"Kahta nuorta miestä epäillään bussinkuljettajan pahoinpitelystä sairaalakuntoon lauantai-iltana Helsingin ydinkeskustassa. Kuljettaja sai vakavia vammoja." Kerrotaan Ilta-Sanomissa tms.
On hauska huomata että Helsingin keskustan rauhoittaminen autoilta huumehörhöille ja nuorisolle tuottaa tulosta. Toivon että kaikki kauppiaatkin rauhoittaisivat sen heille ja antaisivat lisää tilaa "kauppiaille".
Kehäkolmosen nurkilla on rauhallista, sinne voisi luoda ihmisten keskustan, sellaisille ihmisille jotka autoilevatkin ja maksavat kännykkälaskunsa eivätkä pikavippaile.
Ravintoloita saisivat pyörittää vain 60 . Pullantuoksuiset mummot. Lihapullat ja muusi, Hernekeitto uuteen nousuun, aitoja snagareita, nakkeja, höyrymakkaraa, Porilaisia, Vetyjä ja Atomeita, Mustaa Makkaraa, Puolukkahilloa ja Suomalaista Sinappia Aurasta.
Jalkaliikenteelle väylät vain Jopoilijoille ja rollaattoreille. Nopeat polkupyörät pannaan.
Poliiseja ei tarvittaisi, päivystävä Ambulanssi vain.
H.
Suomi Eurooppalaistuu
38
784
Vastaukset
- Runksx
sinä sinne Hesan liepeille haluaisit tuon "unelmasi" luoda?
Voi kuule, annahan ku mie haastan:
Tule tänne keskemmälle armasta Suomeamme, voit vielä kokea olemassaolevan, tosin hiipuvan tunteen tuosta pysähtyneestä 60-luvun tunnelmasta.
Tosin kaikenmaailman Paras-hankkeet ovat tuhoamassa viimeisetkin rippeet muutaman vuoden takaisesta "Maaseudulla on elämää"-mentaliteetista.
Poliiseja täällä ei näy, ne ovat jossakin 100 km:n päässä päivystämässä.
Ambulanssikaan ei tule, jos sattuu olemaan tarpeeksi vanha avun tarvitsija.
R.ojassa. Myönnetään.
Minä olen Keski-Suomalainen maalaispoika ja pikkuisen sitä on vielä jäljellä.
Varmaan meitä, samanlaisia, on montakin jäljellä.
Jokunen vuosi sitten, kun alkoi loppu häämöttää, mietiskelin aikasti hartaastikin paluuta menneisyyteen.
Olen kuitenkin kaupungeissa elänyt since 16v. Satunnaisesti maalaistellut kesämökeillä, ja todennut että ei enää elämää laajentunein Varpaanvälein. Tuli vähän surullinenkin tunne.
Ja sen verran olen viisastunut että haluan sairaanhoitopalvelut nurkan taakse.
Kauppa, Alko ja naapurin tytöt on myöskin hyvä olla vieressä.
H.- Mökkikaipuu
hunksz kirjoitti:
ojassa. Myönnetään.
Minä olen Keski-Suomalainen maalaispoika ja pikkuisen sitä on vielä jäljellä.
Varmaan meitä, samanlaisia, on montakin jäljellä.
Jokunen vuosi sitten, kun alkoi loppu häämöttää, mietiskelin aikasti hartaastikin paluuta menneisyyteen.
Olen kuitenkin kaupungeissa elänyt since 16v. Satunnaisesti maalaistellut kesämökeillä, ja todennut että ei enää elämää laajentunein Varpaanvälein. Tuli vähän surullinenkin tunne.
Ja sen verran olen viisastunut että haluan sairaanhoitopalvelut nurkan taakse.
Kauppa, Alko ja naapurin tytöt on myöskin hyvä olla vieressä.
H.kopsasta mustakantiseen ton sun "Elämää laajentunein Varpaanvälein" ? On niin mainio kuvaus maalaiselämän ihanuudesta.
Herätä aamusella auringon kanssa, istahtaa kahvikuppi kädessä rappuselle. Porata varpaat kasteenkosteaan ruohoon ja tiirailla silmät sirrillään pitkin järven selkää...
Ahh...olisipa kesä ja olinpa mökillä. :) Mökkikaipuu kirjoitti:
kopsasta mustakantiseen ton sun "Elämää laajentunein Varpaanvälein" ? On niin mainio kuvaus maalaiselämän ihanuudesta.
Herätä aamusella auringon kanssa, istahtaa kahvikuppi kädessä rappuselle. Porata varpaat kasteenkosteaan ruohoon ja tiirailla silmät sirrillään pitkin järven selkää...
Ahh...olisipa kesä ja olinpa mökillä. :)Sait minut ilahtuneeksi ja vähän ylpeämmäksikin, jos ne nyt enää onnistuu. :)
Kaiken saa minusta kopsata kunhan muistaa muille kertoessaan mainita nimimerkkini.
Minun muistoni varpaanväleistä liittyy vanhaan vitsiin. Siinä ei ollut ruohoa, savea vaan.
Muuten osaat hyvin kuvata miltä minustakin taas tuntuu kun menen viikoksi mökille kesällä.
Luultavasti käyn useammankin kerran, aikaa kun nyt tuppaa olemaan.
Ei siitä pääse mihinkään että maalainen saa tuon tunteen aina jos hän on vuosia elänyt kaupungeissa.
H.hunksz kirjoitti:
Sait minut ilahtuneeksi ja vähän ylpeämmäksikin, jos ne nyt enää onnistuu. :)
Kaiken saa minusta kopsata kunhan muistaa muille kertoessaan mainita nimimerkkini.
Minun muistoni varpaanväleistä liittyy vanhaan vitsiin. Siinä ei ollut ruohoa, savea vaan.
Muuten osaat hyvin kuvata miltä minustakin taas tuntuu kun menen viikoksi mökille kesällä.
Luultavasti käyn useammankin kerran, aikaa kun nyt tuppaa olemaan.
Ei siitä pääse mihinkään että maalainen saa tuon tunteen aina jos hän on vuosia elänyt kaupungeissa.
H.Laajentuneet varpaanvälit. Hih.
Kivaa oli pikkutyttönä juoksennella saaressa kujilla joilla myös lehmät ja lampaat kulkivat.
Kovalla kiireellä läjään ja siitä istualleen toiseen läjään :)) Laajentunein varpaanvälein:)
No enää ei saaressakaan ole lehmiä eikä lampaita. On vain ihmisiä ja koiria.
Ja sitten oli pari kesää ilveskin.
Ei sekään tullut minua vastaan vaikka marjassakin siellä kuljin, en tosin ihan hiljaa, tietoisesti.tulisilla kirjoitti:
Laajentuneet varpaanvälit. Hih.
Kivaa oli pikkutyttönä juoksennella saaressa kujilla joilla myös lehmät ja lampaat kulkivat.
Kovalla kiireellä läjään ja siitä istualleen toiseen läjään :)) Laajentunein varpaanvälein:)
No enää ei saaressakaan ole lehmiä eikä lampaita. On vain ihmisiä ja koiria.
Ja sitten oli pari kesää ilveskin.
Ei sekään tullut minua vastaan vaikka marjassakin siellä kuljin, en tosin ihan hiljaa, tietoisesti.saada kuulla miesten juttuja.
Naisten pitäisi pysytellä tyttöinä vaan, 60 : ssanakin.
H.
- Digitiki
se vanhustenkylä ;)
Kokonainen kylä ja palvelut, vain vanhuksille.
Sellaisia suunniteltiin vanhushuoltoon joskus -80 luvulla.
Se vain ei ottanut tulta, miksikähän?
Toisaalta, kaikki maalaiskyläthän alkavat olemaan tuollaisiasuunnitella kun on jo 61v.
Mutta eikö olisikin mukavaa, kun voisi noutaa lapsensa tai lapsenlapsensa omalla autolla kyläilemään siten että parkkipaikalta voisi lähteä vahingoittamattomalla autolla, parkkipaikalta joka on lyhyen rollaattorimatkan päässä.
Lapsiperheet ovat kyllä keskimäärin hauskoja, mutta kasvatus on heiltä kielletty. Poliisin uhalla.
Joten suotakoon heille omat slumminsa.
Jos olisin 16v. valtaisin kyllä jostain treenikämpän ja laittaisin vahvarin nupit kaakkoon.
Sit pari tötsyä ja steissille mummoja potkimaan.
H.- digitiki
hunksz kirjoitti:
suunnitella kun on jo 61v.
Mutta eikö olisikin mukavaa, kun voisi noutaa lapsensa tai lapsenlapsensa omalla autolla kyläilemään siten että parkkipaikalta voisi lähteä vahingoittamattomalla autolla, parkkipaikalta joka on lyhyen rollaattorimatkan päässä.
Lapsiperheet ovat kyllä keskimäärin hauskoja, mutta kasvatus on heiltä kielletty. Poliisin uhalla.
Joten suotakoon heille omat slumminsa.
Jos olisin 16v. valtaisin kyllä jostain treenikämpän ja laittaisin vahvarin nupit kaakkoon.
Sit pari tötsyä ja steissille mummoja potkimaan.
H.tötsyn ottajat on rauhallisia, mummonpotkijat löytty niistä jotka viinaa juovat.
Nuorisolla on muutakin tekemistä.
Keskimäärin fiksumpia kuin edeltäjänsä
ne jotka nyt rollaattoreilla terrorisoivat digitiki kirjoitti:
tötsyn ottajat on rauhallisia, mummonpotkijat löytty niistä jotka viinaa juovat.
ne jotka nyt rollaattoreilla terrorisoivatmuistaa nyt kuitenkin että minä olen 60- luvun Hippi.
Ja aikanaan tötsyni vetänyt.
Kuten viina ja jotkut pillerit, muusta roinasta ei ole kokemusta, muistaakseni, ne vaikuttavat huumaavasti (ei ihanan huumaavasti) ja eri ihmisiin eri tavalla.
Ihan rauhalliseksi huumaavat vain nukutuslääkärit.
Mikään huume ei ole oikein, paitsi hyvä keskiolut. Ruokakaupat myyvät vain niitä huonoja.
Sitäpaitsi minun ikäluokkani otti kamaa rakkaudella, kunnes Yoko Ono pilasi kaiken.
H.digitiki kirjoitti:
tötsyn ottajat on rauhallisia, mummonpotkijat löytty niistä jotka viinaa juovat.
ne jotka nyt rollaattoreilla terrorisoivatMinä haluaisin että Jukka Virtanen ja joku näistä nuorista "taiteilijoista" kirjoittaisivat elokuvan käsikirjoituksen.
Perusjuonena olisi FIKSUJEN nuorten ja vanhuksien yhteiselo suurkaupungissa ja välähdyksinä maaseudun "kaupungeissa". Jämsänkoskikin voisi olla mukana, kunhan Jämsää ei mainita.
Virtasen johdolla "kieli poskessa", ei siten "kieli poskella" kuten nykynuorisoelokuvat, ne ovat ihan kieli poskella tehty mutta kieli on poskella ihan fyysisesti, jostain syystä.
H.- digitiki
hunksz kirjoitti:
muistaa nyt kuitenkin että minä olen 60- luvun Hippi.
Ja aikanaan tötsyni vetänyt.
Kuten viina ja jotkut pillerit, muusta roinasta ei ole kokemusta, muistaakseni, ne vaikuttavat huumaavasti (ei ihanan huumaavasti) ja eri ihmisiin eri tavalla.
Ihan rauhalliseksi huumaavat vain nukutuslääkärit.
Mikään huume ei ole oikein, paitsi hyvä keskiolut. Ruokakaupat myyvät vain niitä huonoja.
Sitäpaitsi minun ikäluokkani otti kamaa rakkaudella, kunnes Yoko Ono pilasi kaiken.
H.siitä on niin kauan, ettet edes muista.
Suomalaiset hipit oli wannabe kamaa.
Ei hippiliike Onoon kaatunut.Arki vaan astui kuvaan ja eläminen piti alkaa maksamaan, niin hipeistä tuli virkamiehiä ja ne leikkasivat hiuksensa.
Niin sinäkin
Keskioluessa on mukana teollisuusliuotin, alkoholi.
Uskokoon ken tahtoo että sen juominen on terveellistä. digitiki kirjoitti:
siitä on niin kauan, ettet edes muista.
Suomalaiset hipit oli wannabe kamaa.
Ei hippiliike Onoon kaatunut.Arki vaan astui kuvaan ja eläminen piti alkaa maksamaan, niin hipeistä tuli virkamiehiä ja ne leikkasivat hiuksensa.
Niin sinäkin
Keskioluessa on mukana teollisuusliuotin, alkoholi.
Uskokoon ken tahtoo että sen juominen on terveellistä.leveälahkeiset oli kuitenkin, kaverin kanssa.
Maalla ei saanut muotihuuumeita, tehtiin kiljua.
16v. Muutin Ruotsiin ja homma jatkui, ja kilju muutti muotoaan.
Totta on, että Onon mukaan tulo teki Lennonista virkamiehen.
Minä leikkasin hiukseni, armeijan tahdosta 1971, lopullisesti 1978.
Alkoholia on muinoin kehrätty, ei liuottamalla vaan tislaamalla epämääräisillä vehkeillä.
Osaisin vieläkin, mutta olkoon. Hyvä olut on parempaa ja kulutuskin on nykyään turhan vähäistä.
Minä olen 61v. tervelihkö.
H.- digitiki
hunksz kirjoitti:
leveälahkeiset oli kuitenkin, kaverin kanssa.
Maalla ei saanut muotihuuumeita, tehtiin kiljua.
16v. Muutin Ruotsiin ja homma jatkui, ja kilju muutti muotoaan.
Totta on, että Onon mukaan tulo teki Lennonista virkamiehen.
Minä leikkasin hiukseni, armeijan tahdosta 1971, lopullisesti 1978.
Alkoholia on muinoin kehrätty, ei liuottamalla vaan tislaamalla epämääräisillä vehkeillä.
Osaisin vieläkin, mutta olkoon. Hyvä olut on parempaa ja kulutuskin on nykyään turhan vähäistä.
Minä olen 61v. tervelihkö.
H.viikinkien voimajuoma.
Siideria tehtiin omenasadosta, mukaan lampaanpotka, käymisen takaamiseksi.
Olutta sitten myöhemmin, mäskistä kotipolttoa
Leveälahkeisia oli kahta mallia, kalanpyrstöt ja ylhäältä asti leveät.
Takamus piti olla piukka, kummassakin.Takkikin oli vain vyötärölle
Vanhat hipit ovat nykyisin eläkkeellä olevia virkamiehiä.
Rauhaa ja rakkautta, miksi myitte aatteenne?
Aloitte laulamaan karaokea? - d.d.
digitiki kirjoitti:
viikinkien voimajuoma.
Aloitte laulamaan karaokea?mead
digitiki kirjoitti:
viikinkien voimajuoma.
Aloitte laulamaan karaokea?Huumeet kallistuivat radikaalisti.
Jouduimme Onon jälkeen purkamaan kaihoamme vanhaan.
Ihan Karaokellakin.
Sorvin ääressä kaikuu vieläkin Scott McKenzie, vaimeasti tosin.
http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s
H.d.d. kirjoitti:
mead
Pohjoismaiden huonoimmilta kansoilta on paljon päässyt lipsahtamaan aito-Englanninkieleen.
Suomesta vain Sauna.
H.- d.d.
hunksz kirjoitti:
Pohjoismaiden huonoimmilta kansoilta on paljon päässyt lipsahtamaan aito-Englanninkieleen.
Suomesta vain Sauna.
H.ole suomalainen keksintö.
Muualta kopioitu.
Aika vähän on meillä mitään omaa.
Pakanajumalatkin myytiin Ruotsin vallan aikana - d.d.
hunksz kirjoitti:
Huumeet kallistuivat radikaalisti.
Jouduimme Onon jälkeen purkamaan kaihoamme vanhaan.
Ihan Karaokellakin.
Sorvin ääressä kaikuu vieläkin Scott McKenzie, vaimeasti tosin.
http://www.youtube.com/watch?v=bch1_Ep5M1s
H.legendaa monessakin mielessä.
et arvaakkaan. d.d. kirjoitti:
ole suomalainen keksintö.
Muualta kopioitu.
Aika vähän on meillä mitään omaa.
Pakanajumalatkin myytiin Ruotsin vallan aikananiin kirjoitin sanoista, en Saunasta.
H.d.d. kirjoitti:
legendaa monessakin mielessä.
et arvaakkaan.olen tullut huomaamaan että Suomalaisia, jotka väittävät olleensa paikanpäällä, on enemmän kuin maastamuuttaneita. Niitäkin on yli 500 000.
Minä en ollut. Vaikka pidänkin konserttia legendaarisena.
Toinen legenda on Woodstock, sielläkään en ollut.
Mutta niiden kaiuilla jotka olivat, olen elänyt ja tuntenut.
H.- Ounou*
hunksz kirjoitti:
olen tullut huomaamaan että Suomalaisia, jotka väittävät olleensa paikanpäällä, on enemmän kuin maastamuuttaneita. Niitäkin on yli 500 000.
Minä en ollut. Vaikka pidänkin konserttia legendaarisena.
Toinen legenda on Woodstock, sielläkään en ollut.
Mutta niiden kaiuilla jotka olivat, olen elänyt ja tuntenut.
H.kunnioitetaan karaokella :D
Ounou* kirjoitti:
kunnioitetaan karaokella :D
paikan päälle.
Laulelen myös vanhojen Tango-mestareiden lauluja. Ne kun kaikuivat samoihin aikoihin.
Ja ihan aluksi osasin niitä lauluja tanssia.
Arvaa vaan miltä tuntui naisenalku ihan lähellä.
AIka pitkään saivat he sitten Shake: ata keskenään, käsilaukkupinon ympärillä.
Mutta illan viimeinen Tango puraisi aina.
H.
- täältä päin
Suomi Eurooppalaistuu. Huomattu on näiltä palstoiltakin. Viroo, Puolaa, Hollantii, Espanjaa........
Jäin miettimään vuosia jolloinkin, noin 25 vuotta sitten kun olin töissä Helsingin keskustan eräässä suuressä ravintolassa.
Asuin silloin Korsossa jotenka viimeinen juna tuli minulle erittäin tutuksi.
Ja aseman seutu keskellä yötä.
Keskustassa pyöri itsensä paljastajia rappukäytävissä, autolla saattoi seurata jokunen mies jonka käsi teki kummaa liikettä siellä ikkunan alapuolella.
Koskaan ei silloin tullut mitään pelottavaa vastaan, ei sellaista että minun henkeäni olisi uhattu.
Ei edes viikonloppuna asemalla nuorison keskellä.että sait aikaan vain myönteisiä "viboja".
Muista kuitenkin että rumiakin on, naisasialiikkeessä ja kaduilla.
:)
H.hunksz kirjoitti:
että sait aikaan vain myönteisiä "viboja".
H.:)))
No ehkä se johtui suurelta osin huomaamattomasta tavastani kulkea siellä.
Ei katsekontaktaktia, tai mitään muutakaan joka aiheuttaisi mielenkiintoa.
Myönteiset "vibat" on kyllä myös ihan hyvä tapa selvitä maailmalla :))tulisilla kirjoitti:
:)))
No ehkä se johtui suurelta osin huomaamattomasta tavastani kulkea siellä.
Ei katsekontaktaktia, tai mitään muutakaan joka aiheuttaisi mielenkiintoa.
Myönteiset "vibat" on kyllä myös ihan hyvä tapa selvitä maailmalla :))jotka eivät pysty piilottamaan myönteisesti värähteleviä ominaisuuksiaan.
Kouluaikaankin jotkut harvat omistivat aiheet ujosteluun.
Ihan turhaan.
H.- Runksx
hunksz kirjoitti:
että sait aikaan vain myönteisiä "viboja".
H.olemassakaan,
on vain kauniita,
ja kovan kauniita..
R.
pärjätä siellä stadissa, ei meillä ole tuollaisia ongelmia. Muuta maalle, täällä on kaikki hyvin.
Ei ole Helsinki kuten ennen, niinä aikoina, kun siellä asuin, eivät tuoksu/haise nakkikioskit samalla tavalla, joku muu kyllä tuoksuu/haisee entistä vahvemmin. :(että jossain päin Suomea palvelut lisääntyvät.
Sotien aikana todetiin että vastustaja käytti samaa saippuaa, oli sitten mies tai nainen.
Saunantakusellekin saatiin nimi: Mahorkka.
Nuo tuoksut koituivat monille veljien partioille kuolemaksi.
Nykyään taitavat kertoa rahantulosta.
Jos minä muutan joskus maalle, valitsen maakuntani tarkkaan.
H.hunksz kirjoitti:
että jossain päin Suomea palvelut lisääntyvät.
Sotien aikana todetiin että vastustaja käytti samaa saippuaa, oli sitten mies tai nainen.
H.lähikaupungeissa on kauppoja tullut lisää, en tiedä miten muiden palveluiden laita on.
Mutta meidän pikkukunnassamme ei ole muutosta ainakaan parempaan tullut, palveluita karsitaan ja
esim. erikoisliikkeet ovat kadonneet lähes kokonaan.
En mie vielä tällä syömisellä Helsinkiin muuta, pitäisi olla parempia houkutuksia.
Stockmannilla voi käydä muutaman kerran vuodessa, se riittää toistaiseksi.Stadi vastaan Bönde.
Ollaaks me pikkukaupunkilaiset sellasii väliinputoajia.
Täälläkin on kaikki hyvin :)
Luonto vieressä, meri vieressä, ja kaupunki melkein vieressä :)
Ja sitten maaseutukin ihan lähellä :))- Ounou.
hunksz kirjoitti:
että jossain päin Suomea palvelut lisääntyvät.
H.oli kessu.
Mahorkka on venäläinen tupakka.Palturia
Kessu on suomalainen vastine, ei sama laji. Ounou. kirjoitti:
oli kessu.
Kessu on suomalainen vastine, ei sama laji.vieras.
Minä kerroin vain miten sitä sotaoloissa nimitettiin, faijallakin oli äitini äidin lähettämää kessua mutta "mahorkkaa" vain vedeltiin. Hekin jotka tuntivat Kessun hyvin.
H.tulisilla kirjoitti:
Stadi vastaan Bönde.
Ollaaks me pikkukaupunkilaiset sellasii väliinputoajia.
Täälläkin on kaikki hyvin :)
Luonto vieressä, meri vieressä, ja kaupunki melkein vieressä :)
Ja sitten maaseutukin ihan lähellä :))väliin pudota, pinnalla pysytään ja elämästä nautitaan, ilman kitkeriä tuoksuja katuojista ja seinän vieruksilta. Tai teillä voi joskus vähän...... :(( Etenkin kesäaikaan, mutta sehän on vain väliaikaista.
Maaseutu on ihan lähellä, mukavaa. :)Ounou. kirjoitti:
oli kessu.
Kessu on suomalainen vastine, ei sama laji.Palturista,mielenkiintoni heräs ja selvitin sanan alkuperän .
- agri.
JOOO-- suomenkieli pitää kieltää näyttää siltä, latina ja englanti on nyt poikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.35713706Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1002091- 931779
- 831683
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451241- 971200
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2741037Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi281004Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211003Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73977