Nukutko hyvin?

Vähäuninen..

Onko teissä ketään vähäunista tai unihäiriöistä? Täällä koko elämän ollut vähäuninen, joka on sitten kostautunut yleisessä terveydentilassa.

16

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lejanna

olen aina ollut herkkäuninen. Muistan jo lukioajoilta, että uni ei aina tullutkaan ihan niin vain.
      Joskus sain lekurilta nukahtamispillereitä, mutta enpä niitä pitempään käyttänyt.
      Olen kehitellyt oman uniterapiani, itsesuggestiolla, ajattelen tiettyja, mukavia asioita, niinpä uni tulla jollahtaa, huomaamatta. Ei toki aina, mutta se lienee normaalia, jos nyt missään on mitään normaalia.

Hyvä uni olisi terveyden kannalta erittäin tärkeää, niin kuin kirjoitit, mutta, kuten luonnekin, niitä ei saa etukäteen itse valita. On tultava toimeen sen kanssa, minkä on sattunut saamaan.

Eniten on v-tuttanut, kun kerran puhuin samasta asiasta. Joku idiootti kirjoitti, että puhdas omatunto on paras päänalunen. Mitähän maatakaatavan pahaa olin jo nuorena tehnyt, kun uni ei ollutkaan niin itsestäänselvyys?

.

• vähäuninen..

Muistan, kun nukuin vielä lasten sellaisessa verkkoreunasängyssä, olin kait 2-3 vuotias, niin pitkinä pimeinä öinä pyörin kuin väkkärä sängyssä unta odottaessani. Olihan ne pimeät yöt pitkiä, kun uni vaan ei tullut.
        Mutta ei se tullut isomanakana.

Nytkin saa valvoa aamu 5-6:teen eikä unta ole mailla eikä halmeilla. Mutta sitten löysin ruusujuuren, joka jollain lailla toimii, ja nyt saan jotensakkin kohtuudella edes 5-6 tuntia nukuttua. Mutta kroppa vaatisi enemmän, vaan kun sitä unta ei ole.

• -tiina
        vähäuninen.. kirjoitti:

Muistan, kun nukuin vielä lasten sellaisessa verkkoreunasängyssä, olin kait 2-3 vuotias, niin pitkinä pimeinä öinä pyörin kuin väkkärä sängyssä unta odottaessani. Olihan ne pimeät yöt pitkiä, kun uni vaan ei tullut.
        Mutta ei se tullut isomanakana.

Nytkin saa valvoa aamu 5-6:teen eikä unta ole mailla eikä halmeilla. Mutta sitten löysin ruusujuuren, joka jollain lailla toimii, ja nyt saan jotensakkin kohtuudella edes 5-6 tuntia nukuttua. Mutta kroppa vaatisi enemmän, vaan kun sitä unta ei ole.

parannettua aloe veralla oon jo useamman kuukauden ottanut sitä viistoista milliä aamuin illoin ja on siinä monta muutakin hyvää puolta ollut yleenstä nukun pitkään kun saan nukahdettua ja nyt oon ruvennu nukahtamaan mopeammin suosittelen.

• Vähäuninen
        -tiina kirjoitti:

parannettua aloe veralla oon jo useamman kuukauden ottanut sitä viistoista milliä aamuin illoin ja on siinä monta muutakin hyvää puolta ollut yleenstä nukun pitkään kun saan nukahdettua ja nyt oon ruvennu nukahtamaan mopeammin suosittelen.

Noni toimi mulla jonkin aikaa, mutta sitten sekin menetti pitkällä aikajuoksulla unen vaikutuksen. aloe veraakin olen käyttänyt 10 vuotta, mutta ei sekään unta minulle ole antanut.

• lejanna
        Vähäuninen kirjoitti:

Noni toimi mulla jonkin aikaa, mutta sitten sekin menetti pitkällä aikajuoksulla unen vaikutuksen. aloe veraakin olen käyttänyt 10 vuotta, mutta ei sekään unta minulle ole antanut.

nyt panen itseni köllöölleen.
        Milloin mahtaa Uni-Matti luokseni uskaltaa?
        Jospa kuitenkin kivat unelmat ujuttavat uneen useimmat?

Hyvää, ja rauhallista, kuin myös rentouttavaa Yötä, meille kaikille! :))

.

• -tiina
        Vähäuninen kirjoitti:

havainnu hyväksi kun kymmenen vuotta olet käyttänyt musta olis kiva kuulla mitä hyvää olet siinä tuotteessa havainnut mulla on vasta niin lyhyt käyttökokemus mutta en vielä ainakaan mitään haittaa ole havainnut mutta mietippäs sitä jos et jois sitä aloe veraaa niin voispa olla ettet nukkus ollenkaan ;))))))

• enkeliduo

mut onneks saan aamul nukkuu vaiks kymmenee.
      harvoin sentäs niin kauan,mut ysiin helposti.
      Menee neljään ennen ku saan nukutuks.
      Simmonen kuus tuntii on mul sopiva unes olo aika.
      Sitku nukun,ni saa vaiks kattoo irtoo,mää nukun vaa.

• enkeliduo

vastaus piäleen ku yks sana puuttuu :JOSKUS.
        Emmää ny joka yä,enkä joka viikko valvo.

• Nukuin 12/ 7 säänöllisest nyt maissa olles toi työ muutti unirytmiä.
        Ei nuku niin hyvin sellaset 5-6 tuntii korkeintaan.

• Ennen nukuin hyvin, koska jos en yhtenä tai kahtena yönä nukkunut kunnolla otin sen sitten takaisin myöhemmissä öissä.
      Aikaisemmin olin sellaisessa kolmivuorossa jossa vuorot meni 2 a 2i ja 2y, sen jälkeen makuuvapaa ja kolme vapaata edellenkään ei ollut uni vaikeuksia.
      Nyt olen joutunut paskamaiseen katkevaan kolmivuoroon jossa jokaista vuoroa on 5 ja vain viikonloppu vapaata.
      Nyt olen iltavuorossa mutta viime viikon yövuorot haittaa nukkumista vieläkin. Ensin haen unta pitkään ja sitten jos herään keskellä yötä niin taas alkaa se hakeminen.
      Koko ajan on ollut kakenneita öitä.
      Mutta katellaan päivä kerrallaan viikonloppu edessä ja ehkä jossain vaiheessa saan taas kunnon unet.

• -tiina

mitä säännöllisempää elämä on sitä paremmin nukuttaa pitäs aina ruveta nukkuun samaan aikaan ja herätä suurinpiirtein samaan aikaan ja heti jos pahasti poikkee niin saa hakee taas muutaman päivän rytmiä ja varsinkin mitä vanhemmaks tulee sitä tärkeemmältä säännöllisyyst tuntuu mut oikeestaan mää oon ollu aina huono yökukkuja kun ei oo tarvinnu koskaan tehdä yöllä töitä.

• -tiina kirjoitti:

mitä säännöllisempää elämä on sitä paremmin nukuttaa pitäs aina ruveta nukkuun samaan aikaan ja herätä suurinpiirtein samaan aikaan ja heti jos pahasti poikkee niin saa hakee taas muutaman päivän rytmiä ja varsinkin mitä vanhemmaks tulee sitä tärkeemmältä säännöllisyyst tuntuu mut oikeestaan mää oon ollu aina huono yökukkuja kun ei oo tarvinnu koskaan tehdä yöllä töitä.

No mulla kans oikea rytmi on mieluummun iltauninen, oikeesti ja normaalisti.
        Mutta nyt ei ole mitään rytmiä, ja sen huomaa myös ihan kropassaan.
        Toi aloe vera mitä otat, eiks sen pitäis olla piristävää, jossain joskus luin, kuin se voi helpottaa unta?

• -tiina
        tulisilla kirjoitti:

No mulla kans oikea rytmi on mieluummun iltauninen, oikeesti ja normaalisti.
        Mutta nyt ei ole mitään rytmiä, ja sen huomaa myös ihan kropassaan.
        Toi aloe vera mitä otat, eiks sen pitäis olla piristävää, jossain joskus luin, kuin se voi helpottaa unta?

ihme aine että vaikka se piristää niin kumminkin kun otan sitä toisen kerran nukkumaan mennessä niin sillon se ei piristäkkään varmaan vähän samanlainen juttu toisia kahvi piristää ja toiset voi juoda sitä nukkumaan mennessä en mää siinä nyt niin valtavan piristävää vaikutusta oo huomannu mutta muuten ei se kyllä oo pahentanutkaan yleistä oloa nää on kaikki vähän sellaisia kuka mitäkin tuntee ja mihin kelläkin vaikuttaa mutta mää oon ollu tyytyväinen nyt rupesin testaan vielä sitä ternimaito tuotetta katsotaan ainakin oon kärsiny vuosi kaudet suolisto ongelmista niin että oon jättäny kokonaan maitotuotteet ja jauhot pois mutta ei oo keliakiaa eikä laktoosi int... mutta kun en käytä näitä niin vatsa voi hyvin nyt meinasin sit ottaa ruisleivän takaisin tähän mennessä en oo pystyny katsotaan ja seurataan mielenkiinnolla.

• -tiina kirjoitti:

ihme aine että vaikka se piristää niin kumminkin kun otan sitä toisen kerran nukkumaan mennessä niin sillon se ei piristäkkään varmaan vähän samanlainen juttu toisia kahvi piristää ja toiset voi juoda sitä nukkumaan mennessä en mää siinä nyt niin valtavan piristävää vaikutusta oo huomannu mutta muuten ei se kyllä oo pahentanutkaan yleistä oloa nää on kaikki vähän sellaisia kuka mitäkin tuntee ja mihin kelläkin vaikuttaa mutta mää oon ollu tyytyväinen nyt rupesin testaan vielä sitä ternimaito tuotetta katsotaan ainakin oon kärsiny vuosi kaudet suolisto ongelmista niin että oon jättäny kokonaan maitotuotteet ja jauhot pois mutta ei oo keliakiaa eikä laktoosi int... mutta kun en käytä näitä niin vatsa voi hyvin nyt meinasin sit ottaa ruisleivän takaisin tähän mennessä en oo pystyny katsotaan ja seurataan mielenkiinnolla.

Joo, kahvi nukuttaa kun nukuttaa, eikä mua ainakaan piristä.
        Mutta olen juonut sitä lapsesta asti.
        Ensin pullasuttuna joka oli ihanaa, ja sitten ihan kahvina:)
        Jotain pitäis keksiä, nytkin tiedossa aika kova ilta ja silloin rassaa huonosti nukuttu yö.
        Huomenna kuitenkin pitäis mennä jo kahdeksaan aamulla, koulutukseen.
        No ehkä ens yönä tulee uni paremmin.
        Hyvää päivän jatkoa sinulle ja palstalsille.

• -tiina
        tulisilla kirjoitti:

Jotain pitäis keksiä, nytkin tiedossa aika kova ilta ja silloin rassaa huonosti nukuttu yö.

hyvin nukuttu yö ja töihin vasta kolmeen ja huomenna aamulla saa taas nukkua pitkään mukavaa päivän jatkoa sullekkin.

• enkeliduo
        tulisilla kirjoitti:

Meil se oli pullamosoo ja suttu on likane :) suttupytty oli kamalan likane.

Mullt menee yäunet,jos juan illal kaffet.
        Isännäl meni tyäunet,jos mää keitin evääks kaffet.

Mää valvon,ku kudotuttaa taiks paikat särkee.
        Simmone oravanpyärä,liikaa kutonu,ni käsi vihloo.
        Joku voimakas pinnetila etc.
        Hyvää viikonloppuu sulle !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      318
      11810
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      415
      3328
    3. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      95
      1848
    4. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      89
      1636
    5. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1623
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      92
      1111
    7. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      41
      1081
    8. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      73
      937
    9. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      923
    10. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      253
      887
    Aihe