Onkos mitään rajaa sillä et syödään terveellisesti, ei polteta ei juoda, jumpataan, zumbataan, sauvakävellään ja just kun kaikki on kunnossa...jääkin auton alle, tai sairastuu terveellisen elämän stressiin ;)))
Kuinka terveellinen ihminen voi olla?
Että elettäsi pitempään.
Miks me halutaan elää pitempään? Kun ei enää nuorruta
Kuka haluaa elää pitempään ja miks?
Terve... elämä?
120
2632
Vastaukset
- verditti*
On niin paljon vielä tekemättä ja elämä maittaa!
- Anjaniina.
kuin pidät huolta itsestäs?
Hermostuneesti vaiko hemmotellen, löysin rantein ;))) - verditti*
Anjaniina. kirjoitti:
kuin pidät huolta itsestäs?
Hermostuneesti vaiko hemmotellen, löysin rantein ;)))Olenhan yrittänyt luoda kuvaa kirjoituksillani. Itsestäni.
Ennenkaikkea sinulle. Koen epäonnistuneeeni. - Anjaniina.
verditti* kirjoitti:
Olenhan yrittänyt luoda kuvaa kirjoituksillani. Itsestäni.
Ennenkaikkea sinulle. Koen epäonnistuneeeni.Anteeksi?
Minusta näyttää että olet kovin harvoin palstalla, siis ainakin tällä ;)
Ja nyt täytyy sanoa, että koitan olla muodostamatta mielipiteitä ihmisitä, osun todennäköisesti hyvin väärään ;))) Siis pelkän txt perusteella?
- zuzanazee
vai eletään terveempinä ja hyväkuntoisempina ne vuodet, sehän on eri asia.
Jos on huolehtinut kunnostaan, syönyt terveellisesti, ei ole tupakoinut eikä kohtuuttomasti ryypännyt,
on näissä vuosikymmenissä ehkä terve ja jaksava ihminen.
Huomaa että monissa samanikäisissä on tosi paljon kunnoltaan eroavia. Toinen jaksaa juosta maratonin, kun toinen tupakalla keuhkonsa pilannut jaksaa hädin tuskin kävellä autolleen.
Ja viinan läträämisen kanssa, kyllä se syö aivot ja muunkin, myös mieskunnon, sanotaan.
Sairaus ja kuolema voi yllättää terveen ja hyväkuntoisen, samoin onnettomuus, mutta ehtipä nauttia elämästään täysin rinnoin. Stressiä on turha ottaa.- Anjaniina.
kunto vaihtelee kyllä, osansahan siinä on perintötekijöillä, mut varmaan se on ihminen joka sössii kuntonsa?
Se metka puoli on, että sitä ei tajua tai tunnista, kun se menee huonoksi.
Vertailukohdasta on liian kauan.
Miksi sinä haluat elää pitkään?
Silläkin uhalla että tuttavat ja ystävät kuolee aiemmin? - zuzanazee
Anjaniina. kirjoitti:
kunto vaihtelee kyllä, osansahan siinä on perintötekijöillä, mut varmaan se on ihminen joka sössii kuntonsa?
Silläkin uhalla että tuttavat ja ystävät kuolee aiemmin?sössinyt kuntonsa ja terveytensä eikä sille enää mahda mitään. Keuhkoahtauma ja sydänvaivat ehkä diabeteskin ovat loppuelämän vaivoina. Ja näitä näkee paljon.
Toivon että elän suht terveenä sen ajan minkä elän, pituudella ei oikeastaan ole väliä. Jos tulee vakava, kuolemaan johtava sairaus niin ei auta muu kuin todeta, että tämä oli nyt tässä, kivaa oli niin kauan kuin tätä kesti. Ei ihmisen suurin hyve ole elää satavuotiaaksi. Mutta elää mahdollisimman terveenä ja hyväkuntoisena ne vuodet, se on hyvin paljon itsestä kiinni. - verditti*
Anjaniina. kirjoitti:
Silläkin uhalla että tuttavat ja ystävät kuolee aiemmin?Jos kengännauhoja sitoessasi hengästyt olet ylipainoinen ja rapakunnossa.
- zuzanazee
verditti* kirjoitti:
Jos kengännauhoja sitoessasi hengästyt olet ylipainoinen ja rapakunnossa.
ihminen ei käytä nauhakenkiä, nauhoja ei yle taivu kuitenkaan solmimaan.
- Anjaniina.
verditti* kirjoitti:
Jos kengännauhoja sitoessasi hengästyt olet ylipainoinen ja rapakunnossa.
hyvä testi.
Ja jollei pääse mahansa yli on ainakin 10 liikaa painava ;) - otetaastaas
"...mutta ehtipä nauttia elämästään täysin rinnoin."
Kuka sitten nauttii mistäkin täysin rinnoin....
Minä kysyin lääkäriltä: " jos jätän elämästä pois viini-naiset-laulu osion,elänkö pidempään ?"
Lääkäri vastasi: " et, tuntuu vain pidemmältä" - Anjaniina.
otetaastaas kirjoitti:
Minä kysyin lääkäriltä: " jos jätän elämästä pois viini-naiset-laulu osion,elänkö pidempään ?"
Lääkäri vastasi: " et, tuntuu vain pidemmältä"entäs jos se loppuelämä, tuntuukin liian pitkältä?
- zuzanazee
otetaastaas kirjoitti:
Lääkäri vastasi: " et, tuntuu vain pidemmältä""kuka mistäkin nauttii täysin rinnoin", näinhän se juuri on. Haluaako viettää suurimman osan aikaansa
pöhnässä vai selvin päin ja nauttia siten elämästään. Jokainen voi itse valita, mutta ei kannata sitten valittaa kun on huonot housussa.
että pitää elää terveellisesti. Kuntoilua säännöllisen epäsäännöllisesti, harmi, että talvilajit vähemmän innostaa.
Polttaan en ikinä oppinut. Nykyisin tulee vähä mietittyä mitä suuhunsa pistää, aiemmin sai syödä mitä vaan, koska vaan.. painoon se ei vaikuttanut.
Tosi terveellistä elämää elänyt ihminen voi sairastua esim. syöpään, on käynyt lähipiirissäkin näin. :(
Oma toivomus on, ettei toisten armoilla/vaivana joutuisi pitkään olemaan.. sitte kun sellanen aika koittaa.- Anjaniina.
hallussa löysin rantein ;) niin kuin pitääkin.
Ei kauneusleikkauksia, ei nuorennushoitoja?
Niinpä, johonkin sitä kuolee kuitenkin.
Meinasin laittaa sen otsikoksi...
Minusta on ollut hauska huomata että tuolla glykeemisen indeksin dieetillä, minusta on tullut vihannes/salaattihullu ;)))
- Heikunkeikku
"Kuinka terveellinen ihminen voi olla?"
Jos hullun lailla ei tee muuta, kuin miettii, että mitä pistää suuvärkistä sisään ja liian kanssa kuntoillaan,
niin ei sekään oo mistään kotoisin. Tarkoitan nyt itseäni. En mitenkään kykene olemaan NIIN terveellinen.
Minä tarvitsen pikkasen myös paheita.:)
Tykkään semmosesta liikunnasta, että se liikunta tavallaan tulee sivutuotteena. Tänään olin pelaamassa vähä yli tunnin, hiki lensi ja naamataulu punaili. Oli todella hauskaa pelata. Pienoisen paussin jälkeen oon aloittanut pelaamisen. Helmikuun loppuun asti kolme kertaa viikossa ja siitä etiäpäin neljä kertaa.
Jos itseään pompituttaa ja kuluttaa tarpeeksi energiaa, niin sitten voi pikkasen vetästä herkkujakin naamaan.
Sopivasti kaikkea erilaista toimintaa, niin sisäinen ja ulkoinen olo tuottaa sopivan hyvänolon sekoituksen.- Anjaniina.
siitäkin tulee stressi jos koittaa olla liian täydellinen.
Ei se ole helppoa.Aina on joku huppu joka pitää saavuttaa.
Sitäpaitsi, siitä tulee hyvä olo, siis liikunnasta, ne endorfiinit...
Hurjin tapa saada endorfiinirytinät on oleskella -130 C kolme minuuttia.
On kuulema voittajan olo vielä vuorokausi jälkeen... - Heikunkeikku
Anjaniina. kirjoitti:
siitäkin tulee stressi jos koittaa olla liian täydellinen.
Ei se ole helppoa.Aina on joku huppu joka pitää saavuttaa.
Sitäpaitsi, siitä tulee hyvä olo, siis liikunnasta, ne endorfiinit...
Hurjin tapa saada endorfiinirytinät on oleskella -130 C kolme minuuttia.
On kuulema voittajan olo vielä vuorokausi jälkeen...Joo, niin tuleekin hyvä olo. Ja jaksaa touhuilla niitä pakollisia arkihommiakin paremmin.
Myös potkiskella palloa lastenlasten kanssa kesällä tai leikkiä muuta mukavaa.
Mihinkään kylmään minua ei saa. Kuten esim. avantoon. Ehei, ei ole minun juttuni ei.
Sulkis on mulle sopiva laji. Kesällä soutelu on kans toooooosi kivaa. Myös metsässä tramppaaminen.
Paitsi vähä on jäänyt vähemmälle tai ei ole ollut niin mukavaa, kun eksyn niin helposti, enkä uskalla minne tahansa lähteä viuhtomaan. - Anjaniina.
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, niin tuleekin hyvä olo. Ja jaksaa touhuilla niitä pakollisia arkihommiakin paremmin.
Myös potkiskella palloa lastenlasten kanssa kesällä tai leikkiä muuta mukavaa.
Mihinkään kylmään minua ei saa. Kuten esim. avantoon. Ehei, ei ole minun juttuni ei.
Sulkis on mulle sopiva laji. Kesällä soutelu on kans toooooosi kivaa. Myös metsässä tramppaaminen.
Paitsi vähä on jäänyt vähemmälle tai ei ole ollut niin mukavaa, kun eksyn niin helposti, enkä uskalla minne tahansa lähteä viuhtomaan.aerobinen laji, ei kehitä muskeleita mutta "kiihottelee" joka lihasryhmää ;)
Minä tykkäisin avannostakin, mut saunan pitää olla TOSI lähellä ;)
Hieno juttu oli pari viikkoo sitten kun kaverit oli haalanneet sellasen traktoriperäkärrysaunan avannon viereen ;) ja seuraavana oli kylpytynnyri ;)
Sitä hyvää oloa ei voita mikään, kun sit on ponnistuksensa tehnyt ;)
Mutta...mitäs meinaat tehdä loppuelämäs ? - Heikunkeikku
Anjaniina. kirjoitti:
aerobinen laji, ei kehitä muskeleita mutta "kiihottelee" joka lihasryhmää ;)
Minä tykkäisin avannostakin, mut saunan pitää olla TOSI lähellä ;)
Hieno juttu oli pari viikkoo sitten kun kaverit oli haalanneet sellasen traktoriperäkärrysaunan avannon viereen ;) ja seuraavana oli kylpytynnyri ;)
Sitä hyvää oloa ei voita mikään, kun sit on ponnistuksensa tehnyt ;)
Mutta...mitäs meinaat tehdä loppuelämäs ?Traktoriperäkärrysauna kuulostaa hauskalta. Veri-veri-hauskalta. Kyllä mä lumihankeen voisin kiepsahtaa löylyn jälkeen, en mä nyt niin mamis ole, etten rohkenisi:) Kylpytynnyri on ah suorastaan lumoavan ihana.
Sinne pitää muuten panna aika paljon merisuolaa veden joukkooon, jos meinaa ittiänsä kauankin lojuttaa vedessä.
En mitenkään kykene ajattelemaan, että mitä tekisin loppuelämäni. Menen sinne, minne elämä minut vie.
Elän hyvin pitkälle tätä päivää, enkä murehdi tulevaa, enkä menneitä kuljeta taakkana mukana.
Tärkeää on olla tasapainossa itsensä kanssa. Silloin kykenee nauttimaan erilaisista asioista. Olen nimittäin nautiskelija-tyyppi. - Anjaniina.
Heikunkeikku kirjoitti:
Traktoriperäkärrysauna kuulostaa hauskalta. Veri-veri-hauskalta. Kyllä mä lumihankeen voisin kiepsahtaa löylyn jälkeen, en mä nyt niin mamis ole, etten rohkenisi:) Kylpytynnyri on ah suorastaan lumoavan ihana.
Sinne pitää muuten panna aika paljon merisuolaa veden joukkooon, jos meinaa ittiänsä kauankin lojuttaa vedessä.
En mitenkään kykene ajattelemaan, että mitä tekisin loppuelämäni. Menen sinne, minne elämä minut vie.
Elän hyvin pitkälle tätä päivää, enkä murehdi tulevaa, enkä menneitä kuljeta taakkana mukana.
Tärkeää on olla tasapainossa itsensä kanssa. Silloin kykenee nauttimaan erilaisista asioista. Olen nimittäin nautiskelija-tyyppi.niinminäkin.
Mutta joskus se salaisuus onkin, että mitä tahansa tekeekin, pitää se yrittää kääntää nautinnoksi ja iloksi.
Sillai ei tule synkkäkurttu otsaa koristamaan.
Eihän se aina ole helppoo kaikesta nauttia, mut pienellä vaivannäöllä ;)))
Ja energiaa saa vain itseään huoltamalla ,) - Heikunkeikku
Anjaniina. kirjoitti:
niinminäkin.
Mutta joskus se salaisuus onkin, että mitä tahansa tekeekin, pitää se yrittää kääntää nautinnoksi ja iloksi.
Sillai ei tule synkkäkurttu otsaa koristamaan.
Eihän se aina ole helppoo kaikesta nauttia, mut pienellä vaivannäöllä ;)))
Ja energiaa saa vain itseään huoltamalla ,)Näin on marjat, että mitä tahansa tekeekin, pitää se olla intoa tuovaa.
Olen ratkaissut asian maan mainiosti. Minua ei tätä nykyä kovin helposti saa tekemään yhtikäs mitään, mikä ei tunnu inspiroivalta. Elikkä teen vain ja ainoastaan hauskoja asioita. Kamalan mukavaa, kun on mukavaa:)
Ja en edes liioitellut. Heti-oitis-äkkiä kieltäydyn kaikkinaisista tylsistä jutuista. - Anjaniina.
Heikunkeikku kirjoitti:
Näin on marjat, että mitä tahansa tekeekin, pitää se olla intoa tuovaa.
Olen ratkaissut asian maan mainiosti. Minua ei tätä nykyä kovin helposti saa tekemään yhtikäs mitään, mikä ei tunnu inspiroivalta. Elikkä teen vain ja ainoastaan hauskoja asioita. Kamalan mukavaa, kun on mukavaa:)
Ja en edes liioitellut. Heti-oitis-äkkiä kieltäydyn kaikkinaisista tylsistä jutuista.mulle opetettavaa.
Miten niistä voi kiletäytyä?
Pitääkö sillai vain luimistellen häipyä nurkan taa, koettaa olla viereisen pensaannäkönen.
Vetästa kurtturuttu ilme naamalla ja pullistaa uhkaavasti poskia, vai mitenkä torjutaan esim.yli-innokkaasti työtä tarjoava pomo?
Miten sen saa tajuamaan että se ehdottelee just sopimattomia? - Heikunkeikku
Anjaniina. kirjoitti:
mulle opetettavaa.
Miten niistä voi kiletäytyä?
Pitääkö sillai vain luimistellen häipyä nurkan taa, koettaa olla viereisen pensaannäkönen.
Vetästa kurtturuttu ilme naamalla ja pullistaa uhkaavasti poskia, vai mitenkä torjutaan esim.yli-innokkaasti työtä tarjoava pomo?
Miten sen saa tajuamaan että se ehdottelee just sopimattomia?Ei, en mene luimistellen nurkan taa. Selvitän kurkkuani kröhömmm ja yksinkertaisesti sanon, että ei huvita.
Ystävät/kaverit/tutut tietävät, että jos sanon ei, niin se on sitten ei. Mutta he myös tietävät, että jos inspiroidun johonkin, niin pölläytän intoa pursuavan pölläyksen heidänkin päälleen:) Tai jotenkin sinne päin.
Onneksi ei ole pomoa hengittelemässä niskaan. Se olisikin aika harmillinen asia, jos niin olis. Luultavasti vaihtaisin työpaikkaa:) Oon vähentänyt työtä noin hmmm.... kolmisen vuotta sitten, enkä tahdo sitä lisätä.
Ja sen tietää työpaikan väkikin. Oonhan puskenut täyttä häkää 30 vuotta täysillä ja nyt saa tämä muori työskennellä vähän vähemmän, että intoa riittäisi edelleen ja ehtisin tekemään myös muitakin juttuja. - Anjaniina.
Heikunkeikku kirjoitti:
Ei, en mene luimistellen nurkan taa. Selvitän kurkkuani kröhömmm ja yksinkertaisesti sanon, että ei huvita.
Ystävät/kaverit/tutut tietävät, että jos sanon ei, niin se on sitten ei. Mutta he myös tietävät, että jos inspiroidun johonkin, niin pölläytän intoa pursuavan pölläyksen heidänkin päälleen:) Tai jotenkin sinne päin.
Onneksi ei ole pomoa hengittelemässä niskaan. Se olisikin aika harmillinen asia, jos niin olis. Luultavasti vaihtaisin työpaikkaa:) Oon vähentänyt työtä noin hmmm.... kolmisen vuotta sitten, enkä tahdo sitä lisätä.
Ja sen tietää työpaikan väkikin. Oonhan puskenut täyttä häkää 30 vuotta täysillä ja nyt saa tämä muori työskennellä vähän vähemmän, että intoa riittäisi edelleen ja ehtisin tekemään myös muitakin juttuja.itse tajuaa, että nyt mä voisin ottaa jo rauhallisemminkin.
Ettei yhtäaikaa tartte kolmee, neljää hommaa tehdä..
Mut ei sitä viitsi katsella muiden mullistelujakaan... - Heikunkeikku
Anjaniina. kirjoitti:
itse tajuaa, että nyt mä voisin ottaa jo rauhallisemminkin.
Ettei yhtäaikaa tartte kolmee, neljää hommaa tehdä..
Mut ei sitä viitsi katsella muiden mullistelujakaan...Kyllä mäkin tuumiskelin monta tovia, että vähennänkö töitä vai jatkanko samaa rataa.
Kymmenen mietiskelytovin jälkeen tulin siihen tulokseen, että vähennän töitä sopivasti (ei liikaakaa, ettei laiskaksi kutsuttais:)) niin sitten työ tuntuu edelleenkin yhtä mukavalta ja jaksaa perehtyä 100%:sti siihen mitä tekee.
Sitten jää aikaa enemmän tehdä sellaisiakin asioita, joista tykkää, mutta ei ole jaksanut niihin niin perehtyä, kun sentäs päivä on sen verran lyhyt, ettei sitä kaikkia ehdi..
Tämän päivän tilanne on nyt meikäläiselle niin hyvä, kuin vain voi olla.
Kyllä minäkin kolmea, neljääkin hommaa teen yhtäaikaa tai ei nyt sentäs Yhtäaikaa, mutta sanottasko peräkkäin, mutta ne ovat keskenään niin erilaisia, että se tuntuu kivalta.
- Rattus sp.
Kyllä mä eilen joogasinkin ;). Helppoa vastata, kun vertaan äitini ja isäni kuntoa, niin kannatan terveellistä elämäntapaa. Äiti lähti tänään viikoksi Nizzaan. Kelpaa olla hyväkuntoinen kahdeksankymppinen.
Psstt.. Miten se juokseminen rullaa?- Anjaniina.
no sillai ;)
Minusta kyllä tuntuu että sä laittasit Råttarukan jumppaamaan puolestas ja ohjailisit sitä vaan ;)
Sujuu se, tänään otin pikajutun, kolme kilsaa vaan ja puoli tuntia.
Huomenna on lumityöt ja ylihuomenna sit tunti...
Joka päivälle jotain.
Joogakin vois olla kivaa.
Se pitkä elämä ja hyvä kunto, ne vaatii vielä sen mielenvirkeydenkin.
Moni hukkaa kipinän ja uteliaisuuden jossain matkan varrella?
Mikskähän? - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
no sillai ;)
Minusta kyllä tuntuu että sä laittasit Råttarukan jumppaamaan puolestas ja ohjailisit sitä vaan ;)
Sujuu se, tänään otin pikajutun, kolme kilsaa vaan ja puoli tuntia.
Huomenna on lumityöt ja ylihuomenna sit tunti...
Joka päivälle jotain.
Joogakin vois olla kivaa.
Se pitkä elämä ja hyvä kunto, ne vaatii vielä sen mielenvirkeydenkin.
Moni hukkaa kipinän ja uteliaisuuden jossain matkan varrella?
Mikskähän?Joskus aikoinaan eräs ystävä sanoi, että pitää mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Pitää paikkansa :). Haasteita ja itsensä ylittämistä.. Sitä se elämä on parhaimmillaan..
Tuo jooga tai pilates saa jännityksen laukeamaan lihaksista. Nukuin todella hyvin sen jälkeen, kun olin zumban jälkeen joogannut.
Meen taas itseäni rääkkäämään, kun se on niin mukavaa ;). Illalla pitäisi vielä tehdä englannin läksyt, kun lähdin parantelemaan/palauttamaan taitoja. - Rattus sp.
Rattus sp. kirjoitti:
Joskus aikoinaan eräs ystävä sanoi, että pitää mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Pitää paikkansa :). Haasteita ja itsensä ylittämistä.. Sitä se elämä on parhaimmillaan..
Tuo jooga tai pilates saa jännityksen laukeamaan lihaksista. Nukuin todella hyvin sen jälkeen, kun olin zumban jälkeen joogannut.
Meen taas itseäni rääkkäämään, kun se on niin mukavaa ;). Illalla pitäisi vielä tehdä englannin läksyt, kun lähdin parantelemaan/palauttamaan taitoja.Råtta vai tämmöinen. Tämä on edelleen suosikkejani ;)..
http://www.youtube.com/watch?v=tiK83XYa8zY&feature=related
Oikeastaan kyllä se käppänä pitää hankkia ihan vanhempienikin takia. Isänikin näkee jo unta pennusta :). - Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Råtta vai tämmöinen. Tämä on edelleen suosikkejani ;)..
http://www.youtube.com/watch?v=tiK83XYa8zY&feature=related
Oikeastaan kyllä se käppänä pitää hankkia ihan vanhempienikin takia. Isänikin näkee jo unta pennusta :).hassunnäkönen koira tietty on ;)
Råtta on råtta.Se on seurallinen, muttei se lenkille lähde... - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
hassunnäkönen koira tietty on ;)
Råtta on råtta.Se on seurallinen, muttei se lenkille lähde...Äitini laittoi tekstarin, että hotelli, josta olin varannut huoneen oli suljettu. Nyt odottelen vastausta viestiini siitä, aloitanko matkatoimiston hiillostamisen huomenna.. Ei helkk... ei minkäänlaista viestiä ennen matkaa, että hotelli ei ole käytössä. Kiva yllätys, kun väsyneenä saavut vieraaseen kaupunkiin. Tosi hyvää asiakaspalvelua!
Tämä ylikierroksilla olo menee varmasti kuntoilun piikkiin? - Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Äitini laittoi tekstarin, että hotelli, josta olin varannut huoneen oli suljettu. Nyt odottelen vastausta viestiini siitä, aloitanko matkatoimiston hiillostamisen huomenna.. Ei helkk... ei minkäänlaista viestiä ennen matkaa, että hotelli ei ole käytössä. Kiva yllätys, kun väsyneenä saavut vieraaseen kaupunkiin. Tosi hyvää asiakaspalvelua!
Tämä ylikierroksilla olo menee varmasti kuntoilun piikkiin?on matkatoimisto, ei kahta puhetta.
Taksikuskilta kannattaa pyytää apua, ne yleensä tietää missä on hyvä majoitus... - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
on matkatoimisto, ei kahta puhetta.
Taksikuskilta kannattaa pyytää apua, ne yleensä tietää missä on hyvä majoitus...No, tuo äidin hotellijuttu oli ratkennut sillä, että hotellin ovessa oli toisen hotellin osoite. Tuo tieto olisi mukava saada jo Suomessa. Olisin huomauttanut matkatoimistolle sähköpostitse, mutta www-sivut ovat epäkunnossa :/.
No, isästä huolehtiminen on vastuulla. Isä sai päähänsä, että ajokortti pitää uusia (lue 85-vuotias). Eli varasi lääkäriajan itsekseen :/.
Olen lohduttautunut sillä, että tämä kaikki on vielä edessäpäin ystävilläni. Saanko tästä lisää kuntopisteitä? - Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
No, tuo äidin hotellijuttu oli ratkennut sillä, että hotellin ovessa oli toisen hotellin osoite. Tuo tieto olisi mukava saada jo Suomessa. Olisin huomauttanut matkatoimistolle sähköpostitse, mutta www-sivut ovat epäkunnossa :/.
No, isästä huolehtiminen on vastuulla. Isä sai päähänsä, että ajokortti pitää uusia (lue 85-vuotias). Eli varasi lääkäriajan itsekseen :/.
Olen lohduttautunut sillä, että tämä kaikki on vielä edessäpäin ystävilläni. Saanko tästä lisää kuntopisteitä?cardioharjoittelua ;)
Ei taida isukki korttia enää saada ;)) ja autonavaimetkin voit kerätä pois. - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
cardioharjoittelua ;)
Ei taida isukki korttia enää saada ;)) ja autonavaimetkin voit kerätä pois.Taksikortti olisi oma tavoitteeni. Mitä vanhalle jäärälle voi sanoa? Kun isällä oli keuhkoputkentulehdus, niin autonavaimet olivat piilossa ja sanoin sen suoraan :). Toisaalta nyt on huoli, kun meni lääkäriin taksilla. Halusin hänen näkevän oman kuntonsa ja avuttomuuden yksin liikkuessaan. Eli omat stressilukemat ovat huipussa..
Alkuperäiseen keskusteluun.. Jos isäni olisi syönyt terveellisesti ja liikkunut, niin hän olisi tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin äitini perintötekijöiden tähden. Sääli, etteivät jotkut huolehdi itsestään.
Kyllä katson eläväni terveellistä elämää, no sekin merkkaa mitä syö mutta ennenkaikkea onko onnellinen/hyväntuulinen ihminen. Pillerit saa pysyä purkissa, ainoastaan syön D-vitamiinia, kaikki muu saa tulla ruuasta. Hedelmät ja kasvikset ovat mitä parhainta, yrtit saisivat olla halvempia kaupoissa, niillä kun maustaa ruuan ei suolaakaan juuri tarvi. Syön siis sitä mikä hyvältä maistuu ja sen pitää olla omatekemää. Jos näillä eväillä tuonne 80 pintaan pääsee niin hyvä on, enempää en edes halua. Kuulun siihen ryhmään jolla ei ole noita autoimmuunisairauksia, olen onnekas koska syntymässähän niitä ei voi valita.
En sairastu ortoreksiaan enkä ajatellut jäädä auton alle kun voi hiukan katsoa miten liikkuu, mutta nuo lenkkarit on pirun liukkaat. Vähän aikaa sitten pyllähdin kotioven edessä kun oli lunta jään päällä, vaara vaanii siis siellä missä ei sen odota olevan.- Anjaniina.
vanhuksilla on hauraat luut.
Pitää olla tuplavarovainen.
Sä olet samoilla linjoilla mun kanssa, ei sitä loputtomiin tartte elää :))) ja sekin aika olis kiva jos edes jollain lailla tolkussaan.
KAikenlaisia ihmerohtoja nyt keksitään pitkittään onnellista vanhuutta.JA Alzheimerilaisillakin näyttää kirkkaammalta, sitäkin tautia jo jollain laill apystytään torjumaan, tulavaisuudessa enemmän.
- Putkivalo
Voi siinä noinkin käydä :))
Itse ajattelen enemmän että saisi elää terveenä kunnes jään auton alle :)) Jos mulla on nyt mahdollisuus vaikuttaa omaan elämänlaatuun kun olen 70, niin miksen sitä tekis?
Kuvittele että jo 10 vuoden päästä et jaksaisi kävellä edestakaisin keittiöösi hakemaan kahvikupillista, vaan joutuisit istahtamaan välillä hengähtämään.
Lisäksi meidän suvun naiset jossain vaiheessa lihoo käsittämättömästi. Mitä siitä sanot, että tulee 30 kiloa kolmessa kuukaudessa? Mun on vaikeaa kestää edes 5 kilon ylipainoa, olisin täysin murtunut jos tuo tapahtuisi. Eikä tämä tarkoita että mulla on mitään sitä vastaan että ihmiset ovat pyöreitä, toisille se sopii todella hyvin. Mutta ei mulle, eikä näillä sukurasitteilla sepelvaltimotauteineen ym.- Anjaniina.
jos me eletään aina vaan kauemmin ja maapallon väestö lisääntyy sitä vauhtia kuin lisääntyy.
Ollaankos me jonkilainen taakka lapsillemme ja heidän elämänlaadulleen.
Tarkoitan eläkkeiden maksua yhteisestä potista?
Ajattele jos muksut olsikin sitä mieltä, että potkase jo tyhjää? - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
jos me eletään aina vaan kauemmin ja maapallon väestö lisääntyy sitä vauhtia kuin lisääntyy.
Ollaankos me jonkilainen taakka lapsillemme ja heidän elämänlaadulleen.
Tarkoitan eläkkeiden maksua yhteisestä potista?
Ajattele jos muksut olsikin sitä mieltä, että potkase jo tyhjää?miettimään (varo) että kun halusin sitä laatua eikä niinkään määrää... Loppujen lopuksi taitaa silti mennä niin että eletään vaan pidempään sitä kituaikaa ;)) viimeiset 30 vuotta.
Oikeastaan tää mun terveysvimma on saanut kipinän siitä että lapset ovat suht pienet kuitenkin vielä. En ole valmis lähtemään vielä pitkään aikaan. Haluan vielä nähdä mun lastenlapset. Tai jos niitä ei tuu niin lastenlastenlapsia ;D näköjään lopetin jo sen miettimisen :)))
Ai niin, ja mitä ihmeen eläkettä? Eiköhän eläkeikä ole kohta 95vee. Ellet hommaa itelles omaa eläketurvaa.
- turhia
toivo vaan, että saat kuolla terveenä
- Anjaniina.
sillä kuten sanoin, johonkin sitä kuolee kuitenkin ;)
Ja silloin voi olla, ettei ollut niin väliä, miten eli ;)
Näin tänään vanhan tuttavani, Satakiloisesta pullerosta oli kuoriutunut upea nainen.
Juteltiin hän kertoi pudottaneen painoaan 35 kiloa. Ikää hänellä on about 50 ja tämän hetkiset raamit oli kuin nuorella tytöllä. Hän sanoi, että jos hän ei olisi alkanut hoitamaan terveyttään hän olisi ollut tuomittu käyttämään lopun elämänsa lääkkeitä. Nyt hän harrastaa latinotansseja käy kuntosalilla ja mikä tarkeintä on terve ja elämän iloa täynnä.
Jos ihminen haluaa tuhota terveytensä niin eikun syömään, juomaan ja tupakoimaan.- Anjaniina.
ylipaino tuo tullessaan lääkitykset.
Ja kyllä se on niin, että mitä enemmän ikääntyy, sitä enemmän joutuu kiinnittämään huomiota hyvinvointiin.
Onnittelut ystävällesi ;)
Hänen tapauksessaan taisi käydä niinpäin, että elämään tuli sisältöä. Anjaniina. kirjoitti:
ylipaino tuo tullessaan lääkitykset.
Ja kyllä se on niin, että mitä enemmän ikääntyy, sitä enemmän joutuu kiinnittämään huomiota hyvinvointiin.
Onnittelut ystävällesi ;)
Hänen tapauksessaan taisi käydä niinpäin, että elämään tuli sisältöä.Ystävättäreni kertoi ihmisten juuri noin reakoineen kuten sinä ilmaisit... "hänelle taisi tulla elämään sisältöä".
Kysytyimmät kysymykset, hän kertoi...oletko rakastunut..onko sinulla uusi mies...oletko käynyt kauneusleikkauksessa, aviomieskin oli aluksi ollut mustasukkainen miettiessään muutoksen syitä...
Ei, hän sanoi, päätös tuli oman terveyden tilan heiketessä ja työterveyskeskuslääkärin kanssa asiasta neuvotellessa. Nyt hänen elämänsä on saanut sisältöä.
Ymmärrän häntä olen käynyt läpi saman. Pudotin painoa vuonna 2005 106 kg -78 kg. Olen 176 cm pitkä. Olen saanut tuon jälkeen jotain viisi kiloa lisää. Käyn kuntosalilla ja lenkkeilemällä. Nyt pitää vielä kesän lähestyessä pudottaa joku 3 - 5 kg. Olen jojo tyyppiä ja minun on tarkkailtava painostani. Olen verikokeiden yms mittausten mukaan terve, muutama ylikilo, missään ei ole hälyttäviä ylä- tai alarajoja. Tovottavasti tilanne pysyy näin hyvänä jatkossakin ; )
- Niin..
yritän elää niin että, myös nautin elämän kauneudesta joka päivä kun voin. Sellainen tullut nyt yhä vain tärkeämmäksi. Käymme viikkottain aina perjantaisin kundini kanssa tutussa kahvilassa. Nooh..miten nautinkaan viimeksi sellainen aika kliffan näköinen itseäni vanhempi herrasmies, kysyi saako hän istua kahvikupin ajaksi seuraamme...siinä sitten juteltiin kaiken näköistä mukavaa oli todella mielyttävää seuraa;))) Pyysi jopa mukaansa Nizzaan hän kun siellä asustaa pääosin;)))... Jotenkin siinä hetkessä elämäminen aina. Tänään iloinen yllätys oli sellainen että, entisen naapurini tyttö oli päässyt tähän kahvilaan töihin..Nuori kaunis nainen;))) jonka isä algerialainen äiti taas suomalainen todella ilahduin tämän erittäin lahjakkaan nuoren naisen puolesta...siitä pitkä aika kun viimeksi olemme tavaneet... Elämä joskus erottaa meidät tuodakseen taas yhteen...
Tällainen itsestään huolehtiminen on tärkeää sekin mutta, se ei saisi olla suinkaan koko elämä..Elämää pitää myös elää...ja kohdata kanssa-ihmisiä. Ja nimenomaan nauttia elämästä. Se on aivan liian lyhyt pelkästään murehtemiseen ja suremiseen...sitähän ehtii aina eikä se lopu koskaan....Ystävät ovat minullekin tulleet aina vain tärkeämmäksi.. *Ehkä elämässä tärkeintä on olla Onnellinen. Kuitenkin. ja pitää siitä mistä todella pitää...
Tsau:Friidu- Anjaniina.
Onkos sulla sen herrasmiehen osoite tallessa? *vink, vink*
Mut kyllä se totta on et kun vanhenee, niin on aikaa enmmän ja enemmän luonnolle ;) - Niin..
Anjaniina. kirjoitti:
Onkos sulla sen herrasmiehen osoite tallessa? *vink, vink*
Mut kyllä se totta on et kun vanhenee, niin on aikaa enmmän ja enemmän luonnolle ;)mutta, tämä mies. No, ensinäkin täällä on aika satttumaa että, ylipäätään törmää sellaiseen aitoon Stadilaiseen mieheen joka puhuu myös slangia. Et voi uskoa, olin mielissäni. Olen vähän ikävöinyt vielä omaa faijaani. Tämä mies...kääntyy siinä tiskillä (hän meni edeltäni) yllättäen taaksepäin...ja kysyy: Mitä Friidu? joten juttuhan lähti tästä luonnollisesti liikkeelle. Friidu kun tarkoittaa naista, mutta on myös oman faijani aikanaan minulle jo pienenä lapsena antama henkilökohtainen lempinimi. Olin aina hänen Friidunsa.....En tiedä voi olla että, näemme varmasti vielä. Hän kun kuulemma käy tässä kahvilassa myöskin...Itse olen fatalisti. Uskon vakaavasti tällaiseen ajatukseen ettemme koskaan törmää kehenkään tai oikeammin tutustu sattumalta puhtaasti.. Hän toi todella Valoa tuohon hetkeen.
Se oli hienointa. Hän ymmärsi että, olimme kahdestaan liikkeellä joten hän jäänyt siihen liiaksi pitkää aikaa vaan juotuaan kahvinsa. Kätteli ja kiitti meitä molempi seurasta...Kundin ilmeestä näin...että, oli niin hämillään hän on meille täysin tuntematon....siis vielä;)))) Mutta, tämä tarjous Nizzaan.....se oli jotain yllättävää;)))
Kysyn kuitenkin Hunkzilta hän osaa järkevästi neuvoa mitä tällaisessa tilanteessa pitää tehdä jatkossa...Oma aviomies hän vaan hermoilisi turhaan;)))) Koska, heti kuvittelisi että, minähän lähden siltä istuimeltani...sen jälkeen en lupaa poistua tästä asunnosta...ilman vartiointia....miehet...eivät ymmärrä osaan sählätä kyllä jo tämän ikäisenä täysin itsenäisesti ja järkiperäisesti. En tarvitse ohjailua enkä neuvoja.
Tsau:Friidu - Anjaniina.
Niin.. kirjoitti:
mutta, tämä mies. No, ensinäkin täällä on aika satttumaa että, ylipäätään törmää sellaiseen aitoon Stadilaiseen mieheen joka puhuu myös slangia. Et voi uskoa, olin mielissäni. Olen vähän ikävöinyt vielä omaa faijaani. Tämä mies...kääntyy siinä tiskillä (hän meni edeltäni) yllättäen taaksepäin...ja kysyy: Mitä Friidu? joten juttuhan lähti tästä luonnollisesti liikkeelle. Friidu kun tarkoittaa naista, mutta on myös oman faijani aikanaan minulle jo pienenä lapsena antama henkilökohtainen lempinimi. Olin aina hänen Friidunsa.....En tiedä voi olla että, näemme varmasti vielä. Hän kun kuulemma käy tässä kahvilassa myöskin...Itse olen fatalisti. Uskon vakaavasti tällaiseen ajatukseen ettemme koskaan törmää kehenkään tai oikeammin tutustu sattumalta puhtaasti.. Hän toi todella Valoa tuohon hetkeen.
Se oli hienointa. Hän ymmärsi että, olimme kahdestaan liikkeellä joten hän jäänyt siihen liiaksi pitkää aikaa vaan juotuaan kahvinsa. Kätteli ja kiitti meitä molempi seurasta...Kundin ilmeestä näin...että, oli niin hämillään hän on meille täysin tuntematon....siis vielä;)))) Mutta, tämä tarjous Nizzaan.....se oli jotain yllättävää;)))
Kysyn kuitenkin Hunkzilta hän osaa järkevästi neuvoa mitä tällaisessa tilanteessa pitää tehdä jatkossa...Oma aviomies hän vaan hermoilisi turhaan;)))) Koska, heti kuvittelisi että, minähän lähden siltä istuimeltani...sen jälkeen en lupaa poistua tästä asunnosta...ilman vartiointia....miehet...eivät ymmärrä osaan sählätä kyllä jo tämän ikäisenä täysin itsenäisesti ja järkiperäisesti. En tarvitse ohjailua enkä neuvoja.
Tsau:Friiduettä rauhoittuu ja anna mulle se osoite ;))))
Voin tehdä tiedusteluretken sinne Nizzaan kaikki maallinen omaisuus kapsäkeissäni ;))) - ei kun Nizzaan
Niin.. kirjoitti:
mutta, tämä mies. No, ensinäkin täällä on aika satttumaa että, ylipäätään törmää sellaiseen aitoon Stadilaiseen mieheen joka puhuu myös slangia. Et voi uskoa, olin mielissäni. Olen vähän ikävöinyt vielä omaa faijaani. Tämä mies...kääntyy siinä tiskillä (hän meni edeltäni) yllättäen taaksepäin...ja kysyy: Mitä Friidu? joten juttuhan lähti tästä luonnollisesti liikkeelle. Friidu kun tarkoittaa naista, mutta on myös oman faijani aikanaan minulle jo pienenä lapsena antama henkilökohtainen lempinimi. Olin aina hänen Friidunsa.....En tiedä voi olla että, näemme varmasti vielä. Hän kun kuulemma käy tässä kahvilassa myöskin...Itse olen fatalisti. Uskon vakaavasti tällaiseen ajatukseen ettemme koskaan törmää kehenkään tai oikeammin tutustu sattumalta puhtaasti.. Hän toi todella Valoa tuohon hetkeen.
Tsau:Friiduhahaahah,,en tarvitse ohjailua enkä neuvoja, mut Hunksilta pitää kysyä, mitä tehdä?
- Niin....
ei kun Nizzaan kirjoitti:
hahaahah,,en tarvitse ohjailua enkä neuvoja, mut Hunksilta pitää kysyä, mitä tehdä?
siinä ei mitään pahaa. Hänestä olen synnynnäinen idiootti. Minkä otan pelkästään kohteliaisuutena. Sitä paitsi on hyvä kysyä mieheltä mitä toinen mies tarkoittaa....miehet ymmärtävät tällaisia asioita paremmin;))) Näkevät ikään kuin asiat miesnäkökulmasta....nainen taas on immartellulle helposti sokea...Olen nainen...*Väittätkö pokkana että, naisena imartelu ei muka sinua otetuksi....Jos, mies vielä tietenkin kehuu ulkonäköäsi ja ikääsi nuoremmaksi....Minä olen rehellinen itselleni. Olen otettu;))) Tai enhän tiedä oletko nainen vai mies?)))) Ota kuitenkin huumorilla. Minä olen hauskalla tuulella. Kaikkea kirjoittamaani ei pidä lukea kuin piru raamattua;)))
Tsau:Friidu - Niin..
Anjaniina. kirjoitti:
että rauhoittuu ja anna mulle se osoite ;))))
Voin tehdä tiedusteluretken sinne Nizzaan kaikki maallinen omaisuus kapsäkeissäni ;)))sinuun sisko voi luottaa;))) Palataan asiaan kunhan tuo numeron...)))
Tsau:Friidu - ?????????
ei kun Nizzaan kirjoitti:
hahaahah,,en tarvitse ohjailua enkä neuvoja, mut Hunksilta pitää kysyä, mitä tehdä?
ongelmasi on?
Mustasukkainen? - Hah hah ;D
Niin.... kirjoitti:
siinä ei mitään pahaa. Hänestä olen synnynnäinen idiootti. Minkä otan pelkästään kohteliaisuutena. Sitä paitsi on hyvä kysyä mieheltä mitä toinen mies tarkoittaa....miehet ymmärtävät tällaisia asioita paremmin;))) Näkevät ikään kuin asiat miesnäkökulmasta....nainen taas on immartellulle helposti sokea...Olen nainen...*Väittätkö pokkana että, naisena imartelu ei muka sinua otetuksi....Jos, mies vielä tietenkin kehuu ulkonäköäsi ja ikääsi nuoremmaksi....Minä olen rehellinen itselleni. Olen otettu;))) Tai enhän tiedä oletko nainen vai mies?)))) Ota kuitenkin huumorilla. Minä olen hauskalla tuulella. Kaikkea kirjoittamaani ei pidä lukea kuin piru raamattua;)))
Tsau:Friiduei voi muuta sanoa,Friidu.Että Hatsako on joku esimerkillinen neuvoja?
Anna mun nauraa ; DDDDDDDDDD - Niin..
Hah hah ;D kirjoitti:
ei voi muuta sanoa,Friidu.Että Hatsako on joku esimerkillinen neuvoja?
Anna mun nauraa ; DDDDDDDDDDtai keskustelevat ihan miten vaan....Oletko koskaan ajatellut siltä kannilta. Jokaisen todellisen kirjoittajan tai keskustelijan takaa löytyy...enpä laitakkaan enempää. Älä aliarvoi ihmisiä vain pelkästään kirjoitusten perusteella. Tämä on vain kirjoitetussa muodossa tapahtuvaa keskustelua.... Mollatahan osaa jokainen, niin halutessaan.... mutta se ei vielä kerro ihmisen älykkyydestä yhtään mitään. Ei ainakaan minulle....en oikein jaksa uskoa että, sinullekaan...Vitsit vitsineinä. Eikö? Mutta, henkilökohtaisiin herjauksiin ei pitäisi täälläkään sortua....voi sattua omaan nilkkaan. Tuo naurusi kyllä paljastaa aika paljon...taidan muuten tietää kuka olet?))) Jos, olet hänelle jostain katkera selvitä välisi hänen kanssaan. Syytönhän minä siihen olen;))))
Tsau:Friidu - *pyrsk pyrsk*
????????? kirjoitti:
ongelmasi on?
Mustasukkainen?Haloo, tää palsta on virtuaalimaailmaa.
- .,.,.,.
*pyrsk pyrsk* kirjoitti:
Haloo, tää palsta on virtuaalimaailmaa.
pyrski vain
- 1230
.,.,.,. kirjoitti:
pyrski vain
Pystyttekö te ainaiset epäilit, nukkumaan yönne rauhassa vai kelaatteko silloinkin, kuka kukin on?
- Donna Piccolino
En ole koskaan miettimällä miettinyt terveellistä elämää. Siitä vain on tullut itsestään elämäntapa...En tupakoi ja viiniä käytän kohtuudella. Olen koko ikäni tottunut liikkumaan...työmatkat pyörällä, kavereiden kanssa kuntosalilla, miehen kanssa veneilyharrastus ja siihen liittyvä maastossa kävely marjastuksineen, koiran kanssa lekkeily sekä jonkin uuden lajin kokeilua...(ennen tanssin paljon, mutta se on jäänyt :/)
Olen aina pitänyt kasvisruuasta, marjoista, hedelmistä, kalasta ja broilerista...Purkista otan D-vitamiinin ja joskus kalaöljykapseleita. Koska kakut ja muut herkut eivät kuulu jokapäiväiseen ruokavaliooni, syön niitä hyvällä omalla tunnolla esim. juhlissa. Tottakai haluan elää pitkään ja pysyä terveenä, koska joka päivä on elämisen arvoinen. Ja eikös jossain laulussakin sanota: elämisen tarkoitus on ikävän karkoitus. Joten ei liikuntaa pidä harrastaa pakolla ja ryppyotsaisesti. :)))))- Anjaniina.
niille joille on.
Ja sit on niitä joilla asennekin on jo, että en jaksa, en viitsi... - penninvenyttäjä/&%¤
Anjaniina. kirjoitti:
niille joille on.
Ja sit on niitä joilla asennekin on jo, että en jaksa, en viitsi...Ainakaan minä en halua ikuista elämää , en myöskään halua rasitteeksi eläkeyhtiölle.
- Anjaniina.
penninvenyttäjä/&%¤ kirjoitti:
Ainakaan minä en halua ikuista elämää , en myöskään halua rasitteeksi eläkeyhtiölle.
eläkeyhtiöt kylläjoutaa maksamaan, jos sinne olet vapaaehtoista maksellut...
- nainen 51 v
penninvenyttäjä/&%¤ kirjoitti:
Ainakaan minä en halua ikuista elämää , en myöskään halua rasitteeksi eläkeyhtiölle.
Niin kuka nyt ikuisesti tahtois elää tai edes vois...siis nauti joka päivästä. :))))
http://www.youtube.com/watch?v=5L8-FTvSVxs - Anjaniina.
nainen 51 v kirjoitti:
Niin kuka nyt ikuisesti tahtois elää tai edes vois...siis nauti joka päivästä. :))))
http://www.youtube.com/watch?v=5L8-FTvSVxsmelkoisesti realismia.
Tuossa vaiheessa tiesi jo että ote elämästä kirpoaa.
Joskus olen paljonkin samaa mieltä kanssaan.
Niin siis pitempään Kun...?
En jaksanut lukea ketjua, ehkä kysymys olikin siellä jo :))
Itsen elän elämäntavalla että lähtö voi tulla vaikka kohta, en elä sinne jonnekin.
Suunnitelmia tulevaisuutta varten kyllä on.
Mulle toi nykyajan hapatus koko ajan enemmän ja kovempaa ei sovi :))
Jaksaa vielä jaksaa, siis miksi pitää jaksaa vielä ja mitä?
Ikuinen on tuo ruokavalion parantaminen ja se on taas käytössä ja olokin on heti parempi.- Anjajniina.
tarvitse?
Mut kuin pitkälle haluat elää ja miten?
Teetkö muuta ikuisen elämän eteen kuin ruokavalion ;) Anjajniina. kirjoitti:
tarvitse?
Mut kuin pitkälle haluat elää ja miten?
Teetkö muuta ikuisen elämän eteen kuin ruokavalion ;)Pyrin elämään positiivisesti.
Etsin hyviä puolia elämästäni.
Oikeastaan voisi sanoa että nautin elämästäni, olen usein jopa rakastunut elämääni. Usein silloin joku kysyykin. "oletko rakastunut kun silmät noin loistaa" Ja aina vastaan Olen, olen rakastunut elämääni.
Ja se ei tarkoita sellaista itserakkautta joka on itsekästä ja muita satuttavaa, useimmiten juuri päinvastoin.
Noh lenkkeilen ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti salilla :))
nopeasti.
Toistan tätä kautts etten ole käynyt galleriassasi pitkiin aikoihin enkä tule käymäänkään.
Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun paikallaolosi tai muut askareesi, ole huoleti.
Kävijät näkyvät sen mukaan miten ovat kirjautuneet, viimeisimmät aina ylempänä.
Myös sinun nimimerkkisi on melko usein ylhäällä minun vierailijalistassani enkä ole siitä meteliä nostanut koska tiedän mistä on kyse.
Ja sinä pidät itseäsi älykkäänä?- 4+7=11
=2
Mistä tiedät mitä siellä lukee? - Ohikulkija'
4+7=11 kirjoitti:
=2
Mistä tiedät mitä siellä lukee?sillä on taas rähinäviikot
nolottaa kun huomattiin 4+7=11 kirjoitti:
=2
Mistä tiedät mitä siellä lukee?koska hän on käynyt galleriassani vierailulla ja nyt hänen päivityskuulumisensa näkyvät siellä vierailijasivulla hänen kohdallaan.
En muuten välittäis mitään, mutta kun ihminen ei asiaa ymmärrä ja en todellakaan ole hänen sivuillaan käynyt.- Gullipöö
Ohikulkija' kirjoitti:
sillä on taas rähinäviikot
nolottaa kun huomattiintaas kestää.
Mennään viisaammat kauemmaksi Ohikulkija' kirjoitti:
sillä on taas rähinäviikot
nolottaa kun huomattiinTaitaa jotain toista nyt nolottaa. :))
Minulla ei ole mitään syytä rähistä, oikaisen vain väärän tiedoituksen.
Ihan turha yrittää haastaa riitaa, ei onnistu.Gullipöö kirjoitti:
taas kestää.
Mennään viisaammat kauemmaksimikäli jatkatte keskenänne, minun kanssani ei riitaa tule.
Rauhaa vaan teillekin.- tulisilla***
Myös silloin kun kirjautuu vain sähköpostiin, nousen galleriassa ylös.
Oma vanha nikkini on ylhäällä usein vaikka siellä galleriassa en käykään, mutta sitä sp:tä käytän, koska kirjoittelen sen kautta paljon palstan ulkopuolisten kanssa. - Anjaniina.
mielenkiintoista.
Että ...lokit lentää pimeälläkin ;))))) Anjaniina. kirjoitti:
mielenkiintoista.
Että ...lokit lentää pimeälläkin ;)))))ja saman olen huomannut minäkin, eikä tuo kommenttisi yllättänyt millään tavalla.
Ihminen on mikä on, näköjään.tulisilla*** kirjoitti:
Oma vanha nikkini on ylhäällä usein vaikka siellä galleriassa en käykään, mutta sitä sp:tä käytän, koska kirjoittelen sen kautta paljon palstan ulkopuolisten kanssa.nimimerkkisi olevan "ylhäällä", mutta en ole sitä ihmetellyt ja rynnännyt kysymään mitä käyt
kurkkimassa sivuillani. :)- Sibone*
tulisilla*** kirjoitti:
Oma vanha nikkini on ylhäällä usein vaikka siellä galleriassa en käykään, mutta sitä sp:tä käytän, koska kirjoittelen sen kautta paljon palstan ulkopuolisten kanssa.En kuulu sisäpiiriin, pitäisköhän jo sanoa onneksi ;)
"Tyhjä galleria" useimmiten kiinni, mutta sp:tä käytän..toisinaan.
Sen pitäis sitte olla joku muu kuin suomi24, ettei ainakaan hypi kenenkään silmille? ;))
Mulla vaan määrällisesti yllättävän paljo kävijöitä galleriassa, siis vaikka piilossa usein onkin, sitä vähä ihmettelen.. - angeliq de salignag
Anceli kirjoitti:
ja saman olen huomannut minäkin, eikä tuo kommenttisi yllättänyt millään tavalla.
Ihminen on mikä on, näköjään.Annas nyt tuon Anjaniinan olla. Vaikka omien sanojesi mukaan sinun kanssasi ei riitaa aikaiseksi saakaan olet aika hyvä ärsyttäjä.
angeliq de salignag kirjoitti:
Annas nyt tuon Anjaniinan olla. Vaikka omien sanojesi mukaan sinun kanssasi ei riitaa aikaiseksi saakaan olet aika hyvä ärsyttäjä.
heti, kun hän lakkaa kirjoittamasta vääriä tietoja. Nyt olen häntä neuvonut miten asiat menevät, ellei ihminen ymmärrä, se on vähän voi voi.
En ärsytä sen enempää häntä kuin hänkään minua.- 4+8
Annas nyt tuon Anjaniinan olla. Vaikka omien sanojesi mukaan sinun kanssasi ei riitaa aikaiseksi saakaan olet aika hyvä ärsyttäjä.
anceli on juuri se jonka pitää antaa olla ? Mielestäni Anjaniina voisi antaa ancelin olla.
- 1@1
4+8 kirjoitti:
anceli on juuri se jonka pitää antaa olla ? Mielestäni Anjaniina voisi antaa ancelin olla.
ihan samaa mieltä, se mitä olen tätä seurannut niin kyllä anjaniina käy kuumana. Jättäisi jo ancelin rauhaan, mutta mustasukkaisuus ei anna periksi.
- eikö tämä jo lopu
1@1 kirjoitti:
ihan samaa mieltä, se mitä olen tätä seurannut niin kyllä anjaniina käy kuumana. Jättäisi jo ancelin rauhaan, mutta mustasukkaisuus ei anna periksi.
ajaniina olisi mustasukkainen ancelin aviomiehestä, eihän hän todennäköisesti edes tunne koko miestä? HTZA taas palvoo sanojensa mukaan anjaniinaa, joten mistähän on "oikeasti" kysymys?
- 4+5
eikö tämä jo lopu kirjoitti:
ajaniina olisi mustasukkainen ancelin aviomiehestä, eihän hän todennäköisesti edes tunne koko miestä? HTZA taas palvoo sanojensa mukaan anjaniinaa, joten mistähän on "oikeasti" kysymys?
Anjaniina on mustasukkainen HTZA:sta. Siitä on kysymys.
- siinä syy
4+5 kirjoitti:
Anjaniina on mustasukkainen HTZA:sta. Siitä on kysymys.
ja siitä kaikki ilkeys ancelia kohtaan.
- angelic de salignag
siinä syy kirjoitti:
ja siitä kaikki ilkeys ancelia kohtaan.
Et ku näkis vaan sanoo sivustakatsoja ja kaatuu selälleen naurusta.
- Anjaniina.
angelic de salignag kirjoitti:
Et ku näkis vaan sanoo sivustakatsoja ja kaatuu selälleen naurusta.
nähdään asiat selkeästi ;)))))
Täytyy tutustua noin hienoon paikkaan ;))) - kyllä huvittaa
Anjaniina. kirjoitti:
nähdään asiat selkeästi ;)))))
Täytyy tutustua noin hienoon paikkaan ;)))oikeaan tuo mustisepäily älähyksistä päätellen ;))) oot niin helposti luettava ja tarkotukses läpinäkyviä ;))))
- Anjaniina.
kyllä huvittaa kirjoitti:
oikeaan tuo mustisepäily älähyksistä päätellen ;))) oot niin helposti luettava ja tarkotukses läpinäkyviä ;))))
toivottaa sinut tervetulleeksi tuohon logiikkaketjuun?
Uskon että hyötyisit siitä? - nainen 51v
Sibone* kirjoitti:
En kuulu sisäpiiriin, pitäisköhän jo sanoa onneksi ;)
Sen pitäis sitte olla joku muu kuin suomi24, ettei ainakaan hypi kenenkään silmille? ;))
Mulla vaan määrällisesti yllättävän paljo kävijöitä galleriassa, siis vaikka piilossa usein onkin, sitä vähä ihmettelen..En nyt oikein ymmärrä, mikä homman nimi on....mutta minulla on kans sähköposti Suomi 24:ssa. Käyn palstalla silloin tällöin ja joskus tulee vahingossa tökättyä nikkiä otsikon sijaan. Silloin olen huomannut tulleeni vierailijaksi tämän galleriaan....Siihen aikaan mulla oli oma nikki, koska kirjoittelin Life Stylessä. En minäkään ikimaailmassa halua kuulua "sisäpiiriin"....Osallistun yleensä keskusteluihin vain jos aihe tuntuu omalta.
Mutta asiaan....luin tänään paikallistehdestä, että jollain työpaikoilla terveysintoilu menee jo terveysrasismin puolelle. Pitäisi muistaa kohtuus kaikessa....Pääasia, että jokainen saa elää itseään miellyttävää ja omanlaista elämää. Kuka saa nautintoa kulttuurista ja kuka liikunnasta....Tunnustettava on, että olen itsekin syyllistynyt patistelemaan työkaveriani mukaan liikkumaan. Meillä kun on nämä firman liikunta-ja kulttuurisetelit. :)))) - Anjaniina.
nainen 51v kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä, mikä homman nimi on....mutta minulla on kans sähköposti Suomi 24:ssa. Käyn palstalla silloin tällöin ja joskus tulee vahingossa tökättyä nikkiä otsikon sijaan. Silloin olen huomannut tulleeni vierailijaksi tämän galleriaan....Siihen aikaan mulla oli oma nikki, koska kirjoittelin Life Stylessä. En minäkään ikimaailmassa halua kuulua "sisäpiiriin"....Osallistun yleensä keskusteluihin vain jos aihe tuntuu omalta.
Mutta asiaan....luin tänään paikallistehdestä, että jollain työpaikoilla terveysintoilu menee jo terveysrasismin puolelle. Pitäisi muistaa kohtuus kaikessa....Pääasia, että jokainen saa elää itseään miellyttävää ja omanlaista elämää. Kuka saa nautintoa kulttuurista ja kuka liikunnasta....Tunnustettava on, että olen itsekin syyllistynyt patistelemaan työkaveriani mukaan liikkumaan. Meillä kun on nämä firman liikunta-ja kulttuurisetelit. :))))tuleekin kokeiltua.
Jahtaako terveyttä niin fanaattisesti, että se menee stressin puolelle.
Vai nauttiiko elämästä niin, että nauttiminen muuttuu epäterveelliseksi.
Itsellä joskus epäilyttää, että ihmiseen on rakennettu jonkinlainen itsetuhomekanismi...kun nautit tarpeeksi ja kun pääset tarpeeksi vähällä...se muuttuu tuhoksi?
Eli ei ole hyväksi ihmiselle? Sibone* kirjoitti:
En kuulu sisäpiiriin, pitäisköhän jo sanoa onneksi ;)
Mulla vaan määrällisesti yllättävän paljo kävijöitä galleriassa, siis vaikka piilossa usein onkin, sitä vähä ihmettelen..Kävijät näkyy jopa suljetussa galleriassa, olen huomannut.
Olen tehnyt pikku testailuja nyt näiden kahden gallerian kanssa :))- kyllä huvittaa
Anjaniina. kirjoitti:
toivottaa sinut tervetulleeksi tuohon logiikkaketjuun?
Uskon että hyötyisit siitä?on sama kuin anjaniina;) minulla on loistava logiikka ;)
- angeliq de salignag
on sama kuin anjaniina;) minulla on loistava logiikka ;)
Johan pomppas! Molemmat väitteesi ovat vääriä. Koko Salignagin suku nauraa nyt katketakseen.
- kyllä huvittaa
Johan pomppas! Molemmat väitteesi ovat vääriä. Koko Salignagin suku nauraa nyt katketakseen.
taas osui, oot sä helppo ;)
- anqelic de salignac
taas osui, oot sä helppo ;)
Ainahan sitä johonkin osuu kun tarpeeksi laajalle huitoo. Olen helppo, mutta en niin helppo kuin sinä. Hah.
- kyllä huvittaa
anqelic de salignac kirjoitti:
Ainahan sitä johonkin osuu kun tarpeeksi laajalle huitoo. Olen helppo, mutta en niin helppo kuin sinä. Hah.
varmisti ja paljasti sinut lopullisesti ;)
- Marja Puska
Näinkin on luonnehdittu terveysintoilijoita.
- Anjaniina.
vai mitense oli ;)))
Kyllä se paikkansa pitää.
Ulkoilma selvittää kivasti ajatukset ja asettaa perspektiivin oikein.
Ihmisen on tarkoitus kävellä ja juosta, ei istua autossa?
- Huomannut ennenkin
Tämänpäiväinen matka-aloitusko ei ollutkaan tämän kirjoittajan mieleen.
- nakrattaa ..
taas melko raskaasti ja nolasi itsensä täysin seotessaan täysin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34012909Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951963- 931739
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te441162- 951149
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e270983Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21973Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73957Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27933