Vai pelkäätkö yleensä yhtään mitään?
Minä en pelkää mitään muuta, kuin aikaa, ennen kuolemaa.
Kuoleman oletan olevan vapautumista kaikesta, varsinkin kärsimyksestä.
Mitä on pelko?
Onko se vain omia mielikuvituksen muodostamia peikkoja?
.
Mitä pelkäät?
106
3097
Vastaukset
Pelkosi on minä keskeistä. Onko sinulla lapsia?
Esikoiseni lähtee ensi viikolla Indonesiaan. Vaikka matkustelen itsekin paljon en pelkää, mutta kun lapseni matkustavat pelkään. En tietenkään panikoi. Lapseni tietävät pelkoni, joten he soittavat matkoiltaan.
Kaikki pelkäävät jotain ei se ole mielikuvitusta.- lejanna
lienee pelon perin syy. Kun katsoo vaikkapa kuolemaa silmästä silmään, tuskin muistaa ketään muuta.
Olet tarkka "kakara", hyvällä, ei ole lapsia, joten heidän takiaan ei tarvitse pelätä.
Miksi et vastannut kysymykseeni, mitä pelkäät?
. - a a t o k s i a
lejanna kirjoitti:
lienee pelon perin syy. Kun katsoo vaikkapa kuolemaa silmästä silmään, tuskin muistaa ketään muuta.
Olet tarkka "kakara", hyvällä, ei ole lapsia, joten heidän takiaan ei tarvitse pelätä.
.Ja joka kerta pyydän heitä soittamaan tai lähettämään tekstiviestin, kun ovat päässeet perille.
Ja kunn he vielä matkustavat välillä pienet lapsensa mukanaan, niin vannotan heitä moneen kertaan pitämään huolta lastenlapsistani. Lapseni vaan hermostuvat äitiinsä/mummoonsa/anoppiinsa.
Ei sitä voi mitään näille äidin/mummon tunteille, vaikka kuinka selkeesti ajattelee.
Uutiset, kun tv:stä vyöryy illasta toiseen ruudusta minun rauhalliseen mummonmökkiini.
Hmmm, itseni puolesta en nyt niin hirveästi tässä pelkää, tällä hetkellä kaikki on hyvin ja muuten olen hyvinkin elämänmyönteinen.
Mutta ei sen puoleen, kyllä tuo Suomen autoliikennekin hirvittää. lejanna kirjoitti:
.Vastasinhan; ( en pelkää mitä minulle tapahtuu.
Pelkään silloin harvoin kun pelkään pelkään lasteni puolesta.- lejanna
korppis kirjoitti:
Vastasinhan; ( en pelkää mitä minulle tapahtuu.
Pelkään silloin harvoin kun pelkään pelkään lasteni puolesta.toitotat, taidatkin pelätä pelkoa.
Kukaan, ihminen, ei lopulta pelkää kenenkään muun puolesta, kuin omastaan.
http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Ch9.html
. - 1943
lasteni puolesta, en oikeastaan pelkää. Itselleni saisi mieluummin tapahtua jotain pahaa kuin lapsilleni. Sellainen asia ei ole valittavissa. Mutta esim. Egyptiin en lähtisi ja pelko on siihen syynä. Pelkään myös tulla pahoinpidellyksi ja siksi otan taksin, jos joudun liikkumaan yöllä. Pelkään enemmän väkijoukossa kuin yksin pimeässä metsässä.
- lejanna
1943 kirjoitti:
lasteni puolesta, en oikeastaan pelkää. Itselleni saisi mieluummin tapahtua jotain pahaa kuin lapsilleni. Sellainen asia ei ole valittavissa. Mutta esim. Egyptiin en lähtisi ja pelko on siihen syynä. Pelkään myös tulla pahoinpidellyksi ja siksi otan taksin, jos joudun liikkumaan yöllä. Pelkään enemmän väkijoukossa kuin yksin pimeässä metsässä.
osasit sanailla, levoton.
Mutta, pelkohan on sinänsä irrationaalista, enkä suostu uskomaan, ettei kukaan sitä koskan tuntisi.
Muistat varmaan tutkimuksen, olivatko japanilaiset, vai ketkä, peloissaan metsässä, kun polot eivät olleet keskellä suurkapunkia?
Nyt yläuomet painavat 2 kiloa. :)) Olet ihana, vakaa, varma ja vaatelias, ainakin itsellesi. :))
. - lopputon loppu
1943 kirjoitti:
Valitse pelon loppu tai loputon pelko.
lejanna kirjoitti:
toitotat, taidatkin pelätä pelkoa.
Kukaan, ihminen, ei lopulta pelkää kenenkään muun puolesta, kuin omastaan.
http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Ch9.html
.Ihmisillä on sokea tapa uskoa lukemaansa, varsinkin kun joku asiantuntija on erilaisia kaavoja tekstin vahvikkeeksi piirustellut.
Kirjalliset dokumentit vahvistavat tai kumoavat ajatuksiamme.
Sovitaan niin, että sinä tiedät minun pelkoni. Olet lapseton, joten uskon sinun uskovan siihen mitä kirjoitat.- matkalle,,
Kyllähän sunkin pelkosi on minä keskeistä vai pelkäätkä myös, kun naapurin lapset matkustelee?
Ilta päivää friidu.
Näkisitpä kuinka tehokkaasti työskentelen kaksi tietokonetta vierekkäin, toisella seuraan palstaa ja toisella työstän tarinoitani.
Sano citykirjailijalle terkkuja, kerro, että korvessa kirjoitellaan tarinoidaan yhtäaikaa kahdella koneella ; )
Dikataan jatkossakin.- 1943
lejanna kirjoitti:
osasit sanailla, levoton.
Mutta, pelkohan on sinänsä irrationaalista, enkä suostu uskomaan, ettei kukaan sitä koskan tuntisi.
Muistat varmaan tutkimuksen, olivatko japanilaiset, vai ketkä, peloissaan metsässä, kun polot eivät olleet keskellä suurkapunkia?
Nyt yläuomet painavat 2 kiloa. :)) Olet ihana, vakaa, varma ja vaatelias, ainakin itsellesi. :))
.sitten mulla oli eksoottinen miesystävä. Hän oli käymässä luonani ja pelkäsi maaseudun rauhassa, mutta ei Helsingin ihmisvilinässä. Jos joku soitti minulle, hän varmisti, ettei vain ollut uhkaus siitä, että joku tulisi ryöstöretkelle. Jossain määrin nuo adjektiivit pitävät paikkansa, mutta voin olla vähemmän ihanakin. Viime yönä valvoin myöhään, koska vuorokausirytmi on toisessa kodissani illanvirkku-painotteinen. Join myös kahvia runsaanlaisesti, koska ajelin autolla melkoisen matkan pimeässä.
- häpätäkä
hän kuvittelee sinun olevan Friidu, palstakirjoittaja.
Anna olla, niin hän monesti puhuu monesti muistakin, älä välitä.
Meilläpäin sanotaan: " Ei tukita, kun ei tykätä."
Miksi tukkeudut ihmisen luo, joka ei sinusta tunnu pitävän?
Toki se on on oma valintasi, itse en siihen alentuisi. Tyylisi muuttaa persoonallisuuttasi on ihailtavaa. Kateeksi käy eka kertaa. Sinusta on maailma menettänyt todellisen kirjailijan. Vai oletko jo julkaissut runojasi ja novellejasi. Olen saanut kuvan että haluaisit kirjailijaksi.
Osaat jouhevasti muuttua yksinkertaisin eväin varustettusta huonosti koulutetusta naisesta hienoksi maailmaa kolunneeksi rouvaksi, joskus taas stadin friiduksi ja mikä kutittavin roolisuoritus on tämä miespuolinen hahmosi. Eikä huonoksi jää esiintymisesi 67-vuotiaana hygieniapassikouluttajanakaan.
Tiedän, että olen edustavan näköinen nainen kiitos kehuistasi, eikä käytöksessänikään ole moittimista joten mieheni ei tarivitse hävetä rinnallani. ; )
Itse en heittäytyisi noin vatimattomaksi, noilla eväillä ; (häpätäkä kirjoitti:
hän kuvittelee sinun olevan Friidu, palstakirjoittaja.
Anna olla, niin hän monesti puhuu monesti muistakin, älä välitä.
Meilläpäin sanotaan: " Ei tukita, kun ei tykätä."
Miksi tukkeudut ihmisen luo, joka ei sinusta tunnu pitävän?
Toki se on on oma valintasi, itse en siihen alentuisi.Nämä tälläiset viestit kuuluvat asiaan ovat kirjoittamiasi tukikirjoituksia. Joilla levität epätietoisuutta kuka on kukin. Muista olen oppinut paljon lukemalla palstaa, perehtymällä teksteihin, tyyliin ja sanontoihin, joita kirjoittajat käytttävät ne toistuvat viesteissä kirjoittajan niitä hoksaamatta Ei ole lainkaan tyhmää nimittää palstaa hölmöjen päiväkirjakoirsi.
Luonnollisesti täällä on tosissaan kirjoittavia. Varoitankin muutamia antautumasta harhan valtaan.korpikirjailija kirjoitti:
Nämä tälläiset viestit kuuluvat asiaan ovat kirjoittamiasi tukikirjoituksia. Joilla levität epätietoisuutta kuka on kukin. Muista olen oppinut paljon lukemalla palstaa, perehtymällä teksteihin, tyyliin ja sanontoihin, joita kirjoittajat käytttävät ne toistuvat viesteissä kirjoittajan niitä hoksaamatta Ei ole lainkaan tyhmää nimittää palstaa hölmöjen päiväkirjakoirsi.
Luonnollisesti täällä on tosissaan kirjoittavia. Varoitankin muutamia antautumasta harhan valtaan.korjaan siis hölmöjen päiväkirjaksi.
- huh heijaa
korpikirjailija kirjoitti:
Nämä tälläiset viestit kuuluvat asiaan ovat kirjoittamiasi tukikirjoituksia. Joilla levität epätietoisuutta kuka on kukin. Muista olen oppinut paljon lukemalla palstaa, perehtymällä teksteihin, tyyliin ja sanontoihin, joita kirjoittajat käytttävät ne toistuvat viesteissä kirjoittajan niitä hoksaamatta Ei ole lainkaan tyhmää nimittää palstaa hölmöjen päiväkirjakoirsi.
Luonnollisesti täällä on tosissaan kirjoittavia. Varoitankin muutamia antautumasta harhan valtaan.sitä että friidu ja hunksz ovat sama henkilö?
huh heijaa kirjoitti:
sitä että friidu ja hunksz ovat sama henkilö?
Kirjoitin jo jokin aika sitten, että hunksin tapa ilkeillä ei ole miehelle ominaista. Palstan miehet ovat herrasmiehiä eivätkä vaivaannu sille tasolle mitä palstan naiset kirjoittavat toisilleen.
Friidulla on useita hahmoja ja kaikki ne roikkuvat minussa tavalla tai toisella.- ???
Kirjoitin jo jokin aika sitten, että hunksin tapa ilkeillä ei ole miehelle ominaista. Palstan miehet ovat herrasmiehiä eivätkä vaivaannu sille tasolle mitä palstan naiset kirjoittavat toisilleen.
Friidulla on useita hahmoja ja kaikki ne roikkuvat minussa tavalla tai toisella.tekevät yhteistyötä, jospa he ovatkin pariskunta.
Hunksilla taitaa kuitenkin olla näitä puhelintuttavuuksia huijaa naisia minkä ehtii. - lejanna
huh heijaa kirjoitti:
sitä että friidu ja hunksz ovat sama henkilö?
muualle höpisemään omianne?
- lejanna
Ihmisillä on sokea tapa uskoa lukemaansa, varsinkin kun joku asiantuntija on erilaisia kaavoja tekstin vahvikkeeksi piirustellut.
Kirjalliset dokumentit vahvistavat tai kumoavat ajatuksiamme.
Sovitaan niin, että sinä tiedät minun pelkoni. Olet lapseton, joten uskon sinun uskovan siihen mitä kirjoitat.tiennee, lukematta kessun lehtiäkään, että pelko on ihmisen ja ihmiskunnan alkukantaisimpia tunteita.
Sen tarkoitus on ihmisen hengissäpysyminen välttäen vaaroja.
"Kuuhulluuttakin" pidetään sen eräänä konkreettisena ilmentymänä. Valoisina täysikuun aikoina ihmisen piti pelätä petoeläimiä. Nyt ei tarvitse, mutta osan ihmiskunnan sisimpään siitä on jäänyt tunnemuisto.
Sinun tunteitasi en tiedä. Minulla ei riitä kiinnnostusta, saati energiaa, asian mietintään.
Lapsettomuus ei ole, eikä ole koskaan ollut ongelma.
. - lejanna
1943 kirjoitti:
sitten mulla oli eksoottinen miesystävä. Hän oli käymässä luonani ja pelkäsi maaseudun rauhassa, mutta ei Helsingin ihmisvilinässä. Jos joku soitti minulle, hän varmisti, ettei vain ollut uhkaus siitä, että joku tulisi ryöstöretkelle. Jossain määrin nuo adjektiivit pitävät paikkansa, mutta voin olla vähemmän ihanakin. Viime yönä valvoin myöhään, koska vuorokausirytmi on toisessa kodissani illanvirkku-painotteinen. Join myös kahvia runsaanlaisesti, koska ajelin autolla melkoisen matkan pimeässä.
täällä ei voi kehua tuntevansa, eikä se lie tarpeenkaan.
Silti sanon, tykkään tyylistäsi. Sanot vinkuroimatta ja vänkyröimättä asiasi.
Inhoan lipomista ja kirjoittamista korvat heiluen, kuin joskus tuntuu.
Viestistäsi muistui monien vuosikymmenien takainen koulukaverini sisko, joka kävi ulkomailla naimisiin mentyään Suomessa.
Hänenkin miehensä oli eksoottinen, ja yhteinen tyttärensäkin kovin erilainen ulkonäöltään, Maijoihin ja Matteihin verraten.
Kuin kaupungissa asuttiinkin, oli paikallisilla mummuilla takanapäin ihmettelemistä ja kuiskuttelua.
Nauratti, onneksi, jo silloin.
, ??? kirjoitti:
tekevät yhteistyötä, jospa he ovatkin pariskunta.
Hunksilla taitaa kuitenkin olla näitä puhelintuttavuuksia huijaa naisia minkä ehtii.Olen ajatellut, että näinkin voisi olla, että kyseessä on pari joka nauttii tällaisestä leikistä. Itseasiassa huomasin kuinka olisi helppo käyttää yhtä aikaa kahta nikkiä. Koska työstän tekstejäni minulla on kaksi tietokonetta vierekkäin ja molemmissa oma nettiyhteys, joten ei tuottaisi kovinkaan suurta vaivaa naputella valmiiksi useampi viesti ja lähettää niitä vuoron perään keskusteluihin. Voisihan nämä naiset, joille hunks on soitellut ottaa nyt kantaa. Vai olisiko heillä vaikeuksia tulla esille koska ovat tulleet kusetetuiksi.
lejanna kirjoitti:
muualle höpisemään omianne?
Olet itsekin vasta kirjannut nikkisi ja kovin olet tietoinen palstan pulinoista. Mennäksemme aloitukseen mikä hölinöissä pelottaa?
- lejanna
Olet itsekin vasta kirjannut nikkisi ja kovin olet tietoinen palstan pulinoista. Mennäksemme aloitukseen mikä hölinöissä pelottaa?
kumman kiinnostunut ihmisten nikeistä?
Teetkö tilastoa? :))
Minä olen palstaillut, jotta sen nyt tiedät, viitisen vuotta, joten sinutkin olen tullut tuntemaan, niin kuin täällä toisensa tunnetaan, eli kirjoituksista, ei ihmisenä.
Tämä rekisteröity nimimerkkini on toinen koko elinaikanani, edellisen laitoin roskiin joskus puolisen vuotta sitten.
Mitä sitä kyselet, onhan sinullakin monia, jopa yhtä aikaa?
Hölinää ja mölinää maailmaan mahtuu, jos haluaa sitä tuottaa.
Kirjoitellaan toisiamme viihdyttäen, ei kiihdyttäen, eikä vihastuttaen, vaan ihastuttaen. :))
. lejanna kirjoitti:
kumman kiinnostunut ihmisten nikeistä?
Teetkö tilastoa? :))
Minä olen palstaillut, jotta sen nyt tiedät, viitisen vuotta, joten sinutkin olen tullut tuntemaan, niin kuin täällä toisensa tunnetaan, eli kirjoituksista, ei ihmisenä.
Tämä rekisteröity nimimerkkini on toinen koko elinaikanani, edellisen laitoin roskiin joskus puolisen vuotta sitten.
Mitä sitä kyselet, onhan sinullakin monia, jopa yhtä aikaa?
Hölinää ja mölinää maailmaan mahtuu, jos haluaa sitä tuottaa.
Kirjoitellaan toisiamme viihdyttäen, ei kiihdyttäen, eikä vihastuttaen, vaan ihastuttaen. :))
.Sellainen joka kirjoittaa monella nikillä epäilee muidenkin niin tekevän. Minulla on nämä nikit jotka jokainen tunnistaa. Olen itsekin osallistunut viitisen vuotta palstakirjoitteluun. Minua ei lainkaan kiinnostaisi taustat jos nämä määrätyt eivät roikkuisi minussa kuin rakä piikkilanka aidassa. Kun aloin kirjoittamaan 2006 aavistin jo jotain ja nyt tiedän eli mitä tänään olen julkituonut.
Nyt kun kokonaisuus on hahmottunut olin valmis tuomaan asiat muidenkin tietoon. Minua itse asiassa säälittää ne, jotka sokeasti uskovat näihin palstaystäviin. Onneksi tulin treffien kautta ja jo siellä opin pelinsäännöt.
Mutta kuten jo kirjoitin suurin osa on rehellisesti omia itsejään. Mitäpä sitä häpeilemään puskisssa muljailemaan jos ei ole hävetttävää.- Saken sisko
Sellainen joka kirjoittaa monella nikillä epäilee muidenkin niin tekevän. Minulla on nämä nikit jotka jokainen tunnistaa. Olen itsekin osallistunut viitisen vuotta palstakirjoitteluun. Minua ei lainkaan kiinnostaisi taustat jos nämä määrätyt eivät roikkuisi minussa kuin rakä piikkilanka aidassa. Kun aloin kirjoittamaan 2006 aavistin jo jotain ja nyt tiedän eli mitä tänään olen julkituonut.
Nyt kun kokonaisuus on hahmottunut olin valmis tuomaan asiat muidenkin tietoon. Minua itse asiassa säälittää ne, jotka sokeasti uskovat näihin palstaystäviin. Onneksi tulin treffien kautta ja jo siellä opin pelinsäännöt.
Mutta kuten jo kirjoitin suurin osa on rehellisesti omia itsejään. Mitäpä sitä häpeilemään puskisssa muljailemaan jos ei ole hävetttävää.Onko tuo Sinun tietosi nyt faktaa vai omaa harhakuvitelmaasi?
Tiedät varmaan, mikä on minunkin rekattu nikkini? - 1943
lejanna kirjoitti:
täällä ei voi kehua tuntevansa, eikä se lie tarpeenkaan.
Silti sanon, tykkään tyylistäsi. Sanot vinkuroimatta ja vänkyröimättä asiasi.
Inhoan lipomista ja kirjoittamista korvat heiluen, kuin joskus tuntuu.
Viestistäsi muistui monien vuosikymmenien takainen koulukaverini sisko, joka kävi ulkomailla naimisiin mentyään Suomessa.
Hänenkin miehensä oli eksoottinen, ja yhteinen tyttärensäkin kovin erilainen ulkonäöltään, Maijoihin ja Matteihin verraten.
Kuin kaupungissa asuttiinkin, oli paikallisilla mummuilla takanapäin ihmettelemistä ja kuiskuttelua.
Nauratti, onneksi, jo silloin.
,kun hengenheimolaisiakin löytyy. Kerron rehellisesti puuhistani, silloin ei tarvitse pelätä, että kirjoittaa itsensä pussiin. Nikkisi on uusi, vastaan yleensä kaikille, jos niin tuntuu. En halua lähemmin tutustua kehenkään. Onneksi minulle ei siunaantunut eksoottisia lapsia. Suomessa olisi ollut vielä 1970-luvulla ollut vaikea olla ulkonäöltäänkin poikkeava.
- lejanna
Sellainen joka kirjoittaa monella nikillä epäilee muidenkin niin tekevän. Minulla on nämä nikit jotka jokainen tunnistaa. Olen itsekin osallistunut viitisen vuotta palstakirjoitteluun. Minua ei lainkaan kiinnostaisi taustat jos nämä määrätyt eivät roikkuisi minussa kuin rakä piikkilanka aidassa. Kun aloin kirjoittamaan 2006 aavistin jo jotain ja nyt tiedän eli mitä tänään olen julkituonut.
Mutta kuten jo kirjoitin suurin osa on rehellisesti omia itsejään. Mitäpä sitä häpeilemään puskisssa muljailemaan jos ei ole hävetttävää.en minäkään täältä ystäviä hae, nyt vielä vähemmän, kuin aiemmin.
Nyt aion sanoa, mitä mieli halaa.
Miksei tietenkin ystävän/viä voi täältäkin saada, jos on tarve.
Räkä piikkilanka-aidassa. :)) Tuli mieleen pissaaminen sähköpaimenlankaan.
. lejanna kirjoitti:
en minäkään täältä ystäviä hae, nyt vielä vähemmän, kuin aiemmin.
Nyt aion sanoa, mitä mieli halaa.
Miksei tietenkin ystävän/viä voi täältäkin saada, jos on tarve.
Räkä piikkilanka-aidassa. :)) Tuli mieleen pissaaminen sähköpaimenlankaan.
.Minullakin kuten sinulla on tullut aika sanoa asioita, joita haluan ja joita moni haluaisi, mutta ei uskalla sosiaalisen painostuksen pelossa.
Räkä piikkilanka aidassa ei ole ollenkaan sama kuin sähkölanoihin pissiminen. Nythän jos kuvainnollisesti aletaan sanaleikkiin olen pissannut räkäisille sähkölangoille.1943 kirjoitti:
kun hengenheimolaisiakin löytyy. Kerron rehellisesti puuhistani, silloin ei tarvitse pelätä, että kirjoittaa itsensä pussiin. Nikkisi on uusi, vastaan yleensä kaikille, jos niin tuntuu. En halua lähemmin tutustua kehenkään. Onneksi minulle ei siunaantunut eksoottisia lapsia. Suomessa olisi ollut vielä 1970-luvulla ollut vaikea olla ulkonäöltäänkin poikkeava.
Minkä ikäisenä sait lapsesi?
- yksi meistä
Olen ajatellut, että näinkin voisi olla, että kyseessä on pari joka nauttii tällaisestä leikistä. Itseasiassa huomasin kuinka olisi helppo käyttää yhtä aikaa kahta nikkiä. Koska työstän tekstejäni minulla on kaksi tietokonetta vierekkäin ja molemmissa oma nettiyhteys, joten ei tuottaisi kovinkaan suurta vaivaa naputella valmiiksi useampi viesti ja lähettää niitä vuoron perään keskusteluihin. Voisihan nämä naiset, joille hunks on soitellut ottaa nyt kantaa. Vai olisiko heillä vaikeuksia tulla esille koska ovat tulleet kusetetuiksi.
koska olen hunksin kanssa puheissa ollut. Hän huijaa paljon eikä paljasta itsestään mitään. Voivat jopa isommalla porukalla vedättää palstalaisia, epäilen näin. Älkää hyvät ihmiset uskoko ketä tahansa, VAROKAA!!!
- lejanna
yksi meistä kirjoitti:
koska olen hunksin kanssa puheissa ollut. Hän huijaa paljon eikä paljasta itsestään mitään. Voivat jopa isommalla porukalla vedättää palstalaisia, epäilen näin. Älkää hyvät ihmiset uskoko ketä tahansa, VAROKAA!!!
voiko joku ikäisemme olla niin lapsellinen, että uskoisi kaiken?
Itseäni hän ei ihmisenä kiinnosta, vuosia kummastelleena, kunnioitan hänen kynäilyään.
Muu ei innosta, pätkääkään.
. - lejanna
Minullakin kuten sinulla on tullut aika sanoa asioita, joita haluan ja joita moni haluaisi, mutta ei uskalla sosiaalisen painostuksen pelossa.
Räkä piikkilanka aidassa ei ole ollenkaan sama kuin sähkölanoihin pissiminen. Nythän jos kuvainnollisesti aletaan sanaleikkiin olen pissannut räkäisille sähkölangoille.kärsineenä kiltin tytön-syndroomasta, nyt sen tajuan, en aio tietenkään loukata, aliarvioida, halventaa sanomisillani.
En kuitenkaan, entisen lailla, aio olla tuppisuuna, jos olen toista mieltä.
Hetkellinen kuolemakohan sen sai aikaan? :))
. - yksi meistä
lejanna kirjoitti:
voiko joku ikäisemme olla niin lapsellinen, että uskoisi kaiken?
Itseäni hän ei ihmisenä kiinnosta, vuosia kummastelleena, kunnioitan hänen kynäilyään.
Muu ei innosta, pätkääkään.
.minä en, huijasin enemmän kuin hän ;)
yksi meistä kirjoitti:
Mä en käsitä sellaisia palstan naisten kotkotuksia kuten olen lukenut jotain Anjaniinan ja joidenkin muiden keskinäisitä mustasukkaisuus kahinoista. Liekö nekin tekemällä tehtyjä jotta jos pariskunnasta on kysymys niin antanee kiksejä rakkauselämään. Kun luin niistä en tiennyt itkenkö vai nauranko, mutta hälytyskellot ne sai saimaan vielä kun friidu ilmestyy aina vvälittömästi paikalle lirkuttelemaan. Muru jne.. jotenkin aikuisenä sitä vain pyörittää päätään ja miettii minkälaista elämä nämä ihmiset todellisuudessa viettävät. Mutta pitää koht pötkähtää maate viime yönä en saanut unta ennen kahta joten tänä iltana se kostautuu.
- lejanna
yksi meistä kirjoitti:
minä en, huijasin enemmän kuin hän ;)
hyvä sinä sitten! :))
. - yksi meistä
Mä en käsitä sellaisia palstan naisten kotkotuksia kuten olen lukenut jotain Anjaniinan ja joidenkin muiden keskinäisitä mustasukkaisuus kahinoista. Liekö nekin tekemällä tehtyjä jotta jos pariskunnasta on kysymys niin antanee kiksejä rakkauselämään. Kun luin niistä en tiennyt itkenkö vai nauranko, mutta hälytyskellot ne sai saimaan vielä kun friidu ilmestyy aina vvälittömästi paikalle lirkuttelemaan. Muru jne.. jotenkin aikuisenä sitä vain pyörittää päätään ja miettii minkälaista elämä nämä ihmiset todellisuudessa viettävät. Mutta pitää koht pötkähtää maate viime yönä en saanut unta ennen kahta joten tänä iltana se kostautuu.
joskus kertoa sinulle hyviä juttuja ;) öitä.
- voi veee
yksi meistä kirjoitti:
Voi vee. Sinunko juttujasi nyt pitäisi uskoa, kun edellä jo kerroit taidoistasi vedättää ja varoittelit vedättäjistä.
- 1943
Minkä ikäisenä sait lapsesi?
viime tipassa eli 37 ja 40 vuotta olin. Hyvin kaikki on mennyt. Siinä välissä kaksoset syntyivät vähän liian aikaisin.
- y.m
voi veee kirjoitti:
Voi vee. Sinunko juttujasi nyt pitäisi uskoa, kun edellä jo kerroit taidoistasi vedättää ja varoittelit vedättäjistä.
sinulle en kerrokaan. Huijareita on hauska huijata.
- 1943
Olen ajatellut, että näinkin voisi olla, että kyseessä on pari joka nauttii tällaisestä leikistä. Itseasiassa huomasin kuinka olisi helppo käyttää yhtä aikaa kahta nikkiä. Koska työstän tekstejäni minulla on kaksi tietokonetta vierekkäin ja molemmissa oma nettiyhteys, joten ei tuottaisi kovinkaan suurta vaivaa naputella valmiiksi useampi viesti ja lähettää niitä vuoron perään keskusteluihin. Voisihan nämä naiset, joille hunks on soitellut ottaa nyt kantaa. Vai olisiko heillä vaikeuksia tulla esille koska ovat tulleet kusetetuiksi.
voi olla täyttä fiktiota kaikki? Minä en ainakaan usko ihan kaikkea. Jos taruilee, se lienee sallittu.
yksi meistä kirjoitti:
Kirjoita minä galleriaani viestisastoon. Olen toki saanut sinne vihjeitä ja niistä kiitos kaikille kirjoittajille.
Tätä hunksin keisiä on jo moni kommentoinut. Friidu on eri nikeillään yrittänyt lähestyä, mutta onneksi siellä on.... torju tämä käyttäjä mahdollisuus.- voi veee
Kirjoita minä galleriaani viestisastoon. Olen toki saanut sinne vihjeitä ja niistä kiitos kaikille kirjoittajille.
Tätä hunksin keisiä on jo moni kommentoinut. Friidu on eri nikeillään yrittänyt lähestyä, mutta onneksi siellä on.... torju tämä käyttäjä mahdollisuus.Otattekohan te nyt liian vakavasti tämän virtuaalipalstan?
Herranjestas, että oikein vihjeitä' toisillenne annatte. Kyllä naurattaa. 1943 kirjoitti:
voi olla täyttä fiktiota kaikki? Minä en ainakaan usko ihan kaikkea. Jos taruilee, se lienee sallittu.
Ei, tämä on keskustelupalsta. Satuilu on lapsille. 60 vuotiaitten fiktiiviset tarinat pystyy täysissa järissä oleva tunnistamaan jos nyt ei ihan heti niin vuosien tarkkailun jälkeen on materiaalia aivan riittävästi ja kaikki mikä tänne kirjoitetaan jää eikä koskaan minnee häviä vaikka joskus poistojen sanotaan lentävän bittitaivaalle ne voidaan kuitenkin jäljittää takaisin.
voi veee kirjoitti:
Otattekohan te nyt liian vakavasti tämän virtuaalipalstan?
Herranjestas, että oikein vihjeitä' toisillenne annatte. Kyllä naurattaa.Sen kun hekotat, mutta on aika puhdistaa palstaa. Luuletko, että ihminen ei saa tarpeekseen ainaisesta kirjailija showsta ja urbaanikirjailija aloitus aukaisi lopullisesti silmäni.
Eli jokainen tekee virheen jossain vaiheessa jos jauhot pussissa eivät ole puhtaat.- kirjoitan sinulle
Sen kun hekotat, mutta on aika puhdistaa palstaa. Luuletko, että ihminen ei saa tarpeekseen ainaisesta kirjailija showsta ja urbaanikirjailija aloitus aukaisi lopullisesti silmäni.
Eli jokainen tekee virheen jossain vaiheessa jos jauhot pussissa eivät ole puhtaat.joku hekottelija nyt pelkää mitä paljastuu. Ihmisten pettäminen on kurjaa sillä osa on ihan sitä miltä näyttää.
- asiaa......
Ei, tämä on keskustelupalsta. Satuilu on lapsille. 60 vuotiaitten fiktiiviset tarinat pystyy täysissa järissä oleva tunnistamaan jos nyt ei ihan heti niin vuosien tarkkailun jälkeen on materiaalia aivan riittävästi ja kaikki mikä tänne kirjoitetaan jää eikä koskaan minnee häviä vaikka joskus poistojen sanotaan lentävän bittitaivaalle ne voidaan kuitenkin jäljittää takaisin.
voi kertoa, mutta jos päätarkoituksena on toisten harhauttaminen, se ei ole oikein. Keskustelupalstalla keskustellaan runopalstalla runoillaan ja huuhaalla kirjoitetaan mitä mieleen juolahtaa.
- ;)))))
Taisit oppia tuon tavan minulta ;))
Minähän kerroin tallentaneeni jo kauan sitten sinun koottuja loukkauksiasi, muita kohtaan. Lapsenlapseni keräsi niitä, aineistoonsa nettikäytöksestä.
On jo muutama kerta tehnyt mieli soittaa hänelle, ja pyytää se muistitikku, sinä kun olit olmeilusi poistanut, ja monet muut nimityksesi, vanhoista ketjuista.
Usein myös aamulla poistit, selityksellä, "mopo karkasi" ;)))
Joten, hyvä sinä, meitä on sitten useampikin säilöntää harrastava palstalla ;))) ;))))) kirjoitti:
Taisit oppia tuon tavan minulta ;))
Minähän kerroin tallentaneeni jo kauan sitten sinun koottuja loukkauksiasi, muita kohtaan. Lapsenlapseni keräsi niitä, aineistoonsa nettikäytöksestä.
On jo muutama kerta tehnyt mieli soittaa hänelle, ja pyytää se muistitikku, sinä kun olit olmeilusi poistanut, ja monet muut nimityksesi, vanhoista ketjuista.
Usein myös aamulla poistit, selityksellä, "mopo karkasi" ;)))
Joten, hyvä sinä, meitä on sitten useampikin säilöntää harrastava palstalla ;)))Hunksin tapana on kirjoittaa kuinka muut jäljittävät häntä tai ottavat oppia hänen tavastaan toimia.
Pyydäpäs se tikku lapsenlapsiltasi etteivät vaan hävitä tärkeää olmimateriaalia. Ja kun jaksat kaivella arkistoja, julkaise aineisto, odotan mielenkiinnolla paljastuksiasi ; ) Tästä tuleekin mielenkiintoinen keisi.
Wikileaks 60
Kirjoitelkaa, kaikki salaiset tiedostot ovat tervetulleita. Eikä sitten mitään tyhmiä lapsenlapsi verukkeita, huimuuksissaan tärvelevät kallista olmi aineistoa.
Tämä totuudisteiden kaiveleminen ja niiden julki tuominen kuuluu osuvasti aloituksen teemaan, pelko persauksissa.korpikirjailija kirjoitti:
Hunksin tapana on kirjoittaa kuinka muut jäljittävät häntä tai ottavat oppia hänen tavastaan toimia.
Pyydäpäs se tikku lapsenlapsiltasi etteivät vaan hävitä tärkeää olmimateriaalia. Ja kun jaksat kaivella arkistoja, julkaise aineisto, odotan mielenkiinnolla paljastuksiasi ; ) Tästä tuleekin mielenkiintoinen keisi.
Wikileaks 60
Kirjoitelkaa, kaikki salaiset tiedostot ovat tervetulleita. Eikä sitten mitään tyhmiä lapsenlapsi verukkeita, huimuuksissaan tärvelevät kallista olmi aineistoa.
Tämä totuudisteiden kaiveleminen ja niiden julki tuominen kuuluu osuvasti aloituksen teemaan, pelko persauksissa.Käydessäni palstaa lävitse, törmäsin tähänkin.
Olen kyllä kirjoittanut, useastikin, että tavastani toimia on otettu opiksi.
Mutta jäljitysjuttua en muista kirjoittaneeni?
H.- ...dd..
Kysyn, vaikka epäilen vahvasti, ettet vastaustasi anna.....Mikä on Sinun ikäsi?
hunksz kirjoitti:
Käydessäni palstaa lävitse, törmäsin tähänkin.
Olen kyllä kirjoittanut, useastikin, että tavastani toimia on otettu opiksi.
Mutta jäljitysjuttua en muista kirjoittaneeni?
H.Oliko isokin työ törmätä tähän keisiin?
Enpä usko, taisi viedä aikaa sulattaa asia. Nyt kun tiedän kiusaajani voit/voitte jättää jäljittelyni ja keskittyä kirjallisen uhoilun uraanne/uraasi. Pyydän, että sivuutat/sivuutatte kaikki mielipiteeni. Nyt voit/voitte etsiä uuden kateuden ja kiusaamisen kohteen sellaisen, jonka mieli on murrettavissa. Heta ei murru vaan porskuttaa omalla nikeillään.
On sääli, että niin moni on joutunut vaihtamaan nikkinsä sinun/teidän takianne, mutta he ovat liian hauraita elämän raadollisuudessa. Tunnistan viestisi/viestinne puskista joten älä/älkää enää vaivautuko tähteni. Jatkan omaa tietäni onnellisena siitä, että omaan kyvyn toteuttaa itseäni omanlaisenani kirjoittajana.
Oli mieltä hivelevää ymmärtää kuinka kateuden kivi hiersi kengissäsi/kengissänne niin lehmän nahkaisessa bootsissasi kuin sähkön sinisessä korkokengissäkin....dd.. kirjoitti:
Vastaan rehellisesti heti kun kerrot miksi kysyt?
Oliko isokin työ törmätä tähän keisiin?
Enpä usko, taisi viedä aikaa sulattaa asia. Nyt kun tiedän kiusaajani voit/voitte jättää jäljittelyni ja keskittyä kirjallisen uhoilun uraanne/uraasi. Pyydän, että sivuutat/sivuutatte kaikki mielipiteeni. Nyt voit/voitte etsiä uuden kateuden ja kiusaamisen kohteen sellaisen, jonka mieli on murrettavissa. Heta ei murru vaan porskuttaa omalla nikeillään.
On sääli, että niin moni on joutunut vaihtamaan nikkinsä sinun/teidän takianne, mutta he ovat liian hauraita elämän raadollisuudessa. Tunnistan viestisi/viestinne puskista joten älä/älkää enää vaivautuko tähteni. Jatkan omaa tietäni onnellisena siitä, että omaan kyvyn toteuttaa itseäni omanlaisenani kirjoittajana.
Oli mieltä hivelevää ymmärtää kuinka kateuden kivi hiersi kengissäsi/kengissänne niin lehmän nahkaisessa bootsissasi kuin sähkön sinisessä korkokengissäkin.Yhteen sähköpostiin näyttää tulevan kuittaus aina kun joku minulle vastaa.
Olen minä sinuakin piikitellyt, mutta aina pyrkinyt pysymään jotenkin asiassa, enkä koskaan piikittele ilkeästi tai ilkeänä.
Nyt olen pahoillani jos olet saanut minusta väärän käsityksen, en olisi halunut tällaista.
Ihan vielä tarkennuksena, minä kirjoitan aina ja vain samalla, rekisteröidyllä nikilläni.
Toivottavasti et koskaan ole kuvitellut minun kirjoittavan puskista.
Sitä en tee koskaan.
H.hunksz kirjoitti:
Yhteen sähköpostiin näyttää tulevan kuittaus aina kun joku minulle vastaa.
Olen minä sinuakin piikitellyt, mutta aina pyrkinyt pysymään jotenkin asiassa, enkä koskaan piikittele ilkeästi tai ilkeänä.
Nyt olen pahoillani jos olet saanut minusta väärän käsityksen, en olisi halunut tällaista.
Ihan vielä tarkennuksena, minä kirjoitan aina ja vain samalla, rekisteröidyllä nikilläni.
Sitä en tee koskaan.
H.Älä leiki tyhmää. Kuittaus tulee sähköpostiin vain omalla nikillä kirjoitettuihin vastauksiin. Ei siis noihin aikaisempiin sinua ja friidua koskeviin viesteihini. Lopetta/lopettakaa paskan jauhamisenne, juttusi/juttunne ei enää uppoa kaaliini. Asiani on loppuun käsitelty. Tee ihan mitä tykkäät, mutta älä/älkää puutuko kirjoituksiini kuten en minäkään enää puutu kirjoituksiinne sikäli kun pystyn erottamaan puskajuttunne.
The end- ?..?--?
Älä leiki tyhmää. Kuittaus tulee sähköpostiin vain omalla nikillä kirjoitettuihin vastauksiin. Ei siis noihin aikaisempiin sinua ja friidua koskeviin viesteihini. Lopetta/lopettakaa paskan jauhamisenne, juttusi/juttunne ei enää uppoa kaaliini. Asiani on loppuun käsitelty. Tee ihan mitä tykkäät, mutta älä/älkää puutuko kirjoituksiini kuten en minäkään enää puutu kirjoituksiinne sikäli kun pystyn erottamaan puskajuttunne.
The endvoi hoitaa muualla, kuin kaikkien silmien edessä?
Slut, asiaan muuten paneutumaton. ?..?--? kirjoitti:
voi hoitaa muualla, kuin kaikkien silmien edessä?
Slut, asiaan muuten paneutumaton.Kaikilta ei voi, eikä aina pidäkään, vaatia moista.
Hymistely ei synnytä keskustelua muuten kuin jonkun oman porukan kesken.
Arvon armas arvostelijani on monasti kirjoittanut mieltäni kiihoittavasti ja ikään kuin vaatinut kommentteja.
Mutta niin ovat monet muutkin.
Ja niin on hyvä.
H.- moninikki....
hunksz kirjoitti:
Yhteen sähköpostiin näyttää tulevan kuittaus aina kun joku minulle vastaa.
Sitä en tee koskaan.
H.Olet päässyt kirjailijan blogi sivustolle ihan hölmöjen joukkoon. Lukaisepa. Siellä on puurot ja vellit sekaisin. Oikolukukin on jäänyt puolitiehen.
- ?..?--?
hunksz kirjoitti:
Kaikilta ei voi, eikä aina pidäkään, vaatia moista.
Hymistely ei synnytä keskustelua muuten kuin jonkun oman porukan kesken.
Arvon armas arvostelijani on monasti kirjoittanut mieltäni kiihoittavasti ja ikään kuin vaatinut kommentteja.
Mutta niin ovat monet muutkin.
Ja niin on hyvä.
H.minulle on ykx hailee kuinka monella nikillä kukin kirjoittaa. Säännöthän sen sallivat. Minulle riittä yksi.
Myös sen, että ei voi olla paneutunut, jos teitä mutamaa samaksi luulee, jos nyt lie edes siitä kyse. En syvenny moisiin kirjoituksiin kaikella tarmollani.
En ymmärrä koko dilemmaa, josta tunnen pelkkää ylpeyttä. - 63?
...dd.. kirjoitti:
eikös tuo kehunut sika olevansa -47 syntynyt silloin? Ja niistä kesä synttäreistähän kaikki olemme saaneet lukea vuosittain..
- ilonansisko
63? kirjoitti:
eikös tuo kehunut sika olevansa -47 syntynyt silloin? Ja niistä kesä synttäreistähän kaikki olemme saaneet lukea vuosittain..
Sika! Rapu horoskooppi. Upea nainen, mutta ei mikään joutsenkaula. Rapumaisia juttuja kirjoittelee. Kesäksi hän palaakin Hollannista Suomeen kertoilemaan synttärijuhlistaan. Harmi, että rapukausi täällä on hieman myöhemmin, mutta kyllä ne pakasteetkin kelpaa.
Kukahan mahtaa päästä juhliin? 63? kirjoitti:
ilonansisko kirjoitti:
Sika! Rapu horoskooppi. Upea nainen, mutta ei mikään joutsenkaula. Rapumaisia juttuja kirjoittelee. Kesäksi hän palaakin Hollannista Suomeen kertoilemaan synttärijuhlistaan. Harmi, että rapukausi täällä on hieman myöhemmin, mutta kyllä ne pakasteetkin kelpaa.
Kukahan mahtaa päästä juhliin?http://www.youtube.com/watch?v=D-LeJS1VoDU&NR=1
Mörkö se tahtoo ilonan ; ) mitähän se ilona tahtoo???- sankkoniemi tuttu
Sen kun hekotat, mutta on aika puhdistaa palstaa. Luuletko, että ihminen ei saa tarpeekseen ainaisesta kirjailija showsta ja urbaanikirjailija aloitus aukaisi lopullisesti silmäni.
Eli jokainen tekee virheen jossain vaiheessa jos jauhot pussissa eivät ole puhtaat.Ihminenhän tekee virheen, ainakin kun säilyttää kaikki viestinsä, aina mandista55, korpikirjailijaan, joka nyt onkin korppis.
"Metusalemin" aikaan (noin 2005-6), kun aloitit, olet joutunut mukamas nettikiusaajien kohteeksi? Juttusi 50 ja 60 osoittavat jo, kuinka Sinua on loukattu ja aliarvioitu? Miksi siellä 50 palstallakin ja nyt 60 palstalla?
Kaikkihan me tietenkin olemme väärässä, vain Sinä oikeassa, mutta mieltäsi hivelee ilmeisesti ihailijasi, jotka Sankkoniemen rantaan on kutsuttu kesäisen synttäripäiväsi kunniaksi. - tuttu kun olet
???? Älä juo enempää!
- xvxvxvx
korpituhero ja alati vittuileva, voi sanella mitä palstoille saa kirjoittaa.
Se on palveluntarjoajan tehtävä, ei sinun. - 5+7
Mutta kuten jo kirjoitin suurin osa on rehellisesti omia itsejään. Mitäpä sitä häpeilemään puskisssa muljailemaan jos ei ole hävetttävää.joka on just puskassa kun jonkun kirjoitus ei miellytä.
Älä viitsi olla tekopyhä, ämmäpaha - utelias uuno
moninikki.... kirjoitti:
Olet päässyt kirjailijan blogi sivustolle ihan hölmöjen joukkoon. Lukaisepa. Siellä on puurot ja vellit sekaisin. Oikolukukin on jäänyt puolitiehen.
blogi on?
Osoite? tuttu kun olet kirjoitti:
???? Älä juo enempää!
Hippala hippala hippala hii, nyt ne on auki ja nyt ne on kii ; )
- ?
korppis kirjoitti:
Hippala hippala hippala hii, nyt ne on auki ja nyt ne on kii ; )
tuo viisastelu koskee aloitusta?
Jotain rajaa. xvxvxvx kirjoitti:
korpituhero ja alati vittuileva, voi sanella mitä palstoille saa kirjoittaa.
Se on palveluntarjoajan tehtävä, ei sinun.? kirjoitti:
tuo viisastelu koskee aloitusta?
Jotain rajaa.5+7 kirjoitti:
joka on just puskassa kun jonkun kirjoitus ei miellytä.
Älä viitsi olla tekopyhä, ämmäpaha
- 11+8
Kun lapset olivat pieniä oli koko ajan huoli (pelko?) heidän puolestaan. Kun illalla koko perhe oli koolla ja ruvettiin nukkumaan olin onnellinen että kaikki on hyvin ja lapseni ovat siipieni suojassa.
Aikuisen lapsen menetys vei lähes kaikki pelkoni, se oli suurin pelkoni ja toteutui, pahempaa ei enää voisi sattua. - 37
Nyt on aika ennen kuolemaa!!!!!?
- lejanna
on kuolemaan johtava tila.
Ei elämäänsä kannata tuhlata pelkäämällä, edes kuolemaa.
En minäkään kuolemaa pelkää, kuten alussa sanoin.
Pelkään sitä, mikä siihen johtaa.
.
Jäin miettimään.
Tällä hetkellä ainoa pelkoni kait on jos "taivas putoaa niskaan", noin Gallialaisittain ajateltuna :))
Olen elänyt joskus keskellä pelkoa, pelännyt seuraavaa iskua ja seuraavaa päivää.
Pelännyt ihmisiä, nuorena kun oli sosiaalisia pelkoja jaa kaikki tuijottivat VAIN minun käsiäni kun ne tärisivät jos piti juoda kahvia jossain yleisella paikalla.
Pelännyt että raha ei riitä ja sitten tapahtuu jotain hirveää.
Pelännyt elämää ja pelännyt kuolemaa.
Pelännyt sairaalassa kun sanottiin ettei enää voi mitään tehdä, nyt vain odotellaan ja katsotaan. Ja ihme tapahtui arvot alkoivat nousemaan ilman minkään tekoa.
Pelännyt sisaren selviytymistä syövästä. Se on nyt poissa mutta mukana kuitenkin jatkuvien käyntien myötä.
Olen käynyt kaikki pelon muodot läpi joskus menneessä.
Tänä päivänä toivon että kuolema on nopea kun se tulee tai tulee niinkuin veljelleni nukkuessa. Mutta en sitä yleensä edes ajattele, kuolema tulee kun aika on ja nyt on elämän aika.
Omilla menee hyvin, siellä ei ole mitään pelättävää.- lejanna
että pelot poistuvat, kun ne läpikäy.
Sinulla on moni asia onneksi muuttunut hyvään suuntaaan, varsinkin terveyden suhteen, joka on niitä tärkeimpia ihmniselle.
Kuolema tulee, kun se on tullakseen. Itse olin jo sitä lähellä.
Ei kai ollut vielä minun aikani.
Silti aion katsoa loppuun, ilman keinotekoisuutta.
. lejanna kirjoitti:
että pelot poistuvat, kun ne läpikäy.
Sinulla on moni asia onneksi muuttunut hyvään suuntaaan, varsinkin terveyden suhteen, joka on niitä tärkeimpia ihmniselle.
Kuolema tulee, kun se on tullakseen. Itse olin jo sitä lähellä.
Ei kai ollut vielä minun aikani.
Silti aion katsoa loppuun, ilman keinotekoisuutta.
.Ajattelen tänään että mun onneni on eletty elämä, siis mennyt elämä.
Moni ihminen räpiköi rajojensa kanssa tämän ikäsenä. Jotkut on päässeet/ menneet/ joutuneet avioon nuorena ja kaikki elämä on sen miehen selän takana.
Kun joutuu kompuroimaan ja etsimään itseään tässä iässä ei se välttämättä ole enää helppoa.
Mutta voihan olla toisinkin, ja juuri se on helppoa.
Mulla on hyvä näin. Ja ilman keinotekoisuutta, ihan omana itsenäni.
- Pirre*
pelkäämättä mitään, - pelko vie vain voimia.
- lejanna
piti aikoinaan pelätä lakkaamatta henkensä edestä, nyt pelot lienevät enimmäkseen henkisellä tasolla.
Pelko vie voimia, mutta kun ei pelottomuutta saa ostettua edes apteekista.
.
- Ex.Nikki
Ensimmäiseksi nousee tuo dementia, sitä pelkään. Ihan samoin toivoisin et saisin lähtä ns. suorilta jaloilta, en käänneltäväksi vihannekseksi kenenkään riesoiksi.
Syöpää jo sananakin vihaan, tiedän että se ei läheskään aina vie heti tuonelaan, vaan kyllä siitä toipuneellekin jää sellainen ikuinen pelko, kuin myös perheenjäsenille. Sanokoon kuka mitäkin, minulle on ainakin jäänyt.
Pelkään ihan mielettömästi ukkosenilmaa. Siihenkään ei mikään fiksu toteamus auta, kun pelkään....niin pelkään :/- lejanna
onneksi en perinyt isäni karmeaa ukkosenpelkoa. Muistoissani on kuva, että mummolassa isäni meni tyynyn kanssa sängyn alle, kun oli ukkonen.
En tiedä, mistä fobiansa oli saanut.
Samat sanat, niin paljon kuin on syövän hoito parantunut, ja siitä entistä useammin parannutaan, silti jo se sana on kuin irvistelevä peikko, tosi pelottava. Niin monta läheistä se on minultakin hautaan saattanut.
Toki moni on parantunutkin, mutta kuten sanoit, pelko jää. Silti, onhan se pelko meillä muillakin.
Ainoa hyvä asia lienee dementiassa, että lopulta siihen sairastunut ei sitä itse tajua.
Läheisille se silti on todella raskasta.
. - Ex.Nikki
lejanna kirjoitti:
onneksi en perinyt isäni karmeaa ukkosenpelkoa. Muistoissani on kuva, että mummolassa isäni meni tyynyn kanssa sängyn alle, kun oli ukkonen.
En tiedä, mistä fobiansa oli saanut.
Samat sanat, niin paljon kuin on syövän hoito parantunut, ja siitä entistä useammin parannutaan, silti jo se sana on kuin irvistelevä peikko, tosi pelottava. Niin monta läheistä se on minultakin hautaan saattanut.
Toki moni on parantunutkin, mutta kuten sanoit, pelko jää. Silti, onhan se pelko meillä muillakin.
Ainoa hyvä asia lienee dementiassa, että lopulta siihen sairastunut ei sitä itse tajua.
Läheisille se silti on todella raskasta.
.Oikeinpa minun pelkojani ´luit´! Tuohon dementiaan palaan, kukaan ei ole pystynyt kielteisesti todistamaan etteikö dementoituneella ihmisellä ole jokusen kymmenen sekuntteja hetkellisesti tilansa tajuamiseen. Olen itse kokenut läheiseni kysyvän minulta ihan selkeästi miksi minut on tänne tuotu ( dementia-osasto) ja hakiessani sopivaa vastausta, häntä ei taas ollut.
Kun muusasin mansikoita vaniljajäätelöpurkkiin ja syötin, tämä mummu tokaisi et olenko poiminut ne tietyssä olevasta tarhasta? ( hampaitahan ei enää annettu suuhun)
Voin kertoa että minua kylmäsi!
Kerran menimme taas piipahtamaan, sanoi heti et ...haisoo! Pyysin miestäni meneen vaikka tupakille, ja mikäpä siellä vaipoissa poltti muu kuin uppomärkä vaippa ja kakat. Siivoiluja tehdessäni oli taas ihan muualla, vaan kun mies tuli takaisin nyrpisti pikkuista nenäänsä ja ilkikurisesti sanoi hyi...hyi!
Nämä ovat aarteita ihanasta anopistani, myös pelottavia siksi, kun ei tiedetä mitä ja minkälaisen ahdistuksen se hetkellinenkin muistaminen vaikuttaa, en haluaisi kenenkään olevan sillähetkellä yksin.
- Pelkoaisoissa
pelkään kärsimistä ja kipua lopun edellä. Ja sitä että lapsilleni tapahtuu jotain pahaa.
Minun mielikuvituksellani voi maalata kauheita asioita odottamaan nurkan taakse, mutta onneksi järki ja pohjimmiltaan positiivinen elämänasenteeni ja luottamus siihen että kaikki suttaantuu hyvin päin pitää jalat maassa ja pelot aisoissa.
Jee.Vielä ennen kuin menen pehkuihin kirjoitan ja painotan tätä pelon omaa käsitettäni. Kun olimme lento onnettomuudessa toimin kuin robotti pelastaakseni lapset ulos koneesta. Pelko ei iskenyt missään viheessa.
Shokki tuli jälkeen päin kun tilanne oli ohi ja lapset turvassa, tajusin kuinka lähellä olimme koko perhe kuolemaan. Seuraavaa kerran kun lensin pelkäsin koneen laskeutumista. Siksi, että jos jotain tapahtuu lapseni jäisivät ilman äitiä.
Mami menee maate yötä!- Pelkoaisoihin
Vielä ennen kuin menen pehkuihin kirjoitan ja painotan tätä pelon omaa käsitettäni. Kun olimme lento onnettomuudessa toimin kuin robotti pelastaakseni lapset ulos koneesta. Pelko ei iskenyt missään viheessa.
Shokki tuli jälkeen päin kun tilanne oli ohi ja lapset turvassa, tajusin kuinka lähellä olimme koko perhe kuolemaan. Seuraavaa kerran kun lensin pelkäsin koneen laskeutumista. Siksi, että jos jotain tapahtuu lapseni jäisivät ilman äitiä.
Mami menee maate yötä!lasten orvoksi jäämisen pelkoa koin minäkin siihen asti kunnes perilliseni tulivat aikuisikään ja pärjäävät omillaan. Nyt vois vaikka veivinsä heittää kun olen saanut elämäntyöni satamaan. :)
- elmeri.
pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Olipa kauas aloituksesta menty, useissakin.
En pelkää, oikeastaan mitään. En ainakaan tietoisesti, enkä saa mieleenikään sellaista asiaa. Turhaa murehtia tulevaa, ja unohtaa tämä hieno päivä, joka vielä on puhdas valkoinen. Hienoa kun ei tiedä mitä kaikkea mukavaa se tuokaan. Ja, jos suruja, niin nekin raidat kuuluu elämän kulkuun, jotta muistamme iloita niistä harmaista, pastilleista, ja kirkkaistakin, joita saamme.- lejanna
lukiessani minäkin.
En tiedä, olenko jotenkin puutteellinen, mutta vielä koskaan minä en ole miettinyt pää märkänä, onko joku joku, vai onko hän ehkä joku muu.
Itse en ole koskaan sumuttanut muita, joten sitä en osaa epäillä muidenkaan tekevän.
En leiki mitään galleristia, itse en sitä edes tarvitsisi.
Jos ei aikuiset ihmiset muusta saa kinaa aikaan, niin on kyllä tosi lapsellista miettiä moista.
Kun kirjoittaa asiaa, ei tarvitse nähdä haamuja.
Jos tämä paikka niin ottaa pollaan, että ihan pitää kunkin olemista miettiä, kannattaisi varmaan miettiä viihdyttävämpiä ajankulukkeita.
"Jos nuo tummat raidat ottaisimme pois, ei noin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois.
Huomaahan sen tämän tästä, ett´ on elo värikästä. Kuinka riepumatto muuta olla vois."
Uohtumaton Elmeri, oi Elmeri, kallis Elmeri. ♫
.
- haali rahoja..
Mitä pelkäisin, joskus oli taudit, syöpä, sydän, jne. Mielikuvituksen peikkoja tässä iässä, sillä loppu lähenee. Täytyy vain ajatella positiivisesti ja yrittää pitää jotain harrastusta yllä ex naiminen.
- lejanna
harrastukset sulla, on OK.
. - Vasta miettimistä..
Kun se pahin pelko totutuu, kuten minlle on käynyt.
Mitä tekisit, vai pelkäisitkö enää mitään? - Vasta miettimistä
Vasta miettimistä.. kirjoitti:
Kun se pahin pelko totutuu, kuten minlle on käynyt.
Mitä tekisit, vai pelkäisitkö enää mitään?Olen vain väsynyt kyllä ymmärsitte?
sitä vähemmän pelkään, kyllä tämä tästä loppuun asti eletään.
Kuolemanpelko jos sitä olikaan, katosi vuonna 1983 silloisella Hyksin Lastenklinikalla.
Etukäteen on turha pelätä mitään, katsotaan tilanne sitten, kun se on ajankohtainen.
Huolestunut voin olla esim. lasten puolesta, mutta jos ei ole mitään järkevää syytä pelätä, en sitä tee.- lejanna
on hyvä, että osaa olla pelkäämättä.
Senkin tunteen kai saa syntyessään, tai sitten ei, en tiedä.
-
Äkkilähtö olisi hyvä.
Kaikista pahin pelkoni on se että joudun huutamaan keuhkoni pellolle kun Syövän kipuihin ei enää toimi mikään litku.
Vaan minä olen varautunut siihenkin.
Jokainen voi varautua pelkoihinsa.
H.- lejanna
ja en ymmärrä.
Miten voi varautua, jos vaikka yöllä halvaantuu täydellisesti, vain päähän jää järki, kuin partaveitsi, muttei pysty edes puhumaan?
Kuin muistan erään suomalaisen näyttelijättären olleen.
. - kuollaankuollaan
Appeni kuoli 70-luvulla tuskiinsa sänkyyn sidottona, mutta äitini hoidettiin hienosti 90-luvulla morfiinilla ja diapamilla. Lapseni sanoivatkin, että elämänsä raittiina elänyt mummi kuolikin huumeisiin!
Toisaalta olen itse mietiskellyt, mistähän saisi sellaisen myrkkykapselin, jolla voisi itsensä lopettaa, kunnes viimeinenkin järjenhäivä häviää? Vaikeinta se olisi omaisille "eläväkuollut", jota ehkä tuntisivat velvollisuudekseen käydä katsomassa. Minä kävin kahta tätiäni katsomassa ja molemmat he rukoilivat, jos vain pian kuolisi.
- Sinähän et pelkää?
Jos niin käy. että nykyinen hallituiskoalaaitio jatkaa, eläkeläisillä tulee menemään entistäkin huonommin.
Perusterveydenhoito siirtyy yksityiselle, elintarvikkeiden ja lääkkeitten arvonlisävero nousee, kunnallisia palvelutaloja ei kohta enää ole, siirrytään entistäkin aktiivisemmin tehostettuun vanhustenhoitoon ( joka maksaa älyttömästi ), eläkkeet nousevat muita korotuksia vuotta myöhemmin indeksiin sidottuina, omaishoitat eivät saa heille kuuluvia korvauksia ja edelleenkin tulee hallituksesta puuttumaan yksinomaa
eläkeläisten ja vanhusten asioihin erikseen nimetty ministeri. Julkiseen liikenteeseen ei investoida, etenkään maaseudulla. Energiavero nousee.
"Kyllähän eläkeläisillä rahaa on!, tokaisi hra Kansanedustaja joitakin vuosia sitten.- lejanna
tuolla jo turistiin. Kun maksatus vaihtuu Kelalle, ei asia voi ainakaan huonontua.
Silloin tukea maksetaan koko maassa samoilla kriteereillä.
Kun vain tarpeeksi moni käyttäisi järkeään, ja kävisi äänestämässä.
Minä pelkään, että nukkuvien puolue on taas voittaja.
Kirjoituksesi on tosi hyvä, kunpa jokainen sen älyäisi.
. - elämän surut-ilot
lejanna kirjoitti:
tuolla jo turistiin. Kun maksatus vaihtuu Kelalle, ei asia voi ainakaan huonontua.
Silloin tukea maksetaan koko maassa samoilla kriteereillä.
Kun vain tarpeeksi moni käyttäisi järkeään, ja kävisi äänestämässä.
Minä pelkään, että nukkuvien puolue on taas voittaja.
Kirjoituksesi on tosi hyvä, kunpa jokainen sen älyäisi.
.Ei ollut tukia, lainaa piti ottaa ja jäädä hoitamaan vaimoa ja kun yli kahden vuoden jälkeen muutaman tunnin pitää kädestä ja näkee kuolin kamppailun (morfiinissa) loppuun tietää mitä on elämä.
Tämä ei tietenkään tapahtunut hyvässä Suomessa.
Omassa elämässä on ollut kohtia leikkauksissa vaan elän.. - lejanna
elämän surut-ilot kirjoitti:
Ei ollut tukia, lainaa piti ottaa ja jäädä hoitamaan vaimoa ja kun yli kahden vuoden jälkeen muutaman tunnin pitää kädestä ja näkee kuolin kamppailun (morfiinissa) loppuun tietää mitä on elämä.
Tämä ei tietenkään tapahtunut hyvässä Suomessa.
Omassa elämässä on ollut kohtia leikkauksissa vaan elän..nykyiset edutkaan ole yleensä kuin periaatteellisia. Jos verrataan summaa, minkä omaishoitaja saa, on se todella minimaalinen laitospaikan hintaan verraten.
Parempi tietenkin vähäkin, heille jotka sen onnistuvat saamaan.
Olit tärkeä vaimollesi, vaikka varmasti monesti raskasta olikin.
Minäkin olin äitini vieressä, ainoana, kun hän täältä läht, syövän uuvuttamana.
Vastoinkäymiset antavat ainakin joillekin kyvyn olla elämästä onnellisia, siitä mitä on, olkoonkin ettei kaikki ole täydellistä, jonka puutoksesta jotkut tuntuvat kärsivän jo etukäteen.
.
- btl
Ennen pelkäsin kaikkea. Pelkäsin herroja ja suuria tiloja, pelkäsin ahtaita ja korkeita paikkoja. Pelotti myös kulkea suurkaupungeissa.
Mutta pelot ovat voitetavissa. Enää en pelkää herroja, pahoissa paikoissa olen ollut ehkä enemmänkin kuin useat muut. Suurkaupungeissakin voin jo pelkäämättä liikkua jalan tai autolla.
Kuolemaa tietysti pitää pelätä, mutta kun ikuisia emme ole, niin sekin pitää omaksua, vaikka vaikealta tuntuisikin. Parempi kuitenkin olla pelkäämättä sitäkään, vaan elää viimeiset ajat ilman pelkoja.- Pelot on
en kyllä ole koskaan pelännyt, mutta vedenalaiset luolat ja korkeat paikat minua pelottavat. Ja jumittuminen suurkaupungin liikenteeseen ja myöhästyminen tärkeästä tapaamisesta. :)
- tavataanko?
Kuolemaa olen pelännyt aikaisemmin, nyt sekin on pois--koska ei ole kuolemaa--tietenkin on tässä olo muodossa. Uskonto ei asian kanssa missään tekemisissä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.33912792Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951953- 931729
- 831653
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te431155- 951149
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e263966Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21963Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73957Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27923