On se mukavaa,ku AURINKO paistaa.
Paitsi....just pe siivosin ja taas tarttis antaa pölyil kyytii.
Saatteks te voimaa auringost ?
Aurinkoist sunnuntait kaikil !
41
779
Vastaukset
- kaunisleski
sunnuntaita vaa sinullekki. Kyllä se melkoinen voimapesä on tuo aurinko. Ainoo huonopuoli siin on just toi, et pölyt näkkyy. Tääl ei ihan nyt paista, mut kirkast on...
- Sunny Sanni
se on että aurinko teettää töitä. :)
- punaset posket
Sunny Sanni kirjoitti:
se on että aurinko teettää töitä. :)
Kyllä se aurinko ja valoisuus saavat ihmeitä aikaan. On pirteämpi olo.
On kuulemma sääennusteen mukaan tulossa vielä lisää lunta ja pakkasta.
Minä en vielä ole kyllästynyt talveen; olen ollut monta kertaa hiihtoladulla ja aion lähteä vielä
talvilomalle pohjoiseen. Harrastan kylläkin vaan maastohiihtoa ja melko lyhyitä hiihtolenkkejä.
Mutta tämä talvi on ollut upea pitkästä aikaa!
(Joo, kyllä siivotakin pitäisi).
- Sunny Sanni
on aurinko piilossa ja nollakeli...jatkuu samanlaisena ainakin tiistaihin asti. :( Odotan innolla aurinkoisia ilmoja ennenkuin lumi sulaa kokonaan pois. Mikä on sen mahtavampaa kuin hohtavat hanget auringonpaisteella, täällä kaupungissakin . :)
Lumesta huolimatta on tämä talvi kummasti laiskistanut meikäläistä, joten aurinkoenergiaa kaivataan! - Pirre*
on ollut kaunis auringonpaisteinen päivä, ja energiaa tuntuupi antavan, paitse pölyjen pyyhintään ei tarpeeksi - ei ainakaan tänään :)
- Tase pappa
Meillä huomaa auringon paistavan keväisesti, siitä, kun mamma alkaa mutisemaan ikkunoiden pesemisestä. On kuulemma HIRVEÄN likaiset. Mikä hemmetin geenihomma sekin mahtaa naisilla olla. Tammikuussa saa paistaa päivä vaikka kuinka paljon. Ei puhettakaan likaisista ikkunoista. Annas olla. Helmikuun alku. Johan liat häiritsee naisen sielunrauhaa. Kuulemma seuraavana pilvisenä ja lauhana päivänä pitää alkaa "tiskaamaan" klaseja.
Tase pappa kirjoitti:
Meillä huomaa auringon paistavan keväisesti, siitä, kun mamma alkaa mutisemaan ikkunoiden pesemisestä. On kuulemma HIRVEÄN likaiset. Mikä hemmetin geenihomma sekin mahtaa naisilla olla. Tammikuussa saa paistaa päivä vaikka kuinka paljon. Ei puhettakaan likaisista ikkunoista. Annas olla. Helmikuun alku. Johan liat häiritsee naisen sielunrauhaa. Kuulemma seuraavana pilvisenä ja lauhana päivänä pitää alkaa "tiskaamaan" klaseja.
paistaa.
Siivotonta!
H.- suvenkorento*
Tase pappa kirjoitti:
..vaimosi on herännyt talviunesta, alkaa olla kevättä rinnassa.
Ehkä se ilmenee jotenkin muutenkin ;-). - enkeliduo
Tase pappa kirjoitti:
akkunii pesemää.No,ny on liika pimiää,mut huamen on päivä uus.
terveissii vaimolles,meil menee just tommottis kans :) Tase pappa kirjoitti:
Ahaa, mä luuttusin pikkusen noita ikkunoitakin, kun oli kämmenen pläjäyksiä alareunoihin jostakin tullu ja ne häritti niin nyt ei enää häiritte :))
- Tase pappa
enkeliduo kirjoitti:
akkunii pesemää.No,ny on liika pimiää,mut huamen on päivä uus.
terveissii vaimolles,meil menee just tommottis kans :)Olen onnistuneesti päässyt siihen elämän vaiheeseen ettei minun anneta mielellään tehdä mitään vaarallisia siivoukseen tai pyykkiin liityviä hommia.
Homma kävi näet näin: Minä, luonteeltani kiltti ja auttava aviomies, pistin pesukoneeseen pyykkiä pesuun. Meillä oli monen metrin mittainen Pöytäliina. Vilnasta ostettua hienointa Pellavaa. Vaimoni oli käsin virkannut sen keskelle kauniin, parikymmentä senttiä leveän pitsin. ( meidän mamma osaa tehdä hienoja pitsejä) Kaunis oli liinanen pitopöydässä. Minä poika pistin liinan, muutaman froteepyyhkeen, muutaman parin sukkia, parit omat ja parit eukon pöksyt koneeseen. Sinne jäi vielä tilaa ihan kivasti. No- olihan minulla lähes uudet, komean vihreät verryttelyhousut. Likaantuneet. Ei, kun koneeseen. Reilusti pesuainetta. Lämpötila 90 astetta ja kone pyörimään. Siinä pesun loppuvaiheessa mammasti tuli kotiin. Missä lienee luuhannutkin. En tuota ehtinyt tiedustelemaan ennen sitä hirveää karjaisua, joka kuului pesukoneen vierestä. Mitä sinä olet pesemässä. Linkous tuli juuri silloin valmiiksi. Minä, ylpeänä oivalluksestani, auttaa vaimoani, aloin ottamaan pyykkiä pois koneesta. JUMALAUTA. Kaikki pyykit oli kauniin ruohomaton vihreitä. Yhtä vihreä oli mamman naamakin. En oikein meinannut saada hänen sanoistaan selvää, kun Hän minulle kertoi.... Tarkoituksen kyllä tajusin. Siitä asti minulla on ollut lähestymiskielto pesukoneen luo. VAHINKO.. vahinko se oli. Ei sitä kyllä vieläkään uskota, että se oli vahinko. Nykyisin minä saan laittaa ruokaa, leipoa, imuroida ja tiskata. Muut kotityöt on kaikki sellaisia, mihin pitää anoa lupa erikseen. Onko muilla vastaavia kokemuksia. - enkeliduo
Tase pappa kirjoitti:
Olen onnistuneesti päässyt siihen elämän vaiheeseen ettei minun anneta mielellään tehdä mitään vaarallisia siivoukseen tai pyykkiin liityviä hommia.
Homma kävi näet näin: Minä, luonteeltani kiltti ja auttava aviomies, pistin pesukoneeseen pyykkiä pesuun. Meillä oli monen metrin mittainen Pöytäliina. Vilnasta ostettua hienointa Pellavaa. Vaimoni oli käsin virkannut sen keskelle kauniin, parikymmentä senttiä leveän pitsin. ( meidän mamma osaa tehdä hienoja pitsejä) Kaunis oli liinanen pitopöydässä. Minä poika pistin liinan, muutaman froteepyyhkeen, muutaman parin sukkia, parit omat ja parit eukon pöksyt koneeseen. Sinne jäi vielä tilaa ihan kivasti. No- olihan minulla lähes uudet, komean vihreät verryttelyhousut. Likaantuneet. Ei, kun koneeseen. Reilusti pesuainetta. Lämpötila 90 astetta ja kone pyörimään. Siinä pesun loppuvaiheessa mammasti tuli kotiin. Missä lienee luuhannutkin. En tuota ehtinyt tiedustelemaan ennen sitä hirveää karjaisua, joka kuului pesukoneen vierestä. Mitä sinä olet pesemässä. Linkous tuli juuri silloin valmiiksi. Minä, ylpeänä oivalluksestani, auttaa vaimoani, aloin ottamaan pyykkiä pois koneesta. JUMALAUTA. Kaikki pyykit oli kauniin ruohomaton vihreitä. Yhtä vihreä oli mamman naamakin. En oikein meinannut saada hänen sanoistaan selvää, kun Hän minulle kertoi.... Tarkoituksen kyllä tajusin. Siitä asti minulla on ollut lähestymiskielto pesukoneen luo. VAHINKO.. vahinko se oli. Ei sitä kyllä vieläkään uskota, että se oli vahinko. Nykyisin minä saan laittaa ruokaa, leipoa, imuroida ja tiskata. Muut kotityöt on kaikki sellaisia, mihin pitää anoa lupa erikseen. Onko muilla vastaavia kokemuksia.Mun siskon miäs oli samanlainen pyykkäri.
Pisti valkosen takin valkopyykkiin.Siniset raidat takis.Kovi oli likane.
Niinpä isäntä väänti ohjelman ERITTÄIN LIKAINEN VALKOPYYKKI,kans 90 astet.
Koneest tuli metrin pitusel ukol sopiva siniharmaa takki.
Mut hei,et sää akkunii liika puhtiks saa,anna palaa vaa !
- btl
ruveta pölyjä pyyhkimään? Olen laiska siivoja, mutta kun innostun, niin siivoan kunnolla. Mieluiten imuroin, kun putkesta kuuluu, että jotakin tapahtuu. On turhauttavaa vetää imuria piktin puhtaita lattioita.
Meillä ei tänään aurinko paista, eikä räystäistäkään vettä tipu. Mutta keskiviikoksi ja torstaiksi on luvattu reilusti plussa-asteita. Pitää silloin tehdä yhden hankalan ulkoduunin, jota olen vieroksunut koko talven ajan.
Mutta onhan mukavaa, että kevättä kohti taas mennään. Kiva sekin, että tämänkin kevään saa kokea. Saa nähdä, mihin kaikkeen vanha vielä innostuu.- Sunny Sanni
tuo hankala, vieroksuttu homma nimeltään lumen luonti katolta? :) Muista sitten ettet tipu alas, muuten saattaa jäädä innostumiset tältä keväältä.
- bessie*
aivan pois tolaltani, jos kuulen imurin putkesta, että jotain tapahtuu!
Ensimmäiseksi yleensä epäilen, että voi kamala, nyt meni jostain korusta irronnut arvokas timantti. Sitten aika pian rauhoitun ja muistan, että eihän minulla sellaisia ole koskaan ollutkaan. Kerran kun kuului melkoinen kolina imurin putkesta rupesin epäilemään, että olisiko mennyt peräti kahden euron kolikko. Fiksuna ihmisenä halusin varmistaa yöuneni, joten yritin testaamalla todistaa itselleni, ettei imuri jaksa kahden euron kolikkoa ahmaista. Sinne meni ja vauhdilla, nappasi jo monen sentin päästä!
Kyllä tämä lisääntyvä valoisuus antaa ainakin minulle paljon lisävirtaa, loskaisuus ja liukkaus vähän sentään hillitsee menoa. - btl
Sunny Sanni kirjoitti:
tuo hankala, vieroksuttu homma nimeltään lumen luonti katolta? :) Muista sitten ettet tipu alas, muuten saattaa jäädä innostumiset tältä keväältä.
Naapurini on jo kahdesti ollut katollaan lumityössä ja niin oli myös viime talvena. Kuitenkin juhannuksena oli katollani yhtä vähän lunta kuin hänenkin. Kun katto on kestänyt yli 40 vuoden lumikuormat, kestää ehkä tämänkin talven. Toisaalta voisin katolle turvallisesti mennäkin, sillä olenhan pahemmissa paikoissa ollut ja varusteita vielä on.
Se hankala työ olisi kesäsäällä ihan mukava. On näet niin, että kun vanhat sormet kylmettyvät, niin mitään ei niissä pysy, vaan kaikki tippuu lumihankeen. - btl
bessie* kirjoitti:
aivan pois tolaltani, jos kuulen imurin putkesta, että jotain tapahtuu!
Ensimmäiseksi yleensä epäilen, että voi kamala, nyt meni jostain korusta irronnut arvokas timantti. Sitten aika pian rauhoitun ja muistan, että eihän minulla sellaisia ole koskaan ollutkaan. Kerran kun kuului melkoinen kolina imurin putkesta rupesin epäilemään, että olisiko mennyt peräti kahden euron kolikko. Fiksuna ihmisenä halusin varmistaa yöuneni, joten yritin testaamalla todistaa itselleni, ettei imuri jaksa kahden euron kolikkoa ahmaista. Sinne meni ja vauhdilla, nappasi jo monen sentin päästä!
Kyllä tämä lisääntyvä valoisuus antaa ainakin minulle paljon lisävirtaa, loskaisuus ja liukkaus vähän sentään hillitsee menoa.Taidat olla entinen beessi. Iloisuutesi ja hauskan ilmaisukykysi tunnistan jo parin kolmen vuoden ajalta. Laita nimmarisi rekisteriin, niin perässä tullaan (Saimander).
Liukasta ei muuten ole tänä talvena ollutkaan, toisin kuin aikaisempina. Loskaa tietysti on, mutta sehän on vain kevään merkki. Liikenteessä ei siitä ole haittaa ollut kun nelivedolla ajan. Voisin nelivedolla ehkä muutenkin kulkea, vaikka en ole sitä kokeillut. En ainakaan muista, milloin olisin niin juovuksissa ollut. - 1943
btl kirjoitti:
Taidat olla entinen beessi. Iloisuutesi ja hauskan ilmaisukykysi tunnistan jo parin kolmen vuoden ajalta. Laita nimmarisi rekisteriin, niin perässä tullaan (Saimander).
Liukasta ei muuten ole tänä talvena ollutkaan, toisin kuin aikaisempina. Loskaa tietysti on, mutta sehän on vain kevään merkki. Liikenteessä ei siitä ole haittaa ollut kun nelivedolla ajan. Voisin nelivedolla ehkä muutenkin kulkea, vaikka en ole sitä kokeillut. En ainakaan muista, milloin olisin niin juovuksissa ollut.ei ole ollut liukasta? Toissapäivänä täällä oli piha kuin peili, piti isännöitsijälle soittaa, että tulisi hiekkaa ennen kuin joku kolhii itsensä. Myös Helsingissä ja Turussa ynnä Pirkanmaalla on ollut tosi liukasta. Reiteilläni on ollut enemmän liukkautta kuin loskaisuutta.
- bessie*
btl kirjoitti:
Taidat olla entinen beessi. Iloisuutesi ja hauskan ilmaisukykysi tunnistan jo parin kolmen vuoden ajalta. Laita nimmarisi rekisteriin, niin perässä tullaan (Saimander).
Liukasta ei muuten ole tänä talvena ollutkaan, toisin kuin aikaisempina. Loskaa tietysti on, mutta sehän on vain kevään merkki. Liikenteessä ei siitä ole haittaa ollut kun nelivedolla ajan. Voisin nelivedolla ehkä muutenkin kulkea, vaikka en ole sitä kokeillut. En ainakaan muista, milloin olisin niin juovuksissa ollut.Beessihän minä, kiitos viestistäsi.
Olen tämän bessien jo rekisteröinyt, samoin beessin lisäsanoilla, ja varuiksi useampina versioina. Huomasin nimittäin, että systeemi mahdollistaa jonkun jo varatun nikin käyttöön ottamisen lisäämällä vain pisteen tai viivan tai jotain. Toistaiseksi olen siis vain varannut muutaman nikin omaan käyttööni (vain yhtä tulen käyttämään), muuta en vielä ole saanut aikaiseksi. :)
Käytän hyviä, tukeva- ja pitävä pohjaisia jalkineita, mutta kyllä minua silti liukkaus - yhdistettynä epätasaisuuteen - on aika paljon häirinnyt. Kesäisin kävelen asunnoltani poikani luokse n. 7 minuutissa, mutta nyt varaan 15 min., jos määräaikaan on oltava perillä. Autolla mennessäni olen jäänyt muutaman kerran mutkamäkeen, kun siinä ei voi ottaa tarpeeksi vauhtia.
Olen tasan yhden kerran elämässäni ajanut nelivedolla (tietääkseni). Menimme joskus, muistaakseni 80 luvun lopulla, ystävättäreni kanssa koeajamaan uutta Subaru? nelivetoa. Minusta koeajo piti ehdottomasti suorittaa tarpeeksi vaativissa olosuhteissa, eli ei muuta kuin valtavalle hiekkakuopalle kaupungin ulkoreunalle. Sinnehän se auto sitten jäi, jos ei nyt ehkä ihan 45 asteen kulmaiseen hiekkarinteeseen, niin ei järin paljon loivempaankaan. Emme kai osanneet edes laittaa nelivetoa päälle. Häntä koipien välissä takaisin autoliikkeeseen, onneksi oli sentään rahaa mukana, että selvittiin matkasta aika vähällä kävelyllä, mutta kyllä kengätkin vähän tärveltyivät siellä kuopalla.
Automyyjän ilme oli näkemisen arvoinen. Pois lähtiessämme huomasin taskussani olevan suklaapatukan ja pyörsin ympäri antamaan sitä automyyjälle. Hän oli selin ja sanoi juuri kovaa ja hartaasti toiselle automyyjälle "Voi VITTU, mitä KANOJA". Pyörsimme takaisin.
En pysty minäkään siihen kuntoon itseäni vetämään, että nelivetoon joutuisin turvautumaan. Kerran tosin en meinannut päästä kylpyammeesta pois, kun innostuin siellä lukemaan yhden kirjan alusta loppuun, viiniä lipitellen. Ei tuntunut vielä miltään siinä vaiheessa kun käpäisin lisää viiniä hakemassa. Muutama "hupsis" siinä kuului ennen kuin pois ammeesta pääsin, mutta lopulta kuitenkin ihan kahdella jalalla makuuhuoneeseen.
- 1943
aurinko paistaa eli on ihanaa. Avasin taas kerran latuni, vanha ura näkyi juuri ja juuri. Kotona olen oppinut olemaan katselematta noita pölyjä. Nautiskelkaamme.
Hyvää sunnutaita sinnekin.
Täällä on pilvistä mutta upea päivä muuten ollut.
Tossa metsikössä talon vieressä kulkee polkuja ristiin rastiin.
Tänäänkin tuntui että kaikki kaupunkilaiset on lähteneet liikkeelle.
Vaikka tulis kuinka lunta niin hetkessä ne polut on parempia kun jalkakäytävät.
Rantaa pitkin kulkee yks ja metsässä risteilee monta.
Yks latukin siellä menee, omia reittejään.
Olin tänään kameran kanssa kun yleensä kuljen siellä ilman mitään
Äsken meinasin menettää hermoni, ihan vähän vaan :))
Sulake paloi ja kun yritin vaihtaa toista ei meinannut lähteä pelaamaan.
Ensimmäinen kokeilu oli liian isokantanen, no eihän se sinne mennyt.
Mittari on vielä semmoisessa paikassa että sinne joutuu kiipeämään, tietysti.
No etsin ja löysin toisen oikean amppeerisen, ja oikealla kannalla.
Eikun vänkäämään paikoilleen. No ensin ei mienaanut mennä jengoilleen. Siten meni ja huokasin helpotuksesta, turhan aikaisin. Ei lähtenyt pelittämään.
Kirosin ja menin rauhottumaan, söin. Konkkasin vielä kerran sinne ylös että mikä hiivatti nyt mättää.
Kiersin sitä uudestaan ja kas se ei ollutkaan mennyt pohjaan, vaikka ensin siltä tuntui.
Noo alatulon jälkeen jännityksellä pistin koneen pyörimään ja....... (rummutusta), se lähti päälle. Huraa, hyvä minä :)))))))
Meinasin nimittäin että kohta pitää mennä talonmiestä kysymään apuun että onko tässä talossa jotain sellaista mitä en ymmärrä.
Ja sehän olis nauranut kun olis tullut ja vaan kääntänyt sen paikoilleen.
Ei olis ollut eka kerta kun olis mulle päässyt hymyilemään.
Niin että mielenkiintoista on toisinaan elämä :)))heti mennyt pyytämään talonmiehen paikalle ja keittänyt hänelle kahvit. :)
Ei ole aurinko paistanut täälläkään, lunta satanut hiljalleen kaiken päivää.Anceli kirjoitti:
heti mennyt pyytämään talonmiehen paikalle ja keittänyt hänelle kahvit. :)
Ei ole aurinko paistanut täälläkään, lunta satanut hiljalleen kaiken päivää.paista.
Siistiä!!
H.Anceli kirjoitti:
heti mennyt pyytämään talonmiehen paikalle ja keittänyt hänelle kahvit. :)
Ei ole aurinko paistanut täälläkään, lunta satanut hiljalleen kaiken päivää.Niin mutta....
Kun en halua että pääsee enää naureskelemaan.
Kahvit voisin kyllä keittää muuten vaan :))tulisilla kirjoitti:
Niin mutta....
Kun en halua että pääsee enää naureskelemaan.
Kahvit voisin kyllä keittää muuten vaan :))miehet tykkää kun saavat naureskella naisille, luulevat olevansa fiksumpiakin. :))
Rimpauta nyt sille ja pyydä tarkistamaan, tulikohan se sulake nyt varmasti ihan oikein päin sinne tauluun.
Kahvipannu kuumaksi.Anceli kirjoitti:
miehet tykkää kun saavat naureskella naisille, luulevat olevansa fiksumpiakin. :))
Rimpauta nyt sille ja pyydä tarkistamaan, tulikohan se sulake nyt varmasti ihan oikein päin sinne tauluun.
Kahvipannu kuumaksi.:DDDD
Vai että oikein päin :DDDDDDDDDDD
Niin hyvä en minäkään ole että väärinpäin sen sinne saisin.
Ei se oo kotona nyt, missä lie luurailee....tulisilla kirjoitti:
:DDDD
Vai että oikein päin :DDDDDDDDDDD
Niin hyvä en minäkään ole että väärinpäin sen sinne saisin.
Ei se oo kotona nyt, missä lie luurailee....sulakkeen heti pois, kun auto ajaa pihaan ja sitten menet hämmentyneen näköisenä pyytämään apua.
Usko pois, se kyllä tehoaa.
Ja kahvipannu kuumaksi. =))))- enkeliduo
sulaket,vaiks ei meil onneks tarttekka.
Vaihtuu ittelläs,jos palaa.
Eiks olekki hianoo :) - enkeliduo
Anceli kirjoitti:
sulakkeen heti pois, kun auto ajaa pihaan ja sitten menet hämmentyneen näköisenä pyytämään apua.
Usko pois, se kyllä tehoaa.
Ja kahvipannu kuumaksi. =))))tunne-älyn käyttöö
- enkeliduo
Anceli kirjoitti:
ja pimeä, avaa verhot.
Siistii!!!!!!sillon ku on pimiää.
Istun koneel ikkunan viäres.
Eip silti,tiuha "tuijaverho" estää kyl munt näkymäst kadulle :) enkeliduo kirjoitti:
tunne-älyn käyttöö
Joo Joo ;)) Otan sitten ja teen kahvia että saisin sen murmelin koukkuun :))
enkeliduo kirjoitti:
sulaket,vaiks ei meil onneks tarttekka.
Vaihtuu ittelläs,jos palaa.
Eiks olekki hianoo :)Edellisessä asunnossa oli sellainen namikka mistä nostamalla se sulake vaihtui.
Tää on vanhanaikainen talo monessa suhteessa, mutta siitä just tykkäänkin. Kaikki ei ole automatisoitua.enkeliduo kirjoitti:
sillon ku on pimiää.
Istun koneel ikkunan viäres.
Eip silti,tiuha "tuijaverho" estää kyl munt näkymäst kadulle :)istun minäkin, mutta ei tuolla hangessa ketään ole minua katsomassa, uskon niin. :))
Aika tylsää ohjelmaa olisikin tarjolla.
Kyllä tuo aurinko piristää kummasti. Ja on armoton. No, rätillä siitä selvittiin, nimittäin kyllä kaik näkyy niin tahmatassujen jäjet kuin pölytkin. Ai niin, tahmatassu voi olla ihan ittekin eikä aina nuo pienet ihmiset :))
Toivotaan heleätä helmikuuta eteenpäin.- enkeliduo
meil kans kaks tahmatassuu oli yäkyläs
- k/k
Toi aurinko ja kun saa maata äksänä siinä.
Kyllä vanhat luut tykkää lämpimästä ja keho pullistelee dee vitamiinii.
Ei tarvii murehtii pölyistä kun meil on semmonen valkotornaaro kieppumas, vahvuusluokka semmonen 10.
Ei paljoo paina vaik soffalla makkais imuroinnin aikana yhrel kärel nousee toinen pääty - Te apinat...
Aurinko on syöpä, sen tietää myös apina....
Et tommoste kommenttien heittely on syöpään verrattava ihmist kalvava tauti,sanovat et tommonen ihmine on ruma sisält.
Tohon ei taira särähoito eikä solusalpaajat auttaa siks mä voisin ottaa sut sylkkyyn ja hyssyttää.
..pilkahti, mutta on niillä säteillä merkillinen voima. Viis pölyistä, iloitaan siitä, että kevät tulee
taas, kunhan kerkiää.
Kun on päivän aikana tehnyt sen, minkä on jaksanut ja viitsinyt, voi iltasella ristiä kätensä ja sanoa:
"Kiitos taas tästäkin päivästä."
Pienissä ovat usein ihmisen ilot, tai miten sen nyt ajattelee.- enkeliduo
kultaamii terveissii,vaiks
nyt siäl mollottaa jo kuu.
Kaik taitaaki jo nukkuu.
Koht määki,men sääki.
Hyvää yötä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.33812688Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951943- 921713
- 831653
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te431155- 951149
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73957Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21953Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e258953Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27913