.
Ympäril on ihmissii,keil ei tunnu mikkään riittävän.
Tänäpä oli just tunne,että "Miten voin kyllin kiittää"
Mökist olen haaveillu,en enää,ku pojal on "vierasmökki".
Se vast on oikia mummonmökki,nukkuu siäl kavereitki joskus :)ympärill on immeisii jotka katoopi miuun kuin omaan peiliin.
Enämpi tulee sitten tyytymätönt ja kielteis palautetta.
En osoo pitää puoliani, aikani kuuntelen ja sitten uhohan kok immeisen.
Maailmon immeisistä 99 % haluaapi lähipiirinsä omina kuvinaa. - 12+18
akka ilmon peilii kirjoitti:
ympärill on immeisii jotka katoopi miuun kuin omaan peiliin.
Enämpi tulee sitten tyytymätönt ja kielteis palautetta.
En osoo pitää puoliani, aikani kuuntelen ja sitten uhohan kok immeisen.
Maailmon immeisistä 99 % haluaapi lähipiirinsä omina kuvinaa.Voi elämän kevät! Murteet on upeita, mutta miksi kirjoittaa niin vaikeesti ettei minkäänlaista tolkkua saa, ei ymmärrystä? Mitä kerroit, ja ihan suomeksi, sillä koulussa opitulla?
Kukaan tuollaista tajua, ja pitäisihän viestin ymmärtää muidenkin kuin vain jonkun alueen, en edes tiedä kenen? 12+18 kirjoitti:
Voi elämän kevät! Murteet on upeita, mutta miksi kirjoittaa niin vaikeesti ettei minkäänlaista tolkkua saa, ei ymmärrystä? Mitä kerroit, ja ihan suomeksi, sillä koulussa opitulla?
Kukaan tuollaista tajua, ja pitäisihän viestin ymmärtää muidenkin kuin vain jonkun alueen, en edes tiedä kenen?Kun ihmiset brassailee kielitaidollaan osataan seittemää eri kieltä ja yhrelläkään niistä ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Aivan käsittämätöntä et ei mukamas ymmärretä Suomen eri murteita jonnijoutavaa mussutusta, kirjottakaa hyvät ihmiset aivan sillä tavalla kun osaatte.
Ei tämä ole koulu tää on elävä palsta jossa esim minä voin olla yhteyres Hankosta Petsamoon niin sanoakseni.- 12+13
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun ihmiset brassailee kielitaidollaan osataan seittemää eri kieltä ja yhrelläkään niistä ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Aivan käsittämätöntä et ei mukamas ymmärretä Suomen eri murteita jonnijoutavaa mussutusta, kirjottakaa hyvät ihmiset aivan sillä tavalla kun osaatte.
Ei tämä ole koulu tää on elävä palsta jossa esim minä voin olla yhteyres Hankosta Petsamoon niin sanoakseni.Minä toistan, murteet on luksusta, kunhan niitä vain ymmärtäisi? Usko nyt vaan ettei sitä turkkustasi kaikin ajoin tajua, eli josko hieman selkeämmin, minä en huutele pilkkujen, pisteiden perään, vaan haluaisin ymmärtää mitä kukakin kirjoittelee. Olisi kiva osallistua keskusteluun vaan kun ei tiedä miten vastata, ettei vain loukkaisi väärin ymmärtäneenä.
- Raija.
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun ihmiset brassailee kielitaidollaan osataan seittemää eri kieltä ja yhrelläkään niistä ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Ei tämä ole koulu tää on elävä palsta jossa esim minä voin olla yhteyres Hankosta Petsamoon niin sanoakseni.vain murteiden pois pyyhkimistä, MUTTA kun
Lukihäiriötä esiintyy noin 5–10 prosentilla ihmisistä myös he ovat todellisen jahdin kohteina sekä tietysti lisäksi KIELIOPPI VIRHEET.
Saisi laittaa palstalle tulon bänniin jos alkaa arvostelemaan muiden kirjallista ilmaisua. Jos ei ymmärrä jättäköön siihen. - oloo
12+18 kirjoitti:
Voi elämän kevät! Murteet on upeita, mutta miksi kirjoittaa niin vaikeesti ettei minkäänlaista tolkkua saa, ei ymmärrystä? Mitä kerroit, ja ihan suomeksi, sillä koulussa opitulla?
Kukaan tuollaista tajua, ja pitäisihän viestin ymmärtää muidenkin kuin vain jonkun alueen, en edes tiedä kenen?"Ihminen hakee kaltaistensa seuraa,
joka tekee hänet kaltaisekseen."
Peiliin katsoessaan näkee omankuvansa.
Keskikertaisuudet omistavat maailman.
Tyhjä tynnyri kolisee lujaa. - snaijaas sä
Raija. kirjoitti:
vain murteiden pois pyyhkimistä, MUTTA kun
Lukihäiriötä esiintyy noin 5–10 prosentilla ihmisistä myös he ovat todellisen jahdin kohteina sekä tietysti lisäksi KIELIOPPI VIRHEET.
Saisi laittaa palstalle tulon bänniin jos alkaa arvostelemaan muiden kirjallista ilmaisua. Jos ei ymmärrä jättäköön siihen.Hei, uskotava se on!
Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä
jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on,
että esnimmäinen ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla.
Lpout voiavt olla läehs msisä äjretsyskessä tahasna ja imhinen
voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue
jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna. - halitulijallaa.....
snaijaas sä kirjoitti:
Hei, uskotava se on!
jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.Annetaan kaikkien kukkien kukkia, ja älytään, ettei kaikki edes kukikaan.
- 11+9
snaijaas sä kirjoitti:
Hei, uskotava se on!
jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.Vanha....!
- en ymmärrä minäkään
12+13 kirjoitti:
Minä toistan, murteet on luksusta, kunhan niitä vain ymmärtäisi? Usko nyt vaan ettei sitä turkkustasi kaikin ajoin tajua, eli josko hieman selkeämmin, minä en huutele pilkkujen, pisteiden perään, vaan haluaisin ymmärtää mitä kukakin kirjoittelee. Olisi kiva osallistua keskusteluun vaan kun ei tiedä miten vastata, ettei vain loukkaisi väärin ymmärtäneenä.
Sama ongelma, en useinkaan ymmärrä lukemaani. Kaikki eivät ole äidinkieleltään suomea puhuvia, se unohtuu tällä palstalla usein.
Näin jää useinkin avaamatta koko palsta, ikävä kyllä.
Toivoisin ihmisten ajattelevan, muitakin, kuin vaan itseään. - ----
en ymmärrä minäkään kirjoitti:
Sama ongelma, en useinkaan ymmärrä lukemaani. Kaikki eivät ole äidinkieleltään suomea puhuvia, se unohtuu tällä palstalla usein.
Toivoisin ihmisten ajattelevan, muitakin, kuin vaan itseään.voi olettaa täällä, että pitäisi kirjoittaa muuta kuin suomea
Suomi ja ruotsi, niitä saa käyttää sääntöjen puitteissa.
Kannattaa todellakin hakeutua muualle, jos muun kielistä tekstiä halaa. - mie, mää, mä tai....
12+18 kirjoitti:
Kukaan tuollaista tajua, ja pitäisihän viestin ymmärtää muidenkin kuin vain jonkun alueen, en edes tiedä kenen?Jokaisen viestin joka tänne on kirjoitettu olen ainakin minä ymmärtänyt.
Ja todella nauttinut kirjoitusten erilaisista muodoista, tavoista ja äänteistä.
Jos ei ymmärrä niin ehkä syy on sitten joku ihan muu.
Eläköön erilainen kirjoitustapa täälläkin :))))))))))))))))))))))) - mie, ''''''
Toivoisin ihmisten ajattelevan, muitakin, kuin vaan itseään.Kuka ajattelee ja ketä, ajatteletteko te marisijat nyt muita vai vaan itseänne.
- mie,¨¨
snaijaas sä kirjoitti:
Hei, uskotava se on!
jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.Toi oli hyvä ja todella hyvin ymmärsin mitä kirjoitit :))
- en ymmärrä minäkään
---- kirjoitti:
voi olettaa täällä, että pitäisi kirjoittaa muuta kuin suomea
Kannattaa todellakin hakeutua muualle, jos muun kielistä tekstiä halaa.Kiitos kannanotostasi. Kyse ei ole, etten suomen kieltä ymmärtäisi, vaan murteita en käsitä. Niitä kun ei suomenkielen opinnoissa opeteta.
- -----
Kiitos kannanotostasi. Kyse ei ole, etten suomen kieltä ymmärtäisi, vaan murteita en käsitä. Niitä kun ei suomenkielen opinnoissa opeteta.
ovat suomen kielen kukkia.
Nyt laitan köllöttelemään.
;)) - pitäisikö itkeä?
---- kirjoitti:
voi olettaa täällä, että pitäisi kirjoittaa muuta kuin suomea
Kannattaa todellakin hakeutua muualle, jos muun kielistä tekstiä halaa.Ja sinä et edes suomeksi ymmärtänyt mistä kaksi aikaisempaa puhui? Joo, mulle on ihan sama kumpikin kotimainen käy, mutten edelleenkään ymmärrä liian kaukaa menevää murretta jokapäiväisestä kielestämme.
Koita itse , jos olet oppinut suomenkielen aikuisena, et pysty eroittelemaan kohtaa missä pitäisi nauraa!
Kaikki sellainen ei vain avaudu, joten kirjoituksesi meni alle riman, lipan ,,tai jotain! - ----
pitäisikö itkeä? kirjoitti:
Ja sinä et edes suomeksi ymmärtänyt mistä kaksi aikaisempaa puhui? Joo, mulle on ihan sama kumpikin kotimainen käy, mutten edelleenkään ymmärrä liian kaukaa menevää murretta jokapäiväisestä kielestämme.
Koita itse , jos olet oppinut suomenkielen aikuisena, et pysty eroittelemaan kohtaa missä pitäisi nauraa!
Kaikki sellainen ei vain avaudu, joten kirjoituksesi meni alle riman, lipan ,,tai jotain!ymmärtää, vähemmistön luulisi sen ymmärtävän.
Pitäisikö täällä alkaa viittomaan, jos joku ymmärtää vain viittomakieltä?
Sitä tuskin kukaan vaatii. - enkeliduo
mie, mää, mä tai.... kirjoitti:
Jokaisen viestin joka tänne on kirjoitettu olen ainakin minä ymmärtänyt.
Ja todella nauttinut kirjoitusten erilaisista muodoista, tavoista ja äänteistä.
Jos ei ymmärrä niin ehkä syy on sitten joku ihan muu.
Eläköön erilainen kirjoitustapa täälläkin :)))))))))))))))))))))))Kiitti.
Sää teit mun päivän.Mukavaa loppuviikkoo sul !
Suu säkki myäte, koska mittä muut himonu ku koivussi haloi.
Mukulan käveli rikkaitte omakoti aluel ja kyttäsi ikkunast sissä ja karettusi kaunei huanei.
ny mul on oma talo ja semmone mikä on mun näköne ja mikä ettei olis ko ite teki ja suunittel.
Vaimo ja mukulakki ova mut en mä niit mihinkkä kuri saanu ain ko yriti ääntän korotta nii fliiteihi tuli.
Ny ko ole ossani tyytyny nii mikäs täs o olles valmis mailmas.
Sit ko mul on viel enkeli kaverein nii pääse ain siippe al myrsky suoja.ollenkaan naimisiinmenoa enkä lasten hankintaa.
Muutaman viikon kuluttua tulee 32 vuotta siitä, kun tapasin mieheni ja sen jälkeen ei ole
mikään ollut epäselvää. Yksi ainoa katse vain ja se oli siinä.
Tuli perhe, iloa ja surua, mutta paljon rakkautta siinä mukana.
Tänään hän sanoi minulle, että olen täyttä kultaa, vähänks tulin iloiseksi.
Tätä ei kannata turmella eikä kadottaa tahtomalla jotain muuta.- enkeliduo
on vaa pirempi aika siit ensi katseest ja tanssit.
Rippikoulu oli pakko ens käyrä,ennenku sai mennä tanssimaa ja
ripsivärii laittaa.
Mul on äiti kertonu simmottis,et,jos joku kysys mikä munst isona tulee,
ni vastasin ÄITI.
Lasten nimet oliki valmiina jo seurustelles :) enkeliduo kirjoitti:
on vaa pirempi aika siit ensi katseest ja tanssit.
Rippikoulu oli pakko ens käyrä,ennenku sai mennä tanssimaa ja
ripsivärii laittaa.
Mul on äiti kertonu simmottis,et,jos joku kysys mikä munst isona tulee,
ni vastasin ÄITI.
Lasten nimet oliki valmiina jo seurustelles :)Et menetinkö paljonkin kun en osannut,päässyt tanssimaan nuoren?
- enkeliduo
koti-kiusattu kirjoitti:
Et menetinkö paljonkin kun en osannut,päässyt tanssimaan nuoren?
löysit sen oikian jostain muualt.
On mullaki päivii,ku halata tarttis,
mut hirttää tekis miäli.
Ennenki kertonu ukkoni olevan niin ihana,
et sen vois vaiks syödä.
Toisena päivänä kaduttaa,miksen syäny :)
Pst.mikses päässy tanssimaan ? - Kotona kiusattu
enkeliduo kirjoitti:
mut hirttää tekis miäli.
et sen vois vaiks syödä.
Pst.mikses päässy tanssimaan ?Niin huonon katon alla et ei ollu ku huonoon ruokaan rahaa,kaik mitä tienasin meni äitille nuorempien ruokkimiseks ja syötiin me toisetkin.
Vieläkin kun ajattelee nii menee käre nyrkkiin ja ajattele et olik se oikkia rooli semmosel mukulal.
Mut se oli sitä aikaa ,joskus vaan märehtii kaikenlaisii menneitä,otetaas vaarinkaljaa sen kunniaks,kippis. - enkeliduo
Kotona kiusattu kirjoitti:
Niin huonon katon alla et ei ollu ku huonoon ruokaan rahaa,kaik mitä tienasin meni äitille nuorempien ruokkimiseks ja syötiin me toisetkin.
Vieläkin kun ajattelee nii menee käre nyrkkiin ja ajattele et olik se oikkia rooli semmosel mukulal.
Mut se oli sitä aikaa ,joskus vaan märehtii kaikenlaisii menneitä,otetaas vaarinkaljaa sen kunniaks,kippis.tuaret pullaaki olis ja näkkärii.
omil rahoil määki muistaakseni menin ja kampaajallekki ens.
Olin lapsenpiikana kolmel mukulal 120mk/kk.Piti hoitaa lapsii vaa,mut jumalaton pyykkikasa
orotti lasten lisäks,petit oli petaamat jne.Mut hauskaa oli.
Huushollaamaa oppis.Kotti siitäki summast suurin osa meni.
Ajat muuttuu,omilt lapsilt ei ol tarvinnu ruakarahaa "ottaa". enkeliduo kirjoitti:
tuaret pullaaki olis ja näkkärii.
Olin lapsenpiikana kolmel mukulal 120mk/kk.Piti hoitaa lapsii vaa,mut jumalaton pyykkikasa
Ajat muuttuu,omilt lapsilt ei ol tarvinnu ruakarahaa "ottaa".Ei oo tarvinu flikkojen kulkee maitoliimal paikatuis housuis, voi jessus ku häpesin niitäkin rippikoulu housui.
Mut ei auttan mentävä oli ja oli siit se hyvä et kasvo karvane luonne ,ei mailma paljoo hetkauta.- Tase pappa
enkeliduo kirjoitti:
tuaret pullaaki olis ja näkkärii.
Ajat muuttuu,omilt lapsilt ei ol tarvinnu ruakarahaa "ottaa".Naulan kantaan enkeliduo kirjoitit. Kun aikoinaan elämäni meni niin ahtaalle, ihan "auringossa kuivuneen vasikannahan kokoiseksi", yritin itsemurhaa. En hätähuutona, vaan tosissani. Varuillaan olleiden läheisteni ansiosta yhä vielä vanikkaani täällä jyrsin. Nyt kun katson elämääni, mietin usein että entäpä, jos olisinkin silloin onnistunut tekosessani.
Jos olisin onnistunut aikeissani ja JOS voisin katsella tänne jostakin tähden sakaralta, kaikkea sitä, mitä minua varten oli myöhempään elämääni varattu, niin temppuni hatuttaisi tosissaan. Niin paljon onnea on elämä antanut myöhemmin minulle. Tosin siihen mahtuu, tasoitukseksi, niitä harmejakin.Jospa joskus, edes hivenen verran, osaisin olla tyytyväinen nykyiseen osaani. Jospa muistaisin joskus kiittää ympärilläni eläviä ihmisiä. Rakkaitani. - enkeliduo
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei oo tarvinu flikkojen kulkee maitoliimal paikatuis housuis, voi jessus ku häpesin niitäkin rippikoulu housui.
Mut ei auttan mentävä oli ja oli siit se hyvä et kasvo karvane luonne ,ei mailma paljoo hetkauta.korjaa huonot vaatteet.
Ku miäs on ruarus,ni kukkaa huama paikatui housui. - enkeliduo
Tase pappa kirjoitti:
Naulan kantaan enkeliduo kirjoitit. Kun aikoinaan elämäni meni niin ahtaalle, ihan "auringossa kuivuneen vasikannahan kokoiseksi", yritin itsemurhaa. En hätähuutona, vaan tosissani. Varuillaan olleiden läheisteni ansiosta yhä vielä vanikkaani täällä jyrsin. Nyt kun katson elämääni, mietin usein että entäpä, jos olisinkin silloin onnistunut tekosessani.
Jos olisin onnistunut aikeissani ja JOS voisin katsella tänne jostakin tähden sakaralta, kaikkea sitä, mitä minua varten oli myöhempään elämääni varattu, niin temppuni hatuttaisi tosissaan. Niin paljon onnea on elämä antanut myöhemmin minulle. Tosin siihen mahtuu, tasoitukseksi, niitä harmejakin.Jospa joskus, edes hivenen verran, osaisin olla tyytyväinen nykyiseen osaani. Jospa muistaisin joskus kiittää ympärilläni eläviä ihmisiä. Rakkaitani.elämä on valoo ja varjoo.
- :))
enkeliduo kirjoitti:
mut hirttää tekis miäli.
et sen vois vaiks syödä.
Pst.mikses päässy tanssimaan ?taivahan talikynttilät kun ihanan, hirveän runon sommittelit! ;)
Laitan sen muistiin mustaan kirjaani. enkeliduo kirjoitti:
mut hirttää tekis miäli.
et sen vois vaiks syödä.
Pst.mikses päässy tanssimaan ?mistä sä tuommosen värssyn keksit. :)))
Tätä saa nauraa pitkän aikaa, luen heti miehellekin, saas nähdä naurattaako häntä. =)- suvenkorento*
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei oo tarvinu flikkojen kulkee maitoliimal paikatuis housuis, voi jessus ku häpesin niitäkin rippikoulu housui.
Mut ei auttan mentävä oli ja oli siit se hyvä et kasvo karvane luonne ,ei mailma paljoo hetkauta...luen kyynel silmässä näitä kertomuksiasi.
- 6+6
Tase pappa kirjoitti:
Naulan kantaan enkeliduo kirjoitit. Kun aikoinaan elämäni meni niin ahtaalle, ihan "auringossa kuivuneen vasikannahan kokoiseksi", yritin itsemurhaa. En hätähuutona, vaan tosissani. Varuillaan olleiden läheisteni ansiosta yhä vielä vanikkaani täällä jyrsin. Nyt kun katson elämääni, mietin usein että entäpä, jos olisinkin silloin onnistunut tekosessani.
Jos olisin onnistunut aikeissani ja JOS voisin katsella tänne jostakin tähden sakaralta, kaikkea sitä, mitä minua varten oli myöhempään elämääni varattu, niin temppuni hatuttaisi tosissaan. Niin paljon onnea on elämä antanut myöhemmin minulle. Tosin siihen mahtuu, tasoitukseksi, niitä harmejakin.Jospa joskus, edes hivenen verran, osaisin olla tyytyväinen nykyiseen osaani. Jospa muistaisin joskus kiittää ympärilläni eläviä ihmisiä. Rakkaitani.1.2.1967 klo 13.10. Oli ainoa tapa päästä pois.
Lapsuuskoti oli useamman alan yritys, eikä mitään mahdollisuutta päästä maatilan rajojen ulkopuolelle. Tulevaisuus oli suunniteltu vanhanapiikana äidin ja isän hoitajaksi. Sitä kaikkea ei edes voi kellekään puhua mitä siihen sisältyi. Kun minua vietiin sitten sairaalaan äiti ja isä vannottivat; " sun on sitten turha puhua mitään, ei sua kukaan usko." - 14+8
6+6 kirjoitti:
1.2.1967 klo 13.10. Oli ainoa tapa päästä pois.
Lapsuuskoti oli useamman alan yritys, eikä mitään mahdollisuutta päästä maatilan rajojen ulkopuolelle. Tulevaisuus oli suunniteltu vanhanapiikana äidin ja isän hoitajaksi. Sitä kaikkea ei edes voi kellekään puhua mitä siihen sisältyi. Kun minua vietiin sitten sairaalaan äiti ja isä vannottivat; " sun on sitten turha puhua mitään, ei sua kukaan usko."Tuollainen ei ole minulle uutta , vaan kerro kuinka nyt voit, se kiinnostaa enempi? Oletko toipunut, pystynyt antamaan anteeksi...kerro? En ihan uteliaisuuttanikaan kysy, on hieman kuin ´oma lehmä ojassa´ kun luin kertomaasi.
Toivon sinulle kuitenkin kaiken kokemuksiesikin jälkeen, anna menneiden olla, vaan skarppaa itseesi nyt, olet maailmanparhain ihminen itsellesi, hoida siis "sitä" parhainta. - 20+18
14+8 kirjoitti:
Tuollainen ei ole minulle uutta , vaan kerro kuinka nyt voit, se kiinnostaa enempi? Oletko toipunut, pystynyt antamaan anteeksi...kerro? En ihan uteliaisuuttanikaan kysy, on hieman kuin ´oma lehmä ojassa´ kun luin kertomaasi.
Toivon sinulle kuitenkin kaiken kokemuksiesikin jälkeen, anna menneiden olla, vaan skarppaa itseesi nyt, olet maailmanparhain ihminen itsellesi, hoida siis "sitä" parhainta.tänne mitään voi kirjoittaa >> ihan oikeasti.
Olen äiti ja mummu ja asun omassa asunnossa jota maksoin 1994-2010 viimeiset erät eläkkeestäni.
Vanhemmat on haudattu, ilman minun läsnä oloani, myöskään lapseni eivät halunneet osallistua oli tärkeämpää ja mukavampaa tekemistä.
Haudalla en ole käynyt, mutta kuulin hautuumaan ainoa hauta jolla ei ole kukkia ollut.
Tällä tiedolla olen alkanut hyväksymään sen, että kirkko omistaa hautuumaan ja hautaa 25 v. päästä uudet päälle. - aattelepa ite.......
20+18 kirjoitti:
tänne mitään voi kirjoittaa >> ihan oikeasti.
Olen äiti ja mummu ja asun omassa asunnossa jota maksoin 1994-2010 viimeiset erät eläkkeestäni.
Vanhemmat on haudattu, ilman minun läsnä oloani, myöskään lapseni eivät halunneet osallistua oli tärkeämpää ja mukavampaa tekemistä.
Haudalla en ole käynyt, mutta kuulin hautuumaan ainoa hauta jolla ei ole kukkia ollut.
Tällä tiedolla olen alkanut hyväksymään sen, että kirkko omistaa hautuumaan ja hautaa 25 v. päästä uudet päälle.Miksi noin ärähdät, en sunkaan mä ole mitään sopimatonta sanonut, ja en...en jaksa lässytyksiä lukea!
Olen kyllä sitä mieltä ettei minulle peijaisija pidetä, lapsi, ainut joka on jo hyvinkin aikuistekirjoissa tietää, tuhkauksen ja sinne uurnalehtoon, menkööt vaikka Esson baariin sen jälkeen kahville!
Kyllä sielu on sieltä ruhokasasta liidellyt henkienmaailmaan, mä uskon et on muutakin, ei ihan kaikki mitä olen lukenut voi olla satuaNo se nähään sit kukin aikoinaan. Mullakaan ei ollut suurta rakkautta äiti-vanhaani kohtaan, mut hyvättavat vaativat tekemään sellaistakin johon haluaisi sanoa, ei kiitos! Voi luoja miten paljon se vaatii kopiota siitä ja tuosta, meillä muksuilla mitään epäselvää ole, vaan LAKI sanoo niin tai noin!
Nuorimmalle siskolle olen joutunut jo muutaman kerran lähetteleen papereita, viimeksi sanoinkin et laittakaa nyt kaksi ihan vain varuiksi ettei taas tarvi soittaa ja pyydellä, ...ei oikein ollut humoori-immeisiä :)) - Ö..Ö
aattelepa ite....... kirjoitti:
Miksi noin ärähdät, en sunkaan mä ole mitään sopimatonta sanonut, ja en...en jaksa lässytyksiä lukea!
Olen kyllä sitä mieltä ettei minulle peijaisija pidetä, lapsi, ainut joka on jo hyvinkin aikuistekirjoissa tietää, tuhkauksen ja sinne uurnalehtoon, menkööt vaikka Esson baariin sen jälkeen kahville!
Kyllä sielu on sieltä ruhokasasta liidellyt henkienmaailmaan, mä uskon et on muutakin, ei ihan kaikki mitä olen lukenut voi olla satuaNo se nähään sit kukin aikoinaan. Mullakaan ei ollut suurta rakkautta äiti-vanhaani kohtaan, mut hyvättavat vaativat tekemään sellaistakin johon haluaisi sanoa, ei kiitos! Voi luoja miten paljon se vaatii kopiota siitä ja tuosta, meillä muksuilla mitään epäselvää ole, vaan LAKI sanoo niin tai noin!
Nuorimmalle siskolle olen joutunut jo muutaman kerran lähetteleen papereita, viimeksi sanoinkin et laittakaa nyt kaksi ihan vain varuiksi ettei taas tarvi soittaa ja pyydellä, ...ei oikein ollut humoori-immeisiä :))meillä pojat 2 p 5 t saivat miljoonan euron omaisuuden, eikä tyttöjä edes koulutettu. Tytöt olivat palkkatöissä tehtaassa ja kaupassa, sekä velvoitettu käymään töissä lomillaan "kotona" tai ei ollut tulemista.
Eiköhän tuo 1/2 miljoonaa kummallekin korvannut montuu laiton, kukkia ei sillä rahalla ole haudalle kannettu, vaikka asuvat hautuumaalta 40 km sisällä. Eikä omaisuuden saannilla ollutkaan muita ehtoja, kuin pojalla omaisuus pysyy suvussa. Tytöt eivät ole sukua. Verovirasto sai myös järjestelyllä nuolla vain näppejään.
Minulta olisi täältä 240 km, mutta en rahojani kukkiin haudalle edes laittaisikaan. Lapsilleni äitini sanoi ihan Suomen kielellä, ettei halua heitä nähdä. Unohti sitten kymmenen vuoden päästä, kun sairasti Alzheimerin tautia no, Me muistimme. Käyn haudalla, jos ehdin, kun päälle hautaus tapahtuu, oikeus siihen alkaa 2018.
Minulla on nyt neljä poikapentua jotka eivät ole sukua, suvulleni joka alkoi 1918 ilmasta temmatulla sukunimellä. Vaarini oli lehtolapsi, häpesi isäpuolen nimeä jota lahjana kantoi, joten koko vaarin perhe 2 3 otti sitten uuden nimen. Suvulla on yksi "oikea" jälkeläinen. Toinen Suvujatko jäi ilman perillisiä, ja on todella katkera siitä.
.
ei pitänyt kyllä mitään kertoa... - ajattelepa itse
Ö..Ö kirjoitti:
meillä pojat 2 p 5 t saivat miljoonan euron omaisuuden, eikä tyttöjä edes koulutettu. Tytöt olivat palkkatöissä tehtaassa ja kaupassa, sekä velvoitettu käymään töissä lomillaan "kotona" tai ei ollut tulemista.
Eiköhän tuo 1/2 miljoonaa kummallekin korvannut montuu laiton, kukkia ei sillä rahalla ole haudalle kannettu, vaikka asuvat hautuumaalta 40 km sisällä. Eikä omaisuuden saannilla ollutkaan muita ehtoja, kuin pojalla omaisuus pysyy suvussa. Tytöt eivät ole sukua. Verovirasto sai myös järjestelyllä nuolla vain näppejään.
Minulta olisi täältä 240 km, mutta en rahojani kukkiin haudalle edes laittaisikaan. Lapsilleni äitini sanoi ihan Suomen kielellä, ettei halua heitä nähdä. Unohti sitten kymmenen vuoden päästä, kun sairasti Alzheimerin tautia no, Me muistimme. Käyn haudalla, jos ehdin, kun päälle hautaus tapahtuu, oikeus siihen alkaa 2018.
Minulla on nyt neljä poikapentua jotka eivät ole sukua, suvulleni joka alkoi 1918 ilmasta temmatulla sukunimellä. Vaarini oli lehtolapsi, häpesi isäpuolen nimeä jota lahjana kantoi, joten koko vaarin perhe 2 3 otti sitten uuden nimen. Suvulla on yksi "oikea" jälkeläinen. Toinen Suvujatko jäi ilman perillisiä, ja on todella katkera siitä.
.
ei pitänyt kyllä mitään kertoa...Jotenkin pääsin kertomaasi mukaan, väliin olsin aina huudahtanut et hetkonen,... näin ei kaikki ihan hetkessä aukea, joten ymmärräthän sinäkin siellä jossain, ettei ihme jos väärinymmärryksiä syntyy?
No ihan kamalaa tuokin mitä kerroit, syynsä hällä äitirivulla varmaan oli, vaan ihan hienoa et olet saanut lapsia ja sinun perheesi voi hyvin. Mitä ihminen muuta haluisikaan, jos on avioitunut.
Minun siskoni "penkoo" näitä sukuhaaroja, ja ihan jo ollaan 1700 luvulla, voi veikkoset, mua naurattaa kun on niin sotaisia kampraatteja, ja kirkonmiehiä...eli hyvä ja paha menee käsikädessä :)
Ja et olemme ihan Härmänhäjyn Rannanjärven sukupuusta, saa mut nauramaan! Olenhan kuin tuli ja leimaus, vaan ikinä kelleen pahaa tekisi...hämyheikinkin vien paperitollossa ulos jos on eksynyt terassin ovesta sisäpuolelle, ja inhoon sydämestäni! :)) Ihankin sydämettömästi litsin vain hyttysen, se on läps´ja raato!!!
- Pirre*
laittaisimme tuon "jo" -sanan tilalle, sanan "vielä" :))
- enkeliduo
voi hyvin sanoo,koska meist on joku sen
onnen jo menettänyt.Eikä millään kaikkii takas saa.
Niit,mitä ei saa,voi vain muistella,niit ei kukkaan vie. - tympääntynyt********
enkeliduo kirjoitti:
voi hyvin sanoo,koska meist on joku sen
onnen jo menettänyt.Eikä millään kaikkii takas saa.
Niit,mitä ei saa,voi vain muistella,niit ei kukkaan vie.Omituinen räpätäti olet. Puhu eli kirjoita suomenkieltä, suuna päänä joka asiassa, ilman mitään todellista sanomaa.
Haluatteko oikeasti että teitä aletaan inhoamaan? Aloitus edes ymmärrettäväksi, jatkakaa sitten tuota tolkuttamistanne.....
Ja vastailehan muillekin kun vain näille hetki sitten siirtyneille, etkö huomaa ,,,siihenkin on jo kiinnitetty huomiota! Saatan siirtyä ilkeilyjen puolelle, kun olette hieman liian isosti tulleet sivuillemme.
Te melskaatte liikaa, menkää väliin sinne 50v...vai huolisivatko enää?
Yksi sekopää hatsa vielä menettelee, vaan kun teitä on tullut liikaa...eipä kiinnosta kirjoittelut. - Nasse-täti..........
tympääntynyt******** kirjoitti:
Omituinen räpätäti olet. Puhu eli kirjoita suomenkieltä, suuna päänä joka asiassa, ilman mitään todellista sanomaa.
Haluatteko oikeasti että teitä aletaan inhoamaan? Aloitus edes ymmärrettäväksi, jatkakaa sitten tuota tolkuttamistanne.....
Ja vastailehan muillekin kun vain näille hetki sitten siirtyneille, etkö huomaa ,,,siihenkin on jo kiinnitetty huomiota! Saatan siirtyä ilkeilyjen puolelle, kun olette hieman liian isosti tulleet sivuillemme.
Yksi sekopää hatsa vielä menettelee, vaan kun teitä on tullut liikaa...eipä kiinnosta kirjoittelut.tädin tissien väliin ikkemään pois paha mieli.
Sulla on nyt jokin, joka kaihertaa ajatusta.
Enkulit ovat ihania, me kaikki heitä tarvitaan, he antavat meille hyvän olon.
Antaa enkeleiden puhua vaikka enkelikieltä, suomen kielen meistä jokainen taitaa, oma vika, jos ei sillä kirjoitettua tekstiä älyä.
Nyt alkaa Nasse-täti ola vihainen, varo, etten tule ikkunasta ja anna piiskaa. - k/k
Omituinen räpätäti olet. Puhu eli kirjoita suomenkieltä, suuna päänä joka asiassa, ilman mitään todellista sanomaa.
Yksi sekopää hatsa vielä menettelee, vaan kun teitä on tullut liikaa...eipä kiinnosta kirjoittelut.Sotaaikana oli sensuuri ei tälle palstalle kuulu toisten kyttääminen jos Turkulaiselt irrtoo murrepitosta juttua mitä siitä.
Kirjota mulle ja pyyrä käännöstä mä kerron sulle että enkelin sulkia ei kannata puskasta pöllytellä.
Laita vaan reippaasti nimes näkyviin niin me uuret tullaan oikein joukolla kysymää hyväksyntääs - 11+8
k/k kirjoitti:
Sotaaikana oli sensuuri ei tälle palstalle kuulu toisten kyttääminen jos Turkulaiselt irrtoo murrepitosta juttua mitä siitä.
Kirjota mulle ja pyyrä käännöstä mä kerron sulle että enkelin sulkia ei kannata puskasta pöllytellä.
Laita vaan reippaasti nimes näkyviin niin me uuret tullaan oikein joukolla kysymää hyväksyntääsKuuleppa K/K minä jos kuka toivoin teidät tervetulleeksi näivettyneelle palstallemme, sit alkoi tää sota joka jatkuu...jatkuu... vähän kuin siinä lorussa oliko vares vai harakka...nokka tarttuu...pyrstö tarttuu...?
Vaan pitäis sitä jotain ymmärtääkin, ihan sama jos joku raumanmurteella tulisi pamlaan juttujaan.
Kun ei aukee niin ei aukee! Ja ihan siinä laitan nimeni , aloitahan sinä..kun ehdotitkin, ;))) 11+8 kirjoitti:
Kuuleppa K/K minä jos kuka toivoin teidät tervetulleeksi näivettyneelle palstallemme, sit alkoi tää sota joka jatkuu...jatkuu... vähän kuin siinä lorussa oliko vares vai harakka...nokka tarttuu...pyrstö tarttuu...?
Vaan pitäis sitä jotain ymmärtääkin, ihan sama jos joku raumanmurteella tulisi pamlaan juttujaan.
Kun ei aukee niin ei aukee! Ja ihan siinä laitan nimeni , aloitahan sinä..kun ehdotitkin, ;)))Tunnet ja en enempää sultakaan vaari.
Laita vaik joku linnun kuva.- Kysymysmerkki???????
koti-kiusattu kirjoitti:
Tunnet ja en enempää sultakaan vaari.
Laita vaik joku linnun kuva.Ei osu, inhoan jopa pelkään lintuja. Kissuja mun nikeissä on ollut, missä milloinkin kirjoittelenkin.
Tää sun kirkoitus niinkuin vinkki kertoo vain sen , että oletat minut joksikin jota en ole. Surullista jos muistutan jotakin joka en ole, oliko edes hyvä tyyppi?
Kirjoittelen harvoin tälläpalstalla ja Suomi24 yleensä, tervetuloa tuonne Seniori Nettiin! - enkeliduo
Yksi sekopää hatsa vielä menettelee, vaan kun teitä on tullut liikaa...eipä kiinnosta kirjoittelut.alotukses ymmärtäny ?
Heti vastaan,ku kysyt.
Emmää men 50 ,vaiks miten joku sen estäis?
Emmää vaa tykänny enää siäl olla,ku kaik kivat tuli tänne,
ni määki tulin. - enkeliduo
k/k kirjoitti:
Sotaaikana oli sensuuri ei tälle palstalle kuulu toisten kyttääminen jos Turkulaiselt irrtoo murrepitosta juttua mitä siitä.
Laita vaan reippaasti nimes näkyviin niin me uuret tullaan oikein joukolla kysymää hyväksyntääsKiva ku joku pualustaa munt.
Eip silti,tommoset jutut "lähtee mun siivist"
ku vesi sorsan seljäst :) Ainaski toisinas.
Kyl määki tulkkaan,jossei joku ymmärrä.
Hakemalka löytäny alotuksest simmost. - enkeliduo
11+8 kirjoitti:
Kuuleppa K/K minä jos kuka toivoin teidät tervetulleeksi näivettyneelle palstallemme, sit alkoi tää sota joka jatkuu...jatkuu... vähän kuin siinä lorussa oliko vares vai harakka...nokka tarttuu...pyrstö tarttuu...?
Kun ei aukee niin ei aukee! Ja ihan siinä laitan nimeni , aloitahan sinä..kun ehdotitkin, ;)))toivottanu tervetulleeks.
Muuta "vanhat tutut".
Mittää haittaa,kiva ku joku sen teki. - tympäisee minuakin
Yksi sekopää hatsa vielä menettelee, vaan kun teitä on tullut liikaa...eipä kiinnosta kirjoittelut.pysy mieluummin itse poissa ellet sovi joukkoon, kyllä täällä on kenellä tahansa oikeus kirjoitella
millä murteella haluaa.
Nämä uudet ihmiset ovat piristäneet palstaa, te moittijat sotkette paljon enemmän.
Ei kiinnosta kirjoittelut, miksi sitten kirjoitat? - enkeliduo
tympäisee minuakin kirjoitti:
pysy mieluummin itse poissa ellet sovi joukkoon, kyllä täällä on kenellä tahansa oikeus kirjoitella
millä murteella haluaa.
Nämä uudet ihmiset ovat piristäneet palstaa, te moittijat sotkette paljon enemmän.
Ei kiinnosta kirjoittelut, miksi sitten kirjoitat?Kyl mää tunnusta,et seurasin vanhoi tutui tänne.
Luulinki tääl oleva lepposa ilmapiirii....
eilissee asti.
Kyl sopu sijaa antaa,vai kui :)
Toivottavast kiitos lentää oikkiaan paikkaa. enkeliduo kirjoitti:
Kiva ku joku pualustaa munt.
Eip silti,tommoset jutut "lähtee mun siivist"
ku vesi sorsan seljäst :) Ainaski toisinas.
Kyl määki tulkkaan,jossei joku ymmärrä.
Hakemalka löytäny alotuksest simmost.Kiusattu seisoo takanas ku mettän puut.
Enkelit on kohrellu minuu hellävaroen ja kyl semmosen muistaa.
- meeriamanda
En oikein ymmärtänyt, mitä aloituksesi tarkoittaa? Monikaan haaveeni ei ole toteutunut, vaan olisiko ollut tarpeenkaan?
Jos oisi niin et ei ymmärtäisi jo saaneensa paljon ja viä haikailee jotain saavuttamatonta, tajuaisin.
No hyvä, olet päässyt naimisiin ja saanut lapsia, entä ne muut haaveet?
Tuo murteesi ei avaudu, sortsit vaan! Ajattelen tavallaan samoin mutta kuitenkin toisin päin :))
Jonain päivänä tämän hetkinen elämä voi olla pelkkää unelmaa.
Eli jos ihmisellä on kaikki hyvin niin miksi valittaa, huomenna voi olla jo kaikki aivan toisin ja tämä päivä unelmaa.
Joo ja kyllä valitan minäkin joskus, sen myönnän.
Usein vaan mietin että kaikki on kuitenkin hyvin, ellei vielä paremmin :)
Mie lapsena seikkailin, enkä muista koskaan haaveilleeni omasta perheestä.
En halunnut lentoemännäksi, enkä lääkärihoitajaksi.
Halusin kulkea ja halusin arkeologiksi.
Lapsena isän kyydissä kuorma-autoissa ja rekoissa, levoton sielu lähteen jo sieltä.- meeriamanda
Arttu Wiskarin sanoin http://www.youtube.com/watch?v=jhBRyP96RCY
Toiveita oli paljonkin, ne eivät ole toteutuneet, vaan millään lailla en ole elämääni pettynyt. meeriamanda kirjoitti:
Arttu Wiskarin sanoin http://www.youtube.com/watch?v=jhBRyP96RCY
Toiveita oli paljonkin, ne eivät ole toteutuneet, vaan millään lailla en ole elämääni pettynyt.Mietin mitä muuta olisin toivonut, mutten oikein löydä ajatusta.
Kesät saaressa elettiin jo lapsena sitä päivää miettimättä, mitä isona.
Maalaistalossa toisinaan pari viikkoa sai olla.
Tuli äsken mieleeni että kulkeehan ne lentoemotkin mutta niillaa olis kait liian hienot vaatteet mun sen aikaisiin haaveisiin.
Ainoa mitä toisinaan toivoin oli että tulisin pian aikuiseksi ja saisin päättää omista asioistani.
Pennut oli siihen aikaan hiljaa kun aikuiset puhuu, ja kuri oli meillä aika melkoinen. Ainakin omasta mielestä.- meeriamanda
tulisilla kirjoitti:
Mietin mitä muuta olisin toivonut, mutten oikein löydä ajatusta.
Kesät saaressa elettiin jo lapsena sitä päivää miettimättä, mitä isona.
Maalaistalossa toisinaan pari viikkoa sai olla.
Tuli äsken mieleeni että kulkeehan ne lentoemotkin mutta niillaa olis kait liian hienot vaatteet mun sen aikaisiin haaveisiin.
Ainoa mitä toisinaan toivoin oli että tulisin pian aikuiseksi ja saisin päättää omista asioistani.
Pennut oli siihen aikaan hiljaa kun aikuiset puhuu, ja kuri oli meillä aika melkoinen. Ainakin omasta mielestä.Näinhän se meni meilläkin, jos ei arestia tai tuijottavaa katsetta ruokailussa halunnut, oli pyydettävä lupa , keskusteluun. Minähän lähdin raakileena tästä yhteisöstä, joten kypsyminen tapahtui nopeasti ja ammatillisuus hitaasti :))
Monikin ihmis-suhdekarikot siinä ohella, vaan on niin pitkälle päästy et on aika sanoa ...piste!
Mä halusin silloin ihan pienenä kampaajaksi, sit olin kovalikka hoivaan ..pitäisi olla kiukku hymiö..veljeni ritsailuja, sit oli nää missi jutut..:))) Olin vaan 170 sm ja se oli noup!
Sisareni on monessa meikkimainoksessa ollut vuosikausia, vieläkin noissa iäkkäämpien jutksissa.
Toisenlaisessa kodissa syntyneenä olisin jossain taiteen piirissä, nyt olen näin ja voin käydä katsomassa , sekin on upea juttu. meeriamanda kirjoitti:
Näinhän se meni meilläkin, jos ei arestia tai tuijottavaa katsetta ruokailussa halunnut, oli pyydettävä lupa , keskusteluun. Minähän lähdin raakileena tästä yhteisöstä, joten kypsyminen tapahtui nopeasti ja ammatillisuus hitaasti :))
Monikin ihmis-suhdekarikot siinä ohella, vaan on niin pitkälle päästy et on aika sanoa ...piste!
Mä halusin silloin ihan pienenä kampaajaksi, sit olin kovalikka hoivaan ..pitäisi olla kiukku hymiö..veljeni ritsailuja, sit oli nää missi jutut..:))) Olin vaan 170 sm ja se oli noup!
Sisareni on monessa meikkimainoksessa ollut vuosikausia, vieläkin noissa iäkkäämpien jutksissa.
Toisenlaisessa kodissa syntyneenä olisin jossain taiteen piirissä, nyt olen näin ja voin käydä katsomassa , sekin on upea juttu.Samoinhan itse tuota arkeologin unelmaa ole matkoilla ja jopa kaivauksilla vapaaehtoisena toteuttanut.
Ja siitä kait se mun unelma ihan lapsuudesta sinne Egyptiin pääsyyn on lähtenyt.
No nyt meni se reissu mönkään mutta välimeren risteilyllä pn monta historiallista retkeä ja niistä kyllä meinaan nauttia.
Ja sitten taidenäyttelyt on yksi harrastus.
Ja tietysti museot, niitähän on suomessakin paljon.
Että kyllä mahdollisuuksia löytyy.- kaunisleski
tulisilla kirjoitti:
Samoinhan itse tuota arkeologin unelmaa ole matkoilla ja jopa kaivauksilla vapaaehtoisena toteuttanut.
Ja siitä kait se mun unelma ihan lapsuudesta sinne Egyptiin pääsyyn on lähtenyt.
No nyt meni se reissu mönkään mutta välimeren risteilyllä pn monta historiallista retkeä ja niistä kyllä meinaan nauttia.
Että kyllä mahdollisuuksia löytyy.on toteutuneet. Tosin minun ei pitänyt mennä naimisiin, piti tulla lapsenpiika siskolle, josta piti opettaja tulla. Ei tullut siskosta opettajaa, tuli pankin johtaja, vain yksi lapsi hänellä on, joten ei tarvinnut lastenhoitajaa minusta. Täysi ikäisenä menin naimisiin, saimme kaksi tyttöä. Lasten ollessa jo omillaan mieheni sairastui ja kuoli. Joten oli aloittava ns. uusi elämä. Asunto piti vaihtaa, kun olin omakotitalossa, muutin kerrostaloon. Myin sen viime keväänä ja muutin nykyiseen omistusoikeus asuntooni vajaa vuosi sitten. Nyt tuntuu, että haaveet on toteutunut. Oman mielen mukaan sisustettu asunto, ensimmäistä kertaa elämässäni. Paljon on punaista, siitä väristä minä pidän. Ei mitään vaaleanpunaista, vaan vahvan tummanpunaisen sävyin. Lisäksi rohkein veto, punaiset asusteetkin. Voin sanoa, että tätä olen aina halunnut, aiemmin ei ole vaan ollut mahdollista.
Nyt toiveeni ovat toteutuneet..... - enkeliduo
kaunisleski kirjoitti:
on toteutuneet. Tosin minun ei pitänyt mennä naimisiin, piti tulla lapsenpiika siskolle, josta piti opettaja tulla. Ei tullut siskosta opettajaa, tuli pankin johtaja, vain yksi lapsi hänellä on, joten ei tarvinnut lastenhoitajaa minusta. Täysi ikäisenä menin naimisiin, saimme kaksi tyttöä. Lasten ollessa jo omillaan mieheni sairastui ja kuoli. Joten oli aloittava ns. uusi elämä. Asunto piti vaihtaa, kun olin omakotitalossa, muutin kerrostaloon. Myin sen viime keväänä ja muutin nykyiseen omistusoikeus asuntooni vajaa vuosi sitten. Nyt tuntuu, että haaveet on toteutunut. Oman mielen mukaan sisustettu asunto, ensimmäistä kertaa elämässäni. Paljon on punaista, siitä väristä minä pidän. Ei mitään vaaleanpunaista, vaan vahvan tummanpunaisen sävyin. Lisäksi rohkein veto, punaiset asusteetkin. Voin sanoa, että tätä olen aina halunnut, aiemmin ei ole vaan ollut mahdollista.
Nyt toiveeni ovat toteutuneet.....löysin täst pal omaa elämää.
Kaiken kukkuraks toi väri.
Olohuane viininpunane :)
Mun sisko vannos piänenä ja teininä ettei ikin tahro lapsii.
Tais sannoo vihaavans kakarii.Ny on onnelline neljän lapsen äiti
ja ylpiä iso-äiti.Leski kans.
Luin uurestas,täst tuli hyvä miäli. - enkeliduo
tulisilla kirjoitti:
Samoinhan itse tuota arkeologin unelmaa ole matkoilla ja jopa kaivauksilla vapaaehtoisena toteuttanut.
Että kyllä mahdollisuuksia löytyy.menet.
Onnistunut matkaa ja nauti siit täysin rinnoin.
Taatusti mahtava elämys.Monel vaa unelmaa :)
- ^^J^^duo
Älä turmele sitä,mitä sinulla jo on,
haluamalla jotain muuta,
koska joskus se,mitä sinulla nyt on,oli vain haave/toive.
Niin kuin esimerkiksi oma perhe.Minä toivoin pienenä tyttönä
pääseväni naimisiin,lapsia ja niin edelleen.- mie mä ja jottai muu
Älä koskaan lakkaa¨kirjoittamasta murteella.
Täällä on paljon meitä jotka nautitaan eri murteista.
Tasapaksu suomi on todella tylsää, se pistää kaiken tylsäksi. Toistan sitä koska näin on minusta.
Kaikki muutkin murteet on ihan kivoja, ja eri tavat kirjoittaa.
Siitähän ihmiset erottaa että kaikki ei olla samanlaisia eikä tarvii.
Näitä marisijoita on täällä, jos ne ei ois keksineen sun alotuksen murretta olis aivan varmasti joku muu marinan aihe löytynyt. Näinhän on täällä.
Sun ja k/k:n keskustelua on kiva lukea.
Jatketaan samalla mallilla, jookos pliiiiiiiissss - 1+18
Koruttomasti: KIITOS, olen otettu että joku jaksoi nähdä vaivan. Joten iso hali!
- aa
mie mä ja jottai muu kirjoitti:
Tasapaksu suomi on todella tylsää, se pistää kaiken tylsäksi. Toistan sitä koska näin on minusta.
Näitä marisijoita on täällä, jos ne ei ois keksineen sun alotuksen murretta olis aivan varmasti joku muu marinan aihe löytynyt. Näinhän on täällä.
Jatketaan samalla mallilla, jookos pliiiiiiiissssÄlä hekumoi, ihan vaikka millä murteella. vaan kai sitä pitäisi jotenkin ymmärtääkin?
Täälä on vähän kun laivalla, kun asiakas juttelee rannikko ruotsiaan siinä ei kauheesti Kyllä minulle ainakin murteet sopii, vaan pitää myös tietää mitä mikin taekoittaa?
Sitähän voi aatella et naureskellaan minulle kun en ole mieluinen, ja pepakin on lukittu! - keskisormi pystyssä
aa kirjoitti:
Älä hekumoi, ihan vaikka millä murteella. vaan kai sitä pitäisi jotenkin ymmärtääkin?
Täälä on vähän kun laivalla, kun asiakas juttelee rannikko ruotsiaan siinä ei kauheesti Kyllä minulle ainakin murteet sopii, vaan pitää myös tietää mitä mikin taekoittaa?
Sitähän voi aatella et naureskellaan minulle kun en ole mieluinen, ja pepakin on lukittu!SINULLE.
matkusta vähän kauemmaksi vaikka tuonne Egyptiin, olin kerran Niilin-risteilyllä turha kuvitella että pitää kaikki ympärillä ymmärtää. - mie, oon meilt ja mä
aa kirjoitti:
Älä hekumoi, ihan vaikka millä murteella. vaan kai sitä pitäisi jotenkin ymmärtääkin?
Sitähän voi aatella et naureskellaan minulle kun en ole mieluinen, ja pepakin on lukittu!No ihan vaikka rauman murteella jos löytyy toisia samaa murretta osaavia.
Sitä en nimittäin hallitse, niinkun en simerkiksi oikeaa stadin murrettakaan.
Mutta siitä huolimatta lukisin niitä ja yrittäisin selvittää mitä siinä sanotaan.
Eihän jokaiseen ketjuun ja jokaiseen viestiin tarvitse vastatakaan.
Kyllä ne jotka aloituksensa laittaa tietää mitä siinä lukee.
Sitä paitsi tämäkään alotus ei ollut mitään Hebreaa luulisin kyllä että jos vähän miettii niin tietää kyllä mitä siellä luki. - Ei kysyvä tieltä eks
aa kirjoitti:
Sitähän voi aatella et naureskellaan minulle kun en ole mieluinen, ja pepakin on lukittu!jos oles kysyny jonku sana merkityst?
Mikä se sana o,mitä et täst ymmärtäny,HÄH? - enkeliduo
mie, oon meilt ja mä kirjoitti:
No ihan vaikka rauman murteella jos löytyy toisia samaa murretta osaavia.
Sitä en nimittäin hallitse, niinkun en simerkiksi oikeaa stadin murrettakaan.
Mutta siitä huolimatta lukisin niitä ja yrittäisin selvittää mitä siinä sanotaan.
Eihän jokaiseen ketjuun ja jokaiseen viestiin tarvitse vastatakaan.
Kyllä ne jotka aloituksensa laittaa tietää mitä siinä lukee.
Sitä paitsi tämäkään alotus ei ollut mitään Hebreaa luulisin kyllä että jos vähän miettii niin tietää kyllä mitä siellä luki.Kiitti,ku sum miälest ei sentäs hepreaa ollu.
Miättimisen aihet siin oliki.
Mukavaa loppuviikko sul :) - enkeliduo
mie mä ja jottai muu kirjoitti:
Jatketaan samalla mallilla, jookos pliiiiiiiissssEmmää meinannukka lakata tämmöttis kirjottamast
- Elämäseonkuinsilk...
Kun mä olin lapsi, niin ajattelin, että on todella kurjaa olla lapsi, ja odotin aikuiseksi kasvamista. Se oli odottamisen arvoista. Jokaisesta uudesta vuodesta olen iloinnut, ja mitä vanhemmaksi elän, sitä paremmaksi elämäkin muuttuu, kuten lapsena arvelin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.27211139Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4143130Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei931768- 821575
- 671474
- 861046
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411001Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73917Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21883Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e252858