Taitaa olla niin,että köyhyys on seurausta työläisväestön tyhmyydestä?
Köyhyys on periytyvää.
104
3201
Vastaukset
- .
itsekin olla yksi heistä?
Puheesta päätellen.- heti60+
Olen ollut köyhä, nyt tavallista paremmin toimeentuleva. En ole sen onnellisempi.
Oppisi vielä tuhlaamaan että saisi vaivalla hankkimansa omaisuuden tuhlattua.
Kai puutteen ajat tekivät sen että elää ali varojensa. - .
heti60+ kirjoitti:
Olen ollut köyhä, nyt tavallista paremmin toimeentuleva. En ole sen onnellisempi.
Oppisi vielä tuhlaamaan että saisi vaivalla hankkimansa omaisuuden tuhlattua.
Kai puutteen ajat tekivät sen että elää ali varojensa.se varmaan on.
Jo kuollut tuttavamme, paikkakunnan suurin veronmaksaja, leikkasi aikoinaan vessapaperinsakin kahtia, nuukuuttaan.
Jäipä sitten ainoalle perijälle, kaukaiselle sukulaiselle perittävää.
Joka ei edes ehtinyt hautajaisiin.
- enkeliduo
kyl sitä naimal voi rikastuu köyhäki ihmine.
Emmää,mut lähipiirist löytyy jokune tapaus.
Yht lail voi hyväl koulutuksel/ammatil rikastuu.
Rikkaus on periytyvää....mum miälest.
Rikas isä/äiti/täti jne antaa muikian perinnön :)
Mum äiti oli tyäläine,köyhä,mut kovi viisas naine.
Tyhmäks hänt ei kuuna päivänä kukkaan sanonu.
Päinvastoin viisaaks,ku lopult otti eron.....
Yksinäs veti kolme mukulaa perässäs. - elmeri.
Ai, ja meidän kaikki pressatko on olleet rikkaiden muksuja? He.
Omasta itsestä se on kiinni, jääkö nurkkiin makoilemaan, vai meneekö eteenpäin.- enkeliduo
"Meijäm Manu" ainaska
- delekoija
vaan opista, kuinka sossulaa saa "kusetettua".
On vain joku ihmisryhmä, joka on joskus ovelasti saanut yhteiskunnan tukea. Sitten siinä opastetaan myös lapset ja myöhemmin lapsenlapset. Helppoa rahaa.
Mutta onneksi meillä on lukutaitoisin kansa, verrattuna näihin todella lukutaidottomiin. Todellakin minut yllätti, että vielä nytkin Euroopan Unionin alueella on lukutaidottomia.
Kuinka voisimme auttaa esim. Romania, Bulgaria, kansalaisia oppimaan edes lukemaan? Kuinka voi vielä nykyaikana olla maita, joissa ei osata edes lukea? Itse muistan lapsuudesta 40-luvulta, kun vuokralaisemme ei osannut lukea ja isä luki hänelle lehdet. Asiakirjatkin hän "allekirjoitti", koska ko. henkilö ei osannut kirjoittaa.
No, asiasta viidenteen. Kuuntelin radiosta juttua, jossa selostettiin työttömyyden ongelmia. Nykyisin vaaditaan suurinpiirtein korkeakoulututkinto, päästäkseen esim. siivoojaksi!!!!
Toista on ne ajat, kun nuoret tytöt voivat mennä, joko kotiapulaisiksi, tai pojat?.ties mihin.?
Usein olen ihmetellyt tätä kaaosta nuorten äitien "loppuunpalamisella", kun mistään ei saa apua edes pieneenkään lepohetkeen.
Mutta asia on tehty auttamiseen erittäin vaikeaksi. Lapsia (alle 18-v) ei saa työllistää, koska se on "lapsityövoimaa"???
Onneksi itse ehdin saamaan äitini lisäopin lisäksi kokemuksia muualtakin, mutta jotenkin toivoisin, että tämä "piika" sanasto häviäisi ja mahdollisimman moni nuori voisi hankkia taskurahaa ulkoiluttamalla toisten lapsia, tai vaikka silitellä pyykkejä? Olisiko se sittenkin liian utopinen toive? - kas kas kas
oelvan, asiantuntija.
Uskomme sanaasi :D - ...
Mutta kyse ei niinkää älykkyysosamäärästä, enenpi ympäristötekijöistä. Persaukisen on hankalampi päästä eteenpäin, kuin perintörahoilla pullistelevan. Yllättävän usein "paremmissa piireissä" tehdään huonoja naimakauppoja. Geeniperintö heikkenee. Mutta se ei välttämättä näy ulospäin sukupolviin, koska kapitaali takaa varakkuuden jatkumisen. Palkatut asianajajat ja muu henkilkökunta takaa toimeentulon, vaikka mille saappaalle :DDDDDD
Persaukisen on hankala rikastua, vaikka olisi kuinka älykäs ja yritteliäs. Se kun joutuu aloittamaan tyhjästä.
Elikkäs kärkeästi ilmaistuna vanha sanonta "Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia", se on usein käänteisilmaus. Jotku vetää kauhalla, vaikka aivojen tilalla kahvilusikka.
=DW= - kevät on tulossa..
Ei helvetti ole niin, kirjoja lukematta. Katso Jeesus -mitä teki, ja tekee tänään.... rahaa....
Täytyy oikein pysähtyä ja ajatella, miksi pitää olla köyhä. Meinaan perintöä ei munkaan isältä tullut kun riukuvarsilapikkaat ja taskukello.
Niillä perinnöillä alotin itte ja nyt on jo milli velkaa pojasta polvi paranee.- kysymys.
Oikein lisää muutama milli lisää niin lapset viisastuu. Velka ja velka-- apinat luulevat, että valtion velka on heidän, miksi apinoita on paljon Suomessa?
kysymys. kirjoitti:
Oikein lisää muutama milli lisää niin lapset viisastuu. Velka ja velka-- apinat luulevat, että valtion velka on heidän, miksi apinoita on paljon Suomessa?
Ei niin kauan kun niil on pipo vanhempien jääkaapin vieres.
Jotenkin naurettavaa puhua luusereista kun jokainen johtaja haluaa jossain vaihees pois uraputkesta ja alkaa vaan olemaan ,siis luuseriksi.
Onkohan nää tehomiehet jollain lailla jakunkääntäjiä.- elintaso, mitä se on
Ei mene läpi, yli 60v ei voi olla suuria velkoja enää jos on nuoresta asti ollut työelämässä. Jonkunlaisen asunnon on varmasti pitänyt jo saada maksettua? Vaihtakaa asumismuoto vaikka yksiöön, mutta eläkää veloitta! Eri asia jos yrittäjänä toimii, mut palkkaa saavalla, ei kuunaan.
Olen saanut perintöä, reilusti ja myös sen saanut lisääntymään. Olenko huonompi , samalla lailla minäkin olen työni hoitanut, niin rikas en ollut ettenkö olisi työtä joutunut tekemään.
Monta ystävyyttä olen menettänyt kun en ole takuuseen mennyt hänen juttuihin, vaan mun on mikä mun on!
Nyt niilläkään ei ole enää väliä, joskus kirpaisi.
Minut perii vain lapseni, ei kukaan muu. Eroamiseni jälkeen toinen osapuoli ei saanut perimästäni latin...latia. Voi reppanaa! Sitävarten tehdään papereita, tehkää niitä myös silloin jos takaatte lapsillenne lainoja! Ettei toinen osapuoli pääse päälle päsmäriksi. koti-kiusattu kirjoitti:
Ei niin kauan kun niil on pipo vanhempien jääkaapin vieres.
Jotenkin naurettavaa puhua luusereista kun jokainen johtaja haluaa jossain vaihees pois uraputkesta ja alkaa vaan olemaan ,siis luuseriksi.
Onkohan nää tehomiehet jollain lailla jakunkääntäjiä..., ainakaan isojen yhtiöiden johtajat, toimettomiksi jää. Heillä on hyvät johtajasopimukset,
saavat ison tukun rahaa lähtiessään. Sen jälkeen haalivat hallituspaikkoja useista isoista yhtiöistä, kuittaavat niistä mittavat vuosipalkkiot. Eivätkä enää vastaa yrityksen operatiivisesta johdosta, sehän on rankkaa, ja lisäksi ovat aika tuulisia paikkoja.
Mutta jotta pääsee siihen asemaan, aikamoiset kannukset pitää sitä ennen hankkia, ja pinta pitää olla teflonia. Tavallisen duunarin tarvitsee kestää vain se, että pomo moittii, aina ei sitäkään, koska pian on luottamusmies paikalla. Suuryhtiön johtajan pitää kestää usean kymmenen suoran alaisen arvostelu, lisäksi näiden 20.000 alaisen arvostelu, yhtiön hallituksen, median ja meidän kadun tallaajien lisäksi. Kaikilla on näkemys siitä, kuinka homma pitäisi hoitaa. Enpä kadehdi, ne rahat kyllä kelpaisivat :-)).suvenkorento123 kirjoitti:
.., ainakaan isojen yhtiöiden johtajat, toimettomiksi jää. Heillä on hyvät johtajasopimukset,
saavat ison tukun rahaa lähtiessään. Sen jälkeen haalivat hallituspaikkoja useista isoista yhtiöistä, kuittaavat niistä mittavat vuosipalkkiot. Eivätkä enää vastaa yrityksen operatiivisesta johdosta, sehän on rankkaa, ja lisäksi ovat aika tuulisia paikkoja.
Mutta jotta pääsee siihen asemaan, aikamoiset kannukset pitää sitä ennen hankkia, ja pinta pitää olla teflonia. Tavallisen duunarin tarvitsee kestää vain se, että pomo moittii, aina ei sitäkään, koska pian on luottamusmies paikalla. Suuryhtiön johtajan pitää kestää usean kymmenen suoran alaisen arvostelu, lisäksi näiden 20.000 alaisen arvostelu, yhtiön hallituksen, median ja meidän kadun tallaajien lisäksi. Kaikilla on näkemys siitä, kuinka homma pitäisi hoitaa. Enpä kadehdi, ne rahat kyllä kelpaisivat :-)).Hyvät bonukset ansaitsevat toimitusjohtajat pitävät huolen että osakekurssi on korkealla ja osakeanti paranee vuosi vuodelta.
Teflonin ja omantunnontuskat he delegoivat alijohtajille.
Jotkut kyllä kärähtävät ratista tai naisista.
Eivät hekään ihan tunnottomia ole.
Jos firmoja haluaa haukkua, pitää ottaa selvää osakkeenomistajista, heidän tahtonsa valitsee hallitukset ja johtajat.
Tavallinen tallaajakin katsoo mihin rahansa sijoittaa, vaikka niitä olisikin vain tonni.
Ja samalla tukee "Ammattitaitoista" johtajaa.
H.hunksz kirjoitti:
Hyvät bonukset ansaitsevat toimitusjohtajat pitävät huolen että osakekurssi on korkealla ja osakeanti paranee vuosi vuodelta.
Teflonin ja omantunnontuskat he delegoivat alijohtajille.
Jotkut kyllä kärähtävät ratista tai naisista.
Eivät hekään ihan tunnottomia ole.
Jos firmoja haluaa haukkua, pitää ottaa selvää osakkeenomistajista, heidän tahtonsa valitsee hallitukset ja johtajat.
Tavallinen tallaajakin katsoo mihin rahansa sijoittaa, vaikka niitä olisikin vain tonni.
Ja samalla tukee "Ammattitaitoista" johtajaa.
H...tiedän ihan tarkkaan, mistä kirjoitin. Olen laatinut aika monta budjettia, ja tiedän mitä se viivan alle jäävä luku tarkoitti. Se oli osanen sen suuren pörssiyhtiön kokonaistulosta. Ja me kumpikin ilmeisesti tiedämme, mitä se taas tarkoittaa.
On se vaan niin ihanaa, kun minulla ei ole "aina oikeassa olemisen -tarvetta". Voin joskus kirjoittaa ihan puuta heinää, vaan nyt en.
- onnellinen köyhä
niin monelle käy näin!
En minäkään kotoa rahaa ole saanyt mutta terveen kropan ja pään.
Niillä mennään eteenpäin ja on menty.
Ei ole suuret haaveet mutta terve järki pitää työnsyrjässä ja leivässä.
Tyotä tekemällä olen selvinnyt. Ja pysynyt terveenä. Köyhä olen edelleenkin, mutta onnellinen.
Se riittää minulle.- 1943
kiitollinen, että köyhyydestä huolimatta kannustivat opiskeluun ja antoivat säännöllisesti kalanmaksaöljyä. Tuli vahvat luut, jotka kestävät kaatuiluakin. Kodin ilmapiiri oli sellainen, ettei oltu huonompia kuin muut, vaikka rahaa ei ollut kuten muilla. Kyllä meillä kaikilla lapsilla on aineellisest paremmin kuin vanhemmillani. Ja toistaiseksi olemme olleet terveempiäkin. Suomessa on mahdollisuus edetä, jos itse niin haluaa. Ja köyhyyskin on suhteellista.
- ,,,,,,,,,,,
monien pitää tulla toimeen ilman niitäkin.
- aika yleensä on raha
Teille kaikille Suomalaisille!
Kaikki mikä teillä nyt on se on historiassa he jotka sen ovat Teille antaneet, ilman rahaa tai ei.- paras sinä.
Ennen oli köyhillä kamalaa olivat huutolaisia ja ilman rahaa jos ei olut vanhempia. Ja sodassa jäi moni orvoksi.
Mutta nämä ihmiset ovat minusta juuri oikeita ihmisiä selviytymisineen. Ihmisiä jotka ovat selvinneet eräänlaisesta taistelusta. Parhaita kaikista! - !!! on nollan merkki
paras sinä. kirjoitti:
Ennen oli köyhillä kamalaa olivat huutolaisia ja ilman rahaa jos ei olut vanhempia. Ja sodassa jäi moni orvoksi.
Mutta nämä ihmiset ovat minusta juuri oikeita ihmisiä selviytymisineen. Ihmisiä jotka ovat selvinneet eräänlaisesta taistelusta. Parhaita kaikista!Näin, olet oikeassa, mutta ketä tuli sodista--- luulen olet pieni nolla tässä asiassa....
- missä järki?
!!! on nollan merkki kirjoitti:
Näin, olet oikeassa, mutta ketä tuli sodista--- luulen olet pieni nolla tässä asiassa....
Voivo orpo kuulla sodan jälkeisiä ääniä??
Ei, hänellä on hyvä olla.
- suvenkorento*
..uskon, että tyhmyys on enemmän periytyvää kuin köyhyys.
Äläkä leimaa työläisväestöä, heidän joukostaan löytyy hyvin viisaita ihmisiä, ja työväenluokan keskuudesta on noussut suurmiehiä. Puhumattakaan niistä sitkeistä nuorista, jotka saatuaan henkistä kannustusta
viisailta vanhemmiltaan, rahaa ei ole ollut antaa, ovat omalla sitkeydellään, älyllään kouluttaneet itsensä pois köyhyydestä...ei kiinnostanut ketään, ihan yksin jäin mielipiteeni kanssa.
Siis köyhyys periytyy m.o.t.suvenkorento123 kirjoitti:
..ei kiinnostanut ketään, ihan yksin jäin mielipiteeni kanssa.
Siis köyhyys periytyy m.o.t.Kyl me enkeleitten kans yritettiin sanoo et kyl se on sillai et ei köyhyys aina periyry.
Se on ihmisen lapsest kiinni millanen humeetti sil on.- suvenkorento*
koti-kiusattu kirjoitti:
Kyl me enkeleitten kans yritettiin sanoo et kyl se on sillai et ei köyhyys aina periyry.
Se on ihmisen lapsest kiinni millanen humeetti sil on...päiväni :-). Kiitos.
- totuus tässäkin....
On, jos ei kyrpä tai vittu ole muuttaneet asiaa.
Mitä on köyhyys?
Usein pohdiskelen tuota sanaa, ja oikein suussani pyörittelen.
Itse en ole tuntenut olevani köyhä koskaan, en silloinkaan kun piti tulla toimeen viidensadan euron työttömyysrahalla. Eikä mulla ollut mitään tilillä muuta.
Mutta jos olisin kokenut olevani mieleltäni köyhä, silloin olis ollut tosi paha.
Nyt olen töissä mutta ei se palkka mikään iso ole aina kun haluan jotain suurempaa pitää säästää, enkä nytkään tunne olevani köyhä.
Ehkä sitten olenkin tyhmä???
Ei en suostu siihenkään nimitykseen.
Mutta jos sanotaan että onnellinen, se pitää paikkansa.
Ja mielikuvitus on se jonka olen perinyt molemmilta vanhemmiltani. Niin työläisiäkin kun olivatkin.- kysymys.....
Et tiedä millä palstalla olet ,,, oletko hoidossa....
kysymys..... kirjoitti:
Et tiedä millä palstalla olet ,,, oletko hoidossa....
Jos en ihan väärässä ole niin palsta on 60 plus?
Ei en ole hoidossa.
Lisää kysyttävää? Vastauksista ei ole takeita!- enkeliduo
500eurol kuukaut ?
Emmää usko,vaiks olis oma asunto,ni kyl yhtiövastike 100e luakkaa on,eikö?
Kiva ,että olet saanu töitä :)
Hianoo,ku olet onnelline,sitä ei rahal saakka.
Hyvää viikonloppuu sulle ! - ?
tulisilla kirjoitti:
Jos en ihan väärässä ole niin palsta on 60 plus?
Ei en ole hoidossa.
Lisää kysyttävää? Vastauksista ei ole takeita!aika ja missä, koska en asu suomessa herää kysymyksiä, siitä mikä on totuus ja valhe.
Sillä Suomessa on valhe suurin totuus, paitsi sää....
koska kaikki on kuin päivä tai yö......
samaa paskaa, kaikki hyvin... hyvä palkka ei veroja siis suomalainen. enkeliduo kirjoitti:
500eurol kuukaut ?
Hyvää viikonloppuu sulle !Kyllä voi koska niin vain tulin. Enkä hakenut apua mistään.
Siitä toimeentulosta tuli mulle elämäntapa, koska ajattelin että ei niin voi olla pitkään.
Sitten pääsin kurssille ja päälle tuli pikkusumma.
Mitään ylimääräistä en tietenkään ostanut eikä mitään erikoisia harrastuksia ollut.
Asunto oli erittäin halpa vuokra-asunto, enemmän kyllä kun sata euroo :))
Ja kyllä ihmiset joutuu tänä päivänä pienemmälläkin elämään.
Oikein hyvää viikonloppua sinullekin!? kirjoitti:
aika ja missä, koska en asu suomessa herää kysymyksiä, siitä mikä on totuus ja valhe.
Sillä Suomessa on valhe suurin totuus, paitsi sää....
koska kaikki on kuin päivä tai yö......
samaa paskaa, kaikki hyvin... hyvä palkka ei veroja siis suomalainen.Kirjoitat suomea siis oletko kuitenkin suomalainen jossain muussa maassa, tai eri ajassa:)
Suomessa on ihmisiä joille valhe on totuus, ja toisinpäin jotka kokevat että totuus on valhe.
Mikä on hyvä palkka, tulen toimeen se riittää. Maksan veroja ihan suosiolla, koska niitä käytetään myöskin meidän hyväksi, joskin nykyään niitä menee muille maillekin, siitä en tykkää.
Ja jos elämäänsä tyytyväisyys on samaa paskaa jollekin, niin se sitten on hänelle (sinulle?) niin.
Vastasinkohan tarpeeksi vaikeasti noihin sun kummallisuuksiis?- e egggr e
enkeliduo kirjoitti:
500eurol kuukaut ?
Hyvää viikonloppuu sulle !Jos ei ole vaihtoehtoja. Yleensä kyllä tulee soskua päälle tarvittaessa.
- Nihilistikään tule
e egggr e kirjoitti:
Jos ei ole vaihtoehtoja. Yleensä kyllä tulee soskua päälle tarvittaessa.
asumiskustannusten jälkeen rahaa ?
Mikä on sosku?
Asumistuki vai? Ethän silloin tule 500e toimeen.
Eikä tule,jos laskunsa ITSE HOITAA.Ei varmasti. - Ihmettelijä,
tulisilla kirjoitti:
Kyllä voi koska niin vain tulin. Enkä hakenut apua mistään.
Siitä toimeentulosta tuli mulle elämäntapa, koska ajattelin että ei niin voi olla pitkään.
Mitään ylimääräistä en tietenkään ostanut eikä mitään erikoisia harrastuksia ollut.
Oikein hyvää viikonloppua sinullekin!oliko netti jo silloin.Entä kännykkä?
Olisi mielenkiintoista tietää,
paljonko kulutat ruokaan kk:ssa.
Eihän tuosta voi jäädä kuin max.10e per vrk.
Olet roopeankka,sentin venyttäjä :)
Meilläpäin ei noin halvalla saa asuntoa.
Alivuokralaisasunnon ehkä.Kimppakämpätkin maksavat 200e. - .
tulisilla kirjoitti:
Kyllä voi koska niin vain tulin. Enkä hakenut apua mistään.
Oikein hyvää viikonloppua sinullekin!täältä paskaa jauhamasta.
Lobotomiaan tuollaiset paskan jauhajat, kun teillä ei ole mitään kykyjä edes keskusteluihin, suksikaa hittoon ja jättäkää KESKUSTELUT rauhaan. - ihan itte maksan
Nihilistikään tule kirjoitti:
asumiskustannusten jälkeen rahaa ?
Mikä on sosku?
Asumistuki vai? Ethän silloin tule 500e toimeen.
Eikä tule,jos laskunsa ITSE HOITAA.Ei varmasti.kun et tiedä! Vastike, sähkö ja netti noin 200 eur/kk. Puhelin 20-30 eur/kk. Ruokalasku tammikuun alusta tähän päivään 103,10 eur. Telkkaria ei ole, eikä lehtiä tule. Auton käyttömaksu 130 eur/vuosi ja polttoainetta menee nykyisellään ehkä 50 eur/kk. Eläkkeestä jää hyvin säästöön, eikä mitään puutu.
. kirjoitti:
täältä paskaa jauhamasta.
Lobotomiaan tuollaiset paskan jauhajat, kun teillä ei ole mitään kykyjä edes keskusteluihin, suksikaa hittoon ja jättäkää KESKUSTELUT rauhaan.Mä kävin siellä ja ei siel ollu kun yks puskastahuutelija ja sekin oli palavassa pensaassa.
- ??
ihan itte maksan kirjoitti:
kun et tiedä! Vastike, sähkö ja netti noin 200 eur/kk. Puhelin 20-30 eur/kk. Ruokalasku tammikuun alusta tähän päivään 103,10 eur. Telkkaria ei ole, eikä lehtiä tule. Auton käyttömaksu 130 eur/vuosi ja polttoainetta menee nykyisellään ehkä 50 eur/kk. Eläkkeestä jää hyvin säästöön, eikä mitään puutu.
tota eikö sulla oo liikennevakuutusta, kotivakuutusta, katsastusta, öljynvaihtoa, huoltoa autolle. Hihnan vaihtoa jne?
Sähköö menee mulla kyl vuodes 160e, vaik en paljoo käytäkään.
Ei oo lehtii eikä telkkua. - ihan itte maksan
?? kirjoitti:
tota eikö sulla oo liikennevakuutusta, kotivakuutusta, katsastusta, öljynvaihtoa, huoltoa autolle. Hihnan vaihtoa jne?
Sähköö menee mulla kyl vuodes 160e, vaik en paljoo käytäkään.
Ei oo lehtii eikä telkkua.pienen laskutoimituksen, niin huomasit, että en ollut käyttänyt sitä 500 euroa kuukaudessa. Loppuraha kyllä riittää noihin muihin maksuihin. Auton on vävyni huoltanut harrastuksekseen, joten siitä on varsin pienet kulut. En ole niin köyhä, että minun olisi pakko tulla toimeen viidellä sadalla kuukaudessa. Tuossa vaan joku väitti, että sillä rahalla ei pärjää lainkaan jos laskunsa maksaa. On selvää, että vuokra-asunnossa ei pärjää ilman tukia. Meillä asumiskulut ovat pienet, koska teemme itse yhtiössä kaiken mahdollisen.
Ihmettelijä, kirjoitti:
oliko netti jo silloin.Entä kännykkä?
Olisi mielenkiintoista tietää,
paljonko kulutat ruokaan kk:ssa.
Eihän tuosta voi jäädä kuin max.10e per vrk.
Olet roopeankka,sentin venyttäjä :)
Meilläpäin ei noin halvalla saa asuntoa.
Alivuokralaisasunnon ehkä.Kimppakämpätkin maksavat 200e.Mun vuokra oli silloin 215 euroo kuussa.
Nettiä ei ollut tämän hommasin vasta kun pääsin vakitöihin.
Autoa ja niitä vakuutuksia ei ollut, ei mitään vakuutuksia silloin koti vakuutuksenkin hommasin vasta myöhemmin.
Kännykkä oli ja laskut noin 10 euroa kuussa niinkun viimeinenkin lasku oli vain 14 euroa. En ole puhelinterroristi :))
Lehtiä ei tullut, on kirjasto jossa niitä pääsee lukemaan tänäänkin.
Telkkalupa kyllä tuli maksettua ja sähköt. siinähän ne onkin.
Eli vuokra, sähköt, televisiolupa ja känny. Lopuilla ruokaa, joskus jotain. Ja niinkun kirjoitin ei se ajanjakso kestanyt kamalan pitkään sitten tuli taas joku kurssi josta sai jotain pientä lisää.
Ruokaan ei mene tänäkään päivänä paljon. Käyn kerran tai kaksi viikossa kaupassa ja teen itse ruokani.
Tänään kävin ja sitä ennen kävin viime sunnuntaina.
Nyt kun säästän siihen matkaan niin olen taas ottanut käyttöön köyhäilyohjemani monessa asiassa. Sitten matkalla nautitaan.. kirjoitti:
Lobotomiaan tuollaiset paskan jauhajat, kun teillä ei ole mitään kykyjä edes keskusteluihin, suksikaa hittoon ja jättäkää KESKUSTELUT rauhaan.Mikäs sua nyt oikein riepoo?
Minkälaista keskustelua haluat yllä pitää.
Sun viestis oli aika ala-arvoisesti kirjoitettu, eli tollaseen keskusteluun en meinaa lähteäkään :))- enkeliduo
kun et tiedä! Vastike, sähkö ja netti noin 200 eur/kk. Puhelin 20-30 eur/kk. Ruokalasku tammikuun alusta tähän päivään 103,10 eur. Telkkaria ei ole, eikä lehtiä tule. Auton käyttömaksu 130 eur/vuosi ja polttoainetta menee nykyisellään ehkä 50 eur/kk. Eläkkeestä jää hyvin säästöön, eikä mitään puutu.
pärjääks sää KAHDEL EUROL,86sentil päivä ruakalaskus.
Ei hitto,nym menee yli ymmärryksen.
Onks sul omat kanat,lehmä ja viljat.Eihän tommosel summal ihmine elä.
Eip silti on sun bensakulutki tosi piänet,mut toi ruaka,ettei KOLMEAKA euroo/vrk.
Hyvä,ettes polta,etjä juo...muutaku vettä.
Meit on kaks,muttei mul riitä toi raha viikoksikaan.
Käy kyl nuoret syämäs n.kerran viikos.
Eläke sulla ei vissiin olekka toi 500e,vaan olet joku muu.
Emmää väitä,etteikö eläkkeest säästöön jää.
Ikinä yht helpol rahaa saanu :) - Ihailen säästäväisyy
Kaupasta et saa kuukauden ja viikon ruokia sadalla eurolla.
Et,vaikka ostaissit aina vanhoja ruokia.
Dyykkaatko? - enkeliduo
varmast olit päiväst toisee,jos 500eurol tulit toimee ?
Mikses hakenu asumistukee ?
Viisas olet,ku säästät,etkä tee velkaa. - enkeliduo
tulisilla kirjoitti:
Mun vuokra oli silloin 215 euroo kuussa.
Autoa ja niitä vakuutuksia ei ollut, ei mitään vakuutuksia silloin koti vakuutuksenkin hommasin vasta myöhemmin.
Kännykkä oli ja laskut noin 10 euroa kuussa niinkun viimeinenkin lasku oli vain 14 euroa. En ole puhelinterroristi :))
Eli vuokra, sähköt, televisiolupa ja känny. Lopuilla ruokaa, joskus jotain. Ja niinkun kirjoitin ei se ajanjakso kestanyt kamalan pitkään sitten tuli taas joku kurssi josta sai jotain pientä lisää.
Ruokaan ei mene tänäkään päivänä paljon. Käyn kerran tai kaksi viikossa kaupassa ja teen itse ruokani.
Nyt kun säästän siihen matkaan niin olen taas ottanut käyttöön köyhäilyohjemani monessa asiassa. Sitten matkalla nautitaan.joilla tapana ens säästää ja sit vast hankkii joku haave.
Kyl olet matkas ansainnu,mahtaa se tuntuu mahtavalt,
ku ei tartte miättii laskui jälkeenpäi.
jotku ostaa joulunki visoil ja korteil,sit maksetaa kesään asti niit.
Emmää san tääl heikäläissii olevan,mut tunnen kyl.
Pitäis kuuluu,miten kukin maksaa,kukin taplaa tyylilläs.
Mut sul on hyvä tyyli....mum miälest. - ihan itte maksan
Ihailen säästäväisyy kirjoitti:
Kaupasta et saa kuukauden ja viikon ruokia sadalla eurolla.
Et,vaikka ostaissit aina vanhoja ruokia.
Dyykkaatko?Minulla on pakastimet marjoja pullollaan. En esimerkiksi osta lainkaan hedelmiä, hilloja tai mehuja. Olen pakastanut kesällä myös nokkosta ja muitakin yrttejä, joita hyödynnän ruoan valmistuksessa. Sieniä on suolattuna ja kuivattuna. Leivon kaikki leivät, sämpylät, piirakat ja kahvileivät. Alkuvuodesta olen valmistanut tavallista arkiruokaa (ei ole ollut juhlia). Herne-, sieni-, kaali- ja kasviskeittoja. Laatikoita maksasta, makaronista ja silakasta. Kinkku- ja lohikiusausta, muutamia ruokia mainitakseni. Olen tehnyt myös riisipuuroa ja marjakeittoa, puolukka- ja perunapuuroa. En osta vanhoja ruokia!
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan! - ihan itte maksan
enkeliduo kirjoitti:
pärjääks sää KAHDEL EUROL,86sentil päivä ruakalaskus.
Ei hitto,nym menee yli ymmärryksen.
Onks sul omat kanat,lehmä ja viljat.Eihän tommosel summal ihmine elä.
Eip silti on sun bensakulutki tosi piänet,mut toi ruaka,ettei KOLMEAKA euroo/vrk.
Hyvä,ettes polta,etjä juo...muutaku vettä.
Meit on kaks,muttei mul riitä toi raha viikoksikaan.
Käy kyl nuoret syämäs n.kerran viikos.
Eläke sulla ei vissiin olekka toi 500e,vaan olet joku muu.
Emmää väitä,etteikö eläkkeest säästöön jää.
Ikinä yht helpol rahaa saanu :)mielestä on pelkästään hyvä, että en juo muuta kuin vettä. Se kuulema pitääkin suun ja hampaat kunnossa. No juon minä kyllä myös teetä ja kahvia, (nykin) joten elän ihan tavallista elämää.
Kerroin jo tuossa toisessa vastauksessa pienistä ruokamenoistani, mutta annan nyt vielä yhden esimerkin. Osta vaikka 600 g jauhettua maksaa (hinta 2 eur). 300 g riittää isoon vuokaan maksalaatikkoa ja lopusta valmistat maksapihvejä. Siinä on jo herkkuruokaa kokonaiseksi viikoksi. Suunnittelemiseen se ruokatalous perustuu. - Osaaminen ei pahenna
mielestä on pelkästään hyvä, että en juo muuta kuin vettä. Se kuulema pitääkin suun ja hampaat kunnossa. No juon minä kyllä myös teetä ja kahvia, (nykin) joten elän ihan tavallista elämää.
Kerroin jo tuossa toisessa vastauksessa pienistä ruokamenoistani, mutta annan nyt vielä yhden esimerkin. Osta vaikka 600 g jauhettua maksaa (hinta 2 eur). 300 g riittää isoon vuokaan maksalaatikkoa ja lopusta valmistat maksapihvejä. Siinä on jo herkkuruokaa kokonaiseksi viikoksi. Suunnittelemiseen se ruokatalous perustuu.Ja ettei tee vain sitä yhtä annosta vaan käyttää pakastinta/kaupan tarjoukset hyväkseen. Suunnittelen ostoslistani ihan tarjouksien perusteella. Valmistan jotain, jotain pakkaseenkin .
Täällä tuntuu olevan jokin sähkönkulutuksen nuukailu, ei raaskita pitää päällä jne... no justiinsa :/
Kyllä kuukauden tarpeet on löydyttävä kaapeista niin kuivana juin jäätyneinäkin, koskaan kun ei voi tietää milloin se osoittautuukin järkeväksi.
Tarrat rasioihin, pakkauksiin päivämäärällä, itselläni on pieni ruutuvihko johon kirjaan laitetun tai yliviivaan otetun. Ymmärrän jos kotona on useita henkilöitä he eivät ehkä noudata merkkaamistoiveita, vaan pianhan sen hoksaa kun yhteisiä elonpäiviä on jo takana :))
Jos viitsii nähdä vaivaa ja tehdä edullisesti ruokansa, pysäköi vihannestorille, kaalia, lanttua, ym. lihaa voi laittaa nimeksi ja saa hyvää! Ja ainakin jonkinverran myös pakkaseenkin, yhtäkertaa ei kannata ruokaa valmistaa, sanoo nuuka-iita! - Kade, itte itte
Minulla on pakastimet marjoja pullollaan. En esimerkiksi osta lainkaan hedelmiä, hilloja tai mehuja. Olen pakastanut kesällä myös nokkosta ja muitakin yrttejä, joita hyödynnän ruoan valmistuksessa. Sieniä on suolattuna ja kuivattuna. Leivon kaikki leivät, sämpylät, piirakat ja kahvileivät. Alkuvuodesta olen valmistanut tavallista arkiruokaa (ei ole ollut juhlia). Herne-, sieni-, kaali- ja kasviskeittoja. Laatikoita maksasta, makaronista ja silakasta. Kinkku- ja lohikiusausta, muutamia ruokia mainitakseni. Olen tehnyt myös riisipuuroa ja marjakeittoa, puolukka- ja perunapuuroa. En osta vanhoja ruokia!
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan!tietenkin. Justhan ostit sen asunnon, johon myyjä jäi asumaan. Miksi pitää olla pihi. Haluan elää ja nauttia, nyt kun se on mahdollista.
- enkeliduo
Minulla on pakastimet marjoja pullollaan. En esimerkiksi osta lainkaan hedelmiä, hilloja tai mehuja. Olen pakastanut kesällä myös nokkosta ja muitakin yrttejä, joita hyödynnän ruoan valmistuksessa. Sieniä on suolattuna ja kuivattuna. Leivon kaikki leivät, sämpylät, piirakat ja kahvileivät. Alkuvuodesta olen valmistanut tavallista arkiruokaa (ei ole ollut juhlia). Herne-, sieni-, kaali- ja kasviskeittoja. Laatikoita maksasta, makaronista ja silakasta. Kinkku- ja lohikiusausta, muutamia ruokia mainitakseni. Olen tehnyt myös riisipuuroa ja marjakeittoa, puolukka- ja perunapuuroa. En osta vanhoja ruokia!
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan!ruakalaskuu,ettei osta hedelmii.
Niihi saa helposti sen 3e menemää päiväs.
Ei sul sit maitooka men litraa vrk.
Meit onki kaks ja pojanpoika usseen syämäs,lähel ku asuu :)
Maitoo menee kolmeki litraa päiväs,jos lettui paistan,riisipuuroo keittän.
Juamisel tarkotin alkoholii.Se on iso säästö....mun ukko tuhlaa sihe n.20e/vkos.
Viäläkä emmää usko,että satasel voi pärjätä yli kuukauden :)
Hianoo,jos selviit niin piänel.Mittään pahaa siin toiki ole.
Mut jos jonku pesuaineen ostat tai kaffepaketin,ni sil päiväl et sit muuta ostakka :)
Talouspaperit,huuhteluaine,pesuaineet,deorodantti viä ainaski n.30e/kk.
Nyt lakkaan ihmettelemäst :) täl erää. - Tuhlaajapoikatyttö
pienen laskutoimituksen, niin huomasit, että en ollut käyttänyt sitä 500 euroa kuukaudessa. Loppuraha kyllä riittää noihin muihin maksuihin. Auton on vävyni huoltanut harrastuksekseen, joten siitä on varsin pienet kulut. En ole niin köyhä, että minun olisi pakko tulla toimeen viidellä sadalla kuukaudessa. Tuossa vaan joku väitti, että sillä rahalla ei pärjää lainkaan jos laskunsa maksaa. On selvää, että vuokra-asunnossa ei pärjää ilman tukia. Meillä asumiskulut ovat pienet, koska teemme itse yhtiössä kaiken mahdollisen.
Miten voisikaan pärjät,jos jo vuokra on 500e luokkaa,niin kuin täällä päin on.
Ellei jossain hellahuoneessa asu.
Jos joskus vieraitakin käy,niin ei pullataikinaa saa kolmella eurolla.
Olisi kiva olla kärpäsenä katossasi ja seurata,mitä syöt ja tarjoat vieraillesi :)
Ulkona et varmasti syö milloinkaan. - Pirre*
Kade, itte itte kirjoitti:
tietenkin. Justhan ostit sen asunnon, johon myyjä jäi asumaan. Miksi pitää olla pihi. Haluan elää ja nauttia, nyt kun se on mahdollista.
muukin kirjoittanut samoilla sanoilla ostaneensa ja laittaneensa asunnon vuokralle.., minä ainakin kerroin, mutten ole kertonut säästäväni ruoan ostosta sen enempää kuin koskaan aiemminkaan..tosi huvittavia nämä arvausleikit..höpsö - mie en puskaile.
- Pirre*
Tuhlaajapoikatyttö kirjoitti:
Olisi kiva olla kärpäsenä katossasi ja seurata,mitä syöt ja tarjoat vieraillesi :)
Ulkona et varmasti syö milloinkaan.taikinan tehnetkään, mutta kyllä kolmella eurolla jo pullaa saa melkoisen ropakon :)
- ihan itte maksan
Ulkona et varmasti syö milloinkaan.meille ei kannata tulla, sillä lätkä saattaa heilahtaa herkästi. Jos muuten kävelee reilusti ovesta sisään, niin karjalaiseen tyyliin tarjotaan, mitä talossa sattuu olemaan. Pakastimien aikana ruokaa toki on, vaikka vieras tulisikin yllättäin (sinunkin kannattaisi tulla, niin opettaisin tekemään pullataikinan alle kolmen euron). Ulkona syön vain silloin, kun ei ole tilaisuutta itse ruokaa valmistaa (matkoilla)
- ihan itte maksoin
Kade, itte itte kirjoitti:
tietenkin. Justhan ostit sen asunnon, johon myyjä jäi asumaan. Miksi pitää olla pihi. Haluan elää ja nauttia, nyt kun se on mahdollista.
Kävin kyllä äskettäin katsomassa yhtä asuntoa, mutta en tehnyt siitä kauppoja. Sitäpitsi siinä ei ollut asukasta, vaan se oli tyhjä.
tulisilla kirjoitti:
Mun vuokra oli silloin 215 euroo kuussa.
Nyt kun säästän siihen matkaan niin olen taas ottanut käyttöön köyhäilyohjemani monessa asiassa. Sitten matkalla nautitaan...aito selviämistarina. Sinulla on viisautta ja hyvä itsekuri. Osaat varmasti nyt nauttia hieman
helpommasta elämästä. Ole ylpeä itsestäsi!ihan itte maksan kirjoitti:
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan!..talouden pitäjä, siihen ei kaikista ole.
Luin aikoinaan Hesarin kuukausiliittestä (siinä esiteltiin Helsingin kantakaupungissa asuvia
ihmisiä) eräästä vanhuksesta. Hän oli iäkäs nainen, tehnyt koko ikänsä erittäin pienipalkkaista työtä. Hän asui pienessä yksiössä, joka oli hänen omansa. Hän kertoi myös, millä oli elänyt, kun säästi asunnon omarahoitusosuutta, jotta saisi pankista lainan. Hänen ruokavalionsa oli kaurapuuro, piimä, ruisleipä ja silakat. Hän sai säästettyä oman osuutensa, ja jatkoi samaa
dieettiä maksaakseen lainansa. Hän oli haastattelun aikaan 84 vuotias, asui hissittömän talon jossain ylemmässä kerroksessa, nautti pientä eläkettä, ja oli elämäänsä hyvin tyytyväinen.
Hän on ainut henkilö, joka jäi siitä artikkelista mieleeni, julkaisusta lienee ainakin 15 vuotta.
Hän oli yksi näistä meidän Herramme pienistä muurahaisista, joita mm. Aapeli mielellään kuvasi.- Tuhlaajapoikatyttö
Pirre* kirjoitti:
taikinan tehnetkään, mutta kyllä kolmella eurolla jo pullaa saa melkoisen ropakon :)
pullataikina aineet,niin meillä päin ei myydä kuin:
sokeria kilon pussissa.maksaa n.1e.voipaketti 2e
vehnäjauhopussi 1e,hiiva 0,50e,munapaketti 1e,
kardemummapötkö 0,80e
En saa aikaiseksi kolmella eurolla pullataikinaa.
Laskin hinnan että menen kauppaan ja ostan ne aineet.
Eihän tuon ihmisen,joka satasella pärjää kuukauden kaapissa voi olla
paljon aineita jemmassa.
Älä suutu,minussa vika,kun en osaa "elää noin halvalla".
Satanen viikossa tuntuu sekin pieneltä! - Tuhlaajapoikatyttö
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan!nähdä viikonlopun ruokaostoslistasi.
Meillä kun menee n.80e ruokakauppaan perjantaisin.
Mitähän voisin jättää siitä pois?
Leikkeleet,EN,hedelmät,EN,kivennäisvedet,EN.
kahvin,EN,4l maitoa,EN,kastikelihan tai ruokaaineet,EN,
leivät,EN,keksit pienokaisille,EN,
JUU-EI,se tulee menemään.Suurin lasku n.150e,pienin 60e.
joka viikonloppu,
Jokainen taplaa tyylillään! - Tuhlaajapoikatyttö
Ruokamenojen pienuudessa ei ole sinänsä mitään ihmeellistä. Myös sisarteni ja tyttäreni ruokamenot ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Minulla on tarkka kirjanpito talousmenoista ja kaikki kuititkin ovat tallella, joten sopii tulla tarkistamaan!Niin pieni sähkönkulutus ja enempi kuin yksi pakastin?
Yhden hengen taloudessa?
Johan on. - Tuhlaajapoikatyttö
ihan itte maksoin kirjoitti:
Kävin kyllä äskettäin katsomassa yhtä asuntoa, mutta en tehnyt siitä kauppoja. Sitäpitsi siinä ei ollut asukasta, vaan se oli tyhjä.
Ostat osakkeen sillä 500e tuloilla.
Onneksi ensi kuussa saat palkankorotuksen.
Herrat ovat todenneet,ettei sillä 500eurolla tule
ihminen toimeen.
Vai onko turhaa koko "takuueläke",kun vähempikin riittää?
Ei voi olla totta! - Tuhlaajapoikatyttö
. kirjoitti:
Lobotomiaan tuollaiset paskan jauhajat, kun teillä ei ole mitään kykyjä edes keskusteluihin, suksikaa hittoon ja jättäkää KESKUSTELUT rauhaan.fiksu keskustelun ylläpitäjä.
Mitäpä jos menisit itse sinne hel...... - ;))
kardemummapötkö 0,80e
paljon aineita jemmassa.
Satanen viikossa tuntuu sekin pieneltä!Etkö mihinkään muuhun koskaan käytä sokeria, jauhoja?
Oikea hinta olis sokeri 0,20, hiiva 0;19-0,25, jauhot n,0,45, margariini 0,30 kardemumma 0,30 eli alle kaks ekuu, sähkö. Jos ostat noilla hinnoilla, ni voisit vaihtaa kauppaa ;)
Jauhois tulee se toinenkin taikina, ja nois muistaki, jos ostat ne paketit.
Sämpyläjauho maksaa 1,19 2kg ja tuleee kaks taikinaa. Siihen 1/2desii öljyy suolaa ja sokerii pari lusikallista hiiva. Joten sämpylöit tulee parikymmentä, kaks kertaa. Edullinen öljy maksaa 0,99 1/2l. Käy sit muuhunki ruuanlaittoon. Eli 40-44 sämpylää maksaa n, 2e
Montako saat kaupasta sillä hinnalla? - ihan itte maksan
Ostat osakkeen sillä 500e tuloilla.
Onneksi ensi kuussa saat palkankorotuksen.
Herrat ovat todenneet,ettei sillä 500eurolla tule
ihminen toimeen.
Vai onko turhaa koko "takuueläke",kun vähempikin riittää?
Ei voi olla totta!lukenut ketjua. Tuolta aiemmista kirjoituksista pitäisi käydä selkeästi selville, että asun omistusasunnossa, eivätkä tuloni ole suinkaan tuo 500 euroa kuukaudessa. Otin kantaa asiaan, koska nimimerkki tulisilla kertoi joskus eläneensä viidensadan työttömyyskorvauksella ja häntä ei oikein uskottu. Kerroin, mitä olen nyt alkuvuoden aikana kuluttanut ja se todellakin pitää paikkansa. Minulle henkilökohtaisesti on muuten aivan samantekevää, mitä sinä tai joku muu uskoo tai kuluttaa talousmenoihinsa. Minä säästän siinä, missä voin ja käytän säästyneet rahat johonkin muuhun. Minulla on aikuisia lapsia ja yksi kummipoika. Heille on hauskaa lahjoittaa jotakin silloin tällöin. Ostan laadukkaita astioita tai lahjoitan pieniä matkoja. Viimeisin lahjoitus oli kahden hengen matka Pariisiin.
- enkeliduo
kardemummapötkö 0,80e
paljon aineita jemmassa.
Satanen viikossa tuntuu sekin pieneltä!saa kolmel eurol,
ei sitä hintaa tommottis lasketakka.
jos 10 munaa ostat,ni siit jää 8 jäljel.
Voipaketist jää pualet,vaiks tekisit voisilmäpullii.
Sokerii menee 2dl,eikä kiloo.jne.
Eip silti,munka miälest satasel kuutta viikkoo pärjä :) - enkeliduo
;)) kirjoitti:
Etkö mihinkään muuhun koskaan käytä sokeria, jauhoja?
Oikea hinta olis sokeri 0,20, hiiva 0;19-0,25, jauhot n,0,45, margariini 0,30 kardemumma 0,30 eli alle kaks ekuu, sähkö. Jos ostat noilla hinnoilla, ni voisit vaihtaa kauppaa ;)
Jauhois tulee se toinenkin taikina, ja nois muistaki, jos ostat ne paketit.
Sämpyläjauho maksaa 1,19 2kg ja tuleee kaks taikinaa. Siihen 1/2desii öljyy suolaa ja sokerii pari lusikallista hiiva. Joten sämpylöit tulee parikymmentä, kaks kertaa. Edullinen öljy maksaa 0,99 1/2l. Käy sit muuhunki ruuanlaittoon. Eli 40-44 sämpylää maksaa n, 2e
Montako saat kaupasta sillä hinnalla?0,50e hiiva.Emmää leivo ikinä markariinil.
Kardemummaa ei meijän kaupast saa 0,30.
Voita menee pualet paketist,eli yli 1e.Sit 2 munaa viäl.
Toi margariinin hinta on tosi halpa ? Oivariinii joskus käytän,
mut siitäki tulee yli 1e.
Kyl on pullallaki hyvä kate kaffeteeriois.Eurol mittää pullaa saa.
Sämpylii tol hinnal saa 5kpl :)
Olem mää kova leipomaa,mut emmää ihan noin halval saa aikaseks.
Mut mitä näist kinamaa.
Toiset ossaa venyttää sentei,mää en. - .,m.,m
. kirjoitti:
Lobotomiaan tuollaiset paskan jauhajat, kun teillä ei ole mitään kykyjä edes keskusteluihin, suksikaa hittoon ja jättäkää KESKUSTELUT rauhaan.Vai joko palsta on tehnyt kaltaisekseen, riitelijäksi ja muitten nimittelijäksi.
Ei ihme, että kato käy. - ;))
enkeliduo kirjoitti:
0,50e hiiva.Emmää leivo ikinä markariinil.
Kardemummaa ei meijän kaupast saa 0,30.
Voita menee pualet paketist,eli yli 1e.Sit 2 munaa viäl.
Toi margariinin hinta on tosi halpa ? Oivariinii joskus käytän,
mut siitäki tulee yli 1e.
Kyl on pullallaki hyvä kate kaffeteeriois.Eurol mittää pullaa saa.
Sämpylii tol hinnal saa 5kpl :)
Olem mää kova leipomaa,mut emmää ihan noin halval saa aikaseks.
Mut mitä näist kinamaa.
Toiset ossaa venyttää sentei,mää en.Oho, ompa sit hintaeroja hiivoissakin. Piti ihan tarkastaa, ja prismas oli 0,19 ja ässäs 0.25.
Ostan joka viikko, joten kuiteista viimeviikolla nuo ostettu.
Ässäs on oivariinin kanssa samanlainen oma merkki, levittyvä. Maksaa vain 1,85 ja 1,79 kaupasta riippuen.
Leivontamargariini maksaa 0.89 ja 1,19 puolikiloo.
10 munaa 0,89 jauhoja saa usein 0,69 2kg ostan silloin useamman pussin. Sämpyläjauhoja on monen hintasia, mut noi omankaupan merkit käy mulle, on hyviä. Joo, pussin kardemummaa saa 0,50 ja sehän ei mee kokonaan, vain puolet yhteen taikinaan.
Mulla on monta kauppaa lähellä, joten osaan hinnat, ja seuraan tarjouksia.
Sellaisia, mis on pitkä pvm, ostan tarjouksesta kerralla paljon, kuten jauhot, sokerin, kahvin.
Mukavia leipomishetkiä ihan itte maksan kirjoitti:
lukenut ketjua. Tuolta aiemmista kirjoituksista pitäisi käydä selkeästi selville, että asun omistusasunnossa, eivätkä tuloni ole suinkaan tuo 500 euroa kuukaudessa. Otin kantaa asiaan, koska nimimerkki tulisilla kertoi joskus eläneensä viidensadan työttömyyskorvauksella ja häntä ei oikein uskottu. Kerroin, mitä olen nyt alkuvuoden aikana kuluttanut ja se todellakin pitää paikkansa. Minulle henkilökohtaisesti on muuten aivan samantekevää, mitä sinä tai joku muu uskoo tai kuluttaa talousmenoihinsa. Minä säästän siinä, missä voin ja käytän säästyneet rahat johonkin muuhun. Minulla on aikuisia lapsia ja yksi kummipoika. Heille on hauskaa lahjoittaa jotakin silloin tällöin. Ostan laadukkaita astioita tai lahjoitan pieniä matkoja. Viimeisin lahjoitus oli kahden hengen matka Pariisiin.
On jännää lukea miten otetaan täällä pienillä eläminen.
Itsekin ajattelen niin että miksi laittaa rahojaan vain menemään kun säästämällä voi hommata mitä haluaa.
Vaikka sitten lahjoja muille,
Ja minäkin aloin pohtimaan tuota sanaa köyhyys siinä viestissäni, koska en ole koskaan tuntenut itseäni köyhäksi, vaikkei rahaa olekaan ollut kuin välttämättömään.
Köyhyyttä tyrkytetään joka tuutista ja joka sen sanan itseensä imaa niin on varmasti onneton.- ^^J^^duo
tulisilla kirjoitti:
On jännää lukea miten otetaan täällä pienillä eläminen.
Itsekin ajattelen niin että miksi laittaa rahojaan vain menemään kun säästämällä voi hommata mitä haluaa.
Vaikka sitten lahjoja muille,
Ja minäkin aloin pohtimaan tuota sanaa köyhyys siinä viestissäni, koska en ole koskaan tuntenut itseäni köyhäksi, vaikkei rahaa olekaan ollut kuin välttämättömään.
Köyhyyttä tyrkytetään joka tuutista ja joka sen sanan itseensä imaa niin on varmasti onneton.Hiano vastaus.
Mää olin ihan vakavissani ton visustelun kans.
Tänään kauppaan meni 26e.
Viäl koton miättisin,mitä olis voinu jättää ostamat :)
Ja se löytyski:piparilaatikon.Pikku-ukon lempipiparit maksaa melkest 3e.
Arvaas kuka niitä napostelee,ku ei ole pojan perhe tulossa.MURmur.
Cefilusmehuuki ostin,juan aamuisin,vaiks syän pal hedelmii.
Saas kattoo,opinks pihistelemää.
Meil oli baaris tosi saita pappa,vaki-asiakas.Pyys kerran suadatinpussei pari.Annoin nipun.Vitti,ukko oli kaatanu meilt palasokerii yhteen pussiin.Jo ennen oli "käryny" ku oli pojalles leuhkinu vieväs meilt vessapaperit ja servetit.Mut hauska pappa oli.
Säästäväinen,saita oikea saiturin mainet kanto hautaan asti. ^^J^^duo kirjoitti:
Hiano vastaus.
Meil oli baaris tosi saita pappa,vaki-asiakas.Pyys kerran suadatinpussei pari.Annoin nipun.Vitti,ukko oli kaatanu meilt palasokerii yhteen pussiin.Jo ennen oli "käryny" ku oli pojalles leuhkinu vieväs meilt vessapaperit ja servetit.Mut hauska pappa oli.
Säästäväinen,saita oikea saiturin mainet kanto hautaan asti.Heh, kyllä vessapaperissakin voi säästää :)
Käytän reilummin aina kun systerin kanssa ollaan käyty hakemassa mulle isot määrät (tulee halvemmaksin)
Mutta kun huomaan että systerin tuloon on pitempi aika, niin vähenee käyttö.
Kannan kaiken repussani kotiin. Lähimpään kauppaan puolitoista kilometriä, noin. Veskipaperi vie tilaa.
Tästä voi tehdä hauskaakin pihistelystä ja sen opin äidiltä, eikä äitikään pihi ollut, Sota-aikana hän vaan oppinut rahan pienen käytön ja sitä sitten on hyödynnetty.
Äiti sanoi aina että voi syödä "köyhää" ruokaakin, ei ole pakko ostaa aina kallista.
Kyllä minä tuhlaankin silloin kun sille päälle tulen ja ostan heräteostoksia, mutta opin aikoinaan vaan elämään pienillä koska en halunnut mennä selittämään millekään luukulle mihin nyt sen ja sen rahan olen laittanut.
Ärsyttävää kun aikuisena joutuu tekemään tiliä rahan käytöstä.- ihan itte maksan
^^J^^duo kirjoitti:
Hiano vastaus.
Säästäväinen,saita oikea saiturin mainet kanto hautaan asti.mutta tänään saatan mennä, jos ehdin. Keitin eilen jauhelihakeiton ja sitä riittää tällekin päivälle. Söin mansikoita ja otin omenahilloa sulamaan. Voisin tänään vaikka paistaa muutaman letun. UHT-maitoa näkyi olevan parikin purkkia avaamatta. Pyrin siihen, että minulla on aina perustarvikkeet kotona ja täydennän niitä tilaisuuden tullen. Totesin juuri, miten paljon minulla on kuivattuja omenoita, sieniä ja yrttejä. Täytyy ruveta niitä urakalla kuluttamaan, että tehty työ ei mene hukkaan. Toinen pakastin on myöskin saatava tyhjäksi, (etupäässä marjoja) kun jo kevättä kohti mennään. Ei ole tapana säilytellä ylivuotisia, vaan aina poimin uudet marjat, luumut ja omenat.
Vaikka olen "hamsteri." En elä syödäkseni, vaan syön elääkseni. - ^^J^^duo
mutta tänään saatan mennä, jos ehdin. Keitin eilen jauhelihakeiton ja sitä riittää tällekin päivälle. Söin mansikoita ja otin omenahilloa sulamaan. Voisin tänään vaikka paistaa muutaman letun. UHT-maitoa näkyi olevan parikin purkkia avaamatta. Pyrin siihen, että minulla on aina perustarvikkeet kotona ja täydennän niitä tilaisuuden tullen. Totesin juuri, miten paljon minulla on kuivattuja omenoita, sieniä ja yrttejä. Täytyy ruveta niitä urakalla kuluttamaan, että tehty työ ei mene hukkaan. Toinen pakastin on myöskin saatava tyhjäksi, (etupäässä marjoja) kun jo kevättä kohti mennään. Ei ole tapana säilytellä ylivuotisia, vaan aina poimin uudet marjat, luumut ja omenat.
Vaikka olen "hamsteri." En elä syödäkseni, vaan syön elääkseni.ruakaa tee.
Jopa hernekeittoo syärään kaks päivää.
Mut silti tarttee jottain ain hakkee.
Jihaa,tänäpä ei mennä kauppaan.
Mitä tommone maito on ? Mul aukko sivistykses :)
Ukko jua väh. litran maitoo pväs.
Leivän pääl paistin just munii ja sit on eilist lenkkii ja metukkaa. ^^J^^duo kirjoitti:
ruakaa tee.
Jopa hernekeittoo syärään kaks päivää.
Mut silti tarttee jottain ain hakkee.
Jihaa,tänäpä ei mennä kauppaan.
Mitä tommone maito on ? Mul aukko sivistykses :)
Ukko jua väh. litran maitoo pväs.
Leivän pääl paistin just munii ja sit on eilist lenkkii ja metukkaa.Vessanpyttyhajuste oli tarjouksessa.
Kaks roikotinta 3.50 €
H.- ^^J^^duo
hunksz kirjoitti:
Vessanpyttyhajuste oli tarjouksessa.
Kaks roikotinta 3.50 €
H.elämä on !
- Pär Pillhard
Vaiko ei?
- bessie*
Suomessa ei pysty elämään ihmisarvoista elämää rahattomana, oli henkinen taso mikä tahansa.
Köyhän lapsiperheen lapset perivät köyhyyden ja näköalattomuuden, paikkansa yhteiskunnassa.
"Ylenkatse lasta itkettää, ei osan vähyys". Jotenkin näin sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Edellisten sukupolvien oli helpompi ponnistella pois köyhyydestä, kun melkein kaikki olivat enemmän tai vähemmän köyhiä, eivätkä siten tunteneet osattomuutta, ylenkatsetta ja syrjintää. bessie* kirjoitti:
Suomessa ei pysty elämään ihmisarvoista elämää rahattomana, oli henkinen taso mikä tahansa.
Köyhän lapsiperheen lapset perivät köyhyyden ja näköalattomuuden, paikkansa yhteiskunnassa.
"Ylenkatse lasta itkettää, ei osan vähyys". Jotenkin näin sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Edellisten sukupolvien oli helpompi ponnistella pois köyhyydestä, kun melkein kaikki olivat enemmän tai vähemmän köyhiä, eivätkä siten tunteneet osattomuutta, ylenkatsetta ja syrjintää.Paikkansakin kukaties josta tosin on mahdollisuus ponnistella opiskelemalla pois.
Mutta toi näköalattomuus on asia josta olisin erimieltä kyllä köyhänkin lapsella voi olla kyky nährä kurjuutta kauemmmaksi.- bessie*
koti-kiusattu kirjoitti:
Paikkansakin kukaties josta tosin on mahdollisuus ponnistella opiskelemalla pois.
Mutta toi näköalattomuus on asia josta olisin erimieltä kyllä köyhänkin lapsella voi olla kyky nährä kurjuutta kauemmmaksi.pysty näkemään kodin tarjoamia näkymiä kauemmaksi ja vanhemmiltaanhan hän kaiken oppii. Paljon siis riippuu vanhemmista ja heidän asenteistaan. Tai lähellä olevista muista aikuisista. Yksi ainoa pätevä ja sydämellään työtään tekevä opettaja voisi antaa oikean suunnan ja mahdollisesti kumota kodin antamat huonot mallit, mutta sekin yleensä vaatii vanhemmilta kykyä ja halua yhteistyöhön.
bessie* kirjoitti:
pysty näkemään kodin tarjoamia näkymiä kauemmaksi ja vanhemmiltaanhan hän kaiken oppii. Paljon siis riippuu vanhemmista ja heidän asenteistaan. Tai lähellä olevista muista aikuisista. Yksi ainoa pätevä ja sydämellään työtään tekevä opettaja voisi antaa oikean suunnan ja mahdollisesti kumota kodin antamat huonot mallit, mutta sekin yleensä vaatii vanhemmilta kykyä ja halua yhteistyöhön.
Siinähän se tulikin ,kun lapsi pääsee jaloilleen ja muitten seuraan niin tavat tarttuu.
Lähinnä koitin sanoa et ei juopon lapsesta aina juoppoa tule eikä sekamiehen lapsest sekamiestä.- enkeliduo
koti-kiusattu kirjoitti:
Siinähän se tulikin ,kun lapsi pääsee jaloilleen ja muitten seuraan niin tavat tarttuu.
Lähinnä koitin sanoa et ei juopon lapsesta aina juoppoa tule eikä sekamiehen lapsest sekamiestä.saman pöyrä viärel kasvavist lapsistaki voi tulla ihan "eri parii".
Mut jokasel meil tääl maailmas on paikka ja meist jokasest on jonkul iloo.
Äitil on iloo niin tyättömäst- ku insinööripojastaki :)
Mut seura tekee usseen kaltaseks....teini-iäst lähtien.
Heppatytöt hyärii tallil,
pimutytöt kauppakeskuksis,
toiset nuaret on kotihiirii,toiset luuhaa baareis...
ny esimerkiks vaa :) - jocus*
bessie* kirjoitti:
Edellisten sukupolvien oli helpompi ponnistella pois köyhyydestä, kun melkein kaikki olivat enemmän tai vähemmän köyhiä, eivätkä siten tunteneet osattomuutta, ylenkatsetta ja syrjintää.Toimeentulotuella elävien perheiden lapsilisien leikkaus johtaa lasten syrjäytymiseen ikäryhmästään. Kun ei ole varaa urheiluvälineisiin, peliasuihin ja kilpailumatkoihin, ei pääse mukaan joukkuelajeihin. Sama koskee musiikkia ja monia muita henkisiä harrastuksia. Joukkuelajit ovat kalliita.
Köyhällä saa olla varaa vain ruokaan ja asumiseen ja niihinkin niukasti. Kaikki muu herättää varakkaammissa kateutta. - bessie*
jocus* kirjoitti:
Toimeentulotuella elävien perheiden lapsilisien leikkaus johtaa lasten syrjäytymiseen ikäryhmästään. Kun ei ole varaa urheiluvälineisiin, peliasuihin ja kilpailumatkoihin, ei pääse mukaan joukkuelajeihin. Sama koskee musiikkia ja monia muita henkisiä harrastuksia. Joukkuelajit ovat kalliita.
Köyhällä saa olla varaa vain ruokaan ja asumiseen ja niihinkin niukasti. Kaikki muu herättää varakkaammissa kateutta.ja hyväksyä sen, että kannustinloukkujen rakentelua pyritään välttämään, mutta lasten kohdalla säästäminen ja pihistely on jo niin käsittämättömän tyhmää ja lyhytnäköistä, ettei sitä voi millään ymmärtää. Vaikka ajattelisikin vain rahaa, niin lapsien oikeuksien polkeminen ja heidän syrjäytymisensä edistäminen on todella vastuutonta politiikkaa. Koska olemme luoneet yhteiskunnan, jonka täysin hyväksytyksi jäseneksi köyhä lapsi ei ehkä ilman apua pääse, meidän on se apu annettava, ja annettava itsestään selvyytenä, leimaamatta.
Lapsilisät kuuluvat täysimääräisinä kaikille, mutta tarpeeksi varakkaathan voisivat yksinkertaisesti jättää ne hakematta.
- Luotain-56
Mä laitoin tämän aloituksen pelkästään siksi,että palsta näytti olevan hiukan kuumenemispisteessä.Ajattelin vähän hajoittaa tuota kiukkuilun kohdistamista.Mutta ei kukaan tullutkaan mua potkimaan...Nimimerkki kuvaa hyvin mun omaa tilannetta.Tyhjästä minäkin aloitin ja nyt on jo 5 miljoonaa velkaa!Olen itse raivannut tieni pohjalle...
- tulisilla****
POTKIS, POTKIS POTKIS.
No oletko nyt tyytyväinen? :)))
Ei sulla ole mitään anteeksipyyntöön, ainakaan minun mielestäni :))
Toisista en mene mitään sanomaan. - tulisilla***
tulisilla**** kirjoitti:
POTKIS, POTKIS POTKIS.
No oletko nyt tyytyväinen? :)))
Ei sulla ole mitään anteeksipyyntöön, ainakaan minun mielestäni :))
Toisista en mene mitään sanomaan.Siis mitään syytä anteeksipyyntöön.
- bessie*
selkokielellä, mitä pyydät nöyrimmin anteeksi?
Entä miten nimimerkki Luotain-56 kuvaa omaa tilannettasi? Oletko 56-vuotias vai -56 syntynyt? Luotaatko täällä palstalla ihmismieltä vai eikö sinulla ole varaa kunnon kaikuluotaimeen vai mistä ihmeestä on kysymys? - äl kysy ko et ymmär
bessie* kirjoitti:
selkokielellä, mitä pyydät nöyrimmin anteeksi?
Entä miten nimimerkki Luotain-56 kuvaa omaa tilannettasi? Oletko 56-vuotias vai -56 syntynyt? Luotaatko täällä palstalla ihmismieltä vai eikö sinulla ole varaa kunnon kaikuluotaimeen vai mistä ihmeestä on kysymys?Sää olet ain tivaamas selvityst, asjast ku asjast. Miks pitäs ? Sää ku ymmärrät mite tahdo, sul mittään viitti deklamoida.
- bessie*
äl kysy ko et ymmär kirjoitti:
Sää olet ain tivaamas selvityst, asjast ku asjast. Miks pitäs ? Sää ku ymmärrät mite tahdo, sul mittään viitti deklamoida.
jos ei jotain ymmärretä, älypää? Mikäs sinua esti vastaamasta kysymykseen? Samalla viitsimisellähän tuon olisi tehnyt kuin antamasi tyhjän, kieron ja epäaidon vastauksenkin.
Ymmärrän minä muuten sinuakin paremmin kuin luuletkaan, tunnen myötätuntoakin. Ei se kuitenkaan minua estä kirjoittamasta mitä, milloin ja mihin haluan, muistahan sinä se.
Myös meillä - sanoisinko nyt sitten taviksilla - on oikeus kirjoitella tällä palstalla. Muista myös, että minuun ei tepsi säälittävät kieroilut ja vihjailut, ei suora vittuilu, ei mielistely ja nuoleminen, ei mikään.
Jos joskus ärsyynnyn esim. sairaan omistushaluisesti palstaan suhtautuviin, vääristyneen ylemmyydentuntoisiin kirjoittajiin, saatan sen jatkossakin julki tuoda. Ihan sama, "viittitkö mul mittään deklamoida".
- Pirre*
, mutta on totta että joskus tapa elää ja toimia periytyy, eikä se välttämättä ole tyhmyyttä vaan jotain typeryyttä, luovuuden puutetta tai näköalattomuutta, - tai sitten köyhyyden tuomaa toivottomuutta..
- enkeliduo
vaan pienet menot....niinhän sanotaan.Viisaasti sanottu.
Seki on kummallist ku saman perheen lapsist yks voi olla
hyvinki tarkka ja toinen pistää kaik leviäks.
Luanteest se kans johtuu.
Mää kyl tuhlaan ruakakauppaan ja ilopusseihi ihan liikaa.
Mut niin kauan,ku ukko puhaltaa savuna ilmaan yli 4e vrk,ni
huihai herkutellaan.
- RIMMIR
mutta ihmeellistä on työnantajien politiikka esim kesätyöläisten työhönotossa. Miksi sitä nuorta joka kaikista eniten tarvitsisi sen kesätyöpaikan, jos vanhemmistaan toinen tai kumpikin on työtön, sairas tai päihdeongelmainen, ei millään haluttaisi ottaa töihin ? Juuri tällaisen perheen lapsi tarvitsisi sitä kannustusta ja onnistumisen tunnetta enempi kuin kukaan muu.
- mitekö menee-hyvinkö
Laillinen rikos
Jos työsyrjinnässä asetetaan työntekijä tai työnhakija huomattavan epäedulliseen asemaan käyttämällä hyväksi työntekijän tai työnhakijan taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä, ajattelemattomuutta tai tietämättömyyttä, tekijä on, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, tuomittava kiskonnan tapaisesta työsyrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Tämä Rikoslain 47 luvun 3 a § näyttäisi sanamuotonsa puolesta soveltuvan ihan sellaisenaan kaikkiin niihin tapauksiin, joissa työtön tekee palkatonta työtä työharjoittelun, kuntouttavan työtoiminnan, työelämävalmennuksen tai minkä tahansa työllistämistoimenpiteen nimellä. Työntekijän taloudellista ahdinkoa käytetään hyväksi uhkaamalla häntä työttömyysetuuksien menettämisellä ja toimeentulotuen leikkauksella, ellei hän suostu työskentelemään työmarkkinatuella ja yhdeksän euron ruokarahalla ihan missä tahansa TE-toimiston määräämässä paikassa.
Yllytyksestä säädetään Rikoslain 5 luvun 5 §:ssä: Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä.
Näyttäisi siis siltä, että jokainen työttömän palkattomaan työhön ottanut työnantaja syyllistyy kiskonnan tapaiseen työsyrjintään ja välittäjänä toiminut TE-toimiston virkailija rikokseen yllyttämiseen. Ikävä kyllä asia vain näyttää siltä, koska muualla lainsäädännössä on nähty oikeaksi suosia palkatonta työtä. Työelämävalmennus, työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta ovat täysin laillista työsyrjintää, koska kyse on työllistämisen pyhästä missiosta.
Vai onko toiminta sittenkään laillista? Jätän kysymyksen tahallani auki, koska kenelläkään ei ole siihen vastausta. Sitä ei nimittäin ole koskaan oikeudessa tutkittu. Minun tietääkseni kukaan ei ole milloinkaan tehnyt esimerkiksi kuntouttavasta työtoiminnasta rikosilmoitusta.
Kysyä kuitenkin sopii, miksi vaikkapa ravintolatyöntekijän palkkaaminen tuhannen euron kuukausipalkalla on kiskonnan tapaista työsyrjintää, mutta saman työntekijän ottaminen harjoittelijaksi 400 euron työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivittäisellä ruokarahalla ei ole.
(maailman menot) - onko näin
mutta varallisuus periytyy,ja näin alku-pääoma periytyy.Niinkuin myös yrittäjyys periytyy.Riskin-otto on kasvatuksessa.
- 61z
Ei missään nimessä perinnöllistä.suurimmaksi osaksi aloite kyvystä
- sitä mieltä minä
sanoisin minä. Kun vanhemmat ovat syystä tai toisesta saaneet sossulan tukea, niin se periytyy lapsillekin. Mikäs on elellessä, kun keinotellaan asumistuet lapsille (siis 18-v ), joten ei kai kiinnosta työtkään.
Vanhemmat ruokkii ja tarjoavat asunnon, joten hälläväliä, koska sossu maksaa työkkärikorvauksen.
Aivan säälittää nämä jo kolmannessa polvessa olevat luuserit, joihin jouduin tutustumaan sossulan arkistoinnissa.
Nuoriso on mielestäni pakolla saatava töihin, jos muu ei auta. Turhat tuet pois, joissa nykyisin on niin paljon väärinkäytöksiä.
Toisen mielestä tyhmä henkilö voi olla silti järkevä.
Viisaaksi määritelty ei sitä välttämättä ( ja useinkaan ) ole!- totuus tässäkin
Ei mitenkään pidä paikkaansa, kyllä se on siellä korvien välissä. Monilla rikkailla lapset ovat nollia.
- järki-raha.
ja mistä köyhyydestä oli kysymys???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34012909Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951963- 931739
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te441162- 951149
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e270983Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21973Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73957Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27933