Hometta kotona

Sitähän meillä kaikilla alkaa jo olemaan.
Eikä se kelpaa syyksi avioeroon.
Ja uutisissakin joku julkkis vaikeroi ja käy oikeutta vaikka on vielä nuori.
70- luvun Helsingin timantit, Myllypuro, Vuosaari, Kontula, alkavat kuulema vaatimaan miljoonaluokan remonttia, tuli firmoille halvaksi, Stadille kalliiksi.
Se on myös aluetta joihin Stadi on pyrkinyt luomaan monikulttuurista ympäristöä.
Ettei nyt vaan olisi kysyntä pakottanut tarjoamaan?
Mutta maalla, siellähän on aina kaikki pyrkinyt homehtumaan? Vaikka kuinka syvän kellarin on kaivanut.
Lapsuuden omakotitalon kellarissa, kuorin minäkin hometta hillopurkista, ääni kirkastui hyvin.
H

137

4252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sienii seinis

tuo homeongelma olisin pelkästään 70-luvun rakennuksissa! Mutta että uusissakin sitä esiintyy!

Tietoa (tieteellistäkin) on kyllä oikeanlaisesta rakentamisesta, mutta kun kukaan ei välitä. Ei rakennustyömaalla eikä piirrustuspöydän ääressä.

Tuosta homeesta hillopurkissa...mistä sen tietää mitä vammoja me siitä on saatu? Vaikka eletäänkin vanhemmaksi kuin koskaan ennen . :)

• Tänäkään päivänä ei laatua haluta valvoa kuin minimivaatimuksien kanssa.
        Poliittiset päätökset jakavat tontteja ja rakennusoikeuksia.
        Hometta pyritään kannustamaan harmaalla työvoimalla naapurimaasta, nuorisotyöllisyys on pahasta, oletan.
        Muistan että homeen sanottiin kirkastavan ääntä, ehkäpä minusta tuli vammainen, sänkykamariäänen kun omaan.
        :)
        H.

• Hih;)))
        hunksz kirjoitti:

Tänäkään päivänä ei laatua haluta valvoa kuin minimivaatimuksien kanssa.
        Poliittiset päätökset jakavat tontteja ja rakennusoikeuksia.
        Hometta pyritään kannustamaan harmaalla työvoimalla naapurimaasta, nuorisotyöllisyys on pahasta, oletan.
        Muistan että homeen sanottiin kirkastavan ääntä, ehkäpä minusta tuli vammainen, sänkykamariäänen kun omaan.
        H.

kiitos siis homeisten hillopurkkien;))))

• Hih;)))
        hunksz kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=aS6-b7CONDI

Taitaa tuokin jo olla homeessa.
        H.

aivan samaa luokkaa on äänesi;))) Liekö homeella vai whiskeyllä...ollut syynsä. Tähän karismaattiseen ääneen? sitten kumminkaan mene ja tiedä.

• Hih;))) kirjoitti:

aivan samaa luokkaa on äänesi;))) Liekö homeella vai whiskeyllä...ollut syynsä. Tähän karismaattiseen ääneen? sitten kumminkaan mene ja tiedä.

Whiskey parantaa kaikkea.
        Luo myös uusia ihania oireita.
        Harmillisen liikaa olen mainostanut ääntäni ja mahdollisuutta soitella minulle.
        Kukaan ei tunnu uskaltavan riskeerata mielenrauhaansa.
        Kait
        H.

• Hih;)))
        hunksz kirjoitti:

Whiskey parantaa kaikkea.
        Luo myös uusia ihania oireita.
        Harmillisen liikaa olen mainostanut ääntäni ja mahdollisuutta soitella minulle.
        Kukaan ei tunnu uskaltavan riskeerata mielenrauhaansa.
        Kait
        H.

onneksi joku Dorka kuitenkin;))) varmasti täytyy olla täysi idiootti..

• ei taivu ei millään

• ei taivu ei millään kirjoitti:

kieltä kun en ymmärrä, tuli mielikuva että hunksi on kottaraisineen jumppatunnilla?
        http://www.youtube.com/watch?v=l4UtdG6_xlM&feature=related

mieleeni, joku Helga oli ja tuli suihkusta liukastuen saippuaan, siinäpä pyörähti laajaraajainen kärrynpyörä nenäni edessä.
        Puolen tunnin kuluttua kysyin että miten sinä nyt noin?
        Sanoi tehneensä sen tahallaan ja kuulema kannatti.
        H.

• Niinpä....

Stadilla. Muutettiin mekin 90-luvun alussa. Aivan uuteen kerrostaloon, mereen äärelle. Saatiin sellainen 3h- k. Ensimmäiset syysmyrskyt kun tulivat. No. Seinät tietysti ja katto. Joka oli tasakatto. Sellainen kattoterassi sauna kun samassa talossa viimoisena. Asuimme kolmannessa kerroksessa. Hitsi vieköön. Talossa vielä lopputarkastus tekemättä kun vesi valui olohuoneen ja keittön rajasta sitten näitä onkololaattoja pitkin välikerroksiin. Tulihan tuo maksamaan ennenkuin vian pystyivät korjaamaan. Nämä rakennuttajat itse sitä minulle sanoivat, liian kiire. Täytyi aloittaa jo uusi työmaa viereen, joten yksi syy oli tämä kiire...muusta en tiedä, en ole asiantuntija..

sitä kyllä joskus ihmetellyt että, miksei tehdä kunnolla ja laadukkaaammista materiaaleista alunperin. Pidemmällä aikavälillä tulisi halvemmaksi. Nämä kustannukset kun tulevat sitten kuitenkin jossain muodossa aina vuokrankorotuspaineina...ennemmin tai myöhemmin maksettaviksi.. On suuri ero mistä rakennuskannasta ja miltä alueelta ja miltä vuosikymmeneltä tuo asunnon tavallaan saat...Näissä on huomattavienkin eroja. Jopa saman alueen sisällä....Kaikkia ei voida aina korjata sitten myöskään samaan aikaan...Täälläkin alueella nyt useissa 50- ja sen puolivälissä olevissa taloissa on isot peruskorjaukset menossa...ja sehän maksaa..myöskin...

Tsau:Friidu

• Venäläismielinen kumu (kultsimun) että Stadi tulis ja pelastas?
        H.

• Niinpä...
        hunksz kirjoitti:

Venäläismielinen kumu (kultsimun) että Stadi tulis ja pelastas?
        H.

mutta, itse asiassa näissä 70-luvun taloissa on tiettyä venäläistä nostalgiaa...betoniparvekkeet rapistuvat sillee aika kauniisti...ja hissikin uusitaan vasta vuonna 2015...;))) siinäkin keltaisessa peltilaatikossa on ihan oman tunnelmansa. En tiedä enää haluaisinko. Friiduhan haikelee Moskovaan nyt...puolainen ystäväni on ihana, hän on luvanut tehdä minulle tällaisia venälaisia aitoja lihapiirakoita..jotka keitetään jossain hitsin lihaliemässä...liennyttää Friidun koti-ikävää kummasti...Vodkaahan saa alkosta.;))) me kun olemme järjestämässä juhlia;))) kunhan saan ne hitsin tuolit...vihdoin. Täällä tosin voi ihmisiä pyytää ottamaan tuolinsa mukaan;))) eivät ihmettele....

• paska takas!
        Niinpä... kirjoitti:

mutta, itse asiassa näissä 70-luvun taloissa on tiettyä venäläistä nostalgiaa...betoniparvekkeet rapistuvat sillee aika kauniisti...ja hissikin uusitaan vasta vuonna 2015...;))) siinäkin keltaisessa peltilaatikossa on ihan oman tunnelmansa. En tiedä enää haluaisinko. Friiduhan haikelee Moskovaan nyt...puolainen ystäväni on ihana, hän on luvanut tehdä minulle tällaisia venälaisia aitoja lihapiirakoita..jotka keitetään jossain hitsin lihaliemässä...liennyttää Friidun koti-ikävää kummasti...Vodkaahan saa alkosta.;))) me kun olemme järjestämässä juhlia;))) kunhan saan ne hitsin tuolit...vihdoin. Täällä tosin voi ihmisiä pyytää ottamaan tuolinsa mukaan;))) eivät ihmettele....

tuli juokseva vesi, alkoivat ongelmat. Emme kertakaikkiaan osaa käyttää kotona vettä.

• Niinpä...
        paska takas! kirjoitti:

tuli juokseva vesi, alkoivat ongelmat. Emme kertakaikkiaan osaa käyttää kotona vettä.

niin sanotut kansanasunnot sodanjälkeen. Tilapäisesti ja nopeesti kyhättyjä. Sellaisia kaksi kerroksia puutaloja joissa ei tullut muutakuin kylmä vesi. Sitten samaan aikaan rakennettiin näitä kivikerrostaloja. Joihin omatkin vanhempani pääsivät. Oli sentään yllellistä meillä kun oli kylpyhuone jossa amme. Lämmin vesi ja tuli...

Oikeassa taidat olla. Täällä kun nämä puutalot sitten purettiin tuossa joskus 70-luvun alussa. Olivat sen verran huteria kuitenkin...ettei niitä kannattanut peruskorjata. Ihmiset kävivät jotka siellä asuivat pitkään vielä vanhoilla pihoillaan itkemässä..se henki mikä heillä oli. Oli poikkeuksellinen. Täällä on edelleen kulttuuripaikkana nyt tällainen aika upea rakennus joka tunnettiin 60-luvulla tai tunnetaan yhä saunabaarina. Ihmiset jotka asuivat näissä puukerrostaloissa kävivät sitten siellä kylpemässä. Pirkkolan Uimahallia ei vielä ollut...

Minulla on mustavalkoinen lehdestä leikattu kuva näistä taloista. Olen laittanut kultaisiin kehyksiin...osa lapsuuttani kun niissä....monet koulukaverit kun asuivat. Joutuivat sitten muuttamaan Kontulaan...kun sinne aloitettiin tämä rakentaminen...Joskus tuntuu vähän pahalta...ihmiset eivät aina ymmärrä sitä että, tässä kaupungissa on ollut ennenkin huutava pula asunnoista. Nyt tullaan sillä asenteella että, minulle kaikki ja heti....joskus 1920-luvulla kuulemma täällä oli tilanne että, näitä ns. vapaita vuokra-asuntoja saattoi jopa olla ylitarjontaa...mutta, ei sen jälkeen... Tästä historiasta tietoisena itse. Tärkeintä aina että, katto pään päällä. Vain yhtä pelkään että, taivas putoaa niskaani;)) Siis oma taivaspläntti se minunkin kattoni päällä aina....toistaiseksi..

• Sipulikohan#¤%&/
        Niinpä... kirjoitti:

niin sanotut kansanasunnot sodanjälkeen. Tilapäisesti ja nopeesti kyhättyjä. Sellaisia kaksi kerroksia puutaloja joissa ei tullut muutakuin kylmä vesi. Sitten samaan aikaan rakennettiin näitä kivikerrostaloja. Joihin omatkin vanhempani pääsivät. Oli sentään yllellistä meillä kun oli kylpyhuone jossa amme. Lämmin vesi ja tuli...

Oikeassa taidat olla. Täällä kun nämä puutalot sitten purettiin tuossa joskus 70-luvun alussa. Olivat sen verran huteria kuitenkin...ettei niitä kannattanut peruskorjata. Ihmiset kävivät jotka siellä asuivat pitkään vielä vanhoilla pihoillaan itkemässä..se henki mikä heillä oli. Oli poikkeuksellinen. Täällä on edelleen kulttuuripaikkana nyt tällainen aika upea rakennus joka tunnettiin 60-luvulla tai tunnetaan yhä saunabaarina. Ihmiset jotka asuivat näissä puukerrostaloissa kävivät sitten siellä kylpemässä. Pirkkolan Uimahallia ei vielä ollut...

Minulla on mustavalkoinen lehdestä leikattu kuva näistä taloista. Olen laittanut kultaisiin kehyksiin...osa lapsuuttani kun niissä....monet koulukaverit kun asuivat. Joutuivat sitten muuttamaan Kontulaan...kun sinne aloitettiin tämä rakentaminen...Joskus tuntuu vähän pahalta...ihmiset eivät aina ymmärrä sitä että, tässä kaupungissa on ollut ennenkin huutava pula asunnoista. Nyt tullaan sillä asenteella että, minulle kaikki ja heti....joskus 1920-luvulla kuulemma täällä oli tilanne että, näitä ns. vapaita vuokra-asuntoja saattoi jopa olla ylitarjontaa...mutta, ei sen jälkeen... Tästä historiasta tietoisena itse. Tärkeintä aina että, katto pään päällä. Vain yhtä pelkään että, taivas putoaa niskaani;)) Siis oma taivaspläntti se minunkin kattoni päällä aina....toistaiseksi..

Jos nurkat ovat kuivat ei home elä . Alakerran home syntyy samoin , vaihda siis alkkarisi
        myös tena tulee vaihtaa.

• Niinpä...
        Sipulikohan#¤%&/ kirjoitti:

Jos nurkat ovat kuivat ei home elä . Alakerran home syntyy samoin , vaihda siis alkkarisi
        myös tena tulee vaihtaa.

Viitsikö sen verran että, lukisit ensin mistä ihmiset kirjoittavat? 'Vai pelkänkö nimimerkin perässä huviksesi käyt v-mäisyyksiä heittämässä. Mitä jos, minä kirjoittaisin sinulle jostain Tenoista? Ajattehan nyt vähän...mitä kirjoitat. Vai pitääkö sinulle kertoa että, ei itselläni mitään virtsavaivoja vaikka niitä ne Tenat ovat sinulle jo käytössä? *Tätäkö haluat....vai keskustella? Eli mistä nyt pohjilmiltaan olikaan kysymys?

• Anjaniina. vieraissa

kellarissa, jos oli hometta, ei vesiä oltu johdettu oikein...mut jos sitä oli vaan hillopurkissa, niin silloin kukaan ei ollut yliliha..ksikas...
      Vanhat talot, kuten omani on rakennettu ihanasti, ei muovin muovia missään, niinpä minäkin sitä välttelen.
      Sillä eihän ihminen, sardiinipurkissa elä?

• myös turhia syytöksiä päivityksissäsi, että muka käyn urkkimassa milloin olet paikalla.
        En ole käynyt galleriassasi pitkiin aikoihin enkä tule käymäänkään. Minua ei kiinnosta tippaakaan milloin olet paikalla ja milloin et.
        Kun vierailija käy kerrankin jonkun luona, hänen nimimerkkinsä näkyy ja nousee ylös vierailijoiden listassa, kun hän kirjautuu omille sivuilleen.
        Tämän olen itse havainnut jo aikoja sitten ja kyllä sinukin nimimerkkisi aika usein keikkuu ylhäällä minun vierailijoissani, mutta en ole asiasta meteliä nostanut koska tiedän mistä on kyse.
        Ja kyllä minun galleriassani saa käydä ihan vapaasti, tervetuloa vaan.
        Olen ymmärtänyt, että pidät itseäsi älykkäänä ihmisenä, sain nyt vahvistuksen kuinka asian laita on todellisuudessa. Todella naurettavaa touhua.

• Sivustaseurannut12
        Anceli kirjoitti:

myös turhia syytöksiä päivityksissäsi, että muka käyn urkkimassa milloin olet paikalla.
        En ole käynyt galleriassasi pitkiin aikoihin enkä tule käymäänkään. Minua ei kiinnosta tippaakaan milloin olet paikalla ja milloin et.
        Kun vierailija käy kerrankin jonkun luona, hänen nimimerkkinsä näkyy ja nousee ylös vierailijoiden listassa, kun hän kirjautuu omille sivuilleen.
        Tämän olen itse havainnut jo aikoja sitten ja kyllä sinukin nimimerkkisi aika usein keikkuu ylhäällä minun vierailijoissani, mutta en ole asiasta meteliä nostanut koska tiedän mistä on kyse.
        Olen ymmärtänyt, että pidät itseäsi älykkäänä ihmisenä, sain nyt vahvistuksen kuinka asian laita on todellisuudessa. Todella naurettavaa touhua.

tiedät mitä siellä lukee vaikka et käy?

• -.-.-..-.-
        Sivustaseurannut12 kirjoitti:

on mustasukkainen
        et voi tulla tälle palstalle
        suuttuu heti!!

• Sivustaseurannut12 kirjoitti:

galleriassani koska hän on käynyt siellä vierailulla ja heidän päivityksensä ovat vierailijoiden luettelossa näkyvissä.

• -.-.-..-.- kirjoitti:

on mustasukkainen
        suuttuu heti!!

ei ole mustasukkainen vaan haluaa oikaista väärän tiedon jota QP levittelee päivityksessään.
        Minun kanssani ette saa riitaa aikaan, jatkakaa keskenänne.

• tästä menen
        -.-.-..-.- kirjoitti:

on mustasukkainen
        suuttuu heti!!

anjaniina vai sivustaseuraaja vai peräti molemmat?

• Niinpä..

vuosi sitten kylppäriremontti, onneksemme silloin asenettiin kun kaikki kaakelit uusittiin ja katto paneloitiin myös sellainen sähkölämmittäinen lattia ja tangot joilla voi kylpypyykkeet kuivata. Erittäin tyytyväinen koska vaikka on vain suihkukaappi...niin tuleehan näiltä miehiltä kun käyvät aina sitä vettä toiselle puolelle...eivät mukamas ehdi laittaa suihkukaappia kiinni...(eivät vaan viitsi)...Pysyy tuo tila kuivana..tämän lattialämmityksen ansiosta...

Tuo totta, vanhoissa omakotitaloissa ilma ihan toinen kuin näissä betonilaatikoissa. Jotka ovat liian tiiviitä. Minäkin tottunut nukkumaan vuosikaudet (ihan pakko) ikkuna auki. Tuntuu että, tukehtuu muuten. Mutta, joskus kun ole yökylässä ollut tällaisessa vanhassa omakotitalossa...siellä ei tarvitse ikkunaa avata...

Koko ikäni Friidu parka joutunut asumaan tylsästi kerrostalossa...ja vielä haikailee Venäjälle...Ei opi...sitäkun Friidun toivomuksilla on hitsi vie...taipumus vielä aina toteutua...;))) lopulta...Pitäisi ajatella mitä vielä tämän ikäisenä toivoo...mutta kun on Dorka...

• -tiina
        Anceli kirjoitti:

ei ole mustasukkainen vaan haluaa oikaista väärän tiedon jota QP levittelee päivityksessään.
        Minun kanssani ette saa riitaa aikaan, jatkakaa keskenänne.

tää piste viiva yhdistelmä kävi mut haukkumassa kamalaks ämmäks toisessa ketjussa vähän aikaa olikin ihan rauhallista.

• -tiina kirjoitti:

tää piste viiva yhdistelmä kävi mut haukkumassa kamalaks ämmäks toisessa ketjussa vähän aikaa olikin ihan rauhallista.

jotkut levottomiksi. :))
        En muuten välittäisi mitään, mutta halusin vaan oikaista tämän rouvan päivityksessä olevat väärät tiedot.
        Yrittää sitä kauttakin mollata minkä ehtii.
        Ei todellakaan kiinnosta käydä kyseisen henkilön profiilia katsomassa, mutta kun hän ei ymmärrä miten ne
        jutut siellä menee, säälittävää jankuttamista, en ole ainoa jota on päivityksessään moittinut urkkimisesta.
        Minulla nyt on parempaakin tekemistä kuin jonkun mummelin profiilia tutkailla. =)))

• -tiina
        Anceli kirjoitti:

jotkut levottomiksi. :))
        En muuten välittäisi mitään, mutta halusin vaan oikaista tämän rouvan päivityksessä olevat väärät tiedot.
        Yrittää sitä kauttakin mollata minkä ehtii.
        Ei todellakaan kiinnosta käydä kyseisen henkilön profiilia katsomassa, mutta kun hän ei ymmärrä miten ne
        jutut siellä menee, säälittävää jankuttamista, en ole ainoa jota on päivityksessään moittinut urkkimisesta.
        Minulla nyt on parempaakin tekemistä kuin jonkun mummelin profiilia tutkailla. =)))

että mummuilla on kevättä rinnoissa ja kollit mouruaa toisilla se tuntuu olevan kova yritys kuolettaa kaikki palstat täällä sentään mahtuu mukaan mutta viiskymppisissä ei enää ollenkaan.

• Anceli kirjoitti:

galleriassani koska hän on käynyt siellä vierailulla ja heidän päivityksensä ovat vierailijoiden luettelossa näkyvissä.

Ei vierailijat näy jos ei ole rekisteröinyt itseään sisään.

Teinpä itsekin pienen kierroksen gallerioissanne ja ystävälistat olivat mielenkiintoisia. Nyt tiedän kuka peesaa ja ketä ; ) Muutama ystäväsi ei ole kirjoittanut omalla nikillään juuri koskaan, mutta kirjautuneet galleriaansa päivittäin yhtä lukuun ottamatta.

Eli nämä ystävänne lienee niitä taustajoukkoja jotka siivittävät tappelujanne. Jännä kuinka sinä ja ystäväsi aina painottaa, että ette halua riitaa ja tässäkin kitistään kuka käy kenenkin Galleriassa.

Pieni on piiri ja suppea taistelukenttä, joten enpä senää ihmettele mitään. Listasin nimet noin 12- hengen piiri joka pitää käsi kädessä yhtä.

• Anceli kuitenkin
        korppis kirjoitti:

Teinpä itsekin pienen kierroksen gallerioissanne ja ystävälistat olivat mielenkiintoisia. Nyt tiedän kuka peesaa ja ketä ; ) Muutama ystäväsi ei ole kirjoittanut omalla nikillään juuri koskaan, mutta kirjautuneet galleriaansa päivittäin yhtä lukuun ottamatta.

Eli nämä ystävänne lienee niitä taustajoukkoja jotka siivittävät tappelujanne. Jännä kuinka sinä ja ystäväsi aina painottaa, että ette halua riitaa ja tässäkin kitistään kuka käy kenenkin Galleriassa.

Pieni on piiri ja suppea taistelukenttä, joten enpä senää ihmettele mitään. Listasin nimet noin 12- hengen piiri joka pitää käsi kädessä yhtä.

mutta en pidä siitä, että minua mollataan päivityksessä sellaisesta mitä en ole tehnyt. En ole aikoihin käynyt kyseisen nimimerkin galleriassa, mutta kun kirjaudun sivulleni näyn hänen vierailijalistassaan ylimpänä ja tämä ....., luulee, että hyppään siellä jatkuvasti. En todellakaan halua riidellä. Kaverini vastaavat omista kirjoituksistaan. Tämä viesti poikkeuksellisesti kirjautumattomana, ei tule toistumaan.

• Sivustaseurailija
        korppis kirjoitti:

...miten eräs multinikkien kameleontti kirjoittelee eri palstoilla 24/7 ja sekoittaa pakkaa minkä ehtii,
        nauttii siitä että saa muut suuttumaan..
        Olit väärässä, H ei ole friidu, vaan joku muu..
        Joko huomasit ?

• Putkivalo
        korppis kirjoitti:

sitä kuppikuntaisuutta mitä tässä pähkäilin muutama viesti sitten :)) Ite olen saanut tarpeeksi rivienvälilukusta, kyttäämisestä kuka mahtaa kirjoittaa mitäkin, joukkolynkkaamisista, marttakerhoista, peesaamisesta.... On paljon helpompaa kun vaan keskittyy itse aiheeseen, välittämättä siitä kuka sen on kirjoittanut. Ja kirjoittaa aina itse rekattuna.

Tietty jos haluaa tapella, niin tässähän on loputon ja oiva aihe.

Ancelille kiitos infosta, olen miettinyt itekin miten ne kävijät näkyy siellä.

• Putkivalo
        Sivustaseurailija kirjoitti:

...miten eräs multinikkien kameleontti kirjoittelee eri palstoilla 24/7 ja sekoittaa pakkaa minkä ehtii,
        Joko huomasit ?

Senkin uhalla että mua aletaan seuraavaksi pinottamaan yhteen yhden sun toisen nikin kanssa, niin sanon: Mitä ihmettä te tuosta kyttäämisestä kostutte?? Lue joku mukava dekkari sen sijaan :))

• Anceli kuitenkin kirjoitti:

mutta en pidä siitä, että minua mollataan päivityksessä sellaisesta mitä en ole tehnyt. En ole aikoihin käynyt kyseisen nimimerkin galleriassa, mutta kun kirjaudun sivulleni näyn hänen vierailijalistassaan ylimpänä ja tämä ....., luulee, että hyppään siellä jatkuvasti. En todellakaan halua riidellä. Kaverini vastaavat omista kirjoituksistaan. Tämä viesti poikkeuksellisesti kirjautumattomana, ei tule toistumaan.

Sulje sivusi ei tule ramppaajia, vain ystäville, sellainen mahdollisuus kun on.

Onhan Tulisillakin salattu galleria, mutta hän näkyi olevan avoimien ystävälistalle.

Sasau, Minttupuu, Tulisilla, Nittaminax, Pupu puskasta, Pirrejuupas, Enkelidue, Hunks, Tiina, Koti kiusattu.... tässäpä.... mörkö se lähti piiriin porukkaa.

• Sivustaseurailija kirjoitti:

Joko huomasit ?

Minä näen etäjäisiäkin ; ) En ole väärässä, ennenkuin asia minulle toisin todistetaan, yötä.

• korppis kirjoitti:

Minä näen etäjäisiäkin ; ) En ole väärässä, ennenkuin asia minulle toisin todistetaan, yötä.

Unohtui mainita jotta mittarimato nitta on suurennuslasin alla tarkkailussa!

• Sivustaseurailija
        korppis kirjoitti:

allekirjoittaisi tuota, olisi toinen vaihtoehto tarjolla :)

allekirjoittaisi tuota, olisi toinen vaihtoehto tarjolla :)

Galleriassani vierailee outoja naisten nimimerkkejä. Pitää ottaa ylös ja julkaista jos vaikka löytyisi omistajia.

• Sivustaseurailija
        korppis kirjoitti:

Galleriassani vierailee outoja naisten nimimerkkejä. Pitää ottaa ylös ja julkaista jos vaikka löytyisi omistajia.

ohikulkijoita riittää, jotka uteliaisuuttaan klikkailee gallerioita auki..
        ..mutta kuka on ollut esim. eniten esillä esim. 50 v. palstalla..?

• Putkivalo
        Putkivalo kirjoitti:

sitä kuppikuntaisuutta mitä tässä pähkäilin muutama viesti sitten :)) Ite olen saanut tarpeeksi rivienvälilukusta, kyttäämisestä kuka mahtaa kirjoittaa mitäkin, joukkolynkkaamisista, marttakerhoista, peesaamisesta.... On paljon helpompaa kun vaan keskittyy itse aiheeseen, välittämättä siitä kuka sen on kirjoittanut. Ja kirjoittaa aina itse rekattuna.

Tietty jos haluaa tapella, niin tässähän on loputon ja oiva aihe.

Ancelille kiitos infosta, olen miettinyt itekin miten ne kävijät näkyy siellä.

hammaspesusta palata sen verran, että Anjaniinan ystävä olen vaikka Ancelia infosta kiitän. Ystävyys on isompi asia kuin tämä palstailu, asiat täällä saa jäädä omaan arvoonsa.

En seuraa viiskyt palstaa siten, että tuntisin tarkemmin, mutta sefua epäilen sekaantumisesta seurapiirileikkiin. Kawe on näköjään tehnyt aloituksen, joka on suoraan kopiota 60 palstan viimeisimmistä aktiivisista aiheistä. Moni 50 palstalainen on siirtynyt tänne ainakin ne, jotka kuuluvat sefun seurapiirijengin ulkopuolelle.

• Putkivalo kirjoitti:

hammaspesusta palata sen verran, että Anjaniinan ystävä olen vaikka Ancelia infosta kiitän. Ystävyys on isompi asia kuin tämä palstailu, asiat täällä saa jäädä omaan arvoonsa.

En tunne tätä anjaniinaa muutoin kuin mitä joskus olen keskustellut ei ole sellaista kokonaiskuvaa hänestä lainkaan.

No, osuiko ja upposi vai uniko valtasi mielen ; )

• huh huh
        korppis kirjoitti:

Onhan Tulisillakin salattu galleria, mutta hän näkyi olevan avoimien ystävälistalle.

Sasau, Minttupuu, Tulisilla, Nittaminax, Pupu puskasta, Pirrejuupas, Enkelidue, Hunks, Tiina, Koti kiusattu.... tässäpä.... mörkö se lähti piiriin porukkaa.

kaverit pääsisivät katsomaan profiilia näkyvät ne entisetkin kävivät vierailijoissa. sinä olet sairas.

• Sivustaseurailija
        korppis kirjoitti:

En tunne tätä anjaniinaa muutoin kuin mitä joskus olen keskustellut ei ole sellaista kokonaiskuvaa hänestä lainkaan.

Nyt tarkkana.. :)

• oppiva,,,,
        huh huh kirjoitti:

kaverit pääsisivät katsomaan profiilia näkyvät ne entisetkin kävivät vierailijoissa. sinä olet sairas.

Ei pääse jos tekee asetuksiinsa ruksin kohtaan ettei sitä Kaverisivua pääse katsomaan kukaan!
        Huonostipa olette lukeneet siitä oikealla puolella olevaa tekstiä kun minä galleriaa säädätte sopivaksi.
        Minulla näkyy vain minulle, oli kaveri tai ei.

• huh huh kirjoitti:

Sitten olen sairas jos entisetkin kävijät pääsevät ja näkyvät tai eivät pääse vaan näkyvät vai miten se mennee ; )))

• huh huh
        oppiva,,,, kirjoitti:

Ei pääse jos tekee asetuksiinsa ruksin kohtaan ettei sitä Kaverisivua pääse katsomaan kukaan!
        Huonostipa olette lukeneet siitä oikealla puolella olevaa tekstiä kun minä galleriaa säädätte sopivaksi.
        Minulla näkyy vain minulle, oli kaveri tai ei.

itse näyt niitten vierailijoissa missä olet käynyt. Sit joku idiootti luulee et kyttäät.

Nyt tarkkana.. :)

Eiköhän se tästä etene, minun sairaankin aivot alkavat raksuttamaan. Onko putkivalo rusinasopassa, kävi anjaniinaa puoltamassa?

• Sivustaseurailija
        korppis kirjoitti:

Eiköhän se tästä etene, minun sairaankin aivot alkavat raksuttamaan. Onko putkivalo rusinasopassa, kävi anjaniinaa puoltamassa?

mutta Anceli tietää että QP=Anjaniina jne..
        Nyt öitä :)

Eli siinä yksi moninikki mmm.

Kirjoitit, että H ei ole friidu vaan joku muu. Hunks on moninikki kuin myös friidu.

Friidu ja Lahjuska ovat identtiset kaksoset ; ) Olipas hauskaa ajan kulua, en malttanut lopettaa mutta nyt se tältä erää ; ) öitä

• Niinpä...

Joko huomasit ?

ei hitsi. Tämä menee nyt hauskaksi. ;)))) Toistaiseksi meillä ei muuta yhteistä ollut kuin se täällä kirjoituspalstalle että, omaamme ehkä hullun tavan kirjoittaa toisillemme:))) Minä heitän slangia siinä missä H:kin...;)))

Korpis sinä tiedät kyllä että, minä olen Friidu;))) Sinulla on nyt joku ihme muistikatkos...tai sitten olet oikeesti tosissasi. Minunkin galleriassani kävit. Kuva ja kaikki siellä minusta oli. Ja varmasti käynyt myös H. galleriassa. Väitätkö pokkana että, muistutamme toisiamme ulkonäöltä? Siis parit (vanhat parithan) alkavat muistuttamaan toisiaan;)))))

Mutta, H. on kyllä useaan otteeseen sanonut olevansa ja on yhä sinkku. Mies. Minä taas olen naimisissa oleva nainen;))))

Voi Korpis...

• Kysyväinen

Ennenkuin meettee maata, niin kertokaa minulle kuinka kauan pitää odottaa ennenkuin saan uuteen galleriaani laittamani profiilikuvan näkyviin? Noin tunti sitten lisäsin kuvan, muttei vieläkään näy!

• Niinpä..
        korppis kirjoitti:

Kirjoitit, että H ei ole friidu vaan joku muu. Hunks on moninikki kuin myös friidu.

Friidu ja Lahjuska ovat identtiset kaksoset ; ) Olipas hauskaa ajan kulua, en malttanut lopettaa mutta nyt se tältä erää ; ) öitä

ja Hatsa on edelleenkin Hatsa;))) Enkä ole mikään Lahjuska. Olen ainoastaan Friidu. Venäläinen nimi minulla kyllä on;))) Sen taas tietää Hatsa. Soita sille ja kysy;))))

Voi pöhköläinen nyt sinua.. Monta vuotta kirjoiteltu täällä kaikki...ja nyt sotket? Miksi. Soitammeko sinulle kukin. Ettei tämä epävarmuus enää kalvaisi sinua? Olen tosissani. Minulle sinä olet aina sama;))) Kirjoitat sitten puskista tai nimimerkilläsi..ei välii...

• tarkistahan ohjeet
        huh huh kirjoitti:

itse näyt niitten vierailijoissa missä olet käynyt. Sit joku idiootti luulee et kyttäät.

Enhän näy, kun voin senkin säätää niin etten jälkiä jätä. Silloin en myös näe kuka käy kurkkaamassa minäsivuani, se ei minua haittaa sillä se avautuu vain kavereilleni joita on vain jokunen. Eivätkä hekään pääse kaikkea lukemaan kun tekee asetukset ohjeiden mukaan.

• ???*
        Kysyväinen kirjoitti:

Ennenkuin meettee maata, niin kertokaa minulle kuinka kauan pitää odottaa ennenkuin saan uuteen galleriaani laittamani profiilikuvan näkyviin? Noin tunti sitten lisäsin kuvan, muttei vieläkään näy!

Älä nyt noin hätäinen ole, eihän siellä ketään tähän aikaan ole kuvia hyväksymässä. Varmaan aamusella sitten yllätyt kun kuvasi onkin paikoillaan.
        Monesti saa jopa käskyn pienentää kuvaa tai ettei ole kelvollinen, joten katselepa lisää tarjolle heti herättyäsi. Onnea odotuksellesi :D

• korppis kirjoitti:

Voisitko oikein eritellä mun synnit niin käytäis porukalla ne läpitte.
        Pirätkö pahana jos mulla on 4 kirjottelukaveria.
        Pitäiskö lopettaa kaik omalla nikillä kirjottelu ja mennä puskiin syyttelemään niin olis yhrenvertanen muitten kans.
        Palstalla on nikkejä ,joista on määrätty mielikuva ja sen mukaan käyttäyryn kunnes se mielikuva muuttuu.
        Mihinkään kuppikuntaan en kuulu mut enkelit on kirjottelukavereita ja pysyvät jos se musta on kiinni.

• 5+8
        Anceli kirjoitti:

myös turhia syytöksiä päivityksissäsi, että muka käyn urkkimassa milloin olet paikalla.

määräilemään mitä muut saavat galleriaansa kirjoittaa?
        Lisäksi iirtelet henkilökohtaisten gallerioiden asioita foorumille?
        huh huh

• Moi Moi
        5+8 kirjoitti:

huh huh

Siellä puolustautuu?

• niinpä..
        koti-kiusattu kirjoitti:

Pitäiskö lopettaa kaik omalla nikillä kirjottelu ja mennä puskiin syyttelemään niin olis yhrenvertanen muitten kans.
        Palstalla on nikkejä ,joista on määrätty mielikuva ja sen mukaan käyttäyryn kunnes se mielikuva muuttuu.
        Mihinkään kuppikuntaan en kuulu mut enkelit on kirjottelukavereita ja pysyvät jos se musta on kiinni.

jotkut eivät vaan ymmärrä että, kun pitkään ollaan kirjoitettu. Niin sellainen asia kun toisen ihmisen tukeminen ja ymmärtäminen (elämäntilanteen todellinen ymmärtäminen) tulee ikään kuin itsestään. Sitä sitten ystävystyy eri tavoin. Se on sellaista että, joillekin käsite solidaarisuus ja myöntätunto puuttuu.

Minusta on kyllä hienoa että, sinä ja Anceli ja -tiina ja tuo tulisilla ja sasus..ja nitta ja muut ja H ym...olette palstakaverita ja tuette nyt toisianne. Paljon kun yhteistä ihmisillä se on luonnollista. Korpis nyt vaan kokee olevansa sivussa. Joku painaa pahasti hänen mieltään...Minunkin kimpussani jatkuvasti.:)))) minullekin ovat mukavat ja sellaiset sympaattiset kirjoittajat tuoneet sitä valoa ja uskoa huomiseen ja selviintymiseen...Anna tuon Korpiksen muhia nyt. Onkalossaan. Rauhassa. Sillä on itsellään vaikeeta. Pitäisi ihan kysyä onko kaikki hyvin?. Se iloinen ja sellainen elämänmyöteinen Korpis nyt vähän kateissa. Ei Korpiksenkaan elämä ole helppoa ollut. Selviintymistä hyvinkin vaikeista asioista..

Voimia sinne sinulle ja ystävillesi...........Elämä kun joskus potkii niin potkaistaistaan vaan takaisin;)))) Friidu ainakin fudaa vielä täysillä...ja sitten kuitenkin käpertyy huojentuneena Hatsan turvallisen kainaloon...että, ymmärräthän sinä Muru...vähän paha olo hitsi ku...;)))) siis mä en tarkoittanu...mutku;)))

ja Aulis...sulle (enkeleitä on niitä...) muistan kyllä...en ole unohtanut. Enkä undohda...

• Putkivalo
        korppis kirjoitti:

Siis kun minä olen Hunks, olen oikeasti mies, eikun hetkinen. Olenhan mä nainen. Olen myös korppis ja -tiina, ja rakastan riitelyä itseni kanssa, kun tiedän omat heikot kohtani paremmin kuin kukaan muu ;D

Noin vanhat ja viisaat tädit, ettekä vieläkään erota kuka on kuka? ;)))

• korppis kirjoitti:

nauruista, mutta kyllä minä mieluummin olen jätös hangella, sopii imagooni nääs paremmin. :)))

Mittarimato..heh heh...

• 80
        Moi Moi kirjoitti:

Siellä puolustautuu?

Onko osa näistä kirjoittajista mennyt vaihdevuosijuttujen vuoksi vähän erikoisiksi?
        Kuinka ne miespuoliskot jaksaa niiden kaa?

• korppis kirjoitti:

kysehän ei ole siitä, että minun galleriassani rampattaisiin, vaan siitä että joku luulee minun käyvän hänen galleriassaan, kun näyn siellä kirjautuessani omille sivuilleni.
        Täällä tuntuu ymmärryksen puutetta esiintyvän yleisemminkin.

• -tiina
        korppis kirjoitti:

kaveri kun mulla ei oo enää galleria sivua sorry.

• 5+8 kirjoitti:

huh huh

ja tämän kirjoitin siksi, että ainakin tähän saakka minulla on ollut esto kyseisen henkilön galleriaan joten en voi hänelle viestiä sitä kautta lähettää.
        Mikäli joku oman galleriansa päivityviestissä moittii minua sellaisesta mikä ei pidä paikkaansa, katson asiakseni oikaista tiedon, vaikka sitten tätä kautta.
        Kyllähän täällä kirjoitetaan paljon muutakin.
        Henkilökohtaisuus on päivityksestä kaukana mikäli se näkyy kaikille kävijöille, myös rekkaamattomille.
        Sehän on jopa hyvä paikka iskeä jonkun kimppuun, nähtävästi.
        Tämä tästä.

• jänöpupu
        korppis kirjoitti:

No, osuiko ja upposi vai uniko valtasi mielen ; )

porukoilla viheltää aika pahasti. :)))) Menkää vähäksi aikaa viettään hankielämää. :DD

• koti-kiusattu kirjoitti:

Älä sinä Akseli huoli enhän toki ketään syyllistänyt vaan julkaisin galleriasivujen ystävyyssuhteita. Olen niin innostunut sillä esikuvani maailmalta innoittaa minua salapoliisiromaanin käsikirjoitukseen ; ))) täältä voi hakea esimakua reaktioihin kun homeisia onkaloita puhdistetaan spriillä ja pumpulilla.

Tottahan tarvitsemme enkeleitä kuka minkinlaisia ärhäköitä, kärttysiä tai kaiken ymmärtäviä mussukoita. Onneksi on myös meitä, jotka osaamme heittää löylyä kiukaalle ja lauteilla kärvistellen, otamme vastaan kuumat aallot.

Kuumiin aaltoihin auttaa turvsauna, luin Korven sanomista kun join äsken aamukahtia.

Uusi päivä ja uudet kujeet.

• kujeita riittää
        korpikirjailija kirjoitti:

Älä sinä Akseli huoli enhän toki ketään syyllistänyt vaan julkaisin galleriasivujen ystävyyssuhteita. Olen niin innostunut sillä esikuvani maailmalta innoittaa minua salapoliisiromaanin käsikirjoitukseen ; ))) täältä voi hakea esimakua reaktioihin kun homeisia onkaloita puhdistetaan spriillä ja pumpulilla.

Tottahan tarvitsemme enkeleitä kuka minkinlaisia ärhäköitä, kärttysiä tai kaiken ymmärtäviä mussukoita. Onneksi on myös meitä, jotka osaamme heittää löylyä kiukaalle ja lauteilla kärvistellen, otamme vastaan kuumat aallot.

Kuumiin aaltoihin auttaa turvsauna, luin Korven sanomista kun join äsken aamukahtia.

Uusi päivä ja uudet kujeet.

julkaista toisten gallerioiden ystävyystietoja?
        Kärttyisin näillä palstoilla olet juuri sinä, riidanlietsoja pahimmasta päästä.

• Putkivalo kirjoitti:

Siis kun minä olen Hunks, olen oikeasti mies, eikun hetkinen. Olenhan mä nainen. Olen myös korppis ja -tiina, ja rakastan riitelyä itseni kanssa, kun tiedän omat heikot kohtani paremmin kuin kukaan muu ;D

Noin vanhat ja viisaat tädit, ettekä vieläkään erota kuka on kuka? ;)))

Osuit ytimeen. Me vanhat viisaat tädit joidenkin mielestä vanhat ärtyisät akat jne. olemme saaneet 50-palstan puuhanaiset hämmentämään soppaa tänne meidän kärttyisten joukkoon oikein isolla kauhalla, niin isolla, että se ei onnistuisi oman ikäisten joukossa.

Itseasiassa en ole kiinnostunut keitä olette vaan minua kiinnostaa palsta käyttäytyminen. Tuolla mainitsin joukon nikkejä joilla lähes kaikilla on ollut eri nikki ja vanha on vaihdettu jonkin konfliktin vuoksi. Kuitenkin lähes kaikki on tunnistettavissa samoiksi kuin vanhoilla nikeillä kirjoitelleet.

Ainoastaan miehet, minä ja pirrejuupas taitaa porskutella entisillä nikeillä. Kiinnostaa miksi kirjoittajat vaihtelevat nimimerkkejään. Esim. friidu on klassikko, kuinkahan monta nimimerkkiä nainen on käyttänyt näiden viiden vuoden aikana kun olen tänne kirjoittanut.

Hertsakin on hunksi. Sinua en tiedä kuka olit ennen tätä nimimerkkiäsi. Meillä on ollut kivoja keskusteluita keksenämme joten älä anna tämän hiertää kenkääsi jos kirjoitan avoimesti enkä mulkoile nurkissa. Olenhan saanut viestiosiooni monia paljastuskirjeitä. Itse pohdin ongelmia täällä missä jokaisella on mahdollisuus puolustaa itseään.

Itse en puolustele, mutta jos minua aletaan samaistamaaan vainoharhaisesti puskasta tuleviin herjauskirjoituksiin silloin ärähdän. Sitä paitsi tiedän kuka kirjoitti tuon viestin Tiinalle mutta en paljasta ; )

Sen minkä rivaatissa lupaan en tuo niitä palstalle.

nyt joku voi ajatella kun toin Lahjuskan keisin tänne se johtui siitä, että en päässyt vastaamaan hänelle koska hän oli sulkenut gallerian muilta. Aivan kuin tuossa Ancelin tapauksessa josta iso älämöly alkoi.

Älämölyt alkavat pienistä hieraumista ja kasvavat avohaavoiksi.

Hyvää päivän jatkoa sinulle, kirjoitellaan.

• kujeita riittää kirjoitti:

julkaista toisten gallerioiden ystävyystietoja?
        Kärttyisin näillä palstoilla olet juuri sinä, riidanlietsoja pahimmasta päästä.

Teen mitä tykkään muut tekevät mitä osaavat ; )

Hauskaahan tämä on.

Okey jos olen mielestäsi pahin riidankylväjä, niin olen.

• Anceli kirjoitti:

ja tämän kirjoitin siksi, että ainakin tähän saakka minulla on ollut esto kyseisen henkilön galleriaan joten en voi hänelle viestiä sitä kautta lähettää.
        Mikäli joku oman galleriansa päivityviestissä moittii minua sellaisesta mikä ei pidä paikkaansa, katson asiakseni oikaista tiedon, vaikka sitten tätä kautta.
        Kyllähän täällä kirjoitetaan paljon muutakin.
        Henkilökohtaisuus on päivityksestä kaukana mikäli se näkyy kaikille kävijöille, myös rekkaamattomille.
        Sehän on jopa hyvä paikka iskeä jonkun kimppuun, nähtävästi.
        Tämä tästä.

Oikein kahdella palstalla pitää rautalankaa vääntää ; )) On se niin väärin, että...

• ystis minäkin

Oikein kahdella palstalla pitää rautalankaa vääntää ; )) On se niin väärin, että...

että tyhmätkin tajuavat.

• jänöpupu kirjoitti:

porukoilla viheltää aika pahasti. :)))) Menkää vähäksi aikaa viettään hankielämää. :DD

Korpeen nousi kaunis aurinkoinen päivä, koska nukun pitkään, tänäänkin kymmeneen, en heti ulos tokene. Pitää juoda aamukahvit ja lukealehdet ja kuulumiset palstalta. Puolen päivän aikoihin lähden ulos ja lenkille. Illalla ajattelin kokeilla joogaa. Onko sinulla kokemuksia joogatunneista?

• ystis minäkin kirjoitti:

että tyhmätkin tajuavat.

Niinkö...mmm... siis kyse onkin tyhmien pöllytyksestä?

• ystis minäkin

sinun käsityksesi jatkapa mietiskelyjä iteksesi.

• Nittaminax kirjoitti:

nauruista, mutta kyllä minä mieluummin olen jätös hangella, sopii imagooni nääs paremmin. :)))

Mittarimato..heh heh...

Täytyy myöntää, että huvittunut ilme kävi huulillani tullessani kahvikupposen kanssa koneelle.

Mittarimato on mielestäni somenpi lempinimi kuin jätös hangella, sopiko?

Kaikille ei tohdi kertoa aivojeni jätöksistä, minulla on näitä lempinimiä, joita mielikuvitukseni tuottaa tulkittuani kirjoituksia ; )

• korppis kirjoitti:

näkyy, vaikka kävis vaan sähköpostilla.
        Mulla voi mennä päivätolkulla, etten edes käy koko riivatun galleriassa.
        Sähköpostilla käyn 1-5 kertaa päivässä.
        Eikä ne kirjautumiset näy muutenkaan reaaliajassa.

• niinpä..

Osuit ytimeen. Me vanhat viisaat tädit joidenkin mielestä vanhat ärtyisät akat jne. olemme saaneet 50-palstan puuhanaiset hämmentämään soppaa tänne meidän kärttyisten joukkoon oikein isolla kauhalla, niin isolla, että se ei onnistuisi oman ikäisten joukossa.

Itseasiassa en ole kiinnostunut keitä olette vaan minua kiinnostaa palsta käyttäytyminen. Tuolla mainitsin joukon nikkejä joilla lähes kaikilla on ollut eri nikki ja vanha on vaihdettu jonkin konfliktin vuoksi. Kuitenkin lähes kaikki on tunnistettavissa samoiksi kuin vanhoilla nikeillä kirjoitelleet.

Ainoastaan miehet, minä ja pirrejuupas taitaa porskutella entisillä nikeillä. Kiinnostaa miksi kirjoittajat vaihtelevat nimimerkkejään. Esim. friidu on klassikko, kuinkahan monta nimimerkkiä nainen on käyttänyt näiden viiden vuoden aikana kun olen tänne kirjoittanut.

Hertsakin on hunksi. Sinua en tiedä kuka olit ennen tätä nimimerkkiäsi. Meillä on ollut kivoja keskusteluita keksenämme joten älä anna tämän hiertää kenkääsi jos kirjoitan avoimesti enkä mulkoile nurkissa. Olenhan saanut viestiosiooni monia paljastuskirjeitä. Itse pohdin ongelmia täällä missä jokaisella on mahdollisuus puolustaa itseään.

Itse en puolustele, mutta jos minua aletaan samaistamaaan vainoharhaisesti puskasta tuleviin herjauskirjoituksiin silloin ärähdän. Sitä paitsi tiedän kuka kirjoitti tuon viestin Tiinalle mutta en paljasta ; )

nyt joku voi ajatella kun toin Lahjuskan keisin tänne se johtui siitä, että en päässyt vastaamaan hänelle koska hän oli sulkenut gallerian muilta. Aivan kuin tuossa Ancelin tapauksessa josta iso älämöly alkoi.

kaikki jotka ovat minun kanssani kirjoitelleet pidempään eivät erehdy et sinäkään. Allekirjoitan aina tekstini Tsau:Friidu. Se että, olen joutunut nimimerkin kohdalla tähän tilanteeseen. Moneen kertaan myös tuolla 50 v. palstalla selitellyt. Oli yksistään se että, niccini varastettiin niin monta kertaa. Kelpasi kaikenlaisille kusipäille. Siksi en enää ota vakinaista nicciä.
        Riittääkö.

Sinä Korpis tahallasi nyt tee riitaa kirjoittajien välillä. Tai yrität. Et suinkaan keskustele. Olen joskus sinulle antanut kehuja analyyttisesti ja hyvästä kirjoitustaidosta ihan aidosti sitä mieltä että, tekstisi on mukavaa luettavaa koska se on ollut johdonmukaista. Mutta, tällainen jatkuva henkilökohtaisuuksiin meno mitä tahallasi harrastat ei ole nyt mitään hyvää tekstiä.

Jatka vain samaan malliin. Pian sinulle ei yksikään nicci...jonka kanssa olet vuosia sinäkin kirjoitellut viitsi enää vastata. En edes minä. Saat kirjoittaa tuota skeidaa niin kuin paljon kuin haluat. Se vaan todella raukkamaista muita täällä olevia kohtaan. Kirjoittaisit mielummin asiaa. Ja ymmärtäisit sitten myös että, asioista täällä palstalla ihmiset voivat olla erimieltä. Se on vain lisärikkaus keskustelupalstalle mutta, vältä tuota muiden jatkuvaa henkilökohtaista loukkaamista.

Ja edelleenkin minä voin kirjoittaa kaiken sanottava yhdellä tapaa. Miksi sen muuttaisin. Se on Tsau: Friidu. Minun ei tarvitse sitä muuttaa. Tosin jos, sitäkin kopsataan ja sillä allekirjoitetaan tekstejä jotka eivät ole minun....en mahda mitään. En myöskään lähde oikomaan. Koska, suo on loputon....

Hyvää alkavaa Kevättä sinne Korpeen. Täällä Stadissa tänään on todella jo sellainen alkukevään kirkas aurinkoinen päivä....

Ja tule nyt Korpis takaisin vanhana itsenäsi;))) ja jätä tuo typeryys...ei sovi aikuiselle naiselle;))) Jos, joku harmittaa tai painaa mieltäsi. Kerro. Tiedät että, sympahtiaa sinulle varmasti löytyy myös jos, ei muilta en voi muiden puolesta skrivata takaan vain itseni. Eli todistan vain itseni puolesta...mutta ei näin. Ihan miten vaa...haluat. Yritä nyt ajatella että, asioilla on erinäkökulmansa ja asiat riitelevätkin keskenään. Eivät ihmiset sitä täällä halua. Olla toistensa hiuksissa joka käänteessä. Vaan keskustella keskenään. Sinunkin kanssasi. Kaikki kiinni on itsestäsi...jatkossa myöskin.

Hatsakin selitti täällä miksi HÄN taas halusi vaihtaa niccinsä. Kun siirtyi pysyvästi tänne palstalle 50 v. Minä skrivaan täällä harvemmin. Vain sattumoisin. Ja kaikki jotka pitkään ja vuosia hänen tunteneet ymmärsivät. Sama Hatsa edelleen...niinkuin minäkin olen sama Friidu...(kirjoittaisit edes isolla koska se lempinimeni oikeesti) eikä friidu...friidu on pienellä slangia ja tarkoittaa naista..kuten tiedät. Mutta Friidu on myöskin nimimerkkini.

• Putkivalo

vanhalla nikillä vuosikaudet, silloinkin kirjoitin sillä ja ainoastaan sillä. En sitä paljasta, koska syy miksi vaihdoin oli että exäni saattaa olla siitä kiinnostunut, aloitin kirjoittelemisen tulevan eron takia ja puin sitä täällä. Se on mennyttä ja kuopattua, ja alkaa vihdoin olla rauhaa meillä. Haluan myös että se pysyy sellaisena, koska tehdään töitä yhdessä. En halua palata siihen vanhaan että erosta riidellään ja itketään se normi tunti/pv.

Nikin vaihtoon on muitakin syitä, rakastuin pahasti ja kun siitä ei tullut mitään, en halunnut olla täällä. Päätin että jos sitten joskus kirjoittelen, teen sen uudella nikillä.

Luulen että suurin osa jotka vaihtaa nikkiä, ajattelee samalla tavalla. Päättävät lopettaa ja sitten kadutaan. En ole kuitenkaan kokenut sitä mitenkään uhkana minulle, ja minusta esim. friidu ja QP eivät ole koskaan yrittäneet salata ketkä ovat.

Mulle on yks haile kuka kirjoittaa milläkin nikillä. Jos joku haluaa vaihtaa, niin ihan vapaasti, eikä mulle tarvi edes kertoa mikä syy siihen on.

En minä ole sulle suuttunut, vaan tuolle palstoille pesiytyvälle käytännölle että keskitytään enemmän siihen kuka kirjoittaa kuin itse sisältöön. Vastustan sitä kyttäämistä, se ei tee tunnelmalle hyvää. Ja meistä joka ikinen on vastuussa siitä!

Minusta on ollut iloa kirjoitella sun kanssa, jos oon eri mieltä jostain, se ei muuta sitä asiaa. Aamulla sanoin kärkevästi, ja niin teen jatkossakin tässä asiassa, mulle riittää tää vainoharhaisuus mitä viljellään tänne ympäriinsä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että huvittunut ilme kävi huulillani tullessani kahvikupposen kanssa koneelle.

Mittarimato on mielestäni somenpi lempinimi kuin jätös hangella, sopiko?

Kaikille ei tohdi kertoa aivojeni jätöksistä, minulla on näitä lempinimiä, joita mielikuvitukseni tuottaa tulkittuani kirjoituksia ; )

sanoa minua miksi haluat, mutta kerro mistä ihmeestä sait mielikuvan "mittarimadosta" .
        Jospa saisin naureskella loppupäivänkin. :)

Joko huomasit ?

minuun, niin saanen huomauttaa että minä kirjoitan aina samalla, rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Ja haaluilen vain 50 ja 60 palstoilla, 50 harvoin.
        Kameleontiksi suostun kyllä, sillä kirjoittelen monipuolisesti, piikittelenkin, mutta hellästi.
        H.

• niinpä...
        Putkivalo kirjoitti:

vanhalla nikillä vuosikaudet, silloinkin kirjoitin sillä ja ainoastaan sillä. En sitä paljasta, koska syy miksi vaihdoin oli että exäni saattaa olla siitä kiinnostunut, aloitin kirjoittelemisen tulevan eron takia ja puin sitä täällä. Se on mennyttä ja kuopattua, ja alkaa vihdoin olla rauhaa meillä. Haluan myös että se pysyy sellaisena, koska tehdään töitä yhdessä. En halua palata siihen vanhaan että erosta riidellään ja itketään se normi tunti/pv.

Nikin vaihtoon on muitakin syitä, rakastuin pahasti ja kun siitä ei tullut mitään, en halunnut olla täällä. Päätin että jos sitten joskus kirjoittelen, teen sen uudella nikillä.

Luulen että suurin osa jotka vaihtaa nikkiä, ajattelee samalla tavalla. Päättävät lopettaa ja sitten kadutaan. En ole kuitenkaan kokenut sitä mitenkään uhkana minulle, ja minusta esim. friidu ja QP eivät ole koskaan yrittäneet salata ketkä ovat.

Mulle on yks haile kuka kirjoittaa milläkin nikillä. Jos joku haluaa vaihtaa, niin ihan vapaasti, eikä mulle tarvi edes kertoa mikä syy siihen on.

En minä ole sulle suuttunut, vaan tuolle palstoille pesiytyvälle käytännölle että keskitytään enemmän siihen kuka kirjoittaa kuin itse sisältöön. Vastustan sitä kyttäämistä, se ei tee tunnelmalle hyvää. Ja meistä joka ikinen on vastuussa siitä!

Minusta on ollut iloa kirjoitella sun kanssa, jos oon eri mieltä jostain, se ei muuta sitä asiaa. Aamulla sanoin kärkevästi, ja niin teen jatkossakin tässä asiassa, mulle riittää tää vainoharhaisuus mitä viljellään tänne ympäriinsä.

sitä että, olen Friidu. Joidenkin mielestä jopa typerää. Kuitenkin miksi minun täytyisi olla joku muu? *suuttutti todella sellainen täällä että, joka kerta kun otin itselleni nicin. Se jo samana päivänä varastettiin. Nyt en enää välitä. On aivan sama haluaako joku kopioida ja kuinka paljon minuakin. Tiedän kuintekin itse mitkä ovat minun tekstejä ja mitkä eivät....

Anjaniina on myöskin anjaniina aivan sama jos, kirjoittaa toisella nicillä myöskin. Ei minullekaan ole tärkeää vaikka jollakin olisi vaikka mitä tuon itse nimimerkin kohdalla. Vaan se sisältö se asia, mitä toinen kirjoittaja tai keskustelija siinä sisällössään haluaa sanoa..

Minusta tällainen jatkuva kyttäily jota täällä jotkut nimimerkit tekevät. Kuka vastaa kenelle ja miten? On tympeää luettavaa. *Tämähän on täysin A) avoin palsta B) missään ei myöskään kielletä sitä ystävystymistä...minusta on aivan luonnollista sellainen että, jos ihmisillä on samoja interssejä tai samanlainen historia takanaan...he myöskin tämän kautta ikään kuin viihtyvät ja tutustuvat lähemmin. Myös samankaltainen hullu huumori yhdistää täällä ihmisiä....ja sitten tuo mille tasolle? Mitä himskatti se kuuluu ulkopuolisille aina kahden ihmisen välinen kauppa...

Mutta, ihme kyllä juuri tämä keskustelut nousevat suositummaksi. Nytkin Hunkzin aloitus koski hometta;)))) ja mitä lässytystä täällä itsekin skrivaan...Kiitos Korpiksen...

• korppis kirjoitti:

moninikki.
        H.

• korpikirjailija kirjoitti:

olin HTZA
        Päätin vaihtaa sen kunh siirryin 60 palstalle. Nyt olen jo 61v.
        Kun/jos aika koittaa ja pääsen 70 palstalle vaihdan sen taas, luultavasti siitä tulee HUPSZ
        Elä ihmettele ystävä, ota minut sellaisena kun olen, yksinikkisenä ihmeenä.
        H.

• niinpä..
        hunksz kirjoitti:

olin HTZA
        Päätin vaihtaa sen kunh siirryin 60 palstalle. Nyt olen jo 61v.
        Kun/jos aika koittaa ja pääsen 70 palstalle vaihdan sen taas, luultavasti siitä tulee HUPSZ
        Elä ihmettele ystävä, ota minut sellaisena kun olen, yksinikkisenä ihmeenä.
        H.

sitä itsetuntoa myöskin;))) itse ajattelin että, Dorkkeli sopisi minulle mutta, tietäen jo tämän palstan..Sekin varastettaisiin alta aikayksikön....siispä vaihtelen tästä syystä aina joka ketjussa nimimerkkiäni...Mutta, onneksi sinä ainakin tiedät että, olen Friidu;))) enkä piruvie muuksi muutu höhlemmäksi korkeintaan sillä lienee suurtakaan merkitystä loppupelissä sit kuitenkaa....

Tsau;Friidu

• niinpä;)
        80 kirjoitti:

Onko osa näistä kirjoittajista mennyt vaihdevuosijuttujen vuoksi vähän erikoisiksi?
        Kuinka ne miespuoliskot jaksaa niiden kaa?

siis mun omalla hitsi vie...sillä omalla on aina ollu kestämistä;))) ja niin on tolla H:llakin mut se on vaan varalla...Kato meikäläinen sen verran dorka et sattaa soittaa sille kesken kaiken; Kultsi onks meidän kaapissa vehnäjaujoha? tai muuta vähämmän tärkeää;)))) Mut ei sitä mitään...ihan kliffa jäbä...ku hiffaa mist kyse...et Friidu niinku snadisti ehkä pulassa taas..kerran;))). Kyllä mä voisin soittaa siitäkin et hitsin hillopurkki....mä en saa a u k i.....tuu hjelppiin....

• voihanvehnäpulla
        korppis kirjoitti:

päivät ihmisten Gallerioita?

• korppi raakuu
        korppis kirjoitti:

Kuinka Friidu ja Lahjuska, kuten hunks hanks ja hutsu, liittyvät toisiinsa?

Olihan siellä tietenkin toteamus, että Friidu ja Lahjuska on kaksoisolentoja, mutta kuinka niitä yhdistelet? Friidu, jonka tunnet kirjoituksista vuosian takaa jo 50 palstalta ja Lahjuska, joka yritti tulla palstalle 60 , niin heti hänet tyrmäsit mukamas kirjoitusvirheen takia, koska hän oli maininnut 1943 kirjoittajan kuolleeksi? Mukamas jopa muistokirjoitus????

Toisaalat ihmettelen kommentiasi, kenen lukutaito on hyvä ja luetun ymmärtäminen vaikka miinus nolla?

Luettuani tekstejäsi tulee mieleeni, että itse et ymmärrä edes luettuasi, puhumattakaan toisten kirjoittajien iroonisia vastauksia.

No, eihän se "korppi korpin silmää noki", mutta kun täällä on myös näitä muitakin lintuja. Onneksi

• Siipiveikkonen

Hauskaahan tämä on.

nyt sait suloisen enkelin ja siipeilijänsä kimppuusi.
        Arvaa, kuka on puskissa tästä eteenpäin :D :D

• -tiina

Hauskaahan tämä on.

moneen kertaan ja että nautit siitä kun saat nolattua toisen kirjoittajan.

• Siipiveikkonen kirjoitti:

nyt sait suloisen enkelin ja siipeilijänsä kimppuusi.
        Arvaa, kuka on puskissa tästä eteenpäin :D :D

erehdyt pahasti, ei ole pienintäkään aikomusta mennä puskiin.
        Jos on sanottavaa teen sen omalla nimimerkilläni. Ja vääriä tietoja oikaisen myös tämän jälkeen, riitelemään en ala.

• huumori puree aina
        korppis kirjoitti:

Muistatko edes itsekkään, kuinka "hyökkäsit" kirjoituksiini, kun olin Lahjuska? Mielestäsi olin hutsu, hatsu, tai mikä se nyt olikaan? Takerruit myös kirjoitukseeni, kun mainitsin 1943, joka mukamas oli kuollut.. !! ja tulkitsit sen kuolinkirjoitukseksi, josta riitti juttua jatkossakin.

Myös mainintani, että noin kotioloissa "keittiökeskusteluissa", mieheni mainitsi, että lukutaitoni on hyvä, mutta luetun ymmärtäminen on -0, koska minä arvostelin hänen laulutaitoaan. Siitä taas sait päätelmän kirjoituksiisi, että olen täysin nolla? Kerrankos näitä "keittiökeskusteluja" käydään puolisoiden kesken, mutta Sinun esiin vetämä arvostelu on kyllä nolla.

Minä olen ihan tavallinen eläkeläinen, kuten tiedät, kun laitoin kuvanikin galleriaan. Joudin sen vain poistamaan Sinun sapekkaiden kirjoitusten vuoksi.

Voisimmeko sopia, että kumpikaan emme vastaile toistemme kirjoituksiin, jos vaikka avaisinkin uudestaan galleria sivuni ystävilleni. Toki voin pitää yhteyttä myös facebook sivustolla ja lisäksi voin kertoa, että lapseni kotona toimii neljä tietokonetta samalla liittymällä, kuten voisin liittää omaan ADSL- liittymän lisäksi myös ne neljä.

Olipa Sinulta todellakin uutinen, kuinka käytät peräti kahta tietsikka konetta!!!!! Minun työpaikassani, kun hankittiin ensimäinen tietsikka v-75, jolloin hoidin kirjanpitoa, oli siinä useita yksiköitä. Tietenkin iltaisin silloin tallennettiin kaikkien tiedot kovalevylle varmuuden vuoksi. Sinulle vain taitaa olla vieläkin utopista tämä tietsikka maailma, mutta opiskellaan. Ei meillä silloin sähköpostia ollut ja myöhemminkin se kulki työpaikallani ns. intranet nimikkeellä, jossa ilmoitettiin talon sisäiset asiat.

Voi, kun muistaisikin ne kaikki vitsit, jotka kulkivat talon sisäisessä verkossa, mutta äsken kuulemani vitsi, jota dementia ei ole vienyt, kerron kuitenkin.

-Krokotiilin poikanen kyseli isältään, tuleeko minusta joskus rikas? Isä lohdutti, kyllä varmasti. ... silloin kun sinusta tehdään lompakko!!

• korppis kirjoitti:

Nyt mun täytyy tähän väliin sanoa sellainen tieto, lukematta sen pitemmälle vastauksia.
        Kaikki galleristit ei käy ollenkaan näillä sivuilla, ei niitä kiinosta.
        Mulla oli meriläisenä montakin kaveria jossain vaiheessa joiden kanssa vaan viestiteltiin, ja oli tuttuja ihan muualta kun tään koneen kautta.
        Yks oli työkaverikin, joka ei näistä palstoista piittaa pätkääkään.
        Että se mitä gallerioissa on kavereita ei automaattisesti ole palstoille kirjoittajia.

• korppis kirjoitti:

Mulla toi galleria on välillä auki kaikille ja toisinaan taas ei kenellekään.
        Voin jopa sulkeakin sen kokonaan jos siltä tuntuu ja niin olen tehnytkin :))
        Minusta on hauskaa kun voi leikitellä miten haluaa, ja se tuskin loukkaa ketään.
        Uteliaita puskista kävijöitä kyllä siellä piisaa, jonkun verran. Mutta ei sekään haittaa, saahan sitä onneaan kokeilla.

• mies kun mies,..

Sinähän nyt oletkin niiiiiiin erikoinen, kun on kaksi tietsikkaa! Arvaappas nyt, kuinka monta on perheillä, joissa on teini ikäiset kotona opiskelemassa?

Oletko kokeillut, kuinka helppoa on vaihdella nikkejä yhdelläkin koneella? Sinne kun voi syöttää useita käyttäjiä ja vaatiiko tuo paljonkaan näppäryyttä pistäytyä vaihtamassa nikkinsä ko. käyttäjän nimiin. Lisäksi voi puskistakin huudella mielensä mukaan.

Tuliko nyt uusi ongelma? Yhtiömme "HelpDesk" voisi opastaa, mutta ei valitettavasti Sinua. Tyhmyytesi täällä kyllä olet kiitettävästi osannut ilmaista, joten älä "viisastele" enempää niillä koneillasi, sillä koneesihan eivät voi puolustaa itseään.

Huomaa kyllä, että "puutteessa" olet talven ollut. Mene nyt kiireesti sinne toiseen kotiisi, niin saamme olla hetken (lentomatkasi, joka korpilla kestää) rauhassa.

Naisin, jos Sankkoniemi olisi lähempänä. Olisit ainakin rauhoittunut.

• munatar
        mies kun mies,.. kirjoitti:

Sinähän nyt oletkin niiiiiiin erikoinen, kun on kaksi tietsikkaa! Arvaappas nyt, kuinka monta on perheillä, joissa on teini ikäiset kotona opiskelemassa?

Oletko kokeillut, kuinka helppoa on vaihdella nikkejä yhdelläkin koneella? Sinne kun voi syöttää useita käyttäjiä ja vaatiiko tuo paljonkaan näppäryyttä pistäytyä vaihtamassa nikkinsä ko. käyttäjän nimiin. Lisäksi voi puskistakin huudella mielensä mukaan.

Tuliko nyt uusi ongelma? Yhtiömme "HelpDesk" voisi opastaa, mutta ei valitettavasti Sinua. Tyhmyytesi täällä kyllä olet kiitettävästi osannut ilmaista, joten älä "viisastele" enempää niillä koneillasi, sillä koneesihan eivät voi puolustaa itseään.

Huomaa kyllä, että "puutteessa" olet talven ollut. Mene nyt kiireesti sinne toiseen kotiisi, niin saamme olla hetken (lentomatkasi, joka korpilla kestää) rauhassa.

Naisin, jos Sankkoniemi olisi lähempänä. Olisit ainakin rauhoittunut.

aikuista, ja neljä konetta. Enkä yhtään ymmärrä, mitä erikoista siinä olisi.
        Minunkin miehelläni on mulkku, mutta se on yleensä piilossa.
        En puhu siitä, täällä.

• Putkivalo

Hometta meidän homessa. Pahinta ei liene enää se itse mikrobikasvusto, vaan myrkkykaasut jotka erittyy eri yhdistelmistä, lahoavasta puusta ym.

Eiks Myllypuro juuri myrkkymaan takia pussitettu? Vai muistanko väärin.

• -tiina

sille homeelle mää altistuin yhdessä rivarissa jossa majailtiin pari vuotta aina sillon tällön sain siitä limakalvo oireita jatkuvia kurkunpään tulehduksia ja iho oireet oli tosi pahoja mikään rasva ei auttanu kasvojen ihoon eikä huulten kuivumiseen sitten tuli kylkiäisenä joitain ruoka aine allergioita pahin meni ohi ajan kanssa mutta nytkään ei tartte kauaa olla paikassa jossa on hometta niin ääni menee ja nenä on tullu sille niin herkäksi että haistaa heti.

• Putkivalo
        -tiina kirjoitti:

sille homeelle mää altistuin yhdessä rivarissa jossa majailtiin pari vuotta aina sillon tällön sain siitä limakalvo oireita jatkuvia kurkunpään tulehduksia ja iho oireet oli tosi pahoja mikään rasva ei auttanu kasvojen ihoon eikä huulten kuivumiseen sitten tuli kylkiäisenä joitain ruoka aine allergioita pahin meni ohi ajan kanssa mutta nytkään ei tartte kauaa olla paikassa jossa on hometta niin ääni menee ja nenä on tullu sille niin herkäksi että haistaa heti.

En ole itse tuntenut mitään, mutta poika on joutunut 5lle antibioottikuurille 3 vuoden sisällä, poskiontelot menee aina tukkoon. Eihän noilla välttämättä ole mitään yhteyttä, mutta Toivossa on hyvä elää. Vai oliko se poitsun laiskamato joka eli niillä mikrobeilla ;))

• Niinpä..

siellä todella jouduttiin asukkaat hätäämään. Aikaimoinen tragedia se oli.. Tuonne Tattarisuon läheisyyteen kun nyt nousee näitä uusia asuinalueita....tuli kerran tuo sama mieleeni kun sitä kautta ohi ajatettiin..että, mitenkäs nämä pohjavedet siellä. 'Tattarisuo kun ollut vuosikymmeniä tällainen eräänlainen romujen säilytyspaikka...aika lähelle kuitenkin nämä kerrostalot tulivat....ehkä ovat tutkineet..toivottavasti tuon maaperän hvyin...

• ...

Purkivat talot, ajoivat maata päälle. Siellä nyt kiva leikittää lapsia ja istuskella puistonpenkillä:DDD

Aika pieni alue kuitenkin. Paljon suurempia pommeja ilmenemässä aikanan. Mitäs niille ydinjätteille sitten joskus joku tekee?

=DW=

• uskomatonta?????????
        ... kirjoitti:

Purkivat talot, ajoivat maata päälle. Siellä nyt kiva leikittää lapsia ja istuskella puistonpenkillä:DDD

Aika pieni alue kuitenkin. Paljon suurempia pommeja ilmenemässä aikanan. Mitäs niille ydinjätteille sitten joskus joku tekee?

=DW=

Noo-ooh Jomppa ei ainakaan enää mitään!

• Niinpä..
        uskomatonta????????? kirjoitti:

Noo-ooh Jomppa ei ainakaan enää mitään!

poistunutta kirjailija Jomppa Ojaharjua?

• uskomatonta?????????
        Niinpä.. kirjoitti:

poistunutta kirjailija Jomppa Ojaharjua?

Oikein päättelit ;) Muistan jotenkin valtavan hässäkän jostain myrkkyjäte tynnyreistä joita upotteli jne.
        Hämeessä hiljakkoin käytiin suurin kirjaimin keskustelua kun johkin kallioon olisi haluttu siirtää näitä ydinjätteitä , en ole nyt huomannut kuinka asiat ovat edenneet - ainakaan aviiseissa ei ole ollut juttua.
        Ei kai kukaan niitä halua asuinalueelleen? Pitäisihän tätä maailmaa jättää myös nykyisin syntyneille, vai kuin sä meinaat?

• Niinpä..
        uskomatonta????????? kirjoitti:

Oikein päättelit ;) Muistan jotenkin valtavan hässäkän jostain myrkkyjäte tynnyreistä joita upotteli jne.
        Hämeessä hiljakkoin käytiin suurin kirjaimin keskustelua kun johkin kallioon olisi haluttu siirtää näitä ydinjätteitä , en ole nyt huomannut kuinka asiat ovat edenneet - ainakaan aviiseissa ei ole ollut juttua.
        Ei kai kukaan niitä halua asuinalueelleen? Pitäisihän tätä maailmaa jättää myös nykyisin syntyneille, vai kuin sä meinaat?

Ei tämä kirjailija kyllä mitään jätteitä;))) Taisi olla joku laivuri...samalainen vaan tuo sukunimi;))) Tuosta kirjailijasta vaan. Hän kun usein istui samassa kahvilassa kun minäkin..asui siis varmasti jossain siellä Itä suunnalla;))) ´toinen suomalainen mieskirjailija jota usein saatan nähdä on Hannu Salama...hän taas istuskelee usein toisessa kahvilassa;))) mutta Itiksessä nämä kahvilat molemmat sijaitsevat...;))) tuon myrkkytynnyrijupakan muistan kyllä minäkin...Mitenköhän paljon tuohon Lahteen sitten myrkkyjä mahtuukaan....paljon...luulisin..kaikki ei varmasti koskaan tule esiin...

• -tiina
        Putkivalo kirjoitti:

En ole itse tuntenut mitään, mutta poika on joutunut 5lle antibioottikuurille 3 vuoden sisällä, poskiontelot menee aina tukkoon. Eihän noilla välttämättä ole mitään yhteyttä, mutta Toivossa on hyvä elää. Vai oliko se poitsun laiskamato joka eli niillä mikrobeilla ;))

homeella ja poskiontelotulehduksella seuraava on keuhkot ja sit puhkee astma ei tietysti kaikille mutta suuri vaara on oot onnekas kun voit elää homeen keskellä mutta mää en kyllä sitä kellekkään suosittele meilläpäin on koulujakin suljettu ja "korjattu" sit isoja virastotaloja myös "korjattu" mutta ei se ongelma poistu ennen purkua ja nää operaatiot lähtee aina siitä kun suurin osa porukasta jotka joutuu siellä päivät olemaan sairastuu toistuvasti hengitystie tulehduksiin ja melkein ne limakalvovauriot on pahempia kun niitä tulee koska ne voi sit aina jatkuessaan pitkään muuttua pahanlaatuisiksi.

• Putkivalo
        -tiina kirjoitti:

homeella ja poskiontelotulehduksella seuraava on keuhkot ja sit puhkee astma ei tietysti kaikille mutta suuri vaara on oot onnekas kun voit elää homeen keskellä mutta mää en kyllä sitä kellekkään suosittele meilläpäin on koulujakin suljettu ja "korjattu" sit isoja virastotaloja myös "korjattu" mutta ei se ongelma poistu ennen purkua ja nää operaatiot lähtee aina siitä kun suurin osa porukasta jotka joutuu siellä päivät olemaan sairastuu toistuvasti hengitystie tulehduksiin ja melkein ne limakalvovauriot on pahempia kun niitä tulee koska ne voi sit aina jatkuessaan pitkään muuttua pahanlaatuisiksi.

ne huoneet ovat eristyksessä, ja niin kauan kuin on homevaaraa, tila on alipainestettu.

Mutta kiitos tuosta poskiontelotiedosta! Kun käytiin lääkärissä kyselin kyllä onko näillä yhteyttä, ja todella varovaisesti ne vastaa :)

Kolme viikkoa enää, ja saadaan koko kämppä takaisin..... kuin uusi jouluaatto tulossa ;)

• -tiina
        Putkivalo kirjoitti:

ne huoneet ovat eristyksessä, ja niin kauan kuin on homevaaraa, tila on alipainestettu.

Mutta kiitos tuosta poskiontelotiedosta! Kun käytiin lääkärissä kyselin kyllä onko näillä yhteyttä, ja todella varovaisesti ne vastaa :)

Kolme viikkoa enää, ja saadaan koko kämppä takaisin..... kuin uusi jouluaatto tulossa ;)

vähäsanaisia sen home ongelman kanssa varsinkin työterveyslääkärit.

• enkeliduo

eikä hämhäkinverkoi.

• itkusilmässä

Lyökeissä oli hometta, juuri kuorin muutaman. Kamala itiöiden pölynä, aurinko vielä lisäsi näkyvyyttä.

• exxl

vielä siivonnut,en ihmettele yhtään vaikka jäisit homeen ja pölyn alle ; )))

• ...
    • Home on the range

ja homenokat syövät homejuustoa, ja ryystävät päälle huonossa kellarissa säilöttyä, homeista mansikkamehua.

Ihmekö, että aivot näyttävät jo eräillä olevan kovin homeessa, eikä asiaa ole enää muuta, kuin ilkeillä ihmisille.

Aloittajalla on aivot kuin partaveisti, terävät ja kirkkaat!

• persoonallisuush?

tehtäväkseen sabotoida ketjun kuin ketjun, puhumalla täysin muuta, kuin aloitus on tehty?
      Tehkää omat paskanpuhumisketjunne, kun ette tunnu muusta välittävän!

Minä, minä, minä, minä, minä...........................

• ????????????????????

Iho umpeen! Silloin sivu el'' kun ae rönsyilee.

• p-h?
        ???????????????????? kirjoitti:

Iho umpeen! Silloin sivu el'' kun ae rönsyilee.

niin, tottakai, olet tuota mieltä. Itse pidän rönsyistä, muille vittuileminen on vittuilemista, ei keskustelua.

Amen.

• tarkoitus kommentoida minulle?
        H.

• 1943

uteliaaksi, kun olen homeiden kanssa touhuillut ja niitä petrimaljoissa kasvatellut. Ovat muuten tosi kauniita mikroskoopissa suurennettuina. Oikeastaan ihmettelin, kun homeista on saatu näin pitkä ketju aikaan. Mutta onhan tutkittu sitäkin onko itäsuomalaisten sydänkuolemien syynä se, että siellä syödään enemmän homehtunutta ruokaa kuin lännempänä. Ei tainnut olla eroa. Mutta suuri osa homeista kehittää myrkkyjä, joten homehtunutta ruokaa ei pidä syödä. Mutta ketjussahan ei keskusteltukaan Aspergillus-, Penicillium- ym suvuista, vaan Homo sapiens- lajin eri yksilöt ottavat mittaa toisistaan, joten pituutta kertyy kunnes voittaja on selvinnyt.

• p-h?
        hunksz kirjoitti:

tarkoitus kommentoida minulle?
        H.

uskoisin kuitenkin lukutaitoisten ihmisten sen pystyvän hahmottamaan täältä.
        Meinaatko, että olisi pitänyt sama pomilointi kirjoittaa jokaiseen kommenttiin?

• p-h?
        1943 kirjoitti:

uteliaaksi, kun olen homeiden kanssa touhuillut ja niitä petrimaljoissa kasvatellut. Ovat muuten tosi kauniita mikroskoopissa suurennettuina. Oikeastaan ihmettelin, kun homeista on saatu näin pitkä ketju aikaan. Mutta onhan tutkittu sitäkin onko itäsuomalaisten sydänkuolemien syynä se, että siellä syödään enemmän homehtunutta ruokaa kuin lännempänä. Ei tainnut olla eroa. Mutta suuri osa homeista kehittää myrkkyjä, joten homehtunutta ruokaa ei pidä syödä. Mutta ketjussahan ei keskusteltukaan Aspergillus-, Penicillium- ym suvuista, vaan Homo sapiens- lajin eri yksilöt ottavat mittaa toisistaan, joten pituutta kertyy kunnes voittaja on selvinnyt.

ensimmäisen, taisi olla viimeinenkin, Laila Hietamiehen romaanin Lehmusten kaupunkin.
        Kn äiti laittoi tyttäriään kellariin hakemaan purkista survottuja puolukoita, hän neuvoi tasoittamaan pinnan, ettei se homehtuisi. :)

Home ja lumihiutaleet, luonnon taideteoksia.

• p-h? kirjoitti:

uskoisin kuitenkin lukutaitoisten ihmisten sen pystyvän hahmottamaan täältä.
        Meinaatko, että olisi pitänyt sama pomilointi kirjoittaa jokaiseen kommenttiin?

kiukuttelustasi johtava viiva johti suoraan minuun.
        Yleensä sen katsotaan tarkoittavan että kommentti on kohdistettu viivan toiseen päähän.
        Aika hyvin minä hahmotinkin koska vastasit odotetusti.
        Ole kuitenkin hyvä ja seuraavan kerran kiukuttele sille jota tarkoitat.
        Se on helpompaa tajuta ja ihan kohteliastakin, tämä kun ei ole "arvaa kuka ja kenelle" palsta.
        Ystävällisesti
        H.

• p-h?
        hunksz kirjoitti:

kiukuttelustasi johtava viiva johti suoraan minuun.
        Yleensä sen katsotaan tarkoittavan että kommentti on kohdistettu viivan toiseen päähän.
        Aika hyvin minä hahmotinkin koska vastasit odotetusti.
        Ole kuitenkin hyvä ja seuraavan kerran kiukuttele sille jota tarkoitat.
        Se on helpompaa tajuta ja ihan kohteliastakin, tämä kun ei ole "arvaa kuka ja kenelle" palsta.
        Ystävällisesti
        H.

muuttaa, vain itseäsi.
        Valita ylläpidolle, ja pyydä mutkaa viivaan.
        Äläkä kiukuttele.
        Monestiko palstaikänäsi olet ottanut toisten tunteet huomioon?

• hapsu.
        1943 kirjoitti:

vai itäsuomalaiset homeen syöjiä?
        Eikös me syöty kamalasti
        suolaa. Ei kai homehdu jos ruoka on tönkkösuolassa.
        Tuon kuulimme jo kansakoulussa ettei homeista ruokaa saa syödä, ei ollut taas, sekään uusi tieto.

• hapsu. kirjoitti:

Eikös me syöty kamalasti
        Tuon kuulimme jo kansakoulussa ettei homeista ruokaa saa syödä, ei ollut taas, sekään uusi tieto.

Itä-Suomalaiset ovat elämän suola.
        H.

• ?...b
        hapsu. kirjoitti:

Eikös me syöty kamalasti

laitat marjoihin suolaa, etteivät homehdu?

• hotelheikki
        p-h? kirjoitti:

niin, tottakai, olet tuota mieltä. Itse pidän rönsyistä, muille vittuileminen on vittuilemista, ei keskustelua.

Amen.

ei välitä alkuperäisista.
        Riita kantapäillä tänne tallovat isoilla jaloillaan :/

• hapsu.
        ?...b kirjoitti:

laitat marjoihin suolaa, etteivät homehdu?

Pulloon pistin ja upotin lähteeseen.
        Nyt pakastan.

• Putkivalo
        hotelheikki kirjoitti:

ei välitä alkuperäisista.
        Riita kantapäillä tänne tallovat isoilla jaloillaan :/

omasta puolestani pahoillani, laitan pörrösukat jalkaan niin vähän vaimentaa :))

• ..... iltaa ystävät rakkaat. Homejutut on loppuneet kuin aisaan, joten yritän vääntää väkisin jotain, että päästään taas vauhtiin ; DD

Tykkäättekö homejuustosta?

Terveisiä joogasta oletteko kokeilleet? Eihän minun jäsenet, joka auringon kurkotukseen ylettyneet, mutta mukana keikoilin loppuun asti.

• otetaan rauhallisest

Iltaa. Hyvä, että tulit tänne raakkumaan, niin saadaan palstalle vipitnää.

• otetaan rauhallisest kirjoitti:

Iltaa. Hyvä, että tulit tänne raakkumaan, niin saadaan palstalle vipitnää.

Ollessani pois ajattelin, että rauha ja harmonia on palannut ja ihania hellyttäviä ja sopusointisia aloituksia olisi siinnyt. Vaan ei, yksi agressiivisempi jutska ja sielläkin ruodittiin minun hirveää omituista ja ilkeää luontoani.

Leikin kahdella koneella, helppoa liikkua molemmilla nikeilläni yhtäaikaa.

• Putkivalo

antibiootit? Eiks nekin ole hometta :))

• Putkivalo kirjoitti:

antibiootit? Eiks nekin ole hometta :))

Niin ja hiivasienitulehdukset ; ) nekin vielä.

• kysymys????

Apinamaista puhetta, onko kansakoulu käyty?

• 41v

Todellakin, hometta tuntuisi olevan, liiaksikin.
      Olette vanhempieni ikäisiä, mutta kirjoitusten perusteella voisin kuvitella hiekkalaatikon puuttuneen monen kirjoittajan lapsuudesta, ja nyt on taannuttu sitten sille asteelle. -Vai, homeko sen on saanut aikaiseksi?

• homeessako

että sinä jo 41- vuotiaana olet taantunut niin paljon, että olet tällä pastalla!

• xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      396
      15270
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      117
      2337
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1849
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1738
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1317
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      97
      1230
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      280
      1133
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      30
      1104
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      81
      1091
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1063
    Aihe